Ok, dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik had ergens gelezen dat alleen jouw naam op het huurcontract stond en niet die van je ex. Sorry, ik wou je niet aan het schrikken maken.quote:Op zondag 25 maart 2012 17:50 schreef _Ingrid_ het volgende:
Het huis staat op beide namen. Wat bedoel je met `geen onoverkomelijke problemen`.
Als ik daardoor 10 jaar op een woning moet wachten als starter/niet getrouwde/single en niet meer dan een klein kamertje kan huren voor veel geld, dan vind ik dat geen goede reden.quote:Op zondag 25 maart 2012 16:44 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vind uit elkaar gaan met een zorgplicht voor een minderjarig kind wel een reden, eigenlijk...
Maaruhm, Ingrid, geen vissenkom dus?
Xx
Ik woon ook in Limburg is ook wel handig..quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:18 schreef BlueMage het volgende:
Bla & ik wonen allebei in Limburg, misschien dat daar qua vervoer wat te regelen valt?
Ik vind urgentie alleen terecht als er minderjarige kinderen in het spel zijn. Zoals hierquote:Op zondag 25 maart 2012 16:19 schreef Inlognaam het volgende:
Ik vroeg me ook al af hoe ze zo snel een woning zou kunnen krijgen. Hopen is op urgentie, maar ik zou niet weten waarom ze dat zou moeten krijgen om eerlijk te zijn. Uit elkaar gaan is geen reden voor zover ik weet. En terecht, hoe lullig dat ook is.
Dat is in Assen dus zo...quote:Op zondag 25 maart 2012 18:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind urgentie alleen terecht als er minderjarige kinderen in het spel zijn. Zoals hier
Nah, geen behoefte aan meer info. Dit topic zal er niet voor niets zijn en de reden achter je scheiding is naar mijn idee gewoon prive.quote:Op zondag 25 maart 2012 18:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
Inlognaam als je meer info wilt mag je pmmen.
Tnx!quote:Op zondag 25 maart 2012 19:12 schreef Inlognaam het volgende:
[..]
Nah, geen behoefte aan meer info. Dit topic zal er niet voor niets zijn en de reden achter je scheiding is naar mijn idee gewoon prive.
Ik vind het fijn dat je snel een woning krijgt. Niet voor jou specifiek, maar wel voor twee kleine kindertjes die gewoon in een fijne situatie moeten kunnen opgroeien. Dus niet tussen een ruziende papa en mama.
Was niet bedoeld om je bang te maken hoorquote:Op zondag 25 maart 2012 18:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Oi, willen jullie mij/ons niet bang maken?!
Maar ik ben bij de woningbouwvereniging geweest 2/3 keer voor info hierover. Dus zal wel goedkomen! Positief blijven!
Als we iedereen vastpinnen op hun uitspraken is dat hele huis in een uur klaarquote:Op zondag 25 maart 2012 20:44 schreef innepin het volgende:
Jammer dat ie zo boos is, Ingrid. Ik hoop dat je snel een uitweg vindt uit de situatie bij je thuis.
En dan kom ik helpen in de kinderkamer(s)!![]()
Ik heb niet alles helemaal doorgelezen, zijn er ook mensen die een dagje gaan helpen bij inrichting en behangen en verven enzo? Want dan zou ik graag meerijden tegen die tijd, mits er iemand uit midden Nederland komt. Ik heb geen spullen maar wilde wel graag helpen, dus ik pak m'n kwasten er maar bij
Bijzondere bijstand advocaat lukt niet. maar als ik bijstand of een huisje, dat is me niet duidelijk, heb, kan ik wel voor verf gelooof ik iets krijgen.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:13 schreef dolfina-chica het volgende:
Sowieso... als ze in gemeenschap zijn getrouwd heeft ze recht op de helft...
En als je er eenmaal ingeschreven staat kan je bijzondere bijstand ook vragen voor de basis dingen.
Plus Assen heeft nog een witgoed regeling... dus die wasmachine komt er ook wel
De overleden wasmachine van je ouders inruilen voor?quote:Op zondag 25 maart 2012 21:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Witgoed regeling lukt niet lijkt me. Er staat bij: De witgoedregeling zorgt ervoor dat u uw kapotte witgoedapparaten kunt vervangen. Dit geldt alleen voor een wasmachine, koelkast (tafelmodel), stofzuiger of kookplaat.
En anders komt daar vast wel een andere oplossing voor. Ik hoop in ieder geval voor je dat je zo snel mogelijk een woning toegewezen gaat krijgen, schept als je eenmaal daar zit ook een heleboel rust.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:24 schreef _Ingrid_ het volgende:
Poeh, weet niet of dat gaat lukken hoor!
Ben ik het mee eens (vandaar dat ik ook een beetje opkeek van de eerste posts van Ingrid, en de ondertussen gewiste post van Djeez). Maar dat eerlijk zullen we alles delen hoeft niet altijd voordelig te zijn. Ook verplichtingen zullen eerlijk verdeeld moeten worden namelijk.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:13 schreef dolfina-chica het volgende:
Sowieso... als ze in gemeenschap zijn getrouwd heeft ze recht op de helft...
daarom kan de bijzondere bijstand voor advocaat niet. omdat we nu nog gehuwd zijn.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:31 schreef vamperotica het volgende:
Is het niet zo dat je nu geen bijstand kunt krijgen omdat je officieel nog samen bent en er naar het gezamelijke inkomen/vermogen gekeken wordt en dat straks dus verandert?
Ingrid, voor zover ik weet is dat niet helemaal waar hoor, in elk geval maak ik 't vaak genoeg mee dat mensen die in een echtscheidingsprocedure zitten bijzondere bijstand krijgen voor de eigen bijdrage.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:42 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
daarom kan de bijzondere bijstand voor advocaat niet. omdat we nu nog gehuwd zijn.
Misschien is dat per gemeente verschillend dan.quote:Op zondag 25 maart 2012 22:20 schreef innepin het volgende:
[..]
Ingrid, voor zover ik weet is dat niet helemaal waar hoor, in elk geval maak ik 't vaak genoeg mee dat mensen die in een echtscheidingsprocedure zitten bijzondere bijstand krijgen voor de eigen bijdrage.
Waarschijnlijk te laat, maar ben je via het juridisch loket bij je advocaat gekomen, of is dat nog mogelijk? Dan krijg je ook korting namelijk.
En een *concept* verzoekschrift zou al meer dan voldoende moeten zijn voor de urgentie, he. Ik vind het raar dat ze niet genoegen nemen met wat je ze nu kan geven, maar ze kunnen écht niet van je verwachten dat je een heel kant en klaar verzoekschrift aanlevert, dat heb ik nog nooit meegemaakt dat ze dat eisen!
quote:Op zondag 25 maart 2012 21:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Bijzondere bijstand advocaat lukt niet. maar als ik bijstand of een huisje, dat is me niet duidelijk, heb, kan ik wel voor verf gelooof ik iets krijgen.
Witgoed regeling lukt niet lijkt me. Er staat bij: De witgoedregeling zorgt ervoor dat u uw kapotte witgoedapparaten kunt vervangen. Dit geldt alleen voor een wasmachine, koelkast (tafelmodel), stofzuiger of kookplaat.
Die oude wasmachine bewaren... tot je in je huis zit...quote:Op zondag 25 maart 2012 21:21 schreef douche-eendje het volgende:
[..]
De overleden wasmachine van je ouders inruilen voor?
Klopt, doen ze vaak moeilijk over inderdaad... Straks heeft ze recht op allerlei potjes...quote:Op zondag 25 maart 2012 21:31 schreef vamperotica het volgende:
Is het niet zo dat je nu geen bijstand kunt krijgen omdat je officieel nog samen bent en er naar het gezamelijke inkomen/vermogen gekeken wordt en dat straks dus verandert?
Is via loket... Maar toch een eigen bijdrage... Ze kan zelfs uitstel vragen met betalen bij advocaat... en dan nog een keer proberen voor bijzondere bijstand...quote:Op zondag 25 maart 2012 22:20 schreef innepin het volgende:
[..]
Ingrid, voor zover ik weet is dat niet helemaal waar hoor, in elk geval maak ik 't vaak genoeg mee dat mensen die in een echtscheidingsprocedure zitten bijzondere bijstand krijgen voor de eigen bijdrage.
Waarschijnlijk te laat, maar ben je via het juridisch loket bij je advocaat gekomen, of is dat nog mogelijk? Dan krijg je ook korting namelijk.
En een *concept* verzoekschrift zou al meer dan voldoende moeten zijn voor de urgentie, he. Ik vind het raar dat ze niet genoegen nemen met wat je ze nu kan geven, maar ze kunnen écht niet van je verwachten dat je een heel kant en klaar verzoekschrift aanlevert, dat heb ik nog nooit meegemaakt dat ze dat eisen!
Altijd proberen... je weet maar nooit...quote:Op zondag 25 maart 2012 22:57 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, dat kan niet zeiden ze bij gemeente. Kan niet met terugwerkende kracht. Dus niet als ik een huisje heb dan nogmaals aanvragen omdat het in huwelijkstijd begonnen is zeg maar. Kan het goede woord niet vinden.
Maar ik ga het dan toch voor de zekerheid weer proberen, je weet het maar nooit.
Verzoekschrift: een redelijk standaard document waarin je de rechtbank vraagt om het huwelijk te ontbindenquote:Op zondag 25 maart 2012 22:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb nog geen (concept) verzoekschrift gehad. Dat is zo las ik net, iets heel anders dan een convenant, waar de mw van de woningbouwvereniging het over had.
Morgen maar weer een rondje bellen!
En dat is de reden waarom de voorlopige voorziening in gang gezet is door je advocaatquote:Op maandag 26 maart 2012 08:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hmmm, ik moet iig schriftelijk bewijs hebben dat de scheiding is aangevraagd, ik uit huis ga en de kinderen de meeste tijd bij mij gaan wonen.
En als het ouderschapsplan echt niet lukt, dan neemt de rechter alle beslissingen en betaal je je pas echt scheel aan advocaatkosten, dus probeer in ieder geval het ouderschapsplan al samen rond te krijgen!quote:Op maandag 26 maart 2012 07:39 schreef innepin het volgende:
[..]
Verzoekschrift: een redelijk standaard document waarin je de rechtbank vraagt om het huwelijk te ontbinden
Convenant: een wat persoonlijker stuk waarin je de verdeling van de huwelijksgoederengemeenschap regelt. Dus, wie krijgt het huis, waar gaan de kinderen wonen, wat gebeurt er met geld/bankrekeningen/schulden etc, evt partneralimentatie..
En daarnaast móet je ook een ouderschapsplan hebben, omdat er minderjarige kinderen in het spel zijn. Daarin regel je tot in detail dingen als omgangsregeling, alimentatie, vakanties, tot op het niveau van wie-gaat-er-naar-de-tandarts.
Ik zal es navragen van die bijzondere bijstand voor de eigen bijdrage, want ik weet zéker dat we 't hier wel hebben meegemaakt namelijk. Bij de raad voor rechtsbijstand houden ze toch ook geen rekening met je partners inkomen, juist omdat het een echtscheidingsprocedure betreft..
Ja en daar kan je niet zo heel veel meequote:Op maandag 26 maart 2012 08:21 schreef lady-wrb het volgende:
en geestelijke mishandeling is ook mishandeling he?
het zijn geen keukenspulletjes, maar kopjes en mokjes.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:13 schreef Rucky het volgende:
[..]
Dat je kinderen er niet veel van merken is wel fijn.![]()
Muck heeft ook nog wat keukenspulletjes die ik voor je kan ophalen.
Zijn er nog dingen die je dringend nodig hebt?
Dan breng ik ze vanmiddag naar de kringloop.quote:Op maandag 26 maart 2012 10:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik heb gekeken en ik heb veel kopjes/mokjes die meegaan.
Glazen heb ik niet veel meer. Iig bedankt!
Ik ken je belgedrag en abbo niet, maar het is misschien aan te raden om eens te kijken wat het je kost als je alles via je mobiel gaat doen. Een vaste aansluiting is immers ook niet gratis.quote:Op maandag 26 maart 2012 11:34 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Een vaste telefoon. Mijn el cheapo gsm doet het nog goed gelukkig!
Bij ons was alles-in-1 goedkoper dan televisie en internet zonder bellen... Bovendien kun je bij veel aanbieders gratis bellen met anderen met dezelfde aanbieder. Niet per se duur dusquote:Op maandag 26 maart 2012 12:39 schreef frederik het volgende:
[..]
Ik ken je belgedrag en abbo niet, maar het is misschien aan te raden om eens te kijken wat het je kost als je alles via je mobiel gaat doen. Een vaste aansluiting is immers ook niet gratis.
Bestekbak kreeg ik idd al een aanbod voor.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:49 schreef Papabear het volgende:
Ik heb het topic verder niet meer helemaal doorgelezen, dus ga ik even uit van wat er in de OP staat.
Indien nog niet toegekend, krijg je dit van mij:
- Afdruiprek, teiltje, afwasborstel, afwasmiddel, schuurspons
- Nachtlampje voor beide kinderen
- Wasknijpers
- Kookwekker
- Broodrooster
- 1p anti doorlekmat die je onder hoeslaken kan doen
Vervoer is niet nodig, ik stuur het wel via de post.
quote:Op maandag 26 maart 2012 23:58 schreef YskaFredriksson het volgende:
Nou de opruimbakken liggen al klaar, 1 met disney princessen en 1 met carsen de dekbedden heeben ik ok al bij elkaar. Incluief hoeslaken.. Was weer nuttig, ik kwam echt van alles tegen in de kast
quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:55 schreef _Ingrid_ het volgende:
Nee, geen inloopspreekuur. En het is betaald!
Ik heb op de mail van ruim een week geleden nog steeds geen antwoord gehad, vind ik wel vreemd.
Ik bel vanmiddag wel weer dan.
Wat deze dame zegt.quote:Op maandag 26 maart 2012 08:21 schreef lady-wrb het volgende:
en geestelijke mishandeling is ook mishandeling he?
Je zegt er op FOK! of facebook of waar dan ook in het openbaar niks overquote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Trouwens, ik ga proberen om er niet te veel over uit te weiden hier. Per pm mag altijd!
Alles kan tegen je gebruikt worden of verkeerd opgevat.
De sfeer is iig echt niet leuk nu.
Daartoe ben je ook niet verplicht. Zwijgen is daarentegen wel een recht.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Trouwens, ik ga proberen om er niet te veel over uit te weiden hier. Per pm mag altijd!
Daar moet je idd altijd mee oppassen. Ik hoop iig dat je snel wat vindt zodat je weer een beetje normaal kan opbouwen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:33 schreef _Ingrid_ het volgende:
Verstandig!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:11 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik krijg van meerdere kanten te horen dat Djeez niet netjes over mij praat. Ik doe er niet aan mee iig.
Dat klopt en ik vind het dan ook heel netjes dat je je daar niet schuldig aan maaktquote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:11 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik krijg van meerdere kanten te horen dat Djeez niet netjes over mij praat. Ik doe er niet aan mee iig.
De post is er en geen bericht van de advocaat.
Tnx!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:28 schreef Vicky het volgende:
Ingrid, ik wil je graag een heel groot compliment geven... Wat ben jij een sterk mens geworden!!
Petje af!!
weet je dat msngesprek nog een paar jaar geleden??
Donderdag, max vrijdag.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 13:41 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Tnx!
ik weet het nog
Ik heb gebeld met de secretaresse en ze snapt mij heel goed.
Ze wist ook nog wel wie ik ben. Ik had met de papieren die ik moest tekenen namelijk een brief gestuurd. Met uitleg van de woningbouwvereniging erbij. Ze gaat een dringend verzoek bij de advocaat doen om zsm een verzoekschrift op te stellen. Is volgens haar niet heel veel werk en kan in principe snel gemaakt worden. Hij komt vanmiddag iig nog op kantoor terug.
Wat denken jullie? T/m de post van donderdag wachten? Is er dan niks, dan bellen.
140x200.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:06 schreef loveli het volgende:
Heb zo snel niet kunnen vinden of er al voldoende 1&2-persoons hoeslakens/dekbedovertrekken geregeld zijn, maar heb nog een stapel niet/nauwelijks gebruikte katoenen 1- en 2-persoons hoeslakens. Ook overtrekken die ik niet gebruik, welke maat heb je voor 2-persoons nodig?
Zolang je zelf niet meegaat in het negatieve gedoe, denk ik dat het uitendelijk heus aankomt dat het geen zin heeft, en je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:06 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik hoop het! We moeten voorlopig nog wel in 1 huis wonen.
En voor de kinderen een normale manier van communiceren hebben, helemaal als ik ga verhuizen.
Ik denk dat mijn brief, telefoontje ed wel hebben geholpen en dat het verzoekschrift er nu snel is!
Staat genoteerd. Geef maar een gil zodra je weet waar en wanneer het bezorgd kan wordenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Bestekbak kreeg ik idd al een aanbod voor.
En verder heel graag!!! Lief!
Kloptquote:Op dinsdag 27 maart 2012 08:21 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Bestekbak kreeg ik idd al een aanbod voor.
En verder heel graag!!! Lief!
volgens mij zit _Ingrid_ qua eenpersoons dekbedovertrekken al behoorlijk goed voor de kinderen. (maar als ze extra wil dan sta ik daar niet voor in de weg hoor) Twee voor de jongedame en twee voor de jongeman. Maar misschien is een extra hoeslaken sowieso een goed idee. Ik heb er al 2 behorend bij de dekbedden jongeman maar gezien mogelijke ongelukjes en geen wasmachine.. Ik weet dat het bij mij ook een keer 2x in 1 nacht is misgegaan dus dan is het fijn dat je iets extra's hebt liggenquote:Op dinsdag 27 maart 2012 14:06 schreef loveli het volgende:
Heb zo snel niet kunnen vinden of er al voldoende 1&2-persoons hoeslakens/dekbedovertrekken geregeld zijn, maar heb nog een stapel niet/nauwelijks gebruikte katoenen 1- en 2-persoons hoeslakens. Ook overtrekken die ik niet gebruik, welke maat heb je voor 2-persoons nodig?
Check! 2 van Ireth en 2 van jou idd. Hoeslaken is altijd handig!quote:Op dinsdag 27 maart 2012 19:50 schreef YskaFredriksson het volgende:
[..]
volgens mij zit _Ingrid_ qua eenpersoons dekbedovertrekken al behoorlijk goed voor de kinderen. (maar als ze extra wil dan sta ik daar niet voor in de weg hoor) Twee voor de jongedame en twee voor de jongeman. Maar misschien is een extra hoeslaken sowieso een goed idee. Ik heb er al 2 behorend bij de dekbedden jongeman maar gezien mogelijke ongelukjes en geen wasmachine.. Ik weet dat het bij mij ook een keer 2x in 1 nacht is misgegaan dus dan is het fijn dat je iets extra's hebt liggeneen hip kleurtje voor de 3 jarige? :p
ach je kan er ook een mooie tent van maken met een paar stoelen :pquote:Op dinsdag 27 maart 2012 21:08 schreef danic het volgende:
Ingrid, bij het dekbed wat je van me krijgt zitten ook hoeslakens hè? Minimaal 1 set, maar kunnen er ook 2 zijn, moet het een opzoeken. Snap dat je er dan nog wat bij wil, maar niet dat je straks 10 sets hebt ofzo.
Kan er dan op weg naar het Noorden ook in Nijmegen een telefoon opgepikt worden?quote:Op zaterdag 24 maart 2012 22:18 schreef BlueMage het volgende:
Bla & ik wonen allebei in Limburg, misschien dat daar qua vervoer wat te regelen valt?
Simmu is in april een weekje in Delft, las ik eerder. Als er nog behoefte is aan 1-persoons hoeslakens, dan zou ik die kunnen afgeven. 2-persoons heb ik alleen 1.60*2.00 over en qua dekbedovertrek lits jumeaux. Zeg het maar als die maat toch van pas komt.quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:07 schreef danic het volgende:
Er was nog niets geregeld qua vervoer vanuit de randstad toch?
volgens mij is dat vannelle maar komt hij dan weer uit limburg oid :pquote:Op woensdag 28 maart 2012 10:28 schreef danic het volgende:
Ja precies, vandaar dat ik me afvroeg of er nadien nog iets geregeld was?
Ik las ook iets over een vrachtauto, maar gebrek aan kosten voor de brandstof? Is daar nog op gereageerd?
Ze komt bij mij een magnetron ophalen. Indien het redelijk compact is, zou het in de magnetron kunnen passen en kan het mee zonder extra ruimte in te nemen. Toch?quote:Op woensdag 28 maart 2012 10:14 schreef loveli het volgende:
[..]
Simmu is in april een weekje in Delft, las ik eerder. Als er nog behoefte is aan 1-persoons hoeslakens, dan zou ik die kunnen afgeven. 2-persoons heb ik alleen 1.60*2.00 over en qua dekbedovertrek lits jumeaux. Zeg het maar als die maat toch van pas komt.
Dat heb ik idd gedaan!quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:12 schreef Inlognaam het volgende:
Mijn tip: plaats gewoon zelf een gezocht-advertentie.
Genoeg mensen die gaan verhuizen en het nodige kwijt willen voor een bepaalde datum. Ik heb mn wasmachine ook van marktplaats geplukt (gratis) nadat de vrouw des huizes overleden was en het huis leeg moest.
En, liever paar tientjes uitgeven aan een recente energiezuinige koelkast, dan eentje die energie slupt van 15 jaar oud maar die gratis is.
Dat vind hij vast leuk!quote:Op woensdag 28 maart 2012 11:28 schreef debuurvrouw het volgende:
De kast door gegraven en ik heb nog een ridderdekbedovertrek met kussensloop. Gewoon een standaard eenpersoons. Doe ik bij die bedzeiltjes en de molton.
Er staan twee nachtlampjes. Wat bedoel je daar precies mee? Zo een voor in het stopcontact of echt een wandlampje? Want ik heb die maan wandlamp nog voor je liggen natuurlijk. Volgens mij zwerft er ook nog ergens zo'n stopcontactding met bewegingssensor. (ffzoeken, ben nogal aan t opruimen, t kan zijn dat ie de schift niet overleefd heeft) verder zal ik hier in de buurt zoeken naar (gratis) koelkast of gasfornuis. Die kunnen wel achter in de auto en dan breng ik t wel mocht ik t vinden.
Daar zijn trapjes voorquote:Op woensdag 28 maart 2012 21:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Dat vind hij vast leuk!
Ik bedoel idd zon stopcontactding. Ik ben net met gevaar voor eigen leven zowat op de kast geklommen in de hoop dat dat een reserve lag. Maar niet dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |