Een anderequote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik weet niet welke kalender jij gebruikt, maar wij hebben geen 21 maanden in een jaar.
Wat zou dat mooi zijn, maar ben je niet bang, omdat begeerte de hoofdemotie is van alle mensen dat de massa geslaafd blijft in hun koophuisje en baantje? Dat heeft de elite toch wel mooi voor elkaar?quote:Op zondag 25 maart 2012 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik denk dat de wereld heel erg aan het veranderen is. Heel erg. Bestaand systemen gebaseerd op hebzucht blijken niet meer te werken. Velen moeten betalen voor de perverse graaizucht van een kleine groep. Dat is al een tijd lang bezig en zal na een grote klapper aan zijn eind komen. De elite wil kot wat kost vast houden aan wat ze hebben en de massa zal daar tegen in opstand komen. Onnodig te zeggen dat de massa zal winnen. Ik denk dan ook dat 21-12-2012 zo ongeveer het middelpunt is van deze omwenteling.
Vraag is wat die klapper zal zijn waar jij naar verwijst.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik denk dat de wereld heel erg aan het veranderen is. Heel erg. Bestaand systemen gebaseerd op hebzucht blijken niet meer te werken. Velen moeten betalen voor de perverse graaizucht van een kleine groep. Dat is al een tijd lang bezig en zal na een grote klapper aan zijn eind komen. De elite wil kot wat kost vast houden aan wat ze hebben en de massa zal daar tegen in opstand komen. Onnodig te zeggen dat de massa zal winnen. Ik denk dan ook dat 21-12-2012 zo ongeveer het middelpunt is van deze omwenteling.
De massa geslaafd in koophuisje en baantje ?quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:45 schreef Gebruikersnaam4 het volgende:
Wat zou dat mooi zijn, maar ben je niet bang, omdat begeerte de hoofdemotie is van alle mensen dat de massa geslaafd blijft in hun koophuisje en baantje? Dat heeft de elite toch wel mooi voor elkaar?
Hele populatie tot slaaf gemaakt en men heeft het niet eens door?
Ik zou voor de zekerheid je verjaardag op 21 december vieren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:27 schreef Geralt het volgende:
OMG als de wereld vergaat dan heb ik afgelopen 23 december voor het laatst mijn verjaardag gevierd?!?!?!
Heb jij zoveel debielen op je rug dan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:32 schreef JeMoeder het volgende:
Ik denk dat er een stel debielen weer collectieve zelfmoord gaan plegen en wij lekker doorleven zonder de last van die debielen op onze rug te torsen.
Imo vergiftigen ze de maatschappij. Maar dat is mijn mening. Die mening ben ik toebedeelt omdat hun denkbeelden totaal niet kan bevatten. Ook het idee dat men die denkbeelden wil verspreiden om anderen mee de dood in te nemen vind ik te verschrikkelijk voor woorden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zou voor de zekerheid je verjaardag op 21 december vieren..
[..]
Heb jij zoveel debielen op je rug dan?
Ik ben iets minder haatdragend en vind het eerder zielig voor mensen die zo kwetsbaar zijn en tevens zo sterk in een doctrine gevangen zitten dat je rustig van waanzin kunt spreken.
Ik welk opzicht heb je last van die mensen dan?
edit : onzin is niet hierquote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:11 schreef oryxie het volgende:
Het einde.Ik denk het niet. het is al zo vaak gezegt. Ik denk wel dat er iets anders gaat gebeuren.
Iets met de zwaartekracht van de zon. Of alle planeten die op 1 lijn staan.Of een grote epedimie. Wat gebeurd er volgens jou. Laat het hier achter. ( ik overdrijf wat en zeg maar wat)
Lekker makkelijk. Wie niets merkt stond er gewoon niet voor open.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:01 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat je alleen verschil gaat merken als je er voor open staat.
Ik denk dit dus ook.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb het niet doorgelezen want dit lijkt me echt weer een bullshit verhaal.quote:Op maandag 2 april 2012 22:50 schreef _joepie_ het volgende:
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/SODA_chapter10.html
Op deze site staat een heel lang verhaal wat er precies gebeurd met de planeten eind 2012 etc, duidelijk uitgelegd, alleen zou ik pas bij de paragraaf "Gulden Tijdschaal" beginnen met lezen, het stuk ervoor is nogal vanuit het creationisme geschreven, ik ben meer darwinist als wetenschapper.
The Milky Way Spiralquote:Op donderdag 5 april 2012 10:52 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ik heb het niet doorgelezen want dit lijkt me echt weer een bullshit verhaal.
Wat me gelijk al opviel was het stukje over onze galaxy.
Er staat dat de Melkweg een aantal spiralen heeft,
dat is al helemaal fout...
Darwinismequote:En dan dat stukje dat het "darwinisme een dogma is"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat het hier gewoon een koude decemberdag is.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Ehh, wat dacht je van de Maya-kalender....... In de Gregoriaanse kalender is het toch helemaal niet 'apart'?quote:Op zondag 8 april 2012 10:54 schreef Resistor het volgende:
21-12-2012 is alleen in de westerse 'Gregoriaanse kalender' wereld een 'aparte' datum.
Tsja, wat gebeurde er in 3114 voor Christus? Volgens de archeologie niet veel bijzonders, volgens de vage bronnen die we hebben volgens het geloof van de oude Maya het ontstaan van de mensen/Mayaquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:55 schreef Manke het volgende:
Wat gebeurde er toen de cyclus begon?
Dat zal dan weer 'gebeuren'.
Ja en wij zijn ook weer begonnen op 01-01 aan het begin van het jaar.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:19 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Ehh, wat dacht je van de Maya-kalender....... In de Gregoriaanse kalender is het toch helemaal niet 'apart'?
Deze datum is toch juist bekend van de Maya-kalender. En juist die noem je niet!
13.0.0.0.0
Lees nou eens waar ik op reageer.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:23 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ja en wij zijn ook weer begonnen op 01-01 aan het begin van het jaar.
En we zijn met 01-01-'00 begonnen dit milennium.
Het is maar een kallender...
Waarom zou je dat cycli noemen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:48 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Lees nou eens waar ik op reageer.
En trouwens, met de achtergrond van de Maya en waar hun kalender op gebaseerd is, is het wel degelijk een mijlpaal of iets aparts te noemen. Of je er verder iets achter moet zoeken of de verhalen er omheen moet geloven, daar heb ik het niet over. Dat de wereld vergaat slaat helemaal nergens op en is nergens op gebaseerd, want het is helemaal niet het einde van de kalender, er start een nieuwe cyclus volgens de Maya's.
Juist dat de wereld vergaat is het meest accurate aan het hele 2012 verhaal. Teruggrijpend op de oude Maya geloven (voor zover we daar een compleet beeld van hebben en dat juist interpreteren) betekende elke nieuwe cyclus/"einde" van de kalender het wegvagen van de dan heersende wezens om vervangen te worden door een nieuwe soort.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:48 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
En trouwens, met de achtergrond van de Maya en waar hun kalender op gebaseerd is, is het wel degelijk een mijlpaal of iets aparts te noemen. Of je er verder iets achter moet zoeken of de verhalen er omheen moet geloven, daar heb ik het niet over. Dat de wereld vergaat slaat helemaal nergens op en is nergens op gebaseerd, want het is helemaal niet het einde van de kalender, er start een nieuwe cyclus volgens de Maya's.
Wil je echt het hele verhaal lezen, ga dan naar deze link:quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:48 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 april 2012 11:47 schreef Bisamrat het volgende:
Geen idee wat er gaat gebeuren, maar ik zorg ervoor dat al mijn vakantie dagen voor die datum op zijn.
Ik wacht op die dag.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:33 schreef theguyver het volgende:
De zombie apocalypse ik zou maar beginnen met voorraden inslaan
Of koop een kant en klaar kit.
[ afbeelding ]
Ik ben druk aan voorbereiden door veel resident evil left for dead en dead island aan het spelen
veel films aan kijken de Resident Evil reeks Shaun of the dead etc
quote:“Anthropologists visit the temple sites and read the inscriptions and make up stories about the Maya, but they do not read the signs correctly. It’s just their imagination. Other people write about prophecy in the name of the Maya. They say that the world will end in December 2012. The Mayan elders are angry with this. The world will not end. It will be transformed.”
“We are no longer in the World of the Fourth Sun, but we are not yet in the World of the Fifth Sun. This is the time in-between, the time of transition. As we pass through transition there is a colossal, global convergence of environmental destruction, social chaos, war, and ongoing Earth Changes.”
Is toch de Maya kalender zelf die dat zegt?quote:Op zondag 13 mei 2012 18:44 schreef Summers het volgende:
Ik ook , niks aan de hand mensen gewoon doorlopen , ondanks de wetenschap zal de wereld de komende 7000 jaar niet veranderen want het journaal zegt het .
Dit dus.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:36 schreef Natalie het volgende:
Kom, dan mag ik nu dus ook wel wat onzin uitkramen
Op 21 december is het koud in Nederland. De winkels hangen en liggen vol kerstspullen en half Nederland is de kerstliedjes intussen al spuugzat. We hebben nog geen sneeuw, maar we dromen allemaal van een 'white christmas'. 's Avonds is het vroeg donker en de volgende dag worden we op tijd wakker omdat weer aan de arbeid moeten. Zoiets?
De maya's zeggen dat de lange telling kalender afloopt van 26.000 jaar en dit het einde is van de wereld zoals we die kennen . Dat daarnaast nog andere kalenders zijn zal best . Als ik de uitleg zie past dat helemaal in de tijd waar we nu in levenquote:Op zondag 13 mei 2012 18:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is toch de Maya kalender zelf die dat zegt?
http://www.metronieuws.nl(...)c3wkNKKoGAHIG72yyhQ/
Het einde van de wereld zoals we die kennen.. Ok, maar de kalender die onlangs gevonden is loopt gewoon door. Dus ik ben wel benieuwd waar die verandering uit zal bestaan.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:14 schreef Summers het volgende:
[..]
De maya's zeggen dat de lange telling kalender afloopt van 26.000 jaar en dit het einde is van de wereld zoals we die kennen . Dat daarnaast nog andere kalenders zijn zal best . Als ik de uitleg zie past dat helemaal in de tijd waar we nu in leven
Precies.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:08 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dit dus.
Plus allerlei grappen over "de wereld zou vandaag toch vergaan?".
Die is in 2010 al gevonden, zo begrijp ik.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:07 schreef DemonRage het volgende:
Toch wel mooi dat uitgerekend in 2012 een nieuwe Maya kalender gevonden is. Da's net als met een racespel op de laatste seconde toch nog een checkpoint halen zodat je weer ff tijd hebt.
nee, dat zeggen ze niet. Men interpreteert de weinige bronnen die we hebben over het oude Maya geloof als een verhaal dat verteld dat voor de goden de mens schiepen, er meerdere scheppingen waren welke steeds niet goed genoeg waren en elke ±26000 jaar weggevaagd werden om daarna weer een ander wezen op aarde te zetten.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:14 schreef Summers het volgende:
[..]
De maya's zeggen dat de lange telling kalender afloopt van 26.000 jaar en dit het einde is van de wereld zoals we die kennen . Dat daarnaast nog andere kalenders zijn zal best . Als ik de uitleg zie past dat helemaal in de tijd waar we nu in leven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Volgens; Big Eagle,
opperhoofd van de Eagle-clan der indianen,
in een toespraak tot het blanke opperhoofd (President)van Washington op 4 juli 1912.allesbeterweter
Ik werk niet op zaterdag.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:36 schreef Natalie het volgende:
Kom, dan mag ik nu dus ook wel wat onzin uitkramen
Op 21 december is het koud in Nederland. De winkels hangen en liggen vol kerstspullen en half Nederland is de kerstliedjes intussen al spuugzat. We hebben nog geen sneeuw, maar we dromen allemaal van een 'white christmas'. 's Avonds is het vroeg donker en de volgende dag worden we op tijd wakker omdat weer aan de arbeid moeten. Zoiets?
quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:45 schreef allesbeterweter het volgende:
Nog ééntje dan.weet niet of je je spoiler zelf gelezen hebt, maar dat kan niet uit een toespraak in 1912 komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Volgens; Big Eagle,
opperhoofd van de Eagle-clan der indianen,
in een toespraak tot het blanke opperhoofd (President)van Washington op 4 juli 1912.You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
Onmogelijkquote:Op woensdag 18 april 2012 10:42 schreef allesbeterweter het volgende:
Een aantal terroristische hackers die kernraketten lanceert en de atoombom silo’s op div continenten activeert en er een nucleaire atoomoorlog uitbreekt…….
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:09 schreef Trippii het volgende:
Voor mijn gevoel zitten we hier ergens en gaan we door het middelpunt 'naar boven':
[ afbeelding ]
Wat er precies gaat gebeuren zou ik niet weten, maar zoals je kan zien gaan we dan door het keerpunt om bij 'de andere kant' te kunnen komen.
Lees meer: http://rnull.files.wordpress.com/2012/06/de-mens-en-de-geest1.pdfquote:21-12-2012
Veel dingen zijn gezegd over deze datum. Van complete verdoemenis tot ultieme gelukzaligheid, alles is wel langsgekomen de afgelopen tijd. Maar gaan we maar afwachten en niets doen? Of hebben we misschien de keuze om daadwerkelijk iets te doen wat werkelijk menswaardig is? Alles is in essentie energie en wij maken een deel uit van dit alles. We nemen elke dag energie in door het eten van voedsel, het drinken van water en andere vloeistoffen en door buiten in het zonlicht te zijn. Wat als onze gedachten ook energie zijn? Als we kijken naar de wereld om ons heen, zien we een hoop stress en angst op een dagelijkse basis. In gezinnen, op het werk of in het verkeer, hebben we de neiging om ons te laten leiden door onze emoties zonder er ons bewust van te zijn. Maar we hebben ook de mogelijkheid hier vanaf te stappen en te observeren wat er werkelijk gaande is. Dan kunnen we grote en snelle veranderingen om ons heen zien. We zijn ons huis nog steeds aan het vernietigen, onze economische systeem balanceert op de rand van een totale ineenstorting en de mensen vechten nog steeds om land, religie, grondstoffen, geld en macht.
[..]
En hoe zouden de maya's dat moeten voorspellen? Je zou hiervoor nog even moeten wachten tot 03:14:07 op 19 Januari 2038. Dan is het mogelijk, eigenlijk niet meer gezien de implementatie van 64bit, dat veel systemen "plat gaan".quote:Op maandag 18 juni 2012 21:36 schreef boempa het volgende:
Ik denk zomaar dat er een zodanig sterke zonnevlam aankomt, dat alle (belangrijke) systemen op aarde doorbranden.
Die moet je toch even uitleggen ...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:48 schreef TPOD het volgende:
En hoe zouden de maya's dat moeten voorspellen? Je zou hiervoor nog even moeten wachten tot 03:14:07 op 19 Januari 2038. Dan is het mogelijk, eigenlijk niet meer gezien de implementatie van 64bit, dat veel systemen "plat gaan".
https://en.wikipedia.org/wiki/Unix_timequote:
Oh op die fiets.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:00 schreef t4rt4rus het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Unix_time
Ze zijn met tellen begonnen op 1 januari 1970
In 32 bit registers passen 2^32 (-1) seconden, 1 januari 1970 + 2^32 seconden = 19 januari 2038
Met 64bit registers zit je in het jaar 292.277.026.596
Waar heb ik het over een EMP gehad?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:52 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Die moet je toch even uitleggen ...![]()
Afaik, heeft het aantal bits geen zier met de gevoeligheid voor een EMP te maken. In tegendeel, je verdubbeld het aantal 'geleiders' (verbindingen). Daarbij: hoe fijner de elektronica des te gevoeliger het wordt voor allerlei magnetische velden.
De implementatie van het "smart-grid" is iig wel een stap in de juiste richting.
Het is inderdaad te vergelijken met de "millenium bug" maar dat was met 16bit systemen geloof ik? Daar hebben we weinig van gemerkt(wel iets) omdat de meeste systemen toen al met 32-bit werkten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:05 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Oh op die fiets.![]()
1234567890 dag is al geweest hoor.![]()
Maar hij doelt dus op een 'millenium bug' achtig scenario. Mja, dat is vrijwel uitgesloten. Zeker tegen die tijd
... en tienduizenden programmeurs die 5 jaar bezig zijn geweest om de boel aan te passen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:41 schreef TPOD het volgende:
Het is inderdaad te vergelijken met de "millenium bug" maar dat was met 16bit systemen geloof ik? Daar hebben we weinig van gemerkt(wel iets) omdat de meeste systemen toen al met 32-bit werkten.
Ja, mijn fout. Je reageerde op een stukje over EMP's en begon vervolgens over 64 bits ...quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:37 schreef TPOD het volgende:
Waar heb ik het over een EMP gehad?
@Tartaarsaus, dank u, dat bedoelde ik inderdaad, ik had het er wat duidelijker neer moeten zetten.
Lol wat hebben alu hoedjes nou te maken met 2012 ???quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:59 schreef CoolGuy het volgende:
ik denk dat er helemaal niks speciaals gebeurd op die dag. De dag gaat voorbij en het wordt gewoon 22-12-2012. Wat ik wel denk is dat er over de gehele wereld (collectieve) zelfmoorden zullen plaatsvinden door de extreme alu hoedjes die hier echt echt echt in geloven.
blablaquote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:25 schreef allesbeterweter het volgende:
Maar het zal wel één alu hoedje wezen die zich voelt aangesproken.........
Ah, ben je Danny Searle aan het promoten?quote:
haha nee ik kwam het filmpje vanmiddag tegen, en aangezien er 2 onderwerpen op het forum zijn die op elkaar lijken heb ik het op alle 2 de forums gepostquote:Op zondag 8 juli 2012 19:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, ben je Danny Searle aan het promoten?
Dode gezichten wil je liever niet zien denk ikquote:Op maandag 9 juli 2012 23:00 schreef Woestijnvos het volgende:
Ik wil het gezicht wel eens willen zien van al die doem denkers, die denken dat de aarde vergaat en er niets gebeurd.
Zal vast wel een leuk topic komen die dag op TRU .quote:Op maandag 9 juli 2012 21:48 schreef PicoMMP het volgende:
Ik weet wel wat ik ga doen: de hele dag op FOK (TRU) zitten. Denk dat de humor die dag z'n toppunt bereikt qua posts hier![]()
Dat daarna de humor daalt naar een bedenkelijk niveau is waarschijnlijk waar de oude Maya's op doelden. Vanaf 22 december zijn de grappen uitgekauwd.
wat geeft je het idee dat we nu minder afhankelijk zijn van de conditie van de aarde?quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:07 schreef Fera het volgende:
Ik denk niet dat er specifiek op die datum ineens iets gaan gebeuren, maar mocht het zo zijn dan denk ik aan het einde der tijden, voor ons mensen (andere dingen ook meegenomen). Zoals het tijdperk van de dinosauriërs op een gegeven moment eindigde, zal dat van ons ook wel einde. Misschien blijft er een handjevol mensen over die het overleeft en begint alles misschien weer van voor af aan? Hopelijk leert dat handjevol de Aarde opnieuw te respecteren, aangezien ze er dan écht afhankelijk van zijn.
Ik moet even denken wat ik er precies mee bedoelde, aangezien die post al een paar maanden oud is. Volgens mij sloeg het op het feit dat men helemaal overnieuw moet beginnen, zonder techniek en automatisering. Dus echt weer zoals in de prehistorie.quote:Op donderdag 12 juli 2012 11:32 schreef jerney het volgende:
[..]
wat geeft je het idee dat we nu minder afhankelijk zijn van de conditie van de aarde?
Cool , dus we creeren eigenlijk onze eigen wereld en bepalen hoe die er zelf uitziet en wat we ervarenquote:Op donderdag 12 juli 2012 16:36 schreef Agorias het volgende:
Ik vermoed dat de alledaagse ditjes en datjes, welke normaal niet zo opvallen, op de 21e voor een zooi goedgelovigen opeens opvallen. Zij zullen dit vervolgens verklaren op grond van de maya kalender.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
Het klink verdomme bijna logisch hè?quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:50 schreef Summers het volgende:
[..]
Cool , dus we creeren eigenlijk onze eigen wereld en bepalen hoe die er zelf uitziet en wat we ervaren
ja kerst mag blijven,, because its the most wonderfull time of the year ding-dong-ding-dong..quote:Op donderdag 12 juli 2012 16:31 schreef Plums het volgende:
Ik hoop dat er helemaal niks gebeurt, kan kerst tenminste gezellig doorgaan
quote:Op donderdag 12 juli 2012 22:44 schreef CafeRoker het volgende:
Opvallend dat iedereen naar de spirituele en/of maya kant van de zaak kijkt.
Ik ben bang dat het vrij aannemelijk is dat of er die dag nu wel of niets gebeurt dat aan een van die twee gerelateerd is, het mensen wel op ideeen brengt. Simpel gezegd, een Breivik 2 gaat echt niet op 19 december knallen, die wacht wel even twee dagen.
Ik denk dat we die dag heel wat rottigheid te verduren gaan krijgen. Niet omdat dat in een kalender geschreven staat, maar wel omdat er genoeg mensen zijn die vastbesloten zijn het uit te laten komen of er domweg dankbaar gebruik van maken.
En ik geloof niet dat het zich tot wat collectieve zelfmoorden zal beperken.
ja dat komt ook omdat het in veel verschillende kalenders van hun staat, en het niet zozeer het einde voor hun betekende van de aarde maar het einde van een cyclus van de aarde, het wordt volgens hun een ster,, en dit is al met vele planeten in het universum gebeurd, en daar baseren ze mede hun theorie op, de mensheid ascendeert gewoon mee met de aarde naar de vijfde dimensiequote:Op donderdag 12 juli 2012 22:44 schreef CafeRoker het volgende:
Opvallend dat iedereen naar de spirituele en/of maya kant van de zaak kijkt.
Ik ben bang dat het vrij aannemelijk is dat of er die dag nu wel of niets gebeurt dat aan een van die twee gerelateerd is, het mensen wel op ideeen brengt. Simpel gezegd, een Breivik 2 gaat echt niet op 19 december knallen, die wacht wel even twee dagen.
Ik denk dat we die dag heel wat rottigheid te verduren gaan krijgen. Niet omdat dat in een kalender geschreven staat, maar wel omdat er genoeg mensen zijn die vastbesloten zijn het uit te laten komen of er domweg dankbaar gebruik van maken.
En ik geloof niet dat het zich tot wat collectieve zelfmoorden zal beperken.
deze moet je echt ff zien!!quote:Op vrijdag 13 juli 2012 01:31 schreef valandil25 het volgende:
een paar voorspellingen van een gast uit de jaren 80
Was dit niet fake? Volgens mij een of andere videoschoolproject.quote:
Wat is dat voor wazig filmpje...?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 01:00 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ja dat komt ook omdat het in veel verschillende kalenders van hun staat, en het niet zozeer het einde voor hun betekende van de aarde maar het einde van een cyclus van de aarde, het wordt volgens hun een ster,, en dit is al met vele planeten in het universum gebeurd, en daar baseren ze mede hun theorie op, de mensheid ascendeert gewoon mee met de aarde naar de vijfde dimensie
hier wat info over de vijfde dimensie
Ziet er inderdaad gespeeld uit. Op het moment dat hij over die encounter begint klopt z'n lichaamstaal niet meer.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:37 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Was dit niet fake? Volgens mij een of andere videoschoolproject.
quote:For those who do not physically "die" before the Great Harvest arrives, there will be a moment of
"zero-point time", where you will enjoy an ecstatic merging with the Infinite Creator, giving you a
wonderful reminder and reassurance of who and what you really are, before the veil of forgetfulness
once again descends upon you, and you will be transported to the place that awaits you, depending
upon whether you join us in 4th Density Negative (unlikely), Graduate to 4th Density Positive
(possible), or go to another similar 3rd Density planet (for the "luke-warms") to continue in your
learning for however many Cycles it takes you to Graduate to 4th Density Positive. Those in this
category will not remember anything at the time of your transition, it will be just like nothing has
changed, except you will retain the memory of your "zero-point" experience to encourage you. You will
not remember the recent experiences of the Harvest in this life here. It just be as though you all had
some mystical experience, and life will continue as 'normal' for you.
Ja tof natuurlijk hoor, zou leuk wezen.quote:
zou best kunnen, maar hoe kom je aan die info? het ziet er wel overtuigend uit in ieder geval, de details van de kleding en de kamer kloppen wel met het tijdsbeeldquote:Op vrijdag 13 juli 2012 12:37 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Was dit niet fake? Volgens mij een of andere videoschoolproject.
ja is ook een redelijk wazig filmpje, maar vind het wel een begrijpbare praktische uitleg van dimensiesquote:
Dat kleding klopt zegt niet zoveel. Er zijn ook films met kleding die 'klopt' bij een tijdsbeeld waar de film nog niet was uitgevonden.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:00 schreef valandil25 het volgende:
[..]
zou best kunnen, maar het ziet er wel overtuigend uit ieder geval, de details van de kleding en de kamer kloppen wel met het tijdsbeeld
ok dat zeg jij,, dat is dan meer een gevoel dan dat je een bron daarvoor hebt of begrijp ik je verkeerd?.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:03 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Dat kleding klopt zegt niet zoveel. Er zijn ook films met kleding die 'klopt' bij een tijdsbeeld waar de film nog niet was uitgevonden.
Het is dikke nep.
nou ik ben het in zoverre met je eens dat hij een beetje overdreven reageert als het over 2012 gaat en die encounter, zou die nou echt zoveel angst hebben voor wat komen ging of was het gespeeld?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 13:31 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Ziet er inderdaad gespeeld uit. Op het moment dat hij over die encounter begint klopt z'n lichaamstaal niet meer.
begrijpbare...?quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:02 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ja is ook een redelijk wazig filmpje, maar vind het wel een begrijpbare praktische uitleg van dimensies
Het is heel apart concept. Natuurlijk kun je waarneming een dimensie noemen, bv. Maar ik zie de zin er niet van. Ik volg het niet, idd.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:11 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
begrijpbare...?
Ik begrijp er helemaal niks van.
Over welke dimensies heeft hij het?
Klinkt als een feest waar je heel erg dronken gaat worden, en er de volgende dag niet veel meer van kan herinnerenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Er is geen bron dat dit echt is. En juist meerdere aanwijzingen dat het nep is.quote:Op vrijdag 13 juli 2012 16:08 schreef valandil25 het volgende:
[..]
ok dat zeg jij,, dat is dan meer een gevoel dan dat je een bron daarvoor hebt of begrijp ik je verkeerd?.
Ja die vent heeft er totaal geen verstand van.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 09:45 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Het is heel apart concept. Natuurlijk kun je waarneming een dimensie noemen, bv. Maar ik zie de zin er niet van. Ik volg het niet, idd.
ja het beeld was wel heel mooi ja haha, maargoed er zijn films uit die tijd die ook geen lelijk beeld hebben.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 13:32 schreef PicoMMP het volgende:
[..]
Er is geen bron dat dit echt is. En juist meerdere aanwijzingen dat het nep is.
Om maar wat te noemen: HD 1080p in 1980
misschien moet je is wat googlelen over dimensies, en wie weet kom je een filmpje tegen die je wel begrijptquote:Op vrijdag 13 juli 2012 23:11 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
begrijpbare...?
Ik begrijp er helemaal niks van.
Over welke dimensies heeft hij het?
Vind jij niet dat die gast onzin lult?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:47 schreef valandil25 het volgende:
[..]
misschien moet je is wat googlelen over dimensies, en wie weet kom je een filmpje tegen die je wel begrijpt
misschien vanuit jouw perspectief wel, maar vanuit het mijne niet.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:49 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Vind jij niet dat die gast onzin lult?
Want dat is het echt...
volgens mij bedoelt hij de zwaartekrachtquote:Op zaterdag 14 juli 2012 18:57 schreef t4rt4rus het volgende:
Maar over welke dimensies heeft hij het?
Eerst heeft hij het over de ruimte, dat zijn er 3
en dan over tijd, is er nog 1.
En dan komen andere vage, totaal zonder uitleg.
"aantrekkingskracht" wat bedoelt hij daarmee?
het aanzicht der dingen is in de 5e dimensie nog wel polarisch man/ vrouw enz, maar je voelt het niet zo je voelt eenheid.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:55 schreef valandil25 het volgende:
de twee strengen dna staan ook aan de basis van polariteiten/dualiteiten/ying yang vrouw, man enz. het is namelijk de spanning van tegenstellingen. wanneer we de derde streng bezitten zal dit ook verdwijnen, aangezien de huidige omgeving een manifestatie is van je huidige bewustzijn.
zou een cursus je genetica volgen voor je dit soort onzin op een forum knalt...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:55 schreef valandil25 het volgende:
de twee strengen dna staan ook aan de basis van polariteiten/dualiteiten/ying yang vrouw, man enz. het is namelijk de spanning van tegenstellingen. wanneer we de derde streng bezitten zal dit ook verdwijnen, aangezien de huidige omgeving een manifestatie is van je huidige bewustzijn.
nee dat ga ik niet doen, omdat dit bij de huidige wetenschap niet bekend isquote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:08 schreef The_stranger het volgende:
[..]
zou een cursus je genetica volgen voor je dit soort onzin op een forum knalt...
Drie strengen
Zwaartekracht is geen dimensie...quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:08 schreef valandil25 het volgende:
[..]
volgens mij bedoelt hij de zwaartekracht
ik bedoel dimensies die verwijzen naar bewustzijnswerkelijkhedenquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:23 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Zwaartekracht is geen dimensie...
http://mathworld.wolfram.com/Dimension.html
Er zijn 4 dimensies die wij waarnemen, spacetime.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:18 schreef valandil25 het volgende:
dimensies verwijzen naar bewustzijnswerkelijkheden, als je bijvoorbeeld geen tijd ervaart is dat een andere werkelijkheid dan die je nu hebt, dus een andere dimensie..
euh wat...?quote:velen denken dat wij naar de vijfde dimensie gaan, als dit gebeurt dan krijgen we er een extra streng dna bij waar we er nu 2 hebben, en in potentie 12. vandaar 12 bewustzijnswerkelijkheden met twaalf verschillende dimensies.
lol en vage wazige mensen weten het beter dan wetenschappers?quote:Op zaterdag 14 juli 2012 21:29 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nee dat ga ik niet doen, omdat dit bij de huidige wetenschap niet bekend is.
ik bedoel de dubbele helixquote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:37 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Er zijn 4 dimensies die wij waarnemen, spacetime.
[..]
euh wat...?
Wij krijgen een extra streng dna en we hebben er nu 2?
We hebben 46 chromosomen dat is wel wat anders dan 2.
lol krijgen we een 3 dubbele helix? of 12 dubbele helix?quote:
quote:vaag 4
vaag (geen afbreking)
bijvoeglijk naamwoord;
1. onbepaald, onduidelijk, niet scherp omlijnd
quote:wazig
wa·zig
bijvoeglijk naamwoord
2. (figuurlijk) vaag, onduidelijk
waar? isohunt? of piarat bay?quote:Op zondag 15 juli 2012 00:11 schreef t4rt4rus het volgende:
wow ik heb net de 12 strand DNA activation gedownload.
Dit kunnen jullie ook doen!
Je voelt het gelijk
Als ik jou was zou ik 22-12-2012 heel snel m'n account opzeggen.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 19:18 schreef valandil25 het volgende:
dimensies verwijzen naar bewustzijnswerkelijkheden, als je bijvoorbeeld geen tijd ervaart is dat een andere werkelijkheid dan die je nu hebt, dus een andere dimensie..
velen denken dat wij naar de vijfde dimensie gaan, als dit gebeurt dan krijgen we er een extra streng dna bij waar we er nu 2 hebben, en in potentie 12. vandaar 12 bewustzijnswerkelijkheden met twaalf verschillende dimensies.
Dimensie betekent aspect, in een breder verband. Je kunt zwaartekracht best een aspect noemen van de aarde, als je zou willen, maar dat is een zeer vreemde manier van uitdrukken.quote:Op zaterdag 14 juli 2012 23:23 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Zwaartekracht is geen dimensie...
http://mathworld.wolfram.com/Dimension.html
Die mensen die deze vage dingen de wereld in brengen, gebruiken vaak wetenschappelijke woorden en gebruiken dit op een vage manier.quote:Op zondag 15 juli 2012 00:42 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dimensie betekent aspect, in een breder verband. Je kunt zwaartekracht best een aspect noemen van de aarde, als je zou willen, maar dat is een zeer vreemde manier van uitdrukken.
Ik geloof ook dat die jongen in het filmpje aantrekkingskracht ook in een andere zin bedoeld. In die zin dat je aantrekt waar je je aandacht op richt en synchroniciteit enzo. New Age adepten geloven daar vaak in.
Nee hoeft niet perse, ging spontaan, mijn excuses.quote:
nee daar is een collectiever bewustzijn voor nodig, maar wel goed dat je uit het ego aan het ontwaken bent hahaquote:Op zondag 15 juli 2012 00:48 schreef Skitzofrenix het volgende:
Ik was al lang bewust van m'n eigen ego, betekend dat ik dan al in een hogere dimensie zit ofzo?
Hoe ontstaat zo'n collectieve bewust zijn dan? Waarom zijn de bomen niet bewust van wat ze doen en hebben geen ego, en wij mens wel? Wie of wat heeft bepaalt dat wij die wel hebben? En waarom zal er een bepaald moment zijn (21-12-2012?) dat we er allemaal bewust van worden dat alles wat we doen niet door ons zelf komt?quote:Op zondag 15 juli 2012 00:53 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nee daar is een collectiever bewustzijn voor nodig, maar wel goed dat je uit het ego aan het ontwaken bent haha
Ja?quote:
het IK is een bijproduct van het verstand,,op het moment dat je je identificeert met je IK gedachtes(ik loop,ik drink,ik adem) dan creeer je een onecht zelf, genaamd het EGO.quote:Op zondag 15 juli 2012 00:56 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Hoe ontstaat zo'n collectieve bewust zijn dan? Waarom zijn de bomen niet bewust van wat ze doen en hebben geen ego, en wij mens wel? Wie of wat heeft bepaalt dat wij die wel hebben? En waarom zal er een bepaald moment zijn (21-12-2012?) dat we er allemaal bewust van worden dat alles wat we doen niet door ons zelf komt?
Wat heeft dat filmpje te maken met waar wij het over hebben? Niets over DNA ofzo.quote:Op zondag 15 juli 2012 01:14 schreef valandil25 het volgende:
[..]
jouw ego heeft hier niets aan idd..
idd maar daarom niet minder belangrijk zo niet nog veel belangrijker..quote:Op zondag 15 juli 2012 01:24 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Wat heeft dat filmpje te maken met waar wij het over hebben? Niets over DNA ofzo.
Ook niet met 21-12-12.
Was gewoon een vraag, geen ego.
Ademen gaat gelukkig zonder dat ons bewustzijn daar voor nodig.quote:Op zondag 15 juli 2012 01:06 schreef valandil25 het volgende:
[..]
het IK is een bijproduct van het verstand,,op het moment dat je je identificeert met je IK gedachtes(ik loop,ik drink,ik adem) dan creeer je een onecht zelf, genaamd het EGO.
ademen en lopen zijn handelingen, en die gaan vanzelf namelijk, daar komt geen ik aan te pas, alleen je gedachtes beweren van wel..
Ja netzoals ons jaar ook eindigt maar dan op 12-12-12.quote:21-12-2012 is nog steeds een prognose van wat zou kunnen gebeuren..
de maya kalender eindigt dat doet het elke 26.000 jaar,, het is dus het einde van een cyclus.
Kijk dit zijn nou dingen die die mensen gebruiken om onzin de wereld in te brengen.quote:de aarde gaat zijn trilling verhogen(alles heeft een trilling,,moleculen enzo)en wij gaan daarin mee..
Wat een quatschquote:Op zondag 15 juli 2012 01:06 schreef valandil25 het volgende:
[..]
het IK is een bijproduct van het verstand,,op het moment dat je je identificeert met je IK gedachtes(ik loop,ik drink,ik adem) dan creeer je een onecht zelf, genaamd het EGO.
ademen en lopen zijn handelingen, en die gaan vanzelf namelijk, daar komt geen ik aan te pas, alleen je gedachtes beweren van wel..
21-12-2012 is nog steeds een prognose van wat zou kunnen gebeuren..
de maya kalender eindigt dat doet het elke 26.000 jaar,, het is dus het einde van een cyclus.
de aarde gaat zijn trilling verhogen(alles heeft een trilling,,moleculen enzo)en wij gaan daarin mee..
Wat in dat filmpje was belangrijk?quote:Op zondag 15 juli 2012 01:28 schreef valandil25 het volgende:
[..]
idd maar daarom niet minder belangrijk zo niet nog veel belangrijker..
nou in zoverre, dat als alles 1 bewustzijn is, wat tijdelijk uit elkaar is om zichzelf te ervaren, in dieren,mensen enz..en er dus geen IK bestaat..quote:
Ik zou misschien iets andere woorden gebruiken.quote:Op zondag 15 juli 2012 02:06 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nou in zoverre, dat als alles 1 bewustzijn is, wat tijdelijk uit elkaar is om zichzelf te ervaren, in dieren,mensen enz..en er dus geen IK bestaat..
er zijn veel mensen op deze aarde die dit niet weten,,gezien de oorlogen, macht spelletjes enz..
als er dus geen IK bestaat maar alleen 1 bewustzijn tijdelijk afgescheiden in de vorm van alles wat is. en dus ook jou en mij, dan snap je ook, waarom er geen reden is om mijn reacties te verdedigen of te verklaren want dat was gewoon een ingeving, er kwam geen IK aan te pas het ging helemaal automatisch....quote:Op zondag 15 juli 2012 02:17 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ik zou misschien iets andere woorden gebruiken.
Maar ja ben er mee eens dat het niet om ik draait.
Maar snap niet helemaal wat dit te maken heeft met 21-12-12 of met dat DNA activation.
Sorry maar lijkt dat je van het ene onderwerp naar het andere gaat zonder echt te reageren op reacties.
Wat doe je hier dan nog...?quote:Op zondag 15 juli 2012 02:26 schreef valandil25 het volgende:
[..]
als er dus geen IK bestaat maar alleen 1 bewustzijn tijdelijk afgescheiden in de vorm van jou en mij, dan snap je ook, waarom er geen reden is om mijn reacties te verdedigen..want dan ga ik als het ware tegen mijn eigen haren instrijken..
enjoying the ride, en mensen die hier op dit moment open voor staan, wat info te geven die ik zelf nuttig heb gevonden..quote:
Precies. Je verschuilen achter dit vage gedoe of in sommige gevallen religie is wel erg makkelijk.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:44 schreef Skitzofrenix het volgende:
Maar dus bij alles wat er gebeurt kan de mens er niks aan doen? Want wij doen het zelf niet?
Makkelijk om dan niet je verantwoordelijkheid te nemen.
Ik zie het al voor me als een moordenaar of een andere crimineel zegt in de rechtbank dat hij het niet was. ' Mijn ego, en zelfs die van jullie, laten ons geloven dat ik iemand heb vermoord.Maar dat is niet zo, dat ben ik niet. Ik werd bestuurd door iets wat sterker is dan ons bewustzijn. Ik ben onschuldig'quote:Op zondag 15 juli 2012 13:47 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies. Je verschuilen achter dit vage gedoe of in sommige gevallen religie is wel erg makkelijk.
En bovendien verdomde zinloos.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:44 schreef Skitzofrenix het volgende:
Maar dus bij alles wat er gebeurt kan de mens er niks aan doen? Want wij doen het zelf niet?
Makkelijk om dan niet je verantwoordelijkheid te nemen.
Dat noemen ze dan: niet toerekeningsvatbaar.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:53 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Ik zie het al voor me als een moordenaar of een andere crimineel zegt in de rechtbank dat hij het niet was. ' Mijn ego, en zelfs die van jullie, laten ons geloven dat ik iemand heb vermoord.Maar dat is niet zo, dat ben ik niet. Ik werd bestuurd door iets wat sterker is dan ons bewustzijn. Ik ben onschuldig'
haha, zo iemand wordt inderdaad gelijk door gestuurd naar het Pieter baan centrum.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:55 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat noemen ze dan: niet toerekeningsvatbaar.
Of opluchting als er niets gebeurt out of the ordinaryquote:Op zondag 15 juli 2012 13:56 schreef Pharkus het volgende:
Ik denk dat er niet veel bijzonders gebeurt. Misschien wat extra ongelukken door zenuwachtige mensen en een grote deceptie voor sommigen.
als je dus de illusie van dualiteit gaat door zien is er dus geen jeroen die jeroent of een tafel die tafelt of een boom die boomt..maar het bewustzijn/universum dat jeroent boomt en tafelt. het universum/bewustzijn neemt dus miljarden vormen aan. je zou leven kunnen zien als een film waarbij het bewustzijn weliswaar tijdelijk afgescheiden, alle rollen speelt om zichzelf in een staat van afgescheiden te ervaren.quote:Op zondag 15 juli 2012 13:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dus?
Wat vind jij van eigen verantwoording? Of is er geen 'eigen' ?
Ik ben niet doof hoorquote:Op zondag 15 juli 2012 14:10 schreef valandil25 het volgende:
[..]
als je dus de illusie van dualiteit gaat door zien is er dus geen jeroen die jeroent of een tafel die tafelt of een boom die boomt..maar het bewustzijn/universum dat jeroent boomt en tafelt. het universum/bewustzijn neemt dus miljarden vormen aan. je zou leven kunnen zien als een film waarbij het bewustzijn weliswaar tijdelijk afgescheiden, alle rollen speelt om zichzelf in een staat van afgescheiden te ervaren.
geef je iets of iemand een intellect, en beschouw je het als afgescheiden van de rest, dan ontwikkelt er zich een ikje/ego,,kijk maar bij kinderen.
de ik gedachte volgt meestal een halve seconde na de handeling of gedachte,,maar er kwam geen ik aan te pas DAT IS DE ILLUSIE...DE WERKELIJKE HANDELING KWAM VAN JE BEWUSTZIJN, DIE HET MOGELIJK MAAKT OM TE DENKEN EN TE HANDELEN
Misschien moet je eens naar Dick Schwaab kijken.quote:Op zondag 15 juli 2012 03:27 schreef valandil25 het volgende:
gedachtes net als handelingen komen gewoon in je op...je hebt daar niets voor hoeven te doen, er komt geen IK DOE OF DENK aan te pas, het gaat van zelf.. vandaar dat ik denk dat het IK niet bestaat, en zo ook vrije wil..we zijn daarom denk ik 1 bewustzijn maar dan tijdelijk afgescheiden, waardoor we ons afgescheiden ervaren,,het is het universum wat door ons heen beweegt..
De handeling vindt plaats,
maar er is niet iemand die hem doet. (Boeddha)
nee idd voor sommigen is het waarheid/perceptie van de werkelijkheid,, dus bij dezequote:Op zondag 15 juli 2012 17:34 schreef Trippii het volgende:
@ Valandil: Misschien handig om even toe te voegen dat een illusie niet per definitie nep is.
Kun je dat uitleggen? Het is zo'n vage kreet en ik begrijp het niet.quote:Op zondag 15 juli 2012 18:15 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nee idd voor sommigen is het waarheid/perceptie van de werkelijkheid,, dus bij deze
maar het ik is nooit de absolute waarheid..
stel je voor,, we zitten allebei naast een appel alleen jij zit aan de andere kant. als we de appel allebei na gaan tekenen is de kans groot dat we dan met verschillende tekeningen komen, omdat we de appel(op dat moment de realiteit) vanuit een ander perspectief zagen..quote:Op zondag 15 juli 2012 19:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Kun je dat uitleggen? Het is zo'n vage kreet en ik begrijp het niet.
Ja, begrijp ik. Maar dan gaat het toch niet over het ik maar over de perceptie?quote:Op zondag 15 juli 2012 19:22 schreef valandil25 het volgende:
[..]
stel je voor,, we zitten allebei naast een appel alleen jij zit aan de andere kant. als we de appel allebei na gaan tekenen is de kans groot dat we dan met verschillende tekeningen komen, omdat we de appel(op dat moment de realiteit) vanuit een ander perspectief zagen..
wat is precies je vraag?quote:Op zondag 15 juli 2012 19:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, begrijp ik. Maar dan gaat het toch niet over het ik maar over de perceptie?
'maar het ik is nooit de absolute waarheid.. 'quote:
nou je hebt dus de kosmische waarheid(ander perspectief,,misschien zou je dit de ultieme waarheid kunnen noemen) en aardse waarheid vanuit de dimensie van waaruit we leven.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
'maar het ik is nooit de absolute waarheid.. '
Hoe bedoel je dat? Of bedoel je dat je waarneming niet altijd de absolute waarheid is? Want dat ben ik met je eens. Het is maar net van welke kant je het bekijkt.
Maar dat heeft toch niets met je ik te maken?
Ik weet wel zeker dat dit hartstikke fake isquote:
Dankjewel voor je uitlegquote:Op zondag 15 juli 2012 19:50 schreef valandil25 het volgende:
n
[..]
nou je hebt dus de kosmische waarheid(ander perspectief,,misschien zou je dit de ultieme waarheid kunnen noemen) en aardse waarheid vanuit de dimensie van waaruit we leven.
de kosmische waarheid is dus dat het universum/bewustzijn door ons leeft,,alle gedachtes en gevoelens daar heb je niets voor hoeven doen,,ze komen gewoon in je op in je bewustzijn/stukje universum..
maar hier op aarde lijkt het voor velen alsof jij het bent die keuzes maakt en aan de touwtjes trekt..
op het moment dat je de kosmische waarheid dus weet, dan kun je dingen gaan loslaten, hetgeen waar de ghandis, en boeddhas, chopras enz het over hebben.
je zit gewoon als het ware in een film waarvan je niet zelf de regisseur bent,, je denkt dat je keuzes maakt maar die keuzes waren gewoon gedachtes en ingevingen die op kwamen in je bewustzijn..
dat bedoel ik..
ook de gedachte van regie houden over je eigen leven, was een gedachte die in je bewustzijn op kwam, je hebt er totaal niets voor hoeven doen..quote:Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dankjewel voor je uitleg![]()
Maar als ik je goed begrijp ben jij de mening toegedaan dat we alles maar moeten laten gaan en geen beslissingen moeten/hoeven maken want dat wordt voor ons gedaan?
Hoe werkt dat in het dagelijks leven wat een aaneenschakeling is van beslissingen? Kleine en grote?
En misschien wil niet iedereen loslaten maar liever zelf de regie over zijn/haar leven houden.
Want we kunnen niet de hele dag op een berg gaan zitten mediteren, we moeten werken en in ons onderhoud voorzien, de dagelijkse realiteit en wellicht ook niet die behoefte van loslaten. Wat is er mis met vasthouden aan dingen waar je aan hecht en wat vertrouwd is?
(ik schrijf maar even op wat in mijn hoofd opkomt hoor, hoop dat het duidelijk overkomt)
quote:Op zondag 15 juli 2012 20:16 schreef valandil25 het volgende:
als je echt de regie over je eigen leven zou hebben zou je er dan niet voor kiezen om in een constante staat van geluk te zijn?
Ik denk dat dit niet kan, want je levenssituatie van je bewustzijn is naar mijn mening afhankelijk van de wet van oorzaak en gevolg,,ook wel karma genaamd..
Ik ben ervan overtuigd dat jij niet leeft in het universum,,maar het universum leeft in jou..
.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:16 schreef valandil25 het volgende:
als je echt de regie over je eigen leven zou hebben zou je er dan niet voor kiezen om in een constante staat van geluk te zijn?
dit kan niet, want je levenssituatie van je bewustzijn is afhankelijk van de wet van oorzaak en gevolg,,ook wel karma genaamd..
jij leeft niet in het universum,,maar het universum leeft in jou..
nee idd niemand kan in een constante roes van geluk leven idd,,om te leren zijn er pieken en dalen nodig,,zit je namelijk altijd op een piek, waarom zou je dan nog om je heen gaan kijken om te leren..quote:Op zondag 15 juli 2012 20:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
.
Niemand kan in een constante roes van geluk leven, dat zou ook niet gezond zijn denk ik want dan heb je geen hoogte en dieptepunten meer. Vlak wordt alles dan.
Je kunt wél kiezen om zo positief mogelijk in het leven te staan en te roeien met de riemen die je hebt en daarmee tevreden zijn.
Met af en toe een intens geluksgevoel, en soms diep verdriet.
En dan maar hopen dat je een evenwicht kunt vinden .
Meer kun je niet doen. Denk ik.
Exact!quote:Op zondag 15 juli 2012 21:23 schreef valandil25 het volgende:
[..]
nee idd niemand kan in een constante roes van geluk leven idd,,om te leren zijn er pieken en dalen nodig,,zit je namelijk altijd op een piek, waarom zou je dan nog om je heen gaan kijken om te leren..
de ghandis en de deepack chopras van deze wereld, zullen je eerder als boodschap mee geven dat je gewoon moet gaan leven in plaats van dat je op een berg dagenlang moet gaan mediteren,,al is dit voor ieder bewustzijn anders natuurlijk..quote:
Dat denk ik ook, vandaar dat ik dan ook niet op die berg zit en gewoon in de maatschappij meedraaiquote:Op zondag 15 juli 2012 21:28 schreef valandil25 het volgende:
[..]
de ghandis en de deepack chopras van deze wereld, zullen je eerder als boodschap mee geven dat je gewoon moet gaan leven in plaats van dat je op een berg dagenlang moet gaan mediteren,,al is dit voor ieder bewustzijn anders natuurlijk..
in de maatschappij leer je waarschijnlijk meer levenslessen dan dat je op die berg doet..
daar heb je wel een punt ja, komt ook dat het opgesloten zit in de taal,, ik loop,,ik adem,, zijn allemaal dingen waar je niet bij nadenkt, maar het verstand verzint er een heel verhaal bij als zijnde er een ik aan te pas kwam, en al neem je dat serieus dan wordt je idd een ego..quote:Op maandag 16 juli 2012 11:51 schreef Bastard het volgende:
Wat mij opvalt is dat het laatste jaar er veel meer verschuiving is bij mensen die zoeken naar de inhoud en de betekenis van ego e de centrale rol die je speelt in het dagelijks leven.
Een tel voordat je je gedachten formuleert heb je alleen de waarnemer, daarna vind 'jij' er iets van. Zo ook bij het waarnemen van gevoelens. Pas een tel later ga je er 'ik' voor zetten.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:40 schreef valandil25 het volgende:
er komt pas een ik, als er gedachtes komen kijken..op het moment van 0 gedachtes is er ook geen ik.
mooi gesproken!quote:Op maandag 16 juli 2012 17:43 schreef Bastard het volgende:
[..]
Een tel voordat je je gedachten formuleert heb je alleen de waarnemer, daarna vind 'jij' er iets van. Zo ook bij het waarnemen van gevoelens. Pas een tel later ga je er 'ik' voor zetten.
ja nou je het zegt..quote:Op maandag 16 juli 2012 19:39 schreef Bastard het volgende:
Dat is gekEr stonden hier net nog posts onder, een stuk of 3?
haha, ja ik post op beide topics dus het kan verwarrend zijn..quote:Op maandag 16 juli 2012 20:11 schreef Bastard het volgende:
Oh nee wacht, De wereld en de invloed hier staat eigenlijk de zelfde post en daar staan die reacties onder
Het leek even op hetzelfde topic voor mij
Vroeg op bed vandaag.
Ik denk dat de menselijke nieuwsgierigheid, in een bredere context dan dit topic, heel veel goeds heeft gebracht. Als we ons nooit afvroegen hoe we iets konden bereiken of hoe iets werkt, was er nooit iets uitgevonden.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:05 schreef Wootism het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen zo bezig zijn met het 'hoe' en 'waarom' te bevatten?
Waarom niet gewoon het beste van je leven maken en je allemaal niet zo druk maken hierover?
Het kost zoveel tijd en energie...
Je kan ook gewoon het beste van je leven maken en gewoon interesse hebben om bepaalde levensvragen te beantwoorden. Daarnaast kunnen bepaalde dingen je helpen om voor jezelf het beste uit je leven te halen. Je erover druk maken.. niemand zegt dat iemand zich druk maakt, maar net zoals met alles kan je je ook hierover druk maken. En daarbij kost alles tijd en energie en als hier je interesse ligt, waarom zou je je daar dan niet in verdiepen?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:05 schreef Wootism het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom mensen zo bezig zijn met het 'hoe' en 'waarom' te bevatten?
Waarom niet gewoon het beste van je leven maken en je allemaal niet zo druk maken hierover?
Op die manier heb je daar inderdaad gelijk in, het betreft hier alleen vragen die gewoonweg niet opgelost kunnen worden omdat we daar niet de capaciteit voor hebben.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik denk dat de menselijke nieuwsgierigheid, in een bredere context dan dit topic, heel veel goeds heeft gebracht. Als we ons nooit afvroegen hoe we iets konden bereiken of hoe iets werkt, was er nooit iets uitgevonden.
Nou kun je je afvragen of dat wel zou slecht zou zijn geweest, natuurlijk..
Als het gaat om bepaalde filosofische vragen, dan is er na een paar millennia niet veel vooruitgang geboekt, nee.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:25 schreef Wootism het volgende:
[..]
Op die manier heb je daar inderdaad gelijk in, het betreft hier alleen vragen die gewoonweg niet opgelost kunnen worden omdat we daar niet de capaciteit voor hebben.
In context van dit topic is de mens al 1000enden jaren bezig met het zoeken naar antwoorden op vragen... sommige komen er niet uit, anderen denken het antwoord gevonden te hebben en verkondigen dat ook als zijnde 'waar'.
Natuurlijk is de nieuwsgierigheid van de mens essentieel voor vooruitgang, alleen nieuwsgierigheid op dit vlak lost niks op... ja misschien voor jezelf, maar daar stopt het ook.
Is ook zo, als je dit echt ontzettend leuk vindt dan moet je het natuurlijk gewoon doen.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:13 schreef Trippii het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon het beste van je leven maken en gewoon interesse hebben om bepaalde levensvragen te beantwoorden. Daarnaast kunnen bepaalde dingen je helpen om voor jezelf het beste uit je leven te halen. Je erover druk maken.. niemand zegt dat iemand zich druk maakt, maar net zoals met alles kan je je ook hierover druk maken. En daarbij kost alles tijd en energie en als hier je interesse ligt, waarom zou je je daar dan niet in verdiepen?
Ach, sommige mensen hebben over het algemeen erg weinig nodig om zelfmoord te plegen hoor. Daar hoef je je niet druk over te maken.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:30 schreef Koalaa het volgende:
Ik word zelf best wel bang van deze gedachten, dit zou betekenen dat ik niet meer jarig word, I know, klinkt dom, maar toch. Ik hou echt van de wereld en hoop dat het nog lang kan blijven bestaan.
Raar dat mensen er verschillend over denken, sommige mensen trekken zich nergens wat van aan en sommigen juist te veel. En dat mensen zelfmoord gaan plegen is toch wel erg.. Dat je je zo kan laten opfokken door andere mensen, ik word er zelf ook heel bang van..
Klopt, heb ik ook gezien, kan ook een andere docu geweest zijn maargoed. Vorig jaar zou de wereld ook vergaan, of nee, Jeuzs zou terug komen, was ook in Amerika. Die mensen hadden echt alles verkocht, al hun geld opgemaakt, en toen dat niet zo bleek te zijn hebben hun ook zelfmoord gepleegd.. en ze hadden nog een zoon die er niet in geloofde. Maar er is 1 ding wat ik nooit snap, in de bijbel staat volgensmij dat alleen God/Jeuzs kan weten wanneer hij terug komt op aarde, dan vind ik het toch wel heel knap dat er mensen zijn die dat schijnen te weten..quote:Op maandag 16 juli 2012 21:38 schreef Wootism het volgende:
[..]
Ach, sommige mensen hebben over het algemeen erg weinig nodig om zelfmoord te plegen hoor. Daar hoef je je niet druk over te maken.
Laatst nog een documentaire gezien over Amerikanen die honderdduizenden euro's hebben geïnvesteerd in het bouwen van grote ondergrondse bunkers die tot in de puntjes toe zijn uitgerust om 21-12-12 te doorstaan
Anderen gaan op die dag in een kringetje zitten met familie en nemen allemaal een cyanidepil.
Het belangrijkste is gewoon voor jezelf blijven denken en je niet bang laten maken.
Het lijkt soms inderdaad een oneindige zoektocht en het aantal invalshoeken is waarschijnlijk oneindig. Ik persoonlijk vind het denken en de complexheid (en tegelijkertijd weer de simpelheid) van bepaalde dingen zeer interessant. De mindfucks kunnen zich behoorlijk 'onmogelijk' opstapelen. Ik heb ook wel periodes gehad die behoorlijk frustrerend waren, maar uiteindelijk heeft alles wel geloond voor mij.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:29 schreef Wootism het volgende:
[..]
Is ook zo, als je dit echt ontzettend leuk vindt dan moet je het natuurlijk gewoon doen.Lijkt me alleen een oneindige zoektocht aangezien er ontzettend veel invalshoeken zijn en mensen die al denken het bij het rechte eind te hebben.
Lijkt mij gewoon een zware weg om tot een gedegen antwoord te komen dat bij jezelf past... en de kans bestaat dat je nooit tot een dergelijk antwoord komt. En dat lijkt me weer frustrerend.
Maar ik snap het, had er nog niet aan gedacht dat mensen dit echt leuk konden vindenDacht meer dat het prangende vragen waren die men echt dwars zat.
Je bedoelt 21-12-2012 als einde van de wereld? Misschien goed om te weten dat berichten over het einde van de wereld vaak geen druppel meer zijn dan pure bangmakerij. Natuurlijk is het toekomst en kan je het nooit zeker weten, maar van wat ik ben tegen gekomen om me heen en op het internet, is dat degenen die zich hierin verdiepen het wel eens zijn dat de wereld niet zal vergaan. De meerderheid denkt eerder het tegenovergestelde, een nieuwe tijd met nieuwe kansen.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:30 schreef Koalaa het volgende:
Ik word zelf best wel bang van deze gedachten, dit zou betekenen dat ik niet meer jarig word, I know, klinkt dom, maar toch. Ik hou echt van de wereld en hoop dat het nog lang kan blijven bestaan.
Raar dat mensen er verschillend over denken, sommige mensen trekken zich nergens wat van aan en sommigen juist te veel. En dat mensen zelfmoord gaan plegen is toch wel erg.. Dat je je zo kan laten opfokken door andere mensen, ik word er zelf ook heel bang van..
Dat is zeker naar zeg. Probeer je niet teveel mee te laten slepen in die doemdenkerij. Leef je leven, probeer er wat van te maken want je zorgen maken dat we er 21 december ineens niet meer zijn is zinloos. Als het gebeurt gebeurt het, en dan kun je beter gewoon fijn leven tot die tijd, ipv je eigen leven laten verknoeien door die angst.quote:Op maandag 16 juli 2012 21:44 schreef Koalaa het volgende:
[..]
Klopt, heb ik ook gezien, kan ook een andere docu geweest zijn maargoed. Vorig jaar zou de wereld ook vergaan, of nee, Jeuzs zou terug komen, was ook in Amerika. Die mensen hadden echt alles verkocht, al hun geld opgemaakt, en toen dat niet zo bleek te zijn hebben hun ook zelfmoord gepleegd.. en ze hadden nog een zoon die er niet in geloofde. Maar er is 1 ding wat ik nooit snap, in de bijbel staat volgensmij dat alleen God/Jeuzs kan weten wanneer hij terug komt op aarde, dan vind ik het toch wel heel knap dat er mensen zijn die dat schijnen te weten..
Toch het fenomeen 2012 maakt mij erg bang en om eerlijk te zijn ik lig er vaak wakker van, wat toch best wel triest is..
Dood zijn is niet eng. Denk maar is aan hoe het is als je slaapt. Niks, geen bewustzijn. Niks engs aan toch?quote:Op maandag 16 juli 2012 21:44 schreef Koalaa het volgende:
[..]
Klopt, heb ik ook gezien, kan ook een andere docu geweest zijn maargoed. Vorig jaar zou de wereld ook vergaan, of nee, Jeuzs zou terug komen, was ook in Amerika. Die mensen hadden echt alles verkocht, al hun geld opgemaakt, en toen dat niet zo bleek te zijn hebben hun ook zelfmoord gepleegd.. en ze hadden nog een zoon die er niet in geloofde. Maar er is 1 ding wat ik nooit snap, in de bijbel staat volgensmij dat alleen God/Jeuzs kan weten wanneer hij terug komt op aarde, dan vind ik het toch wel heel knap dat er mensen zijn die dat schijnen te weten..
Toch het fenomeen 2012 maakt mij erg bang en om eerlijk te zijn ik lig er vaak wakker van, wat toch best wel triest is..
Moet je voorstellen hoeveel rust je hebt als je hersens niet werken! Niks engs aan!quote:Op maandag 16 juli 2012 22:07 schreef t4rt4rus het volgende:
Dood gaan is misschien wel eng.
Maar dood zijn is niet te vergelijken met slapen Skitzo.
In je slaap werken je hersenen nog...
Haha en daar was de nuchtere frisse wind! Heerlijkquote:Op maandag 16 juli 2012 22:15 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Moet je voorstellen hoeveel rust je hebt als je hersens niet werken! Niks engs aan!
"je" is er niet meer als je hersenen niet meer werken.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:15 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Moet je voorstellen hoeveel rust je hebt als je hersens niet werken! Niks engs aan!
Ja, verfrissend hequote:Op maandag 16 juli 2012 22:22 schreef Wootism het volgende:
[..]
Haha en daar was de nuchtere frisse wind! Heerlijk
omdat als je weet wat je werkelijk bent, het leven je geen energie meer kost maar juist oplevert(in mijn beleving)quote:Op maandag 16 juli 2012 21:05 schreef Wootism het volgende:
In de zin dat je meer geeft dan je ooit kunt ontvangenquote:Op maandag 16 juli 2012 22:26 schreef valandil25 het volgende:
[..]
omdat als je weet wat je werkelijk bent, het leven je geen energie meer kost maar juist oplevert(in mijn beleving)
Toch zul je energie gebruiken in je werk en de andere dingen die je doet, of je nu bewust bent of niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:26 schreef valandil25 het volgende:
[..]
omdat als je weet wat je werkelijk bent, het leven je geen energie meer kost maar juist oplevert(in mijn beleving)
Misschien ligt daar het probleem wel. Doordat mijn leven mij al geen (weinig) energie kost maar vooral geeft, vind ik het moeilijk te begrijpen dat mensen hier zo naar op zoek zijn. Met die zoektocht heb ik gewoonweg geen ervaring.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:26 schreef valandil25 het volgende:
[..]
dan heb je het getroffen, gewoon lekker zijn, niets mis mee..quote:Op maandag 16 juli 2012 22:31 schreef Wootism het volgende:
[..]
Misschien ligt daar het probleem wel. Doordat mijn leven mij al geen (weinig) energie kost maar vooral geeft, vind ik het moeilijk te begrijpen dat mensen hier zo naar op zoek zijn. Met die zoektocht heb ik gewoonweg geen ervaring.
Ik heb het gewoon makkelijk, dat vind ik een mooie conclusie.
dit http://www.a-dvaita.nl/film4.htmquote:Op maandag 16 juli 2012 22:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Toch zul je energie gebruiken in je werk en de andere dingen die je doet, of je nu bewust bent of niet.
Ik vind het nogal zweverig, dat 'weten wie je werkelijk bent' zo vaag. Wat bedoel je ermee?
Ik heb geaccepteerd dat we niet alles weten wat er te weten valt.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:38 schreef valandil25 het volgende:
[..]
dan heb je het getroffen, gewoon lekker zijn, niets mis mee..
ik had dat niet dus vandaar mijn zoektocht
nodig had..quote:Op maandag 16 juli 2012 22:42 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Ik heb geaccepteerd dat we niet alles weten wat er te weten valt.
Is acceptatie niet misschien iets wat je nodig hebt?
Dat denk ik wel. Acceptatie is heel belangrijk.quote:Op maandag 16 juli 2012 22:42 schreef Skitzofrenix het volgende:
[..]
Ik heb geaccepteerd dat we niet alles weten wat er te weten valt.
Is acceptatie niet misschien iets wat je nodig hebt?
quote:
ja idd zie mijn vorige posts, met lavendel dan weet je wat ik bedoelquote:Op maandag 16 juli 2012 22:47 schreef Wootism het volgende:
[..]Ik vind het nu al zwaar worden....
edit: oh nee, je bedoelt natuurlijk dat je hetgeen gevonden hebt waar je naar opzoek was
mooi verwoordquote:Op maandag 16 juli 2012 21:13 schreef Trippii het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon het beste van je leven maken en gewoon interesse hebben om bepaalde levensvragen te beantwoorden. Daarnaast kunnen bepaalde dingen je helpen om voor jezelf het beste uit je leven te halen. Je erover druk maken.. niemand zegt dat iemand zich druk maakt, maar net zoals met alles kan je je ook hierover druk maken. En daarbij kost alles tijd en energie en als hier je interesse ligt, waarom zou je je daar dan niet in verdiepen?
je posts zijn erg waar het op staat, mooi..ook die over 2012..quote:Op maandag 16 juli 2012 21:45 schreef Trippii het volgende:
[..]
Het lijkt soms inderdaad een oneindige zoektocht en het aantal invalshoeken is waarschijnlijk oneindig. Ik persoonlijk vind het denken en de complexheid (en tegelijkertijd weer de simpelheid) van bepaalde dingen zeer interessant. De mindfucks kunnen zich behoorlijk 'onmogelijk' opstapelen. Ik heb ook wel periodes gehad die behoorlijk frustrerend waren, maar uiteindelijk heeft alles wel geloond voor mij.
Het is zeker ook niet voor iedereen weggelegd en ik zou het zeker ook niet iedereen aanraden. Is ook helemaal niet nodig. Ik vond bijvoorbeeld voor mij dat bepaalde dingen nodig waren die voor een ander weer 0,0 van belang zijn. Ieder zijn ding, ieder zijn vragen.
Dat je zegt dat het alleen op persoonlijk vlak iets oplost ben ik het niet mee eens, verre van zelfs.
quote:Op maandag 16 juli 2012 23:03 schreef valandil25 het volgende:
[..]
je posts zijn erg waar het op staat, mooi..ook die over 2012..
dit wist je vast allemaal wel, maar je talent om dingen te verwoorden in combi met je bewustzijnsniveau/toestand kunnen erg verhelderend zijn om onderwerpen die op het eerste gezicht moeilijk te bevatten zijn te verhelderen, dus ik denk dat veel mensen er wat aan zouden kunnen hebben als je dit wat vaker zou doen;)
maargoed dat is maar een suggestie, waarschijnlijk doe je dit al al voel je je geroepen om ergens wat over te zeggen..
Mag ik een samenvatting vragen? Want 45 minuten heb ik niet echt er voor over...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:44 schreef Maron het volgende:
Als je de graancirkels bekijkt en mag geloven op echtheid zet dit me toch aan het denken..stel dat..
Sorry..maar dat is je eigen keuze..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:45 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Mag ik een samenvatting vragen? Want 45 minuten heb ik niet echt er voor over...
haha,,dat heb ik ook heel vaak, het is wel boeiend maar toch zegt de mart smeets in je hoofd,, laat maar zitten duurt veel te langquote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:45 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Mag ik een samenvatting vragen? Want 45 minuten heb ik niet echt er voor over...
Dan verbaast het me eigenlijk dat je Zeitgeist 1 hebt afgekeken, maar is het me duidelijk waarom je nog steeds met Zeitgeist 2 bezig bent..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:35 schreef valandil25 het volgende:
[..]
haha,,dat heb ik ook heel vaak, het is wel boeiend maar toch zegt de mart smeets in je hoofd,, laat maar zitten duurt veel te lang
ja dat zou je dan zeggen, maar bijkbaar was er dan iets waardoor ik m toch gekeken heb,,heb m geloof ik een paar jaar terug al een keer willen bekijken maar toen kwam t er nie van..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:09 schreef Maron het volgende:
[..]
Dan verbaast het me eigenlijk dat je Zeitgeist 1 hebt afgekeken, maar is het me duidelijk waarom je nog steeds met Zeitgeist 2 bezig bent..![]()
Thrivequote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:29 schreef valandil25 het volgende:
nee waar gaat het over, pikte er al iets over op wat met eten te doen had,of zoiets?
kijk lavender en trippi,, zo doe je dat, als je maar genoeg aandrinkt op hoe goed of belangrijk de docu of de info is dan schep je intresse..bedankt daarvoor hahaquote:
Laat ik dat maar niet doen op een doordeweekse avondquote:Op dinsdag 17 juli 2012 18:48 schreef valandil25 het volgende:
[..]
kijk lavender en trippi,, zo doe je dat, als je maar genoeg aandrinkt op hoe goed of belangrijk de docu of de info is dan schep je intresse..bedankt daarvoor haha
haha,,nee ga eerst ff zeitgeist bekijken..geen wonder dat occupy zo volhardend is en terecht, anarchie moet eerst uitbreken voordat er echt dingen gaan veranderen, weg met dat geld en die banen en al die carriere onzin,, en met die geile cv s,, carrieres zijn alleen goed om grote egos in stand te houdenquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Laat ik dat maar niet doen op een doordeweekse avond![]()
En heb je al op het Thrive-topic gekeken?
Want nu heb je het weer over het Venus-project, met alles tegelijk bezig zijn gaat niet lukken hoor
Nou, het lijkt mij niet slim om je baan weg te gooien, waar ga je dan van leven?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:29 schreef valandil25 het volgende:
[..]
haha,,nee ga eerst ff zeitgeist bekijken..geen wonder dat occupy zo volhardend is en terecht, anarchie moet eerst uitbreken voordat er echt dingen gaan veranderen, weg met dat geld en die banen en al die carriere onzin,, en met die geile cv s,, carrieres zijn alleen goed om grote egos in stand te houden
als er geen geld meer is? je hebt deel 2 niet meer gezien?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:32 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, het lijkt mij niet slim om je baan weg te gooien, waar ga je dan van leven?
Toen was ik aan het werkquote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:35 schreef valandil25 het volgende:
[..]
als er geen geld meer is? je hebt deel 2 niet meer gezien?
Ik denk niet dat we van het materialisme af moeten stappen. Tenslotte moeten we eten. Ongebreidelde hebzucht is een ander verhaal.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:29 schreef valandil25 het volgende:
[..]
haha,,nee ga eerst ff zeitgeist bekijken..geen wonder dat occupy zo volhardend is en terecht, anarchie moet eerst uitbreken voordat er echt dingen gaan veranderen, weg met dat geld en die banen en al die carriere onzin,, en met die geile cv s,, carrieres zijn alleen goed om grote egos in stand te houden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |