abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 juli 2012 @ 12:41:45 #126
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_114311630
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 18:49 schreef valandil25 het volgende:
hier een linkje van zeitgeist met nl ondertiteling
Goed mogelijk dat Zeitgeist door 'de elite' is gemaakt, denk je niet?

Er wordt eerst een stukje 'waarheid' verteld, en vervolgens zetten ze godsdienst en Jezus 'in een ander daglicht', zodat we allemaal ons ego kunnen boosten en denken dat we zelf god zijn.

Nou hoeft niemand zichzelf tekort te doen, maar we maken wel deel uit van een groter geheel.
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 13:17:27 #127
249559 crew  Lavenderr
pi_114313069
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 12:41 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Er wordt eerst een stukje 'waarheid' verteld, en vervolgens zetten ze godsdienst en Jezus 'in een ander daglicht', zodat we allemaal ons ego kunnen boosten en denken dat we zelf god zijn.

Nou hoeft niemand zichzelf tekort te doen, maar we maken wel deel uit van een groter geheel.
Dat gevaar zit er idd in.
En ja, we horen bij een groter geheel, dat denk ik ook en zullen nooit helemaal doorgronden hoe alles in elkaar steekt.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 13:24:26 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114313396
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:54 schreef Dance99Vv het volgende:
Zeitgeist is een goede eyeopener.
Maar waar ikzelf geregeld aan moet denken is dat ik dat systeem linksom of rechtsom mede instant houdt of er belang bij heb om het in stand te houden, uit lijfsbehoud om het zo maar te formuleren.
I am trapped.... :X
Als het al waar is wat er in de video staat dan is het iig iets wat te groot is om aan te kunnen pakken, maw te ver van je bed om je er echt druk om te kunnen maken.
Zoek daarom altijd naar wat jij zelf kan bewerkstelligen, de rest rolt wel verder.
The truth was in here.
pi_114316505
quote:

[..]

Dat het niet helemaal klopt dat is waar. Maar daarom is het nog niet meteen door kwaadwillende mensen gemaakt. De elite, laat me niet lachen. De een gelooft in de paus als antichrist, de ander in de elite die de mensheid dom houdt.

Op Zelzate is nog wel plek voor iemand zoals jij *O*
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  dinsdag 17 juli 2012 @ 16:48:52 #130
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_114321836
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 00:55 schreef sientelo het volgende:
De matrix staat er ook mee in verband

nou ja gedeeltes
Het hoofdthema van de film is volgens mij: "Wat is de echte realiteit?". Er is zeker meer tussen hemel en aarde dan het oog ziet. Daarom zijn er zijn speculatieve filosofieen over wat zich aan de andere gene zijde bevindt (dat wat je niet ziet). Er zijn verschillende mogelijkheden:

1. Er ligt aan gene zijde een bovennatuurlijke wereld, vol met wonderlijke zaken, nauw aansluitend bij allerlei menselijke behoeften en angsten, vooral aan gene zijde van de dood.

2. Gene zijde treft men slechts de voortzetting aan van de reeds bekende natuurlijke orde. Zoals de naald van een kompas zich richt naar een onwaarneembaar aardmagnetisch veld. De scheidslijn bestaat slechts uit je eigen natuurlijke beperkingen (je eigen horizon).

3. Het machtsspel dat nooit met open kaart wordt gespeeld. Ook hier is er een grens tussen wat eenvoudig beschikbaar is en dat wat zich in het verborgene afspeelt. Het verborgene bestaat hier uit de dingen die mensen opzettelijk verbergen. Rookgordijnen moeten de pretenties van de machtigen waarmaken en de geur van hun succes bedwelmt de gelovigen. Uiteindelijk blijkt telkens weer dat de keizer geen kleren aan heeft.

In het eerste geval laat men de werkelijkheid in twee stukken uiteen laat vallen (dualisme) in de laatste twee gevallen niet (monisme). In alle gevallen zoeken waarheidszoekers naar de waarheid aan gene zijde.

[ Bericht 4% gewijzigd door deelnemer op 17-07-2012 17:01:03 ]
The view from nowhere.
pi_114323133
ja, ik ben nu te verdrietig om ergens op te reageren even...

Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
Schildpadden kunnen meer over de weg vertellen dan hazen
pi_114323290
quote:

[..]

nee dat denk ik niet, want de bewjzen lijken mij wel voor de hand liggend, en ook het diepere verhaal van de illuminatie en waar ze vandaan komen ken ik.

plus dat de filosofie van in het nu leven en je bent al god (alleen noem ik het bewustzijn), dat is ook de mijne, dus kan zeitgeist niet onderuit schoffelen..

maar voordat ik op de zaken vooruit loop ben nog met zeitgeist 2 bezig
pi_114325912

[ Bericht 35% gewijzigd door sientelo op 17-07-2012 20:12:32 ]
Als je niet graag doet wat je doet en niet doet wat je wél graag doet, dan heb je wanklank boven muziek verkozen.
  woensdag 18 juli 2012 @ 07:27:27 #134
371032 GoedeVraag
pi_114349269
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 14:35 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Dat het niet helemaal klopt dat is waar. Maar daarom is het nog niet meteen door kwaadwillende mensen gemaakt. De elite, laat me niet lachen. De een gelooft in de paus als antichrist, de ander in de elite die de mensheid dom houdt.

Op Zelzate is nog wel plek voor iemand zoals jij *O*
Wat is het doel van deze reactie?
pi_114350466
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 07:27 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Wat is het doel van deze reactie?
Mensen wakker schudden, verlichten..
Als mensen minder in sprookjes geloven en in complottheorieen zou de wereld er een stuk beter uitzien. Denk je niet?
"Bettler aber sollte man ganz abschaffen! Wahrlich, man ärgert sich ihnen zu geben und ärgert sich ihnen nicht zu geben."
Friedrich Nietzsche
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:14:00 #136
371032 GoedeVraag
pi_114350490
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:13 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Mensen wakker schudden, verlichten..
Als mensen minder in sprookjes geloven en in complottheorieen zou de wereld er een stuk beter uitzien. Denk je niet?
Bedoel je dat we moeten geloven wat de kranten en het journaal vertellen?
pi_114350647
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:14 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Bedoel je dat we moeten geloven wat de kranten en het journaal vertellen?
Ik bedoel dat je niks moet geloven. Maak jezelf niet belangrijker dan je bent. Gewoon een klein radartje die niet onmisbaar is. Het ego staat aan de grond van vele complot theorieeen. En de hang naar sensatie natuurlijk. Stel je voor dat er niks gebeurt, dan zal het leven maar saai zijn.
Friedrich Nietzsche
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:49:11 #138
371032 GoedeVraag
pi_114352924
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 09:24 schreef BerjanII het volgende:

[..]

Ik bedoel dat je niks moet geloven. Maak jezelf niet belangrijker dan je bent. Gewoon een klein radartje die niet onmisbaar is. Het ego staat aan de grond van vele complot theorieeen. En de hang naar sensatie natuurlijk. Stel je voor dat er niks gebeurt, dan zal het leven maar saai zijn.
En op basis van dat ego lach jij mensen uit die een bepaalde theorie een kans geven en verwijs je ze naar Zelzate?
pi_114375519
Wat is Zelzate? Ik vond wel een plaats in België met die naam...maar snap niet wat dat ermee te maken heeft?
pi_114381748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 02:03 schreef deelnemer het volgende:
Je kunt oorzaken zoeken voor je angstgevoelens buiten de normale redenen, net zoals je verkaringen kunt zoeken voor je bestaan buiten de nomale gronden. Dat brengt je alleen maar verder van huis. Een karig geestelijk dieet, dat beperkt blijft tot het alledaagse, lijkt mij beter. Dan ben je in één klap van alles verlost, behalve ongewenste gevoelens. Als je je tevens houdt aan het gezonde levenstijl (voldoende en gezond eten, voldoende slapen, voldoende lichaamsbeweging) kom je tot rust en word je sterker. Verder kun je je bezighouden met alles wat mooi, goed en interessant is in dit leven.

Heb je goede redenen om daarbuiten te treden? Het mag wel, maar alleen als je er gelukkiger van wordt.
Ik denk wel dat zodra mensen zich eenmaal in dit soort zaken gaan verdiepen dat ze zichzelf helemaal gek kunnen maken, zeker wanneer er theorieen voorbij komen die gaan over mind control technieken door hogere, onzichtbare machten. Het gevaar bestaat dan dat je je blindelings op die zijde focust en er daardoor inderdaad niet gelukkiger van word. Ik heb dit zelf ook ervaren. Toch denk ik zeker dat er niks mis mee is om er regelmatig bij stil te staan wat nu de werkelijkheid echt inhoudt in plaats van maar je kop in het zand te blijven steken en je alleen maar bezig te houden met aardse zaken.

Niet zo heel lang geleden had ik ook de visie dat alles 1 is, en dat alles zijn moet zoals het wezen moet. Dat er geen goed en kwaad bestaat, en dat we het negatieve juist nodig hebben als balancerende tegenhanger voor het positieve, maar die visie heb ik niet langer. En nee, tijdens die omslag werd ik natuurlijk niet gelukkiger, want het is nu eenmaal een mooiere gedachte dat alles liefde is en alles mooi en goed is, en dat zelfs de grootste ellende een positief doel dient, maar als het je doel is om de waarheid zo goed mogelijk te begrijpen, ook al kan die best lelijk zijn, dan zij het zo. Een neutrale en/of een afstandelijke opstelling lijkt dan misschien het beste.
pi_114382487
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2012 03:30 schreef valandil25 het volgende:
[b]de reden van ons bestaan is denk ik, dat we de bron van alles bewuster maken, doordat we de les leren van afgescheiden zijn, van die zelfde bron. want als je alleen maar liefde kent en geen tegenstellingen hebt geleerd. hoe kun je dan bewuster worden?
Toch denk ik dat dat juist een leugen is. Dat we die tegenstelling nodig hebben. Negativiteit hoeft helemaal niet te leiden tot "verbetering" of tot groei, het kan ook juist littekens achterlaten waar mensen de rest van hun leven onder gebukt gaan. Ik denk dat dat juist datgene is wat met de mensheid eeuwenlang is gebeurd. Net als ieder ander heb ik ook mijn portie pijn en verdriet gekend, maar als ik het vergelijk met wat sommige mensen hebben meegemaakt valt het dan wel weer mee. En nee, ik hoef echt niet een marteling of het zien van een moord te hebben ervaren om van een mooie zonsondergang of een goede maaltijd te kunnen genieten.

Het enige positieve wat ik kan bedenken van nare ervaringen is dat je met andere mensen kan klikken omdat zij hetzelfde ervaren en we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.
pi_114383776
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 20:47 schreef Kroketvulling het volgende:

[..]

Toch denk ik dat dat juist een leugen is. Dat we die tegenstelling nodig hebben. Negativiteit hoeft helemaal niet te leiden tot "verbetering" of tot groei, het kan ook juist littekens achterlaten waar mensen de rest van hun leven onder gebukt gaan. Ik denk dat dat juist datgene is wat met de mensheid eeuwenlang is gebeurd. Net als ieder ander heb ik ook mijn portie pijn en verdriet gekend, maar als ik het vergelijk met wat sommige mensen hebben meegemaakt valt het dan wel weer mee. En nee, ik hoef echt niet een marteling of het zien van een moord te hebben ervaren om van een mooie zonsondergang of een goede maaltijd te kunnen genieten.

Het enige positieve wat ik kan bedenken van nare ervaringen is dat je met andere mensen kan klikken omdat zij hetzelfde ervaren en we allemaal in hetzelfde schuitje zitten.
dus je gelooft in verdeeldheid,,ja dat zal het zijn...
we zijn allemaal gemaakt van de zelfde moleculen en atomen weet je nog?
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:35:57 #143
371032 GoedeVraag
pi_114385501
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:07 schreef valandil25 het volgende:

[..]

dus je gelooft in verdeeldheid,,ja dat zal het zijn...
we zijn allemaal gemaakt van de zelfde moleculen en atomen weet je nog?
Dezelfde soort moleculen en atomen volgens mij.

Als alles hetzelfde en één is, hoe kunnen er dan verschillende entiteiten zijn?
pi_114385561
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:35 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

omdat de mohelijkheden van creatie en dna eindeloos zijn
pi_114386330
LIEFDE=EENHEID liefde is de connectie die je maakt met een ander wezen, op het moment dat je liefde voelt voel je eenheid en connectie, het gaat het denken te boven..
liefde bestaat dus niet voor niets..
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:09:45 #146
371032 GoedeVraag
pi_114387689
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:49 schreef valandil25 het volgende:
LIEFDE=EENHEID liefde is de connectie die je maakt met een ander wezen, op het moment dat je liefde voelt voel je eenheid en connectie, het gaat het denken te boven..
liefde bestaat dus niet voor niets..
Ik zou dat gewoon zo zeggen, daar heb je volgens mij geen atomen of moleculen voor nodig.
pi_114388427
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:09 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Ik zou dat gewoon zo zeggen, daar heb je volgens mij geen atomen of moleculen voor nodig.
dat klopt idd,, en om dat te beseffen zitten we nu in deze wereld van dualiteiten
pi_114388495
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:19 schreef valandil25 het volgende:

[..]

dat klopt idd,, en om dat te beseffen zitten we nu in deze wereld van dualiteiten
je doet je naam wel eer aan trouwens,,je hebt goede vragen ;)
pi_114392321
je hoort vaders en moeders vaak zeggen dat hun kinderen hun alles zijn, en dat ze zelfs hun leven zouden geven voor hun kinderen,,kijk en dat is dan eigenlijk zonder het ECHT te weten het eenheids besef, namelijk dat je niet op jezelf staat maar dat er nog iets veel belangrijkers bestaat dan jij zelf.

de reden dat je dat op dit moment dit niet bij iedereen voelt, is omdat er te veel mentale ruis is,,want zoals ik al zei, liefde overstijgt het intellect..

liefde is iets wat je niet kunt zien, maar omdat het intellect zelf een vaste vorm aanneemt/de hersenen begrijpt het liefde en dus eenheid niet..

het begrijpt alleen tastbare vaste concepten die je kunt labelen en dat kun je bij liefde niet omdat je het niet kan zien
  woensdag 18 juli 2012 @ 23:28:40 #150
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_114393125
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:35 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

Andere ordening / structuur.
The view from nowhere.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')