SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.------------------------------------------------------------------
Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?
Sorbootje:
Draagmoeder to be voor schoonzus. Embryootjes in de vriezer. Eén poging mislukt, bezig met tweede poging. Met heeeel goed nieuws in #110!!
Cathmar
Door PCOS helemaal geen cyclus. In 2006 na lang voortraject bij 2e IUI poging zwanger geworden en in 2007 moeder geworden van een meisje. Nu bezig met IUI. De vierde roooondeee.
Klumsy
Al voor dat er überhaupt een kinderwens was PCOS geconstateerd,
daardoor gelijk een doorverwijzing gekregen naar de Gynaecoloog toen we in augustus 2010 voor kindje wilden gaan. Zowel clomid 50, 100 en 150 gaven geen ei. Uiteindelijk half april 2011
begonnen met Puregon injecties. Na 30 dagen spuiten 2 eitjes. Op 26 mei 2011 getest, Zwanger van een tweeling!! In week 19 bevallen van een zoon, Roan en een week later van een dochter Senna . Inmiddels veel onderzoeken gehad, maar geen duidelijke oorzaak kunnen vinden waardoor de zwangerschap zo vroeg geëindigd is. Zodra de bloeduitslagen voor het onderzoek van eventuele stollingsfactor binnen is opnieuw beginnen met Puregon.
Dananana
Oktober 2010 de eerste poging maar na een jaar toch maar naar de dokter gegaan. Deze heeft doorverwezen naar het ziekenhuis waar na onderzoek de conclusie is getrokken dat ICSI onze beste optie is. Uit bloedonderzoek en temperatuur overzichtjes is bij mij nog niets ontdekt wat afwijkt, ICSI is geadviseerd op de kwaliteit van de opleveringen van manlief. Eind april is een groeps informatiesessie waarna we (als het goed is) van start gaan.
LadyBlack
In juli 2010 mirena verwijderd, na eerste menstruatie begonnen met proberen zwanger te worden. Na 1 jaar onsuccesvol proberen bij de dokter aangeklopt, en na positieve eerste testresultaten doorverwezen naar het ziekenhuis. Nu in het orienterend fertiliteitsonderzoek.
Winterstormpje
Vanaf puberteit problemen rondom de voortplantingsorganen. Operatie eileider cyste - eileider verwijderd. Operatie verklevingen rondom verwijderd. Diagnose PCOS.
Juli 2008 miskraam rond 8 weken. Daarna onderzoeken na uitblijven menstruatie vanaf juli 2008 tot dec 2008/juli 2009 tot heden. Diagnose versterkt PCOS. Eind januari uitslagen onderzoeken en start medicatie waarschijnlijk clomid.
Droomvrouwtje
Januari 2010 en Juni 2011 opgenomen geweest vanwege ernstige buikklachten, men dacht aan een blinde darmontsteking, helaas bleek dit endometriose te zijn. MRI in juni 2010 bleek schoon, dus half jaar geprobeerd, Augustus 2011 weer MRI ernstige vorm van endometriose, beide kanten cysten. Ondertussen lopen we in azM. Sinds oktober 2011 gestart met Lucrin om de endometriose rustig te laten worden, operatie volgde in februari 2012: eileiders verwijderd, alles is nu ivf klaar, nu herstellen en in mei 2012 mogen we starten met IVF
Incantrix
Volgens de officiële teller van de gyneacoloog nu zes keer zwanger geweest, zevende zwangerschap is een twijfelgeval. Eén zwangerschap resulteerde in de geboorte van zoon Stef, 4 zwangerschappen eindigden in een vroege miskraam (langste zwangerschap ca. 9 weken, doch al wel met kloppend hartje op de echo). De laatste zwangerschap haalde de 13 weken, maar na voorzichtige blijdschap werd er bij de nekplooimeting een nekplooi gemeten van 11 mm (3,5 mm is te veel, 6 mm is extreem, 8 mm is bijna ongehoord). Vlokkentest wees uit dat de baby trisomie 18 (Edwards syndroom) had, een syndroom dat niet verenigbaar is met het leven. Besloten het lijden van onze zoon voor zijn zekere overlijden zoveel mogelijk te beperkenen dus de zwangerschap af te breken. Met nagenoeg 15 weken zwangerschap, op 13 december 2011, is onze zoon Gabriël geboren en overleden.
Medisch onderzoek naar de oorzaak van de miskramen heeft niets opgeleverd; in principe is er groen licht voor een nieuwe zwangerschap. Ascal (bloedverdunner) is in huis voor wanneer er opnieuw een positieve test is ter bevordering van de innesteling.
Die mag je volgens te verpakking tot 12 weken slikken dus je kunt ze gewoon opmaken volgens mij.quote:Op maandag 26 maart 2012 13:51 schreef Cathmar het volgende:
Iemand hier die ik hier een plezier doe met vier onaangebroken strips Etos Zwanger Worden?
PM me maar je adres dan stuur ik ze, samen met al mijn positieve vibes, je kant op.
Wij beginnen nu niet met IUI maar mogen dit keer gelijk door voor IVF. Zo is onze eerste er ook gekomenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 16:28 schreef klumsy het volgende:
Spannend Tally, kan me goed voorstellen dat je niet wilt wachten met beginnen.
Je bent ook niet van de een op de andere dag bezig, zal wel eerst een gesprek aan vooraf gaan en dan een kuur Provera? Dan ben je zo een paar weken verder voor je echt IUI hebt,
mooi om dan nog wat kilo's af te vallen en ondertussen ook al bezig te zijn met zwanger worden.
Succes
Daar zit je hier goed mee hoorquote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:20 schreef Nanuke het volgende:
Ik ben (zoals jullie weten) echt nog helemaal nieuw op dit gebied en ik vroeg me eigenlijk af hoe het allemaal begint? Krijg je allerlei vooronderzoeken voordat ze gaan bedenken wat het plan gaat worden? Wat voor onderzoeken zijn dat dan? Hoe ervaren jullie het traject? Of moet ik hiervoor een nieuw topic openen?
Stress is voor het traject ook funest. Dus als ze slim zijn maken ze daar geen probleem van maar zullen ze roepen dat je vooral moet door gaan voor die laatste kilo's. Zo deden ze dat in Nieuwegein welquote:Op dinsdag 27 maart 2012 17:26 schreef droomvrouwtje het volgende:
spannend tally![]()
pff ik heb het ff gehad met in dat niemandsland zitten zeg. Die rust is heerlijk vooral nu we aan het klussen/verhuizen zijn, maar ergens wil ik zo graag verder, maar ik moet toch nog ff volhouden. Over 6 wkn eerst lekker op vakantie en daarna hopelijk zonder problemen van start ik ben een beetje bang dat het uitgesteld word al mijn bmi niet onder de 30 is en daar zou ik echt van balen, heb ook geen flauw idee hoe streng ze daar op zijn en ik wil niet dat die laatste paar kilo een stress gaan worden\
In principe gaat het alleen om selecteren op embryo's die niet mijn ziekte hebben. Het grootste punt hierbij is wel dat er nog niet zo'n test is voor mijn ziekte, omdat er maar 40 mensen op de wereld mee gediagnosticeerd zijn. Dus zoiets zou eerst ontwikkelt moeten worden (en daar ga ik dus een gesprek over aan met een klinisch geneticus, omdat ik geen idee heb of het überhaupt getest gaat kunnen worden, cq hoelang zoiets duurt).quote:Op donderdag 29 maart 2012 13:09 schreef kahlie het volgende:
Nanuke, het is mij nu niet helemaal duidelijk wat je nu wil. Er zijn toch geen problemen op dit moment die bekend zijn wat betreft vruchtbaarheid? Het gaat toch alleen om het feit dat je graag wil dat er op de embryo's geselecteerd kan worden zodat je jouw ziekte niet overdraagt? Nog niet op alles is te testen, maar als dat wel kan, dan doen ze volgens mij nog steeds eerst alle standaard onderzoekenIn ieder geval veel succes!
Ach, lees ik hier overheen! Sterkte nog even met wachten, iig fijn dat de MvM weer positief was!quote:Op donderdag 29 maart 2012 09:53 schreef Cathmar het volgende:
Kahlie, hopelijk goed nieuws voor je zus morgen!
Gisteren is de mevrouw van moeders voor moeders geweest en ik was nerveus voor het testje dat ik moest doen. Het waren gelukkig twee duidelijke streepjes. Ik tel de uren en dagen af naar de eerste echo. Nog twee hele weken wachten.
Fijn dat ze het serieus nemen. Minder dat er nog geenquote:Op dinsdag 3 april 2012 12:25 schreef klumsy het volgende:
Heb even het ziekenhuis gebeld en als ik vrijdag nog niet ongesteld ben moet ik even bellen om te kijken wat te doen, volgens hun richtlijnen zou ik binnen een week na de laatste pil toch wel ongesteld geworden moeten zijn... Aangezien ze met pasen dicht zijn vrijdag even bellen
quote:Op donderdag 5 april 2012 10:34 schreef klumsy het volgende:
En net ongesteld geworden( waarom wilde ik dit ook alweer
)
Ik heb standaard een cyclus van ongeveer 31 a 33 dagen.quote:Op donderdag 5 april 2012 14:19 schreef Tally het volgende:
na 33 dagen (vanaf dag 1) gewoon weer ongesteld
Dit ga je niet menen
Straks krijg ik nog echt een cyclus
Ja, het is een flinke rel geworden.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:24 schreef LadyBlack het volgende:
Oei Kolonia, dat is even flink je kaken op elkaar klemmen he...Is ze daar al teruggefloten?
Dat is natuurlijk niet mijn bedoeling, dus ik heb mijn post ge-edit.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:32 schreef droomvrouwtje het volgende:
Ik snap alleen niet waarom er een link is naar die rel. Sommige meiden hebben het hier al zwaar genoeg. Ik vind het naar mijn mening niet gepast en een beetje respectloos.
Klopt, ik had dat 4 jaar geleden beslist niet gekund (en ook niet in Z&G gelezen, dus het niet gezien).quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
Omdat niet iedereen makkelijk met dit soort opmerkingen kan omgaan.
Met het vetgedrukte ben ik het eens.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:42 schreef droomvrouwtje het volgende:
Omdat niet iedereen makkelijk met dit soort opmerkingen kan omgaan. Ik kan het laten gaan en denken het zal, maar er zijn er genoeg dat niet kunnen. Daarbij heeft ze daar al een heel topic op z'n kop gezet en ik vind het onnodig omdat hier weer te laten gebeuren.
En ja mensen maken soms domme en kwetsende opmerkingen, alleen is deze opmerking niet hier gedaan of naar een van ons persoonlijk. Vandaar dat ik dit een onnodig actie vind
Yup.. Er werd daardoor zelfs per ongeluk een filmpje gemist. Niet iedereen was amused zeg maar. Dan is dat topic eindelijk dicht en gaan we hier verder, nou nee dank je.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
Stond het hele topic op zijn kop? Mooi, dan ga ik niet meer teruglezen ook.
Ik kan zeer slecht tegen dat soort uitspraken. Het stond in de sterren, het moet zo zijn, of mindset, of wat dan ook.quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:50 schreef klumsy het volgende:
Ik heb een collega die toen ik weer begon met werken na de bevalling van Roan en Senna het nodig vond om me even te vertellen dat de sterren het allemaal zo bepaald hadden en het zo had moeten lopen( hij is hobby-astroloog )
Helaas zijn er altijd mensen die het niet snappen. Daarom kots ik zo van overlijdenskaartjes met de tekst omdat god een sterretje nodig hadquote:Op zaterdag 7 april 2012 10:50 schreef klumsy het volgende:
Ik heb een collega die toen ik weer begon met werken na de bevalling van Roan en Senna het nodig vond om me even te vertellen dat de sterren het allemaal zo bepaald hadden en het zo had moeten lopen( hij is hobby-astroloog )
Yay, jas ze erin meid! Ik hoop op een hele mooie ronde!quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:54 schreef klumsy het volgende:
Had ik al verteld dat ik vanavond weer Puregon ga spuiten
Hopelijk deze ronde meer geluk en 1 ei!
Goed nieuwsquote:Op zaterdag 7 april 2012 10:54 schreef klumsy het volgende:
quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:59 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Goed nieuws![]()
Eén ei is een prima paasei!
Dat argument had ik ook al in mijn achterhoofd inderdaad. Vreemde manier van communiceren/ concluderen hebben ze daar...quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:12 schreef klumsy het volgende:
het ziekenhuis heeft ook geen oorzaak gevonden.
Ik heb zelf aan m'n gyn gevraagd of ze een volgende keer m'n baarmoedermond in de gaten wil gaan houden, en daar was ze het mee eens, doen ze sowieso als er geen oorzaak gevonden is.
Alleen nu zag m'n fert.arts staan dat ze m'n baarmoedermond in de gaten gaan houden bij een volgende zwangerschap en trekt daaruit de colclussie dat dat waarschijnlijk de oorzaak is geweest anders zou mijn gyn. dat niet in m'n dossier zetten!
Ik hoop het voor je.quote:Op zaterdag 7 april 2012 11:03 schreef klumsy het volgende:
tja gesprek zou ik het niet willen noemen, wel wat dingen besproken, maar dat hadden we vorige keer ook... eens kijken of ze deze ronde wat vertrouwen terug kunnen winnen door ook te doen wat ze zeggen en niet op alles terug te komen als het ze zo uitkomt!
Succes met je paasei klums!quote:Op zaterdag 7 april 2012 10:54 schreef klumsy het volgende:
Goed gedaan meiskequote:Op zaterdag 7 april 2012 21:09 schreef LadyBlack het volgende:
Heb niet op het toilet hoeven schuilen, ik heb me maar gewoon heel goed voor ogen gehouden hoe bijzonder het allemaal is, en hoe blij ze ermee is, dat hielp. Ik ben alleen wel verminderd vrolijk nu
Er zijn onderzoeken geweest, maar daar is niet echt iets duidelijk naar voren gekomen. Eén test duidde een sbloedstollingsprobleem bij mij aan, maar de controletrst sprak dat tegen dus dat is ook niet echt iets. Ik heb wel Ascal in huis, zodat ik dat kan gaan slikken zodra ik weer positief test (is niet bewezen, maar de meeste artsen hebben toch wel het gevoel dat het kan helpen) en op 17 april heb ik een nacontrole van de ingreep en dan wil ik het graag even hebben over een grote dosering foliumzuur en vitamine B12, omdat dat ook nog wel eens iets kan doen vernam ik uit betrouware bron.. Maarja, dat zijn allemaal baat het niet, schaadt het niet-middelen, het kán ies doen en daar hou ik me op dit moment vreselijk aan vast, maar als dat niks doet kunnen we alleen nog kiezen voor behandeling in Gent (daar zou ik een lage dosering prednison kunnen krijgen) of blijven proberen tot er eens eentje plakt..quote:Op zaterdag 7 april 2012 22:10 schreef klumsy het volgende:
LBhopelijk kan jij innenkort hetzelfde nieuws melden
Inca, wat een heftige tijd heb je achter de rugik hoop voor jullie ook op een mooi wondertje! Zijn er nog onderzoeken geweest waaruit blijkt wat de oorzaken zijn van de miskramen, of heb je dat na de geboorte van Gabriel niet laten doen?
quote:Op zaterdag 7 april 2012 21:09 schreef LadyBlack het volgende:
Nou, ze is 8 weken zwanger inderdaad, helemaal stralend...
Schoonmoeder helemaal dolgelukkig dat ze oma werd, allemaal heel lief om te zien.
Heb niet op het toilet hoeven schuilen, ik heb me maar gewoon heel goed voor ogen gehouden hoe bijzonder het allemaal is, en hoe blij ze ermee is, dat hielp. Ik ben alleen wel verminderd vrolijk nu
Mag ik me hierbij aansluiten? Ik kan het niet beter verwoordenquote:Op zondag 8 april 2012 20:18 schreef Jose81 het volgende:
Zo af en toe kom ik hier weer om het hoekje spieken om te kijken hoe het gaat.. en als er pas een nieuw deel geopend is, hoop ik altijd dat ik binnenkom vallen op pagina 5 ofzo, omdat de pagina's ervoor dan vol staan met felicitaties... de streepjes van hier vind ik altijd zo super mooi..! Ik duim voor jullie allemaal meiden, de weg is niet altijd even makkelijk... daarom voor jullie allemaal:
@Poezebeest, toevallig had ik het hier over gisteren met mijn partner. Dat je, zodra er iets mis blijkt te zijn, je beeld bijna altijd moet aanpassen. Soms moet je inderdaad compleet afscheid nemen van het idee dat er straks een kindje rondloopt met jouw genen en die van je partner. Maar ook als het wel lukt, en er loopt er een, moet je vaak afscheid nemen. Bijvoorbeeld omdat je een gezin met meerdere kinderen wilde en dat financieel, emotioneel of fysiek niet meer gaat lukken. Een wens voor een tweede, derde of vierde (etc. etc.) is ook harstikke belangrijk. Onderschat dat niet! Ik wens je veel succes en sterkte op de achtbaan!quote:Op maandag 9 april 2012 18:39 schreef Poezebeest het volgende:
Als ik de post van PZE lees voel ik me altijd een beetje bezwaard dat ik hier post ivm nummertje 2. Ik heb al het grote geluk mogen hebben om een kindje te krijgen, ik weet precies hoe de nog niet mama's zich voelen en dan heb ik soms het gevoel dat ik niet het 'recht' heb hier te posten. Ik vind dat alle wachtenden eerst mogen, ookal weet ik dat het zo natuurlijk helemaal niet werkt, maar ik gun het iedereen zo.
Dat is hier niet anders.quote:Op maandag 9 april 2012 19:30 schreef leonieke het volgende:
Met dat heb ik het tegenwoordig ook moeilijk. Ik wilde altijd 1 kind. De zin "als we 1 zouden mogen hebben..." is hier zo vaak uitgesproken geweest en niet lang nadat ik was bevallen rammelde ik al voor een 2e. Een broertje of een zusje voor Thomas, ik kan me er nu al zoveel bij voorstellenMaar we zullen zien wat de toekomst zal brengen
Helemaal mee eensquote:Op maandag 9 april 2012 20:12 schreef Tally het volgende:
[..]
Dat is hier niet anders.
Wij zijn echt dolgelukkig met Zoë maar toen ze geboren was zei ik de dag erna: ik wil weer!
Maar misschien blijven we wel met z'n 3tjes. Dan ben ik nog steeds dolgelukkig met Zoë maar ontzettend verdrietig dat het ons niet nog eens gelukt is.
Bedankt voor de tip, PZE. Ik ga het zeker lezen, ook haar blog. Zak hier langzaam weg in 'ik vind het allemaal niet leuk meer' en wil daar graag iets aan doen.quote:Op maandag 9 april 2012 18:28 schreef prinseszondererwt het volgende:
Ik lees nu het boek I'm Taking My Eggs and Going Home: How One Woman Dared to Say No to Motherhood. Gaat over de achtbaan die (on)vruchtbaarheid heet. Leest vlot weg en voor mij veel herkenbare situaties. Misschien dat iemand er iets aan heeft.
Op http://lifewithoutbaby.wordpress.com/ meer info.
quote:Op maandag 9 april 2012 21:47 schreef DancingPhoebe het volgende:
voor tally!
Je hebt er een duimer bij!
quote:Op maandag 9 april 2012 21:21 schreef Ahava het volgende:
Lieve dames, ik gun het jullie allemaal, of Het nu om een eerste, tweede, derde of tiende gaat. Het verlangen naar een kind is vreselijk groot, ook als je er al één hebt. Ik denk altijd maar zo: mijn leven wordt er niet beter op als de rest van de wereld ook niet zwanger raakt.
Dat laatste vind ik nou echt vreselijk mooi gezegdquote:Op maandag 9 april 2012 21:21 schreef Ahava het volgende:
[..]
Bedankt voor de tip, PZE. Ik ga het zeker lezen, ook haar blog. Zak hier langzaam weg in 'ik vind het allemaal niet leuk meer' en wil daar graag iets aan doen.
Lieve dames, ik gun het jullie allemaal, of Het nu om een eerste, tweede, derde of tiende gaat. Het verlangen naar een kind is vreselijk groot, ook als je er al één hebt. Ik denk altijd maar zo: mijn leven wordt er niet beter op als de rest van de wereld ook niet zwanger raakt.
Las ik toch zomaar over je heenquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:00 schreef klumsy het volgende:
Droomvrouwtje, ik deel (helaas) je gevoelnormaal is het soms een dagje, maar nu lijkt het al een paar dagen zo...
Knuffel
Nee, niet voor PCOS. Ik mag op dit moment om medische redenen niet zwanger worden, maar bereik de leeftijd dat je toch moet nadenken over je vruchtbaarheid. We weten niet hoe lang het nog duurt voordat de boel weer normaliseert (ben "pas" 7 jaar bezig)quote:Op woensdag 11 april 2012 13:07 schreef Kolonia het volgende:
Voor het vaststellen van PCOS Kahlie?
Heb je reden om aan te nemen dat je dat hebt of wil je het juist uitsluiten?
Dank je wel Koloniaquote:Op woensdag 11 april 2012 13:16 schreef Kolonia het volgende:
Zeven jaar bezig zijn met normaliseren klinkt niet best.
Ik weet niet wat er genormaliseerd moet worden maar ik hoop voor je dat dat snel gelukt is.![]()
En ik hoop dat die lage AMH niet erfelijk is.
Het is een simpele bloedtest dus ik zou er gewoon voor gaan. Het biedt geen 100% garantie dat je per se weet waar je aan toe bent, alleen de bandbreedte waar je nu in valt (qua leeftijd van je eitjes) en daarna moet het herhaald worden, zodat ze weten hoe snel het zakt. Dan heb je een redelijk beeld.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:16 schreef Kyara het volgende:
Hmm, dat AMH probleem is hier geloof ik ook het geval. Begin nu toch te twijfelen of ik het niet toch wil laten testen. Heb namelijk nog wel een wens voor een 2e en dan heb je wel meer duidelijkheid.
Mijn huisarts moest het nazoeken want het is geen standaard test voor hem, maar hij snapte wel dat ik ff geen zin had in de gyne. Dan moet je weer een paar weken wachtten voordat je daar terecht kan, weer je verhaal doen en die weet natuurlijk weer niets van de schildklier dus niet waarom ik dat zo ontzettend belangrijk vindt om het *nu* te weten.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:27 schreef Kyara het volgende:
Kan de huisarts die bloedtest doen of moet dat via de gyn? Ik heb alleen de 1e test gedaan. 2e keer bloed prikken moest tijdens je menstruatie geloof ik toch?
Dank je wel Kyaraquote:Op woensdag 11 april 2012 13:31 schreef Kyara het volgende:
Bedankt voor de informatie Kahlie. Ik zal hem binnenkort eens bellen om te informeren.
Succes met de test
Mijn zus heeft zeven keer een jodiumslok gehad (kanker) dus ik begrijp wat de gevolgen kunnen zijn.quote:Op woensdag 11 april 2012 13:25 schreef kahlie het volgende:
Dank je wel KoloniaIk heb een radioactief jodium behandeling gehad vanwege een auto-imuumziekte en mijn schildklier is daarna nooit meer genormaliseerd. Mijn huisarts schrok zich ook een hoedje toen ik het over zwangerschap ging hebben, want dat zit er met dit bloedbeeld niet in. Dat was wel even confronterend. Het gaat wel steeds beter hoor, dus volgend jaar zit ik misschien wel binnen de normale bandbreedte.
Tja, een poliepje klinkt niet eens zo eng, maar dat weten ze nog niet zeker, dus leuk is anders ja... ze willen vrijdag weer een echo maken en dan heel goed de holte inspecteren of ze iets zien.quote:Op woensdag 11 april 2012 17:47 schreef _Ophelia_ het volgende:
Wat hebben jullie druk gepost![]()
voor DV, Klumsy, kahlie en iedereen die het kan gebruiken.
Koloon, ik duim mee voor goed nieuws![]()
LB, eng dat er toch iets lijkt te zitten, wat gaan ze vrijdag doen?
Watercho met camera misschien? (die kreeg ik i.i.g. toen ze dachten iets te zien)quote:Op woensdag 11 april 2012 17:56 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Tja, een poliepje klinkt niet eens zo eng, maar dat weten ze nog niet zeker, dus leuk is anders ja... ze willen vrijdag weer een echo maken en dan heel goed de holte inspecteren of ze iets zien.
Nouja, en mocht er wat zitten dan denk ik een kijkoperatie ofzo?
Ik was eigenlijk vooral heel erg verbaasd dat het progesteron niet het probleem bleek te zijn. Voor mijn gevoel klopte dat allemaal precies. Toch gevaarlijk, zelf nadenken
BM wordt zachtjes volgespoten met lauwwarm water terwijl er ook een cameraatje wordt ingebracht waarmee ze de binnenkant goed kunnen bekijken. Geen vervelend onderzoek alleen dat water stroomt er ook continu weer uit en dat is een *ahum* wat apart gevoelquote:Op woensdag 11 april 2012 18:11 schreef LadyBlack het volgende:
Wat voor echo? Water-echo? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
In Duitsland wel, omdat ze willen weten wat een hormoonstimulatie met je gaat doen. Als je AMH nog redelijk hoog is zijn ze voorzichtiger, is het verlaagd, dan gaan ze gelijk fors aan de slag.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:12 schreef droomvrouwtje het volgende:
LBsterkte met wachten, klinkt als een goede afleiding naar Ierland gaan. Heel veel plezier en geniet ervan.
Amh word dat niet standaard getest als je bij een gyn loopt vanwege vruchtbaarheidsproblemen??
Dank je welquote:Op woensdag 11 april 2012 21:30 schreef droomvrouwtje het volgende:
Dankjewel voor de uitleg kahlie. Wel stom eigenlijk. Je zou toch denken dat er bij voortschrijdend inzicht ook handelen ontstaat. Waarom niet aannemen wat andere al onderzocht hebben. Scheelt de gezondheidszorg een hoop kosten
Even een dikke knuf voor jou kahlie
Misschien niet duidelijk geschreven sorry, maar wat ik dus bedoelde is dat er dus geen eenduidige studie is dat prendisolon echt werkt en hetzelfde geldt voor asperine. Dus ik heb geen linkjes.quote:Op woensdag 11 april 2012 21:57 schreef Kolonia het volgende:
In mijn ziekenhuis wordt standaard amh geprikt bij vruchtbaarheidsproblemen en dat moest nog apart voor Utrecht toen we voor ivf gingen.
Prednison / prednisolon is toch niet zo onschuldig en aspirine kan toch ook juist een negatief effect hebben?
Ik heb hier eerder op gezocht maar geen eenduidige informatie gevonden, heb je linkjes naar onderzoeken?
Cathmarquote:Op donderdag 12 april 2012 12:24 schreef Cathmar het volgende:
KoloonIk hoop op goed bericht voor jou. En voor iedereen hier natuurlijk!
LB, heel fijn weekend samen!
Wij hebben vanochtend de eerste zwangerschapsecho gehad. Alles helemaal goed. Een mooi kloppend hartje..... en toen nog een mooi kloppend hartje![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Met een meidenkwartet
En jij, meisje, bent in mijn gedachtenquote:Op dinsdag 10 april 2012 21:01 schreef Kolonia het volgende:
Vorige week maandag hadden we een gesprek met de gyn waarin ze vertelde dat het ziekenhuis geen heil zag in een derde ivf vanwege dat ik slecht te stimuleren ben en er geen reden is om aan te nemen dat een spontane zwangerschap uitgesloten is.
Vrijdag kreeg ik een telefoontje dat mijn amh in een jaar tijd gekelderd is en dat het toedienen van hormonen geen zin heeft. De gyn wilde nog wel een echo doen en nogmaals amh laten prikken om het zeker te weten. Wij ervaarden dat als een aanbod van rouwverwerking.
Vandaag heb ik een echo gehad voor de telling van antale follikels.
Tot grote verrassing zag dat er goed uit!
Als mijn amh niet tot onder de 1 is gezakt (weten we over drie weken) gaat ze nogmaals met het team overleggen of een derde ivf misschien toch zin heeft.
Klein kansje dus nog!
Anders mogen we terug naar iui zonder hormoonstimulatie (dit ivm met vijandig slijm).
Kansen voor ons zijn dus klein maar (nog) niet nihiel.
De theorie is als volgt: ze kan wel zwanger raken, maar het gaat elke keer mis tussen de 4-8 weken. 1x zwanger voor de eerste operatie, 4x zwanger na de eerste operatie. Aangezien ze ook endometriose heeft, moet ze, in een natuurlijke cyclus dan ongeveer elk jaar onder het mes, want de endometriose groeit heel hard terug elke keer bij een natuurlijke menstruatie. Ze is nu al 2x geopereerd.quote:Op donderdag 12 april 2012 14:35 schreef Incantrix het volgende:
Kahlie, mag ik nog iets vragen? Waarom krijgt je zus nu ivf? De bevruchting is in haar geval geen probleem, maar het nestelen wel.. Toch? Dacht ik?
Wij hebben op het formulier mogen aangeven of er in een poging 2 terug gezet mochten worden. En toen het allemaal begon zijn er bij ons 2 terug gezet. Dit wisten we pas bij de eerste echo. Er was ons ook niet verteld waarom ze er 2 hadden terug geplaatst.quote:Op donderdag 12 april 2012 13:52 schreef Poezebeest het volgende:
Cathmar;![]()
Wat een ontzettend mooie echo, en gewoon 2 knipperende hartjes, straks ben je mama van 4!
Ik kan me de spanning voor de eerste echo ook nog herinneren, zien we een knipperend hartje en zijn het er 1 of 2. Wij hadden bewust gekozen om 2 terug te laten plaatsen. De grootste reden was dat we maar 2 embryo's hadden en we het zonde vonden als 1tje de prullenbak in moest, daarnaast was een tweeling ontzettend welkom hier. Terugkijkend op de zwangerschap en alle complicaties ben ik heel blij dat het er "maar" 1 was. Volgende poging(en) wordt hier dus ook maar 1 terug geplaatst. Tegenwoordig mag je ook niet meer zelf kiezen hoeveel je er terug laat plaatsen, het is er 1 en in speciale gevallen 2, zoals leeftijd of 3e poging.
Oohhh, juist! Dat klinkt wel heel logisch allemaal, ik had nooit bij de kwaliteit van de vrucht stilgestaan, en dat voor haar idd een zekere bevruchting heel belangrijk is. Ik ga gewoon verder met duimen voor haarquote:Op donderdag 12 april 2012 14:45 schreef kahlie het volgende:
[..]
De theorie is als volgt: ze kan wel zwanger raken, maar het gaat elke keer mis tussen de 4-8 weken. 1x zwanger voor de eerste operatie, 4x zwanger na de eerste operatie. Aangezien ze ook endometriose heeft, moet ze, in een natuurlijke cyclus dan ongeveer elk jaar onder het mes, want de endometriose groeit heel hard terug elke keer bij een natuurlijke menstruatie. Ze is nu al 2x geopereerd.
Nu met IVF heeft ze 'meer kansen', omdat er dan zeker een bevruchting is ipv een kans op bevruchting. Daarnaast kunnen ze haar plat leggen zodat ze niet of nauwelijks menstrueert, zodat de endometriose rustig blijft. Daarnaast hopen ze nu, te kunnen zien hoe sterk de embryo's zijn, zodat de kans op een miskraam kleiner is.
De praktijk is nu dat ze natuurlijk niet meer zwanger is geweest (ook omdat ze stil gelegd wordt is de kans daarop minimaal) en ze zit nu in de wachtweken na de TP, morgen labformulier halen, maandag laten prikken.
Bij IVF Poging 1, 3 embryo's uit 5 eicellen. Weinig eicellen vanwege een verlaagd AMH, dus dat verwachtten ze al. 1 embryo teruggeplaatst, 1 cryo in die niet goed ontdooide en 1 die niet goed gedeeld is na dag 6 ofzo (degeneratie).
Bij IVF Poging 2, 5 eicellen, 5 embryo's. 1 TP, 1 embryo die meerkernig was (dus die is weggegooid) en 3 die uiteindelijk niet goed genoeg zijn geweest om in te vriezen (1 7-cellig, 2 5-cellig).
Je zou dus evt. wel kunnen zeggen dat de bevruchting idd heel goed gaat, zeker 5 uit 5 is uitzonderlijk, maar dat de embryo's dus niet echt van goede kwaliteit zijn. Die zouden dus waarschijnlijk vroege miskramen zijn geweest, als ze daar natuurlijk zwanger van zou zijn geweest. Van die 3 die niet goed genoeg zijn geweest van IVF 2 weet ze nog niet wat er is gebeurd (degeneratie of evt. ook meerkernigheid).
Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb uitgelegd. Bedankt ook voor je lieve woorden Inca
Het heeft meerdere redenenquote:Op donderdag 12 april 2012 15:16 schreef Poezebeest het volgende:
Tally; Jullie hadden wel aangegeven dat jullie er 2 terrugeplaatst wilden hebben?
Vorig jaar mochten wij nog zelf kiezen, er werd wel aangeraden om er maar 1 terug te laten plaatsen ivm alle risico's die bij een meerlingzwangerschap komen kijken. Nu is het beleid dus helemaal omgegooid en wordt er standaard maar 1 teruggeplaatst. Dit om meerlingzwangerschappen te voorkomen en op die manier geld te besparen binnen de gezondheidszorg, hoewel ik met mijn eenling zwangerschap mijn zorgverzekering ook goed heb benut vorig jaarIk geloof dat men dat oa doet om er voor te zorgen dat het kabinet niet gaat bezuinigen op vruchtbaarheidsbehandelingen.
Wat heeft ze gezegd/gedaan?quote:Op vrijdag 13 april 2012 14:00 schreef klumsy het volgende:
Als er nog iemand een moeder wil hebben, die van mij is gratis af te halen
Als ik hem spreek zal ik het mini zeggenquote:
Ik heb geen idee. Dat het niet op regel is, dat is nu wel duidelijk. Maar wat het wel is, ik zou het niet weten.quote:Op maandag 16 april 2012 20:51 schreef LadyBlack het volgende:
Sja, niet iedereen is gezegend met inlevingsvermogen he...
Ik zit inmiddels in de trein terug van Ierland, heb een heerlijk relaxte vakantie gehad zonder veel aan het onderzoek te denken
Ik lees wel heel goed nieuws voor kahlie's zus! Ik hoop dat je goede gevoel klopt!
Tally, heb je stiekem een idee waarom het nu alweer oud bloed zou zijn? Of bedoel je dat je cyclus blijkbaar toch niet op regel is?
Dat zou erg snel zijn. 10 dagen geleden had ik ook een bloeding. Als ik uit moet gaan van een 33 dagen cyclus is eind deze week/begin volgende week mijn vruchtbare periode.quote:Op maandag 16 april 2012 21:06 schreef Kolonia het volgende:
Is er een mogelijkheid dat het een innestelingsbloeding zou kunnen zijn?
(ben even je verhaal kwijt...)
Ik hoop dat je snel stressvrij bent.
Fijn dat je nu even een leeg hoofd hebt LB!
Was Ierland mooi groen?
Ja echt al veel groener dan Nederland! En mooooiquote:Op maandag 16 april 2012 21:06 schreef Kolonia het volgende:
Is er een mogelijkheid dat het een innestelingsbloeding zou kunnen zijn?
(ben even je verhaal kwijt...)
Ik hoop dat je snel stressvrij bent.
Fijn dat je nu even een leeg hoofd hebt LB!
Was Ierland mooi groen?
Mijn Oma ligt in het ziekenhuis. Om een lang verhaal kort te maken.quote:Op maandag 16 april 2012 21:32 schreef Kolonia het volgende:
Wil je delen waar we voor moeten duimen?
Anders duim ik gewoon voor goed nieuws, nog meer dan waar jullie op hopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |