Dan moet je eens wat anders luisteren...Ik hoor altijd hetzelfde verhaal over jazz "het is zo zenuwachtig-makend"...ja, je hebt van die lastig fusion en zo, maar jazz is zooooo breed....quote:Op zondag 1 april 2012 10:56 schreef Lidlchips het volgende:
Hier kan ik weer niets mee. Heb een erg brede smaak, maar van Jazz word ik altijd heel zenuwachtig.
In A Silent Way zover ik weet ookquote:Op zondag 1 april 2012 13:37 schreef fripper het volgende:
Bitches Brew is uit 1970 inderdaad .
1. Miles Davis- In a Silent Way
2. Pharoah Sanders - Karma
3. Cannonball Adderley - Mercy, Mercy, Mercy! Live at 'The Club'
4. John Coltrane - Coltrane "Live" at the Village Vanguard
5. Albert Ayler - Spiritual Unity
Over een chill, relaxed mooi album (Lateef) dat zeker niet zenuwachtig makend is gesproken.....Gaat dat luisteren Lidlchipsquote:Op zondag 1 april 2012 18:04 schreef Aschkael het volgende:
Die tirbute voor Jack Johnson is ook zo geweldig...en Yusef Lateef
Als ik het een beetje ken en niet te vreselijk vind (radiohead) lukt het me wel een top 5 te brouwen.quote:Op zondag 1 april 2012 18:02 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat het wel leuk is om elke dag te wisselen. Nu heb ik al 2 dagen geen idee wat ik als top 5 zou moeten plaatsen (The Nits, jazz), maar het leuke is dan dat morgen al weer een nieuwe kans komt met iets anders.
Jezelf een brede smaak toedichten als je niet in ieder geval de 4 hoofdstromingen (Jazz, Klassiek, Wereld-/volksmuziek, Popmuziek) kunt waarderen is sowieso nogal frappant.quote:Op zondag 1 april 2012 17:53 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dan moet je eens wat anders luisteren...Ik hoor altijd hetzelfde verhaal over jazz "het is zo zenuwachtig-makend"...ja, je hebt van die lastig fusion en zo, maar jazz is zooooo breed....
Helaas wordt dat vaak genoeg gezegd door mensen die alleen naar popmuziek luisteren.quote:Op zondag 1 april 2012 19:12 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Jezelf een brede smaak toedichten als je niet in ieder geval de 4 hoofdstromingen (Jazz, Klassiek, Wereld-/volksmuziek, Popmuziek) kunt waarderen is sowieso nogal frappant.
quote:Elwood: What kind of music do you usually have here?
Claire: Oh, we got both kinds. We got country *and* western.
waarderen is wat anders dan er een fatsoenlijke top-5 uit kunnen samenstellen, ik kan 60s jazz erg waarderen maar mijn smaak is echt te beperkt om er een top-5 uit te kunnen opstellen, zal dan snel miles, pharaoh sanders, coltrane en brubeck wordenquote:Op zondag 1 april 2012 19:12 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Jezelf een brede smaak toedichten als je niet in ieder geval de 4 hoofdstromingen (Jazz, Klassiek, Wereld-/volksmuziek, Popmuziek) kunt waarderen is sowieso nogal frappant.
Niets mis met de namen die je noemt. Dit is dan ook een dag top 5. Ik neem het heel wat minder serieus dan een top50/100 waar je weken de tijd voor krijgt om samen te stellen.quote:Op zondag 1 april 2012 20:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
waarderen is wat anders dan er een fatsoenlijke top-5 uit kunnen samenstellen, ik kan 60s jazz erg waarderen maar mijn smaak is echt te beperkt om er een top-5 uit te kunnen opstellen, zal dan snel miles, pharaoh sanders, coltrane en brubeck worden
We zijn nu met de live top 100 bezig he. Heb je daar al aan meegedaan?quote:Op zondag 1 april 2012 21:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Niets mis met de namen die je noemt. Dit is dan ook een dag top 5. Ik neem het heel wat minder serieus dan een top50/100 waar je weken de tijd voor krijgt om samen te stellen.
En nu we het daar toch over hebben: Is er al een volgende top zoveel lijst in de maak?
Bedankt voor de info. Ga er eens goed naar kijken. Zal in elk geval geen grote lijst worden van mij.quote:Op zondag 1 april 2012 21:25 schreef Norrage het volgende:
[..]
We zijn nu met de live top 100 bezig he. Heb je daar al aan meegedaan?
quote:Op maandag 2 april 2012 08:55 schreef fripper het volgende:
Voor alle mensen die niks met jazz en de Nits hebben : roept u maar !
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |