Dat hangt sowieso nogal van de afstand af natuurlijk en van de vraag of het een training of wedstrijd is. Volgens mij zijn de verschillen in pr's hier ook aardig groot.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 15:41 schreef datisstom het volgende:
Succes!
Wat is hier trouwens de gemiddelde snelheid?
Ik hoop dat ik 57 minuten ongeveer haalquote:Op zaterdag 24 maart 2012 10:54 schreef beertenderrr het volgende:
Ik ben ook geïnteresseerd!
Nog mensen in zandvoort morgen? Ik start vooraan in het wedstrijdvak, tijd om mijn oude pr daar aan gruzelementen te lopen! Geen idee wat het was en heb nu ook geen streeftijd. Iets van 45 minuten zou wel mooi zijn, maar het is een pittig parcours en laatste tijd toch wat tijd- en motivatiegebrek.
quote:Op zondag 25 maart 2012 14:11 schreef annoh het volgende:
Ik heb net 35.5 km gelopen, op een gemiddeld tempo van 6.00 p/km, wat voor mij echt best snel is voor een lange duurloop. Mijn 1e marathon liep ik in 4.38, kun je nagaan. Mijn benen zijn nu wel een beetje pijnlijk misschien ook omdat ik vorige week ook 32 gelopen heb en gisteren 25 km gefietst heb, terwijl ik normaal amper langere stukken fiets. Maar verder ging het heerlijk en nu voel ik me ook prima, ik snap echt niet waar ik deze fitheid aan te danken heb. Nu heb ik heel veel zin in de marathon van rotterdam!
Laat maar, ik heb niks gezegd. Ik zal wel wegblijven uit dit topic met m'n 5km.quote:Op zondag 25 maart 2012 15:12 schreef Errrwin het volgende:
Vanochtend heb ik in Oud Beijerland bij de 35km marathontraining als pacer voor de 5:00/km gelopen. Niet helemaal gepland, maar de dame met wie ik mee was gereden zou sowieso pacer zijn en de andere was geblesseerd. Dus kreeg ik een hesje om m'n schouders gehangen. Lekker 35km gelopen, qua tempo lekker strak en qua weer was het ook fijn.
5 km is toch een prima afstand! Leuke afstand ook. Dit topic is ook gewoon leuk voor vijf kilometer lopers...quote:Op zondag 25 maart 2012 16:12 schreef datisstom het volgende:
[..]
[..]
Laat maar, ik heb niks gezegd. Ik zal wel wegblijven uit dit topic met m'n 5km.
35k is een normale trainingsafstand enkele weken voor de marathon. De meeste mensen hier lopen geen of weinig marathonsquote:Op zondag 25 maart 2012 16:12 schreef datisstom het volgende:
[..]
[..]
Laat maar, ik heb niks gezegd. Ik zal wel wegblijven uit dit topic met m'n 5km.
Volgens mij verwar je TT met OP.quote:Op zondag 25 maart 2012 21:12 schreef Viking84 het volgende:
In de TT staat dat ik als doel heb voor 2012 om de 5 km binnen het halfuur en de 10 km binnen het uur te lopen. Nou, dat is vandaag gelukt: 29,32 voor de 5 en 59,51 voor de 10. Zal eens een nieuw doel verzinnen
.
Nee, je hebt gelijkquote:Op zondag 25 maart 2012 21:14 schreef datisstom het volgende:
[..]
Volgens mij verwar je TT met OP.
TT=TopicTitel
OP=OpeningsPost
Ik kan het ook fout hebben.
Super geile INOV8's heb je gekocht!quote:Op zondag 25 maart 2012 19:13 schreef knnth het volgende:
[..]
35k is een normale trainingsafstand enkele weken voor de marathon. De meeste mensen hier lopen geen of weinig marathonsIk hoor daarbij, ik heb nooit verder dan 10 mijl gelopen.
als het goed is heb je ook een netto tijd bij je uitslagen, dat is de tijd vanaf dat jij zelf over de start gekomen bent en de tijd dat je over de finish komtquote:Op maandag 26 maart 2012 09:47 schreef 1517 het volgende:
Gaat je tijd in als je over start komt of als het startsein word gegeven?
Er staat alleen maar een netto tijd. Die is gelijk aan de tijd die op het bord stond toen ik over de finish kwam. Hmm, volgende keer maar iets eerder van huis vertrekken!quote:Op maandag 26 maart 2012 09:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
als het goed is heb je ook een netto tijd bij je uitslagen, dat is de tijd vanaf dat jij zelf over de start gekomen bent en de tijd dat je over de finish komt
Ik had precies hetzelfdequote:Op maandag 26 maart 2012 15:30 schreef Dagoduck het volgende:
Ik vond het strand anders heel goed te doen, windje mee en hard zand... Ik haalde zelfs iedereen in toen we weer van het strand af gingen, trained niemand daarvoor ofzoWat woon ik dan toch in een prachtig gebied om hard te lopen...
Het lijkt me toch niet meer dan normaal om in de weken voor de marathon 20+ te lopen? Op die manier bouw je toch de benodigde conditie op?quote:Op maandag 26 maart 2012 09:47 schreef 1517 het volgende:
Knnth, indien jijvoor een marathon zou gaan trainen, zou je dan LSD trainingen volgen of wat meer intervallen/hoge intensiteit/looptechniek/efficiency trainen.
Ik kan er met mijn hoofd niet bij waarom je in de weken voor een marathon 20+km zou gaan lopen.
Ik heb beide gedaan, voor afstanden tot een halve. Ik heb die LSD echt nodig. Niet overdreven veel, maar als ik voor de 7H of een halve train toch liefst twee keer per week. Ik merk dat ik de omvang dan veel beter aan kan dan wanneer ik continu tegen de anaerobe drempel aan zit. En dan de laatste cycli voor de wedstrijd verschuift de focus steeds meer naar snelheid in plaats van afstand.quote:Op maandag 26 maart 2012 21:11 schreef knnth het volgende:
Ik heb een pesthekel aan LSD, plus dat zowel mensen als Verheul en Lydiard (niet de minste als het aankomt op trainingsleer) er geen fan van zijn. Ik zou veel steady state trainingen (dus tegen de anaerobe drempel ipv ver eronder) doen afgewisseld met veel extensieve intervallen (6-8x1000m en 4x2000m) en 20k/30k wedstrijden die je niet voluit loopt.
datisstom, je kreeg de wind niet van voren omdat je 21km wilde lopen maar omdat je op 15jarige leeftijd, blind van enthusiasme, een marathon wil lopen binnen een half jaarquote:Op maandag 26 maart 2012 22:24 schreef datisstom het volgende:
Aan de experts: heb het ook al in het lifestyle topic gevraagd, maar daar krijg ik gelijk de wind van voren. Ik loop nu 10 weken met Evy en heb dat met de Venloop afgerond. Ik wil nu naar de 21 km gaan, nog voor de jaarwisseling. Dit moet goed te doen zijn. Maar ik wil het ook verantwoord doen want ik ben nog in de groei ed. Wat kan ik het beste doen?
quote:Op maandag 26 maart 2012 23:10 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
datisstom, je kreeg de wind niet van voren omdat je 21km wilde lopen maar omdat je op 15jarige leeftijd, blind van enthusiasme, een marathon wil lopen binnen een half jaar
Dan nog vraag ik me af of het echt een goed idee is om een have marathon te gaan lopen (binnen 8 maanden ook nog) als je vijftien bent. Tegen die tijd misschien zestien, maar in ieder geval groei je nog. Zie http://www.runinfo.nl/kinderen.htm en niet struikelen over het woord 'kinderen'quote:Op maandag 26 maart 2012 23:11 schreef datisstom het volgende:
[..]___! Dat maak je er zelf van. Ik zei een HALVE marathon binnen een jaar.
sorry, je hebt gelijk...ik heb even terug gelezen.quote:Op maandag 26 maart 2012 23:11 schreef datisstom het volgende:
[..]___! Dat maak je er zelf van. Ik zei een HALVE marathon binnen een jaar.
Ik ben geen arts of expert en ik weet niet hoe jouw lichaam is. Feit is dat je lichaam zich sneller aanpast als je jong bent, wat een voordeel zou kunnen zijn voor later. Welke afstand heb je bij de venloop gedaan? De 5km of de 10km?quote:Op maandag 26 maart 2012 22:24 schreef datisstom het volgende:
Aan de experts: heb het ook al in het lifestyle topic gevraagd, maar daar krijg ik gelijk de wind van voren. Ik loop nu 10 weken met Evy en heb dat met de Venloop afgerond. Ik wil nu naar de 21 km gaan, nog voor de jaarwisseling. Dit moet goed te doen zijn. Maar ik wil het ook verantwoord doen want ik ben nog in de groei ed. Wat kan ik het beste doen?
Lol, dat is echt zulke onzin om die kinderen van 14 dat af te raden, zeker als het sportieve kids zijn... Toen ik 14 was en 3x / week atletiektraining deed kon ik echt wel 45 minuten rennen als training hoor, gebeurde vrij weinig fouts dan...quote:Op maandag 26 maart 2012 23:45 schreef pietkanarie het volgende:
[..]
Dan nog vraag ik me af of het echt een goed idee is om een have marathon te gaan lopen (binnen 8 maanden ook nog) als je vijftien bent. Tegen die tijd misschien zestien, maar in ieder geval groei je nog. Zie http://www.runinfo.nl/kinderen.htm en niet struikelen over het woord 'kinderen'Er staat in ieder geval dat er voor veertienjarigen duurlopen worden aangeraden tot 45 minuten. Het advies voor iemand van vijftien zal niet heel veel anders zijn denk ik?
Zou ook zonde als je echt iets kapot gaat maken in je gewrichten ofzo.
Maar goed, dit is wat ik denk/lees. Geen ervaring mee. Misschien kan je prima een halve marathon lopen als je 15/16 bent.
Ik zou met lange afstanden lopen wachten tot je uitgegroeid bent.quote:Op maandag 26 maart 2012 22:24 schreef datisstom het volgende:
Dat je het kunt, betekent niet dat het geen negatieve gevolgen heeft op bijvoorbeeld de ontwikkeling van je lichaam dat op die leeftijd in volle gang is.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 07:38 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lol, dat is echt zulke onzin om die kinderen van 14 dat af te raden, zeker als het sportieve kids zijn... Toen ik 14 was en 3x / week atletiektraining deed kon ik echt wel 45 minuten rennen als training hoor, gebeurde vrij weinig fouts dan...
Begin rustig, het is geen sprint, beter om wat over te houden voor het einde dan je al in de eerste kilometer over de kop te lopen. Zie het bij elke loop wel dat mensen als een dolle van start gaan en ik ze in kilometer vijf weer op raap.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:11 schreef datisstom het volgende:
Nog een vraag: ik wil lekker snel lopen. Als ik nu ga opbouwen voor de 10km, is het dan beter om meteen snel te gaan lopen of eerst rustig, en daarna de snelheid opvoeren?
Is het geen goed idee om bij een atletiekvereniging te gaan lopen? Vooral nu je nog jong bent kan je daar veel leren qua looptechniek etc.etc.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:11 schreef datisstom het volgende:
Bedankt voor de tips.Het lijkt me inderdaad het verstandigst om eerst die 10km te halen, en dan m'n tijden aanscherpen, om vervolgens rustig op te bouwen naar de halve marathon. Ik ga sowieso ook nog even een expert raadplegen.
Nog een vraag: ik wil lekker snel lopen. Als ik nu ga opbouwen voor de 10km, is het dan beter om meteen snel te gaan lopen of eerst rustig, en daarna de snelheid opvoeren?
Een halve mij moet wel lukken.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:25 schreef McCandless het volgende:
Ik heb vorige week donderdag ruim 11 kilometer gelopen, zonder al te veel moeite, maar ik had daarna wel een paar dagen wat spierpijn in m'n kuiten. Nu is er 15 april een halve mijl waar ik graag aan mee wil doen, is dat realistisch? Hoe vaak lopen jullie uberhaupt per week?
Ik loop nu 2x per week, is het dan nog teveel gevraagd?quote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:17 schreef DeeBee het volgende:
Eerst rustig.
Alles met beleid... Snel lopen is leuk, maar kan je minder vaak doen want je belast je lichaam meer en moet dan ook herstellen. Dus als je 3x / week wilt gaan lopen kan dat wel, maar dan niet ook nog eens 3x 'lekker snel', dan kan je 1x 'lekker snel' en 2x iets rustiger aan trainen als verhouding bijv.'Langzaam' trainen word je ook nog beter van namelijk...het gaat erom dat je afwisseling vindt en jezelf niet overbelast.
Daar valt over het internet echt niks zinnigs over te zeggen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:41 schreef datisstom het volgende:
[..]
Het zou denk ik een hoop tijd besparen, vandaar. Maar stel ik bouw op zodat ik die 10km met 10km/h loop, hoe snel duurt het dan voordat ik dat naar 14 km/h heb opgeschroefd?
Ik bedoelde eigenlijk 10 EM = 16 km ongeveer. Wereldtijd hoeft ook niet. Het lijkt me een mooi streven om hem onder de 1:30 te lopen, als dat niet lukt is het ook geen ramp.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 11:30 schreef Errrwin het volgende:
[..]
Een halve mij moet wel lukken.Maar misschien bedoel je een halve marathon? Moet ook wel gaan, maar dan voornamelijk op karakter. Verwacht geen wereldtijd.
Ik loop drie keer per week.
Gewoon lekker lopen en inderdaad niks intensiefs doen. Bewegen zorgt voor een goede doorbloeding waardoor afvalstoffen sneller afgevoerd worden en eventuele kleine spierscheurtjes sneller herstellen.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:12 schreef McCandless het volgende:
En qua belasting/trainingsarbeid, niet te diep gaan of kan je rustig weer een paar kilometer lopen ook al heb je spierpijn?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |