abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 11 maart 2010 @ 11:52:32 #1
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_79008568
Deel drie over de beste band ter wereld

In 1994 maakten de twee drijvende krachten achter de Amerikaanse band Uncle Tupelo een einde aan hun samenwerking. De één, Jay Farrar, richt vervolgens Son Volt op, terwijl de ander, Jeff Tweedy, de band Wilco begint. Zo'n tien jaar verder is Wilco uitgegroeid tot een uiterst essentiële band binnen het Americana genre en ver daarbuiten.

Discografie:
1995: A.M.
1996: Being There
1999: Summerteeth
2002: Yankee Hotel Foxtrot
2004: A Ghost Is Born
2005: Kicking Television: Live In Chicago
2007: Sky Blue Sky
2009: Wilco (the album)

http://wilcoworld.net/
http://www.myspace.com/wilco

Wilco - Deeltje 1
Deeltje 2

En in Mei op Primavera!

[ Bericht 2% gewijzigd door Bosbeetle op 22-03-2012 10:47:30 ]
pi_79010600
Wat zijn ze toch een geweldige band!!!!

Wat is jullie lievelingsnummer en lievelingsalbum om een tvp-excuus te bedenken??

Nummer: Ashes of American Flags
Album: A Ghost is Born
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  donderdag 11 maart 2010 @ 14:25:59 #3
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79015399
the best song will never get sung
pi_79015604
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 11:52 schreef ralfseltje het volgende:
En in Mei op Primavera!
Ietwat offtopic, maar pff, wat een schítterende line-up.

Favoriete Wilco-nummer is denk ik She's A Jar. Beste album voor mij is uiteindelijk toch wel Yankee Hotel Foxtrot geworden, nadat ik lang gezworen had bij Summerteeth. Hoewel ik Kicking Television eigenlijk het beste vind, maar dat telt natuurlijk niet als regulier album.
  donderdag 11 maart 2010 @ 18:05:58 #5
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_79025973
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:43 schreef Norrage het volgende:

Wat is jullie lievelingsnummer en lievelingsalbum om een tvp-excuus te bedenken??

Radio Cure
YHF

Maargoed, hier: Wilco was ik nog een andere mening toegedaan. En morgen waarschijnlijk ook weer.
pi_79026335
Ik heb ook wel verschillende favorieten afhankelijk van mijn gemoedstoestand.
Ashes is geweldig als je even heel aandachtig gaat luistern, Can't Stand It (of heel Sky Blue Sky) en dat soort nummers is geweldig als je gewoon een lekker nummer wil..En iets als Spiders of zo is gewoon fijn
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_79027451
pi_79027674
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 12:43 schreef Norrage het volgende:

Nummer: Te moeilijk. War On War? Summerteeth? Ashes of American Flags? Can't Stand It?

Album: Summerteeth en Yankee Hotel Foxtrot.
pi_79032909
Iemand deze broodjeszaak uit Toronto al gecheckt?
http://www.sbssandwiches.com/signature_sandwiches.php
pi_79071945
Nummer uiteindelijk toch She's A Jar, denk ik.

En album wint Yankee Hotel Foxtrot
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_79073748
En we worden weer overgeslagen bij de komende tour? Tss...
pi_79076879
Waarom zijn er zoveel mensen die She's A Jar so geweldig vinden??? Ik kan er niet heel veel mee eigenlijk...ja het is goed, maar niet zo speciaal?
pi_79091799
Het heeft een dromerige sfeer.
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 13 maart 2010 @ 12:56:44 #14
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_79093445
Ik probeer al drie dagen te kiezen maar het lukt me niet.
Ik ben blij dat ik naar Primavera ga
pi_79095360
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 19:49 schreef prinseszondererwt het volgende:
En we worden weer overgeslagen bij de komende tour? Tss...
Misschien komen er nog meer data bij?
De vorige 2 gigs hier waren beiden uitverkocht, en ze houden wel van NL dus ik heb nog hoop.

Anders fuck it, ga ik naar UK en Duitsland.
pi_79095382
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 18:47 schreef webfreak het volgende:
[ afbeelding ]
Niemand die 'm opmerkt?
pi_79225371
Jemig, die prijzen voor die nieuwe tour ook..
Al die kaarten in Duitsland lopen tot 50 euro. Toch jammer dat ze nu meer en meer tot de mainstream zijn gaan behoren. Ik kan me herinneren dat ik gewoon 18,50 betaalde voor een avondje Wilco.

Ik wil graag naar Dusseldorf maar het is wel met louter zitplaatsen.. Echt kut. Wilco is geen zitmuziek.
pi_79225933
Jemig... Dat is echt duur ja. Jammer, nog even en we moeten naar Ahoy voor Neil Young prijzen.
pi_79226255
Stiekem hoop ik dat hun volgende plaat ze weer wat meer in de obscuriteit brengt.
Sowieso geen slecht plan om weer es wat doordachtere plaat te maken i.p.v. een straight-forward liedjesalbum, want ik blijf erbij dat ik de laatste plaat het minst van allemaal vind. Snel weer eens de knuppel in het hoenderhok.
pi_79227800
Hear hear!
  woensdag 17 maart 2010 @ 08:24:50 #21
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_79241344
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 20:51 schreef webfreak het volgende:
Stiekem hoop ik dat hun volgende plaat ze weer wat meer in de obscuriteit brengt.
Sowieso geen slecht plan om weer es wat doordachtere plaat te maken i.p.v. een straight-forward liedjesalbum, want ik blijf erbij dat ik de laatste plaat het minst van allemaal vind. Snel weer eens de knuppel in het hoenderhok.
Tweedy is wel weer eens toe aan een kleine depressie of zo, dat zou de albums enkel ten goede komen.
pi_79245199
quote:
Op woensdag 17 maart 2010 08:24 schreef Beregd het volgende:

[..]

Tweedy is wel weer eens toe aan een kleine depressie of zo, dat zou de albums enkel ten goede komen.
Hihi, eigenlijk wel he?
Maarja, dat wens je mensen niet toe. En als ik zijn zoon Spencer moet geloven gaat alles er voorbeeldig aan toe in huize Tweedy, dus No Depression

Het wordt wel tijd voor wat beroering. Het volgende album moet een urgentie hebben, want dat mis ik totaal bij die laatste plaat, en ook deels bij SBS. Maar voor een band die 'aan de top' staat, is zoiets vaak geen prioriteit meer.

Een interne ruzie zie ik ook niet gebeuren. Wat indertijd met Jay Bennett gebeurde, was het probleem van 2 kapiteins op één schip. Dat is nu totaal niet meer het geval. Tweedy heeft duidelijk de leiding en niemand in de band zal daar iets tegenin brengen. Wat dat betreft denk ik dat dit toch wel de definitieve Wilco line-up is voor zolang het nog duurt.

Ergens vermoed ik dat het Skip Spence project met Beck uitloopt op een nieuw zijproject. Kan leuk zijn. Maar ook daar schuilt het gevaar dat het ouwejongens-krentenbrood wordt, zoals het geval was bij Loose Fur (3 van mijn lievelingsmuzikanten in 1 band... En dan toch slechts 'aardige' muziek maken).
pi_79385650
Wat is Being There toch een fijn album zeg beetje underrated of wat? Ik ook het laatst deze ontdekt van hun albums..Maar het luistert echt chill weg en het is superveelzijdig
pi_79385851
Inderdaad, veelzijdig. Een eerste voorzichtige stap weg bij de alt. country uit de tijd van Uncle Tupelo en A.M., maar ook nog het nodige van het oude werk.
www.thuisuiteten.nl
pi_79879721
Op hun website hebben ze een nieuwe policy geplaatst tav camera's. Die mogen dus niet meer. Geluid mag nog steeds opgenomen worden, maar foto's/video's maken mag niet meer. Tsja, ik kan me er wel wat bij voorstellen hoor. Het is zo mega-irritant dat er steeds mensen foto's maken en daarbij niet letten op de rest van het publiek. Kunnen ze geen anti-praters-policy maken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')