RTL XL - Alle afleveringen van Gepest!quote:Gepest!
In het programma Gepest! vertellen slachtoffers van pesterijen èn pestkoppen hun aangrijpende verhaal. Peter van der Vorst kijkt in iedere aflevering van Gepest! met een andere hoofdpersoon terug op de schoolperiode. Wanneer begon het pesten? Wat gebeurde er precies? Hoe bepalend was de ellende voor de rest van het leven van het slachtoffer? Of: wat bewoog pestkoppen er toe anderen het leven zuur te maken?
Wordt regelmatig op donderdag uitgezonden bij RTL 4 om 21.30 uur.
Ik ook. En wat ik heb gezien stelde het ook niet zoveel voor ook.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:59 schreef Karina het volgende:
Ik hoop altijd dat de pestkoppen nu ontzettende kutbanen hebben of zo.
Dit vind ik wel positief. Ik kwam even binnenvallen en las enkel die post van jou van ja ik ben leerkracht en ik begrijp wel waarom sommige kinderen gepest worden. Dat viel even verkeerd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:01 schreef amaranta het volgende:
[..]
Het is geen vak. Wij als school bieden dat aan. En kinderen worden dan bij mij aangemeld.
Ik ben nu een training af aan het ronden, van ongeveer 8 kinderen per groep.
Ben ook van plan om groepstrainingen te gaan geven.
Wellicht ga ik dit ook prive doen, die trainingen geven.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:03 schreef amaranta het volgende:
Ik had niet door dat ik hem sloot. Sorry.
Nou ja, ze hebben wel lef om toch mee te werken aan dit programma. Linksom, rechtsom.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:03 schreef Fascination het volgende:
Hey, ze herinneren het zich.Wauw!
Nee, beetje tokkie's wel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:04 schreef Karina het volgende:
De pesters zijn inderaad niet de allerslimste personen zo te zien.
Pesten om te overleven....quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mari heeft een chromosoom verloren
Dit ja!quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:05 schreef WcPot het volgende:
Die neger die zich zelf ging aanwijzen op de fotoAlsof wij niet weten wie dat is op de foto als je de enige gekleurde bent.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:05 schreef WcPot het volgende:
Die neger die zich zelf ging aanwijzen op de fotoAlsof wij niet weten wie dat is op de foto als je de enige gekleurde bent.
In bedrijven wordt ook door volwassenen nog veel gepest hoor.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:03 schreef Staal het volgende:
[..]
Ik ook. En wat ik heb gezien stelde het ook niet zoveel voor ook.
Dat groepsgedrag op zo'n jonge leeftijd is eigenlijk veel gekker dan op volwassen leeftijd. Best vreemd dat zo moeilijk te bewaken valt. Door scholen maar ook ouders.
[..]
Dit vind ik wel positief. Ik kwam even binnenvallen en las enkel die post van jou van ja ik ben leerkracht en ik begrijp wel waarom sommige kinderen gepest worden. Dat viel even verkeerd.
Ik moest lachen, nu lijkt je laatste zin over het slotje te gaanquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:03 schreef Karina het volgende:
[..]maakt niet uit.
Het gaat in de natuur ook zo
nou inderdaad...quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
23 en nu al het uiterlijk van je moeder overgenomen
Ach ja, om nou voor elk ding een nieuwe post te zettenquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:06 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik moest lachen, nu lijkt je laatste zin over het slotje te gaan
Echt, he. Je maakt dan zo slechte start in het leven.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:07 schreef Staal het volgende:
Ik vind het wel een last hoor voor die Wendy. Dat ze zo vol zelfverwijt zit en verantwoordelijkheidsgevoel voor de situatie toen. Terwijl haar ouders haar juist een veilige haven hadden moeten bieden.
Nu heeft ze en op school moeten vechten maar ook thuis. Vind het echt zo sneu. Arm meisje.
Wat ik begreep zou dat ook in dit seizoen aan bod komenquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:06 schreef amaranta het volgende:
[..]
In bedrijven wordt ook door volwassenen nog veel gepest hoor.
Inderdaad, maar dan wat subtieler; in een vergadering een organigram gepresenteerd krijgen waar je naam ineens niet meer op voorkomt....quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:07 schreef kermit71 het volgende:
[quote
In bedrijven wordt ook door volwassenen nog veel gepest hoor.
Okay, meid.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:08 schreef amaranta het volgende:
Mijn man vindt dat die man op Ed Bever lijkt. De broer van Willem.
Ja had ik ook.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:07 schreef Staal het volgende:
Nu heeft ze en op school moeten vechten maar ook thuis. Vind het echt zo sneu. Arm meisje.
Vind jij dat ook?quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:08 schreef amaranta het volgende:
Mijn man vindt dat die man op Ed Bever lijkt. De broer van Willem.
[ afbeelding ]
Dat is juist een briljante grapquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:10 schreef WcPot het volgende:
Valt dit ook onder pesten op het werk![]()
[ afbeelding ]
Ik weet wel wie het is, hoor.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:09 schreef amaranta het volgende:
[..]
Fabeltjeskrant. Duidelijk een andere generatie.
Geeft niet mop.
Haha prachtige grap!quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:10 schreef WcPot het volgende:
Valt dit ook onder pesten op het werk![]()
[ afbeelding ]
Ik versta: "Ooooh wat een meuk!"quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:11 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat zingen ze nu bij elke reclame break? "Een klap op je neuk"
Die ouders hebben toch alles geprobeerdquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:07 schreef Staal het volgende:
Ik vind het wel een last hoor voor die Wendy. Dat ze zo vol zelfverwijt zit en verantwoordelijkheidsgevoel voor de situatie toen. Terwijl haar ouders haar juist een veilige haven hadden moeten bieden.
Een methode die op mijn basisschool werkte was als docent de pesters (en gepeste) bij elkaar nemen in een lokaal en flink confronteren, uiteindelijk tot er strakke afspraken worden gemaakt. Werkte goed. Maar dat was ook een dijk van een docent.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die ouders hebben toch alles geprobeerdVeel op school gaan praten, uiteindelijk haar zelfs van school gehaald. Wat kan je meer doen behalve de pesters een keer apart nemen en total loss rossen.
Ze konden de spanningen niet aan. Het is ook een teleurstelling geweest voor die ouders en dat hebben ze aan Wendy laten blijken. Dat maakt het zo treurig. Het is geen kwaadwillendheid maar dat meisje heeft zich nergens veilig gevoeld. Dat blijkt uit dit verhaal.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Die ouders hebben toch alles geprobeerdVeel op school gaan praten, uiteindelijk haar zelfs van school gehaald. Wat kan je meer doen behalve de pesters een keer apart nemen en total loss rossen.
http://www.rtl.nl/programma/gepest/home/quote:Op 22 maart start een nieuwe serie van het programma Gepest! In de eerste aflevering staat Wendy (23) centraal. Op de lagere school werd ze door vrijwel de hele klas buitengesloten en uitgescholden. Ze had een spraakgebrek, rook niet heel fris en haar thuissituatie was verre van stabiel. Haar ouders wisten niet hoe ze Wendy konden steunen.
Goed verwoord! (en wat treurig)quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:15 schreef Staal het volgende:
[..]
Ze konden de spanningen niet aan. Het is ook een teleurstelling geweest voor die ouders en dat hebben ze aan Wendy laten blijken. Dat maakt het zo treurig. Het is geen kwaadwillendheid maar dat meisje heeft zich nergens veilig gevoeld. Dat blijkt uit dit verhaal.
Ik denk dat het komt omdat dat gezin er ook zo gestressed en depri van werd, je moet juist sterk blijven voor je kind.. Ik vind trouwens ook wel dat dat gezin erg in een slachtoffer-rol kruipt , die vader zegt ook letterlijk "ik denk altijd dat iedereen tegen mij is." .. Dit is echt een hele foute gedachtengang, je roept het dan over jezelf heen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:13 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar de leraren bagatelliseerde hier de situatie. Kind werd zelfs door een leraar achter een gordijn gezet (daar had ik als ouder toch niet achter moeten komen).quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Een methode die op mijn basisschool werkte was als docent de pesters (en gepeste) bij elkaar nemen in een lokaal en flink confronteren, uiteindelijk tot er strakke afspraken worden gemaakt. Werkte goed. Maar dat was ook een dijk van een docent.
Klinkt ook meer als iets wat een jongetje zou zeggen ipv een volwassen man.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:17 schreef Rosa_blanca het volgende:
[..]
Ik denk dat het komt omdat dat gezin er ook zo gestressed en depri van werd, je moet juist sterk blijven voor je kind.. Ik vind trouwens ook wel dat dat gezin erg in een slachtoffer-rol kruipt , die vader zegt ook letterlijk "ik denk altijd dat iedereen tegen mij is." .. Dit is echt een hele foute gedachtengang, je roept het dan over jezelf heen.
En dat zal ze vast altijd verborgen houden voor haar toekomstige man? Ik denk het niet?quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:16 schreef J0kkebr0k het volgende:
Lekker als dit op een website van RTL over je wordt geschreven:
[..]
http://www.rtl.nl/programma/gepest/home/
Hoop niet dat d'r toekomstige vriendje dat ontdekt
Teleurstelling?? Frustratie, om je kind. Wat kan je in godsnaam doen als ouders als de school medewerking weigert.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:15 schreef Staal het volgende:
[..]
Ze konden de spanningen niet aan. Het is ook een teleurstelling geweest voor die ouders en dat hebben ze aan Wendy laten blijken.
Ja het is absoluut treurig, maar ik vind die ouders niet veel te verwijten.quote:Dat maakt het zo treurig. Het is geen kwaadwillendheid maar dat meisje heeft zich nergens veilig gevoeld. Dat blijkt uit dit verhaal.
In de natuur heb je ook geen brillenquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mari ziet er een stuk frisser uit zonder bril
zeg dat welquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:19 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Mari ziet er een stuk frisser uit zonder bril
Is alleen haar kant van het verhaal hè.quote:
echt wel, en ze is nog pas een jaar of 21 ofzoquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:21 schreef kermit71 het volgende:
brrrr..... ik zou het toch niet durven hoor, wat zij doet (moedig)
Denk het wel, voor hem was het geen ingrijpende gebeurtenis. Voor haar wel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:22 schreef Karina het volgende:
Ik kan het me niet herinneren, zoals elke keer. Zou dat nou echt waar zijn?
Denk het wel... heb vroeger ook wel gepest, maar ik kan me echt niet alles meer herinneren. Je beseft dan gewoon niet echt wat je teweeg brengt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:22 schreef Karina het volgende:
Ja, wat voor jou impact heeft, heeft dat niet perse voor een ander.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:22 schreef Karina het volgende:
Die Mari.quote:
Oh, het is absoluut geen verwijt, zeker niet. Maar het is voor het meisje extra zwaar geweest.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:19 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Teleurstelling?? Frustratie, om je kind. Wat kan je in godsnaam doen als ouders als de school medewerking weigert.
[..]
Ja het is absoluut treurig, maar ik vind die ouders niet veel te verwijten.
Ja, dat zou kunnen dat je niet weet wat je teweeg brengt. Maar je weet toch wel wat je gedaan hebt? Denk ik...quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk het wel... heb vroeger ook wel gepest, maar ik kan me echt niet alles meer herinneren. Je beseft dan gewoon niet echt wat je teweeg brengt.
Weet jij alle handelingen die jij in je leven hebt gedaan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen dat je niet weet wat je teweeg brengt. Maar je weet toch wel wat je gedaan hebt? Denk ik...
Nee, maar iemand van zijn fiets aftrappen zou ik me denk ik wel herinneren. Maar ik heb er geen ervaring mee, dus het zou inderdaad best zo kunnen zijn.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:24 schreef hexje het volgende:
[..]
Weet jij alle handelingen die jij in je leven hebt gedaan?
Jij weet alles nog van wat je vroeger na en tijdens school allemaal uitspookte? Knapquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja, dat zou kunnen dat je niet weet wat je teweeg brengt. Maar je weet toch wel wat je gedaan hebt? Denk ik...
excuusnegerquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Die neger voelt zich wel schuldig
Die neger zou haar nu wel raken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:25 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Die neger voelt zich wel schuldig
Extreme dingen wel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Jij weet alles nog van wat je vroeger na en tijdens school allemaal uitspookte? Knap
Inderdaad, hij lijkt de enige die daadwerkelijk schuld voelt. Tenzij krokodillentranen natuurlijk..quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:26 schreef Nuchterheid het volgende:
Neger komt het meest sympathiek over
ja, vind ik ookquote:Op donderdag 22 maart 2012 22:26 schreef Nuchterheid het volgende:
Neger komt het meest sympathiek over
Dat heb ik ook. Ik snap ze bijna.quote:Op donderdag 22 maart 2012 22:27 schreef Fascination het volgende:
Ja, oké, niet te lang over doorgaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |