Ik zou hier een leuk stukje zetten voor tips, maar ik weet er zo geen. Misschien dat iemand mij kan helpen?quote:Ik zal het dus absoluut over me hebben afgeroepen, maar of het nu echt is wat ik verdiende? Ik hoop toch van niet.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:12 schreef arachide. het volgende:
Ik ben zelf echt verschrikkelijk gepest. Op de basisschool was het altijd dikke of olifant. Mijn naam spreek je ook nog eens uit als 'fee', maar als je het opleest 'faajuh'. Dus ik was een easy target. Mensen negeerde me, of ze lachten me juist uit. Ze sloten me buiten en als ik mee mocht doen, dan was ik alsnog het pispaaltje. In groep 6 mocht ik meedoen met flesje draaien, toen de fles bij mij kwam, was het spel spontaan afgelopen.
Toen ben ik in groep 8 letterlijk met de dood bedreigd. Ze stonden met een groepje me op te wachten en later stonden ze met bakstenen en een honkbalknuppel voor mijn huis. In datzelfde jaar werd op kamp mijn gezicht onder getekend in mijn slaap, niemand zei iets, maar een lol dat ze hadden.
Ik was al introvert, maar dat heeft het allemaal niet beter gemaakt.
De middelbare school ging wel. De pesterijtjes gingen door, maar ik had vrienden. Ik raakte in de knoop met mezelf en dat maakte alles nog veel erger. In het tweede jaar leek het of iedereen me moest hebben. Toen wisselde ik van school. Helaas neem je altijd jezelf mee en voor ik het wist, was ik weer de lul. Ik kende niemand en niemand wilde mij kennen. Ik werd ze uiteindelijk de baas, dan had ik maar minder tieten dan de jongen die me pestte.
Ik verfde mijn haar roze. Ik kreeg wat respect, puur omdat ik eens schijt had gehad. De vierde kwam, ineens had ik vrienden in overvloed. Party hardy, leven was begonnen. Als kroon op dit jaar ging ik met een vriendin naar Engeland en kreeg ik mijn eerste vriendje. Ik werd nog steeds gepest, maar ondertussen had ik wel een weerwoord. Ondertussen had ik wel het contact met mijn vader verloren.
De vijfde. Ik kreeg pfeiffer. Ineens waren alle vrienden verdwenen. Niemand kwam langs in de 3 weken dat ik weg was. Toen ik weer terug was, was ik niet meer welkom. ik had niet dezelfde ambities en ik was te aanwezig. Ik zocht mijn heil op FOK! en die vond ik. Ik kreeg weer een vriendje. Dit was voor mijn enige overgebleven vriendin de druppel "niet weer zo ver weg." Ach. Ik kon het wel alleen, want ik ben altijd alleen.
Ik bleef zitten. Ik was alleen, mijn relatie ging kut en ik had een belabberde reputatie. Ik raakte depressief, zelfmoordlustig en ik werd buitengesloten. Iedereen was eng en niemand bedoelde het goed.
Ik ben mijn vertrouwen in mensen nog steeds kwijt. Ik ben echt eenzaam en superonzeker. Ik heb een verstoord zelfbeeld overgehouden aan dit alles. Thank God heb ik nu een vriend waarmee het wel goed gaat en dat maakt alles net even beter.
Pesten is echt moordend.
quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:15 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wel, een aantal keer zelfs. Schoppen, slaan, haren uit je kop trekken, je proberen in brand te steken...
LET OP, VIND JE HET NIET LEUK OM IN DE OP TE STAAN STUUR ME EEN PM/DM, DAN HAAL IK JE ERUIT.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:35 schreef LostInSpace het volgende:
Hey newbie, ik vind het tof dat je dit zo bespreekt met mensen en ik hoop dat je jezelf er beter door voelt.
Ik ben vroeger ook gepest, tot ongeveer mijn 15e. Daarna hield het op. Ik werd te groot en agressief.. ben destijds ook bijna van school gestuurd omdat ik nogal fel reageerde op pesten. De leraren vonden het niet zo leuk als ik iemand wurgde of bont en blauw sloeg op het schoolplein met een stalen kettingslot.. ook al had hij mij kort daarvoor nog gepest. Maar ik was het gewoon zat en dan ging ik echt uit mijn dak.
Een paar dingen uit dit topic zijn zeer herkenbaar:
1. Ik werd juist een paar jaar na het pesten erg apathisch. Op mijn 16e lag ik eens 3 weken in mijn bed en kwam er niet meer uit. Niemand pestte mij toen, maar ik had gewoon geen zin meer. Mijn moeder stond toen huilend van wanhoop naast mijn bed.
2. Ik besprak het pesten wel met mijn vader, in het begin dan. Maar hij is nogal een macho bouwvakker type, dus het enige advies dat ik meekreeg was "zoek de grootste uit en sla hem op zijn bek, dan durven ze niet meer". Tsja, daar was ik te mietig voor eerlijk gezegd. Dat deed ik pas later toen ik echt in een hoek gedreven werd.. maar dan hadden ze mij al weken lang gepest en richtte het niet meer veel uit (zoiets heeft alleen zin als je het meteen doet).
3. In tegenstelling tot velen hier hield ik wel veel van sport. Voetballen deed ik bijna altijd dag op straat met anderen, en soms ook best ruw. Ik haalde ook veel ongein uit met mensen waar ik wel mee kon opschieten. Mijn pa was dus eigenlijk wel blij dat ik later vooral op mijn kamer zat, want dan wist hij tenminste waar ik was en dat ik niks geks deed.
Dus het zegt eigenlijk weinig over of je een makkelijke prooi bent of niet. Wel voelde ik mij zekerder door taekwondo. Op taekwondo gaan was eigenlijk het enige positieve wat uit mijn gesprekken met mijn vader kwam. Die had zoiets van "we zetten jou op een vechtsport" en dat vond ik ook wel geinig, dus dat kwam mooi uit
4. De grootste consequentie voor mij was dat ik mezelf erg afzonderde rond mijn 16e levensjaar. Pas toen ik een jaar of 20 was, vond ik het weer tijd om contact met mensen te zoeken. Ik heb 4 jaar lang niks anders gedaan dan braaf naar school gaan en later naar mijn werk. Sociaal contact tot een minimum beperkt. Ik had geen zin meer in mensen, terwijl er wel klasgenoten contact met mij zochten.
Tegenwoordig ben ik veel socialer. Het enige waar ik soms nog mee zit, is dat ik zenuwachtig kan worden als ik nieuwe mensen leer kennen.
5. In tegenstelling tot newbie ben ik er helemaal niet impulsiever van geworden. Juist niet. Ik begon juist enorm te piekeren over alles en deed bijna niks meer spontaan. Voor mijn 9e levensjaar was ik een enorm sociaal en spontaan kind. Ik ging met iedereen om.
Pas na een verhuizing begon het pesten, op mijn 9e dus. En alleen maar omdat ik Duitser ben. Voor die tijd ben ik nooit gepest.
6. Opleidingsniveau maakt wel degelijk uit. Ik ben vooral door wat dommere mensen gepest (mavo / havo stroming). Leeftijd overigens ook, want het pesten werd ook in het algemeen minder op school vanaf een bepaalde leeftijd. In de bovenbouw heb ik eigenlijk weinig verkeerd zien gaan.
Nou ja, ik wens iedereen er iig veel sterkte mee. Het slijt vanzelf naarmate je ouder wordt
Oh, nog 1 ding, geen SC in dit topic. Er zijn al meer dan genoeg SC's in r&p, ga daar maar SC'enquote:Op donderdag 15 maart 2012 08:59 schreef Madame_Paon het volgende:
"Je middelbare school tijd is achteraf gezien de beste tijd van je leven."
... tenzij je gepest bent en/of thuis mishandeld/misbruikt bent.
Gewoon weer een trolletje, niks aan de hand.quote:Op woensdag 4 april 2012 19:18 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Als je dit grappige verhalen vindt dan vind ik je best sneu.![]()
Kan ooit gebeuren. Dank u modsquote:Op woensdag 4 april 2012 19:18 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Gewoon weer een trolletje, niks aan de hand.
Als ik dit lees herken ik het ook meteen, en word ik er best verdrietig van.quote:Op woensdag 4 april 2012 20:53 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Tja pesten.. helaas ontkwam ik er ook niet aan.
Ik geloof dat het in groep 4 of 5 begon van de basisschool. Het was ook niet echt pesten het was mee dat ik gewoon collectief genegeerd werd. Al komt dat net zo hard aan. Dat negeren werd pesten. Er is me in groep 8 letterlijk gezegd door een jongen. Ja jij staat hier alleen want niemand wil met je omgaan. Tja dacht ik toen nog. "Dat weet ik" Maar zoals gewoonlijk zei ik niks. Op school kroop ik enorm in m'n schulp en ook mijn schoolprestaties werden er niet beter op.
Later ga je naar de middelbare school. Daar gaat het de eerste weken goed. Maar we hadden pispaaltjes in de klas. En tja schijnbaar mag je het niet voor hun opnemen want dan ben je automatisch weer de lul. Dus weer alleen op het schoolplein. Na een tijdje gelukkig wel bij een groepje aangesloten op het schoolplein. het waren de skaters gothics en andere mensen. Gewoon een bij elkaar geraapt zooitje. Maar het was wel gezellig. De pauzes werden leuk. De lessen waren nog steeds verschrikkelijk. Niemand die naast je wil zitten of met je samen wilt werken. Gefluister als dingen van "je stinkt, je bent lelijk, je bent dik.. "
Nu later ben ik als ik langst groepjes mensen loop nog steeds bang voor opmerkingen, gelach of wat dan ook. Als mensen praten en ze kijken toevallig naar mij denk ik meteen "Ze hebben het over mij" "Zie je nou wel dat ik stom ben, lelijk ben, "
Nieuwe mensen ontmoeten vind ik altijd eng, toch bang dat ze me niet aardig zullen vinden ofzo.
Ik ben niet mishandeld zoals sommige ofzo. Maar toch heeft dit alles wel een stempel op me gedrukt. Doordat niemand iets met je te maken wil hebben ga je geloven dat je niks bent, stinkt dik en lelijk bent. Maar mensen die me niet kende van school vonden me meestal wel aardig.. Toch raar zo dit alles. Maar als je er aan terug denkt voel je je weer even dat kind.. diep ongelukkig omdat niemand samen met jou wil zijn.
quote:Op woensdag 4 april 2012 22:27 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Ik denk ook dat ik alleen oud word.
eigenlijk wel raar, dat je altijd alleen bent maar nog geen einzelgänger bent. ik kan heel goed alleen zijn, en alleen ergens heen gaan. ik voel me dan niet eenzaam. Ik kijk dan naar andere mensen of maak een praatje met deze of gene. voordeel is wel dat ik in een kleine stad woon waar ik in het uitgaansleven echt een hele hoop mensen ken.quote:Op woensdag 4 april 2012 22:56 schreef Comp_Lex het volgende:
Er hoeft bij mij niemand me thuis op te wachten. Ik heb me daar al bij neergelegd. Ik zie er niet uit als de "elephant man", maar ik lig zeker niet in de markt als je begrijpt wat ik bedoel. Mijn lichaam kan wel een zonnetje en een beetje minder vet gebruiken.
Wat ik gewoon veel ernstiger vind is dat zelfs mijn buren mij niet kennen ook al zijn ze ongeveer net zo oud als ik. "Kopje suiker bij hen halen" is te debiel in mijn ogen, want ze bellen bij mij ook niet aan. Ik ontmoet ze liever in een uitgaansgelegenheid, maar daar ga ik dus niet naar toe omdat ik nergens alleen naar toe ga, tenzij ik weet dat ik er gewoon heen kan gaan zonder dat ik me eenzaam ga voelen.
dan 1 tip, doe in je eentje een kroegentocht. bestel in elke kroeg een biertje en als je het er leuk vindt een paar meer. in de leukste kroeg kom je de volgende week weer, en de week daarop. uiteindelijk leer je daar iig het personeel kennen en wat mensen die daar vaak komen. als je jezelf eenzaam voelt dan luister je gewoon ff naar de muziek, ga je ff naar de wc of ff met je telefoon spelen etcquote:
Het klinkt heel makkelijk, maar zo simpel is dat nog niet.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan 1 tip, doe in je eentje een kroegentocht. bestel in elke kroeg een biertje en als je het er leuk vindt een paar meer. in de leukste kroeg kom je de volgende week weer, en de week daarop. uiteindelijk leer je daar iig het personeel kennen en wat mensen die daar vaak komen. als je jezelf eenzaam voelt dan luister je gewoon ff naar de muziek, ga je ff naar de wc of ff met je telefoon spelen etc. uiteindelijk bouw je dan in die kroeg vanzelf sociale contacten op
.
het wordt steeds makkelijker als je er maar mee begint. zorg voor afleiding als je je eenzaam gaat voelen. en vraag de namen van het vrouwelijk personeel als je er eenmaal vaker komtquote:Op woensdag 4 april 2012 23:46 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Het klinkt heel makkelijk, maar zo simpel is dat nog niet.
heb je voorbeelden van 1)?quote:Op woensdag 4 april 2012 23:57 schreef Comp_Lex het volgende:
Als ik mensen ga aanspreken dan zien ze me als een idioot. Dit kun je nu op twee manieren opvatten:
1) Mensen willen daadwerkelijk niet aangesproken worden door vreemden, of
2) Ik ben nog te onzeker of nerveus om mensen aan te spreken en dat valt op.
2 klopt sowieso en 1 is ook wel redelijk het geval hier in de omgeving.
bij het uitgaan is het heel normaal.quote:Op woensdag 4 april 2012 23:57 schreef Michielos het volgende:
Als ik iemand alleen de kroeg in zie komen en die begint opeens met me te praten en me bier te kopen, zou ik het een heel awkward situation vinden eigenlijk
de trein is geen kroeg, waar ik het over had. in de trein, de bus en het vliegtuig wil iedereen het liefste met rust gelaten worden.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
In de trein gaat iedereen je raar aanstaren als je zomaar met iemand begint te praten.
Dat is waar, maar die houding vind ik wel apart. Je kunt toch verdomme wel gewoon een praatje met iemand maken.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:03 schreef Maanvis het volgende:
[..]
de trein is geen kroeg, waar ik het over had. in de trein, de bus en het vliegtuig wil iedereen het liefste met rust gelaten worden.
het is natuurlijk wel de ideale situatie om dat te doen, maar mensen als complex moeten ergens beginnenquote:Op donderdag 5 april 2012 00:01 schreef Michielos het volgende:
Ja klopt, maar niet als iemand helemaal alleen in kroeg of club komt. Ik zie zelf het liefst dat iemand met een groepje is, ik weet niet waarom.
ik verwonder me daarover ook steeds. zoveel mensen komen bij elkaar tijdens het OV maar iedereen loopt voor zich uit te staren en hoopt met rust gelaten te worden.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:04 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dat is waar, maar die houding vind ik wel apart. Je kunt toch verdomme wel gewoon een praatje met iemand maken.
Ik ook. En dat is best wel een paradox. Je denkt dan ongewild: die zal wel geen vrienden hebben...quote:Op woensdag 4 april 2012 23:57 schreef Michielos het volgende:
Als ik iemand alleen de kroeg in zie komen en die begint opeens met me te praten en me bier te kopen, zou ik het een heel awkward situation vinden eigenlijk
dan zeg je toch gewoon dat je in de stad studeert en er nog niet zoveel mensen kent? (of iets anders dat wel waar is maar een goed excuus, zoals m'n vrienden hadden geen zin om uit te gaan, etc)quote:Op donderdag 5 april 2012 00:18 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ook. En dat is best wel een paradox. Je denkt dan ongewild: die zal wel geen vrienden hebben...
Probleem is dat je als -zeg een gemiddeld iemand uit dit topic- alleen bent je wel dikke onzekerheid uitstraalt. Kan je niks aan doen, ondanks dat je je eigen situatie wil verbeteren, maar je kan er weinig aan doen. Wel een stomme paradox. Maar ik denk dat mensen dat echt wel voelen.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:20 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dan zeg je toch gewoon dat je in de stad studeert en er nog niet zoveel mensen kent? (of iets anders dat wel waar is maar een goed excuus)
Het is echter helemaal geen probleem.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:22 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Probleem is dat je als -zeg een gemiddeld iemand uit dit topic- alleen bent je wel dikke onzekerheid uitstraalt. Kan je niks aan doen, ondanks dat je je eigen situatie wil verbeteren, maar je kan er weinig aan doen. Wel een stomme paradox. Maar ik denk dat mensen dat echt wel voelen.
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je geen aanspraak hebt en je na 1x echt een beetje down thuis komt.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is echter helemaal geen probleem.
Want je gaat niet dood als je een keer afgewezen wordt.
Dan ga je in elk geval de volgende keer met tegenzin en dat zien mensen echt wel.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:24 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je geen aanspraak hebt en je na 1x echt een beetje down thuis komt.
Een keer afgewezen? Hier zitten mensen die al zo vaak afgewezen zijn.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het is echter helemaal geen probleem.
Want je gaat niet dood als je een keer afgewezen wordt. Dat klinkt misschien heel lame en flauw, maar zo moet je wel gaan denken.
Was trouwens ook niet echt op mezelf van toepassing. Ik kies zelf voor andere aanpak. Maar wel soms mezelf verplichten naar dingen te gaan waar ik eigenlijk geen zin in heb. Vooral paar jaar terug veel gedaan.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:25 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Dan ga je in elk geval de volgende keer met tegenzin en dat zien mensen echt wel.
En al letterlijk in elkaar gemept zijn door de "maatschappij" die je afwijst. Ik had in theorie al wel dood kunnen zijn trouwens door die klootzakken.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:25 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Een keer afgewezen? Hier zitten mensen die al zo vaak afgewezen zijn.
Ook daarvoor zijn er dingen die je verder op weg helpen in je situatiequote:Op donderdag 5 april 2012 00:25 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Een keer afgewezen? Hier zitten mensen die al zo vaak afgewezen zijn.
Dan moet je dus gewoon denken 'whatever, ik ben nog niet dood'. En gewoon schijt aan die mensen hebben. Dat is in het begin moeilijk, maar uiteindelijk wordt het steeds makkelijker hoe vaker je afgewezen wordt.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:24 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je geen aanspraak hebt en je na 1x echt een beetje down thuis komt.
Je moet stoppen met de schuld leggen bij de dingen buiten jezelf. Daar heb je immers nauwelijks invloed op. Probeer nu je volwassener bent gewoon kleine stapjes te maken. Probeer te ontdekken welke dingen je gelukkiger maken. Ook mensen die veel gepest zijn hebben een toekomst. Dat weet ik omdat ik te vaak "De Reunie" heb gekekenquote:Op donderdag 5 april 2012 00:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
En al letterlijk in elkaar gemept zijn door de "maatschappij" die je afwijst. Ik had in theorie al wel dood kunnen zijn trouwens door die klootzakken.
Het schelden boeide me al vrij snel niet meer, eigenlijk. Maar dat spelletje van in je eentje tegen een heleboel anderen elkaar het leven zuur maken met fysieke acties, smerig was dat. En dan steeds een stapje verder, zodat je er steeds banger van werd.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:32 schreef Comp_Lex het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar zaken als "van afwijzing ga je niet dood" en "magie" zijn te naïef voor mijn hoofd. Het is een beetje van het niveau "schelden doet geen pijn". In een serieuze situatie waarbij mensen je in elkaar meppen doet schelden *wel* pijn.
Waar is dit een reactie op?quote:Op donderdag 5 april 2012 00:32 schreef Comp_Lex het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar zaken als "van afwijzing ga je niet dood" en "magie" zijn te naïef voor mijn hoofd. Het is een beetje van het niveau "schelden doet geen pijn". In een serieuze situatie waarbij mensen je in elkaar meppen doet schelden *wel* pijn.
Maar nu ben je volwassen, kom je bij mensen die er niet op uit zijn om jou constant de grond in te trappen. Jij noemt het naieve gedachten, ik noem het liever gewoon simpele gedachten. Door niet constant na te denken over hoe iets jou zou kunnen kwetsen denk je jezelf niet meer in het graf maar ga je gewoon verder met je leven na tegenslagen.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:32 schreef Comp_Lex het volgende:
Een uitnodiging of een interview voor dat programma zou ik direct afwijzen.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:32 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Je moet stoppen met de schuld leggen bij de dingen buiten jezelf. Daar heb je immers nauwelijks invloed op. Probeer nu je volwassener bent gewoon kleine stapjes te maken. Probeer te ontdekken welke dingen je gelukkiger maken. Ook mensen die veel gepest zijn hebben een toekomst. Dat weet ik omdat ik te vaak "De Reunie" heb gekeken![]()
Ik ook snel. Tenzij ik weet dat ik een interessant iets heb en ik echt kennis van zaken heb. Maar ik ben compleet niet aandachtsgeil ook.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:37 schreef Comp_Lex het volgende:
Het was een reactie op op een post van Maanvis.
[..]
Een uitnodiging of een interview voor dat programma zou ik direct afwijzen.
De meeste mensen in zo'n programma komen ook niet echt op de voorgrond. Ik zou misschien nog wel naar zo'n programma gaan (mits ik een beetje geslaagd word in het leven) maar nooit in zo'n item.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ook snel. Tenzij ik weet dat ik een interessant iets heb en ik echt kennis van zaken heb. Maar ik ben compleet niet aandachtsgeil ook.
Dit is niet waar. Er zijn nog steeds mensen die mij de grond in willen trappen.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:36 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Maar nu ben je volwassen, kom je bij mensen die er niet op uit zijn om jou constant de grond in te trappen.
Het is bij mij niet de aandacht. Ik wil de mensen van de basisschool en de middelbare school gewoon niet meer weer zien. Ik ben niet geïnteresseerd in die mensen, want dat waren ze vroeger ook niet in mij. Of laat ik het zo stellen, ze waren wel geïnteresseerd in mij, maar dan op een negatieve manier als je begrijpt wat ik bedoel. Die lui kunnen allemaal opbokken.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:41 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik ook snel. Tenzij ik weet dat ik een interessant iets heb en ik echt kennis van zaken heb. Maar ik ben compleet niet aandachtsgeil ook.
Waar?quote:Op donderdag 5 april 2012 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dit is niet waar. Er zijn nog steeds mensen die mij de grond in willen trappen.
Ik breng het als een feit, omdat ik dat daadwerkelijk ondervonden heb (nog niet zo lang geleden).
waarom ga je daar niet weg dan? of je legt het naast je neer? of je doet er wat mee?quote:Op donderdag 5 april 2012 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik breng het als een feit, omdat ik dat daadwerkelijk ondervonden heb (nog niet zo lang geleden).
Hoe denk je dat het komt dat ze je niet mochten?quote:Op donderdag 5 april 2012 00:48 schreef Comp_Lex het volgende:
Het was werk en ik ben daar al lang weg
Ik moest toch al wegbezuinigd worden.
Dan heb je er nu dus geen last meer van. Stop met het leven in het verleden en kijk naar het nu, en naar de toekomst!quote:Op donderdag 5 april 2012 00:48 schreef Comp_Lex het volgende:
Het was werk en ik ben daar al lang weg
Ik moest toch al wegbezuinigd worden.
Ik heb niet zulke haatgevoelens. In dat opzicht ben ik misschien wel een gezegend mens. Ik ben juist erg benieuwd hoe het de mensen nu gaat en zo, ook in positieve zin. Ik kan ze ook prima onder ogen komen. En als mensen al dan niet excuses voor gedrag doen, maakt me niet eens uit. Ook al wil je natuurlijk wel eens weten waarom ze jou niet mochten en zo en waarom ze waren als ze waren. Maar mensen zijn immers meestal totaal niet meer wie ze waren toen ze pesters waren .quote:Op donderdag 5 april 2012 00:44 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
[..]
Het is bij mij niet de aandacht. Ik wil de mensen van de basisschool en de middelbare school gewoon niet meer weer zien. Ik ben niet geïnteresseerd in die mensen, want dat waren ze vroeger ook niet in mij. Of laat ik het zo stellen, ze waren wel geïnteresseerd in mij, maar dan op een negatieve manier als je begrijpt wat ik bedoel. Die lui kunnen allemaal opbokken.
Oh, ik heb teveel nagedacht over manieren ze te vermoorden om geen wrok meer tegen ze te koesteren. Maar dat relativeer ik meestal weg en dan kan ik er wel mee omgaan. Een meisje zie ik af en toe nog.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:52 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Ik heb niet zulke haatgevoelens. In dat opzicht ben ik misschien wel een gezegend mens. Ik ben juist erg benieuwd hoe het de mensen nu gaat en zo, ook in positieve zin. Ik kan ze ook prima onder ogen komen. En als mensen al dan niet excuses voor gedrag doen, maakt me niet eens uit. Ook al wil je natuurlijk wel eens weten waarom ze jou niet mochten en zo en waarom ze waren als ze waren. Maar mensen zijn immers meestal totaal niet meer wie ze waren toen ze pesters waren .
Nja, ik werd niet echt gepest, maar meer genegeerd. Maar alsnog zijn er mensen die me dingen aandeden die echt niet lief waren. En ik zou er geen probleem mee hebben met ze in de kroeg af te spreken en bijvoorbeeld te gaan lachen over de middelbare.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, ik heb teveel nagedacht over manieren ze te vermoorden om geen wrok meer tegen ze te koesteren. Maar dat relativeer ik meestal weg en dan kan ik er wel mee omgaan. Een meisje zie ik af en toe nog.
Zulke dingen gebeuren, en zulke dingen bestaan. Wees blij dat je er weg bent ipv je er nu nog kut door te voelen. Niet iedereen past in elk bedrijf, Niet alles is maakbaar!quote:Op donderdag 5 april 2012 00:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik weet het niet. Ik werkte me uit de naad, maar er was zo'n dom wijf die me constant in de grond zat te trappen van: "Ben je soms lui ofzo???", "Heb je soms niks te doen ofzo???" telkens als ik afgepeigerd er aan kwam waggelen. Dat gebeurde een paar dagen achter elkaar en toen was het afgelopen met de pret. Ik ontplofte en tijdens het gesprek met haar kreeg ik van die tegenstrijdige dingen te horen. Je geeft dan als antwoord: "Nee dat klopt niet, want net zei je wat anders". Zulke dingen zeg maar.
Van de manager kreeg ik de beoordeling: "Werkt (te) hard, maar is nerveus richting mensen".
Je moet meer vertrouwen krijgen in mensen, je zoekt nu overal bedreiging achter. Ik herken dat wel. Maar het is wel echt iets om aan te werken, dit soort problemen liggen vaak eerder bij je eigen waarneming dan bij de personen die het zeggen. En als het wel aan dat wijf lag, gewoon negeren dan, dan is ze je aandacht en ergernis niet waard.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik weet het niet. Ik werkte me uit de naad, maar er was zo'n dom wijf die me constant in de grond zat te trappen van: "Ben je soms lui ofzo???", "Heb je soms niks te doen ofzo???" telkens als ik afgepeigerd er aan kwam waggelen. Dat gebeurde een paar dagen achter elkaar en toen was het afgelopen met de pret. Ik ontplofte en tijdens het gesprek met haar kreeg ik van die tegenstrijdige dingen te horen. Je geeft dan als antwoord: "Nee dat klopt niet, want net zei je wat anders". Zulke dingen zeg maar.
Van de manager kreeg ik de beoordeling: "Werkt (te) hard, maar is nerveus richting mensen".
Heb je nog "last" van het meisje?quote:Op donderdag 5 april 2012 00:54 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Oh, ik heb teveel nagedacht over manieren ze te vermoorden om geen wrok meer tegen ze te koesteren. Maar dat relativeer ik meestal weg en dan kan ik er wel mee omgaan. Een meisje zie ik af en toe nog.
Ik zou echt niet met de mensen van vroeger naar de kroeg kunnen gaan.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:58 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Nja, ik werd niet echt gepest, maar meer genegeerd. Maar alsnog zijn er mensen die me dingen aandeden die echt niet lief waren. En ik zou er geen probleem mee hebben met ze in de kroeg af te spreken en bijvoorbeeld te gaan lachen over de middelbare.
Dat het een keertje op een lelijke manier dat tegen mij gezegd wordt vind ik niet erg, maar het hield aan.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:01 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
Je moet meer vertrouwen krijgen in mensen, je zoekt nu overal bedreiging achter. Ik herken dat wel. Maar het is wel echt iets om aan te werken, dit soort problemen liggen vaak eerder bij je eigen waarneming dan bij de personen die het zeggen. En als het wel aan dat wijf lag, gewoon negeren dan, dan is ze je aandacht en ergernis niet waard.
Nee, zowel ik als zij zijn dat nu wel ontgroeid.quote:
Waarom laat je haar keer op keer je humeur bepalen? Ze is het niet waard! En dat ze dat doet geeft alleen maar aan dat ze zelf waaschijnlijk net zo ongelukkig is. Iemand die is waar hij wil in het leven hoeft geen anderen neer te trappen.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:06 schreef Comp_Lex het volgende:
Dat het een keertje op een lelijke manier dat tegen mij gezegd wordt vind ik niet erg, maar het hield aan.
Dit is weer een nieuwe, maar niet minder interessante stelling van je. Ook dit is niet waar, want ik kom wel eens hufters tegen op mijn faculteitquote:Op donderdag 5 april 2012 01:09 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Iemand die is waar hij wil in het leven hoeft geen anderen neer te trappen.
dan is het dus ook gewoon plagen, geen pesten. en dus niet neertrappen.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dit is weer een nieuwe, maar niet minder interessante stelling van je. Ook dit is niet waar, want ik kom wel eens hufters tegen op mijn faculteit
Maar van hen trek ik toevallig niet teveel aan, sterker nog ik lach ze uit. Ik doe gewoon alsof ze een grapje maken en al helemaal als ze zelf ook nog een beetje lachen.
Een veelgehoord antwoord op deze opmerking is "Ja maar IRL ben ik wel positief tegen anderen". Da's bullshitquote:Op donderdag 5 april 2012 01:21 schreef debeterebob het volgende:
Misschien flauw om te zeggen, maar Complex het lijkt wel of er heel veel negativiteit om je heen hangt; dat lijkt me totaal niet aantrekkelijk aan je om mee om te gaan. Niet lullig bedoeld hoor. Je schiet er zo weinig mee op.
Nope dat is geen bullshit. Je moet geen woorden in mijn mond leggen.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een veelgehoord antwoord op deze opmerking is "Ja maar IRL ben ik wel positief tegen anderen". Da's bullshit.
IRL ben ik een lul maanvisjequote:Op donderdag 5 april 2012 01:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Een veelgehoord antwoord op deze opmerking is "Ja maar IRL ben ik wel positief tegen anderen". Da's bullshit.
vergezochte tegenvoorbeelden die je op je eigen negatieve manier gebruikt om een excuus te hebben om jezelf niet te veranderen.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:28 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nope dat is geen bullshit. Je moet geen woorden in mijn mond leggen.
Ik doe trouwens verder niet negatief. Ik ontkracht gewoon je stellingen met tegenvoorbeelden
Dat is wel heel ver gezocht.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
vergezochte tegenvoorbeelden die je op je eigen negatieve manier gebruikt om een excuus te hebben om jezelf niet te veranderen.
Mijn tegenvoorbeelden zijn niet vergezocht, want ik heb dus gewoon dergelijke zaken ondervonden tijdens mijn studie en mijn werk.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:30 schreef Maanvis het volgende:
[..]
vergezochte tegenvoorbeelden die je op je eigen negatieve manier gebruikt om een excuus te hebben om jezelf niet te veranderen.
quote:Op donderdag 5 april 2012 01:35 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Eens. Maanvis maakt teveel aannames inderdaad.
IRL ben ik liefquote:
maar hoe weet je dan zeker dat zij zijn waar ze willen zijn in het leven?quote:Op donderdag 5 april 2012 01:35 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Mijn tegenvoorbeelden zijn niet vergezocht, want ik heb dus gewoon dergelijke zaken ondervonden tijdens mijn studie en mijn werk.
Da's idd goed, maar besef dat een FOK! meeting geen wondermiddel, je moet in het dagelijks leven dagelijks werken aan je negatieve gevoelens en ze je leven niet laten beheersen.quote:Ik probeer trouwens wel te veranderen. Ik ga binnenkort naar de Fok meeting in Utrecht. Ik ben ook naar de vorige meeting geweest.
Ik kan ook zo'n kutwijf worden als ze er zelf om vragen.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:36 schreef Lokasenna het volgende:
[..]
IRL ben ik lief
Behalve tegen personen die wat tegen mij hebben, dat word ik een kutwijf.
Jammer dat mijn verdediging altijd tegen me ging werken op school
quote:Op donderdag 5 april 2012 01:38 schreef Maanvis het volgende:
Shit hee ik zit gewoon met 2 meiden te lullen zonder dat ik het door heb.
quote:Op donderdag 5 april 2012 01:38 schreef Maanvis het volgende:
Shit hee ik zit gewoon met 2 meiden te lullen zonder dat ik het door heb.
Ik heb het niet gehad over hun "plekken" in het leven, dus over zekerheid al helemaal niet. Als het wel zo is, dan boeit me hun "plekken" niet en ik vraag ze daar ook niet om.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:37 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar hoe weet je dan zeker dat zij zijn waar ze willen zijn in het leven?
Het is wel een wondermiddel voor mij. Ik voel me zeer prettig op een gezellige meeting. Ik had de vorige keer daar veel plezier. De gezelligheid is misschien wat "kunstmatig" en misschien zelfs "nep", maar dat is precies wat ik nodig heb. Het boeit me niet of het "nep" is of niet.quote:Da's idd goed, maar besef dat een FOK! meeting geen wondermiddel, je moet in het dagelijks leven dagelijks werken aan je negatieve gevoelens en ze je leven niet laten beheersen.
Ze zeggen dat je pesten kunt voorkomen door van je af te bijten, maar in mijn geval heb ik het door iets te heftige reacties juist daarmee uitgeloktquote:Op donderdag 5 april 2012 01:37 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Ik kan ook zo'n kutwijf worden als ze er zelf om vragen.
Dan heb je m'n opmerking niet begrepen en sprak je me voor niets tegenquote:Op donderdag 5 april 2012 01:43 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik heb het niet gehad over hun "plekken" in het leven, dus over zekerheid al helemaal niet. Als het wel zo is, dan boeit me hun "plekken" niet en ik vraag ze daar ook niet om.
Daar had ik het ook niet over, het gaat er om dat je in je dagelijks leven ook moet dealen met situaties, en dat kun je niet zo 123 op een FOK! meet lerenquote:Het is wel een wondermiddel voor mij. Ik voel me zeer prettig op een gezellige meeting. Ik had de vorige keer daar veel plezier. De gezelligheid is misschien wat "kunstmatig" en misschien zelfs "nep", maar dat is precies wat ik nodig heb. Het boeit me niet of het "nep" is of niet.
Ik niet. Ik ben vaak gepest en een gedeelte van mijn houding is daar nog steeds door beinvloed, als ik er niet bij nadenk. Vooral als dingen mij persoonlijk raken, als mijn eigen gevoel in het gevaar komt of als ik dingen moet blootgeven waar ik nog niet aan toe ben dan vind ik het lastig om aan te geven waarom ik dit niet prettig vind.quote:Op donderdag 5 april 2012 00:37 schreef Comp_Lex het volgende:
Het was een reactie op op een post van Maanvis.
[..]
Een uitnodiging of een interview voor dat programma zou ik direct afwijzen.
absoluut, maar meets zijn niet dagelijks en veranderen je dagelijkse mindset niet directquote:Op donderdag 5 april 2012 01:54 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
Maar een begin maken kan best op een meet, je moet ergens beginnen.
Herkenbaar, bij meerdere collega's trouwens. Maar goed, er hing ook echt een sfeertje van, jij hoort hier niet als nieuweling. Ik was wel altijd matig onzeker maar wist me altijd zo te gedragen/kleden dat er niets op mij aan te merken was. Frappant dat de complimenten die ik daarvoor kreeg, mij niets deden. Want het 'hoorde' zo. toen ik bij dat bedrijf ging werken was ik vrolijk, vriendelijk enz. Deed m'n werk goed, maar er waren twee vrouwen die mij negeerden/flauw deden. Subtiel kwetsende opmerkingen maakten. En zo deed de rest volgen. Van de ene vrouw werd ik ongelooflijk onzeker want zij moest mijn werk beoordelen. Negeerde mij vanaf het begin al, negeerde mijn groet, snauwde vaak een antwoord wanneer ik haar een doodnormale vraag stelde en wat andere dingetjes. alles bij elkaar deed dat kleine kind in mij oud zeer voelen. ben blij dat ik er weg ben gegaan, viel geen fatsoenlijk gesprek met ze te voeren, helaas. Toen maar voor mezelf gekozen. Wat een opluchting achteraf. heb nu nog steeds last van onzekerheid wanneer ik bijv. last van mijn huid heb. Dan vind ik het heel erg moeilijk om bijv mensen onder ogen te komen. Het moet perfect zijn. tot het neurotische aan toe. Terwijl ik niet alleen mijn uiterlijk ben. Genoeg te bieden heb, inhoudelijk. Veel liefde te geven heb. Nuchter ben maar ook heel ver ga voor mijn naasten, want dat zijn ze niet voor niets. Nu dit ook nog voelen ipv denkenquote:Op donderdag 5 april 2012 00:55 schreef Comp_Lex het volgende:
Klopt. Ik ben op de middelbare school afgewezen, want een jongen wou niks met mij. Kan gebeuren. Maar ze hebben me er letterlijk nog maandenlang belachelijk mee gemaakt ....quote:Op donderdag 5 april 2012 00:32 schreef Comp_Lex het volgende:
Sorry dat ik het zeg, maar zaken als "van afwijzing ga je niet dood" en "magie" zijn te naïef voor mijn hoofd. Het is een beetje van het niveau "schelden doet geen pijn".
Wat je ermee kan leren is dat er ook nog goede mensen bestaan, dat kan je beeld aanpassen, maar dat gaat niet meteen idd.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
absoluut, maar meets zijn niet dagelijks en veranderen je dagelijkse mindset niet direct. tenzij je er vrienden uit je omgeving mee maakt.
Heeft dit nu bij jou een mindset opgeleverd van 'als ik afgewezen word dan word ik belachelijk gemaakt'?quote:Op donderdag 5 april 2012 01:58 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Klopt. Ik ben op de middelbare school afgewezen, want een jongen wou niks met mij. Kan gebeuren. Maar ze hebben me er letterlijk nog maandenlang belachelijk mee gemaakt ....
Sindsdien ben ik nooit meer verliefd geweest.
ik zie sommige pesters nog wel. de meeste zijn veranderd, en de meeste hebben er ook spijt van wat ze gedaan hebben. ik zou echter niet mee willen doen aan het programma 'gepest', ten eerste omdat ik die 'closure' al heb voor het dagelijks functioneren, en ten 2e omdat ik dan dingen uit het verleden op moet rakelen waarvan ik niet wil dat anderen het weten. Waaronder dus de dingen die ik gedaan heb als wraak.quote:De pesters hoef ik ook nooit meer te zien. Ik heb ze niks te zeggen.
Het komt er ook op neer dat je het goede in iedereen kunt zien, ook in diegenen die je af en toe plagen of pesten. Je ziet het bij mannelijke vriendengroepen waar jij net bij komt bijv. vaak dat je ff 'ontgroend' wordt, dus dat je in het begin ff onderwerp bent van spot. Maar als je je daar doorheen slaat dan hoor je erbij, en de mensen die het doen doen het niet om je te pesten, maar om je er bij te laten horen.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:59 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Wat je ermee kan leren is dat er ook nog goede mensen bestaan, dat kan je beeld aanpassen, maar dat gaat niet meteen idd.
Ik heb ook nooit meer gevoelens van verliefdheid gehad.quote:Op donderdag 5 april 2012 02:04 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Heeft dit nu bij jou een mindset opgeleverd van 'als ik afgewezen word dan word ik belachelijk gemaakt'?
Ik had zo'n mindset ook wel eens, maar dan in de vorm 'mijn grootste fouten maakte ik met m'n beste bedoelingen'. Uiteindelijk ben ik daar dus vanaf gestapt toen ik op m'n diepste punt ineens dacht 'maar ik ben nog niet dood' en daarmee alles van m'n schouder afschoof.
Ik begrijp dat dat voor jou wat moeilijker is gezien jouw stoornis. Gisteren heb ik (toevallig) de aflevering van je zal het maar hebben gekeken over dat blonde meisje die dezelfde stoornis heeft. In haar plaats zou ik ook niet weten hoe ik om moet gaan met die dingen.
Ik was het wel maar nu niet meer. Het kwam bij mij neer op gewoon doen wat ik eng vond (in groepen spreken of in het middelpunt van de belangstelling staan) en de angst ging toen stukje bij beetje weg.quote:Op donderdag 5 april 2012 02:12 schreef capricia het volgende:
Wie is er, door de pest-ervaringen, nog meer ongemakkelijk in groepen?
Ik heb daar dus echt last van.
Ja, voel dan alsof ik echt beoordeeld word. Nu heb ik dat wel ietsjes minder doordat ik 'dichter' bij mezelf ben gekomen. Ik kan weer dingen voelen. Ik kan bij mijn gevoelens, en durf ze met vallen en opstaan, te uiten. Wat zo z'n voordelen maar ook z'n nadelen heeft. Heb ook regelmatig de neiging om in mezelf te keren en mezelf te blokkeren. vond het in het begin wel verschrikkelijk, al die gevoelensquote:Op donderdag 5 april 2012 02:12 schreef capricia het volgende:
Ik heb dat ook nogsteeds. Het gevoel dat je alleen staat en machteloos bent tegen een groep. Ze kiezen toch altijd partij voor elkaar en steunen elkaar. Waarom kiest niemand partij voor mij vraag ik me dan af?quote:Op donderdag 5 april 2012 02:12 schreef capricia het volgende:
Dit krijg ik ook vaak te horen. Zelfs mijn eigen vader zei het. Ik trek pesters aan met mijn uitstraling. Als autist zend ik voor mezelf ongemerkt en onbedoeld signalen uit waardoor mensen het gewoon niet kunnen laten om me te pesten. Het is een mix van negatief/houterig/onhandig/schuw. Ik zoek ook naar positieve dingen in het leven om me gelukkig te voelen en een soort van geluk uit te stralen maar verder dan het eten van een hamburger of in 1x een hele zak chips wegwerken kom ik niet...quote:Op donderdag 5 april 2012 01:21 schreef debeterebob het volgende:
Misschien flauw om te zeggen, maar Complex het lijkt wel of er heel veel negativiteit om je heen hangt; dat lijkt me totaal niet aantrekkelijk aan je om mee om te gaan. Niet lullig bedoeld hoor. Je schiet er zo weinig mee op.
Dit is wel waar ja, als je de hele tijd negatief loopt te doen hebben mensen geen zin om met je om te gaan.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:21 schreef debeterebob het volgende:
Inderdaad maar dat geldt ook voor de mensen die zielig doen/het slachtoffer uithangen en alles terugkoppelen aan het pesten, wat heel veel mensen doen. 'Ik ben onzeker omdat, ik voel me niet fijn omdat'. Totaal niet aantrekkelijk en zo maak je niet snel vrienden aangezien de meeste mensen meer van spontane, vrolijke, leuke mensen houden die makkelijk in de omgang zijn.quote:Op donderdag 5 april 2012 08:44 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Dit is wel waar ja, als je de hele tijd negatief loopt te doen hebben mensen geen zin om met je om te gaan.
Ik denk dat je wel gelijk hebt ja. Zelf kan ik me ook echt ergeren aan mensen die er steeds maar mee bezig blijven en steeds hun falen blijven afschuiven op dat pestverleden. Mensen gaan gewoon niet met je om, om een hoop gejank te horen over iets wat misschien wel jaren terug gebeurt is.quote:Op donderdag 5 april 2012 09:30 schreef Cher- het volgende:
[..]
Inderdaad maar dat geldt ook voor de mensen die zielig doen/het slachtoffer uithangen en alles terugkoppelen aan het pesten, wat heel veel mensen doen. 'Ik ben onzeker omdat, ik voel me niet fijn omdat'. Totaal niet aantrekkelijk en zo maak je niet snel vrienden aangezien de meeste mensen meer van spontane, vrolijke, leuke mensen houden die makkelijk in de omgang zijn.
Vooral in groepen die ik niet ken.quote:Op donderdag 5 april 2012 02:12 schreef capricia het volgende:
Daarom vertel ik zoiets dus niet op een eerste ontmoeting, maar als ik mensen lang ken vertel ik ze vaak wel alles, en dan zeggen ze vaak van: 'Oh dus daarom deed je dat en dat zo'. Het is gewoon fijn om te weten dat je omgeving je steund.quote:Op donderdag 5 april 2012 09:32 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Ik denk dat je wel gelijk hebt ja. Zelf kan ik me ook echt ergeren aan mensen die er steeds maar mee bezig blijven en steeds hun falen blijven afschuiven op dat pestverleden. Mensen gaan gewoon niet met je om, om een hoop gejank te horen over iets wat misschien wel jaren terug gebeurt is.
Klinkt niet gezond en een beetje eng.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:12 schreef summer2bird het volgende:
Hebben jullie wel eens gehad, toen je gepest werd, dat je iemand echt pijn wilde doen.
En dat je niet eens meer erover nadacht maar dat je zo vervuld was van haat en woede dat je echt iemand enorm pijn wilde doen?
Ja ok, maar je moet het ook niet gaan overdrijven. Wat sommige mensen dus wel doen.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:11 schreef Newbie114 het volgende:
[..]
Daarom vertel ik zoiets dus niet op een eerste ontmoeting, maar als ik mensen lang ken vertel ik ze vaak wel alles, en dan zeggen ze vaak van: 'Oh dus daarom deed je dat en dat zo'. Het is gewoon fijn om te weten dat je omgeving je steund.
Dat vroeg ik niet.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:20 schreef Cher- het volgende:
[..]
Klinkt niet gezond en een beetje eng.
Dat is het ja.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:25 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Dat vroeg ik niet.
Ik vroeg of het herkenbaar is.
Altijd, maar dan werd ik ook wel fysiek aangepakt.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:12 schreef summer2bird het volgende:
Hebben jullie wel eens gehad, toen je gepest werd, dat je iemand echt pijn wilde doen.
En dat je niet eens meer erover nadacht maar dat je zo vervuld was van haat en woede dat je echt iemand enorm pijn wilde doen?
Echt enorm pijn ja, uitgevoerd nee.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:12 schreef summer2bird het volgende:
negeren is uiteindelijk ook een vorm van pesten hequote:Op woensdag 4 april 2012 21:30 schreef -Strawberry- het volgende:
Genegeerd worden is inderdaad enorm pijnlijk. Ik dacht dat ik nooit gepest was, maar nu ik eraan denk ben ik wel tijden lang keihard genegeerd. Erg eenzaam kan dat zijn.
ja als ik er aan terug denk word ik er ook best verdrietig om. Maar ik ben eigenlijk een heel vrolijk mens hoor. Met nu gelukkig wel een heel leuke vriendengroep. De mensen van vroeger. Zullen me nu qua gedrag enzo niet meer terug kennen in ieder gevalquote:Op woensdag 4 april 2012 21:58 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Als ik dit lees herken ik het ook meteen, en word ik er best verdrietig van.![]()
![]()
Ik ben ook altijd op verschillende scholen gepest, maar sinds 7 jaar dat ik ook werk heb ik dat gelukkig niet meer. Het blijft soms nog bij plagen maar dat doet iedereen bij elkaar voor de fun.
Maar ik herken het ook ja dat niemand naast me wou zitten of dat ik altijd als laatste gekozen werd bij gym. Ik ben zelfs al op verschillende scholen weggegaan en weer naar andere gegaan met de hoop dat het anders ging.
Zelfs toen ik 1 dag naar school ging en 4 dagen werkte met een BBL traject werd ik nog gepest.
De juf of meester zei tegen zo'n kerel, ''ja ga jij maar bij dat groepje'', en die ene kerel heel hard. ''Ja maar ik ga niet bij die nerds zitten''. Als ik er nog aan terug denk dan zag ik er ook uit als een sukkel met een harry potter bril, maar ja had die bril nodig toen.
En het erge vond ik dat mijn broertje juist altijd een super tijd heeft gehad op school. Die is sinds de basis school nooit meer gepest en heeft altijd meer vrienden dan mij gehad.
Ik vind het ook wel moeilijk om nieuwe mensen te ontmoeten, ook omdat ik bang ben van wat ze van me denken.
Ik zie er nu niet meer zo uit als vroeger, maar ben nog steeds heel onzeker en vind mezelf ook lelijk.![]()
Heb nooit een vriendin gehad en bijna nooit vrienden, en ben zelfs bang dat ik alleen oud gaat worden.![]()
Soms lig ik er nog wel huilend van in bed als ik eraan terug denk, want het was geen leuke tijd.
Ik denk dat je me dan even moet uitleggen wat je nou precies bedoelde. Ik ben een beetje "sociaal dom", dus ik begrijp niet alles.quote:Op donderdag 5 april 2012 01:52 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Dan heb je m'n opmerking niet begrepen en sprak je me voor niets tegen.
Een Fok meet is al heel wat voor mij. Ik vind dat heel spannend en ik ben de vorige keer er achter gekomen dat er ook op een hele andere manier met mij omgegaan kan worden. De gesprekken die daar (met mij) werden gevoerd heb ik dus nooit (gehad) op die manier. Ook niet op familiegelegenheden of wat dan ook. Of een gesprek duurt 5 minuten met mij (waarbij ze altijd hetzelfde vragen "Hoe gaat het met je studie???") of er wordt helemaal niet met mij gesproken (ook niet met familieleden van mijn generatie). Ik werd laatst op een trouwpartij ook volledig genegeerd, terwijl ik gewoon daarbij was. Ik heb ook beetje een hekel aan die hele tak van mijn familie gekregen. Dan kun je zeggen: "Ja, maar dan moet je zelf ook ergens mee komen". Ja, maar ze zeggen geeneens wat terug waar ik dan verder mee kan gaan. Ik heb een broertje met een verstandelijke beperking die behoorlijk autistisch is en ook nog een zusje. Mijn broertje komt eigenlijk over als een kleine, vrolijke jongen die juist door zijn vrolijkheid en door zijn issues extra aandacht krijgt en mijn zusje is zo goed sociaal ontwikkeld dat de familieleden meer met haar bezig zijn dan met mij. Dat is altijd al zo geweest. Ik zal het wel op mij afgeroepen hebben denk ik. Ik zal het wel uitstralen. Ik heb verder toch geen nieuws, dat heb ik in mijn kooi met 48 vierkante meter ruimte ook niet.quote:Daar had ik het ook niet over, het gaat er om dat je in je dagelijks leven ook moet dealen met situaties, en dat kun je niet zo 123 op een FOK! meet leren.
De allereerste keer dat ik helemaal doordraaide was ik een jaar of 11 in groep 7. Ik was de treiterijen zo zat dat ik helemaal niet meer bij de les was maar alleen aan wraak dacht. We zouden met de bus naar de Efteling gaan en de klas liep dus leeg luid juichend naar de kapstok. Ik sjokte er achteraan en ineens zag ik 1 van de pestkoppen met zijn rug naar me toe staan zijn jas pakken. Ik dacht dit is mijn kans en greep hem van achter bij zijn haar en sloeg hem met zijn gezicht hard op de ijzeren punthaken van de kapstok. Hij had een flinke wond iets boven zijn wenkbrauw en bloedde. We mochten beiden niet mee met het schoolreisje, hij was gewond en ik had straf. Ik had er ook totaal geen spijt van, ik voelde me juist geweldig. Eindelijk gerechtigheid voor mijn gevoel. Later schudde ik zijn hand met tegenzin omdat het moest van de directeur en van mijn ouders kreeg ik thuis ook straf. Van deze ene jongen had ik de rest van het jaar en in groep 8 geen last meer omdat hij bang van me was geworden maar helaas waren er meer pestkoppen....quote:Op donderdag 5 april 2012 10:12 schreef summer2bird het volgende:
Herkenbaar ja.quote:Op vrijdag 11 mei 2012 21:30 schreef FerryNL het volgende:
Pfff soms is het best vervelend dat je door iets kleins meteen weer onzeker gaat voelen.
Dat kan pesten doen met een persoon. Is een logische reactie.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:20 schreef Cher- het volgende:
[..]
Klinkt niet gezond en een beetje eng.
Misschien heb je gelijk.quote:Op donderdag 5 april 2012 10:55 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
negeren is uiteindelijk ook een vorm van pesten he
quote:Op vrijdag 11 mei 2012 22:33 schreef FerryNL het volgende:
Loop je samen met je ma buiten, en dan de buurvrouw tegen mijn moeder. ''Ja je ene zoon is wel echt knap geworden zeg'' ''die met die zwarte lange jas''
Sta ik er gewoon een beetje bij.![]()
Maarja ze heeft ook wel gelijk. Hij is er ook met de jaren steeds beter uit gaan zien. Zeker nu die ook in zijn studententijd zit is die erg veranderd.
Maar het is nooit echt zo leuk om dat te horen terwijl je er zelf bij staat. Dan denk je weleens waarom zeggen mensen dat niet over mij.![]()
Negeren en pesten liggen heel ver uit elkaar hoor. Ze doen je verder niks, ze hebben alleen geen zin om met je te praten.quote:
Het doet je wel wat als de hele groep dat doetquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:22 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Negeren en pesten liggen heel ver uit elkaar hoor. Ze doen je verder niks, ze hebben alleen geen zin om met je te praten.
Leuk is het niet, maar je kan mensen niet dwingen om je aardig te vinden.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het doet je wel wat als de hele groep dat doet
Ik wil ook gaan beginnen met krachttraining. Omdat ik een beter lichaam wil hebben maar ook zeker om meer zelfverzekerder te zijn. Je gaat er toch steeds beetje bij beetje beter uit zien.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:22 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Negeren en pesten liggen heel ver uit elkaar hoor. Ze doen je verder niks, ze hebben alleen geen zin om met je te praten.
Ik ben trouwens benieuwd, hoeveel van de guys hier zijn krachttraining en/of vechtsport gaan doen en zijn er op die manier over heen gekomen?
Trust me. Het werkt. Je ego groeit evenredig met je spiermassaquote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:27 schreef FerryNL het volgende:
[..]
Ik wil ook gaan beginnen met krachttraining. Omdat ik een beter lichaam wil hebben maar ook zeker om meer zelfverzekerder te zijn. Je gaat er toch steeds beetje bij beetje beter uit zien.
Sommige mensen geven je gewoon een rotschop ook al ben je aardig.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:25 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Leuk is het niet, maar je kan mensen niet dwingen om je aardig te vinden.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:25 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Nare mensen zullen altijd blijven bestaan. Daar doe je verder niks aan. Waar je wel wat aan kan doen is hoe je er mee om gaat. Ik geloof dat ik wel vaker jouw posts heb gelezen, het is jammer dat er vroeger niet iemand geweest is die het voor je opgenomen heeft.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:30 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Sommige mensen geven je gewoon een rotschop ook al ben je aardig.
Lul niet zo man, kijk naar jezelf, maar dat is met je te grote ego zeker te moeilijk voor je.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:33 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Tuxx, goede bijdrage aan dit topic.
Je geeft een vrij waardeloos geformuleerde mening, en ook nog eens zonder uitleg. Hier kan ik zo niet op in gaan.quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Lul niet zo man, kijk naar jezelf, maar dat is met je te grote ego zeker te moeilijk voor je.
Doe maar lekker rustig aan Tuxjequote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:36 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
Lul niet zo man, kijk naar jezelf, maar dat is met je te grote ego zeker te moeilijk voor je.
quote:Op zaterdag 12 mei 2012 17:25 schreef Pope-of-Dope het volgende:
[..]
Wtf kerel... Wat heeft die psychiater vervolgens gedaan, je doorverwezen??quote:Op zondag 13 mei 2012 09:33 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat mensen via een eerste indruk binnen 7 seconden bepalen of ze iemand wel of niet aardig vinden. Kennelijk straal ik via mijn autistisch aura een soort antipathie uit zodat mensen me direct al niet mogen. Die uitstraling heb ik zo sterk dat ik zelfs binnen de hulpgroep voor gepeste mensen gepest werd. Mijn therapeut zei dat hij zoiets nog nooit had meegemaakt en zijn enige verklaring was antipathie waarbij hij toegaf dat zelfs hij zo'n gevoel jegens me had. Is daar iets aan te doen? Zo'n make-over programma vind ik wat te extreem.
Het beste zou zijn het probleem hier dus helemaal aan het begin aan te pakken en niet steeds nazorg achteraf.
(Voor degenen die het niet weten antipathie is een afkeer van iemand hebben zonder logische verklaring). Hier moet ik dus van af zien te komen om mijn eeuwig slachtoffer rol van me af te kunnen schudden.
Heb ik met jou niet eens van gedachten gewisseld in een ander pest topic waarin je aangaf dat je ook bij je werkgever gepest werd, en heb je daar toen ook niet een voorbeeld bij gegeven van een collega die in jouw bijzijn steeds scheten liet?quote:Op zondag 13 mei 2012 09:33 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat mensen via een eerste indruk binnen 7 seconden bepalen of ze iemand wel of niet aardig vinden. Kennelijk straal ik via mijn autistisch aura een soort antipathie uit zodat mensen me direct al niet mogen. Die uitstraling heb ik zo sterk dat ik zelfs binnen de hulpgroep voor gepeste mensen gepest werd. Mijn therapeut zei dat hij zoiets nog nooit had meegemaakt en zijn enige verklaring was antipathie waarbij hij toegaf dat zelfs hij zo'n gevoel jegens me had. Is daar iets aan te doen? Zo'n make-over programma vind ik wat te extreem.
Het beste zou zijn het probleem hier dus helemaal aan het begin aan te pakken en niet steeds nazorg achteraf.
(Voor degenen die het niet weten antipathie is een afkeer van iemand hebben zonder logische verklaring). Hier moet ik dus van af zien te komen om mijn eeuwig slachtoffer rol van me af te kunnen schudden.
Ja waarschijnlijk heb ik weer eens verkeerd gereageerd waardoor ik de groep over me heen kreeg. Ik verwachtte begrip te krijgen van gepeste lotgenoten onder elkaar. Volgens de therapeut klaagde ik teveel over de wereld om me heen en waren de anderen meer op zoek naar een oplossing. Dus omdat ik teveel klaagde mocht de rest van de groep me niet. De therapeut was mijn geklaag waarschijnlijk ook zat en begon daarom ook bot te doen. Bedankt voor weer een leermoment. Achteraf snap ik het wel maar het kost me teveel tijd en op het moment zelf denk ik daar helemaal niet over naquote:Op maandag 14 mei 2012 12:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb ik met jou niet eens van gedachten gewisseld in een ander pest topic waarin je aangaf dat je ook bij je werkgever gepest werd, en heb je daar toen ook niet een voorbeeld bij gegeven van een collega die in jouw bijzijn steeds scheten liet?
Klagen over de wereld om je heen? Hoe bedoel je dat? Je zat echt alléén maar te 'zeuren' over wat er allemaal kut was aan anderen etc?quote:Op maandag 14 mei 2012 13:04 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ja waarschijnlijk heb ik weer eens verkeerd gereageerd waardoor ik de groep over me heen kreeg. Ik verwachtte begrip te krijgen van gepeste lotgenoten onder elkaar. Volgens de therapeut klaagde ik teveel over de wereld om me heen en waren de anderen meer op zoek naar een oplossing. Dus omdat ik teveel klaagde mocht de rest van de groep me niet. De therapeut was mijn geklaag waarschijnlijk ook zat en begon daarom ook bot te doen. Bedankt voor weer een leermoment. Achteraf snap ik het wel maar het kost me teveel tijd en op het moment zelf denk ik daar helemaal niet over na
Ja dat ik altijd en overal gepest was en wat er gebeurde. Ook bij rollenspellen van toen ik zo deed gebeurde er dit en dat. Mensen verliezen hun geduld. Ik heb nog steeds moeite om me in een ander te verplaatsen. Door de ogen van een ander naar mezelf kijken. Op de momenten dat me dat wel lukt kom ik tot de wat hilarische conclusie dat ik mezelf ook niet zou mogen. Ik ben dus echt een heel moeilijk persoon om mee om te gaan.quote:Op maandag 14 mei 2012 13:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Klagen over de wereld om je heen? Hoe bedoel je dat? Je zat echt alléén maar te 'zeuren' over wat er allemaal kut was aan anderen etc?
Allicht dat mensen hun geduld verliezen. Ik zou je overigens niet pesten, maar als jij altijd en overal maar overal serieus op in ging en kwaad werd of dramatisch ging doen of weet ik veel wat, ja dan zou ik je wel links laten liggen ja. Ik zou er 0 energie in steken.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:22 schreef Yellowcard het volgende:
[..]
Ja dat ik altijd en overal gepest was en wat er gebeurde. Ook bij rollenspellen van toen ik zo deed gebeurde er dit en dat. Mensen verliezen hun geduld. Ik heb nog steeds moeite om me in een ander te verplaatsen. Door de ogen van een ander naar mezelf kijken. Op de momenten dat me dat wel lukt kom ik tot de wat hilarische conclusie dat ik mezelf ook niet zou mogen. Ik ben dus echt een heel moeilijk persoon om mee om te gaan.
Ik moest lachenquote:Op maandag 14 mei 2012 12:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Heb ik met jou niet eens van gedachten gewisseld in een ander pest topic waarin je aangaf dat je ook bij je werkgever gepest werd, en heb je daar toen ook niet een voorbeeld bij gegeven van een collega die in jouw bijzijn steeds scheten liet?
Dit is toch best wel triest eigenlijk.quote:Op maandag 14 mei 2012 12:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Shit..quote:Op maandag 14 mei 2012 12:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, maar dat verandert niks aan het feit dat YellowCab zich, door de manier waarop hij daar op reageert in zo'n positie brengt dat hij qua pesten wel weer de lul is, en dat is nou precies wat hij niet wil gaf hij toen aan.quote:Op maandag 14 mei 2012 16:41 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik moest lachenzegt zoiets niet meer over die collega dan over de "gepeste" in dit geval?
Volgens mij kan die eerste stap wel jaren durenquote:Op maandag 14 mei 2012 22:01 schreef novusordoseclorum het volgende:
na al die volgeschreven forums heb ik nauwelijks oplossingen gezien...
Als het verleden kut is, maak dan een nieuw verleden... begin nu.
Je bent goed zoals je bent, leg contact. Juist omdat velen van ons daar weinig ervaring mee hebben kom je meteen heel authentiek over. Mensen voelen dat en raken er onbewust door geïnspireerd.
Het voordeel van jezelf kut voelen, is dat het alles wat je doet het alleen maar beter kan maken.
Je hebt het recht om over lijken te gaan om jezelf goed te voelen. Dat deden de pesters vroeger ook.
Leef egoïstischer en handel uit eigen belang, gebaseerd op een niets anders dan hedonistische levensstijl. Naarmate je hier in vordert komt de nuance vanzelf... en ben je een heel sterk persoon
Makkelijk gezegd, maar de eerste stap is extreem lastig.
Goede nieuws: alléén de eerste stap is lastig. Daarna volgt alles vanzelf.
Hoe lang duurt die eerste stap? 10 minuten. Dat is alles wat je nodig hebt om ~5 leuke mensen te kennen. Vanaf dat moment leef je door naar het volgende moment.
Dat ligt er aan hoe gemotiveerd je bentquote:Op maandag 14 mei 2012 22:21 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Volgens mij kan die eerste stap wel jaren duren
Hier ben ik het niet mee eens man. Op het moment dat je anderen uit gaat lachen omdat je hier zelf beter van denkt te worden(als ik het goed lees) ben je niet alleen onzeker, maar ook een eikel. Mensen prikken daar vrij snel doorheen.quote:Op maandag 14 mei 2012 22:01 schreef novusordoseclorum het volgende:
na al die volgeschreven forums heb ik nauwelijks oplossingen gezien...
Als het verleden kut is, maak dan een nieuw verleden... begin nu.
Je bent goed zoals je bent, leg contact. Juist omdat velen van ons daar weinig ervaring mee hebben kom je meteen heel authentiek over. Mensen voelen dat en raken er onbewust door geïnspireerd.
Het voordeel van jezelf kut voelen, is dat het alles wat je doet het alleen maar beter kan maken.
Je hebt het recht om over lijken te gaan om jezelf goed te voelen. Dat deden de pesters vroeger ook.
Leef egoïstischer en handel uit eigen belang, gebaseerd op een niets anders dan hedonistische levensstijl. Naarmate je hier in vordert komt de nuance vanzelf... en ben je een heel sterk persoon
Makkelijk gezegd, maar de eerste stap is extreem lastig.
Goede nieuws: alléén de eerste stap is lastig. Daarna volgt alles vanzelf.
Hoe lang duurt die eerste stap? 10 minuten. Dat is alles wat je nodig hebt om ~5 leuke mensen te kennen. Vanaf dat moment leef je door naar het volgende moment.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |