abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114244902
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:53 schreef valandil25 het volgende:
http://www.a-dvaita.nl/fi(...)raatmetpaulsmit1.mp3

een mooi geluidsfragment, van patrick kicken en paul smit
:) Fijne conversatie. Zit veel in.

Het verstand en controle, verwachtingen idd

spychologie willem de ridder

Taal heeft er ook wel mee te maken denk ik ja.

(die vrije wil en intuïtie vind ik wel beetje vaag, ik denk zelf dat de mensen in india die hij noemt het anders zien dan dat hij denkt)

ps dit is weer analyseren van mij, sorry
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_114245632
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:19 schreef sientelo het volgende:

[..]

:) Fijne conversatie. Zit veel in.

Het verstand en controle, verwachtingen idd

spychologie willem de ridder

Taal heeft er ook wel mee te maken denk ik ja.

(die vrije wil en intuïtie vind ik wel beetje vaag, ik denk zelf dat de mensen in india die hij noemt het anders zien dan dat hij denkt)

ps dit is weer analyseren van mij, sorry
op www. waarheid.com staan heel veel van dit soort geluidsfragmenten, waar we wat aan zouden kunnen hebben..ze staan aan de rechterkant van de pagina..
  zondag 15 juli 2012 @ 23:42:41 #103
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_114253092
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:58 schreef sientelo het volgende:

[..]

Ja. Toch is je begrip ervan een ervaring denk ik.
De mens heeft geen zintuigen voor magnetische velden, dus is de ervaring indirect. Iets dat volledig buiten het bereik van de menselijke ervaring ligt (direct en indirect) is onkenbaar. Dus alles berust op uiteindelijk ervaring. Theorie is alleen nodig om de samenhang in deze ervaringen te formuleren. Als je dat allemaal op één hoop wilt gooien en ervaring wilt noemen, dan is alles ervaring.

quote:
Ja, maar wie is er objectief?
Objectiviteit berust op gemeenschappelijke toegankelijkheid. De aanwezigheid van een boom is objectief omdat iedereen hem kan zien en aanraken.

quote:
Een koppeling sluit het functioneren van je geest zonder lichaam niet uit toch? Magneten kunnen elkaar aantrekken of afstoten (er gebeurd iets met een magnetisch veld, er is een wisselwerking) maar ze kunnen ook los van elkaar bestaan.
Doe iets met het lichaam en je geest functioneert anders (drugs), of je bewustzijn verdwijn helemaal (narcose). Het zijn aanwijzingen, geen bewijs. Maar wel objectief (iedereen kan desgewenst zelf een narcose ondergaan). Mensen die weten dat je geest los je van je lichaam bestaat, baseren dat op ervaringen die niet gemeenschappelijk toegankelijk zijn (niet objectief). Ze kunnen gelijk hebben, maar anderen kunnen het niet controleren.

quote:
Zoete koek slikken nee, dus kritisch ja, alleen altijd oppassen als je denkt zelf objectief te zijn/de waarheid te kennen denk ik.
Er is veel ervaring met kennis opbouw. Het is zeker geen individuele aangelegenheid. Het is dus niet zomaar het woord van de één tov het woord van de ander.

quote:
Ja op was weer eens niet over nagedacht. Ervaring heeft daar wel mee te maken.
Ik begrijp dat je er allerlei ervaringen van jezelf bij gebruikt. Maar dat kan ik niet weten. laat staan meewegen.
The view from nowhere.
pi_114256118
De matrix staat er ook mee in verband

nou ja gedeeltes

[ Bericht 2% gewijzigd door sientelo op 16-07-2012 01:06:58 ]
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
  maandag 16 juli 2012 @ 11:56:34 #105
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_114263576
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 17:50 schreef sientelo het volgende:

[..]

wat geloof jij eigenlijk?
Om je vraag te beantwoorden, al ben ik ook een zoekende, Ik herken je openingspost als een jehova blaadje(ben ik op geabboneerd) waarin oprechte vragen geponeerd worden en dan de antwoorden uit bijbelteksten haalt. Die over het algemeen veelzeggend zijn.(maar ook heel vaak veel weglaten)
Maar het draait om het goede, (en god zag dat het goed was , wordt tig keer herhaald in gen1)
Zarathustra , goede gedachtes,goede woorden, goede daden (ahura mazda)
Goed en kwaad zijn relatieve begrippen, wat vroeger als goed gezien werd is tegenwoordig uit den boze (heksenvervolging, doodstraf,)

Of god bestaat weet ik niet maar ik geniet iedere dag van zijn werken.
verder vond ik de 10 geboden wel een werkbaar uitgangspunt.
En met Zarathustra is het wel prettig leven.
Over dualiteit als basis teveel positiviteit lijdt tot negatieviteit en omgekeerd ..Iets met jing en jang.

Je schreef dat de mens naar vrede(positief) hunkerde, waarom? Omdat men oorlog verschrikkelijk vond (pijn vernietiging dood verdriet) en kijk heden ten dage is.

Boedisme ,ik weet er niet veel van maar iets met berusting is me bijgebleven en het innerlijk.
Ook de flower of life ken ik vannuit die hoek.(jouw avatar)

Vanuit de new age is me energie bijgebleven, iets van onze waarnemingen zijn het gevolg van frequenties (licht,kleuren,vormen,geluid)

Daarnaast probeer ik open minded te blijven, maar bovenstaande geeft wel aardig weer van waaruit mijn goedgelovigheid gevoed wordt.

Ik spreek ook meestal van "mijn" god omdat het mijn voorstelling van god is.
There is only one religion
  maandag 16 juli 2012 @ 17:03:18 #106
338096 Mxx
the best u ever had
pi_114276377
Mijn visie (ik heb niet alle reacties gelezen voor het geval er een soortgelijke tussen zit)

Denk eens na over je leven; wat doe je?
Je werkt, en werkt, en werkt. Je hebt een klein beetje vrije tijd, die besteedt wordt (in de meeste gevallen) achter vermaak. Denk aan televisie, laptop of telefoon.
Waarvoor werk je? Om geld te verdienen. Waarom verdien je geld? Om te overleven.
Je geeft daarentegen heel veel geld weg. Aan de regering. Waarom geven we zoveel geld weg? Je betaalt voor anderen die op dat moment zorg nodig hebben en daar is geld voor nodig.
Dat is het excuus.
Want waar gaat het geld werkelijk heen? We zitten in een crisis, dat is duidelijk. Maar zitten we wel echt in een crisis? Op deze manier kan de regering de rekeningen verhogen, dat we allemaal een bijdrage voeren voor een beter leven. Zeggen ze. Want eigenlijk gaat het geld gewoon terug naar hun.

En is het werkelijk een beter leven om driekwart van je inkomsten te verliezen? Je altijd afhankelijk te moeten zijn van geld? We leren dingen op school al op een belachelijk vroege leeftijd en moeten eigenlijk al vroeg beginnen met werken willen we 'leuke' dingen doen. Waarop we meestal op 15 jarige leeftijd al geld inleveren aan de maatschappij.

Zou je ergens anders kunnen wonen ZONDER geld te betalen? ZONDER identiteit? Zou je voor jezelf kunnen zorgen, helemaal alleen? Sinds wanneer is dit niet meer mogelijk? Sinds wanneer mogen we niet zelf beslissen wat we willen doen met ons leven maar geven ze ons minimale keuzes?

Je kiest een opleiding; dat is zo. Maar had je een andere gekozen als je opleidings 'niveau' hoger was geweest? Wie beslist je niveau? En waarom moet je dat niveau hebben? Is het niet beter om te leren hoe je voor jezelf kunt zorgen zodat je niet afhankelijk bent van een baan of uitkering?

Ze hebben ons in hun macht en ze kunnen doen wat ze willen... Ze bedachten medicijnen omdat het geld opbrengt; terwijl natuurlijke middelen ook helpen. Ze bedachten internet, die stralingen bevatten om ons opzettelijk ziek te maken (denk aan kanker dmv stralingen) met als excuus vermaak; waardoor we als we ons niet lekker voelen medicijnen gebruiken; en hun meer geld geven. In het ergste geval gaan we eraan dood. Ook heeft tv een slechte invloed; daar zijn we allang achter. De makeup, het schoonheidsideaal. De producten die ze laten zien die we niet eens nodig hebben. De kinderprogramma's waarin scheldwoorden worden gebruikt en slechte dingen onbewust worden doorgegeven. We gaan alleen maar meer geld uitgeven aan materialistische dingen. Terwijl we juist de basisdingen moeten kennen; waarom verbouwt bijna niemand meer hun eigen eten? Waarom verpakt en vantevoren bereid? Wie weet wat ze er voor chemische troep instoppen. Boeren gaan weg, de natuurlijke producten ook. Waarom blijven die niet? Soms maakt het eten ons alleen maar zieker. We zijn totaal afhankelijk van de regering en dat zal altijd zo blijven. We zitten er zo diep in dat we er nooit meer uitkomen.

Dus zeg maar vaarwel tegen je vrijheid! (Of je moet multimiljonair zijn...)
pi_114280200
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:03 schreef Mxx het volgende:
Mijn visie (ik heb niet alle reacties gelezen voor het geval er een soortgelijke tussen zit)

Denk eens na over je leven; wat doe je?
Je werkt, en werkt, en werkt. Je hebt een klein beetje vrije tijd, die besteedt wordt (in de meeste gevallen) achter vermaak. Denk aan televisie, laptop of telefoon.
Waarvoor werk je? Om geld te verdienen. Waarom verdien je geld? Om te overleven.
Je geeft daarentegen heel veel geld weg. Aan de regering. Waarom geven we zoveel geld weg? Je betaalt voor anderen die op dat moment zorg nodig hebben en daar is geld voor nodig.
Dat is het excuus.
Want waar gaat het geld werkelijk heen? We zitten in een crisis, dat is duidelijk. Maar zitten we wel echt in een crisis? Op deze manier kan de regering de rekeningen verhogen, dat we allemaal een bijdrage voeren voor een beter leven. Zeggen ze. Want eigenlijk gaat het geld gewoon terug naar hun.

En is het werkelijk een beter leven om driekwart van je inkomsten te verliezen? Je altijd afhankelijk te moeten zijn van geld? We leren dingen op school al op een belachelijk vroege leeftijd en moeten eigenlijk al vroeg beginnen met werken willen we 'leuke' dingen doen. Waarop we meestal op 15 jarige leeftijd al geld inleveren aan de maatschappij.

Zou je ergens anders kunnen wonen ZONDER geld te betalen? ZONDER identiteit? Zou je voor jezelf kunnen zorgen, helemaal alleen? Sinds wanneer is dit niet meer mogelijk? Sinds wanneer mogen we niet zelf beslissen wat we willen doen met ons leven maar geven ze ons minimale keuzes?

Je kiest een opleiding; dat is zo. Maar had je een andere gekozen als je opleidings 'niveau' hoger was geweest? Wie beslist je niveau? En waarom moet je dat niveau hebben? Is het niet beter om te leren hoe je voor jezelf kunt zorgen zodat je niet afhankelijk bent van een baan of uitkering?

Ze hebben ons in hun macht en ze kunnen doen wat ze willen... Ze bedachten medicijnen omdat het geld opbrengt; terwijl natuurlijke middelen ook helpen. Ze bedachten internet, die stralingen bevatten om ons opzettelijk ziek te maken (denk aan kanker dmv stralingen) met als excuus vermaak; waardoor we als we ons niet lekker voelen medicijnen gebruiken; en hun meer geld geven. In het ergste geval gaan we eraan dood. Ook heeft tv een slechte invloed; daar zijn we allang achter. De makeup, het schoonheidsideaal. De producten die ze laten zien die we niet eens nodig hebben. De kinderprogramma's waarin scheldwoorden worden gebruikt en slechte dingen onbewust worden doorgegeven. We gaan alleen maar meer geld uitgeven aan materialistische dingen. Terwijl we juist de basisdingen moeten kennen; waarom verbouwt bijna niemand meer hun eigen eten? Waarom verpakt en vantevoren bereid? Wie weet wat ze er voor chemische troep instoppen. Boeren gaan weg, de natuurlijke producten ook. Waarom blijven die niet? Soms maakt het eten ons alleen maar zieker. We zijn totaal afhankelijk van de regering en dat zal altijd zo blijven. We zitten er zo diep in dat we er nooit meer uitkomen.

Dus zeg maar vaarwel tegen je vrijheid! (Of je moet multimiljonair zijn...)
je hebt daar helemaal gelijk in,, we worden een beetje heel veel onder de duim gehouden door autoriteiten, belangrijke levenslessen worden niet aan ons geleerd in de schoolbanken, en geld is te belangrijk als middel..

zit trouwens nu zeitgeist te kijken op youtube, ,,,echt rete intreassant!!
pi_114280533
hier een linkje van zeitgeist met nl ondertiteling
  maandag 16 juli 2012 @ 18:54:00 #109
338096 Mxx
the best u ever had
pi_114280697
quote:
[..]

je hebt daar helemaal gelijk in,, we worden een beetje heel veel onder de duim gehouden door autoriteiten, belangrijke levenslessen worden niet aan ons geleerd in de schoolbanken, en geld is te belangrijk als middel..

zit trouwens nu zeitgeist te kijken op youtube, ,,,echt rete intreassant!!
Oke thanks ik ga hem nu ook kijken, ben benieuwd wat er daar naar voren komt, had er nog niet van gehoord! Zelf kwam ik hierachter door een docu genaamd Thrive. Daar leggen ze precies uit hoe geld is ontstaan en waarom geld is gekomen en wie er nu eigenlijk de macht heeft over het geld. Er komt zoveel aan bod in die docu dat ik niet alles hier kon plaatsen maar het komt er idd op neer dat we onder de duim worden gehouden!
  maandag 16 juli 2012 @ 18:55:03 #110
338096 Mxx
the best u ever had
pi_114280741
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:49 schreef valandil25 het volgende:
Had hem al gevonden, toevallig kijk ik nu precies de film die je hebt uitgekozen om te plaatsen!
pi_114281129
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:55 schreef Mxx het volgende:

[..]

Had hem al gevonden, toevallig kijk ik nu precies de film die je hebt uitgekozen om te plaatsen!
ja dit was ook het eerste zoek resultaat op youtube geloof ik,,maar ik dacht voor de luie mensen onder ons haha die dan denken van ja dat komt wel een keer,,ook prima, maar ik zet er ff n vaartje achter haha
  maandag 16 juli 2012 @ 21:14:24 #112
338096 Mxx
the best u ever had
pi_114288185
quote:
[..]

ja dit was ook het eerste zoek resultaat op youtube geloof ik,,maar ik dacht voor de luie mensen onder ons haha die dan denken van ja dat komt wel een keer,,ook prima, maar ik zet er ff n vaartje achter haha
Ik heb hem helemaal afgekeken en er kwam veel in voor wat ik al wist, maar nu nog uitgebreider uitgelegd en het geeft ook kijk weer op andere zaken. Ik besefte me aan het eind van deze docu dat ik op de middelbare school een keer een brief moest schrijven waarom ik altijd zo opstandig was. Eigenlijk was die brief een lange opstand over het 'moeten' van iets waar ik dus een grote hekel aan heb. Al vanaf jongs af aan. Dus heb ik ook de brief (ze waren werkelijk in schok dat ik ze robotten van de overheid had genoemd) nooit meer terug mogen zien en ik heb geen idee waar hij gebleven is. Ook kende ik deze theorie toen nog niet, wat erg veel op mijn kritiek van meerdere pagina's leek.

Nu besef ik pas goed dat ik al die tijd geweten heb wat er speelde, en dat ik wel degelijk opstand heb geboden. Ik heb nooit geleerd voor school (en toch altijd overgegaan vreemd genoeg), ik koop bijna nooit iets alleen als het echt nodig is en dat omtrent kleding, gadgets, eten, drinken, prullaria en belangrijker nog ik behandel ieder mens als een gelijke tot ze me het tegendeel bewijzen. En dit deed ik allemaal al voor ik de stukjes bij elkaar kon leggen dmv zo'n documentaire's.

Ik hoop dat hier ooit een einde aan komt en ik zal er ook zeker bewust van blijven.

Maar wanneer is een goede vraag want die chip wil ik dus echt niet.. Daar zou ik nooit achter staan!!
  maandag 16 juli 2012 @ 21:54:12 #113
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_114290949
Zeitgeist is een goede eyeopener.
Maar waar ikzelf geregeld aan moet denken is dat ik dat systeem linksom of rechtsom mede instant houdt of er belang bij heb om het in stand te houden, uit lijfsbehoud om het zo maar te formuleren.
I am trapped.... :X
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 22:03:26 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_114291664
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:54 schreef Dance99Vv het volgende:
Maar waar ikzelf geregeld aan moet denken is dat ik dat systeem linksom of rechtsom mede instant houdt of er belang bij heb om het in stand te houden, uit lijfsbehoud om het zo maar te formuleren.
Dat is het denk ik. We zitten in dit systeem en weten niet beter, en we willen in feite ook niets van onze verworvenheden inleveren. Neem nu de computer, zou men daar makkelijk afstand van doen? Denk het niet.
Dus in feite doen we allemaal vrolijk mee en genieten ook van al deze dingen en de mogelijkheden die het leven ons biedt.

Dus ja, eens met je. We houden het zelf in stand. Uit lijfsbehoud of omdat men dingen niet meer kan missen.
  maandag 16 juli 2012 @ 22:16:32 #115
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_114292518
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:03 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is het denk ik. We zitten in dit systeem en weten niet beter, en we willen in feite ook niets van onze verworvenheden inleveren. Neem nu de computer, zou men daar makkelijk afstand van doen? Denk het niet.
Dus in feite doen we allemaal vrolijk mee en genieten ook van al deze dingen en de mogelijkheden die het leven ons biedt.

Dus ja, eens met je. We houden het zelf in stand. Uit lijfsbehoud of omdat men dingen niet meer kan missen.
Ik heb een biologieboek uit begin1900, waar de natuur (en wat er eetbaar is) tot in details uitgelegd wordt met kleurijke plaatjes erbij (echt handwerk en vakmanschap in tekenen en boekdrukkunst)
Ik heb een kookboek (van mijn oma die het weer had van haar moeder ) van ongeveer 1930.
Daar staat precies in hoe dingen gemaakt worden die we tegenwoordig echt niet zelf meer maken maar in een supermarkt kopen, zelfs de/het slachten van een varken of koe of schaap,kip enzovoort staat tot in detail beschreven.
Ook heb ik een kookboek van de huishoudschool te 's gravenhaegen van net na de oorlog met de meest basic info.
Het huidige kookboek is hoe je instant maaltijden bereid in de microwave.(sorry grapje)

De mens weet steeds minder.
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 22:24:25 #116
249559 crew  Lavenderr
pi_114293029
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:16 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Ik heb een biologieboek uit begin1900, waar de natuur (en wat er eetbaar is) tot in details uitgelegd wordt met kleurijke plaatjes erbij (echt handwerk en vakmanschap in tekenen en boekdrukkunst)
Ik heb een kookboek (van mijn oma die het weer had van haar moeder ) van ongeveer 1930.
Daar staat precies in hoe dingen gemaakt worden die we tegenwoordig echt niet zelf meer maken maar in een supermarkt kopen, zelfs de/het slachten van een varken of koe of schaap,kip enzovoort staat tot in detail beschreven.
Ook heb ik een kookboek van de huishoudschool te 's gravenhaegen van net na de oorlog met de meest basic info.
Het huidige kookboek is hoe je instant maaltijden bereid in de microwave.(sorry grapje)

De mens weet steeds minder.
Van de dingen die jij beschrijft weten we idd steeds minder. Alles ligt kant en klaar voor ons in de supermarkten.
  maandag 16 juli 2012 @ 22:28:51 #117
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_114293342
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Van de dingen die jij beschrijft weten we idd steeds minder. Alles ligt kant en klaar voor ons in de supermarkten.
Verleden ,heden..........
Toekomst , terug naar af of laten we overheden bepalen wat we eten, drinken en welke genotmiddelen we mogen nuttigen.
Denk aan belasten junkfood/frituur, model mens (dik zijn is en ziekte?) (denkt aan ideaalbeeld duitser,arier)
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 22:33:28 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_114293666
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:28 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Verleden ,heden..........
Toekomst , terug naar af of laten we overheden bepalen wat we eten, drinken en welke genotmiddelen we mogen nuttigen.
Denk aan belasten junkfood/frituur, model mens (dik zijn is en ziekte?) (denkt aan ideaalbeeld duitser,arier)
Ik bepaal zelf wat ik eet. Zo gezond mogelijk met af en toe een uitstapje naar fastfood en dat bevalt me prima. Voel me gezond.
En ideaalbeeld, ariër? Hoe bedoel je?
  maandag 16 juli 2012 @ 22:38:11 #119
334494 Dance99Vv
Praise Bastet
pi_114293981
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:33 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik bepaal zelf wat ik eet. Zo gezond mogelijk met af en toe een uitstapje naar fastfood en dat bevalt me prima. Voel me gezond.
En ideaalbeeld, ariër? Hoe bedoel je?
Zie het in de picture , niet persoonlijk. ;)
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 22:49:33 #120
249559 crew  Lavenderr
pi_114294781
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:38 schreef Dance99Vv het volgende:

[..]

Zie het in de picture , niet persoonlijk. ;)
Okee. Al begrijp ik het niet helemaal , maar geeft niet, het is al laat en ben een beetje moe.
pi_114294891
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:14 schreef Mxx het volgende:

[..]

Ik heb hem helemaal afgekeken en er kwam veel in voor wat ik al wist, maar nu nog uitgebreider uitgelegd en het geeft ook kijk weer op andere zaken. Ik besefte me aan het eind van deze docu dat ik op de middelbare school een keer een brief moest schrijven waarom ik altijd zo opstandig was. Eigenlijk was die brief een lange opstand over het 'moeten' van iets waar ik dus een grote hekel aan heb. Al vanaf jongs af aan. Dus heb ik ook de brief (ze waren werkelijk in schok dat ik ze robotten van de overheid had genoemd) nooit meer terug mogen zien en ik heb geen idee waar hij gebleven is. Ook kende ik deze theorie toen nog niet, wat erg veel op mijn kritiek van meerdere pagina's leek.

Nu besef ik pas goed dat ik al die tijd geweten heb wat er speelde, en dat ik wel degelijk opstand heb geboden. Ik heb nooit geleerd voor school (en toch altijd overgegaan vreemd genoeg), ik koop bijna nooit iets alleen als het echt nodig is en dat omtrent kleding, gadgets, eten, drinken, prullaria en belangrijker nog ik behandel ieder mens als een gelijke tot ze me het tegendeel bewijzen. En dit deed ik allemaal al voor ik de stukjes bij elkaar kon leggen dmv zo'n documentaire's.

Ik hoop dat hier ooit een einde aan komt en ik zal er ook zeker bewust van blijven.

Maar wanneer is een goede vraag want die chip wil ik dus echt niet.. Daar zou ik nooit achter staan!!
mooi gezegd allemaal! deze film is wel een eyeopener idd, maar ook allemaal deel van de grotere film waar zelfs de rockefellertjes van dit universum een rol in hebben..
pi_114296209
De heerser van jouw wereld, dat zou jij zelf moeten zijn.

Met alle dualisme die je ervaart in die wereld, en ook in jezelf. Want het maakt deel uit van jou. We zijn niet alleen maar goed, of alleen maar slecht. Maar je zou met het goede in jezelf, het kwade in jou kunnen dragen, of omarmen, verzorgen... hoe je dat ook wilt noemen. Geef het een hand, en neem het mee op je pad. Door er bewust van te zijn. Zodat het een plekje krijgt en mag bestaan. Het negeren of ontkennen van die gevoelens en gedachten, verwijdert je van wie je werkelijk bent, en daarmee doe je jezelf en ook degenen van wie je houdt tekort. Die mensen zouden jou toch immers in al je zijn moeten kunnen ervaren, zoals jij ook degenen die je dierbaar zijn zou willen kunnen ervaren. In het nu. Niet in een dramatisch verleden, en ook niet in mooie verhalen voor de toekomst. Maar gewoon zoals je nu bent, met de dingen die je nu ervaart en beleeft.

En dat is hetzelfde met openstaan. Het is goed om open te staan voor andere mensen, en andere visies. Maar soms kan dat een orkaan en chaos veroorzaken in je diepste zelf. Op zo'n moment moet je op zoek gaan naar de rust in jezelf. Dan doe je alle ramen en deuren dicht, en de kachel aan. Totdat de rust is wedergekeerd, de wind is gaan liggen en de zon weer schijnt, en je alle ramen en deuren weer wijd open zet.

Take care!

Voor jezelf én voor een ander.
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 23:18:16 #123
249559 crew  Lavenderr
pi_114296633
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:12 schreef Tayu het volgende:
De heerser van jouw wereld, dat zou jij zelf moeten zijn.

Met alle dualisme die je ervaart in die wereld, en ook in jezelf. Want het maakt deel uit van jou. We zijn niet alleen maar goed, of alleen maar slecht. Maar je zou met het goede in jezelf, het kwade in jou kunnen dragen, of omarmen, verzorgen... hoe je dat ook wilt noemen. Geef het een hand, en neem het mee op je pad. Door er bewust van te zijn. Zodat het een plekje krijgt en mag bestaan. Het negeren of ontkennen van die gevoelens en gedachten, verwijdert je van wie je werkelijk bent, en daarmee doe je jezelf en ook degenen van wie je houdt tekort. Die mensen zouden jou toch immers in al je zijn moeten kunnen ervaren, zoals jij ook degenen die je dierbaar zijn zou willen kunnen ervaren. In het nu. Niet in een dramatisch verleden, en ook niet in mooie verhalen voor de toekomst. Maar gewoon zoals je nu bent, met de dingen die je nu ervaart en beleeft.

En dat is hetzelfde met openstaan. Het is goed om open te staan voor andere mensen, en andere visies. Maar soms kan dat een orkaan en chaos veroorzaken in je diepste zelf. Op zo'n moment moet je op zoek gaan naar de rust in jezelf. Dan doe je alle ramen en deuren dicht, en de kachel aan. Totdat de rust is wedergekeerd, de wind is gaan liggen en de zon weer schijnt, en je alle ramen en deuren weer wijd open zet.

Take care!

Voor jezelf én voor een ander.
Mooie post ^O^
pi_114304028
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:18 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Mooie post ^O^
zeker,,verzet tegen alles wat opkomt in het nu, is volstrekt zinloos, als je dat doorhebt, dan volgt er rust..
pi_114304209
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 06:39 schreef valandil25 het volgende:

[..]

zeker,,verzet tegen alles wat opkomt in het nu, is volstrekt zinloos, als je dat doorhebt, dan volgt er rust..
laat het er zijn, en als er actie nodig is onderneem actie..
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:41:45 #126
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_114311630
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:49 schreef valandil25 het volgende:
Goed mogelijk dat Zeitgeist door 'de elite' is gemaakt, denk je niet?

Er wordt eerst een stukje 'waarheid' verteld, en vervolgens zetten ze godsdienst en Jezus 'in een ander daglicht', zodat we allemaal ons ego kunnen boosten en denken dat we zelf god zijn.

Nou hoeft niemand zichzelf tekort te doen, maar we maken wel deel uit van een groter geheel.
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 13:17:27 #127
249559 crew  Lavenderr
pi_114313069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:41 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Er wordt eerst een stukje 'waarheid' verteld, en vervolgens zetten ze godsdienst en Jezus 'in een ander daglicht', zodat we allemaal ons ego kunnen boosten en denken dat we zelf god zijn.

Nou hoeft niemand zichzelf tekort te doen, maar we maken wel deel uit van een groter geheel.
Dat gevaar zit er idd in.
En ja, we horen bij een groter geheel, dat denk ik ook en zullen nooit helemaal doorgronden hoe alles in elkaar steekt.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:24:26 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114313396
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:54 schreef Dance99Vv het volgende:
Als het al waar is wat er in de video staat dan is het iig iets wat te groot is om aan te kunnen pakken, maw te ver van je bed om je er echt druk om te kunnen maken.
Zoek daarom altijd naar wat jij zelf kan bewerkstelligen, de rest rolt wel verder.
The truth was in here.
pi_114316505
quote:

[..]

Dat het niet helemaal klopt dat is waar. Maar daarom is het nog niet meteen door kwaadwillende mensen gemaakt. De elite, laat me niet lachen. De een gelooft in de paus als antichrist, de ander in de elite die de mensheid dom houdt.

Op Zelzate is nog wel plek voor iemand zoals jij *O*
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:48:52 #130
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_114321836
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:55 schreef sientelo het volgende:
De matrix staat er ook mee in verband

nou ja gedeeltes
Het hoofdthema van de film is volgens mij: "Wat is de echte realiteit?". Er is zeker meer tussen hemel en aarde dan het oog ziet. Daarom zijn er zijn speculatieve filosofieen over wat zich aan de andere gene zijde bevindt (dat wat je niet ziet). Er zijn verschillende mogelijkheden:

1. Er ligt aan gene zijde een bovennatuurlijke wereld, vol met wonderlijke zaken, nauw aansluitend bij allerlei menselijke behoeften en angsten, vooral aan gene zijde van de dood.

2. Gene zijde treft men slechts de voortzetting aan van de reeds bekende natuurlijke orde. Zoals de naald van een kompas zich richt naar een onwaarneembaar aardmagnetisch veld. De scheidslijn bestaat slechts uit je eigen natuurlijke beperkingen (je eigen horizon).

3. Het machtsspel dat nooit met open kaart wordt gespeeld. Ook hier is er een grens tussen wat eenvoudig beschikbaar is en dat wat zich in het verborgene afspeelt. Het verborgene bestaat hier uit de dingen die mensen opzettelijk verbergen. Rookgordijnen moeten de pretenties van de machtigen waarmaken en de geur van hun succes bedwelmt de gelovigen. Uiteindelijk blijkt telkens weer dat de keizer geen kleren aan heeft.

In het eerste geval laat men de werkelijkheid in twee stukken uiteen laat vallen (dualisme) in de laatste twee gevallen niet (monisme). In alle gevallen zoeken waarheidszoekers naar de waarheid aan gene zijde.

[ Bericht 4% gewijzigd door deelnemer op 17-07-2012 17:01:03 ]
The view from nowhere.
pi_114323133
ja, ik ben nu te verdrietig om ergens op te reageren even...

pi_114323290
quote:

[..]

nee dat denk ik niet, want de bewjzen lijken mij wel voor de hand liggend, en ook het diepere verhaal van de illuminatie en waar ze vandaan komen ken ik.

plus dat de filosofie van in het nu leven en je bent al god (alleen noem ik het bewustzijn), dat is ook de mijne, dus kan zeitgeist niet onderuit schoffelen..

maar voordat ik op de zaken vooruit loop ben nog met zeitgeist 2 bezig
pi_114325912

[ Bericht 35% gewijzigd door sientelo op 17-07-2012 20:12:32 ]
  woensdag 18 juli 2012 @ 07:27:27 #134
371032 GoedeVraag
pi_114349269
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:35 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Dat het niet helemaal klopt dat is waar. Maar daarom is het nog niet meteen door kwaadwillende mensen gemaakt. De elite, laat me niet lachen. De een gelooft in de paus als antichrist, de ander in de elite die de mensheid dom houdt.

Op Zelzate is nog wel plek voor iemand zoals jij *O*
Wat is het doel van deze reactie?
pi_114350466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 07:27 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Wat is het doel van deze reactie?
Mensen wakker schudden, verlichten..
Als mensen minder in sprookjes geloven en in complottheorieen zou de wereld er een stuk beter uitzien. Denk je niet?
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:14:00 #136
371032 GoedeVraag
pi_114350490
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:13 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Mensen wakker schudden, verlichten..
Als mensen minder in sprookjes geloven en in complottheorieen zou de wereld er een stuk beter uitzien. Denk je niet?
Bedoel je dat we moeten geloven wat de kranten en het journaal vertellen?
pi_114350647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:14 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Bedoel je dat we moeten geloven wat de kranten en het journaal vertellen?
Ik bedoel dat je niks moet geloven. Maak jezelf niet belangrijker dan je bent. Gewoon een klein radartje die niet onmisbaar is. Het ego staat aan de grond van vele complot theorieeen. En de hang naar sensatie natuurlijk. Stel je voor dat er niks gebeurt, dan zal het leven maar saai zijn.
Friedrich Nietzsche
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:49:11 #138
371032 GoedeVraag
pi_114352924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:24 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je niks moet geloven. Maak jezelf niet belangrijker dan je bent. Gewoon een klein radartje die niet onmisbaar is. Het ego staat aan de grond van vele complot theorieeen. En de hang naar sensatie natuurlijk. Stel je voor dat er niks gebeurt, dan zal het leven maar saai zijn.
En op basis van dat ego lach jij mensen uit die een bepaalde theorie een kans geven en verwijs je ze naar Zelzate?
pi_114375519
Wat is Zelzate? Ik vond wel een plaats in België met die naam...maar snap niet wat dat ermee te maken heeft?
pi_114381748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:03 schreef deelnemer het volgende:
Je kunt oorzaken zoeken voor je angstgevoelens buiten de normale redenen, net zoals je verkaringen kunt zoeken voor je bestaan buiten de nomale gronden. Dat brengt je alleen maar verder van huis. Een karig geestelijk dieet, dat beperkt blijft tot het alledaagse, lijkt mij beter. Dan ben je in één klap van alles verlost, behalve ongewenste gevoelens. Als je je tevens houdt aan het gezonde levenstijl (voldoende en gezond eten, voldoende slapen, voldoende lichaamsbeweging) kom je tot rust en word je sterker. Verder kun je je bezighouden met alles wat mooi, goed en interessant is in dit leven.

Heb je goede redenen om daarbuiten te treden? Het mag wel, maar alleen als je er gelukkiger van wordt.
Ik denk wel dat zodra mensen zich eenmaal in dit soort zaken gaan verdiepen dat ze zichzelf helemaal gek kunnen maken, zeker wanneer er theorieen voorbij komen die gaan over mind control technieken door hogere, onzichtbare machten. Het gevaar bestaat dan dat je je blindelings op die zijde focust en er daardoor inderdaad niet gelukkiger van word. Ik heb dit zelf ook ervaren. Toch denk ik zeker dat er niks mis mee is om er regelmatig bij stil te staan wat nu de werkelijkheid echt inhoudt in plaats van maar je kop in het zand te blijven steken en je alleen maar bezig te houden met aardse zaken.

Niet zo heel lang geleden had ik ook de visie dat alles 1 is, en dat alles zijn moet zoals het wezen moet. Dat er geen goed en kwaad bestaat, en dat we het negatieve juist nodig hebben als balancerende tegenhanger voor het positieve, maar die visie heb ik niet langer. En nee, tijdens die omslag werd ik natuurlijk niet gelukkiger, want het is nu eenmaal een mooiere gedachte dat alles liefde is en alles mooi en goed is, en dat zelfs de grootste ellende een positief doel dient, maar als het je doel is om de waarheid zo goed mogelijk te begrijpen, ook al kan die best lelijk zijn, dan zij het zo. Een neutrale en/of een afstandelijke opstelling lijkt dan misschien het beste.
pi_114382487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 03:30 schreef valandil25 het volgende:
[b]de reden van ons bestaan is denk ik, dat we de bron van alles bewuster maken, doordat we de les leren van afgescheiden zijn, van die zelfde bron. want als je alleen maar liefde kent en geen tegenstellingen hebt geleerd. hoe kun je dan bewuster worden?
Toch denk ik dat dat juist een leugen is. Dat we die tegenstelling nodig hebben. Negativiteit hoeft helemaal niet te leiden tot "verbetering" of tot groei, het kan ook juist littekens achterlaten waar mensen de rest van hun leven onder gebukt gaan. Ik denk dat dat juist datgene is wat met de mensheid eeuwenlang is gebeurd. Net als ieder ander heb ik ook mijn portie pijn en verdriet gekend, maar als ik het vergelijk met wat sommige mensen hebben meegemaakt valt het dan wel weer mee. En nee, ik hoef echt niet een marteling of het zien van een moord te hebben ervaren om van een mooie zonsondergang of een goede maaltijd te kunnen genieten.

Het enige positieve wat ik kan bedenken van nare ervaringen is dat je met andere mensen kan klikken omdat zij hetzelfde ervaren en we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.
pi_114383776
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:47 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Toch denk ik dat dat juist een leugen is. Dat we die tegenstelling nodig hebben. Negativiteit hoeft helemaal niet te leiden tot "verbetering" of tot groei, het kan ook juist littekens achterlaten waar mensen de rest van hun leven onder gebukt gaan. Ik denk dat dat juist datgene is wat met de mensheid eeuwenlang is gebeurd. Net als ieder ander heb ik ook mijn portie pijn en verdriet gekend, maar als ik het vergelijk met wat sommige mensen hebben meegemaakt valt het dan wel weer mee. En nee, ik hoef echt niet een marteling of het zien van een moord te hebben ervaren om van een mooie zonsondergang of een goede maaltijd te kunnen genieten.

Het enige positieve wat ik kan bedenken van nare ervaringen is dat je met andere mensen kan klikken omdat zij hetzelfde ervaren en we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.
dus je gelooft in verdeeldheid,,ja dat zal het zijn...
we zijn allemaal gemaakt van de zelfde moleculen en atomen weet je nog?
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:35:57 #143
371032 GoedeVraag
pi_114385501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:07 schreef valandil25 het volgende:

[..]

dus je gelooft in verdeeldheid,,ja dat zal het zijn...
we zijn allemaal gemaakt van de zelfde moleculen en atomen weet je nog?
Dezelfde soort moleculen en atomen volgens mij.

Als alles hetzelfde en één is, hoe kunnen er dan verschillende entiteiten zijn?
pi_114385561
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:35 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

omdat de mohelijkheden van creatie en dna eindeloos zijn
pi_114386330
LIEFDE=EENHEID liefde is de connectie die je maakt met een ander wezen, op het moment dat je liefde voelt voel je eenheid en connectie, het gaat het denken te boven..
liefde bestaat dus niet voor niets..
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:09:45 #146
371032 GoedeVraag
pi_114387689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:49 schreef valandil25 het volgende:
LIEFDE=EENHEID liefde is de connectie die je maakt met een ander wezen, op het moment dat je liefde voelt voel je eenheid en connectie, het gaat het denken te boven..
liefde bestaat dus niet voor niets..
Ik zou dat gewoon zo zeggen, daar heb je volgens mij geen atomen of moleculen voor nodig.
pi_114388427
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:09 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Ik zou dat gewoon zo zeggen, daar heb je volgens mij geen atomen of moleculen voor nodig.
dat klopt idd,, en om dat te beseffen zitten we nu in deze wereld van dualiteiten
pi_114388495
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:19 schreef valandil25 het volgende:

[..]

dat klopt idd,, en om dat te beseffen zitten we nu in deze wereld van dualiteiten
je doet je naam wel eer aan trouwens,,je hebt goede vragen ;)
pi_114392321
je hoort vaders en moeders vaak zeggen dat hun kinderen hun alles zijn, en dat ze zelfs hun leven zouden geven voor hun kinderen,,kijk en dat is dan eigenlijk zonder het ECHT te weten het eenheids besef, namelijk dat je niet op jezelf staat maar dat er nog iets veel belangrijkers bestaat dan jij zelf.

de reden dat je dat op dit moment dit niet bij iedereen voelt, is omdat er te veel mentale ruis is,,want zoals ik al zei, liefde overstijgt het intellect..

liefde is iets wat je niet kunt zien, maar omdat het intellect zelf een vaste vorm aanneemt/de hersenen begrijpt het liefde en dus eenheid niet..

het begrijpt alleen tastbare vaste concepten die je kunt labelen en dat kun je bij liefde niet omdat je het niet kan zien
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:28:40 #150
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_114393125
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:35 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Andere ordening / structuur.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')