Een anderequote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:18 schreef spijkerbroek het volgende:
Ik weet niet welke kalender jij gebruikt, maar wij hebben geen 21 maanden in een jaar.
Wat zou dat mooi zijn, maar ben je niet bang, omdat begeerte de hoofdemotie is van alle mensen dat de massa geslaafd blijft in hun koophuisje en baantje? Dat heeft de elite toch wel mooi voor elkaar?quote:Op zondag 25 maart 2012 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik denk dat de wereld heel erg aan het veranderen is. Heel erg. Bestaand systemen gebaseerd op hebzucht blijken niet meer te werken. Velen moeten betalen voor de perverse graaizucht van een kleine groep. Dat is al een tijd lang bezig en zal na een grote klapper aan zijn eind komen. De elite wil kot wat kost vast houden aan wat ze hebben en de massa zal daar tegen in opstand komen. Onnodig te zeggen dat de massa zal winnen. Ik denk dan ook dat 21-12-2012 zo ongeveer het middelpunt is van deze omwenteling.
Vraag is wat die klapper zal zijn waar jij naar verwijst.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik denk dat de wereld heel erg aan het veranderen is. Heel erg. Bestaand systemen gebaseerd op hebzucht blijken niet meer te werken. Velen moeten betalen voor de perverse graaizucht van een kleine groep. Dat is al een tijd lang bezig en zal na een grote klapper aan zijn eind komen. De elite wil kot wat kost vast houden aan wat ze hebben en de massa zal daar tegen in opstand komen. Onnodig te zeggen dat de massa zal winnen. Ik denk dan ook dat 21-12-2012 zo ongeveer het middelpunt is van deze omwenteling.
De massa geslaafd in koophuisje en baantje ?quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:45 schreef Gebruikersnaam4 het volgende:
Wat zou dat mooi zijn, maar ben je niet bang, omdat begeerte de hoofdemotie is van alle mensen dat de massa geslaafd blijft in hun koophuisje en baantje? Dat heeft de elite toch wel mooi voor elkaar?
Hele populatie tot slaaf gemaakt en men heeft het niet eens door?
Ik zou voor de zekerheid je verjaardag op 21 december vieren.quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:27 schreef Geralt het volgende:
OMG als de wereld vergaat dan heb ik afgelopen 23 december voor het laatst mijn verjaardag gevierd?!?!?!
Heb jij zoveel debielen op je rug dan?quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:32 schreef JeMoeder het volgende:
Ik denk dat er een stel debielen weer collectieve zelfmoord gaan plegen en wij lekker doorleven zonder de last van die debielen op onze rug te torsen.
Imo vergiftigen ze de maatschappij. Maar dat is mijn mening. Die mening ben ik toebedeelt omdat hun denkbeelden totaal niet kan bevatten. Ook het idee dat men die denkbeelden wil verspreiden om anderen mee de dood in te nemen vind ik te verschrikkelijk voor woorden.quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik zou voor de zekerheid je verjaardag op 21 december vieren..
[..]
Heb jij zoveel debielen op je rug dan?
Ik ben iets minder haatdragend en vind het eerder zielig voor mensen die zo kwetsbaar zijn en tevens zo sterk in een doctrine gevangen zitten dat je rustig van waanzin kunt spreken.
Ik welk opzicht heb je last van die mensen dan?
edit : onzin is niet hierquote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:11 schreef oryxie het volgende:
Het einde.Ik denk het niet. het is al zo vaak gezegt. Ik denk wel dat er iets anders gaat gebeuren.
Iets met de zwaartekracht van de zon. Of alle planeten die op 1 lijn staan.Of een grote epedimie. Wat gebeurd er volgens jou. Laat het hier achter. ( ik overdrijf wat en zeg maar wat)
Lekker makkelijk. Wie niets merkt stond er gewoon niet voor open.quote:Op woensdag 28 maart 2012 15:01 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat je alleen verschil gaat merken als je er voor open staat.
Ik denk dit dus ook.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik heb het niet doorgelezen want dit lijkt me echt weer een bullshit verhaal.quote:Op maandag 2 april 2012 22:50 schreef _joepie_ het volgende:
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/SODA_chapter10.html
Op deze site staat een heel lang verhaal wat er precies gebeurd met de planeten eind 2012 etc, duidelijk uitgelegd, alleen zou ik pas bij de paragraaf "Gulden Tijdschaal" beginnen met lezen, het stuk ervoor is nogal vanuit het creationisme geschreven, ik ben meer darwinist als wetenschapper.
The Milky Way Spiralquote:Op donderdag 5 april 2012 10:52 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ik heb het niet doorgelezen want dit lijkt me echt weer een bullshit verhaal.
Wat me gelijk al opviel was het stukje over onze galaxy.
Er staat dat de Melkweg een aantal spiralen heeft,
dat is al helemaal fout...
Darwinismequote:En dan dat stukje dat het "darwinisme een dogma is"
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik denk dat het hier gewoon een koude decemberdag is.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Ehh, wat dacht je van de Maya-kalender....... In de Gregoriaanse kalender is het toch helemaal niet 'apart'?quote:Op zondag 8 april 2012 10:54 schreef Resistor het volgende:
21-12-2012 is alleen in de westerse 'Gregoriaanse kalender' wereld een 'aparte' datum.
Tsja, wat gebeurde er in 3114 voor Christus? Volgens de archeologie niet veel bijzonders, volgens de vage bronnen die we hebben volgens het geloof van de oude Maya het ontstaan van de mensen/Mayaquote:Op vrijdag 13 april 2012 16:55 schreef Manke het volgende:
Wat gebeurde er toen de cyclus begon?
Dat zal dan weer 'gebeuren'.
Ja en wij zijn ook weer begonnen op 01-01 aan het begin van het jaar.quote:Op dinsdag 17 april 2012 15:19 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Ehh, wat dacht je van de Maya-kalender....... In de Gregoriaanse kalender is het toch helemaal niet 'apart'?
Deze datum is toch juist bekend van de Maya-kalender. En juist die noem je niet!
13.0.0.0.0
Lees nou eens waar ik op reageer.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:23 schreef t4rt4rus het volgende:
[..]
Ja en wij zijn ook weer begonnen op 01-01 aan het begin van het jaar.
En we zijn met 01-01-'00 begonnen dit milennium.
Het is maar een kallender...
Waarom zou je dat cycli noemen?quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:48 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
Lees nou eens waar ik op reageer.
En trouwens, met de achtergrond van de Maya en waar hun kalender op gebaseerd is, is het wel degelijk een mijlpaal of iets aparts te noemen. Of je er verder iets achter moet zoeken of de verhalen er omheen moet geloven, daar heb ik het niet over. Dat de wereld vergaat slaat helemaal nergens op en is nergens op gebaseerd, want het is helemaal niet het einde van de kalender, er start een nieuwe cyclus volgens de Maya's.
Juist dat de wereld vergaat is het meest accurate aan het hele 2012 verhaal. Teruggrijpend op de oude Maya geloven (voor zover we daar een compleet beeld van hebben en dat juist interpreteren) betekende elke nieuwe cyclus/"einde" van de kalender het wegvagen van de dan heersende wezens om vervangen te worden door een nieuwe soort.quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:48 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
En trouwens, met de achtergrond van de Maya en waar hun kalender op gebaseerd is, is het wel degelijk een mijlpaal of iets aparts te noemen. Of je er verder iets achter moet zoeken of de verhalen er omheen moet geloven, daar heb ik het niet over. Dat de wereld vergaat slaat helemaal nergens op en is nergens op gebaseerd, want het is helemaal niet het einde van de kalender, er start een nieuwe cyclus volgens de Maya's.
Wil je echt het hele verhaal lezen, ga dan naar deze link:quote:Op dinsdag 17 april 2012 18:48 schreef VitaminWater het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 april 2012 11:47 schreef Bisamrat het volgende:
Geen idee wat er gaat gebeuren, maar ik zorg ervoor dat al mijn vakantie dagen voor die datum op zijn.
Ik wacht op die dag.quote:Op donderdag 12 april 2012 15:33 schreef theguyver het volgende:
De zombie apocalypse ik zou maar beginnen met voorraden inslaan
Of koop een kant en klaar kit.
[ afbeelding ]
Ik ben druk aan voorbereiden door veel resident evil left for dead en dead island aan het spelen
veel films aan kijken de Resident Evil reeks Shaun of the dead etc
quote:“Anthropologists visit the temple sites and read the inscriptions and make up stories about the Maya, but they do not read the signs correctly. It’s just their imagination. Other people write about prophecy in the name of the Maya. They say that the world will end in December 2012. The Mayan elders are angry with this. The world will not end. It will be transformed.”
“We are no longer in the World of the Fourth Sun, but we are not yet in the World of the Fifth Sun. This is the time in-between, the time of transition. As we pass through transition there is a colossal, global convergence of environmental destruction, social chaos, war, and ongoing Earth Changes.”
Is toch de Maya kalender zelf die dat zegt?quote:Op zondag 13 mei 2012 18:44 schreef Summers het volgende:
Ik ook , niks aan de hand mensen gewoon doorlopen , ondanks de wetenschap zal de wereld de komende 7000 jaar niet veranderen want het journaal zegt het .
Dit dus.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:36 schreef Natalie het volgende:
Kom, dan mag ik nu dus ook wel wat onzin uitkramen
Op 21 december is het koud in Nederland. De winkels hangen en liggen vol kerstspullen en half Nederland is de kerstliedjes intussen al spuugzat. We hebben nog geen sneeuw, maar we dromen allemaal van een 'white christmas'. 's Avonds is het vroeg donker en de volgende dag worden we op tijd wakker omdat weer aan de arbeid moeten. Zoiets?
De maya's zeggen dat de lange telling kalender afloopt van 26.000 jaar en dit het einde is van de wereld zoals we die kennen . Dat daarnaast nog andere kalenders zijn zal best . Als ik de uitleg zie past dat helemaal in de tijd waar we nu in levenquote:Op zondag 13 mei 2012 18:58 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Is toch de Maya kalender zelf die dat zegt?
http://www.metronieuws.nl(...)c3wkNKKoGAHIG72yyhQ/
Het einde van de wereld zoals we die kennen.. Ok, maar de kalender die onlangs gevonden is loopt gewoon door. Dus ik ben wel benieuwd waar die verandering uit zal bestaan.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:14 schreef Summers het volgende:
[..]
De maya's zeggen dat de lange telling kalender afloopt van 26.000 jaar en dit het einde is van de wereld zoals we die kennen . Dat daarnaast nog andere kalenders zijn zal best . Als ik de uitleg zie past dat helemaal in de tijd waar we nu in leven
Precies.quote:Op zondag 13 mei 2012 19:08 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dit dus.
Plus allerlei grappen over "de wereld zou vandaag toch vergaan?".
Die is in 2010 al gevonden, zo begrijp ik.quote:Op zondag 13 mei 2012 21:07 schreef DemonRage het volgende:
Toch wel mooi dat uitgerekend in 2012 een nieuwe Maya kalender gevonden is. Da's net als met een racespel op de laatste seconde toch nog een checkpoint halen zodat je weer ff tijd hebt.
nee, dat zeggen ze niet. Men interpreteert de weinige bronnen die we hebben over het oude Maya geloof als een verhaal dat verteld dat voor de goden de mens schiepen, er meerdere scheppingen waren welke steeds niet goed genoeg waren en elke ±26000 jaar weggevaagd werden om daarna weer een ander wezen op aarde te zetten.quote:Op zondag 13 mei 2012 20:14 schreef Summers het volgende:
[..]
De maya's zeggen dat de lange telling kalender afloopt van 26.000 jaar en dit het einde is van de wereld zoals we die kennen . Dat daarnaast nog andere kalenders zijn zal best . Als ik de uitleg zie past dat helemaal in de tijd waar we nu in leven
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Volgens; Big Eagle,
opperhoofd van de Eagle-clan der indianen,
in een toespraak tot het blanke opperhoofd (President)van Washington op 4 juli 1912.allesbeterweter
Ik werk niet op zaterdag.quote:Op zondag 13 mei 2012 15:36 schreef Natalie het volgende:
Kom, dan mag ik nu dus ook wel wat onzin uitkramen
Op 21 december is het koud in Nederland. De winkels hangen en liggen vol kerstspullen en half Nederland is de kerstliedjes intussen al spuugzat. We hebben nog geen sneeuw, maar we dromen allemaal van een 'white christmas'. 's Avonds is het vroeg donker en de volgende dag worden we op tijd wakker omdat weer aan de arbeid moeten. Zoiets?
quote:Op donderdag 17 mei 2012 23:45 schreef allesbeterweter het volgende:
Nog ééntje dan.weet niet of je je spoiler zelf gelezen hebt, maar dat kan niet uit een toespraak in 1912 komen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Volgens; Big Eagle,
opperhoofd van de Eagle-clan der indianen,
in een toespraak tot het blanke opperhoofd (President)van Washington op 4 juli 1912.You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
Onmogelijkquote:Op woensdag 18 april 2012 10:42 schreef allesbeterweter het volgende:
Een aantal terroristische hackers die kernraketten lanceert en de atoombom silo’s op div continenten activeert en er een nucleaire atoomoorlog uitbreekt…….
quote:Op vrijdag 15 juni 2012 16:09 schreef Trippii het volgende:
Voor mijn gevoel zitten we hier ergens en gaan we door het middelpunt 'naar boven':
[ afbeelding ]
Wat er precies gaat gebeuren zou ik niet weten, maar zoals je kan zien gaan we dan door het keerpunt om bij 'de andere kant' te kunnen komen.
Lees meer: http://rnull.files.wordpress.com/2012/06/de-mens-en-de-geest1.pdfquote:21-12-2012
Veel dingen zijn gezegd over deze datum. Van complete verdoemenis tot ultieme gelukzaligheid, alles is wel langsgekomen de afgelopen tijd. Maar gaan we maar afwachten en niets doen? Of hebben we misschien de keuze om daadwerkelijk iets te doen wat werkelijk menswaardig is? Alles is in essentie energie en wij maken een deel uit van dit alles. We nemen elke dag energie in door het eten van voedsel, het drinken van water en andere vloeistoffen en door buiten in het zonlicht te zijn. Wat als onze gedachten ook energie zijn? Als we kijken naar de wereld om ons heen, zien we een hoop stress en angst op een dagelijkse basis. In gezinnen, op het werk of in het verkeer, hebben we de neiging om ons te laten leiden door onze emoties zonder er ons bewust van te zijn. Maar we hebben ook de mogelijkheid hier vanaf te stappen en te observeren wat er werkelijk gaande is. Dan kunnen we grote en snelle veranderingen om ons heen zien. We zijn ons huis nog steeds aan het vernietigen, onze economische systeem balanceert op de rand van een totale ineenstorting en de mensen vechten nog steeds om land, religie, grondstoffen, geld en macht.
[..]
En hoe zouden de maya's dat moeten voorspellen? Je zou hiervoor nog even moeten wachten tot 03:14:07 op 19 Januari 2038. Dan is het mogelijk, eigenlijk niet meer gezien de implementatie van 64bit, dat veel systemen "plat gaan".quote:Op maandag 18 juni 2012 21:36 schreef boempa het volgende:
Ik denk zomaar dat er een zodanig sterke zonnevlam aankomt, dat alle (belangrijke) systemen op aarde doorbranden.
Die moet je toch even uitleggen ...quote:Op dinsdag 19 juni 2012 12:48 schreef TPOD het volgende:
En hoe zouden de maya's dat moeten voorspellen? Je zou hiervoor nog even moeten wachten tot 03:14:07 op 19 Januari 2038. Dan is het mogelijk, eigenlijk niet meer gezien de implementatie van 64bit, dat veel systemen "plat gaan".
https://en.wikipedia.org/wiki/Unix_timequote:
Oh op die fiets.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:00 schreef t4rt4rus het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Unix_time
Ze zijn met tellen begonnen op 1 januari 1970
In 32 bit registers passen 2^32 (-1) seconden, 1 januari 1970 + 2^32 seconden = 19 januari 2038
Met 64bit registers zit je in het jaar 292.277.026.596
Waar heb ik het over een EMP gehad?quote:Op dinsdag 19 juni 2012 18:52 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Die moet je toch even uitleggen ...![]()
Afaik, heeft het aantal bits geen zier met de gevoeligheid voor een EMP te maken. In tegendeel, je verdubbeld het aantal 'geleiders' (verbindingen). Daarbij: hoe fijner de elektronica des te gevoeliger het wordt voor allerlei magnetische velden.
De implementatie van het "smart-grid" is iig wel een stap in de juiste richting.
Het is inderdaad te vergelijken met de "millenium bug" maar dat was met 16bit systemen geloof ik? Daar hebben we weinig van gemerkt(wel iets) omdat de meeste systemen toen al met 32-bit werkten.quote:Op dinsdag 19 juni 2012 19:05 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Oh op die fiets.![]()
1234567890 dag is al geweest hoor.![]()
Maar hij doelt dus op een 'millenium bug' achtig scenario. Mja, dat is vrijwel uitgesloten. Zeker tegen die tijd
... en tienduizenden programmeurs die 5 jaar bezig zijn geweest om de boel aan te passen.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:41 schreef TPOD het volgende:
Het is inderdaad te vergelijken met de "millenium bug" maar dat was met 16bit systemen geloof ik? Daar hebben we weinig van gemerkt(wel iets) omdat de meeste systemen toen al met 32-bit werkten.
Ja, mijn fout. Je reageerde op een stukje over EMP's en begon vervolgens over 64 bits ...quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:37 schreef TPOD het volgende:
Waar heb ik het over een EMP gehad?
@Tartaarsaus, dank u, dat bedoelde ik inderdaad, ik had het er wat duidelijker neer moeten zetten.
Lol wat hebben alu hoedjes nou te maken met 2012 ???quote:Op vrijdag 22 juni 2012 09:59 schreef CoolGuy het volgende:
ik denk dat er helemaal niks speciaals gebeurd op die dag. De dag gaat voorbij en het wordt gewoon 22-12-2012. Wat ik wel denk is dat er over de gehele wereld (collectieve) zelfmoorden zullen plaatsvinden door de extreme alu hoedjes die hier echt echt echt in geloven.
blablaquote:Op vrijdag 29 juni 2012 15:25 schreef allesbeterweter het volgende:
Maar het zal wel één alu hoedje wezen die zich voelt aangesproken.........
Ah, ben je Danny Searle aan het promoten?quote:
haha nee ik kwam het filmpje vanmiddag tegen, en aangezien er 2 onderwerpen op het forum zijn die op elkaar lijken heb ik het op alle 2 de forums gepostquote:Op zondag 8 juli 2012 19:28 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ah, ben je Danny Searle aan het promoten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |