Dit dus over je spullen aan welke kant van het huis woon aan de voorkant? Pak een touw en een mand stop je spulletjes erin laten zakken uit het raam in de auto gooien en weg gaanquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:43 schreef leeell het volgende:
TS, ik zou een ander onderkomen zoeken, schijt aan familie en cultuur, ga bij je vriend logeren en regel wat voor jezelf.
onderschat niet dat religeuze gekken niet voor rede vatbaar zijn, beter gewoon volledig breken met ze.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Sam-x het volgende:
Is het een idee om te vragen of je vriend bij het gesprek met je vader komt zitten?
Sowieso, een moeder die zegt dat ze haar kind gaat vermoorden.. dat kan echt niet..
Vertel je vriend alles, tegen hem moet je eerlijk zijn.
Nja ik denk dat mijn ouders er eerder van overtuigd zijn dat IK de familie ten schande maak.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Zeg tegen je ouders dat het racisten zijn, dat ze hun familie en cultuur te schande maken. Nederlanders zijn ook mensen.
De aanval is de beste verdediging.
Dit.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hoezo weet je vriend er na drie jaar niks van?![]()
En dit.quote:Maar godverdomme, wat klote.
Beter ga je weg gewoon omdat jou ouders het toch niet in gaan zien tenzij je overgaat tot grof geweldquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:48 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Nja ik denk dat mijn ouders er eerder van overtuigd zijn dat IK de familie ten schande maak.
Het dringt ook niet tot ze door als ik zeg dat ik schijt heb daaraan. Het is MIJN leven, ik moet zelf zorgen voor mijn geluk.
Oh jawel hoor..quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:48 schreef zarGon het volgende:
En 'cultuur' is echt geen geldige reden om zo door te gaan met je leven. Kun je niet terecht bij je vriend?
Eerlijk? Niemand weet het. Als ik er nu aan terugdenk vraag ik me ook a waarom mijn juffen van de basisschool het niet raar vonden dat ik met een blauw oog op school kwam.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Hoezo weet je vriend er na drie jaar niks van?![]()
Maar godverdomme, wat klote.
Edit: Wat moet je met spullen? Zoek je belangrijke papieren/spullen bij elkaar, stop ze in een tas en ga naar je vriend toe. Blegh.
Ik denk dat je eerst eens met je vriend moet gaan pratenquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Eerlijk? Niemand weet het. Als ik er nu aan terugdenk vraag ik me ook a waarom mijn juffen van de basisschool het niet raar vonden dat ik met een blauw oog op school kwam.
Is het raar dat ik alsnog ergens mijn ouders in bescherming wil nemen? Ik wil ook niet dat mijn vriend een raar beeld van ze heeft, hij heeft ze nooit ontmoet dus ik heb altijd kunnen volhouden dat wij een heel warm en liefdevol gezin waren.
Dat eerste? Was het maar zo.. Ik moest een beetje lachen bij het idee. Ik moet al letterlijk blij zijn als mijn vader MIJ niets aandoet, laat staan als ik meteen mijn vried meeneem.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:46 schreef Sam-x het volgende:
Is het een idee om te vragen of je vriend bij het gesprek met je vader komt zitten?
Sowieso, een moeder die zegt dat ze haar kind gaat vermoorden.. dat kan echt niet..
Vertel je vriend alles, tegen hem moet je eerlijk zijn.
Had het ook hoor niemand die het zag of wou zienquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Eerlijk? Niemand weet het. Als ik er nu aan terugdenk vraag ik me ook a waarom mijn juffen van de basisschool het niet raar vonden dat ik met een blauw oog op school kwam.
Is het raar dat ik alsnog ergens mijn ouders in bescherming wil nemen? Ik wil ook niet dat mijn vriend een raar beeld van ze heeft, hij heeft ze nooit ontmoet dus ik heb altijd kunnen volhouden dat wij een heel warm en liefdevol gezin waren.
Mensen, allemaal egoisten, zien wat ze zien willen en willen geen problemen groter maken. Zo gaat dat.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Misschien is het wel zo. Maar mijn moeder is meer een obstakel dan mijn vader. Die gewoontes, ik wil het mijn ouders niet aandoen om weg te gaan en dan bij mijn vried te gaan wonen. Dan woon ik liever op kamers als het echt uit de hand loopt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:52 schreef leeell het volgende:
punt is vaak met kinderen van gezinnen als de jouwe dat ze geheel geïndoctrineerd zijn met het feit dat jullie cultuur "belangrijk" is en dat je familie alles is en zeker als vrouw ben je minderwaardig en moet je luisteren, zelfs als jullie weg willen, kunnen jullie vaak nog steeds niet willen breken met de oude gewoontes, erg jammer dat je het niet inziet, vertel je vriend het en ga weg daar.
Op een gegeven moment houdt het op hoor. Ze zal sowieso moeten kiezen voor haarzelf of voor haar familie, voor haarzelf en haar vriend of voor haar familie.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Oh jawel hoor..Was het maar zo simpel.
wat een balk heb je dan in je smoel, je wordt gewoon mishandeld en het enige waar je aan kan denken is dat je het je ouders niet wil aandoen, heb je niet door hoe absurd dit overkomt?quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:55 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Misschien is het wel zo. Maar mijn moeder is meer een obstakel dan mijn vader. Die gewoontes, ik wil het mijn ouders niet aandoen om weg te gaan en dan bij mijn vried te gaan wonen. Dan woon ik liever op kamers als het echt uit de hand loopt.
nee, familie eer bla dit dat je kent het welquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:56 schreef leeell het volgende:
[..]
wat een balk heb je dan in je smoel, je wordt gewoon mishandeld en het enige waar je aan kan denken is dat je het je ouders niet wil aandoen, heb je niet door hoe absurd dit overkomt?
Of je hebt totaal geen inlevingsvermogen.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:56 schreef leeell het volgende:
[..]
wat een balk heb je dan in je smoel, je wordt gewoon mishandeld en het enige waar je aan kan denken is dat je het je ouders niet wil aandoen, heb je niet door hoe absurd dit overkomt?
nee inderdaad, beter blijven aanmodderen daar en je mishandeling ondergaan zoals een goede dochter dat betaamt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:57 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Of je hebt totaal geen inlevingsvermogen.
Ik KAN het hem echt niet vertellen. De gedachte alleen al.. Ik wil niet dat hij me zielig vind ofzo, ook al ben ik nu een hoopje ellende.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:54 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Mensen, allemaal egoisten, zien wat ze zien willen en willen geen problemen groter maken. Zo gaat dat.
En nee, beetje. Ik zit in een soortgelijke situatie. En nee het is niet raar tegenover je vriend, je hebt hetwaarschijnlijk niet verteld uit schaamte... uiteindelijk gaat het om dat je het uberhaupt hebt verteld aan hem.. hij kan je hierbij ontzettend mee steunen enz
Ah, blijkbaar heb je echt geen idee waar je het over hebt, duidelijk dat zij zelf ook worstelt met haar opvoeding en cultuur waar ze zich in bevind en haar verlangens, dat zet je niet zomaar weg als mishandeling ondergaan.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:58 schreef leeell het volgende:
[..]
nee inderdaad, beter blijven aanmodderen daar en je mishandeling ondergaan zoals een goede dochter dat betaamt.
Natuurlijk, als je het zo typt wel; maar toch het zijn mijn ouders. Misschien niet te begrijpen maar ik hou wel van ze.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:56 schreef leeell het volgende:
[..]
Meiske, je vertelt het niet aan je vriend om zielig gevonden te worden, maar om hulp te krijgen. Kom op, dringt dat niet door?quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:59 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ik KAN het hem echt niet vertellen. De gedachte alleen al.. Ik wil niet dat hij me zielig vind ofzo, ook al ben ik nu een hoopje ellende.
Als ik wegga zou ik tegen mijn vriend zeggen dat mijn ouders de relatie niet goedkeurden, in ieder geval niets over de mishandelingen.
Wat zouden jullie doen? Alvast wat dingen klaarzetten of wegbrengen voor als het echt uit de hand loopt Zondag en ik hals over kop wegmoet? Studieboeken en kleding heb ik wel nodig..
ze wordt gewoon bedreigd recht in haar gezicht, wat stel je dan voor.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:59 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah, blijkbaar heb je echt geen idee waar je het over hebt, duidelijk dat zij zelf ook worstelt met haar opvoeding en cultuur waar ze zich in bevind en haar verlangens, dat zet je niet zomaar weg als mishandeling ondergaan.
Dat neemt niet weg dat ze worstelt met haar cultuur en haar verlangens hé, laat staan dat ze desondanks haar ouders niet wil kwetsen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:02 schreef leeell het volgende:
[..]
ze wordt gewoon bedreigd recht in haar gezicht, wat stel je dan voor.
Is me vaker gelukt terwijl ze met zijn tweeen bezig waren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:01 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Sowieso hoe wil je het huis uit vluchten zondag als je vader EN moeder om je heen staan en weet ik veel wat aan het doen zijn..? Dan kun je beter een persoon ingelicht hebben hierover..
Wauw.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:03 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Is me vaker gelukt terwijl ze met zijn tweeen bezig waren.
Een ding weet ik wel duizendmiljoen procent zeker; ik kies no matther what voor mijn vriend. Dan maar weg of desnoods dood. Al zou het misschien ooit uitgaan met mijn vriend, ik zal never ever nooit niet trouwen met een vent van m'n eigen ras die ik amper ken.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:03 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat neemt niet weg dat ze worstelt met haar cultuur en haar verlangens hé, laat staan dat ze desondanks haar ouders niet wil kwetsen.
jij ben gewoon laf, en durft te stap niet te maken omdat er jarenlang op je is ingepraat over eergevoel en familie en de rest van je inferieure cultuurkenmerken, ik snap dat het niet moeilijk is maar je ben slim zat om te beseffen dat wat er gebeurt in je familie verkeerd is.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:03 schreef Klinkerbotsing het volgende:
leeell hoe simpel het voor jou ook eruit ziet, zo gaat het niet in de praktijkheb ik je meerdere malen duidelijk proberen te maken.
Nou ja, ik maak me een beetje zorgen over mijn studieboeken. Die heb ik echt echt nodig want over 2 weken heb ik tentamenweekquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:05 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wauw.
Weet je, spullen zijn niet belangrijk. Dat jij in orde bent is belangrijker.
Mag ik je afkomst weten?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:05 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Een ding weet ik wel duizendmiljoen procent zeker; ik kies no matther what voor mijn vriend. Dan maar weg of desnoods dood. Al zou het misschien ooit uitgaan met mijn vriend, ik zal never ever nooit niet trouwen met een vent van m'n eigen ras die ik amper ken.
Heerlijk makkelijk hé alsquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:06 schreef leeell het volgende:
[..]
jij ben gewoon laf, en durft te stap niet te maken omdat er jarenlang op je is ingepraat over eergevoel en familie en de rest van je inferieure cultuurkenmerken, ik snap dat het niet moeilijk is maar je ben slim zat om te beseffen dat wat er gebeurt in je familie verkeerd is.
en jij kon makkelijk weggaan met de middelen die tot je beschikking waren.
absoluut neemt niet weg dat het verdedigen van een mishandelende familie gewoonweg dom is, en dat niets zal helpen behalve weggaan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heerlijk makkelijk hé als
1. Een jongen.
2. Achter je PC.
3. Zonder sociaal druk.
Ja nee makkelijk niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:06 schreef leeell het volgende:
[..]
jij ben gewoon laf, en durft te stap niet te maken omdat er jarenlang op je is ingepraat over eergevoel en familie en de rest van je inferieure cultuurkenmerken, ik snap dat het niet moeilijk is maar je ben slim zat om te beseffen dat wat er gebeurt in je familie verkeerd is.
en jij kon makkelijk weggaan met de middelen die tot je beschikking waren.
Nou zoals ik een paar posts terug al zei: pak een tas in met spullen.. niet te veel maar alleen de belangrijkste.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:06 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Nou ja, ik maak me een beetje zorgen over mijn studieboeken. Die heb ik echt echt nodig want over 2 weken heb ik tentamenweek
Ja goed, maar als mijn ouders mij voor een keuze stellen dan kies ik voor mijn vriend want op die manier kies ik voor mezelf.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mag ik je afkomst weten?
Kies niet voor je vriend, kies voor je eigen veiligheid en welzijn, als dat met hem is, so be it, maar hou wel alle gevolgen in rekening, zodat je daar voorbereid op maatregelen tegen kunt nemen.
Ja, inderdaad maak een vluchtpakketje!quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:10 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ja nee makkelijk niet.En dit topic gaat niet over mij verder.
[..]
Nou zoals ik een paar posts terug al zei: pak een tas in met spullen.. niet te veel maar alleen de belangrijkste.
Weggaan? Jij denkt dat vertrek niet mogelijk zal escaleren en het erger kan aflopen dan? Niemand blijft vrijwillig onder onerbarmelijke omstandigheden, zijn afwegingen, het is wel heel simpel om dingen zonder je in te bevinden 'laf' en 'makkelijk' te noemen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:09 schreef leeell het volgende:
[..]
absoluut neemt niet weg dat het verdedigen van een mishandelende familie gewoonweg dom is, en dat niets zal helpen behalve weggaan.
En een eventuele vertrek / verlating van het huis zou geen vergelijkbare escalaties scheppen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:11 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ja goed, maar als mijn ouders mij voor een keuze stellen dan kies ik voor mijn vriend want op die manier kies ik voor mezelf.
Ik wil ook niet naar de politie. Een keer toen mijn ouders weg waren ben ik finaal in elkaar geslagen door mijn broer. Ik ben 1.60 en hij is bijna 2 bij 2. Er was niemand thuis en ik heb toen de politie gebeld terwijl ik me had opgesloten in de badkamer. Toen de politie kwam gaven ze me het advies geen aangifte te doen omdat ik dan de situatie thuis zou verergeren.
Toen mijn ouders thuis kwamen kreeg ik het ook nog van hen te verduren.
Vandaar; no politie
thuisblijven (vader komt erachter) zal ook gaan escaleren, ze zullen haar dwingen met de vriend te breken en wie weet wat nog meer (verplicht terug naar land van herkomst?? ze is niet de eerste)quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Weggaan? Jij denkt dat vertrek niet mogelijk zal escaleren en het erger kan aflopen dan? Niemand blijft vrijwillig onder onerbarmelijke omstandigheden, zijn afwegingen, het is wel heel simpel om dingen zonder je in te bevinden 'laf' en 'makkelijk' te noemen.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:05 schreef Goodstuff het volgende:
Een ding weet ik wel duizendmiljoen procent zeker; ik kies no matther what voor mijn vriend. Dan maar weg of desnoods dood.
Kan twee kanten op; of ik word daadwerkelijk vermoord, of ik word de familie 'uitgekickt'.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:12 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En een eventuele vertrek / verlating van het huis zou geen vergelijkbare escalaties scheppen?
precies, kies voor je stabiliteit, dus je vriend, ga tijdelijk bij hem wonen en regel dan (samen?) onderdakquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:14 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Kan twee kanten op; of ik word daadwerkelijk vermoord, of ik word de familie 'uitgekickt'.
Wanneer ik thuisblijf zou ik mijn vriend moeten opgeven. Dat kan ik niet. Hij is het enige in mijn leven wat mij vrolijk maak en waar ik een toekomst mee zie.
Thuis blijven en alles tegen der familie ingaan is dan ook alles behalve laf en makkelijk te noemen, dig?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:13 schreef leeell het volgende:
[..]
thuisblijven (vader komt erachter) zal ook gaan escaleren, ze zullen haar dwingen met de vriend te breken en wie weet wat nog meer (verplicht terug naar land van herkomst?? ze is niet de eerste)
een afweging is het zeker, maar blijven lijkt me geen lange-termijns optie
Wat een hel moet dat zijn, heel veel sterkte iig!quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:14 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Kan twee kanten op; of ik word daadwerkelijk vermoord, of ik word de familie 'uitgekickt'.
Wanneer ik thuisblijf zou ik mijn vriend moeten opgeven. Dat kan ik niet. Hij is het enige in mijn leven wat mij vrolijk maak en waar ik een toekomst mee zie.
onwaar, het is vertrouwd gebied, en tegen haar familie ingaan kan je net zo lief tegen een muur praten, die mensen zijn geheel overtuigd van hun eigen tunnelvisie.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Thuis blijven en alles tegen der familie ingaan is dan ook alles behalve laf en makkelijk te noemen, dig?
Het zou denk ik heel veel rust meebrengen op den duurquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Familie uitgekickt worden lijkt me een best mooie optie.
Behalve dan dat je vogelvrij bent.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:16 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Familie uitgekickt worden lijkt me een best mooie optie.
Toe maar, je kent ze goed, kopje koffie gedronken met ze?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:17 schreef leeell het volgende:
[..]
onwaar, het is vertrouwd gebied, en tegen haar familie ingaan kan je net zo lief tegen een muur praten, die mensen zijn geheel overtuigd van hun eigen tunnelvisie.
Niks mis mee.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Behalve dan dat je vogelvrij bent.
Het is vertrouwd maar na zondag ben ik ook sowieso mijn vrijheid kwijt en zal iedere stap gecontroleerd worden buiten de deur als ik voor mijn familie kies.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:17 schreef leeell het volgende:
[..]
onwaar, het is vertrouwd gebied, en tegen haar familie ingaan kan je net zo lief tegen een muur praten, die mensen zijn geheel overtuigd van hun eigen tunnelvisie.
Sowieso. Uiteindelijk wel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:17 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Het zou denk ik heel veel rust meebrengen op den duur
jij kent ze blijkbaar ook goed genoeg om met ze te sympathiseren, achja , eens een trollmod....quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toe maar, je kent ze goed, kopje koffie gedronken met ze?
Daarom zeg ik ook dat ze moet praten met de politie.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Behalve dan dat je vogelvrij bent.
Ja joh, prijs ik hun even.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:20 schreef leeell het volgende:
[..]
jij kent ze blijkbaar ook goed genoeg om met ze te sympathiseren, achja , eens een trollmod....
Naja, ik weet niet man, zijn toch afwegingen die ze heeft gemaakt, wellicht in angst voor verdere escalaties, ik denk niet dat er een vast handleiding voor der is.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:20 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Daarom zeg ik ook dat ze moet praten met de politie.
Hoe staat hij ertegen over dan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:19 schreef AryaMehr het volgende:
Ik kan je, mocht je dat willen, in contact kunnen brengen met een vertrouwenspersoon? Ik heb het over een man die zelf een islamitische achtergrond heeft en vanwege zijn werk ervaring heeft met dit soort situaties.
wat stel je voor dan, andersmans suggestie wegzetten als onzin kan ik ook wel.quote:
en nu heb ik ook eens iets onzin genoemd, zo zo, was ik me niet van bewust.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:22 schreef leeell het volgende:
[..]
wat stel je voor dan, andersmans suggestie wegzetten als onzin kan ik ook wel.
de pre-edit was geweldig, huldequote:
al goed, wat stel je voorquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
en nu heb ik ook eens iets onzin genoemd, zo zo, was ik me niet van bewust.
lezen, Leeell, lezen.
Niet in dit topic. Gaat om jou nu.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:23 schreef Goodstuff het volgende:
Klinkerbotsing, mag ik vragen wat jouw verhaal is?
Ik had trouwens niet de indruk dat je problemen had (gekregen), Klinkerbotsing. Hm.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:23 schreef Goodstuff het volgende:
Klinkerbotsing, mag ik vragen wat jouw verhaal is?
Zeer discreet en open-minded. Een man die vanwege zijn werk (Jeugdzorg) met dit soort problemen wel vaker te maken heeft gehad. Hij is nu een gemeenteraadslid en altijd open voor dit soort situaties. Een man die te vertrouwen is.quote:
Ze zijn allemaal hetzelfde.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:22 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Hoe staat hij ertegen over dan?
Mijn vader heeft een boezemvriend, een imam. Ik dacht eraan om misschien met hem te praten, dat hij met mijn vader zou kunnen praten maar ergens vertrouw ik het ook niet. Ik vertrouw niemand uit mijn cultuur/familie. Kunnen alleen maar roddelen
quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:26 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ze zijn allemaal hetzelfde.Geloof me.
Heel naar voor je dat jij te maken hebt gehad met onbetrouwbare lullen, geen onderschattig daarvan en zeer jammer, maar ga niet mensen die zich wel inzetten om dit soort gevallen en mensen oprecht op te vangen en te begeleiden wegzetten als een gelijke aan de mensen die jij bent tegengekomen, iemand probeert hulp te bieden en kijk hoe jij reageert daarop.quote:
neee, daar doet hij niet aan, huillachjes plaatsen en zeggen dat je fout zit kan die wel, maar vervolgens structureel en inhoudelijke oplossing aandragen hoo maarquote:
Ik denk dat ik dit wel wil. Eerst zondag afwachten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:25 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zeer discreet en open-minded. Een man die vanwege zijn werk (Jeugdzorg) met dit soort problemen wel vaker te maken heeft gehad. Hij is nu een gemeenteraadslid en altijd open voor dit soort situaties. Een man die te vertrouwen is.
Laf en makkelijk van me idd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:29 schreef leeell het volgende:
[..]
neee, daar doet hij niet aan, huillachjes plaatsen en zeggen dat je fout zit kan die wel, maar vervolgens structureel en inhoudelijke oplossing aandragen hoo maar
Is het wel zo slim om zondag af te wachten?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:30 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dit wel wil. Eerst zondag afwachten.
je kan beter voor zondag tijdelijk onderkomen hebben om daarna te situatie in te schatten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:30 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Wie probeert hulp te bieden dan aan die Imams en andere mensen? Ik quotte TS, met mijn aanvulling.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Heel naar voor je dat jij te maken hebt gehad met onbetrouwbare lullen, geen onderschattig daarvan en zeer jammer, maar ga niet mensen die zich wel inzetten om dit soort gevallen en mensen oprecht op te vangen en te begeleiden wegzetten als een gelijke aan de mensen die jij bent tegengekomen, iemand probeert hulp te bieden en kijk hoe jij reageert daarop.
Ik neem aan dat jij ook een Islamitische achtergrond hebt gezien jouw posts?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wie probeert hulp te beden dan van die Imams en andere mensen? Ik quotte TS, met mijn aanvulling.
Verwijs me naar die mensen dan, als ze er echt zijn.
Dat heb je goed opgemerkt!quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:33 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Ik neem aan dat jij ook een Islamitische achtergrond hebt gezien jouw posts?
Remy Soekirman om mee te beginnen, zeg je nou indirect omdat jij ze niet kent, ze allemaal hetzelfde zijn?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wie probeert hulp te bieden dan aan die Imams en andere mensen? Ik quotte TS, met mijn aanvulling.
Ik denk het wel. Het is nu een beetje de stilte voor de storm en mijn moeder doet nu normaal. Het is afwachten op het moment dat ze me naar beneden roepen zondagquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Is het wel zo slim om zondag af te wachten?
Tof van je trouwens, Arya.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:25 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Zeer discreet en open-minded. Een man die vanwege zijn werk (Jeugdzorg) met dit soort problemen wel vaker te maken heeft gehad. Hij is nu een gemeenteraadslid en altijd open voor dit soort situaties. Een man die te vertrouwen is.
waarom wachten op die confrontatie, hij zal dan helemaal laaiend zijn omdat het nog vers is.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:34 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Het is nu een beetje de stilte voor de storm en mijn moeder doet nu normaal. Het is afwachten op het moment dat ze me naar beneden roepen zondag
inb4 ochtendkrantquote:
Zou je mij via PM het linkje willen sturen naar jouw topic? Ben benieuwd naar jouw verhaal en hoe je eruit bent gekomenquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:32 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Wie probeert hulp te bieden dan aan die Imams en andere mensen? Ik quotte TS, met mijn aanvulling.
Ga alsjeblieft bij een vriendin, nichtje ofzo logeren ipv risico's te nemen, je moeder mag dan nu wel normaal doen, maar wat ik van je verhaal heb begrepen is dat ze je ook heeft gewaarschuwd voor de gevolgen bij terugkomst van je vader?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:34 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ik denk het wel. Het is nu een beetje de stilte voor de storm en mijn moeder doet nu normaal. Het is afwachten op het moment dat ze me naar beneden roepen zondag
Hm. Misschien. In mijn omgeving zijn ze allemaal conservatief in ieder geval, helaas.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Remy Soekirman om mee te beginnen, zeg je nou indirect omdat jij ze niet kent, ze allemaal hetzelfde zijn?
Zou toevallig zijn.quote:
Waarom die vraag?quote:
Ik steek er mijn nek vooruit dat Remy Soekirman je alleen maar zal bevallen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:36 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Hm. Misschien. In mijn omgeving zijn ze allemaal conservatief in ieder geval, helaas.
Als je weg uit huis wil, moet je wel goede vooruitzichten hebben met hem. Anders schiet je niks op he.quote:
Hm, morgen maar even op onderzoek uit gaan dan. Ben benieuwd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:36 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik steek er mijn nek vooruit dat Remy Soekirman je alleen maar zal bevallen.
Heeft trouwens hele nauwe banden met justitie en zit in de jongerenopvang + imam.
Ja, maar als ik heel heel eerlijk ben; zij zal voor meer problemen zorgen dan mijn vader. Zij zal hem opstoken. Dat is altijd zo geweest.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ga alsjeblieft bij een vriendin, nichtje ofzo logeren ipv risico's te nemen, je moeder mag dan nu wel normaal doen, maar wat ik van je verhaal heb begrepen is dat ze je ook heeft gewaarschuwd voor de gevolgen bij terugkomst van je vader?
Is het wel slim om tot zondag te wachten? Als je wilt dan kijk ik morgen even in mijn agenda voor zijn telefoonnummer (of email) en dan stuur ik die via een pm wel naar je toe? Mocht je dan eerder contact met hem willen opnemen dan kan dat natuurlijk ook.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:30 schreef Goodstuff het volgende:
Mocht je hem 'anoniem' willen benaderen : http://www.facebook.com/remy.soekirmanquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:39 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Hm, morgen maar even op onderzoek uit gaan dan. Ben benieuwd.
Klopt. Vooruitzichten zijn prima, hij verdient heel goed voor zijn leeftijd en studeert ernaast nog deeltijd hbo. Maar ik verdien zelf ook leuk naast mijn studiequote:Op donderdag 22 maart 2012 00:37 schreef ThaTim het volgende:
[..]
Als je weg uit huis wil, moet je wel goede vooruitzichten hebben met hem. Anders schiet je niks op he.
Zelfs dan lijkt het me een goed idee even van huis te zijn om even je familie tot rust te laten komen, eventuele of whatever te bedaren, wil je echt die risico nemen?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:39 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ja, maar als ik heel heel eerlijk ben; zij zal voor meer problemen zorgen dan mijn vader. Zij zal hem opstoken. Dat is altijd zo geweest.
Van mijn vader mocht ik redelijk blote kleren aan, dan zei hij dat vroeger zelfs in ons thuisland meiden korte rokjes droegen. Van mijn vader mocht ik tot laat weg. Als mijn vader boos op me werd kwam hij me daarna troosten en knuffelen. Mijn moeder stookte hem altijd op dat ik moest omkleden, dat ik niet weg mocht. Als ik ruzie me haar had negeerde ze me dagen lang.
Als mijn vader mij in deze situatie laat vallen geloof ik heilig dat dat vooral door mijn moeder komt.
Dat zou ik heel fijn vinden, dank je welquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:40 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Is het wel slim om tot zondag te wachten? Als je wilt dan kijk ik morgen even in mijn agenda voor zijn telefoonnummer (of email) en dan stuur ik die via een pm wel naar je toe? Mocht je dan eerder contact met hem willen opnemen dan kan dat natuurlijk ook.
Bij moslims, meisje zijnde, wel.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:40 schreef Fir3fly het volgende:
Na 3 jaar zou je toch wel verwachten dat je zo'n verleden met je vriend zou delen... Toont hij geen interesse in je thuissituatie ofzo? Nog bij je ouders wonen op je 20e is niet bepaald de norm.
Oke oke, bedankt. Zal kijken..quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mocht je hem 'anoniem' willen benaderen : http://www.facebook.com/remy.soekirman
Gewoon huis uit gaan. Als je ouders van je houden zullen ze het accepteren.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:41 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Klopt. Vooruitzichten zijn prima, hij verdient heel goed voor zijn leeftijd en studeert ernaast nog deeltijd hbo. Maar ik verdien zelf ook leuk naast mijn studie
Ah, dat weet ik dan weer niet. Toch, zulke dingen geheim houden voor 3 jaar...quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bij moslims, meisje zijnde, wel.
In onze cultuur blijf je thuis tot je trouwt. Mijn vriend toont begrip voor de cultuur, dus hij heeft er vrede mee dat hij nog nooit bij mij thuis is geweest. Dat maakt het oom makkelijk voor mij om de situatie te verbergen voor hem. Hij kent mijn fam immers nietquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:40 schreef Fir3fly het volgende:
Na 3 jaar zou je toch wel verwachten dat je zo'n verleden met je vriend zou delen... Toont hij geen interesse in je thuissituatie ofzo? Nog bij je ouders wonen op je 20e is niet bepaald de norm.
Succes.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:43 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Oke oke, bedankt. Zal kijken..
quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:43 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Oke oke, bedankt. Zal kijken..
Lastig idd, zullen ongetwijfeld afwegingen gemaakt zijn om het niet te doen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ah, dat weet ik dan weer niet. Toch, zulke dingen geheim houden voor 3 jaar...
zal ongetwijfeld een goede man zijn, maar als ik die religieuze pics zie met dat overdreven ge-allah-roep in die comments dan gaan mn middeleeuwse nekharen overeind staan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:40 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mocht je hem 'anoniem' willen benaderen : http://www.facebook.com/remy.soekirman
Ja, wat ik dacht.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:45 schreef leeell het volgende:
[..]
zal ongetwijfeld een goede man zijn, maar als ik die religieuze pics zie met dat overdragen ge-allah-roep in die comments dan gaan mn middeleeuwse nekharen overeind staan.
Dit ook wel een beetje, ziet er vrij radicaal uit..quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:45 schreef leeell het volgende:
[..]
zal ongetwijfeld een goede man zijn, maar als ik die religieuze pics zie met dat overdragen ge-allah-roep in die comments dan gaan mn middeleeuwse nekharen overeind staan.
Beoordeel iemand op wat hij te melden heeft, niet wat anderen er bij doen of hoe hij er uitziet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:45 schreef leeell het volgende:
[..]
zal ongetwijfeld een goede man zijn, maar als ik die religieuze pics zie met dat overdreven ge-allah-roep in die comments dan gaan mn middeleeuwse nekharen overeind staan.
Ik heb nooit over mijn problemen gepraat, met niemand niet. Ook niet met vriendinnen. Ik haat het als mensen mij als zielig zien oid.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:43 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ah, dat weet ik dan weer niet. Toch, zulke dingen geheim houden voor 3 jaar...
te laat.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:47 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ik heb nooit over mijn problemen gepraat, met niemand niet. Ook niet met vriendinnen. Ik haat het als mensen mij als zielig zien oid.
als iemand die zich voordoet als onbevooroordeeld bemiddelaar of wat dan ook zou zich juist (openlijk) moeten distantiëren van dit soort praktijken (in mijn optiek)quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beoordeel iemand op wat hij te melden heeft, niet wat anderen er bij doen of hoe hij er uitziet.
http://www.youtube.com/re(...)&aql=&gs_l=youtube.3..0.845l3042l0l3227l14l14l0l5l5l0l138l867l6j3l9l0.
Hmm. Dan is ie wel heel erg geduldig. Of misschien gewoon blij dat hij niet met schoonfamilie hoeft om te gaanquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:44 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
In onze cultuur blijf je thuis tot je trouwt. Mijn vriend toont begrip voor de cultuur, dus hij heeft er vrede mee dat hij nog nooit bij mij thuis is geweest. Dat maakt het oom makkelijk voor mij om de situatie te verbergen voor hem. Hij kent mijn fam immers niet
Zoals een ambtenaar van de staat die zich juist hiervoor inzet bedoel je?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:49 schreef leeell het volgende:
[..]
te laat.
[..]
als iemand die zich voordoet als onbevooroordeeld bemiddelaar of wat dan ook zou zich juist (openlijk) moeten distantiëren van dit soort praktijken (in mijn optiek)
Dat snap ik zeker, gezien je verleden is dat niet vreemd. Maar ken je je vriend inmiddels niet goed genoeg om te weten of hij dat zou begrijpen of niet?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:47 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ik heb nooit over mijn problemen gepraat, met niemand niet. Ook niet met vriendinnen. Ik haat het als mensen mij als zielig zien oid.
Jij bekijkt die filmpjes ook echt?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Beoordeel iemand op wat hij te melden heeft, niet wat anderen er bij doen of hoe hij er uitziet.
http://www.youtube.com/re(...)&aql=&gs_l=youtube.3..0.845l3042l0l3227l14l14l0l5l5l0l138l867l6j3l9l0.
Hij heeft vaak wel gezegd dat ie graag mijn familie wilt ontmoeten ed maar ja helaas. Maar zoals ik eerdr zei; ik zal hem nooit vertellen over de mishandelingen of de dingen die mijn moeder zegt, als ik het huis uitga zeg ik alleen dat ze het niet eens waren met de relatiequote:Op donderdag 22 maart 2012 00:49 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hmm. Dan is ie wel heel erg geduldig. Of misschien gewoon blij dat hij niet met schoonfamilie hoeft om te gaan. Aan de andere kant, de klap zal voor hem nu wel veel harder aankomen.
dit vind ik walgelijk, je vriend heeft het recht dit te weten, door dit hem te onthouden zeg je feitelijk dat je niet alles wil/durft/te kunnen delen met hem.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:51 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Hij heeft vaak wel gezegd dat ie graag mijn familie wilt ontmoeten ed maar ja helaas. Maar zoals ik eerdr zei; ik zal hem nooit vertellen over de mishandelingen of de dingen die mijn moeder zegt, als ik het huis uitga zeg ik alleen dat ze het niet eens waren met de relatie
Hij zou het zeker begrijpen. Hij merkt ook altijd als er iets aan de hand is en smeekt het me dan te vertellen maar dat kan ik gewoon niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:50 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Dat snap ik zeker, gezien je verleden is dat niet vreemd. Maar ken je je vriend inmiddels niet goed genoeg om te weten of hij dat zou begrijpen of niet?
Even een vraag, want dit vraag ik me echt oprecht af, hoe kun je er mee leven dat je hele leven gebaseerd is op leugens?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:51 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Hij heeft vaak wel gezegd dat ie graag mijn familie wilt ontmoeten ed maar ja helaas. Maar zoals ik eerdr zei; ik zal hem nooit vertellen over de mishandelingen of de dingen die mijn moeder zegt, als ik het huis uitga zeg ik alleen dat ze het niet eens waren met de relatie
Waarom liegen om dingen te verbloemen? Zo maak jij het alleen maar erger. Hij zal ook denken dat het aan hem zal liggen dat je dat soort dingen voor hem houdt, het is immers jouw vriendquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:51 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Inderdaad, dit WIL ik niet met hem delen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:52 schreef leeell het volgende:
[..]
dit vind ik walgelijk, je vriend heeft het recht dit te weten, door dit hem te onthouden zeg je feitelijk dat je niet alles wil/durft/te kunnen delen met hem.
Graag gedaan. Ik ben overigens wel benieuwd over welk cultuur we het eigenlijk hebben, mocht je dat natuurlijk willen vertellen? Arabisch?quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:42 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Dat zou ik heel fijn vinden, dank je wel
dat ben je hem niet waardig, zeker niet voor langdurige toekomst, als hij zo belangrijk voor je is, en je grootste steun is verdient hij dit om te weten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:53 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Inderdaad, dit WIL ik niet met hem delen.
Oprechte relatie dan. En dan wil jij ook nog eens een toekomst met hem hebben.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:53 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Inderdaad, dit WIL ik niet met hem delen.
Je zult het toch moeten doen, anders loop je een groot risico hem te verliezen. En dat zou ik hem niet kwalijk nemen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:52 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Hij zou het zeker begrijpen. Hij merkt ook altijd als er iets aan de hand is en smeekt het me dan te vertellen maar dat kan ik gewoon niet.
Leugens? Omdat ik hem niet wil vertellen dat ik mishandelt word? Ik KAN niet anders.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:52 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Even een vraag, want dit vraag ik me echt oprecht af, hoe kun je er mee leven dat je hele leven gebaseerd is op leugens?
De waarheid achterhouden in een relatie met toekomst is net zo zwaar als liegen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:54 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Leugens? Omdat ik hem niet wil vertellen dat ik mishandelt word? Ik KAN niet anders.
mijn medeleven is in èèn klap weg, helaas ben jij ook te ver gevorderd in die doofpot cultuur om nog een oprechte relatie met iemand te kunnen hebben.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:54 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Leugens? Omdat ik hem niet wil vertellen dat ik mishandelt word? Ik KAN niet anders.
Je kan makkelijk anders. Je kan, zal, MOET, het hem vertellen. Want, het is je vriend. Je hoeft het niet aan iedereen te vertellen, maar wel aan hem.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:54 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ik wil hem niet opzadelen met mijn problemen. Dan is het maar zo zwaar alsquote:Op donderdag 22 maart 2012 00:55 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
De waarheid achterhouden in een relatie met toekomst is net zo zwaar als liegen.
Wat uiterst lief van je dat je het toch uitgetypt hebt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:58 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Je kan makkelijk anders. Je kan, zal, MOET, het hem vertellen. Want, het is je vriend. Je hoeft het niet aan iedereen te vertellen, maar wel aan hem.
Je kan toch niet leven met zulke ouders, die je niets kunt vertellen, met vervolgens een vriend, die je ook niets kunt vertellen. Is toch waanzin. Kijk even logisch naar de zaken, dit is gewoon kort gezegd een debiele situatie.
Je vriend alles vertellen is wat je nu MOET doen. Lekker boeiend als ie je dan zielig vindt, uiteindelijk zul je je er sowieso een stuk beter door voelen lijkt me. Nu loop je toch gewoon met opgekropt verdriet, frustraties, ellende rond, dat kan nooit gezond zijn.
Sorry dat ik het zeg, maar dit is wel echt typisch iets voor vrouwen. Daarom ook vreemd dat ik dit nu aan het typen ben, want het zal niets uithalen.
Die dingen hebben nogal wat elkaar te maken. Vandaar.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:58 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ik wil hem niet opzadelen met mijn problemen. Dan is het maar zo zwaar als
liegen, ik vraag geen advies over de relatie tussen mij en mijn vriend maar die tussen mij en mijn ouders.
Prima, no hard feelings maar als je zo denkt te kunnen herbergen bij je vriend en jouw problemen ook tot bij hem thuis komen op een of andere manier wens ik je sterkte bij een blijf van mijn lijf huis.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:58 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ik wil hem niet opzadelen met mijn problemen. Dan is het maar zo zwaar als
liegen, ik vraag geen advies over de relatie tussen mij en mijn vriend maar die tussen mij en mijn ouders.
Stop de persen!quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:02 schreef leeell het volgende:
stop volgen geklikt
ik weiger iemand van advies te voorzien die haar man voorliegt (de man die haar al die jaren gesteund heeft zonder te morren en uiterst geduldig) het ergste vind ik het nog voor haar vriend, die een vriendin heeft die over haar hele leven liegt.
Mijn geloof waarin?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:06 schreef Triggershot het volgende:
Wordt je geloof hierdoor minder btw, TS?
dat is te hopen, dat zou weer een bevrijd individu betekenenquote:Op donderdag 22 maart 2012 01:06 schreef Triggershot het volgende:
Wordt je geloof hierdoor minder btw, TS?
quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:10 schreef leeell het volgende:
[..]
dat is te hopen, dat zou weer een bevrijd individu betekenen
Uhm, nou ja ik heb altijd al mijn eigen manier van geloven gehad. Ik geloof wel in God, dat zeker. Maar ik geloof meer dat als je een goed persoon bent, en zorgt voor je medemens, en het maximale uit jezelf haalt, dat God je goed gezind is. Niet als je hypocriet je dochters/zussen onderdrukt, zelf rondneukt en zuipt en met de ramadan wel heilig het vasten verbreekt met een dadel met yoghurt. Mijn geloof is niet minder geworden, mijn haat jegens schijnheilige mensen is alleen vele malen groter geworden.quote:
Mwuah, hangt echt net af van je kring, Turken, waar eerwraak het meeste voorkomt zijn Soenitisch, zo ook met Pakistanen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:10 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ben je sjiiet of soenniet eigenlijk? Naar mijn weten zijn soennieten (iets) vrijer.
Je bedoelt het tegenovergestelde neem ik aan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:10 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Ben je sjiiet of soenniet eigenlijk? Naar mijn weten zijn soennieten (iets) vrijer.
Is dat dan misschien niet een manier om je ouders te confronteren, de culturele elementen waar de Islam tegen in zoals eerwraak en uithuwelijking etc?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:11 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Uhm, nou ja ik heb altijd al mijn eigen manier van geloven gehad. Ik geloof wel in God, dat zeker. Maar ik geloof meer dat als je een goed persoon bent, en zorgt voor je medemens, en het maximale uit jezelf haalt, dat God je goed gezind is. Niet als je hypocriet je dochters/zussen onderdrukt, zelf rondneukt en zuipt en met de ramadan wel heilig het vasten verbreekt met een dadel met yoghurt. Mijn geloof is niet minder geworden, mijn haat jegens schijnheilige mensen is alleen vele malen groter geworden.
Ah echt waar? Meh, sowieso extremisme..quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mwuah, hangt echt net af van je kring, Turken, waar eerwraak het meeste voorkomt zijn Soenitisch, zo ook met Pakistanen.
Nee.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:11 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Je bedoelt het tegenovergestelde neem ik aan?
Ik ging echt van het totaal tegenovergestelde van jou, dat Sjieten daar juist IETS soepeler mee zijn.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:12 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ah echt waar? Meh, sowieso extremisme..
[..]
Nee.Ben zelf sjiiet.
Sjiieten zijn over het algemeen wel minder extreem in hun religie hoor. Eerwraak komt bijna niet voor bij de sjiieten.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:12 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Ah echt waar? Meh, sowieso extremisme..
[..]
Nee.Ben zelf sjiiet.
Welnee! (Helaas voor mij, hehe.)quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik ging echt van het totaal tegenovergestelde van jou, dat Sjieten daar juist IETS soepeler mee zijn.
Nou! Daar zat ik net op te wachten, op eerwraak!quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:15 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Sjiieten zijn over het algemeen wel minder extreem in hun religie hoor. Eerwraak komt bijna niet voor bij de sjiieten.
Het heeft natuurlijk ook te maken met de cultuur van het land. Iraanse sjiieten zijn bijvoorbeeld minder extreem dan Afghaanse/Pakistaanse/Iraakse sjiieten. Waar kom je vandaan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:15 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Nou! Daar zat ik net op te wachten, op eerwraak!
De Iraanse behoren tot de Twaalvers, toch?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk ook te maken met de cultuur van het land. Iraanse sjiieten zijn bijvoorbeeld minder extreem dan Afghaanse/Pakistaanse/Iraakse sjiieten. Waar kom je vandaan?
Irak.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:17 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Het heeft natuurlijk ook te maken met de cultuur van het land. Iraanse sjiieten zijn bijvoorbeeld minder extreem dan Afghaanse/Pakistaanse/Iraakse sjiieten. Waar kom je vandaan?
Doe normaal hommo.quote:
Jafari inderdaad.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
De Iraanse behoren tot de Twaalvers, toch?
sowieso middeleeuwse religiesquote:
Dat verklaart het wel een beetje.quote:
Nou ja als TS wat meer over haar achtergrond vertelde, kon religie juist een middel zijn om der familie te bedaren tegenover agressief cultuur.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:20 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Sowieso religie opgedwongen krijgen omdat.
Ik ken genoeg mensen die hun cultuur boven hun religie zetten. Ken veel Marokkanen en Turken die zo denken (nofi).quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Nou ja als TS wat meer over haar achtergrond vertelde, kon religie juist een middel zijn om der familie te bedaren tegenover agressief cultuur.
Jup en nog erger zelfs, cultuur verkopen als religie, waardoor het een soort absolutistisch heilig sausje overzich heen krijgt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:23 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Ik ken genoeg mensen die hun cultuur boven hun religie zetten. Ken veel Marokkanen en Turken die zo denken (nofi).
Iran vermoed ik.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:25 schreef Klinkerbotsing het volgende:
TS komt niet uit Turkije of Marokko.Meer zeg ik niet.
Waar is ze eigenlijk?
Cultuur verkopen als religie? Bijvoorbeeld dat eerwerk halal is als jouw dochter/zus(je) in hun ogen vuige dingen heeft gedaan?quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:23 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Jup en nog erger zelfs, cultuur verkopen als religie, waardoor het een soort absolutistisch heilig sausje overzich heen krijgt.
Nee, dat denk ik niet. Iraniers kennen over het algemeen dit soort gedrag niet. Wellicht Afghanistan.quote:
Bijvoorbeeld, ook dat de jongen van alles mag en het meisje maar de lasten van de 'eer' moet dragen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:26 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
[..]
Cultuur verkopen als religie? Bijvoorbeeld dat eerwerk halal is als jouw dochter/zus(je) in hun ogen vuige dingen heeft gedaan?
Toen ze zei van vroeger droegen ze zelfs korte rokjes moest ik heel erg aan Iran denkenquote:Op donderdag 22 maart 2012 01:27 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, dat denk ik niet. Iraniers kennen over het algemeen dit soort gedrag niet. Wellicht Afghanistan.
Is in verschillende landen zo geweest.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen ze zei van vroeger droegen ze zelfs korte rokjes moest ik heel erg aan Iran denken
Klopt, tho in de meeste landen kan het nog steeds.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:28 schreef Klinkerbotsing het volgende:
[..]
Is in verschillende landen zo geweest.
In bijna welk ander islamitisch land is dat niet zo geweest? Afghanistan, Irak, Egypte, etc.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:27 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Toen ze zei van vroeger droegen ze zelfs korte rokjes moest ik heel erg aan Iran denken
In Egypte kan het nog steeds, Afghanistan kon het volgens mij nooit als algemeen gebruik, in irak is het ook nog lang niet zo extreem als SA / Iran.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:29 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
In bijna welk ander islamitisch land is dat niet zo geweest? Afghanistan, Irak, Egypte, etc.
Krijg je meer inzicht in de achtergronden, dominerende culturen, religieuze stromingen.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:30 schreef Klinkerbotsing het volgende:
En stel, jullie zouden weten uit welk land ze komt. En dan?
Inderdaad.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:30 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Krijg je meer inzicht in de achtergronden, dominerende culturen, religieuze stromingen.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:30 schreef Triggershot het volgende:
Afghanistan kon het volgens mij nooit als algemeen gebruik
Misschien stukje zelfbescherming, angst herkend te worden, maar natuurlijk allemaal gegis.quote:Op donderdag 22 maart 2012 01:33 schreef CommissarisMissionaris het volgende:
Waarom schaamt TS haar voor haar afkomst nu het eigenlijk wel relevant is?
Dat is de helft van een relatie.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:58 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Ik wil hem niet opzadelen met mijn problemen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
Geen slecht woord over die man. Hij is top.quote:Op donderdag 22 maart 2012 00:45 schreef leeell het volgende:
[..]
zal ongetwijfeld een goede man zijn, maar als ik die religieuze pics zie met dat overdreven ge-allah-roep in die comments dan gaan mn middeleeuwse nekharen overeind staan.
goed zo! bij elkaar intrekken doe je omdat je niet zonder elkaar kunt, niet omdat er problemen zijn. beter dat je je niet afhankelijk van hem opstelt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 23:55 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Misschien is het wel zo. Maar mijn moeder is meer een obstakel dan mijn vader. Die gewoontes, ik wil het mijn ouders niet aandoen om weg te gaan en dan bij mijn vried te gaan wonen. Dan woon ik liever op kamers als het echt uit de hand loopt.
Ik kan je wel 1 ding zeggen; ik ben nooit rebels geweest. Vooral naar mijn vader toe voel ik een extreme loyaliteit. Binnenshuis ben ik altijd gehoorzaam geweest, behalve dan dat ik buitenshuis een eigen leven heb ontwikkeld waar zij niet mee akkoord gaan.quote:Op donderdag 22 maart 2012 21:22 schreef Spygisch het volgende:
[..]
goed zo! bij elkaar intrekken doe je omdat je niet zonder elkaar kunt, niet omdat er problemen zijn. beter dat je je niet afhankelijk van hem opstelt.
Succes en sterkte met je vader. Neem ze niks kwalijk bovendien, ongacht wat er gaat gebeuren. Alleen als jij ze probeert te begrijpen maak je kans op een redelijk gesprek. Als jij je rebels gaat opstellen krijg je dat terug.
Dank je wel! Ik zal morgen even bellen voor advies idd.quote:Op donderdag 22 maart 2012 23:49 schreef Wolkje het volgende:
Neem morgen nog contact op met het steunpunt huiselijk geweld! Zij kunnen een inschatting maken van jouw situatie en je tips en adviezen geven en als het echt noodzakelijk is verwijzen naar de opvang. Landelijk telefoonnummer is 0900-1262626 (5 ct / minuut)
hier kan je nog wat informatie erover vinden (gaat vooral over partner geweld, maar geldt natuurlijk ook in jouw situatie)quote:Op vrijdag 23 maart 2012 00:01 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Dank je wel! Ik zal morgen even bellen voor advies idd.
Want de andere partijen steunen wel eerwraak?quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:32 schreef Knieschijfkapot het volgende:
Stem wilders?
>.< Je zou het bijna doen na lezen van dit topic.
Wens TS heel veel sterkte.
het is heel normaal dat je nog altijd ondanks alles je ouders in bescherming neemtquote:Op woensdag 21 maart 2012 23:50 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Idem. Ik hoop goed in ieder geval.quote:Op woensdag 28 maart 2012 16:06 schreef MaJo het volgende:
Ik ben erg benieuwd hoe dit afgelopen is, had gehoopt op een update. Moeilijke situatie sowieso, kan me er niets bij voorstellen hoe dat is
Ze leeft dus in ieder geval nogquote:Op woensdag 28 maart 2012 17:42 schreef Triggershot het volgende:
laatste bezoek: 4 minuten, 3 seconden geleden.
Ik denk toch dat je ouders er al wel een beetje van wisten, maar het door de vingers zagen.quote:Op woensdag 28 maart 2012 23:47 schreef Goodstuff het volgende:
Jongens, even een update; mijn vaders trip is uitgelopen en morgen komt hij definitief thuis. Ik weet niet of ze er morgen al over beginnen, want mijn neef logeert bij ons en problemen worden niet in zijn bijzijn besproken dus ik heb nog wat tijd. Heb al wel mijn duurste schoenen en kleding en studieboeken stiekem beetje bij beetje verscheept naar mijn vriends huis just in case. Dus nu maar afwachten
Ja want hoe TS het vertelde hoe haar vooral haar moeder is, heerlijke gedoogconstructie hoorquote:Op donderdag 29 maart 2012 01:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je ouders er al wel een beetje van wisten, maar het door de vingers zagen.
Nu je ze openlijk geconfronteerd, kunnen ze harder reageren dan wanneer je het in de gedoogconstructie had gehouden.
Flikker toch op man!quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:45 schreef killfrenzy het volgende:
Je verraad je ouders die je je hele leven lang hebben opgevoed, gevoed etc.
En jij gedraagt je als een losbandige meid die er van door gaat met iemand die niet geaccepteerd wordt (al was het Molukker of iets).
Jammer voor jou, maar begrijpelijk van je ouders en prima dat ze je gaan verstoten.
Moet lekker leven zijn in zo'n bekrompen wereldje of niet?quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:49 schreef killfrenzy het volgende:
Omdat ik van jullie verschil? Nee.
TS wist van te voren de reactie al en moet niet zeuren. Ga het huis uit en verdwijn. Ze heeft haar ouders al genoeg pijn gedaan.
Ik vind jou bekrompen. Ik heb een andere mening, deal with it.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Moet lekker leven zijn in zo'n bekrompen wereldje of niet?
Hahaquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:52 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Ik vind jou bekrompen. Ik heb een andere mening, deal with it.
Kan je die mening niet op een plek uitdragen waar de rest ook die mening heeft?quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:52 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Ik vind jou bekrompen. Ik heb een andere mening, deal with it.
Sadist.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:45 schreef killfrenzy het volgende:
En jij gedraagt je als een losbandige meid die er van door gaat met iemand die niet geaccepteerd wordt (al was het Molukker of iets).
Jammer voor jou, maar begrijpelijk van je ouders en prima dat ze je gaan verstoten.
TS kiest voor haar pijn. Ik geniet er niet van.quote:
Nee, dat doe ik niet.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:58 schreef Murdera het volgende:
[..]
Kan je die mening niet op een plek uitdragen waar de rest ook die mening heeft?
Ik wil namelijk graag in mijn Nederland blijven wonen. Een nederland waar kindermishandeling niet "haar eigen schuld" is, en waar mensen vrij zijn om hun eigen leven te leven.
/VoteUitzetting.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:03 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
TS kiest voor haar pijn. Ik geniet er niet van.
[..]
Nee, dat doe ik niet.
waarom denk jij dat je de vrijheid mag pakken jouw mening te delen en er ook nog iets van mag vinden? Zij mag niet eens in vrijheid leven dus wat doe jij hier? Maffe trolquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:03 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
TS kiest voor haar pijn. Ik geniet er niet van.
Naar? Ik heb enkel de Nederlandse paspoort, lieverd.quote:
Ze mag in vrijheid leven hoor, begin eerst te lezen wat ik zeg. Ze mag in vrijheid leven maar niet met haar familie blijkbaar.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:10 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
waarom denk jij dat je de vrijheid mag pakken jouw mening te delen en er ook nog iets van mag vinden? Zij mag niet eens in vrijheid leven dus wat doe jij hier? Maffe trol
En ik heb een schaar. /care.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:18 schreef killfrenzy het volgende:
Naar? Ik heb enkel de Nederlandse paspoort, lieverd.
Denk je serieus dat jouw mening mij iets boeit? Als je niks te posten hebt, groetjes.quote:
quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:27 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Denk je serieus dat jouw mening mij iets boeit? Als je niks te posten hebt, groetjes.
Alleen deze post zegt al genoegquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:29 schreef Murdera het volgende:
[..]
Toch vind ik je wel lief hoor. Zwakzinnigen moeten er ook zijn.
Inderdaad, wanneer ze verdwijnt doet ze haar geen pijn meer.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:49 schreef killfrenzy het volgende:
Omdat ik van jullie verschil? Nee.
TS wist van te voren de reactie al en moet niet zeuren. Ga het huis uit en verdwijn. Ze heeft haar ouders al genoeg pijn gedaan.
Claim ik nergens. Maar dat zullen haar ouders minder erg vinden dan haar te zien met haar vriendje.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:31 schreef zarGon het volgende:
[..]
Inderdaad, wanneer ze verdwijnt doet ze haar geen pijn meer.
Ah kijk een mede-moslim die het geweld en haatgedrag goedpraat zolang het maar jegens ongelovigen is.quote:Op donderdag 29 maart 2012 11:45 schreef killfrenzy het volgende:
DE NederlandsE paspoort?quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:18 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Naar? Ik heb enkel de Nederlandse paspoort, lieverd.
Het is haar moeder.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah kijk een mede-moslim die het geweld en haatgedrag goedpraat zolang het maar jegens ongelovigen is.
Andersom schreeuwt hij moord en brand om 'rezzzzpekt' en 'tolerantie'.
TS: extreme kutsituatie, pas wel op als je vader echt zo gestoord is... ga er dan na de 1e klap vandoor of wees het voor en wacht zijn thuiskomst niet af.
Heb je nog gebeld met het steunpunt Huiselijk geweld?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 00:01 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Dank je wel! Ik zal morgen even bellen voor advies idd.
Even wat verduidelijken, speciaal voor jou.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:36 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ah kijk een mede-moslim die het geweld en haatgedrag goedpraat zolang het maar jegens ongelovigen is.
Andersom schreeuwt hij moord en brand om 'rezzzzpekt' en 'tolerantie'.
TS: extreme kutsituatie, pas wel op als je vader echt zo gestoord is... ga er dan na de 1e klap vandoor of wees het voor en wacht zijn thuiskomst niet af.
Kan gebeuren, niet dan?quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:37 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
DE NederlandsE paspoort?![]()
Dikke faal: dat is een fout die alleen allochtonen maken
Uhuh, plotseling je dochter kwijtraken is erger dan haar zien met haar vriend waarbij het een en ander nog besproken kan worden.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:35 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Claim ik nergens. Maar dat zullen haar ouders minder erg vinden dan haar te zien met haar vriendje.
Nee die lidwoord en aanwijzende voornaamwoord-fouten zijn zoooo typerend voor murkenquote:
Tuurlijk. Maar dat haal ik niet uit de OPquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:48 schreef zarGon het volgende:
[..]
Uhuh, plotseling je dochter kwijtraken is erger dan haar zien met haar vriend waarbij het een en ander nog besproken kan worden.
Vaders en moeders accepteren weleens meer dan ze willen en passen zich ook weleens aan aan het kind dan alleen maar andersom.
Haar moeder bedreigde dat haar vader haar koud ging maken wanneer hij terugkomt.quote:
O wee als ik je betrap op een soortgelijke fout.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:49 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee die lidwoord en aanwijzende voornaamwoord-fouten zijn zoooo typerend voor murken
Prima. Ik maak ook heus wel spel- en grammaticale fouten. Maar 'de paspoort', 'nederlandse brood' en 'die meisje' ed zijn echt zulke typerende murk-foutenquote:Op donderdag 29 maart 2012 12:50 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
O wee als ik je betrap op een soortgelijke fout.
Wat ik niet begrijp is dat je je wel kan inleven in de ouders, maar geen empathie en sympathie voor de TS hebt/voelt.quote:Op donderdag 29 maart 2012 12:49 schreef killfrenzy het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maar dat haal ik niet uit de OP
Troll alertquote:Op donderdag 29 maart 2012 11:45 schreef killfrenzy het volgende:
Ergens geruststellend.quote:Op donderdag 29 maart 2012 18:41 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Laatste bezoek was (ongeveer) anderhalf uur geleden.
Als het echt iets mis gaat dan moet je hier gewoon HELP BEL 112 posten.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:44 schreef Goodstuff het volgende:
Op het moment weinig te updaten. Vader is inmiddels thuis maar er is nog niets gezegd ivm het bezoek dat we hebben van mijn neef. Nu is het afwachten tot hij weg is.
Ik haat het wachten. Wil er liever nu al klaar mee zijn bahh
Dump je vriend? Nooit. Hij is mijn steun en toeverlaat. Ook al zijn er dingen die ik hem niet vertel, hij is degene voor mij.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 00:51 schreef killfrenzy het volgende:
Dump je vriend, snel.
En als je vader woedend is, zou hij niet wachten.
Wat is je afkomst?
Jammer. Ik begrijp je ouders helaas wel. Waar kom je vandaan oorspronkelijk?quote:Op zaterdag 31 maart 2012 01:09 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Dump je vriend? Nooit. Hij is mijn steun en toeverlaat. Ook al zijn er dingen die ik hem niet vertel, hij is degene voor mij.
Niet reageren op trolls, dat willen ze netquote:Op zaterdag 31 maart 2012 01:09 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Dump je vriend? Nooit. Hij is mijn steun en toeverlaat. Ook al zijn er dingen die ik hem niet vertel, hij is degene voor mij.
Ben ik nietquote:Op zaterdag 31 maart 2012 01:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Niet reageren op trolls, dat willen ze net
Welquote:
Ongeacht wat er gebeurd zal ze er geen plezier mee hebben.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 01:34 schreef opgebaarde het volgende:
Ik hoop voor jou en je ouders van wel
Veel plezier gewenst
Vraag me af of jij degene wel voor hem bent, met al je leugens.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 01:09 schreef Goodstuff het volgende:
[..]
Of kappen met die ongein en haar vriend dumpen en de vrede bewaren. Lijkt me een stuk beter.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 10:42 schreef Halcon het volgende:
Gewoon kappen met die Islamitische onzin. Je zult een keuze moeten maken. Of een normaal leven met je vriend of je hele leven voorzien van hoofddoek dansen naar de pijpen van je familie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |