Goedemorgen. Of zal ik zeggen morgen?
Vanmorgen had ik ook even een monstertje. Ben ik niet gewend, want meestal is Isabeau wel een pittig kind, maar driftbuien zijn zeldzaam. Het pittige zit hem meer in andere dingen.
Maar goed vanochtend was één grote driftbui. 90% van de zinnen uit haar mond begonnen met JIJ! MAG! NIET!
Ze zat vreselijk te treuzelen op het potje en ik zag de klok verder tikken, terwijl ik toch echt de trein moest halen. Da's al een verkeerd begin, want op haast reageert geen enkel kind goed natuurlijk. Ik heb d'r uiteindelijk van het potje moeten pellen en dat resulteerde (begrijpelijkerwijs) in gekrijs. Ze wilde geen luier om en probeerde die dat dan ook op alle mogelijke manieren te voorkomen.Vervolgens wilde ze zichzelf aankleden, wat gewoon geen optie is, want dat lukt haar nog niet. Krijsen, gillen, brullen. Laarsjes zelf aantrekken lukt wel, maar dat weigerde ze. Toen ik het vervolgens deed trok zij ze gillend weer uit en deed het opnieuw

Laat ik over het aantrekken van haar jas maar niet eens beginnen

En toen in de wandelwagen. Dat was natuurlijk ook niet de bedoeling. Ik! Wil! Zelf! Lopen! Jaaaaaank krijs gier brul. Ik weet inmiddels dat ik een stomme mama ben en niet lief. Maar eenmaal op het kdv ging ze door met keihard krijsen en brullen, maar nu moest ik ineens blijven. "Mama jij moet bij mij blijven" En toen moest ik ook huilen
Ze stond huilend zielig te zwaaien voor het raam.
Ik voelde me er heel rot door. Maar toen ik net belde zeiden ze op t kdv uiteraard dat het alweer over was voor ik het plein af was.
Op dat moment wenste ik even dat ik gewoon een cavia had genomen in plaats van een kind