quote:Verzamelaars maken schoon schip in 'Mijn Leven In Puin' bij RTL 4
Duizenden mensen in Nederland lijden aan verzamelwoede. Een ziekte die zoveel impact heeft, dat het leven van deze mensen vaak letterlijk en figuurlijk in puin ligt. Deze hamsteraars, oftewel hoarders leven vaak alleen nog maar voor hun spullen. De enige manier om te kunnen ontsnappen aan de puinhopen en het sociale isolement is door radicaal schoon schip te maken, maar vaak lukt dat niet meer alleen. Vanaf dinsdag 17 januari biedt Peter van der Vorst en een team van deskundigen hulp. Na het ontvangen van de noodkreet door een dierbare van de verzamelaar komt Peter samen met zijn hulptroepen in actie.
Met een videoboodschap probeert Peter de verwoede verzamelaar over te halen om mee te doen. Hij of zij krijgt de keuze om binnen enkele dagen afstand te doen van de jarenlang verzamelde spullen. Psycholoog Barbara Nanninga en organizer Manita Overweg staan Peter bij om letterlijk en figuurlijk puin te ruimen in het leven van de betreffende verzamelaar.
De emoties lopen iedere keer weer hoog op, wanneer er binnen enkele dagen afstand moet worden genomen van de vaak zo geliefde verzameling. Meestal zijn er wel meer dan tien vrachtwagens voor nodig om de huizen leeg te halen. Woningen die zo volgepropt zijn met spullen, waarbij het toilet en de douche onbereikbaar waren geworden, worden weer leefbaar gemaakt.
De puinhopen die letterlijk tussen familiebanden staan, worden weggehaald in de hoop dat er een nieuwe start kan worden gemaakt. Na het klaren van deze enorme klus, bezoekt Peter na een aantal weken de (ex-)verzamelaars opnieuw om te kijken of en hoe hun leven is veranderd.
Uitzending: wekelijks, vanaf dinsdag 17 januari, tussen 20.30 uur en 21.30 uur bij RTL 4
Bron
Zo kan ik ook organizer zijnquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een stom wijf die 'organizer'
Misschien ook wel leuk, heeft hij ook wat in handen om te doenquote:
Doggystyle, best of both worlds.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:55 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Die dochter heeft rugtieten
Beetje wel jaquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:54 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een stom wijf die 'organizer'
Komt voor de opening nog wel leeg als de organizer mee helptquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:56 schreef Karina het volgende:
Nu nog klanten. Het winkeltje is wel een beetje vol
Hij verzamelt!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:59 schreef MissJ het volgende:
![]()
ik kijk nu pas... Wat is er met deze man aan de hand?
Tyfusbende in z'n huis.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:59 schreef MissJ het volgende:
![]()
Oeh!quote:
Wil een kringloop beginnen en dat is uit de hand gelopenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:59 schreef MissJ het volgende:
![]()
LOL, understatement.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:00 schreef WcPot het volgende:
[..]
Wil een kringloop beginnen en dat is uit de hand gelopen
quote:
ja ok ok, maar waarom doet ie dat? Is dat al duidelijk geworden?quote:
Nee, niet echt. Geen vrouw meer, woonde ook nog een tijdje samen met een man maar dan niet gay, woonde daarna alleen en toen werd het erger.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:00 schreef MissJ het volgende:
[..]
[..]
ja ok ok, maar waarom doet ie dat? Is dat al duidelijk geworden?
En dan zeggen ze dat Derek Ogilvie flauwekul is, dit kan ik ook welquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:00 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
De simpelste trucjes uit het boek dit allemaal...
Wanneer vriend Kees overlijdt, raakt Richard steeds meer bedolven onder de spullen, verwaarloost zijn hygiëne en raakt in een sociaal isolement. Voor zijn dochters is de maat vol. Er moet nu actie worden ondernomen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:00 schreef MissJ het volgende:
[..]
[..]
aha ok danquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:01 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Nee, niet echt. Geen vrouw meer, woonde ook nog een tijdje samen met een man maar dan niet gay, woonde daarna alleen en toen werd het erger.
Scheiding, toen samen gaan wonen met een andere man, voor het gezelschap... die overleed en nu is hij alleen, wilde wel een winkel en staat af en toe met spul op de markt te koop.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:00 schreef MissJ het volgende:
[..]
[..]
Jep als het Hensbroek is, ik dacht van wel. Maarsbroek is Groningen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:02 schreef Lavenderr het volgende:
Hensbroek in WestFriesland. Naast Obdam.
Ja, lieve meiden allebei.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:03 schreef Pisces29 het volgende:
Ik vind die dochters toch wel erg lief hoor, merk ook echt het respect voor de vader
Jaquote:
Ach, clichés zijn ook niet voor niets cliché geworden natuurlijk.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:03 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
In het vuur gooien, het laatste cliché wat er nog was
Als hij wist dat hij met haar te maken kreeg had hij de deur allang dichtgesmeten bij het beginquote:
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:06 schreef Sunnythesun het volgende:
Echt he.. als ze ook maar een millimetertje minder onsympathiek zou zijn zou het zo veel beter werken wat ze doetSnap dat je een beetje streng moet zijn en vol moet houden, maar volgens mij kan dit echt een stuk effectiever..
Ik zou hem groot gelijk gevenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:09 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zometeen ramt hij dat zeikwijf eens flink voor d'r smoel hoop ik
Dat kost hem nog meer dan dat het opleverdquote:
SBS6 komt terug nu John daar zit. Deze week beginnen daar ook wel een paar leuke programma's.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Leuke programma's op 4 de laatste tijd ja
John zit ook op RTL 4quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:15 schreef StephanL het volgende:
[..]
SBS6 komt terug nu John daar zit. Deze week beginnen daar ook wel een paar leuke programma's.
Alberto maakt ook slechte programma's tegenwoordig...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:16 schreef darkshadow16 het volgende:
[..]
SBS heeft alleen nog maar Alberto en Rob
En Jos.Ger en Robeaarrquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:16 schreef darkshadow16 het volgende:
[..]
En Boquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:16 schreef darkshadow16 het volgende:
[..]
Dat is ook een best leuk programmaquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:21 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
"Knallen in de horeca"
Wat is dat nou weer
Is dat niet gewoon een remake van 'uitstel van de executie'?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:22 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is ook een best leuk programma
Je kan het daarmee vergelijken alleen dit is echt gespitst op het personeel en het misdragen daarvan.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een remake van 'uitstel van de executie'?
Dat heb ik nog nooit gezienquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:23 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Is dat niet gewoon een remake van 'uitstel van de executie'?
Klinkt goedquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:23 schreef StephanL het volgende:
[..]
Je kan het daarmee vergelijken alleen dit is echt gespitst op het personeel en het misdragen daarvan.
Ja het is wel opgeruimd maar ziet er nog steeds niet leuk uitquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:26 schreef StephanL het volgende:
Nog steeds oude troep maar het is opgeruimd
das altijd van die ouwe meuk jaquote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:28 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat een afschuwelijke inboedel
Hensbroek dus om de hoekquote:TV-opnamen in Obdam voor 'Mijn leven in puin'
Vind haar verschrikkelijk. Had haar zo van het erf getrapt als ik die mensen was.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 22:34 schreef Duderinnetje het volgende:
Ik vind de strenge opruimdame fan-tastisch! ze krijgt het maar mooi voor elkaar, zonder respectloos te worden, maar wel op haar strepen te blijven staan.
Ik vind alleen die Van der Vorst zo ongeloofwaardig. De walging straalt er zo van af. Dat mag best, maar dan moet je lekker bij Boulevard blijven zitten.
quote:Op woensdag 28 maart 2012 22:25 schreef Bluezz het volgende:
Het mág er zijn, die woede. Je mág over de lijn van je eigen ik stappen.
Het zal wel een medewerker zijn van Peters productiebedrijfquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:08 schreef miss_dynastie het volgende:
Jeetje mina, wat is dat blonde schoonmaakmens (Wil heet ze geloof ik?) irritant
Ik krijg steeds het idee: 'Stel je niet aan en leer een vak, als je zo'n hekel aan viezigheid hebt'
Geprogrammeerd op de DVD-recorder.quote:Op zondag 24 februari 2013 16:46 schreef Pisces29 het volgende:
a.s dinsdag (26 feb) start een nieuw seizoen van Mijn Leven In Puin
Verkopen denk ik...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:31 schreef Karina het volgende:
Ze gaan toch niet al die boeken weggooien he?
Nee dat klopt. Hopelijk gaan ze ze idd verkopen. Net wegsmijten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:32 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Verkopen denk ik...
Zoveel boeken kun je niet eens lezen.
Ik heb er geen ruimte voor, staan op zolder in verhuisdozenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:33 schreef egeltje1985 het volgende:
Oké, dit zijn wel veel boeken.Bij mij staan ze in kasten.
Ik ook niet, dus ik heb in mijn studentenkamertje maar een selectie van m'n verzameling.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:34 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb er geen ruimte voor, staan op zolder in verhuisdozen
Geknoeid met eten (hoop ik).quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:35 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat heeft hij voor gekke plek onderaan zn shirt?
Ik vermoed echt alles. Je kan beter vragen wat voor boeken je er NIET kan vinden...quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik zou wel eens willen kijken wat voor boeken je daar allemaal wel kan vinden
Oeh ja, 17e eeuws?quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:37 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik zou wel eens willen kijken wat voor boeken je daar allemaal wel kan vinden
Man heeft tienduizenden boeken verzameld en moet een hele hoop wegdoen, zometeen: huilenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:44 schreef Pisces29 het volgende:
SHIT, ik zat op de verkeerde zender.
Iemand een samenvatting in een notendop?
Papa is na de vroegtijdige dood van zijn vrouw boeken gaan verzamelen. Het hele huis staat bomvol. Als gevolg daarvan komen de dochters niet met hun kinderen langs: te gevaarlijk. Verder zijn er nog wat poezen en een hond. De boeken gaan geruimd worden.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:44 schreef Pisces29 het volgende:
SHIT, ik zat op de verkeerde zender.
Iemand een samenvatting in een notendop?
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:45 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Man heeft tienduizenden boeken verzameld en moet een hele hoop wegdoen, zometeen: huilen
Dank!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:46 schreef Disana het volgende:
[..]
Papa is na de vroegtijdige dood van zijn vrouw boeken gaan verzamelen. Het hele huis staat bomvol. Als gevolg daarvan komen de dochters niet met hun kinderen langs: te gevaarlijk. Verder zijn er nog wat poezen en een hond. De boeken gaan geruimd worden.
Of dat apparaat dat bij Bureau Sport werd gebruikt. Met dat apparaat kun je de rug van een boek afsnijden en de pagina's daarna inscannen. Zijn hele verzameling past op 10 DVD'tjes.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:46 schreef Jester65 het volgende:
Misschien moeten zijn kinderen hem een e-reader geven.
Heeft hij meteen wat te doen ook.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Of dat apparaat dat bij Bureau Sport werd gebruikt. Met dat apparaat kun je de rug van een boek afsnijden en de pagina's daarna inscannen. Zijn hele verzameling past op 10 DVD'tjes.
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Of dat apparaat dat bij Bureau Sport werd gebruikt. Met dat apparaat kun je de rug van een boek afsnijden en de pagina's daarna inscannen. Zijn hele verzameling past op 10 DVD'tjes.
Gewoon een groot mes, tsjak de rug van het boek en dan door de scanner.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:51 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]Heej, laat me niet zo schrikken! Wat is dat voor een martelwerktuig?
http://bureausport.vara.n(...)5edb077d0abc498396daquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:51 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]Heej, laat me niet zo schrikken! Wat is dat voor een martelwerktuig?
quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:52 schreef Karina het volgende:
[..]
Gewoon een groot mes, tsjak de rug van het boek en dan door de scanner.
Tss, misdadig. Zo kan t ook:quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:52 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
http://bureausport.vara.n(...)5edb077d0abc498396da
Mooi apparaat.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:55 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Tss, misdadig. Zo kan t ook:
!
Achja, voor Willem is het meer het hebben en het verzamelen denk ik. Van Deyssel bijvoorbeeld is al prima digitaal verkrijgbaar.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:56 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mooi apparaat.![]()
Maar voor Willem is die boekenguillotine wellicht handiger.
Mooi! Maar dat zal een paar centen kosten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:55 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
Tss, misdadig. Zo kan t ook:
!
Huuuuu dat wil je nietquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nee man, dan gaat ie google maps uitprinten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Topografische atlasIEMAND GEEF DIE MAN EEN IPAD
Nee mafkees, nu moet je de tv uitzetten en je oma troosten.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:07 schreef Digi_Djeff het volgende:
Oh god, ik kijk dit programma bij mijn oma waarvan haar man 25 jaar geleden overleden is. Nu is zij verdrietig, moet ik nu zappen :$?
Net bassie als hij huilt, biedebiedebiedebiequote:
Met z'n tanden stijf op elkaar.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:12 schreef Palomar het volgende:
Die zoon praat als zo'n koot en de bie typetje
Wendy van Dijk doet aan het eind haar pak uitquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:12 schreef Palomar het volgende:
Die zoon praat als zo'n koot en de bie typetje
Geen slecht format voor een tvprogrammaquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
er zijn meer verzamelaars dan je denkt, de mooiste komen nooit op TV.
ze moeten natuurlijk wel willen meewerken, dus nu zul je idd alleen nog de 'matigen' zien op tvquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
er zijn meer verzamelaars dan je denkt, de mooiste komen nooit op TV.
Paar jaar geleden was er op de BBC ook een programma over hoarders. Zal een zo'n man nooit vergeten. Veninig gezicht met een puntkin en baardje die de grootste zooi in zijn huis had die ik ooit gezien had. En dat verdedigde met hand en tand. Volgens mij is het ze nooit gelukt om dat huis te ontruimen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:14 schreef Palomar het volgende:
[..]
ze moeten natuurlijk wel willen meewerken, dus nu zul je idd alleen nog de 'matigen' zien op tv
Bij dat programma zijn wel eens mensen die spullen van de vloer tot het plafont hebben met een soort eigen looppad er door heenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Paar jaar geleden was er op de BBC ook een programma over hoarders. Zal een zo'n man nooit vergeten. Veninig gezicht met een puntkin en baardje die de grootste zooi in zijn huis had die ik ooit gezien had. En dat verdedigde met hand en tand. Volgens mij is het ze nooit gelukt om dat huis te ontruimen.
Ik ga eens googlen of ik dat nog terug kan vinden.
Alleen zij kunnen er doorquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:20 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Bij dat programma zijn wel eens mensen die spullen van de vloer tot het plafont hebben met een soort eigen looppad er door heen
Zoietsquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:22 schreef kievitsboom het volgende:
Die lach van haar wanneer hij huilt.
Dan zitten ze toch weer in dezelfde puinhoop.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:26 schreef Karina het volgende:
En na een jaar weer terugkomen... maar dat doen ze nooit.
Ach het is een enorm leuke man, ik zou wel eens met hem over boeken willen pratenquote:
Volgens mij nog niet, dus ga je gangquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:31 schreef egeltje1985 het volgende:
Is er voor dit programma ook een topic?
Bij mij komen ze niet binnen.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:14 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Geen slecht format voor een tvprogramma
Aan die man worden 10.000 nieuwe boeken beloofd, als hij blijft meewerken tot het eind van de week.quote:Op dinsdag 26 februari 2013 23:06 schreef Jester65 het volgende:
Zoals altijd gaat het dan ineens heel snel, vraag me altijd af hoe ze dat voor elkaar krijgen.
Dat komt omdat de aanleg zelf nooit woorden krijgt. Ze zijn er alleen voor vermakelijke TV, niet om mensen te helpen. En zo'n 'feelgood-coach'quote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:27 schreef OProg het volgende:
[..]
Dan zitten ze toch weer in dezelfde puinhoop.
Net als mensen uit Obese enzo die dan weer lekker stevig zijn geworden.
Wat een kutwijf is dat zegquote:Op dinsdag 26 februari 2013 21:52 schreef golfer het volgende:
En die Nanninga zal best wel een LOI-cursus psychologie gedaan hebben ooit, maar laat dat mens haar amateur-psychologische clichés ergens anders gaan uitbraken.
"Je mag dit voelen en je mag dat zeggen" :![]()
Voor randdebielen misschien die geloven in de clichés die ze uitbraakt.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind die Nanninga geweldig. Lijkt me een hele goede psychologe.
Ik ben ook een randdebielquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:19 schreef golfer het volgende:
[..]
Voor randdebielen misschien die geloven in de clichés die ze uitbraakt.
Ze is een bitch voor 150 euro per uurquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Volgens mij is dat niet de psychologe, maar de opruimcoach, en irritant mens. Ik had haar allang bij kop en kont gepakt en het huis uit gesodeflikkerd. Wat een tang is dat zeg.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:51 schreef Boca_Raton het volgende:
Ik vind ze juist allebei steengoed. En die opruimcoach, ik vind haar vriendelijk maar wel doortastend. En dat moet ook wel, anders gooit zo'n verzamelaar echt helemaal niets weg.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:05 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Volgens mij is dat niet de psychologe, maar de opruimcoach, en irritant mens. Ik had haar allang bij kop en kont gepakt en het huis uit gesodeflikkerd. Wat een tang is dat zeg.
Oja, en die Peter van der Vorst ging er achteraan.
Edit: Manita is de opruimcoach, en DIE vind ik een tang.
De spycholoog gaat nog wel, maar die zou ik er ook uit gooien.![]()
![]()
Nou die Manita vind ik echt een darm, wat een verschrikkelijk mens.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind ze juist allebei steengoed. En die opruimcoach, ik vind haar vriendelijk maar wel doortastend. En dat moet ook wel, anders gooit zo'n verzamelaar echt helemaal niets weg.
quote:Op zondag 3 maart 2013 23:14 schreef D. het volgende:
Ik heb wel met 'm te doen
Maar da's wellicht de alcohol
Ik vind ze beiden ook heel prima inderdaad.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:11 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Ik vind ze juist allebei steengoed. En die opruimcoach, ik vind haar vriendelijk maar wel doortastend. En dat moet ook wel, anders gooit zo'n verzamelaar echt helemaal niets weg.
Een darmquote:Op zondag 3 maart 2013 23:12 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Nou die Manita vind ik echt een darm, wat een verschrikkelijk mens.
Heb ik geloof ik niet gezien. Die Manita is in elke uitzending die ik gezien heb, een soort kampbewaarder. Krijg de kriebels van dat mens. Maar goed ik ben dan ook allergisch voor mensen die lopen te commanderen en de dienst willen uitmaken. Het blijven toch de spullen van de persoon, en meestal heeft die er niet om gevraagd. Natuurlijk ga je daarvan over de kook.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Een darm
Ik heb het laatst niet gezien, ik herinner me alleen de jonge blonde miep met kakkerige Rrrrrrr
Ja ik vond het niet erg positief eigenlijk, die update.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:32 schreef Housekeeper het volgende:
Nee die badkamer
Over een jaar is het weer een bende![]()
quote:Op zondag 3 maart 2013 23:39 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja ik vond het niet erg positief eigenlijk, die update.
Ik begreep dat hij nog een jaar begeleiding zou krijgen. Maar ik vraag me af of dat genoeg is. Hopelijk wel.quote:Op zondag 3 maart 2013 23:47 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]De beste man begon alweer her en der z'n spullen te stallen.
Joey, denk ik.quote:Op dinsdag 5 maart 2013 20:35 schreef Karina het volgende:
Zoe is toch een meisjenaam? Mijn nichtje heet Zoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |