Dat had ik ook altijd ja...maar bij langere afstanden begon ik die band irritant te vinden. Daarom ben ik nu maar al te blij met mn horlogequote:Op maandag 26 maart 2012 08:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb m'n iPhone inderdaad in zo'n hoesje voor om mn arm. Vind het wel praktisch
Ik ook op aanraden van Guppyfriend geloof ik, kost slechts 2 euro vanuit China en werkt perfectquote:Op maandag 26 maart 2012 08:12 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb m'n iPhone inderdaad in zo'n hoesje voor om mn arm. Vind het wel praktisch
Op lange afstanden kan ik er nog niet over oordelen, eerst maar eens zien dat ik verder ga komen dan 5kmquote:Op maandag 26 maart 2012 08:23 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat had ik ook altijd ja...maar bij langere afstanden begon ik die band irritant te vinden. Daarom ben ik nu maar al te blij met mn horloge
quote:Op maandag 26 maart 2012 08:23 schreef YUR het volgende:
[..]
Dat had ik ook altijd ja...maar bij langere afstanden begon ik die band irritant te vinden. Daarom ben ik nu maar al te blij met mn horloge
je hebt misschien wel gelijk, ik let i.i.g. wel bewust op mijn loophouding als ik mijn telefoon mee heb.quote:Op maandag 26 maart 2012 08:02 schreef Oceanonix het volgende:
Ik zie regelmatig voorbij komen dat mensen een telefoon, idinges of flesje in de hand houden tijdens het lopen. Dit is voor je houding niet heel erg handig.
Je loophouding wordt hierdoor behoorlijk verpest. Doe die dingen in van die gordels. Ze zijn ervoor.
Doordat je wat in je hand houdt beweeg je je armen tegen natuurlijk of gewoon niet.
alle waar naar zijn geld, duurdere loopkleding heeft vaker een betere afwerking van naden etc.quote:Op maandag 26 maart 2012 08:49 schreef AntiChrist het volgende:
gisteren een dunnere goedkope tight aangehad met m'n 15km loop maar daar heb ik dus mooi schaafplekken van op vervelende plekken.met m'n dikke nike tight nooit last van gehad..
Aan je nickname te zien zijn we inderdaad van hetzelfde bouwjaar.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:53 schreef Liesje68 het volgende:
[..]
Lijkt me zeer goed te doen. Ben zelf in September begonnen en na een niet hardloop blessure die 3mnd duurde ben ik nu weer op weg... Loop op een 15km schema wat mij in juni naar de 15 km brengt. Klein stukje verder en je zit op de halve marathon. We zijn denk ik ongeveer even oud.
Succes in ieder geval!
Dat ga je gewoon redden hoor, hebben we alle vertrouwen inquote:Op maandag 26 maart 2012 10:03 schreef GlenHighland het volgende:
[..]
Aan je nickname te zien zijn we inderdaad van hetzelfde bouwjaar.
Ergens weet ik ook wel dat ik het kan, maar ja, toch twijfelen hè
Dank voor jullie motiverende antwoorden!quote:Op maandag 26 maart 2012 01:03 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
ik ben ook geen 20 meer, ook ruim het dubbele maar die HM in September moet makkelijk te doen zijn.
Ik ben nu zelf ook weer bijna een jaar aan het lopen vanaf de bank (ik begon wel om conditie op de bouwen, niet zo zeer om gewicht te verliezen) en zit nu tegen mijn eerste HM aan.
Komende zaterdag staat er een 17km trail run op het programma wat qua zwaarte te vergelijken is met een HM.
Kortom, gewoon rustig blijven doorgaan op weg naar je HM in September., er moeten genoeg schemas te vinden zijn op het net waarmee je een persoonlijk schema kan maken.
Vele van deze schema's werken met een 12 weken programma
Nou ik loop in een gewone korte broek (eigenlijk zwemboekquote:Op maandag 26 maart 2012 08:51 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
alle waar naar zijn geld, duurdere loopkleding heeft vaker een betere afwerking van naden etc.
Ik weet niet hoe groot je rondjes zijn, maar geloof me dat na een uur je vervelende schuurplekken gaat krijgen waar je ze niet wil hebbenquote:Op maandag 26 maart 2012 11:00 schreef Bisamrat het volgende:
[..]
Nou ik loop in een gewone korte broek (eigenlijk zwemboek) en heb nergens last van. Zit lekker 'ruim' en kost geen drol. Dat het er niet uit ziet boeit me totaal niet, zolang ik me rondes maar kan lopen.
zorg dat je veel vocht binnenkrijgt voor dat je loopt, en wat bij mij altijd helpt is wat snelle koolhydraten na binnenwerken voor een run.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:22 schreef Crutch het volgende:
Hallo Hardlopers!
Ik zit met het volgende en ik hoop dat iemand me wat tips kan en wil geven.![]()
Het is me na het volgen van Evy en een beetje aankloten gelukt om 45 minuten aan een stuk te lopen.
Lekker tempo, goede ademhaling. Ik luister naar mijn lichaam en als ik voel aankomen dat ik te ver ga
dan stop ik.
Maarrrr het vervelende is dat ik die 45 minuten niet altijd haal, oftewel de ene dag ben ik al kapot na 20 minuten en de andere dag (natuurlijk wel een of twee rustdagen) loop ik zonder problemen 40 of meer.
Ik doe niets raars ofzo, mijn eetpatroon is normaal, ik slaap voldoende, rust voldoende etc.
Wat ik wil is een stabiele prestatie die langzaam klimt naar weer een betere prestatie, hoe kan ik dat voor mekaar boksen?
Waar zit de kapotheid in? Spierpijn/krampen tijdens het lopen of puur dat je moe aan het worden bent?quote:Op maandag 26 maart 2012 11:22 schreef Crutch het volgende:
Hallo Hardlopers!
Ik zit met het volgende en ik hoop dat iemand me wat tips kan en wil geven.![]()
Het is me na het volgen van Evy en een beetje aankloten gelukt om 45 minuten aan een stuk te lopen.
Lekker tempo, goede ademhaling. Ik luister naar mijn lichaam en als ik voel aankomen dat ik te ver ga
dan stop ik.
Maarrrr het vervelende is dat ik die 45 minuten niet altijd haal, oftewel de ene dag ben ik al kapot na 20 minuten en de andere dag (natuurlijk wel een of twee rustdagen) loop ik zonder problemen 40 of meer.
Ik doe niets raars ofzo, mijn eetpatroon is normaal, ik slaap voldoende, rust voldoende etc.
Wat ik wil is een stabiele prestatie die langzaam klimt naar weer een betere prestatie, hoe kan ik dat voor mekaar boksen?
Dat zou kunnen, want ik drink niet genoeg, denk ik.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:25 schreef AntiChrist het volgende:
[..]
zorg dat je veel vocht binnenkrijgt voor dat je loopt, en wat bij mij altijd helpt is wat snelle koolhydraten na binnenwerken voor een run.
Uitputting over het algemeen.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:26 schreef Drassss het volgende:
[..]
Waar zit de kapotheid in? Spierpijn/krampen tijdens het lopen of puur dat je moe aan het worden bent?
Misschien een idee om met een hardslagmeter te lopen, zodat je snel in de gaten hebt als je in het rood aan het lopen bent. Vaak is dat verschil van te hard of goed tempo heel klein waardoor je langzaam kapot aan het gaan bent. Zeker als je dat gevoel in het begin nog niet te pakken hebt ben je vaak te laat om je snelheid aan te passen.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:33 schreef Crutch het volgende:
[..]
Uitputting over het algemeen.
Spierpijn heb ik nauwelijks last van en als het er is dan is het na een of twee dagen rust al weer weg.
Overigens heb ik wel eens last van kramp tijdens het lopen, maar dat gaat na een paar minuten wel weer weg, oftewel ik loop er gewoon doorheen.
gooi een paar glazen water naar binnen voordat je gaat lopen. en probeer over heel de dag ook wat meer water te drinkenquote:Op maandag 26 maart 2012 11:31 schreef Crutch het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, want ik drink niet genoeg, denk ik.
Hi Wiehoe! Zit er ook over te denken om de HM in Amsterdam te doen! Wist niet dat de inschrijving al geopend was...quote:Op maandag 26 maart 2012 07:42 schreef Wiehoe het volgende:
Ik heb me ook maar ingeschreven voor een de Amsterdam Marathon eind oktober. Motiveert me een beetje om te blijven oefenen en is een mooie uitbreiding van mijn huidige schema. Heb er nu zin in.
Inderdaad balen! Lopen in de winter wat ik heb gedaan was leuk maar met dit weer is het echt een feest! Soms is het even niet anders... gewoon weer verder gaan straksquote:Op maandag 26 maart 2012 10:13 schreef mjk86 het volgende:
Pfff.. vanmiddag tripje naar de huisarts... Heb sinds vorige week maandag na de training ontzettend last van m'n knieën.
Kan amper normaal lopen, laat staan rennen..
Zo balen.. speciaal ingeschreven voor een beginnerscursus, zodat ik zeker weten onder begeleiding goed zou leren lopen... Mooi niet dus..
En dat nu het net zo lekker weer is geworden, en het me zo lekker lijkt om in het zonnetje te kunnen gaan rennen.
Gebruik het Start to Run-programma. Bij les 1 beginnen en je zult merken dat je conditie snel vooruit gaat. En roken zo snel mogelijk achterwege laten!quote:Op maandag 26 maart 2012 13:11 schreef Gezond.Leven het volgende:
Zo, heb me even geregistreerd op dit forum... Ben sinds vandaag begonnen met hardlopen... Ben echt helemaal kapot (ben ook een zware roker, wat ik vanaf vandaag ook probeer te stoppen)..
Maar mijn kuiten!!! pff niet normaal.. Heeft iemand nog tips en trics om het hardlopen op te bouwen?? Alvast bedankt!
't Wordt pas leuk als je denkt een half uur na het avondeten 'nog wel even een stukje te kunnen gaan rennen'...quote:Op maandag 26 maart 2012 13:00 schreef datisstom het volgende:
Ik heb ook laat van hevige kramp als ik vantevoren eet. Ik moet minimaal 2 uur van te voren niks eten.
First world problems.
quote:Op maandag 26 maart 2012 13:36 schreef Gezond.Leven het volgende:
Ik heb mijn tijd ook aangescherpt... 3km in 45 minuten :-D
Het is HEERLIJK weer om te lopen. Echt heb genoten van de zon in m'n gezicht, alleen vond ik die bij/wesp/vlieg die m'n mond invloog toch echt minder. Godzijdank uit kunnen spugen voordat er schade aan m'n mond werd toegebracht.quote:
haha inderdaad, eiwitten zijn best wel essentieel voor goed herstel, ik gebruik het ook maar met name voor m'n krachttrainingquote:Op maandag 26 maart 2012 13:19 schreef Viking84 het volgende:
Spierpijn in m'n quads, dat is lang geleden. On the bright side: ik neem die eiwitshakes na een duurloop dus niet voor niets(was het gisteren vergeten).
Ik had laatst ook gevlogen (met runkeeper)quote:Op maandag 26 maart 2012 16:52 schreef SEMTEX het volgende:
volgens mijn GPS had ik 23km gelopen in 1 uur. Welja joh, ik ben de nieuwe Haile Gebreselassi. In werkelijkheid waren het er ongeveer 8,5. Ik ren niet meer met Runkeeper. En ik ga eens kijken of meer mensen met een iPhone 3Gs er last van hebben. Ja dus: http://support.runkeeper.(...)working-on-iphone-3g
Ze hebben allemaal welleens kuren, bij mij is Endomondo een keertje pas na een half uur begonnen met loggen. 1 km in 27 minuten en daarna km 2 in 6 minuten fzo. Zal wel door de vrieskou van toen gekomen zijn..quote:Op maandag 26 maart 2012 17:22 schreef The_BoezelaaR het volgende:
Endomondo werkt ook niet altijd soepel hoor.
Kwam thuis van een ronde net, en dat ding gaf 10.20 km aan in 59:19. Nou vind ik dat op zich best prima, maar ik wist zeker dat het meer moest zijn. En jawel, een enorme afsnij hoek gevonden in mijn run tussen km 6 en 8: http://www.endomondo.com/workouts/36614206
Zo leuk als mensen dat aan hebben staan (al heb ik het altijd uitquote:
Wat aan hebben staan?quote:Op maandag 26 maart 2012 18:32 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Zo leuk als mensen dat aan hebben staan (al heb ik het altijd uit).
Peptalk, kan je een tekstje intikken en dan hoort degene die aan het sporten is dat berichtje. Echt geinig!quote:
ik denk dat het is een reactie is op je droevige smiley....het is volgens mij niet de bedoeling om ene beginner die 3km volbrengt hier voor lul te zetten met een droevig smiley...anders gewoon wegwezen hier, het is hier juist een topic waarbij we elkaar aanmoedigenquote:
Het is niet Runkeeper, of endomondo of sports-tracker die dan kuren heeft. Runkeeper voedt zichzelf met data vanaf je telefoon. Als je telefoon geen satellieten kan vinden. Dan gebeuren er rare dingen.quote:Op maandag 26 maart 2012 17:14 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik had laatst ook gevlogen (met runkeeper)
1e keer rondje was om en na bij vijf
Vrijdjag zelfde rondje was ineens 6,15 km en dat in 30 minuten...
En gisteren deed GPS het niet (runkeeper) en heb ik hem net handmatig ingevoerd en kom ik net aan de 4km
En dat is 3 keer hetzelfde rondje..
GPS van Runkeeper heeft vaak kuren ja
Dat klopt niet helemaal, het kan _altijd_ aan de app liggen. Ik heb verschillende apps geprobeerd op dezelfde telefoon en de een pakt de GPS perfect, terwijl de ander de GPS echt loopt te verkrachten. Ligt aan de implementatie van de betreffende app. Als alle apps het hebben dan kan je GPS problemen hebben. Maar als je Google maps wel de juiste GPS coords kan pakken en je running app niet heb je geen GPS probleem, maar een running app probleem. /nerdquote:Op maandag 26 maart 2012 19:40 schreef Wiehoe het volgende:
[..]
Het is niet Runkeeper, of endomondo of sports-tracker die dan kuren heeft. Runkeeper voedt zichzelf met data vanaf je telefoon. Als je telefoon geen satellieten kan vinden. Dan gebeuren er rare dingen.
Daarom ga ik meerdere apps proberen om te zien of het aan RK ligt. Ik loop wel in een enorm boerengat trouwensquote:Op maandag 26 maart 2012 19:46 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Dat klopt niet helemaal, het kan _altijd_ aan de app liggen. Ik heb verschillende apps geprobeerd op dezelfde telefoon en de een pakt de GPS perfect, terwijl de ander de GPS echt loopt te verkrachten. Ligt aan de implementatie van de betreffende app. Als alle apps het hebben dan kan je GPS problemen hebben. Maar als je Google maps wel de juiste GPS coords kan pakken en je running app niet heb je geen GPS probleem, maar een running app probleem. /nerd
Succes, is weer wat frisser nuquote:
MARATHON?quote:Op maandag 26 maart 2012 19:51 schreef YUR het volgende:
Hee slacker... je weet wat mijn volgende doel nu is he?
Nog niet, maar die sluit ik nog niet uitquote:
Zo ben ik eigenlijk ook mijn HM ingegaan twee weken geleden. Het enige doel was de finish. Het allerbelangrijkste is: Ontspannen beginnen en je niet gek laten maken door lopers die je misschien inhalenquote:Op maandag 26 maart 2012 19:56 schreef wyccie het volgende:
Ah, zo.
Na het debacle van gisteren ga ik me echt niet meer druk maken om tijden. Ik hoop gewoon zo dat ik over 2 weken de HM gewoon heelhuids uit kan lopen. Na een week niet gelopen te hebben lijkt het alsof ik weer van voren af aan begin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |