abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_109707019
Spewey, beterschap en sterkte :*!
Fake it till you make it...
pi_109764610
strakjes eerst maar weer eens een haakje maken op de deur van de kinderkamer :|W
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_109767211
quote:
Spring schreef:

Ik heb m'n dag niet zo.

Stond vanmiddag voor de Lidl met een zware zak hondenvoer en een tas vol reeds geknakte viooltjes onder m'n arm te mopperen dat ik m'n auto niet open kreeg ("GVD, kutslot.) Hoor ik L naast me zeggen: "Dat is niet jouw auto, hè, mama?"

't Kreng had nog gelijk ook.
Is mij ook al een keer gebeurd bij de creche waar iemand wel vaker staat met precies dezelfde auto als die van ons, zelfde model, zelfde kleur. Eerst gebeurde het de bestuurder van de andere auto, en iets deed ik het zelf ook.

Simmu is het haakje zodat ze niet meer in elkaars bed liggen of waarom?

Stewey hoe gaat het nu met je kinderen. Ik hoop dat je alweer wat meer weet & dat het alweer beter met ze gaat?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_109767580
nou, het haakje is voor meerdere redenen. de enige reden waar het niet voor is, is zodat ze niet in elkaars bed liggen, want ze liggen al een jaar op 1 kamer :P

probleem 1: ravi smokkelt de kat in hun slaapkamer :N
probleem 2: tis dolle pret elke avond tot zeg, een uurtje of 10 en ze staan om de haverklap op de gang. daarmee komen we vanzelf op
probleem 3: selene kan het traphekje openmaken en ik ben er niet echt gerust op dat ze onthoudt dat dat niet mag
pi_109779651
@ Simmu: Dat krijg je dan als je zoals ik al zo lang weg bent gebleven, dan heb je dat niet gelezen of niet onthouden.

Probleem nummer 3 zal niet alleen een probleem van het onthouden zijn denk ik. Zelfs als peuters dat soort dingen dondersgoed onthouden is het nog maar de vraag of ze wat Mama of Papa van ze vragen dan ook doen :P
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_109782188
ze is er heel goed mee hoor. maar ik wil haar gewoon niet met die verantwoordelijkheid opzadelen. ik heb haar ook gezegd dat het haakje er vanavond of morgenochtend als ik opsta af gaat, zodat ze gewoon eruit kan als het lampje aangaat. dus voor haar verandert het niks en ravi kan 's avonds niet spoken
  maandag 2 april 2012 @ 10:23:09 #107
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_109795380
Het ergste met Zoë hebben we gelukkig achter de rug, het enige wat ik vervelend voor m'n pop vind is dat ze 's nachts meerdere malen gillend wakker wordt. 2 opnames in 1 week zijn haar niet in de koude kleren gaan zitten. ;(

Ryan zijn we op woensdag aan het voorbereiden, blegh.

[ Bericht 0% gewijzigd door Spewey op 02-04-2012 11:09:51 ]
  maandag 2 april 2012 @ 11:05:35 #108
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109796596
Ach Spewey toch... ;(
Slaapt ze alleen op haar kamer?
  maandag 2 april 2012 @ 11:08:54 #109
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_109796692
Nee, ik kampeer op de vloer :D
pi_109797282
Ach jeetje Spewey, wat hectisch momenteel bij jullie! Wat zielig dat ze er 's nachts nog helemaal paniekerig van is

Ik heb nog een lollig raadwoord, ik blijf erom grinniken.We corrigeren hem natuurlijk wel steeds maar hij kan het echt niet uitspreken.
Misschien een makkie hoor:

Wolf vindt ''Lullol'' erg leuk momenteel
ra ra wat is dat?
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  maandag 2 april 2012 @ 11:35:04 #111
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_109797718
Hmm, ik weet het niet? Puzzle? Zoë is into "Golulla's " :')
pi_109797802
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:35 schreef Spewey het volgende:
Hmm, ik weet het niet? Puzzle? Zoë is into "Golulla's " :')
Nope
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_109797820
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:23 schreef Spewey het volgende:
Het ergste met Zoë hebben we gelukkig achter de rug, het enige wat ik vervelend voor m'n pop vind is dat ze 's nachts meerdere malen gillend wakker wordt. 2 opnames in 1 week zijn haar niet in de koude kleren gaan zitten. ;(

:* arme jullie. ik hoop dat het snel verbetert!
wel fijn dat jullie gezondheidswise het ergste gehad hebben!!!!
pi_109798274
sleutel poppejans?
  maandag 2 april 2012 @ 12:07:37 #115
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109799063
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:08 schreef Spewey het volgende:
Nee, ik kampeer op de vloer :D
Aaah, anders zou ik inderdaad zeggen: laat ze lekker een tijdje bij jullie slapen, maar jij slaapt al bij haar...
Ik hoop dat het zich snel allemaal weer oplost en dat het weer gewoon 'saai' wordt :*

Poppejans, ik sluit me aan bij Sorbo voor sleutel :Y
pi_109799129
Oh, woorden raadsels :)

Tapputoeve

Voor de rest spreekt Mart alles wel zn beetje goed uit. Tenminsten volgens mij dan. Ik versta hem duidelijk maar dat geldt niet voor iedereen. :D
pi_109799245
ravi zn articulatie is kut (wij verstaan hem, de rest van de wereld een stuk minder) maar zijn cognitieve spraak (is dat de term?) is heel goed! hij gebruikt bv ook al "ik" voor zichzelf :D in zijn spraak kan je nu goed merken dat zijn ontwikkeling "door elkaar gehusseld" verloopt, alsubegrijptwatikbedoel ;)
pi_109799379
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 11:48 schreef Sorbootje het volgende:
sleutel poppejans?
Nee!
Ik dacht echt dattie erg voor de hand lag :D
pi_109799423
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:17 schreef Poppejans het volgende:

[..]

Nee!
Ik dacht echt dattie erg voor de hand lag :D
nou. ja. kijk. er ligt wel e.e.a. voor de hand. maar ik denk niet dat jullie hem al naar dat soort dingen laten kijken op tv :P
pi_109799530
Lol :D
Ik heb ook geen idee :)

Hier qua taal een enorm verschil
De oudste zei vorige week tegen mijn moeder: Oma, als wij naar de winkel gaan, mag ik dan de lege flessen in de emballage-automaat doen?

De jongste zegt: Mama, Dag, Die en GOEK! (goek betekent koek of iets anders wat hij ziet en op wil eten)
En verder communiceert hij alleen als het hem uitkomt.
pi_109799757
Oeps..wordt verkeerd begrepen dus weg.

[ Bericht 86% gewijzigd door ymme op 02-04-2012 12:40:46 ]
  maandag 2 april 2012 @ 12:37:53 #122
17600 Spewey
*Gurgle*
pi_109800061
Ik wist niet dat je binnen een bepaalde tijd moest reageren... :X
pi_109800134
Reactie ook maar weg :)
pi_109801905
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 12:18 schreef simmu het volgende:

[..]

nou. ja. kijk. er ligt wel e.e.a. voor de hand. maar ik denk niet dat jullie hem al naar dat soort dingen laten kijken op tv :P
:D
Het goede antwoord was Dribbel!
Hij heeft heel veel van die flapjesboeken en er staan filmpjes op youtube van "Lullol''

Freecell, apart is dat he, want er zit niet eens heel erg veel leeftijd tussen jouw jongens en dat het dan zo enorm kan verschillen van wat een kind kan zeggen.

Wolf praat echt steeds meer en duidelijker sinds hij naar de peuterspeelzaal gaat, hij neemt toch echt dingen over van daar, zo grappig! (vooralsnog zijn het positieve dingen :P )
Af en toe komt er een 3 of 4 woordszinnetje uit, maar meestal 1/2 losse woordjes
Net op de fiets "trekker, plachtig!.... moooooie trekker" O+
pi_109801928
arme selene heeft vandaag ontdekt dat als ze iets uitvreet met een vriendinnetje, ze dan evengoed op der falie krijgt. maar dan niet van mij, maar van de moeder van het vriendinnetje!

ze probeerde voor me achter te houden dat er iets gebeurd was zelfs! die faalde, ik had het toch wel in de gaten (zie maar eens een sip kijkende peuter voor een dichte deur te missen) en aangezien die moeder en ik elk dezelfde kind-peutergroep-configuratie hebben spreek ik haar toch wel :6

het was echt wel even slikken (met trillend lipje) voor haar dat ik die moeder ook nog eens groot gelijk gaf :o ;( tsja. ze begint nu in het stadium te komen dat ze bij andere kindjes wil spelen (en die bij ons). daar hoort ook bij dat ze dan aanvaart dat andere mama ook iets te zeggen heeft! (uiteraard is dat een vertrouwenskwestie. dit gaat natuurlijk niet op voor wildvreemden he. dat snappen jullie wel)
pi_109801969
bovendien is het gewoon domweg onacceptabel dat ze dusdanig wild doet dat kleinere kindjes zich zeer doen! punt uit. arme kleine broertje van vriendinnetje heeft nu een joekel van een ei op zijn hoofd :'(
  maandag 2 april 2012 @ 13:56:20 #127
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109802780
Poppejans, dat had ik er niet achter gezocht :D
En wat leuk dat je zoveel positiefs opmerkt bij Wolf sinds hij naar psz gaat! Dat heb ik bij Harry ook. Hij probeert meer te praten, maar ook ruimt hij bijv zijn boeken in de mand als ik het vraag! :o

Arme Selene, je mag je eigen broertje niet beschadigen en nou die van een ander ook al niet...
Klikkende moeders ook :6
pi_109802845
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 10:23 schreef Spewey het volgende:

Arme Zoë, verteld zij wat de reden was dat ze begon te gillen? Is er in het ziekenhuis of daarbuiten iemand, die kan helpen hoe je er het beste mee omgaat? Het zal Zoë zeker al heel erg helpen, dat haar Mama s'nachts bij haar is.

Sterkte voor jullie en voor Ryan woensdag!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_109804104
Wat betreft Jairs taal hij is erg goed ontwikkeld, hij praat als een waterval (goed verstaanbaar, behalve als hij probeert de zinnen in sneltreinvaart af te maken) en met een erg grote woordenschat. Omdat hij tweetalig wordt opgevoed stopt hij regelmatig beide talen in een zin. Ook hebben wij al woordscheppingen gehad waarbij hij een combinatie van het Duitse & Nederlandse begrip in een woord "samenvatte". Voor zijn verjaardag hadden wij "Muffins" gebakken en dat ook aan hem uitgelegd. Dus toen was het "waar zijn de muppels?". :P

Simmu jij verstoord mijn "ideal" van meisjes, die dacht ik toch altijd rustig, lief & voorzichtig zijn :D Joh ik weet heel goed, dat dat vaak niet zo is, zo was ik zelf ook niet als kind.

Soms is het wel grappig te zien, dat kinderen op deze leeftijd nog niet bevatten, dat als een ouder bijvoorbeeld iets verbied/ niet goedkeurd de andere ouder (of in dit geval de eigen ouder) dat ook zal doen. Onze zoon vraagt weleens iets aan Papa of Mama en als die dat verbied, dan wordt de andere ouder gevraagd & dat terwijl we met z'n drieën samen op de bank zitten. Hij heeft echt nog niet door, dat dat niet zo slim is. Terwijl als hij hetzelfde doet als wij het niet van elkaar konden horen en de andere ouder vraagt dan: "Wat heeft Papa/ Mama gezegd?" en hij er dan weleens zei: "Van die mocht het" hij er ook nog mee weggekomen is. Wijze les voor de toekomst voor ons: altijd navragen bij de ander voordat wij er weer intuimen :D
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_109804490
selene is lief, maar niet rustig en/of voorzichtig :P ravi wel trouwens! dat is echt een fundamenteel verschil tussen die 2. selene springt gewoon direct overal in. maakt niet uit wat. ravi wil eerst kijken en dan voorzichtigjes proberen en rustig aan enzo.

ik vind het wel lastig hier en daar hoor. ik had vorige week ook al commentaar gehad van de yogajuf (kanttekening; dat commentaar vond ik een tikkie lullig en zeker onterecht!). beide commentaren heb ik dus anders afgehandeld. vandaag kreeg die andere moeder mijn onvoorwaardelijke steun en een dikke vette "gelijk had je!" (wat voor selene die er naast zat echt even slikken was. er kwam een trillend lipje terwijl ze zichzelf groot hield). ik heb haar trouwens niet nog eens op haar falie gegeven, maar wel gezegd dat het allemaal helemaal terecht was. met de yoga heb ik haar er amper bij betrokken en het zelf afgehandeld (taktisch....)
  maandag 2 april 2012 @ 14:52:22 #131
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_109804895
spewey, wat naar dat de ziekenhuisopname zo'n grote impact had. is wel te verwachten, maar toch naar. Sterkte ermee!

Tinu, gezellig dat je meekletst. Je moet wel ff letten op je spelling. ;) (voor de rest, ik ken tinu irl erg goed, ik kan dit dus zeggen :P )

Leuk, die woordraadspelletjes. :)

Mijn peuter wenst op de wc te plassen! :o Daar ben ik nog helemaal niet aan toe :D Het lukt niet, maar dat terzijde. Ze wilde ineens op de wc om te plassen, en haar luier was idd nog vochtig, dus dat voelde ze wel. En daarna nog 8 keer naar de wc gerend om vervolgens alsnog op de (stokke) stoel te plassen, maar ik sta wel ff versteld hier. :D
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_109806810
Ik vind het ook heel gezellig weer mee te kletsen. Het scheelt, dat ik jullie voor een groot deel al uit eerdere topics ken, ook al heb ik best veel gemist in de tijd dat ik niet meer heb gepost.

Davinia wat leuk dat je peuter haar eigen zindelijkheidsdrang heeft en dat ze het zelf zo serieus neemt. In de loop van de tijd zal het haar wel lukken.

Simmu ik vind het ook altijd een beetje een afweging wanneer ik iets zou zeggen tegen een ander kind of wanneer ik commentaar over het gedrag van mijn kind zou accepteren. Als kinderen van goede vrienden bij ons zijn & zeker als de eigen ouders er niet bij zijn, vind ik het geheel acceptabel slecht gedrag te corrigeren. Als ik met mijn kind en andere kinderen met diens ouders ergens ben, merk ik, dat ik eerder mijn eigen kind corrigeer als die zich slecht gedraagt en de correctie voor het slechte gedrag van de andere kindjes aan de andere ouders toe vertrouw. Als andere kinderen met hun ouders bij ons thuis zijn en een van de kindjes doet iets wat tegen de "regels" bij ons in huis is (bv binnen fietsen of zo) dan vind ik het terecht & nodig dat ik er iets van zeg. Dat is ook voor mijn eigen kind. Ik wil niet, dat hij denkt dat andere kindjes bij ons iets mogen, wat hij niet mag.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_109806903
Waaah Daviniah, je peuter gaat harder dan jij! Wel stoer!

Hier net de jongste opgehaald van de peuterspeelzaal, die haal ik tegenwoordig een half uur tot een uur eerder op,op verzoek van de leidsters.
Hij wordt er zelf erg moe van en hij schijnt elke groepsactiviteit te molesteren en ze kunnen geen contact met hem krijgen. Ow en hij blijft niet in de kring zitten, maar gaat er doorheen walsen.
Dus voor iedereens rust (behalve de mijne) moet ik nu 2x naar de PSZ om ze om de beurt op te halen.

Kom ik daar net, leidster op de gang aan het opruimen, F-je speelt er wat omheen, alle andere kinderen zaten in het lokaal.
Dus ik denk Oi, zal wel weer beroerd gegaan zijn.
Ik: hoe ging het?
Zij: ja,wel aardig,hij bleef heel braaf in de kring zitten en heeft ook geverfd en hij was vrolijk bezig :)

Ok,ik ga er vanuit dat ze met hem op de gang zat, omdat ik hem zo zou komen halen, maar dan nog, ik word er een beetje verdrietig van dat ze hem alleen maar onhandig vinden -O-

En nee,hij praat niet en luistert ook niet, maar als je zegt dat hij niet communiceert, dan kijk je gewoon niet eens naar hem. Hij communiceert ontzettend veel en effectief. Alleen niet verbaal.

Hij is nu iig lekker met water en een schoolbord thuis aan het spelen.
  maandag 2 april 2012 @ 15:48:41 #134
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109807089
Free, je weet hoe ik er over denk...

Davinia, je kleine meisje wordt groot! :D
pi_109807267
nou free, sorrie dat ik het zo zeg, maar voor mij zou zulk gedrag (dat van de leidsters he!) aanleiding zijn om een andere peuterspeelzaal te zoeken :@

ten eerste is het gedrag van fje prima normaal voor zijn leeftijd en is het gewoon hun taak om dat te sturen, ten tweede vind ik het te gek voor woorden dat ze jou opzadelen met hun incapabiliteit.

raad eens wie er alweer de hele middag zonder luier is! project "zonder luier naar de psz" lijkt een succes te zijn *O*
pi_109807366
Free, wat Simmu zegt!
Ze horen kinderen juist te stimuleren en niet apart op de gang te zetten. Ze zouden aan mij een hele verkeerde hebben...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_109807396
hoe zijn jullie peutertjes trouwens? want ik merk hier dat er echt iets in de lucht zit! op de psz ontspoorde vandaag ook al e.e.a. (niet eens de mijne die het voortouw nam :P :D ). zit er iets in de lucht? doen we massaal iets fout? ze zijn allemaal stoutig en onhandelbaar hier ;( hoe is dat bij jullie nu?
  maandag 2 april 2012 @ 16:00:16 #138
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109807604
simmu, ik heb geen idee want de mijne is de hele dag bij opa en oma geweest en omdat hij nog sliep, wordt hij strakjes thuis gebracht :D
  maandag 2 april 2012 @ 16:00:43 #139
61183 leonieke
Dan toch?
pi_109807628
Simmu, ik hou mijn hart al vast voor als ik Thomas straks ga oppikken ;)

Tinuviel, ik heb het niet meer allemaal op een rijtje, maar hoe oud is je zoontje?

Free, ik vind het ook maar raar hoe ze omgaan met F-je. Kun je nog een gesprek aangaan met de leidsters want dit is toch ook gewoon een rare gang van zaken... :{
pi_109807641
Hier zijn ze net weer goed te doen. Paar dagen geleden was het hier bal.

Ze hebben wel meer 2-jarigen, die blijven ook heus niet allemaal braaf zitten, dus ik weet niet zo goed waar het nou precies misgaat.
En dat op de gang, ik hoop dat dat was omdat ik hem kwam halen, maar dat ga ik zeker even navragen.
Maar ze gaan pas volgende week vrijdag weer, ivm goede vrijdag en paasmaandag.
pi_109807651
quote:
2s.gif Op maandag 2 april 2012 16:00 schreef Asyniur het volgende:
simmu, ik heb geen idee want de mijne is de hele dag bij opa en oma geweest en omdat hij nog sliep, wordt hij strakjes thuis gebracht :D
oeh! lekker! heb je dan nu zelf ff lekker bij kunnen tanken?
pi_109807833
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:01 schreef freecell het volgende:
Hier zijn ze net weer goed te doen. Paar dagen geleden was het hier bal.

Ze hebben wel meer 2-jarigen, die blijven ook heus niet allemaal braaf zitten, dus ik weet niet zo goed waar het nou precies misgaat.
En dat op de gang, ik hoop dat dat was omdat ik hem kwam halen, maar dat ga ik zeker even navragen.
Maar ze gaan pas volgende week vrijdag weer, ivm goede vrijdag en paasmaandag.
ravi was vorige week onhandelbaar, en afgelopen weekend was een ramp met ravi en het peuterbedje, maar dat lijkt nu gestabiliseerd middels het haakje ;)

ehm, goede vrijdag. oh! wauw! ik was heel pasen en goede vrijdag vergeten *O*
minivakantietje
pi_109808006
Freecell vervelend om te horen dat ze er zo mee omgaan op de psz. Klinkt een beetje als ons kdv waar ik me ook soms erger aan opmerkingen, dat hij slecht luistert of dat ik hem slecht gedrag op de creche moet verbieden. Dan moet ik het namelijk zeggen terwijl hij het op dat moment misschien helemaal niet doet. Ik denk dan, dat is toch hun taak om dat gedrag te corrigeren en ermee om te gaan. Ze zouden er net zo goed, zo niet beter voor opgeleid moeten zijn dan ik. Ik zou het zeker bij de leidster van de psz ter sprake brengen.

Simmu hier is het echt heel wisselvallig. Soms luistert hij heel slecht (hij smijt met zijn speelgoed, pakt speelgoed af van een ander kind etc. terwijl hij weet dat het niet mag) & als ik er iets van zeg dan grijnst hij (die blik zegt echt ik weet dat ik het niet mag en ik doe het toch) & soms rent die dan ook weg als ik hem roep. Op andere momenten luistert hij voorbeeldig & is het liefste kind wat je je kunt voorstellen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 2 april 2012 @ 16:15:44 #144
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_109808255
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:01 schreef simmu het volgende:

[..]

oeh! lekker! heb je dan nu zelf ff lekker bij kunnen tanken?
nee, want vanmorgen ben ik even boodschappen gaan doen om mijn vochthuishouding te lijf te gaan en 's middags kwam de poetsvrouw en toen heb ik natuurlijk weer veel te veel gedaan...
Maar morgenvroeg gaat hij weer naar de psz. Heb ik eventjes voor mezelf ;)
pi_109808647
Andere PSZ... mja... Het was hier heel leuk, was een superleuke 'hoofd' leidster,maar die ging weg toen de oudste er een half jaartje zat. En de vervangster houdt gewoon niet zo van haar werk en doet liever minder moeite.

Alleen mijn oudste vindt het er helemaal geweldig, kent iedereen, heeft het daar geweldig. En onze mini vindt het ook leuk.
En er is een aardige wachtlijst voor andere PSZ's in de buurt (en dat in de buurt is relatief, deze is 300 meter, de volgende 1,5KM :P )

Misschien gewoon een keer om de tafel wat nu precies het probleem is. En hoe we dat kunnen oplossen.
De vorige keer ga ze aan dat hij niet mee wil doen, zelf wil spelen, niet in de kring wil zitten en gaat huilen als je hem oppakt om in de kring te zetten.
En dat hij vervolgens dwars door de kring heen gaat walsen en in de weg loopt.
Hij zal toch niet de enige zijn? Toch is hij de enige die eerder naar huis moet!
En hij heeft zo'n ontzettende hekel aan lichamelijke dwang en optillen om hem ergens te krijgen waar hij niet heen wil.
Ik vind het prima dat hij daar een leuke tijd heeft en dat ze hem dingen willen leren, maar dit is drillen en ik heb het idee dat ze hem gewoon niet leuk vinden.
  maandag 2 april 2012 @ 16:25:49 #146
61183 leonieke
Dan toch?
pi_109808703
Wordt er eigenlijk echt van een 2-jarige verwacht dat hij/zij netjes in een cirkel blijven zitten? Ik zie Thomas dat eigenlijk ook niet doen :@ Bij ons gaan kinderen vanaf 2.5 jaar naar school en ik vermoed dus dat die verwachting hier pas op 2.5 jaar ligt (althans, dat hoop ik want Thomas zou er ook niet veel van bakken anders :D )
pi_109809123
bah free, ik word nog verdrietig als ik dat zo lees.

en nee leonieke, dat wordt (als het goed is tenminste) helemaal niet verwacht. onze psz is ook niet alles hoor (vloekende juf *ril*) maar het is wel mooi opgebouwd in 3 groepen op 3 verschillende tijden. ze gaan hier zelfs zover dat wanneer er een kindje al ouder start bij de psz, ook die moet beginnen in groep 1 bij de kleintjes. want groep 1 is nu juist gericht op groepsdingen leren. dus samen in een kring zitten en liedjes zingen enzo. fruit eten is ook helemaal gericht op 'leren groepsdingen doen'. als een kindje niet tafel wil zitten in de groep, mou ja. dan niet. maar dan ook geen fruit dus! groep 3 is eigenlijk pas vanaf 3.5 jaar (ja. selene ging al eerder. want doorschuifsysteem en ze was gewoon wat beter er aan toe dan de kindjes die als volgende genoteerd stonden)
pi_109809177
er is er hier eentje wel op de bank in slaap gevallen bij kindermozart O+
we hebben een veel te zwaar weekend gehad. ik merkte het zaterdag al maar kon er weinig aan doen behalve gewoon maar doorgaan ;(
pi_109809231
Ik ga sowieso even weer met ze in gesprek daar de volgende keer.
pi_109809850
quote:
0s.gif Op maandag 2 april 2012 16:00 schreef leonieke het volgende:
Tinuviel, ik heb het niet meer allemaal op een rijtje, maar hoe oud is je zoontje?
Jair is 3 jaar en 2 maanden vandaag :)
/papa van Jair en man van Tinuviel :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')