SPOILER: Totale scoreOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitslag Wilco: 22-03-2012
1. impossible germany (11 punten)
2. via chicago (9 punten)
2. I am trying to break your heart (9 punten)
2. jesus etc. (9 punten)
5. one sundag morning (8 punten)
5. poor places (8 punten)SPOILER: totale scoreOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De uitslag: Sonic Youth 23-03-2012
1. silver rocket (10 punten)
2. Sunday (9 punten)
3. teenage riot (7 punten)
3. hey joni (7 punten )
3. cross the breeze (7 punten )SPOILER: totale uitslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitslag Muse Veertien lijstjes ingeleverd24-03-2012
1 Bliss 34
2 Plug in Baby 28
3 Citizen Erased 25
4 Knights of Cydonia 14
5 Sunburn 13SPOILER: Volledige lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Uitslag Pink Floyd: 25-03-2012
1. Echoes (49 punten)
2. Shine On You Crazy Diamond (44 punten)
3. Wish You Were Here (35 punten)
4. Comfortably Numb (27 punten)
5. Time (19 punten)
Complete lijst uit 22! lijstjes:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De uitslag: debuutalbums. 26-03-2012
1. Joy Division - Unknown Pleasures (25)
2. Jeff Buckley - Grace (20)
3. Arcade Fire - Funeral (17)
4. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (14)
5. The Strokes - Is This It (12)
Totale uitslag van albums die door meer dan 1 persoon genoemd zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De uitslag: Lilly Allen top 5 27-03-2012
1) the fear (28)
2) smile (17)
3) not fair (16)
4) LDN (15)
5) 22 (13)SPOILER: de restOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De uitslag : belgische nummer 28-03-2012
1. K's Choice - Not an Addict 17
1. dEUS - Instant Street (van The Ideal Crash) 17
2. Black Box Revelation - High On A Wire 12
3. Absynthe Minded - My Heroics, Part One 10
4. Raymond van het Groenewoud - Twee Meisjes 9
4. Jacques brel - ne me quitte pas 9SPOILER: nummers met meer dan 5 punten :Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 40% gewijzigd door Bosbeetle op 29-03-2012 10:42:44 ]![]()
1. The National Anthemquote:
2. Optimistic
3. Street Spirit
4. Paranoid Android
5. YouDat mag niet he, je zei zelf 5.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:31 schreef Lidlchips het volgende:
Ik vergeet Fake Plastic Trees weer. Die komt op zes.![]()
![]()
Nee hoor. In Rainbows is zelfs zeer goed.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:34 schreef Lidlchips het volgende:
Oke, in plaats van de huidige 5 dan.
En is Radiohead gestopt na Kid A volgens jou?![]()
1. Idioteque
2. Everything In Its Right Place
3. Like Spinning Plates
4. Paranoid Android
5. Reckoner
En Packt Like Sardines in a Crushd Tin Box, Jigsaw Falling Into Place, In Limbo, Optimistic, Life in a Glasshouse, Airbag...Stay on my arm, you little charmer![]()
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:21 schreef Lidlchips het volgende:
Het leek me wel leuk om iedere dag een top 5 nummers te doen van een bepaalde artiest. Na 24 uur mag er weer een nieuwe geplaatst worden. Goed idee?
Vandaag: Radioheadgoed idee
(het zou ook leuk zijn als aan het einde van de dag, er een eindlijstje komt..)
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna![]()
Dan zou ik elke dag een andere top vijf van Radiohead neerzetten, aangezien dit per dag schommeltMaar goed, die van vandaag:
1. Everything In Its Right Place
2. Reckoner
3. Where I end and you begin
4. Idioteque
5.Jigsaw falling into place![]()
1. No Surprises
2. Street Spirit
3. Karma Police
4. Paranoid Android
5. Jigsaw Falling Into PlaceWe are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight![]()
Snel albums gaan luisteren dan maar.quote:Op woensdag 21 maart 2012 11:57 schreef ranja het volgende:
Leuk idee maar niet bij deze band. Verder dan een top 1 kom ik niet. Misschien 2.![]()
1. Reckoner
2. Pyramid Song
3. There There
4. 15 Step
5. Idioteque
Na vandaag gaat dit topic bergafwaarts![]()
![]()
1. Thinking About You
2. Street Spirit (Fade Out)
3. Fake Plastic Trees
4. Prove Yourself
5. Karma Police![]()
1. No Surprises
2. Everything In Its Right Place
3. Videotape
4. The National Anthem
5. Codex
Noch de volgorde, noch de selectie van nummers staat vast, kan zo veranderen.By hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Leuk Idee!
En omdat deze lastig is, maar uitgegaan van mijn last.fm charts.
1. Exit Music (for a film)
2. Jigsaw falling into place
3. High and Dry
4. No Surprises
5. Thinking about you![]()
1x live gezien en vond het niet erg interessant. Vandaag sla ik over
We are young but getting old before our time
Steppin out tonight![]()
De Uitslag: radiohead 21-03-2012
Okay als je de nummer één 5 punten geeft de nummer twee, 4 punten enz dan is dit de uitslag van de radiohead top 5
1. No suprises (17 punten)
2. Reckoner (14 punten)
3. Everything in its right place (13 punten)
4. Karma police (12 punten)
5. Street spirit (11 punten)
5. Paranoid android (11 punten)SPOILER: Totale scoreOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 28% gewijzigd door Bosbeetle op 22-03-2012 10:36:06 ]En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
De band heeft ontzettend veel diepgang, maar dat zie je enkel terug in de albums. Ik raad je toch echt Yankee Hotel Foxtrot aan. Veel dieper dan dat wordt een popplaat niet.quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:02 schreef chansadres het volgende:
1x live gezien en vond het niet erg interessant. Vandaag sla ik over
[ Bericht 0% gewijzigd door Lidlchips op 22-03-2012 10:28:16 ]![]()
Heb het ook even in het wilco topic gemeldquote:Op donderdag 22 maart 2012 10:08 schreef Lidlchips het volgende:
[..]
De band heeft ontzettend veel diepgang, maar dat zie je enkel terug in de albums. Ik raad je toch aan Yankee Hotel Foxtrot aan. Veel dieper dan dat wordt een popplaat niet.Zou wel leuk zijn als we dit aan de praat zouden kunnen houden
Leuk topic, ik ga er even over nadenken.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Aah een continu lijstjes topic
Wilco:
1. Ashes of American Flags
2. At Least That's What You Said
3. Art of Almost
4. Hell is Chrome
5. Via Chicago
Met als eervolle vermelding: Monday omdat die live zo fantastisch is
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
1. One Sunday Morning
2. I Am Trying To Break Your Heart
3. Impossible Germany
4. Art of Almost
5. Poor Places![]()
Oeh, Wilco!
1. I Am Trying To Break Your Heart
2. Impossible Germany
3. One Sunday Morning
4. Poor Places
5. Misunderstood (en dan met name de versie op Kicking Television)![]()
WilcoVeel te veel goede nummers natuurlijk, maar een poging.
1. Poor Places
2. Impossible Germany
3. Hell is Chrome
4. Shot in the Arm
5. Via Chicago (Live)![]()
1. jesus, etc.
2. hummingbird
3. via chicago
4. handshake drugs
5. ashes of american flags
(morgen is het wsch alweer een andere lijst)
![]()
Hell is Chrome!!!quote:Op donderdag 22 maart 2012 15:04 schreef ralfseltje het volgende:
WilcoVeel te veel goede nummers natuurlijk, maar een poging.
1. Poor Places
2. Impossible Germany
3. Hell is Chrome
4. Shot in the Arm
5. Via Chicago (Live)
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds![]()
1. She's a Jar
2. Jesus, etc.
3. Handshake drugs
4. A Shot in the arm
5. Ashes of American Flags
Zoiets, blijft lastig dit.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024![]()
Dan doen we vandaag om ranja tegemoet te komen je top 5 sonic youth nummers
Misschien een saai lijstje maar hier die van mij:
1. Teen Age Riot
2. Hey Joni
3. 'Cross the Breeze
4. Silver Rocket
5. Candle
Alleen Daydream Nation? Ja! Dat album is gewoon het beste wat ze hebben gemaakt voor mijn gevoel.We are young but getting old before our time
Steppin out tonight![]()
IK ken maar 1 nummer van ze![]()
Trouwens, ook leuk om hier allemaal top5s te doen elke dag, en niet alleen van artiesten. Dus als je ineens met een top 5 2002 op de proppen moet komen, of met een top 5 rockballads. Of niet?
zekerquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:56 schreef Norrage het volgende:
Dus als je ineens met een top 5 2002 op de proppen moet komen, of met een top 5 rockballads. Of niet?
en Sonic Youth![]()
![]()
Wat bedoel je Norrage, dat er per dag naast een artiest ook een ander lijstje gepost mag worden. Of dat je sowieso zelf mag weten wat voor een lijstje je post?You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Uitslag Wilco: 22-03-2012
1. impossible germany (11 punten)
2. via chicago (9 punten)
2. I am trying to break your heart (9 punten)
2. jesus etc. (9 punten)
5. one sundag morning (8 punten)
5. poor places (8 punten)SPOILER: totale scoreOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Puik planquote:Op vrijdag 23 maart 2012 09:56 schreef Norrage het volgende:
IK ken maar 1 nummer van ze![]()
Trouwens, ook leuk om hier allemaal top5s te doen elke dag, en niet alleen van artiesten. Dus als je ineens met een top 5 2002 op de proppen moet komen, of met een top 5 rockballads. Of niet?
In plaats van een artiest lijkt me. Nu hebben we 3x een artiest gehad, maar een keer liedjes met 'Blauw' in de titel of piratenhits moet ook kunnen.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:02 schreef Felagund het volgende:
Wat bedoel je Norrage, dat er per dag naast een artiest ook een ander lijstje gepost mag worden. Of dat je sowieso zelf mag weten wat voor een lijstje je post?![]()
Exact dan kunnen we het ook wat breder/makkelijker maken voor mensen die wat minder band gericht zijnquote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:08 schreef ranja het volgende:
[..]
In plaats van een artiest lijkt me. Nu hebben we 3x een artiest gehad, maar een keer liedjes met 'Blauw' in de titel of piratenhits moet ook kunnen.
Ok, Sonic Youth dus. voor vandaag:
1 Silver Rocket
2 Sunday (versie op Suburbia soundtrack)
3 Brother James
4 Sugar Kane
5 The Burning Spear![]()
Precies. Ik vind het echt een leuk topicquote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:08 schreef ranja het volgende:
[..]
In plaats van een artiest lijkt me. Nu hebben we 3x een artiest gehad, maar een keer liedjes met 'Blauw' in de titel of piratenhits moet ook kunnen.Aangezien we allemaal lijstjesgek zijn. Maar hoe doen we dat met het lijstjes-idee geven? De eerste vanaf 0.00 middernacht die wat zegt?
Of doen we ergens ook een top 5 van artiesten waar we een lijstje van willen doen?
Oh hee, nog een lijstjestopic.
Sonic Youth ga ik niet aan meedoen, ik zou geen vijf favoriete nummers kunnen kiezen omdat ik het gewoon als geheel luister.![]()
Sonic Youth top 5;
The sprawl
'Cross the breeze
Hey Joni
Eric's trip
Teen age riot
En ja, ik vind Daydream nation erg goed. En eerlijk gezegd ook het enige album dat ik goed ken. En die ga ik nu gelijk maar weer eens luisteren.
Met dank aan Bosbeetle dat hij me attendeerde op dit topic in het SY topic. Leuk topic.Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable![]()
ruim 8 minutenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:13 schreef On het volgende:
Deze versie moet ik maar eens checken. Die van mij is dus gewoon het origineel.
Van mij mag Bosbeetle ze wel bij elkaar optellen voor het klassement![]()
![]()
Gelukkig is daar geen video van waar Macaulay Culkin nog langer zijn lippen aflikt.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 17:30 schreef ranja het volgende:
[..]
ruim 8 minuten
Van mij mag Bosbeetle ze wel bij elkaar optellen voor het klassement![]()
![]()
Ik ga ook zeker geen versies apart behandelen
01 skink
02 hoarfrost
03 theresa's sound world
04 side2side
05 shadow of a doubt
sonic youth is a dish best served dark, moody and expirimental imo
[ Bericht 22% gewijzigd door Aschkael op 23-03-2012 18:54:47 (bitchin'bosbeetle :)) ]= there is a light that never goes out =![]()
Oh zou je dat even andersom willen zetten ashkael zo ga ik fouten maken in de telling
Moeilijk, dit heb ik zonder al te veel overpeinzingen gemaakt:
1. Silver Rocket
2. Tom Violence
3. Candle
4. Trilogy
5. Kool Thing
Vanavond doet Thurston overigens SY-achtige dingen met zijn gitaar in Rotterdam (ik vermoed dat hij nu ongeveer begint), morgen in Amsterdam.Stay on my arm, you little charmer![]()
Worm
Nog een top 3 van mij. Zijn toch nummers die ik ooit in een top playlist van me heb gezet, dus dan stem ik nog een beetje mee
1. Tunic (Song for Karen)
2. Candle
3. Youth Against Facism
En dit waren gewoon goede nummers. Tunic kende ik een hele tijd (toen ik nog klein was) geleden al. En toen ben ik meer gaan opzoeken van Sonic Youth en dat vond ik destijds nog wat te experimenteel. Nu ga ik wel even gebruik van de uiteindelijke lijst die hieruit gaat komen
Last minute nog mijn bijdrage.
1.Schizophrenia
2.100% (mijn kennismaking met SY)
3. Diamond Sea (de versie van 25min)
4. Shoot (zelfde als 2, ik begon met het album Dirty)
5. Teen Age Riot
Maar eigenlijk luister ik van SY liever een plaat dan losse nummers.![]()
Dit loopt nog wel todat ik wakker wordt of iig tot iemand een volgende top aankondigt
okay het is officieel vandaag muse
De uitslag: Sonic Youth 23-03-2012
silver rocket (10 punten)
Sunday (9 punten)
teenage riot (7 punten)
hey joni (7 punten )
cross the breeze (7 punten )SPOILER: totale uitslagOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
1. Plug In Baby
2. Bliss
3. Knights Of Syndonia
4. Muscle Museum
5. Uprising (mede dankzij die briljante actie op de Italiaanse televisie, zit nu op m'n smartphone dus kan de link niet plaatsen, maar zoek maar op YouTube als je hem nog niet kent)
![]()
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 01:13 schreef ohnikua het volgende:
5. Uprising (mede dankzij die briljante actie op de Italiaanse televisie, zit nu op m'n smartphone dus kan de link niet plaatsen, maar zoek maar op YouTube als je hem nog niet kent)
Voor de beeldvorming.![]()
MUSE:
1. Knights of Cydonia
2. Bliss
3. Sunburn
4. Assassin
5. Plug in baby“To destroy a people you must first sever their roots.”![]()
1. Bliss
2. Knights of Cydonia
3. Plug in baby
4. Map of problematique
5. Time is running outWe are young but getting old before our time
Steppin out tonight![]()
MOeten we nou elke keer de nieuwe stemming gaan reserveren enzo? Is toch leuker als er spontaan steeds iemand een nieuwe band zegt? Of dat er misschien iets bedacht wordt over diegene die het mag zeggen. (bv. degene wiens vorige top 5 het dichtst bij de hele top 5 was gekomen ofzo?).quote:
Als we het zo blijven doen krijgen we op een gegeven moment een grote wapenwedloop met mensen die lijstjes gaan opperen... (maar goed, dan ga ik misschien er vanuit dat dit topic een groot mega-success gaat worden)
1. Citizen Erased
2. Muscle Museum
3. Sunburn
4. Micro Cuts
5. BlissMalheureusement le fromage de cacahouète.![]()
Ik wil graag de volgende dagen reserveren:quote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
MOeten we nou elke keer de nieuwe stemming gaan reserveren enzo? Is toch leuker als er spontaan steeds iemand een nieuwe band zegt? Of dat er misschien iets bedacht wordt over diegene die het mag zeggen. (bv. degene wiens vorige top 5 het dichtst bij de hele top 5 was gekomen ofzo?).
Als we het zo blijven doen krijgen we op een gegeven moment een grote wapenwedloop met mensen die lijstjes gaan opperen... (maar goed, dan ga ik misschien er vanuit dat dit topic een groot mega-success gaat worden)
26e: Bomen
27e: Rusland
28e: Elton John
29e: Kaneel![]()
Jij hebt verstand van Muse?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:38 schreef ranja het volgende:
1 Assassin
2 Plug in Baby
3 Bliss
4 Butterflies and Hurricanes
5 Showbiz
Nou, moeilijk aan te ontkomen misschien, maar ik kan hier geen top 5 van samenstellen, na 2 seconden zet ik de muziek altijd weer uitquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:47 schreef ranja het volgende:
[..]
moeilijk aan te ontkomen en een top 5 is zo gemaakt
Mwah, muse valt dan nog weer mee. Vaak denk ik bij het intro: oh, dit lijkt een gaaf nummerEn dan gaat-ie zingen: Oh het is Muse
Maar sommige nummers zijn nog niet zo slecht.![]()
Ja dat heb ik ook. Waar het instrumentaal is (en niet te heftig instrumentaal) vind ik het heel mooiquote:Op zaterdag 24 maart 2012 11:50 schreef ranja het volgende:
Mwah, muse valt dan nog weer mee. Vaak denk ik bij het intro: oh, dit lijkt een gaaf nummerEn dan gaat-ie zingen: Oh het is Muse
Maar sommige nummers zijn nog niet zo slecht.Maar dat duurt jammer genoeg altijd erg kort. Maar ik lusiter het wel eens hoor, maar ik zou absoluut geen nummers kunnen onderscheiden :/
Oh, bij RYM kun je sampletjes luisteren bij veel albums en dat is wel genoeg om te denken van 'oja dat is die, 'dat is niks' of 'die blijft wel redelijk'![]()
![]()
Ik moet ook maar eens kijken wat ik de beste nummers van Muse vind. Een hele tijd niet meer naar geluisterd, ik ben er wat op uitgekeken, ik begon mij ook te ergeren aan de zanger.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
laten we het dan zo doen diegene die de einduitslag opteld mag de nieuwe makenquote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:10 schreef Norrage het volgende:
[..]
MOeten we nou elke keer de nieuwe stemming gaan reserveren enzo? Is toch leuker als er spontaan steeds iemand een nieuwe band zegt? Of dat er misschien iets bedacht wordt over diegene die het mag zeggen. (bv. degene wiens vorige top 5 het dichtst bij de hele top 5 was gekomen ofzo?).
Ik heb het nu 3 keer gedaan maar wil dat ook best anderen laten doen, zie het als een soort voor wat hoort wat systeem.
Laten we dan ook de tijd houden op minimaal 24h na de start van de vorige... (wat in dit geval niet zo was)En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Vind ik wel een goede!quote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
laten we het dan zo doen diegene die de einduitslag opteld mag de nieuwe makenIk heb het nu 3 keer gedaan maar wil dat ook best anderen laten doen, zie het als een soort voor wat hoort wat systeem.
Laten we dan ook de tijd houden op minimaal 24h na de start van de vorige... (wat in dit geval niet zo was)Moet je wel even zeggen als je gaat tellen, anders dan krijgen we 5 standen ofzo
quote:
Leuk topic hoor. Ik denk dat dit wel een tijdje succesvol gaat blijven
quote:En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
Take a bow is de enige die ik ken van deze band, voor de rest ook niet echt mijn muziek.
Dit nummer was wel gaaf bij de Watchmen trailers, dus dat is dan ook de enige die ik nomineer.Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.![]()
1. The Groove.
2. Plug In Baby.
3. Citizen Erased.
4. Eternally Missed.
5. Easily."Successes only last until someone screws them up. Failures are forever."
Twitter/GT: Wumbo7![]()
Muse:
1. Sunburn
2. Space Dementia
3. Bliss
4. Stockholm Syndrom
5. Time Is Running Out
(De laatste twee platen konden mij niet zo boeien als de eerste drie)![]()
1. Citizen Erased
2. Map of the Problematique
3. Ruled By Secrecy (die build-up!)
4. Sunburn
5. Knights of Cydonia
Over 2 seconden heb ik spijt.![]()
Uitslag Muse Veertien lijstjes ingeleverd
1 Bliss 34
2 Plug in Baby 28
3 Citizen Erased 25
4 Knights of Cydonia 14
5 Sunburn 13SPOILER: Volledige lijstOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En dan mag ik, als ik het goed begrijp, zeggen welke top 5 voor vandaag in de planning staat. En dat is wat mij betreft de vijf beste nummers van Pink Floyd![]()
1. Set the controls for the heart of the sun
2. Instellar Overdrive
3. The great gig in the sky
4. Echoes
5. Alans Psychedelic Breakfast
[ Bericht 15% gewijzigd door On op 25-03-2012 21:42:51 ]![]()
Pink Floyd
1. Another Brick in the Wall
2. Breath
3. Comfortably Numb
4. Echoes
5. Time
[ Bericht 7% gewijzigd door Taperol op 25-03-2012 12:49:50 ]![]()
Dark Side of the Moon? Bedoel je Brain Damage?quote:Op zondag 25 maart 2012 12:39 schreef Taperol het volgende:
Pink Floyd
1. Another Brick in the Wall
2. Dark Side of the Moon
3. Comfortably Numb
4. Echoes
5. Time![]()
1. Wish you were here
2. Hey You
3. Comfortably Numb
4. Shine on you crazy diamond
5. EchoesWe are young but getting old before our time
Steppin out tonight![]()
1. Dogs
2. Us and Them
3. Time
4. Sheep
5. Atom Heart Mother"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"![]()
Nee Breathe, was de titel van het nummer vergeten. Opzoeken op youtube was niet zo'n puik plan.quote:Op zondag 25 maart 2012 12:41 schreef Lidlchips het volgende:
[..]
Dark Side of the Moon? Bedoel je Brain Damage?![]()
Schijt, dat hele nummer vergetenquote:Op zondag 25 maart 2012 12:51 schreef Taperol het volgende:
[..]
Nee Breathe, was de titel van het nummer vergeten. Opzoeken op youtube was niet zo'n puik plan.
Wel veel liefde voor Dogs![]()
![]()
![]()
1. Shine On You Crazy Diamond
2. Echoes
3. Time
4. Wish You Were Here
5. BikeBy hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
1. Carefull With That Axe, Eugene
2. Atronomy Domine
3. Arnold Layne
4. Set The Controls For The Heart Of The Sun
5. Dogs![]()
1. The great gig in the sky
2. Shine on you crazy diamond
3. Echoes
4. One of these days
5. MotherWhen I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.![]()
Ah, bij deze doe ik ook even mee.
1. Shine on You Crazy Diamond
2. Echoes
3. See Emily Play
4. The Great Gig in the Sky
5. Pigs on the Wing![]()
Jaaaa ik doe ook mee!
1 Echoes
2 One of these days
3 Wish you were here
4 Shine on you crazy diamond
5 Set the controls for the heart of the sunAnd everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
Volgorde is eigenlijk een beetje willekeurig want ik kan niet kiezen..
1. Shine on you crazy diamond
2. Echoes
3. Comfortably Numb
4. Sheep
5. Nobody HomeI hope you can see this because I'm doing it as hard as I can.![]()
Ik ook niet hoor..nu hij er staat heb ik het gevoel al dat het al niet meer klopt.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!![]()
1. Wish you were here
2. Comfortably numb
3. Shine on you crazy diamond
4. Time
5. EchoesAcquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.![]()
1. Echoes
2. Comfortably Numb
3. Sorrow
4. Any Color You Like
5. Pigs (Three Different Ones)Burning bridges gives you so much more![]()
Ik zou het graar willen onderbouwen. De productie van het nummer is te vlak, en Gilmour is een zeer matige songwriter.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:42 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Heb je er weer zo'n figuur bij hoor.![]()
1. Another brick in the wall
2. High hopes
3. Wish you were here
4. Welcome to the machine
5. EchoesJesus hates you.![]()
Onderbouwen met subjectieve argumenten. Veelzeggend inderdaad.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:44 schreef Lidlchips het volgende:
[..]
Ik zou het graar willen onderbouwen. De productie van het nummer is te vlak, en Gilmour is een zeer matige songwriter.Burning bridges gives you so much more![]()
Fijn, dat is jouw mening. En Gatenkaas heeft een andere mening. Dit lijkt me niet het topic om te gaan discussieren.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:44 schreef Lidlchips het volgende:
Ik zou het graar willen onderbouwen. De productie van het nummer is te vlak, en Gilmour is een zeer matige songwriter.Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.![]()
1. Shine on you crazy diamond.
2. Wish you where here.
3. Another brick in the wall.
4. Darkside of the moon.
5. TimeDurf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.![]()
Pink Floyd:
1. Shine On You Crazy Diamond
2. Lost for Words
3. Hey You
4. The Gunner's Dream
5. Time
Allemachtig lastig zeg, zeker omdat je korte nummer moeilijk kan vergelijken met de lange
zoiets:
1 Interstellar Overdrive
2 On the Turning Away
3 Astronomy Domine
4 Run Like Hell
5 Another Brick in the Wall![]()
Heerlijk dit soort "mening-feiten". Ik ben het ook niet met je eens. Al hebben ze natuurlijk wel veel beter werk gehad dan Sorrowquote:Op zondag 25 maart 2012 16:44 schreef Lidlchips het volgende:
[..]
Ik zou het graar willen onderbouwen. De productie van het nummer is te vlak, en Gilmour is een zeer matige songwriter.
En een beetje discussie over de lijstjes mag natuurlijk wel het in topic, dat is nou juist zo leuk
1. Wish You Were Here
2. Jugband Blues
3. The Great Gig In the Sky
4. Astronomy Domine
5. Shine On You Crazy Diamond![]()
1 Echoes
2 Another Brick Part 1&3
3 Us and Them
4 Dogs
5 Wish you were here.
voor vandaag dit lijstje, morgen denk ik hier weer heel anders over en zweer ik bij het gefreak van A Saucerful, of op het intens droevige Southampton dock
Iedereen is uniek, behalve ik![]()
1. Echoes
2. Wish you where here
3. Shine on you crazy Diamond
4. Sheep
5. FearlessYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Vergetenquote:Op zondag 25 maart 2012 21:43 schreef On het volgende:
Ik heb die van mij aangepast. Was Echoes vergeten.
![]()
Het beste stuk muziek wat ooit gecomponeerd is?
Iedereen is uniek, behalve ik![]()
Ghehe, eens met je top 5 + commentaar, nog een zeer groot Floyd liefhebber hier! Mooie nickname Sydquote:Op zondag 25 maart 2012 20:57 schreef madcap het volgende:
1 Echoes
2 Another Brick Part 1&3
3 Us and Them
4 Dogs
5 Wish you were here.
voor vandaag dit lijstje, morgen denk ik hier weer heel anders over en zweer ik bij het gefreak van A Saucerful, of op het intens droevige Southampton dock
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2012 22:05:40 ]![]()
Leuke categorie
Hoe kan je nou 5 debuutalbums hebben?quote:Op maandag 26 maart 2012 10:45 schreef kciR het volgende:
Zal ik even tellen?
Denk dan maar vast na over je vijf favoriete debuutalbums.
Uitslag Pink Floyd: 25-03-2012
(ik kan helaas niet zo'n mooie info tag maken als Bosbeetle)
1. Echoes (49 punten)
2. Shine On You Crazy Diamond (44 punten)
3. Wish You Were Here (35 punten)
4. Comfortably Numb (27 punten)
5. Time (19 punten)
Complete lijst uit 22! lijstjes:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Voor vandaag dus: Je vijf favoriete debuutplaten![]()
Dat klinkt dus als een onmogelijke opdracht.Ik zal er nog even over nadenken, er zijn zo veel goeie debuutplaten.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.![]()
Leuke categorie! Bij mijn nummer 1 is het wel een beetje dubieus of je het wel een debuut kan noemen; volgens allmusic kan het wel ('Belle & Sebastian's second record, If You're Feeling Sinister, is, for all intents and purposes, really their first, since their debut in 1996 was not heard outside of privileged inner circles.')
1. Belle & Sebastian - If You're Feeling Sinister
2. Dry The River - Shallow Bed
3. Weezer - Blue Album
4. The Gaslight Anthem - Sink Or Swim
5. Arcade Fire - Funeral![]()
Ik heb wel erg veel debuutalbums in m'n allertijdenlijst staan.
Voor vandaag deze volgorde:
1. Nymphs - Nymphs (1991)
2. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967)
3. The White Stripes - The White Stripes (1999)
4. The Jesus and Mary Chain - Psychocandy (1985)
5. Bettie Serveert - Palomine (1992)![]()
Ik denk trouwens dat het tellen voor deze lastig gaat worden maarja we zullen zien
nee hoor, gewoon een rijtje met 5 punten, een rijtje met 4 etcquote:Op maandag 26 maart 2012 11:24 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik denk trouwens dat het tellen voor deze lastig gaat worden maarja we zullen zien
overigens is het niet verboden je te laten inspireren door albums die al door anderen zijn gepost![]()
![]()
quote:Op maandag 26 maart 2012 11:28 schreef ranja het volgende:
[..]
nee hoor, gewoon een rijtje met 5 punten, een ruijtje met 4 etcja dat ga je krijgen
Leuk lijstje, maar eens goed over nadenken.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Ja, dit gaat wat meer tijd kostenquote:Op maandag 26 maart 2012 11:30 schreef Felagund het volgende:
Leuk lijstje, maar eens goed over nadenken.
Leuke categorie!
1. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
2. Nick Drake - Five Leaves Left
3. Tom Waits - Closing Time
4. Sparklehorse - Vivadixiesubmarinetransmissionplot
5. Pink Floyd - The Piper at The Gates of Dawn![]()
Dit moet mijne zijn:
1. Spinvis - Spinvis
2. The xx - xx
3. Efterklang - Tripper
4. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
5. Pearl Jam - Ten
Hij blijkt idd erg lastig, zoveel platen die ik ook had willen noemen.
De plaat die in 2 lijstjes voor komt is waarschijnlijk de winnaar![]()
![]()
1. Tom Waits - Closing Time
2. Arcade Fire - Funeral
3. Roosbeef - Ze Willen Wel je hond Aaien Maar Niet Met Je Praten
4. Okkervil River - Don't Fall In Love With Everyone You See
5. Alan Parson's Project - Tales Of Mystery And Imagination
Ik ben maar gaan kijken in mijn album top 100, naar eerste releases, en die nog een beetje individueel gerangschikt op hoe ik het als "debuut" in het speciaal vind
Ik had bij jou Greetings from Asbury Park, N.J. wel verwacht.You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Hmm tsja, ik vond hem als debuutalbum niet zo bijzonder ofzo. Ik vind bovenstaande debuutalbums wat specialer als debuutalbum specifiek... Ook omdat ze zo anders zijn dan albums die erna zijn gekomen etc.. Stuk voor stuk unieke albums in het oeuvre van die artiesten.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:47 schreef Felagund het volgende:
Ik had bij jou Greetings from Asbury Park, N.J. wel verwacht."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
1. The mars volta - de-loused in the comatorium
2. Roosbeef - Ze willen wel je hond aaien maar niet met je praten
3. Björk - Debut
4. Eels - beautiful freak
5. The Cure - Three imaginary boysEn mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
zoiets heb ik ook gedaan ja, daarom bv een eerste Breeders niet opgenomen omdat die toch niet dezelfde impact had als degene die ik nu gekozen heb.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:45 schreef Norrage het volgende:
Ik ben maar gaan kijken in mijn album top 100, naar eerste releases, en die nog een beetje individueel gerangschikt op hoe ik het als "debuut" in het speciaal vind![]()
01 unknown pleasures - joy division
02 grace - jeff buckley
03 viva hate - morrissey
04 blue lines - massive attack
05 neu - neu= there is a light that never goes out =![]()
Leuke categorie, en leuke lijstjes!
Massive Attack had er bij mij ook in gekund, bednek ik me nu. Of Portishead. (hints voor anderen, dat waren redelijk legendarische debuutalbums)
Je hebt wel gelijk hoor, ik ga hem zelf er ook niet inzetten nu ik mijn top 100 bekijk.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hmm tsja, ik vond hem als debuutalbum niet zo bijzonder ofzo. Ik vind bovenstaande debuutalbums wat specialer als debuutalbum specifiek... Ook omdat ze zo anders zijn dan albums die erna zijn gekomen etc.. Stuk voor stuk unieke albums in het oeuvre van die artiesten.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
Niet overdrijven.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:57 schreef madcap het volgende:
[..]
Vergeten![]()
Het beste stuk muziek wat ooit gecomponeerd is?Daarnaast is veel ook improvisatie.
![]()
1. Joy Division - Unknown Pleasures
2. Autechre - Incunabula
3. Interpol - Turn On The Bright Lights
4. Low - I Could Live In Hope
5. Red House Painters - Down Colorful Hill
Veel te veel goeds weg moeten laten.![]()
Leuk topic, ik heb ook een top vijf debuutalbums bedacht:
1. Jeff Buckley - Grace
2. Pearl Jam - Ten
3. Arcade Fire - Funeral
4. The Doors - The Doors
5. dEUS - Worst Case scenario![]()
Makkelijk:
1. Godspeed You Black Emperor! - F#A# oo
2. Sparklehorse- Vivadixiesubmarinetransmissionplot
3. A Silver Mt. Zion - He Has Left Us Alone, But Shafts of Light Sometimes Grace the Corner of Our Rooms...
4. Wire - Pink Flag
5. Svarte Greiner - Knive![]()
Bedankt man!quote:Op maandag 26 maart 2012 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Nu ook officieel TOF topic. [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]![]()
![]()
Prachtig lijstje!quote:Op maandag 26 maart 2012 12:55 schreef On het volgende:
2. Autechre - Incunabula
3. Interpol - Turn On The Bright Lights
4. Low - I Could Live In Hope
5. Red House Painters - Down Colorful Hill
Veel te veel goeds weg moeten laten.![]()
quote:Op maandag 26 maart 2012 13:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Nu ook officieel TOF topic. [ afbeelding ] [ afbeelding ] [ afbeelding ]
1. Jeff Wayne - War of the Worlds (Musical Version of)
2. Meat Loaf - Bat out of Hell
3. Jeff Buckley - Grace
4. Kaiser Chiefs - Employment
5. Dropkick Murphys - Do Or DieWe are young but getting old before our time
Steppin out tonight![]()
1. Arcade Fire - Funeral
2. Eels - Beautiful Freak
3. Jeff Buckley - Grace
4. Tim Christensen - Honeyburst
5. Portishead - DummyYou don't need a weatherman to know which way the wind blows.
Album top 100 2024![]()
1. The xx- xx (2009)
2. Trentemoller - The last resort (2006)
3. Shpongle - Are you shpongled? (1998)
4. Leftfield - Leftism (1995)
5. Sum 41 - All killer no filler (2001)The distance between insanity and genius is measured only by success.![]()
Thanks. Die van jou mag er ook zeker zijn. Die van Svarte was ik alweer bijna vergeten, vind Pale Ravine van zijn groep Deaf Centre wel iets beter.quote:![]()
Ik ken van Pale Ravine enkel wat nummer. Waarschijnlijk was ie er in gekomen als ik heel het album geluisterd had.quote:Op maandag 26 maart 2012 15:09 schreef On het volgende:
[..]
Thanks. Die van jou mag er ook zeker zijn. Die van Svarte was ik alweer bijna vergeten, vind Pale Ravine van zijn groep Deaf Centre wel iets beter.![]()
1. The Strokes - Is This It?
2. Joy Division - Unknown Pleasures
3. The Doors - The Doors
4. The Velvet Underground - The Velvet Underground and Nico
5. Kings of Leon - Youth and Young Manhood![]()
Leuk topic wel, zie het nu pas!
Debuutalbums, lastig. Maar toch maar deze lijst dan:
1 Ryan Adams - Heartbreaker
2 Jeff Buckley - Grace
3 CocoRosie - La Maison De Mon Rêve
4 De Artsen - Conny Waves With A Shell
5 Counting Crows - August And Everything AfterASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl![]()
Leuke categorie, maar énorm lastig
1. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I Am Not
2. The Smiths - The Smiths
3. Joy Division - Unknown Pleasures
4. Spinvis - Spinvis
5. Bon Iver - For Emma, Forever AgoBy hook or by crook, I'll be last in this book.![]()
Oooeh, Bon Iver vergeten...had op zich ook nog wel in mijne gepastquote:Op maandag 26 maart 2012 17:42 schreef Arn0 het volgende:
Leuke categorie, maar énorm lastig
1. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I Am Not
2. The Smiths - The Smiths
4. Spinvis - Spinvis
5. Bon Iver - For Emma, Forever Ago
2. Metallica - Kill 'Em All
3. The Chemical Brothers - Exit Planet Dust
4. U2 - Boy
5. New Order - Movement"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."![]()
Niet te doen dit, maar hier kan ik ten aller tijden wel achter staan.
1. Dax Riggs - We Sing Of Only Blood Or Love
2. Black Sabbath - Black Sabbath
4. Godflesh - Streetcleaner
5. Acid Bath - When The Kite String Pops![]()
1. Marillion - Script for a Jester's tear
2. IQ - Tales from the lush attic
3. U.K. - U.K.
4. King Crimson - In the Court of the Crimson King
5. Santana - Santana"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"![]()
1. band of horses - everything all the time
2. joanna newson - the milk-eyed mender
3. placebo - placebo
4. JJ72 - JJ72
5. the strokes - this is it![]()
2. Arcade Fire - Funeral
3. Interpol - Turn on the Bright Lights
4. Pixies - Surfer Rosa
5. Suede - Suede
Bij nader inzien hebben onderstaande albums als debuutalbum meer indruk gemaakt:
1. Interpol - Turn on the Bright Lights
2. Arcade Fire - Funeral
3. The Strokes - Is This It
4. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not
5. Franz Ferdinand - Franz Ferdinand
Deze albums luister ik zelden/nooit, maar dat album van Franz Ferdinand heeft voor mij als debuutalbum meer waarde dan 'Unknown Pleasures', terwijl ik UP een hoger cijfer geef dan FF. Misschien omdat ik deze albums heb leren kennen toen het tweede of derde album van deze bands nog moest uitkomen, terwijl ik van Joy Division alles in een keer kon downloaden (dat heb ik overigens niet gedaan, dus je kunt het voorgaande ook negeren).Stay on my arm, you little charmer![]()
Loopt goed storm die lijstjes hier
Misschien moet er even een soort tel-manier worden gedeeld door de tel-ervaringsdeskundigen onder ons. Hoe dit het snelst en efficientst te doen
Baroness - red album
Machine head - burn my eyes
System of a down - System of a down
The mars volta - de-loused in the comatorium
Jeff buckley - grace
Dat zijn de eerste die me te binnen schieten. Allemaal erg sterk, maar ik vergeet vast nog wel iets.Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable![]()
1 Metallica - Kill "Em All
2 Dire Straits - Dire Straits
3 Wolfmother - Wolfmother
4 Walter Trout - Life in the Jungle
5 Urban Dance Squad - Mentel floss for the Globe
Metallica's Kill Em All,Supper plaat en beter is het niet meer geworden.
Dire Straits, een goeie plaat en solide basis voor nog meer meesterwerken
Wolfmother, Ga luisteren zou ik zeggen.
Walter Trout, geen gezeik, gewoon starten met een live album![]()
Urban Dance Dquad, Top plaat van NL bodemIedereen is uniek, behalve ik![]()
Ik gebruik gewoon excel. Alle lijstjes kopieren, punten toekennen, 'sorteren' en samenvoegen maar. Maar voor korte lijstjes werkt pen en papier net zo goedquote:Op maandag 26 maart 2012 21:03 schreef Norrage het volgende:
Misschien moet er even een soort tel-manier worden gedeeld door de tel-ervaringsdeskundigen onder ons. Hoe dit het snelst en efficientst te doenRanja heeft misschien betere truuks, vanwege al die lijstjes-tel-ervaring.
![]()
1. Arctic Monkeys - Whatever People Say That I Am, That's What I'm Not
2. Editors - The Back Room
3. The Strokes - Is This It?
4. Pearl Jam - Ten
5. Muse - ShowbizMalheureusement le fromage de cacahouète.![]()
Ik doe het eigenlijk niet veel anders alleen heb ik in de loop der jaren een template opgebouwd waar ale formules en zo instaan.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:31 schreef kciR het volgende:
Ik gebruik gewoon excel. Alle lijstjes kopieren, punten toekennen, 'sorteren' en samenvoegen maar. Maar voor korte lijstjes werkt pen en papier net zo goedRanja heeft misschien betere truuks, vanwege al die lijstjes-tel-ervaring.
![]()
Uitslag van gister: debuutalbums. Niet minder dan 24 lijstjes gepost.
1. Joy Division - Unknown Pleasures (25)
2. Jeff Buckley - Grace (20)
3. Arcade Fire - Funeral (17)
4. Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (14)
5. The Strokes - Is This It (12)
Totale uitslag van albums die door meer dan 1 persoon genoemd zijn:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: