abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 maart 2012 @ 08:57:09 #1
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_109520497
Welkom in het Als zwanger worden/blijven niet zo makkelijk gaat- topic.
Wanneer je net begint met proberen zwanger te worden zonder medische poespas ben je van harte welkom in het "wachten op het 2e streepje" - topic.

Handige Linkjes
Freya
Foliumzuur
KI en IUI
IVF
PCOS

Vitamine info (van Isla)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
------------------------------------------------------------------

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Sorbootje:
Draagmoeder to be voor schoonzus. Embryootjes in de vriezer. Eén poging mislukt, bezig met tweede poging. Met heeeel goed nieuws in #110!!

Cathmar
Door PCOS helemaal geen cyclus. In 2006 na lang voortraject bij 2e IUI poging zwanger geworden en in 2007 moeder geworden van een meisje. Nu bezig met IUI. De vierde roooondeee.

Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd,
daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011
begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. Zodra de bloeduitslagen voor het onderzoek van eventuele stollingsfactor binnen is opnieuw beginnen met Puregon.

Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.

LadyBlack
In juli 2010 mirena verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Nu in het orienterend fertiliteitsonderzoek.

Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.

Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF

Incantrix
Volgens de officiële teller van de gyneacoloog nu zes keer zwanger geweest, zevende zwangerschap is een twijfelgeval. Eén zwangerschap resulteerde in de geboorte van zoon Stef, 4 zwangerschappen eindigden in een vroege miskraam (langste zwangerschap ca. 9 weken, doch al wel met kloppend hartje op de echo). De laatste zwangerschap haalde de 13 weken, maar na voorzichtige blijdschap werd er bij de nekplooimeting een nekplooi gemeten van 11 mm (3,5 mm is te veel, 6 mm is extreem, 8 mm is bijna ongehoord). Vlokkentest wees uit dat de baby trisomie 18 (Edwards syndroom) had, een syndroom dat niet verenigbaar is met het leven. Besloten het lijden van onze zoon voor zijn zekere overlijden zoveel mogelijk te beperkenen dus de zwangerschap af te breken. Met nagenoeg 15 weken zwangerschap, op 13 december 2011, is onze zoon Gabriël geboren en overleden.
Medisch onderzoek naar de oorzaak van de miskramen heeft niets opgeleverd; in principe is er groen licht voor een nieuwe zwangerschap. Ascal (bloedverdunner) is in huis voor wanneer er opnieuw een positieve test is ter bevordering van de innesteling.
  maandag 26 maart 2012 @ 09:02:48 #2
348178 NotTheSame
pi_109520567
Waar we vandaag allemaal duimen voor een goede HSG voor LadyBlack!
Game on!
pi_109520977
Succes LB!!
Met een meidenkwartet
pi_109520981
LB, ik duim dat het heerlijk te doen is met die Aleve's! :*

FF bijgelezen: Klumsy wat rot dat de poging afgebroken moest worden en dat je dan ook nog foute informatie hebt gekregen tijdens het proces :( Blij dat je nog de puf hebt om het aan de kaak te stellen!

Mijsje -O- doe zo ff PM-metje

Tally, gaaf dat je weer gaat beginnen straks *O* dat de kilo's er maar vanaf mogen vliegen! Hoe was het op de sportschool?

Hier lijkt het erop dat m'n zus 7 eitjes gaat krijgen die goed gelijkmatig rijpen. Dat zou tof zijn, want dat zijn er meer dan vorige keer. *O* Vandaag krijgt ze nog een echo en dan woensdag als het goed is punctie onder narcose.

[ Bericht 77% gewijzigd door kahlie op 26-03-2012 09:41:27 ]
  maandag 26 maart 2012 @ 10:22:40 #5
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109522270
Nou het zit erop hoor! Alles mooi open, en ik zou over ongeveer 2 weken een concluderend gesprek krijgen. Ik was even veel te bescheten om meer te vragen :')

An sich viel het me mee. Leuk is anders, maar het was te doen en de mensen waren erg aardig.

Alleen toen we richting de auto liepen werd ik ineens kotsmisselijk, slap en brak het klamme zweet me uit :% Ik ben voor het ziekenhuis gaan zitten uitwasemen met een zakje klaar in mn handen, maar de buitenlucht deed gelukkig genoeg. En nu lig ik lekker op de bank met de kat, en mn vriend zit aan tafel te werken O+
  maandag 26 maart 2012 @ 10:23:43 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109522294
En wat zijn jullie toch lief allemaal O+ :*
pi_109523434
LB, fijn dat het goed is gegaan en niet te veel pijn deed. :* Sterkte met afwachten nu...
pi_109523541
Wat fijn LB. Het zit er op en als er iets te zien was verder had je het heus wel gehoord. Lekker rustig aan vandaag. :*
Met een meidenkwartet
  maandag 26 maart 2012 @ 11:59:51 #9
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109524996
Nee, het wachten is nu alleen nog op de uitslag van het bloedonderzoek. Eileiders waren mooi open :Y
  maandag 26 maart 2012 @ 12:00:23 #10
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109525012
LB :* fijn dat het goed is gegaan.

Moest ff flink wat bijlezen, jullie hebben gisteren best wat afgekletst ;)

Nanuke, schrijf maar rustig van je af hoor, daar is dit topic voor. Ik hoop dat je gauw wat duidelijkheid en de geneticus wat voor jullie kan betekenen

Hmm de rest ging als ik het goed onthouden heb over IUI en te veel eitjes, heb het wel gelezen, maar kan er niks zinnigs over zeggen..

Kahlie wat fijn dat je zus nu zoveel eitjes heeft *O* waarom krijgt zij de punctie onder narcose?? Speciale reden voor?? * droomvrouwtje vind dit namelijk wel erg aanlokkelijk klinken hihi

Hier eigenlijk niks verder te melden, volgende week mag ik naar de gyn op controle eens kijken hoe het eruit ziet van binnen.
En natuurlijk zijn we in de weekenden vooral druk bezig in ons nieuwe huisje
Be happy with the little things in life
  maandag 26 maart 2012 @ 12:02:45 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109525088
Ah, da's in elk geval mooie afleiding DV. Hoop dat de controle laat zien dat alles mooi schoon is :Y Heb je geen pijn meer?
  maandag 26 maart 2012 @ 12:08:48 #12
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109525283
@LB nee geen pijn meer gehad, wel last van mijn darmen af en toe maar dat is niks in verhouding met wat ik normaal had, sinds de operatie geen pijnstillers meer hoeven te slikken, daarvoor was het dagelijks en was ik al blij als ik eens een dag geen pijnstillers slikte
  maandag 26 maart 2012 @ 12:12:10 #13
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109525378
Fijn! ^O^
  maandag 26 maart 2012 @ 12:16:17 #14
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109525505
Ja echt wel :D

Hoe voel jij je verder?? Laat je maar gewoon lekker in de watten leggen vandaag :*
  maandag 26 maart 2012 @ 12:25:23 #15
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109525739
Op het moment gelukkig weer kiplekker en wakker :Y
Denk wel dat de aleves die ik vanochtend heb genomen nu nog werken, dus we gaan zien wat het vanmiddag wordt. Maar ik zit lekker op de bank te haken, en hoef pas vanavond weer weg om te zingen, dus da's leuk.
  maandag 26 maart 2012 @ 12:30:00 #16
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109525867
ah lekker, fijn dat de pijnstillers nog werken, lekker rustig dagje dus..
  maandag 26 maart 2012 @ 12:45:25 #17
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_109526203
Fijn dat het mee viel LB!

ik kan wel zeggen dat ik hoop er niets uit de onderzoeken komt maar dan weet je nog niks he. Hoop dan dat er iets heel kleins uitkomt wat heel makkelijk te verhelpen is en dat je daarna snel zwanger bent :*
  maandag 26 maart 2012 @ 13:24:31 #18
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109527425
Precies Kyara ;)
pi_109528416
DV, wat fijn dat het goed gaat. En fijn aan de slag in jullie nieuw huis. Lekker hoor.

Iemand hier die ik hier een plezier doe met vier onaangebroken strips Etos Zwanger Worden?
PM me maar je adres dan stuur ik ze, samen met al mijn positieve vibes, je kant op.
Met een meidenkwartet
pi_109530718
LB, wat fijn dat je het achter de rug hebt en dat het je zo is meegevallen :* . En natuurlijk het allerbelangrijkste; wat SUPER fijn dat je eileiders mooi open zijn! ^O^ Ik denk niet dat je vanavond veel pijn zult hebben, hoor... Sommigen hebben een beetje een zeurderig gevoel. Bij mij was het onderzoek erg heftig, maar toen dat klaar was, was de pijn ook weg. :Y
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_109535646
LB wat fijn om te lezen dat het meeviel ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 26 maart 2012 13:51 schreef Cathmar het volgende:

Iemand hier die ik hier een plezier doe met vier onaangebroken strips Etos Zwanger Worden?
PM me maar je adres dan stuur ik ze, samen met al mijn positieve vibes, je kant op.
Die mag je volgens te verpakking tot 12 weken slikken dus je kunt ze gewoon opmaken volgens mij.
pi_109539693
LadyBlack, wat fijn dat het goed gegaan is en dat het niet te veel pijn deed.
Ben benieuwd wat en of er wat uit het bloedonderzoek gaat komen
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
pi_109539807
In tegenstelling tot de vorige keer nu helemaal geen depressieve gevoelens door de Provera :)
Nu alleen sinds gisteren hoofdpijn, misselijk en krampen! :')
pi_109543744
LB, fijn dat het meeviel. :* Hoop dat je nu lekker aan het zingen bent.

DV, ze heeft haar punctie in Belgie, en dat is, als het niet in het weekend valt, i.v.m. haar endometriose altijd onder narcose. In het weekend kan het niet, want dan is er geen anesthetist.

Helaas liet de echo vandaag zien dat het niet zo snel groeit, het is langzamer dan vorige keer, verder spuiten dus. Woensdag nieuwe echo ipv punctie en dan hopelijk vrijdag punctie. Duimen jullie mee?
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:45:34 #25
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109558493
Ik duim mee kahlie :Y

Zojuist controlefoto gehad, dus ik ben er nu eerst even vanaf, alle onderzoeken :)

Dat betekent dat er de komende 2 weken goed nieuws moet komen van iemamd anders hier, dus succes dames! ;) :*
  dinsdag 27 maart 2012 @ 09:57:55 #26
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109558743
* droomvrouwtje duimt mee!!!

Ah oké, hmm misschien toch wel iets om in het achterhoofd te houden, ik kan op z'n minst vragen of azM dat hier ook doet bij endometriose
pi_109568655
Mijn plan is veranderd (moet het nog met manlief overleggen maar moet geen probleem zijn).
Ik wacht niet op de kilo's. Ik ga natuurlijk wel gewoon door met wat ik van plan was.
Sporten. Vanavond de eerste keer (vorige week belde ze af). En gister al 25 km gefietst (niet geheel volgens plan - ik was de weg kwijt).
Maar ik ga beginnen zodra mijn Oma thuis is. Ik wil dat mijn Oma mijn kindje nog kan zien voor het dit keer echt fout gaat. Dus als het aan mij ligt beginnen we zo snel mogelijk.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_109571739
Spannend Tally, kan me goed voorstellen dat je niet wilt wachten met beginnen.
Je bent ook niet van de een op de andere dag bezig, zal wel eerst een gesprek aan vooraf gaan en dan een kuur Provera? Dan ben je zo een paar weken verder voor je echt IUI hebt,
mooi om dan nog wat kilo's af te vallen en ondertussen ook al bezig te zijn met zwanger worden.
Succes :*
pi_109571933
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 16:28 schreef klumsy het volgende:
Spannend Tally, kan me goed voorstellen dat je niet wilt wachten met beginnen.
Je bent ook niet van de een op de andere dag bezig, zal wel eerst een gesprek aan vooraf gaan en dan een kuur Provera? Dan ben je zo een paar weken verder voor je echt IUI hebt,
mooi om dan nog wat kilo's af te vallen en ondertussen ook al bezig te zijn met zwanger worden.
Succes :*
Wij beginnen nu niet met IUI maar mogen dit keer gelijk door voor IVF. Zo is onze eerste er ook gekomen :)
Thanks! :*
pi_109573608
Ik ben (zoals jullie weten) echt nog helemaal nieuw op dit gebied en ik vroeg me eigenlijk af hoe het allemaal begint? Krijg je allerlei vooronderzoeken voordat ze gaan bedenken wat het plan gaat worden? Wat voor onderzoeken zijn dat dan? Hoe ervaren jullie het traject? Of moet ik hiervoor een nieuw topic openen? :o
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  dinsdag 27 maart 2012 @ 17:26:13 #31
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109573779
spannend tally :*

pff ik heb het ff gehad met in dat niemandsland zitten zeg. Die rust is heerlijk vooral nu we aan het klussen/verhuizen zijn, maar ergens wil ik zo graag verder, maar ik moet toch nog ff volhouden. Over 6 wkn eerst lekker op vakantie en daarna hopelijk zonder problemen van start ik ben een beetje bang dat het uitgesteld word al mijn bmi niet onder de 30 is en daar zou ik echt van balen, heb ook geen flauw idee hoe streng ze daar op zijn en ik wil niet dat die laatste paar kilo een stress gaan worden\

@nanuke ik heb ook geen flauw idee, ik ben op een heel andere manier in de MMM gekomen, misschien kan nikki je wat meer vertellen, die heeft ook te maken met een erfelijke ziekte. Oh en ik zie al dat Tally wat uitgebreider heeft gereageerd. Het is voor iedereen anders.. Ik heb geen vruchtbaarheidsonderzoeken gehad, het balletje is hier gaan rollen na 2x een operatie op verdenking van blindedarm onsteking wat endometriose bleek te zijn. Toen ik voor een secondopinion ging zei de gyn meteen oh 2 jaar bezig, dan gaan we met ivf beginnen, nu ben ik geopereerd als voorbereiding op de ivf, baarmoeder en omgeving is gesaneerd (schoongemaakt) en mijn eileiders verwijderd, dus de enige optie die ik nog heb is ivf

[ Bericht 18% gewijzigd door droomvrouwtje op 27-03-2012 17:37:08 ]
pi_109573849
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:20 schreef Nanuke het volgende:
Ik ben (zoals jullie weten) echt nog helemaal nieuw op dit gebied en ik vroeg me eigenlijk af hoe het allemaal begint? Krijg je allerlei vooronderzoeken voordat ze gaan bedenken wat het plan gaat worden? Wat voor onderzoeken zijn dat dan? Hoe ervaren jullie het traject? Of moet ik hiervoor een nieuw topic openen? :o
Daar zit je hier goed mee hoor :) Is dit topic voor.

Je krijgt inderdaad onderzoeken. Bij ons is het begonnen met echo's en zaadproductie onderzoeken.
Als daar niets uit komt gaan ze verder zoeken. Ze kunnen een samenlevingstest doen, maar bij ons is dit niet gebeurt omdat de gynaecoloog uit had gelegd dat het weinig zegt. Er word gekeken of er een natuurlijke eisprong op gang komt (door middel van bloedonderzoeken). En er worden testjes gedaan of je genoeg hormoon aanmaakt om een ei te laten groeien.

Mocht dit beide niet of 1 van beide niet zijn word je daar mee geholpen. :) En zullen er meer testjes gedaan worden. Een HSG (kijken of je eileiders open zijn) kan worden gedaan. Een kijkoperatie kan worden gedaan (kijken hoe de baarmoeder er aan de buitenkant uit ziet).
Dat soort dingen worden in het traject bekeken. En die kan bij iedereen anders zijn :)
pi_109573884
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 maart 2012 17:26 schreef droomvrouwtje het volgende:
spannend tally :*

pff ik heb het ff gehad met in dat niemandsland zitten zeg. Die rust is heerlijk vooral nu we aan het klussen/verhuizen zijn, maar ergens wil ik zo graag verder, maar ik moet toch nog ff volhouden. Over 6 wkn eerst lekker op vakantie en daarna hopelijk zonder problemen van start ik ben een beetje bang dat het uitgesteld word al mijn bmi niet onder de 30 is en daar zou ik echt van balen, heb ook geen flauw idee hoe streng ze daar op zijn en ik wil niet dat die laatste paar kilo een stress gaan worden\
Stress is voor het traject ook funest. Dus als ze slim zijn maken ze daar geen probleem van maar zullen ze roepen dat je vooral moet door gaan voor die laatste kilo's. Zo deden ze dat in Nieuwegein wel :)
  dinsdag 27 maart 2012 @ 17:38:21 #34
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109574162
@tally nou dat hoop ik dus ook, zou echt balen als een stekker en idd die stress kan ik er echt niet bij hebben, het gaat ook eindelijk lekker met me en ik voel me goed en ja afvallen gaat langzaam maar ti's wel blijvend. Dus hoop dat ze daar nakijken, dat de wil er wel is
pi_109642249
Kahlie, hopelijk goed nieuws voor je zus morgen!

Gisteren is de mevrouw van moeders voor moeders geweest en ik was nerveus voor het testje dat ik moest doen. Het waren gelukkig twee duidelijke streepjes. Ik tel de uren en dagen af naar de eerste echo. Nog twee hele weken wachten.
Met een meidenkwartet
pi_109649419
@DV, @Cathmar en @LadyBlack, dank voor het meeduimen. Morgen gaat ze voor de punctie. We hopen op 6-7 eieren. Meer zou leuk zijn, maar zit er waarschijnlijk niet in.

Ik zie dat iedereen hier een beetje snel is, heb het druk! Even snel terug:

Tally, wat jammer dat je Oma's gezondheid niet zo fijn is (of heb ik het verkeerd begrepen?) In ieder geval duim ik voor een voorspoedige start van de IVF.

DV, ik hoop dat de kilo's er bij jou afvliegen van al die stress ;)

Cathmar, oei, wat is wachten soms moeilijk. Snap dat je nieuwsgierig bent!

Nanuke, het is mij nu niet helemaal duidelijk wat je nu wil. Er zijn toch geen problemen op dit moment die bekend zijn wat betreft vruchtbaarheid? Het gaat toch alleen om het feit dat je graag wil dat er op de embryo's geselecteerd kan worden zodat je jouw ziekte niet overdraagt? Nog niet op alles is te testen, maar als dat wel kan, dan doen ze volgens mij nog steeds eerst alle standaard onderzoeken :Y In ieder geval veel succes!
pi_109673058
Nanuke, ik heb PGD gedaan en ga binnenkort voor poging 2. Als je vragen hebt, laat het maar weten.
pi_109683686
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 13:09 schreef kahlie het volgende:

Nanuke, het is mij nu niet helemaal duidelijk wat je nu wil. Er zijn toch geen problemen op dit moment die bekend zijn wat betreft vruchtbaarheid? Het gaat toch alleen om het feit dat je graag wil dat er op de embryo's geselecteerd kan worden zodat je jouw ziekte niet overdraagt? Nog niet op alles is te testen, maar als dat wel kan, dan doen ze volgens mij nog steeds eerst alle standaard onderzoeken :Y In ieder geval veel succes!
In principe gaat het alleen om selecteren op embryo's die niet mijn ziekte hebben. Het grootste punt hierbij is wel dat er nog niet zo'n test is voor mijn ziekte, omdat er maar 40 mensen op de wereld mee gediagnosticeerd zijn. Dus zoiets zou eerst ontwikkelt moeten worden (en daar ga ik dus een gesprek over aan met een klinisch geneticus, omdat ik geen idee heb of het überhaupt getest gaat kunnen worden, cq hoelang zoiets duurt).
Maar wat op de achtergrond speelt is dat ik een immuunstoornis heb, en dat IVF een daardoor een groot risico op infecties heeft. En ik ben gewoon bang dat er blijkt nog veel meer mis te zijn. Ook omdat ik een cyclus van pak en beet twee maanden heb, waarbij ik niet eens weet of er een eisprong is. Zo serieus waren we nog niet bezig, dus heb me daar voorheen nooit druk om gemaakt, zo van 'het komt wel'. Maar heel mijn denkwijze is omgegooid en aangezien ik helemaal 0 idee heb van heel het traject 'moet' ik over alles nadenken en uitvogelen hoe het werkt. :o

In de loop van mijn leven heeft mijn lichaam me keer op keer teleur gesteld mbt dingen die ik wel wilde maar uiteindelijk niet kon, en ik ben bang dat dit ook zoiets is. Dat een kindje krijgen niet voor mij is weggelegd.

Volgens mij is het nog steeds een verwarrend verhaal geworden, haha. Ik denk dat het gewoon is dat ik enorm onzeker ben over de weg die nu komt, omdat ik er niets van weet en van alles voel waarvan ik niet weet wat ik ermee moet.

on a side note; gisteren ongesteld geworden en ik moest bijna huilen van blijdschap (wat een gekke ervaring trouwens). Onbewust gaat er erg veel stress zitten in het 'ojee wat als...' blijkt maar weer.

@NIKKI; je krijgt binnenkort een pm van me. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_109684079
Vandaag laatste Provera, vorige keren werd ik de dag erna ongesteld, ben benieuwd!
Als dat zo is, dan zou ik maandag voor een echo langs moeten komen en kan ik opnieuw beginnen :)
  vrijdag 30 maart 2012 @ 09:43:30 #40
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109685282
Klumsy, ik hoop het voor je!! ^O^

Nanuke, kan me heel goed voorstellen dat je het heel eng vindt allemaal, en dat je nu ook blij bent met je menstruatie. Hoop dat het gesprek met de klinisch geneticus je wat helderheid geeft.
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:13:56 #41
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109686110
quote:
0s.gif Op donderdag 29 maart 2012 09:53 schreef Cathmar het volgende:
Kahlie, hopelijk goed nieuws voor je zus morgen!

Gisteren is de mevrouw van moeders voor moeders geweest en ik was nerveus voor het testje dat ik moest doen. Het waren gelukkig twee duidelijke streepjes. Ik tel de uren en dagen af naar de eerste echo. Nog twee hele weken wachten.
Ach, lees ik hier overheen! Sterkte nog even met wachten, iig fijn dat de MvM weer positief was!
  vrijdag 30 maart 2012 @ 10:17:23 #42
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109686203
Ik ben zelf ook weer een beetje back in business trouwens, heb nog wel wat last van die HSG gehad :{ eigenlijk was ik er gewoon ongesteld van geworden leek het wel.

Maargoed, nu maar kijken of de statistiekjes hier ook opgaan he, van het snel zwanger zijn na de HSG :9
maar ik verwacht dat dat niet opgaat als het probleem daar niet lag

Zo 3 op een rij :')
pi_109723910
Zou toch mooi zijn als je snel zwanger word LB! Ook al ligt het probleem niet daar, misschien doet hetop de een of andere manier toch wat met je lichaam waardoor het nu wel lukt :*

hier nog niet ongesteld en ook geen tekenen van dat het er aan zit te komen...
Vorige keer had ik de dag van de laatste pil rug en buikpijn en die avond ook al wat oud bloedverlies, maar nu een dag later nog niks wat er op lijkt...
( en die keren dat ik een kuur van 5 dagen had, was ik altijd dag 8-9 al ongesteld )
Als ik morgen nog niks merk van dat het er aan zit te komen dan doe ik voor de zekerheid wel een testje :) al verwacht ik daar ook niks van wat klachten voor een positieve test heb ik ook niet...
pi_109726490
Nou inmiddels wel wat kramp af en toe, dus hopelijk zet het door en kan ik begin volgende week weer gaan beginnen :)
  zaterdag 31 maart 2012 @ 12:18:26 #45
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109726628
Aaah fijn klums ^O^

Ik kreeg zojuist post uit het ziekenhuis; 11 april mogen we op gesprek komen :)
pi_109731381
@Klumsy, tijd voor Duivels dus }) })
@LadyBlack Ik hoop ook dat de HSG een positieve impuls geeft (ik heb lang na zitten denken hoe ik het kon opschrijven zonder dat het stout klinkt!) 11 April is al gauw! Gewoon binnen 2 weken! Ik hoop dat alle uitslagen verder ook goed zijn.

Dames, harstikke bedankt voor het duimen. Ik was vrijdag wel teleurgesteld dat er 5! eitjes waren (net zoveel als vorige keer), maar vanmiddag belde het ziekenhuis m'n zus dat er wel 5 embryo's waren! 5 uit 5! *O* *O* *O* Dat had ik nog nooit gehoord eigenlijk. Ik ben dus super blij voor haar! Nu duimen dat ze allemaal goed doorgroeien en dan is er maandag een TP! En hopelijk een 4 andere eskimo's!

Morgen ga ik ook heel stout het eerste kado kopen voor een toekomstig neefje of nichtje. In de 3 jaar dat ze bezig waren eigenlijk nooit behoefte gehad om te doen maar nu heb ik toch wat gezien dat ik niet wil laten liggen. Laten we hopen dat het een goed teken is :+ Natuurlijk ga ik haar niet vertellen dat ik dat ga doen
pi_109739153
Voor iedereen die het gebruiken kan... :*
Het blijft hier een emotionele achtbaan. Vaak lees ik bij, maar soms is het too much.

Even heel wat anders. Wij zijn gestopt met de behandelingen en dus nog steeds met z'n tweetjes. Onze vrienden hebben wel kinderen en trekken logischerwijs meer op met stellen die ook kinderen hebben. Bij ons/mij overheerst het gevoel dat er juist nu behoefte is aan vriendschap. Misschien wel met andere kinderloze stellen. Maar waar vind je nieuwe vrienden? Lastig hoor. Iemand tips?
pi_109749790
Herkenbaar, PZE, de achtbaan en de vrienden. Geen echte tips, helaas. Door mijn hobby heb ik wel veel sociale contacten, maar niet samen met mijn vriend. Dat vind ik weleens jammer.
This life was not for you
though I learned from you
that beauty need only be a whisper
  zondag 1 april 2012 @ 09:25:44 #49
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109754931
LB 7 april dat is al snel zeg en wie weet hoor jij idd wel bij diegene die na een hsg snel zwanger zijn :* maar kan me voorstellen dat je daar niet op durf te hopen

Kahlie mooie score *O*

Klumsy ik hoop dat het nu gauw doorzet en je weer verder kan met de volgende ronde

PZE :* dat lijkt me erg moeilijk zeg, ik heb helaas ook geen tips. Maar ik merk wel het zelfde, gelukkig niet alle vrienden met kinderen maar een enkeling heeft minder contact met ons ze vinden het zielig en willen ons niet telkens confronteren. Ik vind dat dus onzin, de hele wereld kan niet stoppen voor mij met draaien en zwanger worden/kinderen hebben omdat het hier niet lukt. En hoe vaak ik dat ook uitleg die boodschap komt niet echt aan. Dus laat ik het maar gaan. Ik vind sowieso dat wij wat dat betreft wel geluk met onze vrienden hebben. Er is nu een stel die pas zwanger is en durfde het ons niet goed te vertellen ivm reactie. Maar hebben het wel persoonlijk gedaan en dat vond ik zo lief. Ben ook oprecht blij voor ze.

Dikke knuffel voor jou en ook ahava :*
pi_109756885
PZE :* Lijkt me ook een moeilijke situatie... Van onze vrienden heeft nog niemand kinderen, dus dat is daardoor denk ik heel anders, geen idee hoe dat zal worden mochten ze wel kids krijgen...
Heb die ervaring dus (nog) niet.
Merk wel aan mezelf dat ik daardoor lang niet met iedereen zoveel contact heb als dat ik had,
door de afgelopen periode merk ik dat ik aan bepaalde vrienden minder behoefte heb en hou het contact dan ook wat meer af... maar dat komt puur vanuit mij.
  zondag 1 april 2012 @ 11:31:03 #51
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109756948
@klumsy dat heb ik ook hoor dat ik met sommige vrienden minder contact heb omdat ik daar niet echt de behoefte aan heb. Ik heb de laatste tijd sowieso de neiging om me af te zonderen.
pi_109756957
nog steeds niet ongesteld -O- had toch wel goede hoop dat het net als vorige keren toch wel tussen dag 8 en 11 na de eerste pil zou doorbreken...
Wel af en toe wat buikpijn maar dat is het dan ook wel!
Ben wel veel misselijk en temperatuur is hoger ( heb ook een zere keel, dus kan een virus zijn )
voor de zekerheid even een testje gedaan, maar die was zoals ik al verwachte negatief..
als ik over 2 dagen nog niet ongesteld ben doe ik nog wel een testje en bel ik het ziekenhuis wel even...
pi_109756993
ja dat afzonderen heb ik ook, kan het soms gewoon niet opbrengen om gezellig sociaal te gaan doen... Dat komt wel weer, maar nu af en toe nog even niet.
  zondag 1 april 2012 @ 11:37:40 #54
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_109757082
Afzonderen is ook een begrijpelijke reactie denk ik. Dit soort dingen moet je toch grotendeels in jezelf verwerken... Natuurlijk kunnen mensen om je heen luisteren en steunen, maar het meeste werk doe je zelf. De echte vrienden blijven wel hangen; die begrijpen dat je soms wat meer en soms wat minder contact zoekt. Dat hoeft aan de vriendschap niets af te doen.

Hierbij een welgemeende dikke kus :*
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_109768681
Bedankt voor de lieve woorden en de herkenbaarheid. Fijn te horen dat het gevoel in elk geval herkenbaar is, hoewel dat op zich dan weer niet fijn is... Het is gewoon zoeken, op veel vlakken. :*
pi_109770417
Pze, heel veel sterkte. Ben je ook lid van freya? In hun blad lees je veel over samen verder gaan en je omgeving. Ook staan in het blad altijd aankondigingen van dagen of cursussen voor stellen die ongewenst kinderloos zijn. Misschien vind je dat niets maar misschien haal je er ook veel herkenning.
Beter 10 sproetjes op je neus dan 1 in de lucht
pi_109775298
Dank sproet. Ik kijk vaak op de website van Freya, maar op dit moment zitten wij niet echt te wachten op ledendagen enzo. Misschien ooit wel, dat kan zeker!
  zondag 1 april 2012 @ 20:24:49 #58
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109777408
PZE, wat naar dat je nu eigenlijk vrienden tekort komt :{
Ik zou inderdaad zeggen dat je met een (gezamenlijke?) hobby makkelijk nieuwe, gelijkgestemde mensen leert kennen. Maar Freya is natuurlijk het platform bij uitstek om mensen te treffen die ook samen verder gaan.

Ik kan zelf niet anders dan een koor aanraden ;)
pi_109837438
-O- en nog steeds niet ongesteld -O-

wel behoorlijk verkouden, misselijk en af en toe kramp, maar doorzetten doet het niet...
Als ik morgen nog niet ongesteld ben dan doe ik even een testje denk ik ( al verwacht ik daar niet veel van ) Zal vanmiddag ook even het ziekenhuis bellen, geen idee hoe lang ik moet wachten voor ik contact met ze op moet nemen, meestal zeggen ze dat je 3-4 dagen na je laatste pil wel ongesteld word... geen zin om straks 2 weken te wachten omdat de pillen niks gedaan hebben
pi_109837677
Dat is niet leuk klumsy -O- maar anderzijds moet ik wel zeggen dat Duphaston (ook iets om ongesteldheid mee op te wekken) bij mij in het verleden nooit op dezelfde manier heeft gewerkt: soms direct na het stoppen ongesteld tot ooit 10 dagen tussen laatste pil en ongesteldheid. Supervervelend natuurlijk, want eens je de eerste pil genomen hebt, mogen de }) gewoon direct komen.
  dinsdag 3 april 2012 @ 09:36:17 #61
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109838849
Klumsy -O- Dat schiet niet op zo. Dat het maar gauw doorzet. Stom hè eigenlijk wil je niet ongesteld worden en nu wel omdat je anders niet door kunt. Als je begrijpt wat ik bedoel :*
pi_109838918
Klums -O- Ik hoop dat het snel doorzet!

En even een :* voor iedereen.
pi_109844877
Heb even het ziekenhuis gebeld en als ik vrijdag nog niet ongesteld ben moet ik even bellen om te kijken wat te doen, volgens hun richtlijnen zou ik binnen een week na de laatste pil toch wel ongesteld geworden moeten zijn... Aangezien ze met pasen dicht zijn vrijdag even bellen :)
pi_109847864
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 april 2012 12:25 schreef klumsy het volgende:
Heb even het ziekenhuis gebeld en als ik vrijdag nog niet ongesteld ben moet ik even bellen om te kijken wat te doen, volgens hun richtlijnen zou ik binnen een week na de laatste pil toch wel ongesteld geworden moeten zijn... Aangezien ze met pasen dicht zijn vrijdag even bellen :)
Fijn dat ze het serieus nemen. Minder dat er nog geen }) }) }) zijn.

Mijn zus heeft gisteren een terugplaatsing gehad van een 8-cellige embryo. Eentje was meerkernig dus die hebben ze weggegooid. 3 anderen moeten nog wat doorgroeien en dan hopen we dat ze eskimotjes kunnen worden.

Ik hoop zo dat het deze keer helemaal super raak is. O+

@PZE Wat betreft vrienden en sociale omgang heb ik geen tips. Ik weet wel dat het als buitenstaander soms wel heel moeilijk is om te weten wat je het beste kan doen. Het is allemaal heel gevoelig en emotioneel. Ik blijf maar gewoon m'n best doen. Soms ben je positief en dan is het niet goed, soms ben je voorzichtig en dan is het ook niet goed. Ach... mensen :)

@Nanuke dat lijkt me moeilijk. Ik mag om medische redenen nu niet zwanger worden, maar weet niet wat de toekomst mij brengt. Indien ik zwanger wordt, dan kan de ziekte weer gaan opspelen, dus dat is een behoorlijk risico. Veel succes bij de geneticus.
  woensdag 4 april 2012 @ 14:56:29 #65
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109895818
*O* de zus van Kahlie is pupo *O*

zo vandaag controle gehad bij de gyn, alles was in orde *O* wondjes zagen er goed uit en buik voelde mooi soepel. Pfff en nu gaat het echt gebeuren hoor, na onze vakantie hebben we weer afspraak met de gyn voor intake gesprek enzo :o Vandaag ook de formulieren meegekregen die mijn man en ik moeten invullen.. Wauw het gaat gewoon echt gebeuren. Maar ik moet wel nog 5 kg kwijt, maar dat gaat vast lukken. Vanaf vandaag nog extra begeleiding bij het afvallen en sporten.. Komt dus helemaal goed
  woensdag 4 april 2012 @ 17:35:56 #66
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109902728
Wauw DV, 5 kilo is te overzien toch, en wat fijn dat alles goed is na de operatie! Bijna weer actie!! *O*

En Kahlie, wat fijn van je zus! *O*
pi_109903681
Duimen voor de zus van Kahlie en DV wat fijn dat alles goed is en dat er zicht is op de volgende stap *O*
pi_109912710
Kahlie wat goed! *O*
pi_109915476
Jee DV, dat komt snel dichtbij!
Die vijf kilo red je makkelijk!
pi_109930719
Kahlie wat fijn voor je zus *O*

Droomvrouwtje jij gaat gewoon ook al bijna beginnen *O*

En net ongesteld geworden *O* ( waarom wilde ik dit ook alweer :P )
pi_109931093
Kahlie, wat fijn voor je zus. En wat heerlijk voor haar dat ze zo'n lieve zus heeft. Wat een support.

Klums, ik hoop zo voor je dat dit de allerlaatste keer is. In ieder geval voor dit jaar! Ben je nu helemaal gerust over de afspraken die gemaakt zijn?

Droomvrouwtje, ergens volgende maand dan jullie intake? Succes met de 5 kilo. Klinkt alsof je het heel goed aanpakt dus geen twijfel dat je dat gaat lukken!
Met een meidenkwartet
pi_109931487
er zijn nog geen afspraken gemaakt, morgen een afspraak in het ziekenhuis voor een echo en dan wil ik ook gelijk even alles bespreken :)
  donderdag 5 april 2012 @ 13:29:32 #73
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109937035
*O* Klumsy eindelijk ongesteld!

@cathmar intake hebben we de 23e mei, maar we hebben al wat stapjes overgeslagen dus weet niet helemaal wat er dan besproken word. Er zal die dag ook wel bloedgeprikt worden enzo. De gyn die ik gister had zei dat ik al half mei als de lucrin uitwerkt ook al kon beginnen met de pil omdat het maar een korte periode is die overbrugt moet worden. Ik ga het zien en beleven. Ik laat het gewoon op mij afkomen.

Gister begonnen met de cursus gezoInd leven en kind, de naam alleen al vind ik vreselijk. Ti's ook maar een klein groepje, dus eerst zouden ze niet beginnen. Ik ben nog met 2 andere meiden, maar pfff het zijn echt mijn types niet, totaal het tegenovergestelde van mij. En die hadden het er al over om buiten die avond sporten, om dan nog samen een avond te gaan. Daar haak ik bij af. Ik doe dit vooral voor mezelf en heb geen zin om een ander ook te moeten motiveren. Hopelijk geeft dit het laatste zetje voor die laatste kilo's
pi_109939254
:o na 33 dagen (vanaf dag 1) gewoon weer ongesteld :o
Dit ga je niet menen :o
Straks krijg ik nog echt een cyclus :o
  donderdag 5 april 2012 @ 18:08:37 #75
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109948351
quote:
0s.gif Op donderdag 5 april 2012 10:34 schreef klumsy het volgende:
En net ongesteld geworden *O* ( waarom wilde ik dit ook alweer :P )
_O- :*

Tally way to go!
  donderdag 5 april 2012 @ 18:53:05 #76
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_109949750
quote:
11s.gif Op donderdag 5 april 2012 14:19 schreef Tally het volgende:
:o na 33 dagen (vanaf dag 1) gewoon weer ongesteld :o
Dit ga je niet menen :o
Straks krijg ik nog echt een cyclus :o
Ik heb standaard een cyclus van ongeveer 31 a 33 dagen.

maar voor jou wel super natuurlijk :) ben benieuwd.
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  donderdag 5 april 2012 @ 22:13:35 #77
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109960633
:o Wow tally dat zou wat zijn.. Wie weet dat een spontane actie
pi_109970935
Tally, dat gaat inderdaad gewoon bijna lijken op een echte cylus *O*
pi_109989730
Klumsy ongesteld en Tally een cyclus! :o
Way to go dames! ^O^
  vrijdag 6 april 2012 @ 18:40:19 #80
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109992080
Oh damn, oh damn.... volgens mij is mn schoonzusje zwanger..... O+ :'( :{ :@

Het zit haar op een aantal gebieden niet zo mee, dus ik gun het haar van harte, maar we werden allemaal uitgenodigd voor morgenavond, dus als het dan wordt aangekondigd wordt dat wel een pietsie lastig voor me (familie van vriend weet op zijn verzoek nog van niets) -O-
pi_109993265
Grootse aankondigingen zijn inderdaad enorm klote, pokerface opzetten en bij de eerste de beste gelegenheid je een kwartier op de wc verstoppen :* (en misschien valt het mee, en is er iets heel anders)
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:45:19 #82
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_109997747
Ik sluit me aan bij de raad van Ophelia :*
  vrijdag 6 april 2012 @ 20:56:32 #83
171422 LadyBlack
paint it black
pi_109998345
Het liet niet heel erg te raden over, 2 emails met "leuk als jullie allemaal komen" en in de laatste, "wordt heel gezellig met z'n allen :-D "

Zoveel wink wink nudge nudge kan je gewoon niet anders interpreteren lijkt me. Maargoed, het kan natuurlijk best iets anders zijn.

Het wordt een lange dag morgen denk ik... mn vriend moet het eerst allemaal nog maar echt horen, die gaat nu nog geen conclusies trekken en ik heb daardoor nu dus ook niks aan 'm :{
pi_109998800
Dat soort gelegenheden sucken. Succes. :*
pi_109998878
Zijn ze al getrouwd?
En mannen bekijken en beleven dat nou eenmaal anders, daar doe je niets aan. Aan de andere kant kan het ook zijn poging zijn om jou gerust te stellen. De mijne zou het ook gerust zo aanpakken. Maar ik heb een killer pokerface en ben enorm sterk in het verbergen van emoties, dat is niet gezond maar wel enorm nuttig soms
pi_109998954
Klumsy & Tally; goede berichten voor jullie, wat fijn *O*

DV; die 5 kg moet toch wel lukken voor de start, je hebt iig een goede motivatie. Komt vast goed :Y

LB; kan ze niet iets anders gaan aankondigen, trouwen, huis gekocht, verre reis? Maar wel een lastige situatie met je schoonzusje, maar van de andere kant, je weet nu dat ze kan aankondigen dat ze zwanger is, dus dan kun je je daar alvast op voorbereiden zodat de klap niet zo hard aankomt en je de pokerface uit de kast kunt trekken. En als je thuis komt ff lekker janken, gewoon alles eruit gooien. Is je schoonzusje wel op de hoogte van jullie situatie? Succes er mee :*
pi_110002319
Moeilijk, LB, sterkte! Ik moest in dat soort situaties 'gelukkig' vaak van tevoren al huilen dus kon dan makkelijker mijn pokerface op zetten op het moment supreme.
pi_110015847
Sterkte vandaag LB. :*

[ Bericht 42% gewijzigd door Kolonia op 07-04-2012 10:36:44 ]
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:24:40 #89
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110016041
Oei Kolonia, dat is even flink je kaken op elkaar klemmen he... :X Is ze daar al teruggefloten?

En bedankt voor de berichtjes dames :*
Ander nieuws kán, maar dan zouden bovenstaande woorden niet zo onderstreept en dikgedrukt staan denk ik. Bovendien verwachtte ik dit ook al wel een beetje. Hij heeft al 3 kinderen, en zij is daar heel dol op. Ze zijn ruim 4 jaar samen, net als vriend en ik... dus ja.
Als zij het niet ging zijn dan trouwens wel mn andere schoonzus :')

Anyway, jullie horen het nog. :*
pi_110016119
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:24 schreef LadyBlack het volgende:
Oei Kolonia, dat is even flink je kaken op elkaar klemmen he... :X Is ze daar al teruggefloten?
Ja, het is een flinke rel geworden.
Ze heeft er dan ook een boel mensen mee gekwetst maar ik denk niet dat dat haar bedoeling was. :)
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:32:18 #91
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110016182
Ah het heeft nog lang geduurd voordat het hier voorbij kwam. Heb het gelezen de hele rel en tja wat zij wil, kan me daar niet druk om maken. Ik heb alleen het idee dat ze het niet zo zwart/wit bedoeld al het overkomt. Zo ja dan is die rel eigen schuld dikke bult

Ik snap alleen niet waarom er een link is naar die rel. Sommige meiden hebben het hier al zwaar genoeg. Ik vind het naar mijn mening niet gepast en een beetje respectloos.
pi_110016294
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:32 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik snap alleen niet waarom er een link is naar die rel. Sommige meiden hebben het hier al zwaar genoeg. Ik vind het naar mijn mening niet gepast en een beetje respectloos.
Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling, dus ik heb mijn post ge-edit.

Maar to be frankly kennen we natuurlijk allemaal de onbedoelde kwetsende opmerkingen, deze IMHO is niet anders.
Ikzelf natuurlijk ook, dus ik snap niet helemaal waarom je dit respectloos noemt, ik ben een van die meiden...
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:42:50 #93
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110016365
Omdat niet iedereen makkelijk met dit soort opmerkingen kan omgaan. Ik kan het laten gaan en denken het zal, maar er zijn er genoeg dat niet kunnen. Daarbij heeft ze daar al een heel topic op z'n kop gezet en ik vind het onnodig omdat hier weer te laten gebeuren.
En ja mensen maken soms domme en kwetsende opmerkingen, alleen is deze opmerking niet hier gedaan of naar een van ons persoonlijk. Vandaar dat ik dit een onnodig actie vind
pi_110016454
Stond het hele topic op zijn kop? Mooi, dan ga ik niet meer teruglezen ook.
pi_110016463
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
Omdat niet iedereen makkelijk met dit soort opmerkingen kan omgaan.
Klopt, ik had dat 4 jaar geleden beslist niet gekund (en ook niet in Z&G gelezen, dus het niet gezien).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_110016468
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
Omdat niet iedereen makkelijk met dit soort opmerkingen kan omgaan. Ik kan het laten gaan en denken het zal, maar er zijn er genoeg dat niet kunnen. Daarbij heeft ze daar al een heel topic op z'n kop gezet en ik vind het onnodig omdat hier weer te laten gebeuren.
En ja mensen maken soms domme en kwetsende opmerkingen, alleen is deze opmerking niet hier gedaan of naar een van ons persoonlijk. Vandaar dat ik dit een onnodig actie vind
Met het vetgedrukte ben ik het eens.
Voor de rest snap ik nog steeds niet waarom het respectloos zou zijn.
Verder hou ik erover op. oO<
pi_110016491
Omdat, Kolonia, mensen uit dit topic lang niet allemaal in Z&G lezen, uit zelfbescherming oid. En dan is het respectloos om het de mensen in dit topic op deze manier op te dringen.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_110016525
Ik heb een collega die toen ik weer begon met werken na de bevalling van Roan en Senna het nodig vond om me even te vertellen dat de sterren het allemaal zo bepaald hadden en het zo had moeten lopen :') ( hij is hobby-astroloog )
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:52:05 #99
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110016551
quote:
13s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
Stond het hele topic op zijn kop? Mooi, dan ga ik niet meer teruglezen ook.
Yup.. Er werd daardoor zelfs per ongeluk een filmpje gemist. Niet iedereen was amused zeg maar. Dan is dat topic eindelijk dicht en gaan we hier verder, nou nee dank je.

@mclaura ik heb het gelezen en heb mijn schouders opgehaald. Maar idd wat jij zegt, soms laat het ik het hele topic links liggen. Te confronterend
pi_110016572
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:50 schreef klumsy het volgende:
Ik heb een collega die toen ik weer begon met werken na de bevalling van Roan en Senna het nodig vond om me even te vertellen dat de sterren het allemaal zo bepaald hadden en het zo had moeten lopen :') ( hij is hobby-astroloog )
Ik kan zeer slecht tegen dat soort uitspraken. Het stond in de sterren, het moet zo zijn, of mindset, of wat dan ook.

Ik gebruik het wel in positieve zin, maar in negatieve niet. Ik zie ook nooit in hoe zulke dingen - bijvoorbeeld jouw zwangerschap en het verlies van Roan en Senna - je sterker maken ofzo.
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:53:42 #101
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110016580
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:50 schreef klumsy het volgende:
Helaas zijn er altijd mensen die het niet snappen. Daarom kots ik zo van overlijdenskaartjes met de tekst omdat god een sterretje nodig had
pi_110016602
Had ik al verteld dat ik vanavond weer Puregon ga spuiten *O*
Hopelijk deze ronde meer geluk en 1 ei!
pi_110016621
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:54 schreef klumsy het volgende:
Yay, jas ze erin meid! Ik hoop op een hele mooie ronde!
  zaterdag 7 april 2012 @ 10:57:01 #104
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110016641
*O* Whoehoe actie Klumsy *O* had je nog een gesprek gehad naar aanleiding van afgelopen cyclus??
pi_110016705
quote:
Goed nieuws *O*
Eén ei is een prima paasei! ^O^
pi_110016751
Oeh Klumsy, dat wordt dan een paasei! ^O^
pi_110016764
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 10:59 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Goed nieuws *O*
Eén ei is een prima paasei! ^O^
:D dit idd
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110016808
tja gesprek zou ik het niet willen noemen, wel wat dingen besproken, maar dat hadden we vorige keer ook... eens kijken of ze deze ronde wat vertrouwen terug kunnen winnen door ook te doen wat ze zeggen en niet op alles terug te komen als het ze zo uitkomt!
pi_110016867
Een paasei, daar ga ik voor :D

al hebben (8> en ik het er al over gehad dat als het 2 eitjes gaan worden we waarschijnlijk gewoon proberen zwanger te worden, dan hoop ik dat ik een natuurlijk eisprong heb zonder Pregnyl :) en neem ik geen Provera... Maargoed we hopen op 1 ei zodat het niet nodig is *O*
pi_110016934
Ik kan je eigenlijk geen ongelijk geven, de kans dat het twee keer raak is is zo klein.
pi_110017044
ja dat zeiden wij ook al tegen elkaar, en we hebben ook beide het gevoel dat de tweelingzwangerschap helemaal niet de reden is geweest dat het mis is gegaan...
het ziekenhuis heeft ook geen oorzaak gevonden.
Ik heb zelf aan m'n gyn gevraagd of ze een volgende keer m'n baarmoedermond in de gaten wil gaan houden, en daar was ze het mee eens, doen ze sowieso als er geen oorzaak gevonden is.
Alleen nu zag m'n fert.arts staan dat ze m'n baarmoedermond in de gaten gaan houden bij een volgende zwangerschap en trekt daaruit de colclussie dat dat waarschijnlijk de oorzaak is geweest anders zou mijn gyn. dat niet in m'n dossier zetten!
pi_110017154
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:12 schreef klumsy het volgende:
het ziekenhuis heeft ook geen oorzaak gevonden.
Ik heb zelf aan m'n gyn gevraagd of ze een volgende keer m'n baarmoedermond in de gaten wil gaan houden, en daar was ze het mee eens, doen ze sowieso als er geen oorzaak gevonden is.
Alleen nu zag m'n fert.arts staan dat ze m'n baarmoedermond in de gaten gaan houden bij een volgende zwangerschap en trekt daaruit de colclussie dat dat waarschijnlijk de oorzaak is geweest anders zou mijn gyn. dat niet in m'n dossier zetten!
Dat argument had ik ook al in mijn achterhoofd inderdaad. Vreemde manier van communiceren/ concluderen hebben ze daar...
pi_110017290
ja ze basseren nu alles op dat ik in 1 keer zwanger was van beide eitjes, dus ze denken dat ik mega vruchtbaar ben... Zou kunnen maar het kan net zo goed geluk geweest zijn, pas als ik na 5 keer proberen met 1 ei nog niet zwanger ben, dan was het inderdaad een gelukstreffer en mag ik weer met 2 eitjes gaan proberen!

Snap heel goed dat ze liever geen meerlingzwangerschap willen, die risico's zijn groter, niet alleen voor mij maar voor ieder ander die zwanger is van een meerling...

Wij weten heel goed wat de risico's zijn, dus als wij een overwogen keus hebben gemaakt om wel proberen zwanger te worden met 2 eitjes dan vind ik dat ze ons die kans moeten geven
  zaterdag 7 april 2012 @ 12:11:10 #114
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110018473
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 11:03 schreef klumsy het volgende:
tja gesprek zou ik het niet willen noemen, wel wat dingen besproken, maar dat hadden we vorige keer ook... eens kijken of ze deze ronde wat vertrouwen terug kunnen winnen door ook te doen wat ze zeggen en niet op alles terug te komen als het ze zo uitkomt!
Ik hoop het voor je.
En als jij en (8> er goed over gehad hebben over een eventuele meerlingzwangerschap zou ik idd er ook voor gaan. De kans dat het nog een keer gebeurt is volgens mij niet heel veel groter. Tja en communiceren/concluderen is volgens mij echt soms zo typisch. Geen overleg maar gewoon klakkeloos overnemen..
pi_110018712
Spannend Klums!
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:10:06 #116
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110022536
Jahoor, we zijn onderweg en er vliegt een ooievaar over :')
  zaterdag 7 april 2012 @ 14:11:00 #117
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110022565
quote:
Succes met je paasei klums! *O*
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:07:28 #118
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_110036431
*O* voor een paasei Klums, dat het maar geluk mag brengen :*

LB, hoe is het? Heb je het een beetje overleefd?

Ik kom ook maar weer eens langswaaien :@ 12 maart is de placentarest verwijderd, alles ging hardstikke goed, al viel de nasleep me een pietsie tegen. Veel napijn gehad en de narcose had ook wel ff wat invloed, ik voelde me er erg raar van. Maargoed, een week later was ik helemaal gestopt met vloeien *O* dat betekende niet alleen dat er éindelijk geen infectiegevaar meer was, maar ook dat ik erachter kwam dat ik me fysiek gezien rotter heb gevoeld van dat restje dan ik zelf doorhad want ik ben er zó van opgeknapt! Enfin, amper 3 weken later had ik alweer een positieve test geplast en nog voor we van de schok bekomen waren en goed en wel konden bedenken of we het wilden vertellen en aan wie bloedde ik alles er weer uit -O- ik tel dit niet mee als zwangerschap, dit was zo pril dat ik het niet zo kan noemen, maar om heel eerlijk te zijn heb ik de afgelopen week toch wel slechter in mijn vel gezeten als de weken ervoor.

Evengoed weten we in elk geval dat ik ondertussen wel weer hersteld ben en dat het gebeuren weer werkt, dus we gaan het maar weer echt (deze keer ook bewust :')) proberen. We proberen nergens meer op te rekenen, maar hopen wel dat er binnenkort toch echt eens een kindje mag blijven plakken..
3!
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:09:40 #119
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110036532
Nou, ze is 8 weken zwanger inderdaad, helemaal stralend... O+
Schoonmoeder helemaal dolgelukkig dat ze oma werd, allemaal heel lief om te zien.

Heb niet op het toilet hoeven schuilen, ik heb me maar gewoon heel goed voor ogen gehouden hoe bijzonder het allemaal is, en hoe blij ze ermee is, dat hielp. Ik ben alleen wel verminderd vrolijk nu :')
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:11:53 #120
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110036617
Och incantrix toch :o wat een boel weer in 1 keer!

Ondanks alles inderdaad heel fijn dat je fysiek bent opgeknapt, en ik stuur elke positieve vibe naar je toe voor een volgende keer :*
pi_110037259
Inca, wat een achtbaan gelijk weer :o Fijn dat je er fysiek weer bovenop bent :*

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:09 schreef LadyBlack het volgende:
Heb niet op het toilet hoeven schuilen, ik heb me maar gewoon heel goed voor ogen gehouden hoe bijzonder het allemaal is, en hoe blij ze ermee is, dat hielp. Ik ben alleen wel verminderd vrolijk nu :')
Goed gedaan meiske :* We weten hier allemaal hoe moeilijk dat kan zijn. Ik voel me gewoon plaatsvervangend verdrietig :')
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:33:00 #122
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110037492
Inca lieverd :* wat een rollercoaster weer zeg. Wel fijn dat je fysiek er weer bent. De rest komt wel. Geef jezelf de tijd en doe het lekker op je eigen tempo rustig aan.

LB stoere :* en dat je nu minder vrolijk voelt is helemaal niet erg. Lekker aan toegeven
  zaterdag 7 april 2012 @ 21:43:23 #123
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110037821
LadyBlack, moeilijk idd, maar sterk van je dat je je zo goed gehouden heb.

Inca :*
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:02:03 #124
95408 Incantrix
pi_110038561
Knap van je LB, we weten allemaal hoe confronterend zoiets kan zijn.. Maar ook heel fijn dat je blij kunt zijn voor hen, dat geeft misschien ook weer rust in dit opzicht :* en ik hoop gewoon dat jij over niet al te lange tijd eenzelfde aankondiging mag doen :* ik stuur ook goede vibes naar jou meis!

En thnx dames, bizar wel weer he? We begrijpen het ook niet zo goed, zo hypervruchtbaar waren we helemaal niet toen we voor het eerst probeerden zwanger te worden.. Maar nouja, het gaat dus snel hier. Wel fijn ook ergens, als je telkens miskramen hebt en daarnaast ook nog eens telkens een maand of 10 moet wachten op een positieve test gaan je kansen hard achteruit. Ik ben trouwens wel ergens anders achtergekomen: heel veel mensen hebben de afgelopen maanden tegen me gezegd "gelukkig ben je nog jong meis, je hebt nog even" en dan dacht ik altijd "jóng?? Dat je in deze maatschappij als jong wordt bestempeld als je in de dertig bent wil niet zeggen dat dat biologisch gezien ook zo is! Zwanger worden kan al vanaf je 12e ofzo, dus dan zit ik met mijn bijna 33 jaar toch echt aan de verkeerde kant qua leeftijd hoor.."

Dus toen waren er de afgelopen week 4 mensen die afzonderlijk van elkaar helemaal van :o :o gingen toen ik antwoordde dat ik al bijna 33 ben dus dat ik voor mijn gevoel toch echt op moet schieten, iedereen dacht dat ik rond de 27 a 28 was :o _O- Mysterie opgehelderd, en ook wel een soort van opsteker 8-)
3!
pi_110038878
LB :* hopelijk kan jij innenkort hetzelfde nieuws melden :)

Inca, wat een heftige tijd heb je achter de rug :* ik hoop voor jullie ook op een mooi wondertje! Zijn er nog onderzoeken geweest waaruit blijkt wat de oorzaken zijn van de miskramen, of heb je dat na de geboorte van Gabriel niet laten doen?
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:27:12 #126
95408 Incantrix
pi_110039531
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 22:10 schreef klumsy het volgende:
LB :* hopelijk kan jij innenkort hetzelfde nieuws melden :)

Inca, wat een heftige tijd heb je achter de rug :* ik hoop voor jullie ook op een mooi wondertje! Zijn er nog onderzoeken geweest waaruit blijkt wat de oorzaken zijn van de miskramen, of heb je dat na de geboorte van Gabriel niet laten doen?
Er zijn onderzoeken geweest, maar daar is niet echt iets duidelijk naar voren gekomen. Eén test duidde een sbloedstollingsprobleem bij mij aan, maar de controletrst sprak dat tegen dus dat is ook niet echt iets. Ik heb wel Ascal in huis, zodat ik dat kan gaan slikken zodra ik weer positief test (is niet bewezen, maar de meeste artsen hebben toch wel het gevoel dat het kan helpen) en op 17 april heb ik een nacontrole van de ingreep en dan wil ik het graag even hebben over een grote dosering foliumzuur en vitamine B12, omdat dat ook nog wel eens iets kan doen vernam ik uit betrouware bron.. Maarja, dat zijn allemaal baat het niet, schaadt het niet-middelen, het kán ies doen en daar hou ik me op dit moment vreselijk aan vast, maar als dat niks doet kunnen we alleen nog kiezen voor behandeling in Gent (daar zou ik een lage dosering prednison kunnen krijgen) of blijven proberen tot er eens eentje plakt..
3!
pi_110039832
Jezus Inca :o wat een shock en wat een ellende gelijk weer :(

En ik dacht ook dat je even oud als ik was, je ziet er zeker prima uit O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 7 april 2012 @ 22:37:22 #128
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_110039853
Trix :*
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_110039910
Inca wat een gedoe allemaal :*
pi_110039929
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 april 2012 21:09 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, ze is 8 weken zwanger inderdaad, helemaal stralend... O+
Schoonmoeder helemaal dolgelukkig dat ze oma werd, allemaal heel lief om te zien.

:*
pi_110042522
Alleen even snel een :* voor LB en Inca.

Ik heb nogal een k*tweek.
Ik post het pas dinsdag als de uitslag definitief is. Maar de laatste ivf-poging gaat waarschijnlijk niet gebeuren.
  zondag 8 april 2012 @ 07:41:44 #132
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110049061
Jeetje Kolonia...
pi_110049082
Koloon :*
  zondag 8 april 2012 @ 09:35:18 #134
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110049717
Oh... -O-

Ik kan me voorstellen dat je dan erg tegen dinsdag opziet... Sterkte nog even :*
pi_110049868
Koloon... Sterkte meisje. :*
  zondag 8 april 2012 @ 09:52:08 #136
198722 Dizzy-Miss-Lizzy
spin me around
pi_110049894
Koloon -O- -O- sterkte vrouwke :*
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_110050216
Koloon -O- sterkte meid! :*
pi_110050276
Dag dames, ik ben even niet langs geweest want ik had even een groot gevoel van onmacht en dat wilde ik liever hier niet delen. Ik wil hier gewoon *O* en :* doen.

*O* voor klumsy die nu weer mag spuiten en straks een mooi paasei krijgt (al dan wel wat verlaat)
*O* voor de stoere LB! Ik vind het echt super knap ! Duimen draaien dat het zo jouw beurt is.
*O* voor DV, binnenkort beginnen! Dat komt dichtbij en die 5kg komt er vast nog wel af, cursus of geen cursus!
*O* voor Tally, een eigen cyclus, dat zou mooi zijn!

:* voor Inca, wat rot zeg! Ik blijf duimen voor een goed gezond plakkertje!

Jouw verhaal lijkt zo op dat van mijn zus (5 miskramen binnen 1 jaar), behalve dat zij dus ook endometriose heeft. Ook bij haar weten ze niet waarom het telkens mis gaat. Daarom hebben ze gekozen om naar Gent te gaan (ook voor de prednison) en te kijken of er via IVF wel een gezond kindje mag komen. Blijven proberen op de natuurlijke weg wilden ze niet echt meer.

:* voor Koloon.

Cathmar, klumsy, _NIKKI_, _Ophelia_, DV dank je wel voor het duimen voor mijn PUPO zus en de lieve woorden. Ik doe mijn best als zus. Ze is van de week nog langs geweest voor een fijne massage.

Helaas slecht nieuws vanuit Gent. Geen van de drie andere embryo's is ingevroren. We weten niet waarom. Zou er iets fout gegaan zijn? Is dit de reden van de miskramen (Embryo's zijn telkens niet goed genoeg?). Dinsdag kan ze pas bellen om te horen wat er is gebeurd (ze heeft SMS gehad vrijdagmiddag laat). Ik hoop zo dat het nu raak is, anders moet ze door naar IVF 3!! En dat na pas 2 terugplaatsingen.

Straks Paasontbijt samen met de familie. De moed erin houden is lastig voor mij, dus bij haar is het natuurlijk helemaal dramatisch. Ik ga een lief kaartje meenemen. Oooh, laat het nu asje asje blieft goed raak zijn.
pi_110055630
Klumsy; ik had nog helemaal niet gejompeld voor je ei, dus bij deze *O* You go girl! Ik ga heel hard duimen voor je :Y

Inca; wat ontzettend heftig allemaal! Jou blijft ook niets bespaard :N Ik hoop dat er snel een babytje in je buik gaat groeien en dat alles dan goed gaat, dan gun ik je zo! :*

LB; dus toch zwanger, heel fijn voor haar natuurlijk, maar kan me voorstellen dat het veel met je doet. En dat je je achteraf niet happy voelde is zo herkenbaar en heel logisch! Een dikke knuffel voor jou :*

Kolonia; -O- sterkte meid!

Kahlie; hier wordt ook nog even geduimd voor je zus, hopelijk is dit een blijvertje. En wat ontzettend vervelend dat er geen enkele cryo is. Kan me goed voorstellen dat ze willen weten waarom het niet is gelukt. Veel sterkte in deze lastige wachtweken :*

Hier komen we steeds dichter bij een volgende poging. Toen we in februari de afspraak hadden leek het nog zo ver weg en de gyn had ook nog opgeschreven dat we pas na juni de gemeenschappelijke afspraak wilden. Nu is het alweer april :o En krijg ik ook wel een beetje de kriebels, ik weet wat ons te wachten staat, wil ik dat wel weer? En gaan we net zoveel geluk hebben als de eerste keer of wordt deze keer zwaarder? En van de andere kant wil ik het heel graag, mijn mini grote broer O+
  zondag 8 april 2012 @ 15:07:31 #140
61183 leonieke
Dan toch?
pi_110058076
Koloon :* Veel sterkte. Geen idee wat er speelt, maar het klinkt alleszins alsof je een knuffel kunt gebruiken.

Poezebeest, wat spannend, bijna juni inderdaad.

Klumsy, hopelijk nu 1 superei :Y

Inca, wat heftig :*

Kahlie, hopelijk is er geen sprake van een derde IVF-poging voor je zus.

LB, nooit echt leuke momenten om zo'n aankondiging mee te maken. Ik was altijd blij dat de meeste mensen me op voorhand informeerden zodat ik niet "en plein public" het nieuws te horen kreeg. Maar natuurlijk wist ook bijna iedereen wat er toen speelde bij ons.
  zondag 8 april 2012 @ 17:13:57 #141
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110062536
Koloon :* sterkte meis
  zondag 8 april 2012 @ 17:51:16 #142
313574 klumsy
Lola O+
pi_110063546
Koloon :*
  zondag 8 april 2012 @ 20:18:56 #143
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_110069103
Inca... tjonge... wat heftig elke keer weer zeg... ppffff.... :*

Koloon, wat balen zeg!! :*

LB, ik kan me goed voorstellen hoe rottig je je voelt... en knap van je dat je je zo sterk kunt houden! ^O^

Poezebeest, de tijd gaat zeker snel! Spannend! :Y

Klums, ik duim voor je hoor!!! ^O^

Zo af en toe kom ik hier weer om het hoekje spieken om te kijken hoe het gaat.. en als er pas een nieuw deel geopend is, hoop ik altijd dat ik binnenkom vallen op pagina 5 ofzo, omdat de pagina's ervoor dan vol staan met felicitaties... de streepjes van hier vind ik altijd zo super mooi..! Ik duim voor jullie allemaal meiden, de weg is niet altijd even makkelijk... daarom voor jullie allemaal: :*
  zondag 8 april 2012 @ 21:36:28 #144
348178 NotTheSame
pi_110073567
quote:
0s.gif Op zondag 8 april 2012 20:18 schreef Jose81 het volgende:
Zo af en toe kom ik hier weer om het hoekje spieken om te kijken hoe het gaat.. en als er pas een nieuw deel geopend is, hoop ik altijd dat ik binnenkom vallen op pagina 5 ofzo, omdat de pagina's ervoor dan vol staan met felicitaties... de streepjes van hier vind ik altijd zo super mooi..! Ik duim voor jullie allemaal meiden, de weg is niet altijd even makkelijk... daarom voor jullie allemaal: :*
Mag ik me hierbij aansluiten? Ik kan het niet beter verwoorden :* !
pi_110082586
Poezebeest ik deel jouw gevoel compleet. Voor Lisa was het bij poging één gelijk raak. Ik kan me gewoon niet voorstellen dat het ditkeer weerallemaal zovoorspoedig zal gaan. Ik heb hier al weken het goede resultaat van onze soa test liggen die ik door moetsturen naar Brussel, maar er is "iets" dat me tegenhoudt, ik kan het niet helemaal uitleggen. Ik moet ook nog steeds aan ze doorgeven wanneer ik met de pil gestart ben, zodat zij me instructies kunnen geven over wanneer stoppen e.d., ook nog niet gedaan.
Het vertrouwen dat ik die poging voor Lisa wel had ontbreekt nog een beetje. Hopelijk komt het nog een beetje goed voor 1 juni, want een positieve instelling tijdens het traject vind ik belangrijk. Nouja, ik heb nog 1,5 maand om me op alles voor te bereiden.
pi_110102953
Ik lees nu het boek I'm Taking My Eggs and Going Home: How One Woman Dared to Say No to Motherhood. Gaat over de achtbaan die (on)vruchtbaarheid heet. Leest vlot weg en voor mij veel herkenbare situaties. Misschien dat iemand er iets aan heeft.
Op http://lifewithoutbaby.wordpress.com/ meer info.
pi_110103355
Als ik de post van PZE lees voel ik me altijd een beetje bezwaard dat ik hier post ivm nummertje 2. Ik heb al het grote geluk mogen hebben om een kindje te krijgen, ik weet precies hoe de nog niet mama's zich voelen en dan heb ik soms het gevoel dat ik niet het 'recht' heb hier te posten. Ik vind dat alle wachtenden eerst mogen, ookal weet ik dat het zo natuurlijk helemaal niet werkt, maar ik gun het iedereen zo.
pi_110103726
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 18:39 schreef Poezebeest het volgende:
Als ik de post van PZE lees voel ik me altijd een beetje bezwaard dat ik hier post ivm nummertje 2. Ik heb al het grote geluk mogen hebben om een kindje te krijgen, ik weet precies hoe de nog niet mama's zich voelen en dan heb ik soms het gevoel dat ik niet het 'recht' heb hier te posten. Ik vind dat alle wachtenden eerst mogen, ookal weet ik dat het zo natuurlijk helemaal niet werkt, maar ik gun het iedereen zo.
@Poezebeest, toevallig had ik het hier over gisteren met mijn partner. Dat je, zodra er iets mis blijkt te zijn, je beeld bijna altijd moet aanpassen. Soms moet je inderdaad compleet afscheid nemen van het idee dat er straks een kindje rondloopt met jouw genen en die van je partner. Maar ook als het wel lukt, en er loopt er een, moet je vaak afscheid nemen. Bijvoorbeeld omdat je een gezin met meerdere kinderen wilde en dat financieel, emotioneel of fysiek niet meer gaat lukken. Een wens voor een tweede, derde of vierde (etc. etc.) is ook harstikke belangrijk. Onderschat dat niet! Ik wens je veel succes en sterkte op de achtbaan!

Bedankt voor de lieve wensen voor mijn zus! Leonieke ook bedankt.
  maandag 9 april 2012 @ 19:02:21 #149
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110104164
@poezebeest, voel je absoluut niet bezwaard hoor, wmb dan. Ik heb geen moeite met het feit dat je hier post, die wens naar idd een 2e of 3e of hoeveel kinderen je dan ook zou willen, kan net zo sterk zijn als de wens naar een eerste. En wat kahlie zegt, soms moet je al afscheid nemen van uberhaupt een kind of de wens naar een groter gezin. Ik wilde altijd een groot gezin, nu zou ik al blij zijn met 1tje. En als dat lukt denk ik dat toch ook zou proberen voor een eventuele 2e. Maar dat hangt ook af van hoe alles verloopt, voor het zelfde geld valt dit me zo zwaar dat ik het hierna voor gezien hou.
pi_110105004
Poezebeest, je moet je echt niet bezwaard voelen hoor! wat de meiden hierboven al zeggen, dat je al een kindje hebt maakt de wens voor nog een kindje niet minder...

Vroeger dacht ik dat ik geen kinderen zou willen, en nu zou ik wel een gezin van 2 of 3 kinderen willen :) Geen idee hoe het allemaal gaat lopen, ik hoop in ieder geval op 1 broertje of zusje voor Roan en Senna.
pi_110105166
Hormonen...echt soms....
Voel me echt behoorlijk labiel, moet vaak echt om helemaal niks al vechten tegen m'n tranen!
Heb ook echt het idee dat iedereen om me heen zwanger is en dat de tijd heel snel doorloopt terwijl het voor mij stil blijft staan.
Vandaag of morgen krijg ik er een nichtje bij, vind het echt helemaal super O+
maar ook heel dubbel, want m'n schoonzusje was precies 12 weken na mij uitgerekend...
Ben ook benieuwd hoe het straks zal gaan als ik bij die kleine muppet ga kijken, heb zo het gevoel dat ik het dan niet droog ga houden...
  maandag 9 april 2012 @ 19:30:33 #152
61183 leonieke
Dan toch?
pi_110105220
Met dat heb ik het tegenwoordig ook moeilijk. Ik wilde altijd 1 kind. De zin "als we 1 zouden mogen hebben..." is hier zo vaak uitgesproken geweest en niet lang nadat ik was bevallen rammelde ik al voor een 2e. Een broertje of een zusje voor Thomas, ik kan me er nu al zoveel bij voorstellen O+ Maar we zullen zien wat de toekomst zal brengen :)
pi_110105738
Weet je wat frustrerend is... een broertje hebben die al in de 2 jaar dat hij ( een soort van ) relatie heeft, een vriendinnetje heeft wat al 2 keer een abortus heeft laten doen. En dat hij in de maand dat het uit was een ander vriendinnetje had wat nu zwanger is en waarvan hij niet weet of hij de vader is! het is dat ze er te laat achter kwam anders had ze ook abortus laten doen!

Waarom worden dat soort mutsen altijd zo makkelijk zwanger, terwijl meiden die er alles voor over hebben, soms na jaren nog steeds een droom hebben die misschien nooit werkelijkheid zal worden...
pi_110107085
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 19:30 schreef leonieke het volgende:
Met dat heb ik het tegenwoordig ook moeilijk. Ik wilde altijd 1 kind. De zin "als we 1 zouden mogen hebben..." is hier zo vaak uitgesproken geweest en niet lang nadat ik was bevallen rammelde ik al voor een 2e. Een broertje of een zusje voor Thomas, ik kan me er nu al zoveel bij voorstellen O+ Maar we zullen zien wat de toekomst zal brengen :)
Dat is hier niet anders.
Wij zijn echt dolgelukkig met Zoë maar toen ze geboren was zei ik de dag erna: ik wil weer!
Maar misschien blijven we wel met z'n 3tjes. Dan ben ik nog steeds dolgelukkig met Zoë maar ontzettend verdrietig dat het ons niet nog eens gelukt is.
  maandag 9 april 2012 @ 20:27:31 #155
61183 leonieke
Dan toch?
pi_110107829
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 20:12 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat is hier niet anders.
Wij zijn echt dolgelukkig met Zoë maar toen ze geboren was zei ik de dag erna: ik wil weer!
Maar misschien blijven we wel met z'n 3tjes. Dan ben ik nog steeds dolgelukkig met Zoë maar ontzettend verdrietig dat het ons niet nog eens gelukt is.
Helemaal mee eens :Y
  maandag 9 april 2012 @ 20:31:16 #156
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110108022
Klumsy :* zo herkenbaar die gevoelens. Ik vind het soms idd zo oneerlijk. Zoals ik wel eens thuis zeg iedereen die te dom is om alleen te schijten krijgt een kind en ons lukt het niet. Dit klinkt fouter dan ik het bedoel hoor. Maar als ik bijv hier in de omgeving zie hoeveel tieners zwanger zijn. Of de oeps ongelukje want was condoom vergeten. Daar kan ik dan soms zo slecht tegen. En maakt me met vlagen ook erg boos en verdrietig
pi_110110887
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 18:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik lees nu het boek I'm Taking My Eggs and Going Home: How One Woman Dared to Say No to Motherhood. Gaat over de achtbaan die (on)vruchtbaarheid heet. Leest vlot weg en voor mij veel herkenbare situaties. Misschien dat iemand er iets aan heeft.
Op http://lifewithoutbaby.wordpress.com/ meer info.
Bedankt voor de tip, PZE. Ik ga het zeker lezen, ook haar blog. Zak hier langzaam weg in 'ik vind het allemaal niet leuk meer' en wil daar graag iets aan doen.

Lieve dames, ik gun het jullie allemaal, of Het nu om een eerste, tweede, derde of tiende gaat. Het verlangen naar een kind is vreselijk groot, ook als je er al één hebt. Ik denk altijd maar zo: mijn leven wordt er niet beter op als de rest van de wereld ook niet zwanger raakt.
pi_110111283
Herkenbaar en dan sta ik voor mijn gevoel nog echt aan het begin in vergelijk met iedereen hier. Ik heb het met dat mtv programma teen moms en 18 & pregnant..

Sterkte iedereen! :*
pi_110112189
Na 4 jaar was ik er even klaar mee. De druppel was een dagje weg naar een pretpark met de buurjongen van m'n vriendin. Die was zo vervelend en toen dacht ik: doe ik het hier allemaal voor? De gynaecoloog zei dat ik dan minimaal een half jaar afstand moest doen van het traject. In dat half jaar had ik elke seconde het gevoel dat ik had gefaald. Stom, wat je kan er geen klote aan doen. Maar dat gevoel sloopte me nog harder dan het gevoel, het lukt niet. Ik heb me toen kunnen opladen voor mijn IVF traject want daar was ik eindelijk aan toe.
pi_110112602
:* voor tally!

Je hebt er een duimer bij!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_110112675
quote:
0s.gif Op maandag 9 april 2012 21:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
:* voor tally!

Je hebt er een duimer bij!
O+ :*
pi_110115139
poezebeest, voel je niet bezwaard. Al kom je hier voor nummer vier. Tuurlijk denk ik weleens: nu ben ik, maar dat is snel weer over hoor. Het is iedereen even gegund. :*

quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 21:21 schreef Ahava het volgende:

Lieve dames, ik gun het jullie allemaal, of Het nu om een eerste, tweede, derde of tiende gaat. Het verlangen naar een kind is vreselijk groot, ook als je er al één hebt. Ik denk altijd maar zo: mijn leven wordt er niet beter op als de rest van de wereld ook niet zwanger raakt.
:*
  dinsdag 10 april 2012 @ 00:14:05 #163
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110120572
quote:
1s.gif Op maandag 9 april 2012 21:21 schreef Ahava het volgende:

[..]

Bedankt voor de tip, PZE. Ik ga het zeker lezen, ook haar blog. Zak hier langzaam weg in 'ik vind het allemaal niet leuk meer' en wil daar graag iets aan doen.

Dat laatste vind ik nou echt vreselijk mooi gezegd O+
Ik hoop dat het boek en de blog iets voor je kunnen betekenen :*
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:14:14 #164
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110151529
Ongeacht de uitslag van het gesprek(?) vandaag even een :* voor Kolonia. Zit een ivf er nog in?

[ Bericht 0% gewijzigd door LadyBlack op 10-04-2012 20:22:11 ]
pi_110152049
Koloontje :* ik ben ook wel benieuwd.

LB jij hebt morgen het gesprek toch?
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:24:25 #166
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110152154
Yup... ik zou bijna denken dat ik alsnog zwanger ben want ik ben bij vlagen kotsmisselijk, maar ik ben ook ongesteld aan het worden, dus blijkbaar ben ik gewoon freaked out voor morgen :')
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:30:17 #167
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110152503
Koloon hoe gaat het met je?? :* even een dikke knuf voor jou

LB :* snap ook best dat je zenuwachtig bent voor morgen hoor. Hoe laat mag je naar het ziekenhuis??
pi_110152560
Jullie zijn allemaal lief. En ik zou zo ook gereageerd hebben aks jullie doen, maar nu ik aan de andere kant van de zijlijn sta voelt het opeens anders, kan het niet goed omschrijven.

Klumsy; een nichtje erbij, wat leuk! Maar ook ontzettend dubbel natuurlijk. En dat je het niet droog gaat houden is toch niet erg, lijkt me ook meer dan logisch. Sterkte in ieder geval en ik hoop dat je er ondanks alles ook een beetje van kunt genieten dat je tante wordt :*

Leonieke; voor jou ook een :* omdat je zo hard rammelt voor een 2e en dat zo ontzettend complex is om te bereiken.

DV; voor jou ook even een :* gewoon zomaar, omdat het kan.

Tally; ook herkenbaar wat je schrijft, maar ik weet nu al dat ik helemaal fris en fruitig ga beginnen aan het traject over een paar maanden, maar dat maakt het er tegenop zien nu even niet minder. Heb nu alle tijd om erover na te denken en dan is het verstand op nul en gaan met die banaan en we zien wel waar we eindigen.

Ahava; :*

LB; raar hè, wat je lichaam je soms laat twijfelen. Succes met je gesprek morgen!

Koloon; ik sluit me aan bij de rest :*
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:53:09 #169
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110154268
aaaaaaaaaaaaaaaaaah mag ik even gillen?? Ik merk echt dat mijn hormonen er voor zorgen dat ik op dit moment heel slecht tegen dingen kan.. Mijn humeur kan uit het niets dalen tot een vriespunt en waar ik normaal mijn schouders voor op haal, kan ik nu compleet van uit mijn dak gaan
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:56:17 #170
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110154509
Ahw DV, wat irritant ja... dan moet je echt oppassen dat je niet onredelijk bent terwijl je eigenlijk met niks rekening wilt houden. Sterkte meid :*
  dinsdag 10 april 2012 @ 20:58:25 #171
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110154685
ja idd, heb de neiging om op dit moment heel onredelijk te zijn en weer eens keihard om mij heen te schoppen. Niet dat het nut heeft, heb ik namelijk alleen mezelf mee. Ik tel de weekjes af naar half mei dan zijn de hormonen uitgewerkt en ga ik hormoonloos (buiten de pil om) lekker op vakantie
pi_110154823
Droomvrouwtje, ik deel (helaas) je gevoel :* normaal is het soms een dagje, maar nu lijkt het al een paar dagen zo...

Knuffel
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:00:57 #173
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110154845
Goed vooruitzicht :Y waar ga je heen?
pi_110154876
Vorige week maandag hadden we een gesprek met de gyn waarin ze vertelde dat het ziekenhuis geen heil zag in een derde ivf vanwege dat ik slecht te stimuleren ben en er geen reden is om aan te nemen dat een spontane zwangerschap uitgesloten is.

Vrijdag kreeg ik een telefoontje dat mijn amh in een jaar tijd gekelderd is en dat het toedienen van hormonen geen zin heeft. De gyn wilde nog wel een echo doen en nogmaals amh laten prikken om het zeker te weten. Wij ervaarden dat als een aanbod van rouwverwerking.

Vandaag heb ik een echo gehad voor de telling van antale follikels.
Tot grote verrassing zag dat er goed uit!
Als mijn amh niet tot onder de 1 is gezakt (weten we over drie weken) gaat ze nogmaals met het team overleggen of een derde ivf misschien toch zin heeft.
Klein kansje dus nog!
Anders mogen we terug naar iui zonder hormoonstimulatie (dit ivm met vijandig slijm).
Kansen voor ons zijn dus klein maar (nog) niet nihiel.
pi_110154962
Dikke :* voor wie die kan gebruiken.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:03:49 #176
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110155014
misschien een domme vraag maar wat is amh??
Ik ga voor je duimen meis :* ook als is de kans klein, ik hoop en duim gewoon keihard voor je
pi_110155031
Heftig nieuws kolonia :*
ik ga duimen dat jullie kleine kans voor een groot wondertje gaat zorgen
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:05:06 #178
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110155088
Kolonia, als je t over de duvel hebt! Wat fijn dat er toch nog een kansje is! Maar wat is amh? :?
pi_110155263
Amh is een hormoon dat een indicatie geeft van de voorraad eitjes. Hoe lager, hoe dichter je bij de overgang zit.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:09:55 #180
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110155422
Ah oke, hmm zat ik redelijk in de buurt met mijn gedachten, ik dacht dat het hormoon verantwoordelijk was voor de overgang, maar zo kunnen dus meten hoe het met je voorraad is..
Dat is zeker balen :{ want helaas word die voorraad niet meer bijgewerkt..
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:10:32 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110155458
Ow :{ dat is dan inderdaad geen goed nieuws...

Maargoed, die follikels heb je nu, dus deze maand weet je maar nooit wat er gebeurt O+
pi_110155648
DV & Klumsy; stomme hormonen ook! Nog ff volhouden DV en dan lekker zonder op vakantie, waar ga je heen? Voor jullie allebei :*

Koloon; wat een achtbaan waar jullie in zitten! Wat bizar dat je AMH zo gekelderd is. Ik duim heel hard dat je alsnog voor een derde ivf mag gaan. Is het nog een optie voor jullie om evt. naar België of Duitsland te gaan? Daar zijn ze een stuk verder op dit gebied en wellicht kunnen ze meer voor jullie betekenen. Succes met wachten de komende 3 weken :*
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:16:30 #183
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110155947
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:00 schreef klumsy het volgende:
Droomvrouwtje, ik deel (helaas) je gevoel :* normaal is het soms een dagje, maar nu lijkt het al een paar dagen zo...

Knuffel
Las ik toch zomaar over je heen :* idd soms is het even of een dagje, maar dit voelt als weken op dit moment. En het kan alle kanten op, zelfs mijn man zei dat hij me op dit moment niet echt voorspelbaar vind, bij de eerste dosis was ik zo emotioneel en nu kan ik of emotioneel of heel boos(onredelijk) reageren. Dikke knuf voor jou

Poezebeest, we gaan weer naar Cuba, vorig jaar ook daar geweest en zijn helemaal verliefd op dat land, we vieren dan meteen ons 2 jarig huwelijk
pi_110156295
DV; dat klinkt heerlijk! Ben er zelf nooit geweest maar lijkt me een erg mooi land.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:23:13 #185
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110156462
Is het zeker, maar tegelijkertijd ook heel bizar vanwge het communisme..
pi_110157096
We gaan lekker off-topic :D Maar lijkt me ook heel bizar. Hoorde dat er tegenwoordig ook nieuwe auto's verkocht mogen worden, zal wel een heel ander straatbeeld worden.

En om even ontopic te blijven. Ik/wij hebben besloten dat we niemand iets vertellen van onze icsi-plannen dit jaar. Nu is 1 bevriend stel wel op de hoogte, want die moesten op mini passen toen wij naar het z'huis gingen en 1+1=2 :+ Ik wilde het stil houden omdat bij de eerste keer iedereen overal van op de hoogte was, zelfs van de testdatum. Het lijkt me zo leuk om mini in een trui te hijsen op zijn verjaardag met daar de tekst "grote broer" op en dan iedereen te verrassen.
Maar ik heb nu al moeite om mijn mond te houden :') Wat gaat dat geven straks, als we echt aan de gang gaan.
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:49:18 #187
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110158321
Ja klopt alleen vraag niet wat voor auto's dat zijn, die vallen van ellende na 3 jaar uitelkaar omdat er geen geld is om die auto's te onderhouden

Ontopic. Ik wou dat hier niet iedereen ervan af weet. Maar ja gezien de operaties en het feit dat dit niet heel makkelijk stil te houden is heb ik zoiets van oké dan maar. Heb wel tegen mijn man gezegd dat als de eerste tp/poging niet lukt ik de volgende niet ter sprake breng. Ik zie nu ook erg op tegen de vragen en en weet je al wat, mocht je al testen. Als de test negatief uitvalt is dat al klote genoeg, laat staan dat ik het dan ook nog eens 10x per dag moet vertellen
pi_110158699
Hier weet helaas ook bijna iedereen het, maarja vond het ook zo wat om er over te gaan liegen, zeker na een tijd dat iedereen zo met ons heeft meegeleefd, alleen nu denk iedereen volgens mij ook gelijk dat ze het recht hebben om elke stap nu te volgen!
  dinsdag 10 april 2012 @ 21:59:18 #189
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110159024
Nou ja dat idd. En ik wil sommige dingen gewoon niet met iedereen delen. Nu moet ik zeggen dat ik op FB en twitter al eens geen collega's heb. Want dat is voor mij al een uitlaatklep. En ik blog ook af en toe en op die site zit nu gewoon een wachtwoord. Dan weet ik zeker dat niet iedereen het leest. Want op de vraag mag ik het wachtwoord kan ik dan nu ook met gemak nee zeggen
pi_110176138
Dag dames,

@Koloon, oei, dat is schrikken van een lage AMH. Toch fijn dat de echo er goed uit ziet, ik duim voor je dat het lab misschien gewoon een misser heeft gemaakt of dat hij toch gewoon hoger ligt dan 1 :*

@DV, van mij mag je altijd gillen hoor. Ik hoor het toch niet ;)

Bij mijn zus is ook redelijk wat bekend maar wij hebben twee afspraken: A) Ik begin er niet over, NOOIT NIET. Zij mag aangeven wanneer ze er wat over wil zeggen en B) Als ze alleen maar wil dumpen/melding maken en er niet over wil praten dan zegt ze: "Ik dump nu dit item (geen cryo's), en het is kut en ik wil het er niet over hebben". Geeft haar rust dat het zo kan en mij rust dat ik niet per ongeluk op hormone-gevoelige teentjes trap.

Ze zit nu in de wachtweken, dus vrijdagmiddag gaan we wat leuks doen :) Belde ik haar voor, om wat af te spreken. Zegt ze: "Oh ja, leuk". Ik: "Ja, had toch gezegd dat je afleiding wilde in de wachtweken". Zij: "Ja,". Ik: "Ik luister braaf naar je O-) " Zij: "Nou, kun je dat niet ook op andere topics ook doen! >:) " Dus toen kwam er toch nog een lach uit.

@LB, had je nou vandaag je afspraak? Veel suc6!

A.s. donderdag ga ik voor mijn AMH test via de huisarts. Pfew. Gesprek gehad vorige week en dat was nogal heavy, maar ben toch blij dat ik straks weet waar ik aan toe ben. :X
pi_110178009
Voor het vaststellen van PCOS Kahlie?
Heb je reden om aan te nemen dat je dat hebt of wil je het juist uitsluiten?
pi_110178153
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:07 schreef Kolonia het volgende:
Voor het vaststellen van PCOS Kahlie?
Heb je reden om aan te nemen dat je dat hebt of wil je het juist uitsluiten?
Nee, niet voor PCOS. Ik mag op dit moment om medische redenen niet zwanger worden, maar bereik de leeftijd dat je toch moet nadenken over je vruchtbaarheid. We weten niet hoe lang het nog duurt voordat de boel weer normaliseert (ben "pas" 7 jaar bezig) :X

Mijn zus heeft een sterk verlaagd AMH en natuurlijk ook andere problemen (miskramen), waarvan we niet weten wat er nu wel of niet erfelijk is. Ik wil graag weten waar ik aan toe ben. Als de mijne ook sterk verlaagd is, heb ik de keuze om eicellen in te laten vriezen of om mijn kinderwens voor biologische kinderen te laten gaan. Is de mijne normaal voor mijn leeftijd, dan gaan we over een half jaar/jaar kijken hoe snel hij dipt. Dan heb ik 'nog tijd'.

Zij dacht dat ze met op mijn leeftijd beginnen gewoon op tijd was. Na 2 jaar aanmodderen de molen in en dan horen dat je AMH die van een 38-jarige vrouw is :S
pi_110178344
Zeven jaar bezig zijn met normaliseren klinkt niet best.
Ik weet niet wat er genormaliseerd moet worden maar ik hoop voor je dat dat snel gelukt is. :*
En ik hoop dat die lage AMH niet erfelijk is.
  woensdag 11 april 2012 @ 13:16:35 #194
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110178351
Hmm, dat AMH probleem is hier geloof ik ook het geval. Begin nu toch te twijfelen of ik het niet toch wil laten testen. Heb namelijk nog wel een wens voor een 2e en dan heb je wel meer duidelijkheid.

Nog even een :* voor Kolonia, Droomvrouwtje, Klumsy en iedereen die het nodig heeft.

LB, benieuwd hoe je gesprek is gegaan vandaag :*
pi_110178672
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:16 schreef Kolonia het volgende:
Zeven jaar bezig zijn met normaliseren klinkt niet best.
Ik weet niet wat er genormaliseerd moet worden maar ik hoop voor je dat dat snel gelukt is. :*
En ik hoop dat die lage AMH niet erfelijk is.
Dank je wel Kolonia :) Ik heb een radioactief jodium behandeling gehad vanwege een auto-imuumziekte en mijn schildklier is daarna nooit meer genormaliseerd. Mijn huisarts schrok zich ook een hoedje toen ik het over zwangerschap ging hebben, want dat zit er met dit bloedbeeld niet in. Dat was wel even confronterend. Het gaat wel steeds beter hoor, dus volgend jaar zit ik misschien wel binnen de normale bandbreedte.

Lage AMH kan erfelijk zijn, maar mijn moeder is (zegt ze!) niet heel vroeg in de overgang gegaan, dus misschien is mijn zus de pechvogel. Toch kun je soms al in de overgang zitten zonder klachten, dus wie weet ben ik ook gewoon de pineut.

quote:
17s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:16 schreef Kyara het volgende:
Hmm, dat AMH probleem is hier geloof ik ook het geval. Begin nu toch te twijfelen of ik het niet toch wil laten testen. Heb namelijk nog wel een wens voor een 2e en dan heb je wel meer duidelijkheid.
Het is een simpele bloedtest dus ik zou er gewoon voor gaan. Het biedt geen 100% garantie dat je per se weet waar je aan toe bent, alleen de bandbreedte waar je nu in valt (qua leeftijd van je eitjes) en daarna moet het herhaald worden, zodat ze weten hoe snel het zakt. Dan heb je een redelijk beeld.
  woensdag 11 april 2012 @ 13:27:19 #196
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110178727
Kan de huisarts die bloedtest doen of moet dat via de gyn? Ik heb alleen de 1e test gedaan. 2e keer bloed prikken moest tijdens je menstruatie geloof ik toch?
pi_110178795
quote:
17s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:27 schreef Kyara het volgende:
Kan de huisarts die bloedtest doen of moet dat via de gyn? Ik heb alleen de 1e test gedaan. 2e keer bloed prikken moest tijdens je menstruatie geloof ik toch?
Mijn huisarts moest het nazoeken want het is geen standaard test voor hem, maar hij snapte wel dat ik ff geen zin had in de gyne. Dan moet je weer een paar weken wachtten voordat je daar terecht kan, weer je verhaal doen en die weet natuurlijk weer niets van de schildklier dus niet waarom ik dat zo ontzettend belangrijk vindt om het *nu* te weten.

De eerste hoefte niet nuchter en niet op een bepaalde dag van de cyclus. Aan de hand daarvan gaan we bekijken of een tweede test moet, dus tja, dat weet ik nog niet.

Of jouw huisarts het dus wil doen weet ik ook niet. De mijne is een schatje. O+
Oh ja, hij wil de FSH ook bepalen, ookal is die minder betrouwbaar, want als we het dan doen, dan wel gelijk met alles. Lolz.
  woensdag 11 april 2012 @ 13:31:13 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110178866
Bedankt voor de informatie Kahlie. Ik zal hem binnenkort eens bellen om te informeren.

Succes met de test :*
pi_110178985
quote:
17s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:31 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor de informatie Kahlie. Ik zal hem binnenkort eens bellen om te informeren.

Succes met de test :*
Dank je wel Kyara :*
pi_110179104
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 13:25 schreef kahlie het volgende:
Dank je wel Kolonia :) Ik heb een radioactief jodium behandeling gehad vanwege een auto-imuumziekte en mijn schildklier is daarna nooit meer genormaliseerd. Mijn huisarts schrok zich ook een hoedje toen ik het over zwangerschap ging hebben, want dat zit er met dit bloedbeeld niet in. Dat was wel even confronterend. Het gaat wel steeds beter hoor, dus volgend jaar zit ik misschien wel binnen de normale bandbreedte.
Mijn zus heeft zeven keer een jodiumslok gehad (kanker) dus ik begrijp wat de gevolgen kunnen zijn. :{
Zeven jaar is wel erg lang. Gelukkig maar dat het beter gaat en hopelijk zit je inderdaad binnen een jaar op niveau. :*
  woensdag 11 april 2012 @ 17:41:03 #201
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110190482
:W

Terug uit het ziekenhuis, maar nog niet met een 'eindoordeel'. In tegenstelling tot mijn verwachting waren de hormoonwaarden normaal (en dat de rest goed was wist ik al), maar bij de HSG hadden ze iets in de baarmoederholte gezien waarvan ze niet wisten wat het was. Kan een poliepje zijn dachten ze. Maar dat willen ze dus nog een keer checken. Omdat ik nu ongesteld ben was het niet goed te zien, dus volgende week vrijdag terug....

Beetje dubbel gevoel hier. Aan de ene kant fijn dat de rest goed is, aan de andere kant klinkt 'iets' in mijn baarmoederholte niet zo prettig... :{ Ik zie er nu al tegenop om mijn moeder dit te vertellen (want die denkt ongetwijfeld direct aan iets heel ernstigs)
  woensdag 11 april 2012 @ 17:44:15 #202
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110190640
Jemig kahlie, 7 jaar :X ik hoop wel voor je dat je bloedwaarden volgend jaar normaal zijn, en dat de overgang nog jaren op zich laat wachten!
pi_110190790
Wat hebben jullie druk gepost :D

:* voor DV, Klumsy, kahlie en iedereen die het kan gebruiken.

Koloon, ik duim mee voor goed nieuws :*

LB, eng dat er toch iets lijkt te zitten, wat gaan ze vrijdag doen?
pi_110190888
LB nog ruim een week in spanning zitten dus... Hopelijk vrijdag meer duidelijkheid :*
  woensdag 11 april 2012 @ 17:56:46 #205
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110191149
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat hebben jullie druk gepost :D

:* voor DV, Klumsy, kahlie en iedereen die het kan gebruiken.

Koloon, ik duim mee voor goed nieuws :*

LB, eng dat er toch iets lijkt te zitten, wat gaan ze vrijdag doen?
Tja, een poliepje klinkt niet eens zo eng, maar dat weten ze nog niet zeker, dus leuk is anders ja... ze willen vrijdag weer een echo maken en dan heel goed de holte inspecteren of ze iets zien.

Nouja, en mocht er wat zitten dan denk ik een kijkoperatie ofzo? :{

Ik was eigenlijk vooral heel erg verbaasd dat het progesteron niet het probleem bleek te zijn. Voor mijn gevoel klopte dat allemaal precies. Toch gevaarlijk, zelf nadenken :')
pi_110191363
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 17:56 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Tja, een poliepje klinkt niet eens zo eng, maar dat weten ze nog niet zeker, dus leuk is anders ja... ze willen vrijdag weer een echo maken en dan heel goed de holte inspecteren of ze iets zien.

Nouja, en mocht er wat zitten dan denk ik een kijkoperatie ofzo? :{

Ik was eigenlijk vooral heel erg verbaasd dat het progesteron niet het probleem bleek te zijn. Voor mijn gevoel klopte dat allemaal precies. Toch gevaarlijk, zelf nadenken :')
Watercho met camera misschien? (die kreeg ik i.i.g. toen ze dachten iets te zien)

En vrouwen en nadenken, tsja :N ;)
  woensdag 11 april 2012 @ 18:11:20 #207
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110191703
Wat voor echo? Water-echo? Wat moet ik me daar bij voorstellen? :?
pi_110192010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 18:11 schreef LadyBlack het volgende:
Wat voor echo? Water-echo? Wat moet ik me daar bij voorstellen? :?
BM wordt zachtjes volgespoten met lauwwarm water terwijl er ook een cameraatje wordt ingebracht waarmee ze de binnenkant goed kunnen bekijken. Geen vervelend onderzoek alleen dat water stroomt er ook continu weer uit en dat is een *ahum* wat apart gevoel O-)
  woensdag 11 april 2012 @ 19:11:08 #209
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110194290
Heu.... dat lijkt me inderdaad apart ja :')

Maargoed, ik hoor het volgende week wel. Eerst mag ik vanavond op de bank blijven dweilen terwijl mn vriend koffie zet en al heeft gekookt O+ en morgen gaan we voor een lang weekend naar Ierland :)

Afleiding ftw 8-)
  woensdag 11 april 2012 @ 19:28:17 #210
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110195237
Nog even afwachte dus Ladyblack..... sterkte :*
en veel plezier in Ierland!
pi_110195380
Veel plezier LadyBlack, geniet van je weekendje weg :*
pi_110195745
Sterkte met afwachten en geniet van het prachtige Ierland. :*
  woensdag 11 april 2012 @ 21:12:30 #213
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110202086
LB :* sterkte met wachten, klinkt als een goede afleiding naar Ierland gaan. Heel veel plezier en geniet ervan.

Amh word dat niet standaard getest als je bij een gyn loopt vanwege vruchtbaarheidsproblemen??
  woensdag 11 april 2012 @ 21:20:00 #214
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110202709
Bij mij werd er op getest nadat bij een echo twijfels waren over de eiervoorraad. Geen idee of het standaard is.
pi_110203209
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:12 schreef droomvrouwtje het volgende:
LB :* sterkte met wachten, klinkt als een goede afleiding naar Ierland gaan. Heel veel plezier en geniet ervan.

Amh word dat niet standaard getest als je bij een gyn loopt vanwege vruchtbaarheidsproblemen??
In Duitsland wel, omdat ze willen weten wat een hormoonstimulatie met je gaat doen. Als je AMH nog redelijk hoog is zijn ze voorzichtiger, is het verlaagd, dan gaan ze gelijk fors aan de slag.

In Belgie weet ik niet, maar mijn zus heeft hem wel gehad, volgens mij via Belgie.

In Nederland is er nog gezeur over deze test, want ondanks dat hij Internationaal als betrouwbaar te boek staat, wordt hij hier nog met argwaan bekeken. Ze moeten namelijk eerst nog een schaal voor Nederlandse vrouwen maken. Dus volgens mij is hij hier nog niet standaard, bovendien gebruiken ze hem niet bij hormoonstimulatie.

In Nederland gaan ze bij hormoonstimulatie meestal op gemiddeld beginnen. Heb je overstimulatie, dan gewoon dikke pech, gebeurd er niets, dan gaan ze gewoon ophogen.

@LB, Ierland gaaf! Wel jammer dat er nog geen duidelijkheid is. Ik hoop dat je lekker ontspant, geniet van je vakantie.

Dank voor de lieve woorden meiden. Meestal praat ik er niet zo uitgebreid over (mijn moeder weet alleen dat ik niet zwanger mag worden), omdat het voor mijn gevoel zo in het niet valt met waar mijn zus staat. Nou kwam AMH toch hier ter sprake dus kon ik ook ff mijn hart luchten. Wordt 30 dit jaar en had nooit gedacht dat ik nog steeds zo ziek zou zijn. Blergh!
  woensdag 11 april 2012 @ 21:30:38 #216
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110203600
Dankjewel voor de uitleg kahlie. Wel stom eigenlijk. Je zou toch denken dat er bij voortschrijdend inzicht ook handelen ontstaat. Waarom niet aannemen wat andere al onderzocht hebben. Scheelt de gezondheidszorg een hoop kosten

Even een dikke knuf voor jou kahlie :*
pi_110204029
quote:
1s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:30 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dankjewel voor de uitleg kahlie. Wel stom eigenlijk. Je zou toch denken dat er bij voortschrijdend inzicht ook handelen ontstaat. Waarom niet aannemen wat andere al onderzocht hebben. Scheelt de gezondheidszorg een hoop kosten

Even een dikke knuf voor jou kahlie :*
Dank je wel :* Tja, Nederland is met alles zo:

- Geen studie die bewijst dat prednisolon helpt bij innestelling bij mensen met autoimuumproblemen? Geen prednisolon voor jou! (Belgie zegt: baat het niet, dan schaadt het niet).
- Geen studie die bewijst dat asperine helpt? Geen asperine! (Belgie zegt: baat het niet, dan schaadt het niet!)
- Geen studie die AMH bewijst voor de Nederlandse bevolkingsgroep vrouwen? Dan is het een 'controversiele' test.

Dit is de reden waarom heel veel mensen het of via hun huisarts spelen of de Belgie/Duitsland route kiezen. Totdat er bewijs is, wordt er niets met de kennis gedaan.
  woensdag 11 april 2012 @ 21:45:58 #218
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110204857
Zo zonde dus.. Ik hoor ook steeds meer mensen in mijn omgeving die in dit soort trajecten zitten, naar België en/of Duitsland gaan. Ik heb er hier laatst met mijn man ook over gehad dat als we voor de laatste poging moeten dat we dan de grens over gaan
pi_110205937
In mijn ziekenhuis wordt standaard amh geprikt bij vruchtbaarheidsproblemen en dat moest nog apart voor Utrecht toen we voor ivf gingen.
Prednison / prednisolon is toch niet zo onschuldig en aspirine kan toch ook juist een negatief effect hebben?

Ik heb hier eerder op gezocht maar geen eenduidige informatie gevonden, heb je linkjes naar onderzoeken?
pi_110206646
quote:
0s.gif Op woensdag 11 april 2012 21:57 schreef Kolonia het volgende:
In mijn ziekenhuis wordt standaard amh geprikt bij vruchtbaarheidsproblemen en dat moest nog apart voor Utrecht toen we voor ivf gingen.
Prednison / prednisolon is toch niet zo onschuldig en aspirine kan toch ook juist een negatief effect hebben?

Ik heb hier eerder op gezocht maar geen eenduidige informatie gevonden, heb je linkjes naar onderzoeken?
Misschien niet duidelijk geschreven sorry, maar wat ik dus bedoelde is dat er dus geen eenduidige studie is dat prendisolon echt werkt en hetzelfde geldt voor asperine. Dus ik heb geen linkjes.

Belgie vindt dat als het niet baat, dat het dan ook niet schaadt, omdat prednison/prednisolon al jaren wordt voorgeschreven aan bijv. astma patienten. Het idee dat het helpt om je over-actieve auto-imuumsysteem te onderdrukken is juist waarom het helpt bij astma, crohn e.d.

Het idee dat mensen met een auto-imuumfactor in het bloed daarom dus misschien miskramen krijgen en/of geen goede innestelling hebben klinkt ook heel redelijk en aannemelijk, vandaar dat mijn zus het neemt. Ze heeft twee auto-imuumziektes (endometriose + astma) en de antistoffen-factor in haar bloed (gelukkig niet alle factoren, maar eentje)

Voor Asperine geldt dat ze weten dat het het bloed verdunt en dat mensen met een stollingsfactor hier misschien baat bij hebben. Aangezien mijn zus geen stollingsfactor heeft neemt ze dit niet. Belgie schrijft het wel al voor bij mensen met stollingsfactor problemen. Opnieuw met het idee dat de theorie heel redelijk klinkt.

Ik zou het fijn vinden als er meer gedegen onderzoek kwam, maar ja, wie wil er nu in de controle groep zitten? En het gaat om middelen waar het patent allang van verlopen is, dus voor de industrie is het niet interessant :(

Wel goed om te horen dat sommige ziekenhuizen dus wel standaard AMH prikken :Y
pi_110224170
LB; wat vervelend dat er iets zit en men niet goed weet wat het is. Vooral die onzekerheid is niet fijn. Ik hoop dat je je gedachten even kunt verzetten en flink gaat genieten van je mini-vakantie :*

Kahlie; dat klinkt allemaal heftig hoor, voor jou een dikke knuffel :*

Dv; vanuit jouw woonplaats is België en Duitsland goed te doen. Denk dat het zeker het overwegen waard is om evt. daarheen uit te wijken. Zowel België als Duitsland lopen op het gebied van vruchtbaarheidsbehandelingen voor op Nederland. Ook een voordeel van Duitsland is dat er geen wachtlijsten zijn itt tot hier in Nederland. Voor start icsi/ivf moet je tegenwoordig 4-6 maanden wachten in mijn ziekenhuis.
pi_110224543
Koloon :* Ik hoop op goed bericht voor jou. En voor iedereen hier natuurlijk!
LB, heel fijn weekend samen!

Wij hebben vanochtend de eerste zwangerschapsecho gehad. Alles helemaal goed. Een mooi kloppend hartje..... en toen nog een mooi kloppend hartje :o O+ O+
Met een meidenkwartet
pi_110224649
Cathmar wat een zalig nieuws!
pi_110224752
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 12:24 schreef Cathmar het volgende:
Koloon :* Ik hoop op goed bericht voor jou. En voor iedereen hier natuurlijk!
LB, heel fijn weekend samen!

Wij hebben vanochtend de eerste zwangerschapsecho gehad. Alles helemaal goed. Een mooi kloppend hartje..... en toen nog een mooi kloppend hartje :o O+ O+
Cathmar :o O+ *O*
pi_110224782
Cathmar!!! Wat geweldig !! *O* *O*

Poezebeest, bedankt voor de knuffel! Jullie zijn allemaal zo lief voor mij :Y
pi_110224847
Cathmar :o gewoon 2 kloppende hartjes O+ zo bijzonder O+
pi_110224899
Hoe vind je het zelf een tweeling? ik ben echt ernstig jaloers! ;)
een tweeling gewoon O+ O+
pi_110225373
We hebben er de afgelopen weken veel grapjes over gemaakt. Zo van: zul je altijd zien... :D
Vooralsnog geen paniekaanvallen. Meer wat praktische zaken maar dat zal wel loslopen. Mijn man is enorm relaxed erover. Dan hebben we er straks gewoon 4. Altijd gewild maar gewoon nooit gedacht dat het voor ons weggelegd was.
Over twee weken terug om te kijken of ze allebei mooi doorgroeien.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met een meidenkwartet
pi_110225419
O+ mooie echo O+

hoeveel weken ben je nu?
  donderdag 12 april 2012 @ 12:48:49 #230
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_110225438
Wow! Wat gaaf! Gefeliciteerd Cathmar *O*

Mooi om te zien, zo'n tweeling echo :)
pi_110225532
Nu zeven weken drie dagen.
Mijn man zag het meteen op de echo. Ik pas toen de gyn het zei. Rechts is 11mm en links 10mm. Mooi op schema. Ik zit op een grote wolk dames. Dachten we altijd dat het bij 1 zou blijven, die kwam na een heel iui traject, toen kwam onze mini na jaaaaaaaren adoptie wachten. En nu... O+
Met een meidenkwartet
pi_110225637
vind het echt helemaal super voor jullie! Hoop op een hele fijne zwangerschap :*
  donderdag 12 april 2012 @ 12:56:58 #233
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110225770
Wauw Cathmar O+ O+
  donderdag 12 april 2012 @ 13:08:28 #234
348178 NotTheSame
pi_110226234
Cathmar *O* *O* *O* *O* *O*
pi_110226304
Cathmar, gewoon twee knippertjes! :o
Geniet ervan! O+
pi_110226718
Cathmar, wat bijzonder O+. Gefeliciteerd *O*!

Kolonia, wat een rotnieuws. Hopelijk mogen jullie toch nog verder :*.

LB, ook voor jou een knuffel, kan me voorstellen dat het idee van 'iets' in je baarmoeder niet echt rustgevend is :{.

Verder een :* voor iedereen hier, ik lees vaak mee maar weet nooit zo goed wat ik moet zeggen...
Venus in pocketformaat
© loveli
  donderdag 12 april 2012 @ 13:26:26 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_110227081
Cathmar, wat geweldig zeg! *O* Dubbel gefeliciteerd! *O* O+
pi_110228292
Cathmar; *O* *O* Wat een ontzettend mooie echo, en gewoon 2 knipperende hartjes, straks ben je mama van 4!

Ik kan me de spanning voor de eerste echo ook nog herinneren, zien we een knipperend hartje en zijn het er 1 of 2. Wij hadden bewust gekozen om 2 terug te laten plaatsen. De grootste reden was dat we maar 2 embryo's hadden en we het zonde vonden als 1tje de prullenbak in moest, daarnaast was een tweeling ontzettend welkom hier. Terugkijkend op de zwangerschap en alle complicaties ben ik heel blij dat het er "maar" 1 was. Volgende poging(en) wordt hier dus ook maar 1 terug geplaatst. Tegenwoordig mag je ook niet meer zelf kiezen hoeveel je er terug laat plaatsen, het is er 1 en in speciale gevallen 2, zoals leeftijd of 3e poging.
pi_110229402
Wauw Catmar!! 2! Van harte!! *O*

Andere dames :* en een dikke knuffel.. ik lees en leef nog altijd mee...... :*
  donderdag 12 april 2012 @ 14:28:39 #240
95408 Incantrix
pi_110229773
Kahlie :* jeetje, wat heftig.. Zowel van je zus als van jou mop :* als wij nu weer in verwachting raken mag ik wel ascal (aspirine) en we gaan navragen of een verhoogde dosis foliumzuur en vitamine B12 ook mag worden toegevoegd aan mijn zwikkie pillen.. Als dat allemaal miet zou helpen overwegen wij ook uit te wijken naar Gent voor Prednison.

Cathmar!! *O* O+ wat ontroerend O+ ik vind het prachtig, heel veel geluk meisje :*
3!
  donderdag 12 april 2012 @ 14:32:35 #241
95408 Incantrix
pi_110229919
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 april 2012 21:01 schreef Kolonia het volgende:
Vorige week maandag hadden we een gesprek met de gyn waarin ze vertelde dat het ziekenhuis geen heil zag in een derde ivf vanwege dat ik slecht te stimuleren ben en er geen reden is om aan te nemen dat een spontane zwangerschap uitgesloten is.

Vrijdag kreeg ik een telefoontje dat mijn amh in een jaar tijd gekelderd is en dat het toedienen van hormonen geen zin heeft. De gyn wilde nog wel een echo doen en nogmaals amh laten prikken om het zeker te weten. Wij ervaarden dat als een aanbod van rouwverwerking.

Vandaag heb ik een echo gehad voor de telling van antale follikels.
Tot grote verrassing zag dat er goed uit!
Als mijn amh niet tot onder de 1 is gezakt (weten we over drie weken) gaat ze nogmaals met het team overleggen of een derde ivf misschien toch zin heeft.
Klein kansje dus nog!
Anders mogen we terug naar iui zonder hormoonstimulatie (dit ivm met vijandig slijm).
Kansen voor ons zijn dus klein maar (nog) niet nihiel.
En jij, meisje, bent in mijn gedachten :* alle meiden hier natuurlijk, zonder meer, maar ik hoop dat ik een beetje éxtra positive vibee naar jou kan sturen en dat dat helpt.. Ik hoop zo op die derde poging.. :*!
3!
  donderdag 12 april 2012 @ 14:35:01 #242
95408 Incantrix
pi_110230032
Kahlie, mag ik nog iets vragen? Waarom krijgt je zus nu ivf? De bevruchting is in haar geval geen probleem, maar het nestelen wel.. Toch? Dacht ik? :@
3!
pi_110230569
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:35 schreef Incantrix het volgende:
Kahlie, mag ik nog iets vragen? Waarom krijgt je zus nu ivf? De bevruchting is in haar geval geen probleem, maar het nestelen wel.. Toch? Dacht ik? :@
De theorie is als volgt: ze kan wel zwanger raken, maar het gaat elke keer mis tussen de 4-8 weken. 1x zwanger voor de eerste operatie, 4x zwanger na de eerste operatie. Aangezien ze ook endometriose heeft, moet ze, in een natuurlijke cyclus dan ongeveer elk jaar onder het mes, want de endometriose groeit heel hard terug elke keer bij een natuurlijke menstruatie. Ze is nu al 2x geopereerd.

Nu met IVF heeft ze 'meer kansen', omdat er dan zeker een bevruchting is ipv een kans op bevruchting. Daarnaast kunnen ze haar plat leggen zodat ze niet of nauwelijks menstrueert, zodat de endometriose rustig blijft. Daarnaast hopen ze nu, te kunnen zien hoe sterk de embryo's zijn, zodat de kans op een miskraam kleiner is.

De praktijk is nu dat ze natuurlijk niet meer zwanger is geweest (ook omdat ze stil gelegd wordt is de kans daarop minimaal) en ze zit nu in de wachtweken na de TP, morgen labformulier halen, maandag laten prikken.

Bij IVF Poging 1, 3 embryo's uit 5 eicellen. Weinig eicellen vanwege een verlaagd AMH, dus dat verwachtten ze al. 1 embryo teruggeplaatst, 1 cryo in die niet goed ontdooide en 1 die niet goed gedeeld is na dag 6 ofzo (degeneratie).

Bij IVF Poging 2, 5 eicellen, 5 embryo's. 1 TP, 1 embryo die meerkernig was (dus die is weggegooid) en 3 die uiteindelijk niet goed genoeg zijn geweest om in te vriezen (1 7-cellig, 2 5-cellig).

Je zou dus evt. wel kunnen zeggen dat de bevruchting idd heel goed gaat, zeker 5 uit 5 is uitzonderlijk, maar dat de embryo's dus niet echt van goede kwaliteit zijn. Die zouden dus waarschijnlijk vroege miskramen zijn geweest, als ze daar natuurlijk zwanger van zou zijn geweest. Van die 3 die niet goed genoeg zijn geweest van IVF 2 weet ze nog niet wat er is gebeurd (degeneratie of evt. ook meerkernigheid).

Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd. Bedankt ook voor je lieve woorden Inca :*
pi_110230678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 13:52 schreef Poezebeest het volgende:
Cathmar; *O* *O* Wat een ontzettend mooie echo, en gewoon 2 knipperende hartjes, straks ben je mama van 4!

Ik kan me de spanning voor de eerste echo ook nog herinneren, zien we een knipperend hartje en zijn het er 1 of 2. Wij hadden bewust gekozen om 2 terug te laten plaatsen. De grootste reden was dat we maar 2 embryo's hadden en we het zonde vonden als 1tje de prullenbak in moest, daarnaast was een tweeling ontzettend welkom hier. Terugkijkend op de zwangerschap en alle complicaties ben ik heel blij dat het er "maar" 1 was. Volgende poging(en) wordt hier dus ook maar 1 terug geplaatst. Tegenwoordig mag je ook niet meer zelf kiezen hoeveel je er terug laat plaatsen, het is er 1 en in speciale gevallen 2, zoals leeftijd of 3e poging.
Wij hebben op het formulier mogen aangeven of er in een poging 2 terug gezet mochten worden. En toen het allemaal begon zijn er bij ons 2 terug gezet. Dit wisten we pas bij de eerste echo. Er was ons ook niet verteld waarom ze er 2 hadden terug geplaatst. :)
pi_110230855
Stel dat wij er nog een keer voor gaan, ooit, dan mogen we er bij onze kliniek nog maar 1 max terug (nou wil ik er ook niet meer.. zul je net zien dat die dan wel allebei blijven plakken... maar dat was echter bij muppet en bij dit babietje nog wel anders, toen wilden we er ook echt 2 terug..) maar het verschilt echt heel erg per kliniek of ziekenhuis hoe het beleid is...

Bij mijn kliniek in elk geval plaatsen ze er geen 2 meer terug, tenzij echt de allerlaatste poging, dan willen ze het overwegen... Maar kleine kans... Sommige klinieken/ziekenhuizen baseren het op kwaliteit of ze er 1 of 2 terugplaatsen... andere zeggen weer: ook een 'slecht gecatagoriseerd' embryo heeft goede slagingskans, dus om daar op te baseren om 1 of 2 terug te plaatsen is ook een slechte...

Bij jullie zkh dus ook Poezebeest!
  donderdag 12 april 2012 @ 15:07:07 #246
95408 Incantrix
pi_110231514
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef kahlie het volgende:

[..]

De theorie is als volgt: ze kan wel zwanger raken, maar het gaat elke keer mis tussen de 4-8 weken. 1x zwanger voor de eerste operatie, 4x zwanger na de eerste operatie. Aangezien ze ook endometriose heeft, moet ze, in een natuurlijke cyclus dan ongeveer elk jaar onder het mes, want de endometriose groeit heel hard terug elke keer bij een natuurlijke menstruatie. Ze is nu al 2x geopereerd.

Nu met IVF heeft ze 'meer kansen', omdat er dan zeker een bevruchting is ipv een kans op bevruchting. Daarnaast kunnen ze haar plat leggen zodat ze niet of nauwelijks menstrueert, zodat de endometriose rustig blijft. Daarnaast hopen ze nu, te kunnen zien hoe sterk de embryo's zijn, zodat de kans op een miskraam kleiner is.

De praktijk is nu dat ze natuurlijk niet meer zwanger is geweest (ook omdat ze stil gelegd wordt is de kans daarop minimaal) en ze zit nu in de wachtweken na de TP, morgen labformulier halen, maandag laten prikken.

Bij IVF Poging 1, 3 embryo's uit 5 eicellen. Weinig eicellen vanwege een verlaagd AMH, dus dat verwachtten ze al. 1 embryo teruggeplaatst, 1 cryo in die niet goed ontdooide en 1 die niet goed gedeeld is na dag 6 ofzo (degeneratie).

Bij IVF Poging 2, 5 eicellen, 5 embryo's. 1 TP, 1 embryo die meerkernig was (dus die is weggegooid) en 3 die uiteindelijk niet goed genoeg zijn geweest om in te vriezen (1 7-cellig, 2 5-cellig).

Je zou dus evt. wel kunnen zeggen dat de bevruchting idd heel goed gaat, zeker 5 uit 5 is uitzonderlijk, maar dat de embryo's dus niet echt van goede kwaliteit zijn. Die zouden dus waarschijnlijk vroege miskramen zijn geweest, als ze daar natuurlijk zwanger van zou zijn geweest. Van die 3 die niet goed genoeg zijn geweest van IVF 2 weet ze nog niet wat er is gebeurd (degeneratie of evt. ook meerkernigheid).

Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd. Bedankt ook voor je lieve woorden Inca :*
Oohhh, juist! Dat klinkt wel heel logisch allemaal, ik had nooit bij de kwaliteit van de vrucht stilgestaan, en dat voor haar idd een zekere bevruchting heel belangrijk is. Ik ga gewoon verder met duimen voor haar :* en voor jou ook, dat je volgend jaar betere waarden hebt :* of je nu al zou willen of niet, het lijkt me sowieso een enorm verschil maken of je überhaupt een keuze hebt. Tenminste, dat weet ik wel zeker :)
3!
  donderdag 12 april 2012 @ 15:14:01 #247
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110231784
Cathmar wauw een tweeling *O* *O* gefeliciteerd O+
  donderdag 12 april 2012 @ 15:16:17 #248
95408 Incantrix
pi_110231871
Weet je,ik doe gewoon nog even een extra *O*voor Cathmar :) of nee, nog 1, want er moet hier in duo's gedacht worden heh? :7

*O* *O*
3!
pi_110231883
Tally; Jullie hadden wel aangegeven dat jullie er 2 terrugeplaatst wilden hebben?
Vorig jaar mochten wij nog zelf kiezen, er werd wel aangeraden om er maar 1 terug te laten plaatsen ivm alle risico's die bij een meerlingzwangerschap komen kijken. Nu is het beleid dus helemaal omgegooid en wordt er standaard maar 1 teruggeplaatst. Dit om meerlingzwangerschappen te voorkomen en op die manier geld te besparen binnen de gezondheidszorg, hoewel ik met mijn eenling zwangerschap mijn zorgverzekering ook goed heb benut vorig jaar :+ Ik geloof dat men dat oa doet om er voor te zorgen dat het kabinet niet gaat bezuinigen op vruchtbaarheidsbehandelingen.
pi_110232347
Ik denk dat ik het bij een volgende poging ook niet zal krijgen aangezien er de eerste poging beide bleven plakken tot 11 weken.
Veel verdriet en ongemakken van gehad. Men was bang dat de goede embryo er door de ander uit zou worde gewerk. Mee naar buiten gesleurd zou worden tijdens een bloeding, gelukkig niet gebeurd. Maar wel elke week een echo voor controle. Dat maakte me de rest van de zwangerschap onzeker omdat ik het niet meer wekelijks kon volgen :')
pi_110232497
quote:
0s.gif Op donderdag 12 april 2012 15:16 schreef Poezebeest het volgende:
Tally; Jullie hadden wel aangegeven dat jullie er 2 terrugeplaatst wilden hebben?
Vorig jaar mochten wij nog zelf kiezen, er werd wel aangeraden om er maar 1 terug te laten plaatsen ivm alle risico's die bij een meerlingzwangerschap komen kijken. Nu is het beleid dus helemaal omgegooid en wordt er standaard maar 1 teruggeplaatst. Dit om meerlingzwangerschappen te voorkomen en op die manier geld te besparen binnen de gezondheidszorg, hoewel ik met mijn eenling zwangerschap mijn zorgverzekering ook goed heb benut vorig jaar :+ Ik geloof dat men dat oa doet om er voor te zorgen dat het kabinet niet gaat bezuinigen op vruchtbaarheidsbehandelingen.
Het heeft meerdere redenen ;) ook de verbeterde technieken rondom embryo selectie (dus welke plaatsen we terug want heeft de grootste slagingskans) spelen mee waardoor de kans op een zwangerschap bij terugplaatsing van 1 al veel groter is dan bijv. een paar jaar geleden...

Maar ook de bezuinigingen spelen mee idd!
pi_110244703
Cathmar, wat fijn voor jullie! Gefeliciteerd! :* O+ O+ *O*
pi_110245941
Cathmar wat ontzettend mooi O+ *O* *O*

Heftig Kahlie & Kolonia..

LB hopelijk heb je een heerlijk ontspannen en romantisch weekend weg!

Voor iedereen :*
pi_110249920
Inca. :*
pi_110253801
Dank jullie allemaal! Wat zijn jullie lief *O*
Wat een dag meiden. Ik denk niet dat ik veel zal slapen vannacht. Zoveel om over na te denken.

Ik hoop nu alleen maar dat ik hier snel kan jompelen voor jullie. Het is iedereen zo gegund, het zou geen strijd moeten zijn om zwanger te worden.
Met een meidenkwartet
pi_110263824
Vannacht tante geworden O+
Wat ben ik blij dat alles goed is gegaan! en wat mis ik m'n eigen kindjes nu echt enorm... ;(

Vanmiddag kijken bij m'n nieuwe nichtje O+
  vrijdag 13 april 2012 @ 08:42:58 #257
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_110264385
Klumsy, gefeliciteerd en wat ontzettend dubbel :*

Cathmar, *O* wat bijzonder!
  vrijdag 13 april 2012 @ 09:45:05 #258
348178 NotTheSame
pi_110265868
Klums, even een dikke :* voor jou meis!
pi_110266249
Cathmar wat bijzonder!
oO< oO<

Klumsy :*
  vrijdag 13 april 2012 @ 11:39:00 #260
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110270079
Klumsy :*
pi_110275952
Als er nog iemand een moeder wil hebben, die van mij is gratis af te halen :')
pi_110277603
Klumsy; proficiat met je kleine nichtje! Kan me heel goed voorstellen dat het dubbel is en dat je je kindjes mist. Heel veel succes en sterkte vanmiddag :*
En moeders, pffff, die van mij zet ik af en toe ook graag gratis op marktplaats :X
pi_110278240
Klumsy :* :*

Cathmar, gefeliciteerd!!
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  zaterdag 14 april 2012 @ 01:09:59 #264
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110304205
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 april 2012 14:00 schreef klumsy het volgende:
Als er nog iemand een moeder wil hebben, die van mij is gratis af te halen :')
Wat heeft ze gezegd/gedaan? :{

En ook een :* uit Ierland voor iedereen. Voorlopig zijn we hier nog met collega's van mn vriend, maar zondag & maandag lekker met zn tweetjes :)
pi_110306942
Daar zal ik je niet mee vermoeien, laten we het er op houden dat ze 30 jaar niks gedaan heeft en dan nu loopt te schreeuwen....

Maargoed vandaag ga ik met een vitaliteitsgebeuren bij ons op de sportschool, elke zaterdag an 9 tot half 11 :) Ben heel erg benieuwd! Hopelijk helpt het me met afvallen.

Dikke :* voor iedereen
  zaterdag 14 april 2012 @ 19:52:48 #266
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110323314
ach ja moeders. Ik zal ook maar niks zeggen

@klumsy, succes met afvallen.. Ik val op dit moment niet af, maar ik geef eerlijk toe, ik was de boel aan het saborteren, ineens kwam het besef wel heel erg hard binnen dat als de laatste kg's er af zijn er dan ook echt begonnen word met het ivf traject, dus ik dacht zolang ik niet afval schuif het lekker voor me uit, maar ja daar heb ik uiteindelijk alleen mezelf mee, want hoe dan ook komt dat moment er toch wel. Dus na een goed gesprek met mijn man ga ik maandag er weer met goede moed tegenaan

dikke knuf voor iedereen die het nodig heeft :*
pi_110325100
DV hij moet je wat meer achter de broek aan zitten, is het er zo vanaf ;)
  zaterdag 14 april 2012 @ 20:48:14 #268
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110325741
Haha zeg dat ff tegen TL :P
pi_110331005
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 april 2012 20:48 schreef droomvrouwtje het volgende:
Haha zeg dat ff tegen TL :P
Als ik hem spreek zal ik het mini zeggen :P
pi_110342940
Nou het vitaliteits/afvallen programma ging gisteren niet door :(
het is verzet naar volgende week, dus zelf maar gaan sporten en nu overal spierpijn :')
Van de week proberen nog 2 keer te gaan en dan volgende week beginnen in groepsverband :)

Morgen weer eerste echo van deze ronde, heb lichamelijk nog geen klachten, dus ben benieuwd!
pi_110343028
Droomvrouwtje, hoop dat die laatste paar kilo's er snel af zullen zijn!
Gaat daarna een spannende tijd aan komen, met hopelijk een heel mooi resultaat :*
pi_110343125
*O* voor de spierpijn van Klums :P (goed bezig geweest dus! :*)

En *schop* tegen Droomvrouwtjes bevallige derrière :P hup dame!
pi_110390081
Klumsy, gefeliciteerd met je nichtje.
Kan me voorstellen dat het ook even moeilijk is. :*
Hoe was je echo vandaag?
pi_110390568
Vanmorgen echo gehad, en zoals verwacht was er niks te zien :)
Ik had een arts, die wat makkelijker was, dus heb kunnen regelen dat ik 1 stapje omhoog mag met hormonen en dan vrijdag weer een echo :) ( eigenlijk zou ik tot maandag de oude dosis moeten blijven spuiten, maar hij gaf aan dat als ik het zag zitten om nu al op te hogen hij daar geen problemen mee had :) )
pi_110390649
Fijn dat je nu een wat makkelijker arts had.
Ik hoop voor je dat je vrijdag een mooie echo hebt. :*
pi_110392673
Ja dat hoop ik ook, al denk ik zelf dat de dosis 75 + 2 eenheden de dosis zal zijn waarbij er eitjes zullen gaan ontwikkelen :)
Maar wie weet krijg ik vrijdag wel een hele mooie verrassing te zien op de echo!
  maandag 16 april 2012 @ 13:37:24 #277
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110393387
fijn klumsy dat deze arts gemakkelijker is.. Ben benieuwd wat de echo vrijdag laat zien
  maandag 16 april 2012 @ 15:34:33 #278
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_110398046
Ik hoop dat het wat gaat doen, Klumsy..! :Y ^O^

Ik had gisteren weer zo'n gggrrrr moment... ook al ligt de tijd van het moeilijk zwanger raken achter ons, toch zijn er nog steeds bepaalde dingen waar ik niet tegen kan. Ik was bij een vriendin, die nog contact heeft met een vroegere klasgenoot (P.) van ons. Ik vroeg haar hoe het met P. was en of ze al 'bezig' waren. Zegt ze 'ja, het is wel heel sneu hoor. Ze zijn AL bezig sinds september, maar het is dus NOG STEEDS niet gelukt'... ik reageerde met 'ja maar... dat is pas 7 maanden! Er staat gemiddeld een jaar voor!'... 'ja, maar ze is al wel 32 en hij al 41 en bij hem gaat het er ook niet beter op worden hoe ouder hij wordt'... ik weer 'ja maar bij mannen maakt het niet zo gek veel uit hoor, de leeftijd. Bij vrouwen wel, maar ik denk dat ze eerst even rustig af moet wachten'. Nou, het blijkt dus dat P. nu al helemaal ongeduldig is en er nu al verdriet van heeft. Nou sorry hoor... daar kan ik dus niet tegen... ik snap ècht wel dat wachten nooit leuk is als je iets heel graag wil, maar... kom op he! Geef het even de tijd! Nou ja... even m'n ei-kwijt-momentje... :+
pi_110400528
Jaaaa, jaaa... ze is zwanger *O* Ik ben zo blij.
Nu hopen dat deze (mogelijk twee) goed blijven zitten en groeien. Haar HCG is mooi hoog 581! Het voelt ook anders dan de vorige 5 keren, dus ik hoooooop het zo!

Sorry dames, ego-post, maar ik hoop dat de positiviteit over waait
pi_110400820
Gefeli Kahlie! *O*

@Jose: ik werd zelf ook een beetje ongeduldig met zeven maanden moet ik zeggen. :@
Maar nu frons ik inderdaad ook weleens mijn wenkbrauwen als er diepe droefheid heerst in het streepjestopic omdat poging drie ook al niet gelukt is.
Maar goed, eigenlijk moet gewoon iedereen binnen zes maanden zwanger zijn. En het liefst ook nog zonder medische hulp. Vind ik. 8-)
pi_110402739
Kahlie! Tof! Leuk! Geweldig! Gefeliciteerd!

En ik verlies alweer oud bloed. Maar klein beetje vers nloed verloren. Snap er geen kont van :')
  maandag 16 april 2012 @ 18:04:22 #282
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_110404073
Kahlie wat gaaf!!!! *O*
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
  maandag 16 april 2012 @ 18:04:47 #283
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110404085
Kahlie *O* wat super tof *O*

@jose ik denk dat ook wel eens hoor en dat ze dan roepen, ik wil naar de huisarts want er is vast wat mis en dan niet de moeite doen om ovu testjes te doen of te tempen. Maar ja, ik herken het gevoel wel, wij zijn ondertussen al 3 jaar bezig en kan nog steeds ongeduldig zijn hihihihi
pi_110405271
Kahlie van super voor je zus *O* ik ga duimen voor 1 of 2 mooie plakkertjes!
pi_110406767
Kahlie, wat super *O*

Mijn schoonzus was direct zwanger van haar eerste en zei fijntjes tegen mij dat als ze niet direct zwanger was geweest ze wel naar de huisarts zou gegaan hebben want dat zo wachten echt niet te doen was. En dan de opmerking: "ja, want stel je voor dat het niet zou gelukt zijn, dan zou er toch iets mis zijn met mijn lichaam"

Euh... :')
pi_110410233
Jeetje Leo, meende ze dat serieus?
Ze spant de kroon. :')
pi_110411037
Echt, sommige mensen kunnen soms maar beter niks zeggen :')
  maandag 16 april 2012 @ 20:51:03 #288
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110412438
Sja, niet iedereen is gezegend met inlevingsvermogen he... :{

Ik zit inmiddels in de trein terug van Ierland, heb een heerlijk relaxte vakantie gehad zonder veel aan het onderzoek te denken :)

Ik lees wel heel goed nieuws voor kahlie's zus! Ik hoop dat je goede gevoel klopt! ^O^

Tally, heb je stiekem een idee waarom het nu alweer oud bloed zou zijn? Of bedoel je dat je cyclus blijkbaar toch niet op regel is?
pi_110412583
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 20:51 schreef LadyBlack het volgende:
Sja, niet iedereen is gezegend met inlevingsvermogen he... :{

Ik zit inmiddels in de trein terug van Ierland, heb een heerlijk relaxte vakantie gehad zonder veel aan het onderzoek te denken :)

Ik lees wel heel goed nieuws voor kahlie's zus! Ik hoop dat je goede gevoel klopt! ^O^

Tally, heb je stiekem een idee waarom het nu alweer oud bloed zou zijn? Of bedoel je dat je cyclus blijkbaar toch niet op regel is?
Ik heb geen idee. Dat het niet op regel is, dat is nu wel duidelijk. Maar wat het wel is, ik zou het niet weten.
Maar om nu naar een arts te gaan terwijl we nog niet voor het echie willen is onzin. Dus maar even volhouden.
Teveel stress om er nog een stressfactor bij te krijgen (helaas).
pi_110413563
Is er een mogelijkheid dat het een innestelingsbloeding zou kunnen zijn?
(ben even je verhaal kwijt...)
Ik hoop dat je snel stressvrij bent. :*

Fijn dat je nu even een leeg hoofd hebt LB!
Was Ierland mooi groen?
pi_110414979
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:06 schreef Kolonia het volgende:

Was Ierland mooi groen?
Dat zou erg snel zijn. 10 dagen geleden had ik ook een bloeding. Als ik uit moet gaan van een 33 dagen cyclus is eind deze week/begin volgende week mijn vruchtbare periode.
Dank je :* Stressvrij betekend goed nieuws. Dat kunnen we wel even gebruiken ;(
pi_110415652
Wil je delen waar we voor moeten duimen?
Anders duim ik gewoon voor goed nieuws, nog meer dan waar jullie op hopen. :*
  maandag 16 april 2012 @ 21:35:03 #293
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110415794
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:06 schreef Kolonia het volgende:

Was Ierland mooi groen?
Ja echt al veel groener dan Nederland! En mooooi O+ We zijn een middag met de bus gegaan, om ook de omgeving te zien. En daar ben ik echt heel blij om!

Tally, sterkte met de stress, hopelijk kan dat snel minder worden. Het werkt in zoveel dingen door he...
pi_110415970
quote:
0s.gif Op maandag 16 april 2012 21:32 schreef Kolonia het volgende:
Wil je delen waar we voor moeten duimen?
Anders duim ik gewoon voor goed nieuws, nog meer dan waar jullie op hopen. :*
Mijn Oma ligt in het ziekenhuis. Om een lang verhaal kort te maken.
Ze kwam in het ziekenhuis door een hartinfarct. Daar kwamen ze achter de oorzaak. En dat was darmkanker. 4 weken geleden is ze daar aan geopereerd. En sindsdien zijn er allerlei complicaties.
Afgelopen vrijdagochtend kregen we een telefoontje dat ze woensdag naar huis mocht. Toen hoorde wel nee het gaat zo goed ze mag maandag naar huis. Einde van de middag een telefoontje: Oma heeft een infectie en mag voorlopig niet naar huis. Ze heeft nu een infectie aan haar hartlijn (daar hebben ze een voedingssonde ingevoerd en dat is gaan ontsteken) en ze heeft een abces tegen haar staartbeen. We weten nu nog niets. Niet welke bacterie en wat ze er tegen gaan/kunnen doen.
  maandag 16 april 2012 @ 21:39:47 #295
171422 LadyBlack
paint it black
pi_110416120
Ai :X dat zijn een hoop nasty dingen bij elkaar...
  maandag 16 april 2012 @ 21:42:40 #296
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110416309
Tally :* sterkte
pi_110416606
Daarom zou een IVF traject nu veel te zwaar zijn/worden. En deze stress is ook niet goed voor het traject. Dus zodra Oma thuis is. En het gaat goed met haar. Meld ik me in het ziekenhuis :)

En dank jullie O+ :*
pi_110416673
Tally :* wat een hoop ellende voorje oma...
pi_110416705
Tally, ik ga heel hard duimen en hopen dat de oorzaak van de infecties wordt gevonden en je oma snel opknapt. :*
pi_110419750
Kahlie gefeliciteerd!!! *O* top nieuws ^O^

Tally wat een narigheid.. veel sterkte! Hopelijk knapt ze snel weer op!

pff leonieke.. ik verbaas me er ook over hoe ontzettend ongevoelig sommige mensen kunnen zijn :N

Lekker LB dat je een fijne vakantie hebt gehad! Nu zo lang mogelijk het fijne gevoel van stressvrij vasthouden!

Voor iedereen: :*
  maandag 16 april 2012 @ 22:38:34 #301
236546 droomvrouwtje
Lief, klein en schattig
pi_110420004
Dicht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')