quote:Op maandag 26 maart 2012 20:22 schreef -Spring het volgende:
Oeps. Ik heb het vermengd met Roosvicee Stop.
gelukkig had je L nogquote:Op maandag 26 maart 2012 20:35 schreef -Spring het volgende:
Lach maar.![]()
Ik heb m'n dag niet zo.
Stond vanmiddag voor de Lidl met een zware zak hondenvoer en een tas vol reeds geknakte viooltjes onder m'n arm te mopperen dat ik m'n auto niet open kreeg ("GVD, kutslot.) Hoor ik L naast me zeggen: "Dat is niet jouw auto, hè, mama?"
't Kreng had nog gelijk ook.
Ja, en ik vind het ook heel ambetant, maar man, wat vindt hij het fantastischquote:Op maandag 26 maart 2012 20:20 schreef _Bar_ het volgende:
L en Spring wat goed dat het zo soepeltjes ging
Gooien jullie kinderen ook zo hun nek naar achteren?
Ik vind het doodeng
ja hier Roy ookquote:Op maandag 26 maart 2012 21:02 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ja, en ik vind het ook heel ambetant, maar man, wat vindt hij het fantastisch
ravi is dus sinds zaterdag uit slaapzak en in dekbedje & kussen enzo. maar selene 'moest' voor haar 2 al naar een peuterbed, aangezien die er (met 1 jaar en 10 maanden oid) met slaapzakje en al uitklomquote:Op maandag 26 maart 2012 21:34 schreef _NIKKI_ het volgende:
Slapen de klimmende kindjes niet in een slaapzakje dan? No way dat Lisa het gaat lukken om met zak en al uit bed te komen. Zonder wel overigens.
Ik sluip weer eventjes weg, want mijnesse is nog laaaang geen peutertje...
Voor de zekerheid de huisarts bellen en vragen wat te doen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:56 schreef ymme het volgende:
Even snel zonder bij te lezen.
De bof is gezellig op visite hier in ons dorp. Ondertussen al 7 mensen met de bof.
En ergens op een school in Maastricht heerst ook de bof. (meisje wat daar studeerd, hebben we as vrijdag verjaardag van).
Moet ik nog maatregelen nemen? Of gewoon lekker bij die mensen uit de buurd blijven?
Mart is tenslotte wel ingeent, dus daar maak ik me niet zo druk over.
Maar die gene die het hebben zitten allemaal in de leeftijd van 18-26 jaar. Die zijn dan toch ook ingeent hier tegen?
dat dusquote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:04 schreef Troel het volgende:
[..]
Voor de zekerheid de huisarts bellen en vragen wat te doen.
klinkt goed! het wordt nu echt concreet. kan me zo voorstellen dat dat een opluchting is en toch ook weer nietquote:Op dinsdag 27 maart 2012 18:36 schreef _Bar_ het volgende:
Roy word nog een keer geopserveerd op het kdv begin april door de orthopedagoog van het tjasker, en dan mag roy daar naar toe, halverwege/eind april!
Het is het beste wat we nu voor Roy kunnen doen. En vermoed dat Roy daar ook snel vriendjes gaat maken, en hij gaat daar zwemmen,snoozelen,gymen,lekker spelen, hij krijgt fysio,logo,ergo en maar kleine groepjes (max 8 en daar 4 leidsters bij) En ze weten hoe te handelen als er een aanval voordoet.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:04 schreef simmu het volgende:
[..]
klinkt goed! het wordt nu echt concreet. kan me zo voorstellen dat dat een opluchting is en toch ook weer niet
dat dus barquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:52 schreef mikoxx het volgende:
BarIk vind jullie 'beslissing' getuigen van een écht moederhart!
Nope, de besmettelijke periode is toch al geweest (en is er nog).quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:31 schreef Sorbootje het volgende:
Een kind met waterpokken hoef je toch niet thuis te houden?
Niet dus.quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:39 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Nope, de besmettelijke periode is toch al geweest (en is er nog).
Zolang je kind zich verder goed voelt, kan hij gewoon gaan...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
onze mantra: saai is goedquote:Op donderdag 29 maart 2012 21:43 schreef Claudia_x het volgende:
Ach nee, hè.Wat is het toch bizar dat er ineens met beide kindjes iets is. Zo leid je je dagelijks leventje, zo zit je om de haverklap in het ziekenhuis. Ik hoop dat jullie leven gauw weer saai en gewoon wordt.
quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:36 schreef Spewey het volgende:
Ja ja, kom ik eindelijk onder m'n steen vandaanNee, geintje hoor Simmu, ik ben gewoon nog in denial, mijn kind is niet ziek enzo.
Anynoodle wij logeren weer in het St. Jansdal, muppet heeft weer een sonde.
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:08 schreef McLaura het volgende:
We hebben gisteren een gesprek gehad op de basisschool een wijk verderop. We beginnen toch wat terug te komen op de LSV, vanwege de afstand, maar ook vanwege de ideeën en methodes op de LSV die tegenwoordig op meer scholen worden toegepast.
De school waar we gisteren geweest zijn, is een Katholieke Daltonschool, 'De Sprong'. Hij zit in de andere nieuwbouwwijk, en het is ongeveer 5 minuten met de auto / 15 minuten fietsen. Hij is nu nog gevestigd in een zogenaamde 'brede school' samen met de Christelijke basisschool en een openbare, maar te zijner tijd zal De Sprong een eigen gebouw krijgen, ook in die wijk.
Qua methodes is deze school vrij modern, ze gebruiken al in de kleuterklassen het zogenaamde digibord en er is ook al vanaf groep 1 computerles en ze zijn bezig een methode voor Engels vanaf groep 1 in te voeren. De school werkt met een continuerooster, wat inhoudt dat Thijs er elke dag van half 9 tot 14:00 zal zijn, en in de klas bij zijn eigen juf 'overblijft'. De katholieke inslag merk je door het volgen van de kerkkalender, en bijpassende thema's.
Het Daltonsysteem spreekt ons aan omdat deze methode ervan uitgaat dat een kind al iets weet, en die kennis verbreedt, en dat elk kind kwaliteiten heeft. Voor hoogvliegers is er een verdieping op de stof (en in groep 7/8 bijvoorbeeld sterrenkunde, of Spaans), en voor kinderen die wat achterblijven is er ook een lesprogramma. Kinderen worden zoveel mogelijk in hun eigen leeftijdsgroep gehouden, versnellen of zittenblijven gebeurt maar zelden, en je kunt bijvoorbeeld qua taal het pluspakket volgen, maar qua rekenen het extra ondersteuningspakket. Ze leggen ook de nadruk op talenten, er zijn er 8 en die heb ik niet allemaal onthouden, maar als je erg muzikaal bent maar niet kunt rekenen, ben je 'muziekknap' (en daar wordt dan de nadruk op gelegd, in plaats van op het niet kunnen rekenen).
Kortom : we hebben een erg goed gevoel bij deze school, en we denken eigenlijk dat we er wel uit zijn!
Is mij ook al een keer gebeurd bij de creche waar iemand wel vaker staat met precies dezelfde auto als die van ons, zelfde model, zelfde kleur. Eerst gebeurde het de bestuurder van de andere auto, en iets deed ik het zelf ook.quote:Spring schreef:
Ik heb m'n dag niet zo.
Stond vanmiddag voor de Lidl met een zware zak hondenvoer en een tas vol reeds geknakte viooltjes onder m'n arm te mopperen dat ik m'n auto niet open kreeg ("GVD, kutslot.) Hoor ik L naast me zeggen: "Dat is niet jouw auto, hè, mama?"
't Kreng had nog gelijk ook.
Nopequote:Op maandag 2 april 2012 11:35 schreef Spewey het volgende:
Hmm, ik weet het niet? Puzzle? Zoë is into "Golulla's "
quote:Op maandag 2 april 2012 10:23 schreef Spewey het volgende:
Het ergste met Zoë hebben we gelukkig achter de rug, het enige wat ik vervelend voor m'n pop vind is dat ze 's nachts meerdere malen gillend wakker wordt. 2 opnames in 1 week zijn haar niet in de koude kleren gaan zitten.![]()
Ryan zijn we op woensdag aan het voorbereiden, blegh.
Aaah, anders zou ik inderdaad zeggen: laat ze lekker een tijdje bij jullie slapen, maar jij slaapt al bij haar...quote:
Nee!quote:
nou. ja. kijk. er ligt wel e.e.a. voor de hand. maar ik denk niet dat jullie hem al naar dat soort dingen laten kijken op tvquote:Op maandag 2 april 2012 12:17 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Nee!
Ik dacht echt dattie erg voor de hand lag
quote:Op maandag 2 april 2012 12:18 schreef simmu het volgende:
[..]
nou. ja. kijk. er ligt wel e.e.a. voor de hand. maar ik denk niet dat jullie hem al naar dat soort dingen laten kijken op tv
Arme Zoë, verteld zij wat de reden was dat ze begon te gillen? Is er in het ziekenhuis of daarbuiten iemand, die kan helpen hoe je er het beste mee omgaat? Het zal Zoë zeker al heel erg helpen, dat haar Mama s'nachts bij haar is.quote:Op maandag 2 april 2012 10:23 schreef Spewey het volgende:
Het ergste met Zoë hebben we gelukkig achter de rug, het enige wat ik vervelend voor m'n pop vind is dat ze 's nachts meerdere malen gillend wakker wordt. 2 opnames in 1 week zijn haar niet in de koude kleren gaan zitten.![]()
Ryan zijn we op woensdag aan het voorbereiden, blegh.
oeh! lekker! heb je dan nu zelf ff lekker bij kunnen tanken?quote:Op maandag 2 april 2012 16:00 schreef Asyniur het volgende:
simmu, ik heb geen idee want de mijne is de hele dag bij opa en oma geweest en omdat hij nog sliep, wordt hij strakjes thuis gebracht
ravi was vorige week onhandelbaar, en afgelopen weekend was een ramp met ravi en het peuterbedje, maar dat lijkt nu gestabiliseerd middels het haakjequote:Op maandag 2 april 2012 16:01 schreef freecell het volgende:
Hier zijn ze net weer goed te doen. Paar dagen geleden was het hier bal.
Ze hebben wel meer 2-jarigen, die blijven ook heus niet allemaal braaf zitten, dus ik weet niet zo goed waar het nou precies misgaat.
En dat op de gang, ik hoop dat dat was omdat ik hem kwam halen, maar dat ga ik zeker even navragen.
Maar ze gaan pas volgende week vrijdag weer, ivm goede vrijdag en paasmaandag.
nee, want vanmorgen ben ik even boodschappen gaan doen om mijn vochthuishouding te lijf te gaan en 's middags kwam de poetsvrouw en toen heb ik natuurlijk weer veel te veel gedaan...quote:Op maandag 2 april 2012 16:01 schreef simmu het volgende:
[..]
oeh! lekker! heb je dan nu zelf ff lekker bij kunnen tanken?
Jair is 3 jaar en 2 maanden vandaagquote:Op maandag 2 april 2012 16:00 schreef leonieke het volgende:
Tinuviel, ik heb het niet meer allemaal op een rijtje, maar hoe oud is je zoontje?
Zo herkenbaar jouw verhalen Estrys. Jair is net zo wat betreft het kdv, hij heeft daar echt zijn plekje met zijn vrienden & vriendinnen (de begrippen gooit hij regelmatig door elkaar, maar dat geeft niet). Hij vertelt veel en enthousiast over het kdv.quote:Op dinsdag 3 april 2012 11:17 schreef Estrys het volgende:
Hij heeft het heel erg naar zijn zin op het kdv. In de auto gisteren was hij aan het vertellen: C. is mijn vriend, mijn beste vriend. en L. en L. ook. Ik heb drie beste vrienden![]()
Hij is de hele dag aan het vertellen en vooral aan het regelenMama dan doe jij dat, moet je hier zitten en dan... ja kom maar mama.
Jaquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Tinu, vindt Jair dat Aviva een vriendinnetje is?
Zij is afwisselend een vriendinnetje of een vriendje en dan is een jongen van de creche weer het vriendinnetjequote:Op dinsdag 3 april 2012 12:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Tinu, vindt Jair dat Aviva een vriendinnetje is?
Ah dat is idd toch ook een heel groot verschil met een kdv waar de kinderen meestal verplicht minimaal 2 hele dagen zijn, de meeste kinderen volgens mij zelfs minimaal 3 dagen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 13:35 schreef freecell het volgende:
Ze zijn er 2 dagdelen per week, maar F-je is er nog maar een keer of 5 geweest natuurlijk
Andere bijzonderheden zien ze vaak wel, maar soms moet je ze even helpenWant op een PSZ waar genoeg te doen is, is het makkelijk om over het hoofd te zien dat er ook een peuter ronddoolt die graag meer wil leren
Vicky & Lenaatje: bij ons scheelt het dat de buren aan een kant een jonge familie is met zelf drie kinderen. Dus wij moeten het geschreeuw en gehuil over een weer maar negeren.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:16 schreef Lenaatje het volgende:
Dat roepen wij hier ook regelmatig Vicky. Wij gaan wel is bj het raam staan zodat de buren kunnen zien dat we niets doen, haha! Maar leuk is het niet. Hopelijk gaat het snel voorbij deze faaaase.
Free, ik zou aandringen op een ochtend meekijken.quote:Op maandag 2 april 2012 16:37 schreef freecell het volgende:
Ik ga sowieso even weer met ze in gesprek daar de volgende keer.
Wat bedoel je hier precies mee? Begint ze als jij even uit beeld bent?quote:Op woensdag 4 april 2012 09:58 schreef simmu het volgende:
(zodra ik mijn kont keer als papa thuis is).
jup.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:32 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Wat bedoel je hier precies mee? Begint ze als jij even uit beeld bent?
dat zal niet gaan.quote:Op woensdag 4 april 2012 10:56 schreef miss_sly het volgende:
Is het dan niet eerlijker om dit bij papa neer te leggen en met hem in overleg te gaan hoe dit gedrag veranderd kan worden?
F-je normaal soms 1x, dan leg je hem terug en dan gaat hij slapenquote:Op woensdag 4 april 2012 11:35 schreef Asyniur het volgende:
Ik heb echt dus een heel braaf kind!
Hij komt dus nooit uit bed
tsja. er hier veel dieper op ingaan zal pas echt oneerlijk zijn. mij hier op aanspreken dat het op jou oneerlijk overkomt komt op mij dan weer oneerlijk over. ik kan geen kant op. als ik hier in detail inga op het probleem is het gezeik en nu ik het een beetje taktisch probeer ook.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:17 schreef miss_sly het volgende:
Het zal best zijn redenen hebben, maar het komt mij best oneerlijk over, eigenlijk.
Ik vind het niet oneerlijk als ik mijn mening geef. Dat kan namelijk op een openbaar discussieforum.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:52 schreef simmu het volgende:
[..]
tsja. er hier veel dieper op ingaan zal pas echt oneerlijk zijn. mij hier op aanspreken dat het op jou oneerlijk overkomt komt op mij dan weer oneerlijk over. ik kan geen kant op. als ik hier in detail inga op het probleem is het gezeik en nu ik het een beetje taktisch probeer ook.
je mening dat het oneerlijk is heb ik vrij weinig aan. persoonlijk vind ik het nog het oneerlijkst tav ravi. die heeft nl (score van de afgelopen 3 dagen): 4 blauwe bulten en 2 x tand door zn lip.quote:Op woensdag 4 april 2012 11:54 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het niet oneerlijk als ik mijn mening geef. Dat kan namelijk op een openbaar discussieforum.
Verder moet je vooral doen zoals jullie het willen.
Als dit volgens jou afgefakkeld worden is, dan gebeurt dat op het forum nogal vaakquote:Op woensdag 4 april 2012 11:58 schreef simmu het volgende:
[..]
je mening dat het oneerlijk is heb ik vrij weinig aan. persoonlijk vind ik het nog het oneerlijkst tav ravi. die heeft nl (score van de afgelopen 3 dagen): 4 blauwe bulten en 2 x tand door zn lip.
maar goed. klaar. ik kom hier niet om afgefakkeld te worden, maar om zinvol advies te krijgen
Daar is ze inderdaad nog wat klein voor. Ze snapt heel veel (in de zin van betekenis van de woorden), maar ik kan die redelijkheid gewoon nog niet verwachten van een smurfje van bijna 2.5. Ach en weet je, het gaat 39 van de 40 ochtende prima. Ik mag niet klagen. Vanmorgen voelde het zo rot omdat Isabeau nóóit huilt als ik haar wegbreng. Het is gewoon onwennig.quote:Op woensdag 4 april 2012 12:36 schreef Tinuviel het volgende:
Sorbootje lastig is dat he, als je zelf haast hebt en je kind schijnt s'ochtends de rust weg te hebben. Terwijl als je zelf dan je kind gaat haasten heeft het meestal het tegenovergestelde effect. Ik kan dan tegen Jair zeggen, dat iets vandaag niet kan, dat Mama moet werken/ een afspraak heeft of iets dergelijks. Dat kan nog weleens helpen, maar Isabeau is daar misschien nog iets te klein voor. En ik weet hoe moeilijk dat is in de "Ik wil zelf/ Ik kan het zelf"- fase. Dan moeten ze alles zelf doen en mag je niet helpen, ook als het ze nog niet lukt.
Simmu, ik zie het eigenlijk nog niet als ontsporen, maar grenzen verkennen...quote:Op woensdag 4 april 2012 11:52 schreef simmu het volgende:
[..]
ik zie hier dingen ontsporen en voel me compleet machteloos.
Niet bij mij, denk ik.quote:Op vrijdag 6 april 2012 13:12 schreef ymme het volgende:
Ik heb 1 zn boekje met magneetfiguren.. Maar alleen werkt dat voor geen meter (action gekocht toen der tijd).
Wellicht dat ze die bij intertoys ofzo hebben en dat die wel blijven plakken?
Ik zag (bij ssserpente meende ik) in het fototopic ook iets met plakdingen op een groot vel papier?
Waren dat foamstickers?
* _Bar_ zend het knopje lachen naar je opquote:Op vrijdag 6 april 2012 13:57 schreef -Spring het volgende:
[..]
Was 't maar waar. Die gaat nog wel even mee.
O, ja! Dat waren foamstickers van de Hema, dacht ik. Maar ook daarbij is het velletje lastig van de achterkant af te krijgen.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:00 schreef ymme het volgende:
[..]
Jawel.. Met L in de trein, richting vakantie naar de sneeuw (geloof ik).
Mmm nog niet erg handig dus. Helaas.quote:Op vrijdag 6 april 2012 14:03 schreef -Spring het volgende:
[..]
O, ja! Dat waren foamstickers van de Hema, dacht ik. Maar ook daarbij is het velletje lastig van de achterkant af te krijgen.
Stempelen? Ik vind stickers zelfs nog vaak lastig van het papier af te krijgen, je scheurt zo de helft van het papier meequote:Op vrijdag 6 april 2012 13:08 schreef ymme het volgende:
Even een vraagje:
Mart vind stickeren (stickers van het vel op een papier plakken) helemaal geweldig.
Maar nu kan hij nog moeilijk alleen de stickers van het vel af krijgen.
Iemand tips en/of ideeen qua speelgoed, wat bij stickeren in in de buurt komt?
quote:
welke school?quote:Op zaterdag 7 april 2012 12:37 schreef happyme28 het volgende:
Daan staat ook ingeschreven. Er waren nog maar 3 plekken
De Gantel, in Wateringse veld (de Waterlelie). We gaan as woensdag nog wel kijken op de Petrusschool maar alvast maar wel ingeschreven omdat we anders misschien geen keus meer zouden hebben.quote:
Terugbijten was ook het advies wat ik van ouders kreeg. Echter alle professionals zeiden dat je dat niet moest doen, omdat je dan aan het kind aangeeft, dat het ok is om zoiets te doen.quote:
Wij hurken op ooghoogte voor Roy en reageren daar heel kalm en rustig op.quote:
Is het proberen waard toch. Volgens mij ben je daar na een paar ochtendjes achter.quote:Op dinsdag 10 april 2012 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
's Ochtends aankleden op werkdagen is een drama. Ik denk dat het allemaal een beetje te snel moet voor haar. Ik kan dat niet veranderen, we hebben nu eenmaal niet meer tijd. Zou een stickersysteem een idee zijn? Dat ze een sticker mag plakken als ze lief meewerkt met aankleden 's ochtends?
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn kleuter is nog steeds from hell als ze moet opschieten. Leuk hoor op schooldagen. Haar helpt het als ik haar wakker maak en dat ze dan nog even in bed mag blijven liggen om wakker te worden. Ik zeg dan dat ze 5 minuten mag blijven liggen, ze dwingt 10 minuten af en ha lang leve het nog niet kunnen klokkijkenquote:Op dinsdag 10 april 2012 09:38 schreef Sorbootje het volgende:
's Ochtends aankleden op werkdagen is een drama. Ik denk dat het allemaal een beetje te snel moet voor haar. Ik kan dat niet veranderen, we hebben nu eenmaal niet meer tijd. Zou een stickersysteem een idee zijn? Dat ze een sticker mag plakken als ze lief meewerkt met aankleden 's ochtends?
hier ook..quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:09 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Ik wil je niet ontmoedigen, maar mijn kleuter is nog steeds from hell als ze moet opschieten. Leuk hoor op schooldagen. Haar helpt het als ik haar wakker maak en dat ze dan nog even in bed mag blijven liggen om wakker te worden. Ik zeg dan dat ze 5 minuten mag blijven liggen, ze dwingt 10 minuten af en ha lang leve het nog niet kunnen klokkijkenna 3 minuten kom ik weer binnen en gaat het iets soepeler dan wanneer ze meteen uit bed moet. Maar echt ontspannen zijn schoolochtenden hier helaas nooit
Kleren van tevoren klaar leggen, kan idd wat schelen. Het televisietruukje was hier ook populair. Gewoon Bumba, Brandweerman Sam of Chuggington aan en dan kijkt hij zo geboeid, dat het aankleden makkelijker gaat. Alleen zo stom, dat de televisieprogramma makers eens in de zoveel tijd moeten bedenken het programma en de tijden om te gooien. Was hij net gewend, dat hij Chuggington kon kijken tijdens het aankleden en daarna konden wij op tijd de deur uit, hebben de programma makers het naar achteren verschoven. Toen moest ik de strijd aan, dat hij het niet meer kon kijken omdat ik dan niet op tijd bij de creche en zijn school was.quote:Op dinsdag 10 april 2012 11:54 schreef octopussy het volgende:
Ik doe het op een heel onpedagogisch verantwoorde manier: Naar beneden, Dora aanzetten en snel aankleden terwijl ze staat te kijken (of op het verschoonkussen op de bank).
Mart begon ook vrij laat deze en die te vervangen voor woorden. En nu is het heel rap gegaan. Hij praat en weet goed duidelijk te maken wat hij wilt. Voor ons is het redelijk verstaanbaar, voor vreemde niet altijd!quote:Op dinsdag 10 april 2012 14:26 schreef Keshet het volgende:
Ik heb een vraagje aan de ouders van de net 2 jaar oude kindjes.
Hoeveel praat jouw kind? En hoeveel daarvan is ook echt verstaanbaar voor een buitenstaander? Met behulp van Google vind ik veel verschillende lijsten en antwoorden op deze vraag. Als iemand een linkje heeft naar een betrouwbare site dan zie ik die ook graag.
E. kent al best veel woordjes maar ze lijkt de meeste een keer of drie te gebruiken en daarna op te slaan in haar geheugen; zonder het woord opnieuw te gebruiken. Alles is vervolgens deze, deze, of die. Liefst in befehlvorm: DEZEDEZEDIE!
Sinds afgelopen weekend zijn we een klein offensief gestart; ik begrijp dezedezedie niet meer. Als je wilt puzzelen dan vraag je maar om een puzzel.
Hoe denken jullie daar over?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |