quote:mijn mama was een teef
- Loppe 2012
quote:Wat blijf je toch ook een pijpzeikerd
Oh, dat rijmt niet.
- yvonne 2012
quote:Ik ben ooit 3e geworden bij een missverkiezing,
Dat vond ik een enorme vernedering.
Want er deden maar 3 mensen mee,
En mijn vriend Peter werd nummer 2.
- Joipoidoipoipoi 2012
quote:Ik ben niet paranormaal
Dat is iets waar ik van baal
Ik heb wel een grote pik
Maar mijn vriendin zegt: "Au, hij is te dik!"
- Daniel1976 2012
quote:En plots was de lente daar
kleuren, zon, een briesje zo zoel
Kom, laat ons naar buiten gaan
dan laten we de boel de boel
- Lavenderr 2012
quote:"To be or not to be" Is also an answer
- allesbeterweter 2012
quote:salmiaksnoepjes
gegeten voor het diner
eetlust bedorven
- MsMessy 2012
quote:Ik ben ziek omdat ik nu moet zwoegen op het schrijven van een dupliek.
Had er vier weken de tijd voor maar schoof het almaar door.
Stomme ik.
- Staal 2012
quote:Zaterdagavond, alcohol in de mik
'ongerijmde' rust hier.
Naar de kloten ben ik
- Enneacanthus_Obesus 2012
quote:Illuster en onzichtbaar.
Haar werk, zuiver en onwetend.
Niettemin, van hoogst belang voor de verlangens van ieder die de cyclus des levens heeft mogen betreden.
In de maalstroom van het bestaan is de drang naar vrede het hoogste goed waarin wij kunnen treden.
Stroom alleen, is de weg waarin het duister verdreven en de verlichting kan worden beschreven
Zonder stroming is stroom slechts potentieel wat verlangt haar weg te voltooien, dus laat vooral de stroom stromen om haar levenskracht te doen gelden
Want zonder stroom is het hart een kamer vol dromen, die nimmer de wereld zullen voltooien
- Gertje-Plongers 2012
quote:Wat gij niet wil dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
- yyyentle
quote:Wat gij niet wil dat uw geschiet, doe dat ook een ander niet.
- Bosbeetle
Goed idee,quote:Op zaterdag 17 maart 2012 18:25 schreef Lavenderr het volgende:
Het is maar een idee, komt zomaar in me op
Waarom maken we geen mooie standaard-OP?
Voor de omlijsting kunnen we misschien poesieplaatjes gebruiken?quote:Op zondag 18 maart 2012 07:56 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik vind het allemaal prima, maar wat doen we met de layout ? is daar nog iets leuks mee te doen denk je ? Ik ben zelf geen held daarmee ( ik zou niet eens weten hoe ) maar het lijkt mij wel leuk !
1 | [i][/i] |
1 | [small][/small] |
Wat mij betreft doe je het gedicht stroom in de OP; jij bent tenslotte degene die met deze reeks is begonnen en het is een mooi gedicht. Overleg het maar met de anderen.quote:Op zondag 18 maart 2012 09:44 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Welke mogen wij noteren voor jou yyyentle ?
Zeker weten, ik hoop dat iemand zich nog aan gaat dienen die de layout zou willen doen, anders dan moet ik het zelf doen, maar dan duurt het even voor ik klaar ben..
Haha, nee ik bedoel welke van jou mogen we in de op plaatsen ?quote:Op zondag 18 maart 2012 09:56 schreef yyyentle het volgende:
[..]
Wat mij betreft doe je het gedicht stroom in de OP; jij bent tenslotte degene die met deze reeks is begonnen en het is een mooi gedicht. Overleg het maar met de anderen.
Dat schattige vogeltje wat je ooit plaatste kan er wat mij betreft ook mooi bij en ik zag ook al dat er mensen zijn die er poezenplaatjes bij willen zetten:
Kat in 't bakkie.
OK, nou ik kan niet dichten maar als ik er eentje van iemand anders in mag zetten mag ik er dan nog even over nadenken?quote:Op zondag 18 maart 2012 09:59 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Haha, nee ik bedoel welke van jou mogen we in de op plaatsen ?
De vogels en katten komen er ook in !
Lastig hoor....quote:Op zondag 18 maart 2012 10:06 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Natuurlijk mag dat. Maar heb je zelf niet iets wat je op dicht zou kunnen zetten ? iets wat je aan het hart gaat wellicht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. -allesbeterweter 2012-allesbeterweter
Doe van mij deze maar Gertje:quote:Op zondag 18 maart 2012 08:50 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik ben er mee aan de gang....ik wil er iets moois van maken, en aangezien ik dat dus moet gaan leren kan het even duren..
Gelukkig heeft nog niet iedereen gereageerd.
Fixed -allesbeterweter 2012-quote:Op zondag 18 maart 2012 12:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Doe van mij deze maar Gertje:
En plots was de lente daar
kleuren, zon, een briesje zo zwoel
- Lavender 2012
'Zoel' kan ook.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Prima, gaan we doen. Moet zoel trouwens niet zwoel zijn ? Ik vraag het maar even.
Zoel betekent aangenaam warm dus dat klopt wel in dezequote:Op zondag 18 maart 2012 12:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Prima, gaan we doen. Moet zoel trouwens niet zwoel zijn ? Ik vraag het maar even.
Ja, maar het klopt gewoon hoor, dus niks veranderen pleasequote:Op zondag 18 maart 2012 12:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik attendeer slechts op een mogelijke misspelling...
Ok, dat wist ik niet, dan doen we het zo, en hebben we weer een woordje geleerd.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:08 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Zoel betekent aangenaam warm dus dat klopt wel in deze.
Dit is wel een leuke van jou voor in de openingspost.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:33 schreef allesbeterweter het volgende:
Was maar een grapje hoor zoelie koelie krul koelie...........
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.allesbeterweter
Noted.quote:Op zondag 18 maart 2012 12:47 schreef allesbeterweter het volgende:
"To be or not to be" Is also an answer
-willem sluitspier 2012-
Doe deze maar in de OP.
Ik vind het goed hoor Gertjequote:Op zondag 18 maart 2012 15:12 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Wat vinden jullie van zo'n soort achtergrond ? Is dat wat qua opzet, dan zou er van alles bij komen, maar het gaat even over het soort achtergrond.
[ afbeelding ]
Leuke opzet, zou inderdaad wat meer contrast doen GP .quote:Op zondag 18 maart 2012 15:21 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Het gaat echt om de achtergrond, de rest niet !! Ik weet nog niet goed hoe het moet, maar dat komt wel. Die letters moeten inderdaad helderder en eigenlijk de achtergrond nog iets meer contrast. Maar ik weet dus nog niet hoe.
Komt goed !!
Dat is juist leuk.quote:Op zondag 18 maart 2012 16:53 schreef MsMessy het volgende:
Soms zijn ze ook gewoon een beetje mal hoor
salmiaksnoepjes
gegeten voor het diner
eetlust bedorven
Hoezeer dat ook zeiquote:Soms zijn ze ook gewoon een beetje mal hoor
Oh, ik wil best helpen hoor, maar ik heb er dan wel een heel ander idee over:quote:Op zondag 18 maart 2012 16:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Hulp zou inderdaad op prijs gesteld worden ! Anders gaat het echt lang duren denk ik. Dit is het nu. Al iets beter, maar ik weet eigenlijk bijna geen functies. Dus mocht je willen assisteren Joipoi, graag !
Nou nee hoor, maar doe maar wat jullie willen, ik vind het een beetje te zwaar ook eerlijk gezegd. Maak maar wat je wil, we zien het wel verschijnen. Ik moet het eerst nog een beetje leren allemaal.quote:Op zondag 18 maart 2012 19:08 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Oh, ik wil best helpen hoor, maar ik heb er dan wel een heel ander idee over:
4 poesiealbum-plaatjes (op elke hoek 1) en daarbinnen gewoon blanco, zodat er in de lengte eindeloos aangevuld kan worden.Bij jouw afbeeldingen zijn we aan een vaste lengte gebonden namelijk.
O.k., maar dat wordt dan wel op z'n vroegst later in de avond,quote:Op zondag 18 maart 2012 19:11 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Nou nee hoor, maar doe maar wat jullie willen, ik vind het een beetje te zwaar ook eerlijk gezegd. Maak maar wat je wil, we zien het wel verschijnen. Ik moet het eerst nog een beetje leren allemaal.
dupliekquote:Op zondag 18 maart 2012 20:11 schreef Staal het volgende:
Ik ben ziek omdat ik nu moet zwoegen op het schrijven van een dupliek.
Stomme ik.
Dat is nog maar de vraag,quote:
Staal beterschap,quote:Op zondag 18 maart 2012 20:11 schreef Staal het volgende:
Ik ben ziek omdat ik nu moet zwoegen op het schrijven van een dupliek.
Stomme ik.
quote:Op zondag 18 maart 2012 20:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
dupliek
antwoord van gedaagde op de conclusie van repliek door de eiser
Allemachtig![]()
maar gaat vast lukken nu de tijd je achter de broek zit
Bedankt!quote:Op zondag 18 maart 2012 20:25 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dat is nog maar de vraag,
De ajam pedis ligt nu te sudderen in de pan, dat gaat best traag.
Dan nog bami goreng speciaal die ik vorige week al had gemaakt erbij,
En dan zijn mijn vriend en ik ook weer blij.
[..]
Staal beterschap,
Een dupliek schrijven is geen grap.
Nu al klaar, dat is geweldig ! Wat tijdsdruk al niet vermagquote:Op zondag 18 maart 2012 22:04 schreef Staal het volgende:
[..]
[..]
Bedankt!
Mag ik even niet niet rijmen? Ik ben klaar. Bam. 1 a4 en geen boekwerken zoals de tegenpartij stuurde maar het belangrijkste is me morgen niet te laten ondersneeuwen door bedrijfsjuristen. Heb een goede houvast in ieder geval en bewijs.
Omdat er ook katten in de OP komen graag het bestaande gezegde:quote:Op maandag 19 maart 2012 10:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Misschien dat ik vandaag zin en tijd kan maken,
om die openingspost te doen, en niet te staken.
Kan iedereen (die dat nog niet gemeld heeft) nog even doorgeven,
Welk gedicht hij/zij in de openingspost wil laten zweven. ()
Nee geen katten, maar poesiealbum-plaatjes.quote:Op maandag 19 maart 2012 10:54 schreef yyyentle het volgende:
Omdat er ook katten in de OP komen als het mag het bestaande gezegde:
Om der wille van de smeer
Likt de kat de kandeleer
O, dat had ik verkeerd begrepen dan.quote:Op maandag 19 maart 2012 10:56 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nee geen katten, maar poesiealbum-plaatjes.
Nou, sowieso eentje van jezelf.quote:
Ja, er zal vast wel een poesiealbum-plaatje van een kat zijn.quote:Op maandag 19 maart 2012 11:14 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Kan er voor yyyentle niet een katje in het design ? Moet toch lukken Joi ? of niet.
quote:Op maandag 19 maart 2012 13:05 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Asje een druppie ben, zal je nooijt een kwátje worrdú..
quote:Ik ben ooit 3e geworden bij een missverkiezing,
Dat vond ik een enorme vernedering.
Want er deden maar 3 mensen mee,
En mijn vriend Peter werd nummer 2.
- Joipoidoipoipoi 2012
quote:Ik ben niet paranormaal
Dat is iets waar ik van baal
Ik heb wel een grote pik
Maar mijn vriendin zegt: "Au, hij is te dik!"
- Daniel1976 2012
quote:En plots was de lente daar
kleuren, zon, een briesje zo zoel
- Lavenderr 2012
quote:"To be or not to be" Is also an answer
- allesbeterweter 2012
quote:salmiaksnoepjes
gegeten voor het diner
eetlust bedorven
- MsMessy 2012
quote:Ik ben ziek omdat ik nu moet zwoegen op het schrijven van een dupliek.
Stomme ik.
- Staal 2012
quote:Illuster en onzichtbaar.
Haar werk, zuiver en onwetend.
Niettemin, van hoogst belang voor de verlangens van ieder die de cyclus des levens heeft mogen betreden.
In de maalstroom van het bestaan is de drang naar vrede het hoogste goed waarin wij kunnen treden.
Stroom alleen, is de weg waarin het duister verdreven en de verlichting kan worden beschreven
Zonder stroming is stroom slechts potentieel wat verlangt haar weg te voltooien, dus laat vooral de stroom stromen om haar levenskracht te doen gelden
Want zonder stroom is het hart een kamer vol dromen, die nimmer de wereld zullen voltooien
- Gertje-Plongers 2012
quote:Dingen
- Bosbeetle 2012
Prima, maar liever geen naam eronder. Lavendell heeft gelijk, het wordt een beetje kliekerig met al die namen, bovendien durven mensen die niet willen dat hun naam in de OP komt, dan niet meer hier te posten.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 08:53 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Gaat dat hem worden voor de OP ?
Mij maakt het ook niet uit. Wat mij betreft is het prima zoals jij en Joipoidepoipoi het hebben opgezet. Kattenplaatjes zijn lief, maar het hoeft niet perse omdat ik dat leuk vind hoor. Ik moet me eens goed verdiepen in het plaatsen van plaatjes zodat ik zelf moeiteloos leuke kattenplaatjes kan overbrengen.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 09:03 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ok, doen we. Kliekerig daar ben ik niet zo bang voor eerlijk gezegd, zo'n storm loopt het niet. Maar wat mij betreft maakt het niets uit, ik doe ook net zo lief geen op...
Hee kijk nu eens, de man voor wie ik zijn usericon heb gephotoshopt,quote:Op dinsdag 20 maart 2012 12:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Heb ik toch een berichtje van JP gekregen,
of ik ook een bijdrage voor de OP wilde geven.
Bij deze, hier is ie dan:
Zaterdagavond, alcohol in de mik
'ongerijmde' rust hier.
Naar de kloten ben ik
Waar is het naadje van de kous?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 13:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hee kijk nu eens, de man voor wie ik zijn usericon heb gephotoshopt,
zodat ie ook qua verhoudingen klopt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
Die ban geldt alleen maar voor TRU en BNW.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 14:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Waar is het naadje van de kous?
Waar is het neusje van de zalm?
Heb je het ooit zo zout gegeten?
Een gunst van een gebande aan
een mod.
Zo zie je maar weer: op ieder deksel
past een pot.
Ik heb ook groene ogen,quote:Op dinsdag 20 maart 2012 20:08 schreef Lavenderr het volgende:
het groenogig monster is een akelig dier
en vergalt vaak veel plezier
laten we lief zijn voor elkaar en genereus
dat voelt een stuk beter, heus
De Feestverlichting leest mee, dus pas maar op,quote:Op dinsdag 20 maart 2012 21:15 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Die ban geldt alleen maar voor TRU en BNW.
Maar ja, laat ik het daar maar niet over hebben, want het Alziend Oog leest mee.
[..]
Ik heb ook groene ogen,
echt, het is niet gelogen!
Meestal ben ik lief, heel soms niet,
maar dan krijg ik met de roe van Zwarte Piet.
Sorry dat ik het je moet vertellen, ik dacht dat je dit wel wist.quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
De Feestverlichting leest mee, dus pas maar op,
Anders eten de reptillians je op.
Morgen is het voorjaar.
Het leven is prachtig!
Wat vibreert je voornaam weer machtig.
Die begint toch op de 21ste?quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:23 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Sorry dat ik het je moet vertellen, ik dacht dat je dit wel wist.
Het is vandaag al voorjaar, dat had je zeker even gemist?
Het is echt waarquote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Die begint toch op de 21ste?
Nou ja, vandaag begon het volgens mijn binnenste.
quote:Op dinsdag 20 maart 2012 22:49 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Het is echt waar
vandaag begon het voorjaar
want schrikkeljaar !?
Wanneer leren die TRU-mods het nou een keer?quote:Op woensdag 21 maart 2012 05:08 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
en ik ik dach,
het schrikkeljaar
zorgt voor een extra winterdag.
Een lange lente is veel beter.
hopelijk maakt het de zomer nog veel heter.
Denk je vaker dat je niet wordt geloofd?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:01 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Wanneer leren die TRU-mods het nou een keer?
Denken moet je aan een paard overlaten, die hebben namelijk een veel groter hoofd.
Nee, dit is geen sneer,
Maar waarom word ik nooit geloofd?
[ afbeelding ]
Komt dat omdat ik klein ben?
Omdat ik samenwoon met God?
Ben ik niet genoeg zen?
Of ben ik te bot?
[ afbeelding ]
Komt dat omdat ik niet van paarden houd?
Behalve op mijn bord.
Een levend paard laat me koud,
Maar als biefstuk kan ik ervan genieten, niet te kort!
[ afbeelding ]
Dus het speelt zich allemaal af in mijn hoofd?quote:Op woensdag 21 maart 2012 12:54 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Denk je vaker dat je niet wordt geloofd?
quote:Wil je erover praten?
Praten met een psycholoog is me te duur, en ik heb nog geen bank beroofd.quote:Ik zie dat zo dikwijls in mijn praktijk, dus dat is geoorloofd.
Ik ben soms wel een beetje een zot.quote:Je bent ondeugend maar niet bot,
Dat hoeft niet, want God vindt het niet rot.quote:maar heb wel een beetje medelijden met God.
Gewoon Wikipedia erbij pakken en een beetje passen en meten.quote:Zeg eens eerlijk, hoe had ik het kunnen weten?
quote:Ik heb het over de lente, die begint wanneer ie wil
Lente in februari lijkt me ietwat kil.quote:Of het nou februari is, of april.
Dat vind jij, maar jouw hersenen functioneren niet meer naar behoren vanwege je te strak zittende cockring.quote:De offciele datum is maar een ding,
Als de lente op 20 maart begint is het niet altijd schrikkeljaar, had nou gewoon Wikipedia even doorgebikkeld.quote:Waarom dus een andere datum wanneer het schrikkelt,
Ik heb zelfs weleens op een paard gezeten.quote:mag jij me vertellen, jij hebt paard gegeten.
En in TRU zijn ze allemaal door de duivel bezeten.quote:ik heb geen paardenhoofd en kan het dus niet weten.
Word je dan werkelijk niet geloofd?quote:Op woensdag 21 maart 2012 14:05 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Dus het speelt zich allemaal af in mijn hoofd?
Toch doe je dat juist graag, of is dat alleen maar blaten?quote:Praten vult geen gaten.
Ach, je zou ze toch maar gek maken, als je ze geen kool stooft.quote:Praten met een psycholoog is me te duur, en ik heb nog geen bank beroofd.
Dat is één van je charmes, ik lach me kapot.quote:Ik ben soms wel een beetje een zot.
Dat is mooi, anders is ie geen god, maar krijg je 'mod'.quote:Dat hoeft niet, want God vindt het niet rot.
Ach, daar heb ik nooit bij stilgestaan. Maar ja, ik kan ook niet alles weten.quote:
Eén kouwe bil is wel ok, maar je hebt er toch twee?quote:Hij begint nooit in december, want als je dan in je korte rokje zonder slipje buiten loopt, krijg je een kouwe bil.
Ik heb het meegemaakt, mooie dagen in februari,quote:Lente in februari lijkt me ietwat kil.
Helaas mijn brein is ook ingedaald, door al die stuwingen krijg je wel extra hersenkronkels,quote:Dat vind jij, maar jouw hersenen functioneren niet meer naar behoren vanwege je te strak zittende cockring.
Dat was niet zo ingewikkeld, maar gemakzucht, tja, ach, *kucht*quote:Als de lente op 20 maart begint is het niet altijd schrikkeljaar, had nou gewoon Wikipedia even doorgebikkeld.
Sindsdien laten ze je koud, behalve op je bord? Vertel eens, was de luchtreis erg benauwd?quote:Ik heb zelfs weleens op een paard gezeten.
Ze zijn een beetje apart, maar wel lief, zeker weten!quote:En in TRU zijn ze allemaal door de duivel bezeten.![]()
En van de vaste posters weet ik van Staal, yyyentle en Bosbeetle nog niet welk gedicht zij erin willen hebben. Verder kan iedereen die ook zijn/haar gedichtje in de openingspost wil, dat gewoon even doorgeven in dit topic of aan Bosbeetle (of aan mij).quote:Zaterdagavond, alcohol in de mik
'ongerijmde' rust hier.
Naar de kloten ben ik
- Enneacanthus_Obesus 2012
Prima Joipoidoipoipoi.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Hallo lieve mensen!
Is iedereen het eens over de openingspost? Dan kan Bosbeetle 'm erin gaan zetten.Als een van ons een keer tijd/zin heeft om aan de header te werken, dan kan dat altijd nog een keer.
Bosbeetle, deze van Enneacanthus_Obesus moet er nog in:
[..]
En van de vaste posters weet ik van Staal, yyyentle en Bosbeetle nog niet welk gedicht zij erin willen hebben. Verder kan iedereen die ook zijn/haar gedichtje in de openingspost wil, dat gewoon even doorgeven in dit topic of aan Bosbeetle (of aan mij).
Enneacanthus_Obesus, heb je het gezien?74447
Maar die is niet van jezelf.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:55 schreef yyyentle het volgende:
Prima Joipoidoipoipoi.![]()
Van mij graag: "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet".
Niet erg toch?quote:Op donderdag 22 maart 2012 08:47 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar die is niet van jezelf.
Maar iedereen plaatst een gedichtje van zichzelf.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:11 schreef yyyentle het volgende:
Niet erg toch?
"Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet", zei mijn vader vroeger altijd net als "Onze lieve heer heeft rare kostgangers" en "Je kunt ze wel voor de kop kijken maar niet in de krop".
Op 47 seconden stipt.quote:Op donderdag 22 maart 2012 07:44 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Hallo lieve mensen!
Is iedereen het eens over de openingspost? Dan kan Bosbeetle 'm erin gaan zetten.Als een van ons een keer tijd/zin heeft om aan de header te werken, dan kan dat altijd nog wel.
Bosbeetle, deze van Enneacanthus_Obesus moet er nog in:
[..]
En van de vaste posters weet ik van Staal, yyyentle en Bosbeetle nog niet welk gedicht zij erin willen hebben. Verder kan iedereen die ook zijn/haar gedichtje in de openingspost wil, dat gewoon even doorgeven in dit topic of aan Bosbeetle (of aan mij).
Enneacanthus_Obesus, heb je het gezien?74447
Ik ben het nieuwetijdskind van de dag!
OK, doe van mij maar niets dan. Ook goed.quote:Op donderdag 22 maart 2012 09:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar iedereen plaatst een gedichtje van zichzelf.
quote:Op donderdag 22 maart 2012 12:17 schreef yyyentle het volgende:
[..]
OK, doe van mij maar niets dan. Ook goed.
Bosbeetle, wie nu nog durft te bewerenquote:
quote:Op donderdag 22 maart 2012 13:06 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]oh ik heb die van jou er wel in gezet
Deze 3 ook nog erbij graag:quote:
quote:mijn mama was een teef
- Loppe 2012
quote:Wat blijf je toch ook een pijpzeikerd
Oh, dat rijmt niet.
- yvonne 2012
quote:Zaterdagavond, alcohol in de mik
'ongerijmde' rust hier.
Naar de kloten ben ik
- Enneacanthus_Obesus
Iedere keer verbaas ik me weer,quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:17 schreef Lavenderr het volgende:
En alweer een dag met zon
wou dat ik buiten zitten kon
slechts ruim een maand geledenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:33 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Iedere keer verbaas ik me weer,
over het verschil tussen de seizoenen
en de ommekeer;
Hoe lang is het geleden,
dat wij onder de strenge kou leden?
O ja, weet je nog, toen durfde ik eerst niet naar buiten,quote:Op vrijdag 23 maart 2012 10:37 schreef Lavenderr het volgende:
slechts ruim een maand geleden
werd er nog op natuurijs gereden
Oh ja, jij durfde niet naar buitenquote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
O ja, weet je nog, toen durfde ik eerst niet naar buiten,
ik stond te janken van angst voor de kou achter de ruiten!
Ik dacht al: wie staat er krijsen achter het glas?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 12:03 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
O ja, weet je nog, toen durfde ik eerst niet naar buiten,
ik stond te janken van angst voor de kou achter de ruiten!
Het enige voordeel van kou vind ik,quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:59 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik dacht al: wie staat er krijsen achter het glas?
Ik wist niet dat je fobisch voor koude was.
quote:Op zaterdag 24 maart 2012 09:17 schreef yyyentle het volgende:
"Het is onmogelijk veel kennis te verwerven wanneer men alleen maar leest waar met behagen in schept".
Johann Heinrich Pestalozzi
Lord Tennyson...en boy, was he right ..quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
it is better to have loved and lost than never to have loved at all
Ik weet niet meer wie-
Niet? Nou, dacht toch van wel hoor.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:13 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Echte liefde is geen chemie he...:)
Een man om lief te hebben is een man die de kapotte wasmachine kan fixen,quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:21 schreef Lavenderr het volgende:
liefde en techniek
zijn twee aparte dingen
soms heb je beide nodig
daar is niet op af te dingen
Als jullie aan het zoenen gaan,quote:Op vrijdag 23 maart 2012 22:33 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Het enige voordeel van kou vind ik,
Dat ik dan mijn schoenen pas.
Ik ben klein en heb schoenmaat 35 en ben niet dik,
Maar mijn meeste schoenen zijn maat 36, omdat maat 35 alleen op de kinderafdeling te koop was.
Dus ik doe dan 2 paar sokken aan,
Dan zitten mijn schoenen precies goed.
Dan kan ik lopen gaan,
Tijdens eb en vloed.
Mijn vriend is 2 meter lang, met schoenmaat olifant,
dus dat compenseert.
In Artis tussen de giraffes is hij een goeie klant.
Zo, weer een gedichtje over mijn leven gefabriceerd.
I sit in my cubicle, here on the Motherworld.quote:Op zaterdag 24 maart 2012 21:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
it is better to have loved and lost than never to have loved at all
Ik weet niet meer wie-
Waar staat de regel dat wij in het Nederlands moeten posten?quote:Op zondag 25 maart 2012 08:56 schreef allesbeterweter het volgende:
Zo'dan nu weer in het Nederlands verder..........
Dikkertje Dapquote:Op zondag 25 maart 2012 00:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Als jullie aan het zoenen gaan,
moet je wel op een trapje gaan staan.
Altijd is Kortjakje ziekquote:
Op een grote paddestoel, rood met witte stippen,quote:Op zondag 25 maart 2012 18:23 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Altijd is Kortjakje ziek
Midden in de week maar 's zondags niet
's Zondags gaat zij naar de kerk
Met een boek vol zilverwerk
Altijd is Kortjakje ziek
Midden in de week maar 's zondags niet
- auteur onbekend
Ach wat zonde,quote:Op maandag 26 maart 2012 21:28 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Op de kleuterschool zei een meisje tegen me: "Jij lijkt op een aap als je een banaan eet."
Sindsdien heb ik nooit meer in het openbaar een banaan gegeten, 't is maar dat je het weet.
Ken jij het verhaal van die vrouw,quote:
Ik woon samen met God,quote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ken jij het verhaal van die vrouw,
die God aanzag voor een bananeboom?
God vond het wel plezant,
sindsdien wonen ze samen in één pand.
Ha nee, maar dat zegt weinigquote:Op dinsdag 27 maart 2012 09:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ken jij het verhaal van die vrouw,
die God aanzag voor een bananeboom?
God vond het wel plezant,
sindsdien wonen ze samen in één pand.
een teken van levenquote:Op woensdag 28 maart 2012 13:59 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Wat is dit topic stil de laatste tijd.
Waar zijn Staal en Lavenderr, en niet te vergeten: Bosbeetle (die leuke meid)?
Ook Lienekien mis ik hier.
Zonder die mensen geeft dit topic mij minder plezier.
Van Gertje mag alles, die is heel tolerant.quote:
Nu is het wachten op Staalquote:Op woensdag 28 maart 2012 14:14 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Van Gertje mag alles, die is heel tolerant.
Zijn moeder gedraagt zich als een olifant
In De (porselein)Kast.
En zijn vader is een rare kwast.
Misschien zit Staal,quote:Op woensdag 28 maart 2012 14:18 schreef Lavenderr het volgende:
Nu is het wachten op Staal
wat spookt die toch uit allemaal?
Nog steeds druk aan het duplieken misschien
en geen tijd om naar ons om te zien
Een hond die poept op het plafond?quote:Op woensdag 28 maart 2012 21:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Mijn vriend zit voor zijn werk in het buitenland,
En de hond ligt in zijn mand.
Ik kan niet weg, want anders poept de hond,
Op het plafond.
Bij Joipoidoipoipoi op de koffie. Hoi!quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:23 schreef allesbeterweter het volgende:
Nou dan zit je wel lekker in de spreekwoordelijke strond van die viervoeter genoemd hond.
Dit soort plaatjes doen me terugverlangenquote:
Laat die hond toch in zijn waarde,quote:Op donderdag 29 maart 2012 17:27 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Bij Joipoidoipoipoi op de koffie. Hoi!
hou dan je parapluie omhoog,
In het huis van God vallen de drollen op je hoof.
Honden rollen graag in de aarde. Vooral in een pas gegierd weiland.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:00 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Laat die hond toch in zijn waarde,
Hij ligt nu tenminste niet te rollen in de aarde.
Wel als mijn vriend daar groente en fruit heeft geplant.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:12 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Er is toch niks aan de hand?
Dat is jammer van de permacultuur.quote:Op donderdag 29 maart 2012 20:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Wel als mijn vriend daar groente en fruit heeft geplant.
Dat gevoel krijg ik daar zelf ook altijd bijquote:Op donderdag 29 maart 2012 19:42 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit soort plaatjes doen me terugverlangen
naar vroeger, bij het naar bed gaan een verhaaltje vertellen
Beetje slaperig al, luisterend naar haar stem die vertelt over kabouters en elfen
en dan lekker ingestopt op weg naar dromenland, veilig en warm.
Ja he? Ik denk dat elke volwassene dit herkent.quote:Op donderdag 29 maart 2012 23:09 schreef Gertje-Plongers het volgende:
[..]
Dat gevoel krijg ik daar zelf ook altijd bijNet als bij Anton Pieck
Dit topic maakt gewoon zoveel in me los!quote:Op donderdag 29 maart 2012 22:49 schreef allesbeterweter het volgende:
Hoe verzin je het Joipoidoipoipoi a.k.a. JoepiePoepie en die kwispelend woefie die po(e[)pie
Het Nieuwetijdskind van vandaag!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 00:00 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Voor wie alles al weet is het zoetjes geweest, goedennacht.
Helaas was hij wel 41 seconden te laat,quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:44 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Het Nieuwetijdskind van vandaag!
Precies om middernacht posten is pas vaag.
Jammer dat mensen sterfelijk zijn,quote:Op vrijdag 30 maart 2012 09:51 schreef yyyentle het volgende:
Ik houd van de grote verachters, omdat zij de grote vereerders zijn en de pijlen van het verlangen naar de andere oever.
Friedrich Nietzsche
Dan is hij een Tweedehandstijdskindt.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:05 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Helaas was hij wel 41 seconden te laat,
En dat zijn nou nét die details waar het bij een echt nieuwetijdskind om gaat.
Synchroniciteit werkt niet alleen voor mafkezen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 12:04 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Right....Het was niet gepland he, dat is nu echt hoe het zou moeten wezen
Je deed het expres hè, mafkees!quote:Op vrijdag 30 maart 2012 13:37 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Synchroniciteit werkt niet alleen voor mafkezen.
Ik deed het niet expres, maar dan is het nu bewezen.quote:Op vrijdag 30 maart 2012 16:53 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Je deed het expres hè, mafkees!
Om13.37
uur posten zonder drempelvrees!
quote:Op vrijdag 30 maart 2012 10:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Jammer dat mensen sterfelijk zijn,
Die ouwe brombeer had een geweldig brein.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
Ik ook.quote:
JP is druk met koken, nu al dagen langquote:Op zaterdag 31 maart 2012 17:16 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ik ook.
Ik kook.
Ben al zo'n beetje 2 dagen non-stop aan het koken.
Ben tussendoor wel even mijn bed ingedoken.
Gisteren van 17.00 uur tot 3.30 uur bezig geweest met de pannen op het vuur.
En vandaag vanaf 14.00 uur.
De vriezer zit nu behoorlijk vol.
Dus we eten onze buikjes de komende weken bol.
Eigenlijk alleen Indisch eten.quote:Op zaterdag 31 maart 2012 18:08 schreef Lavenderr het volgende:
JP is druk met koken, nu al dagen lang
die krijgt vast visite van belang.
De grote vraag is: wat zet ze straks op tafel
aardappelen en groente of een broodje falafel
Ai, 20 seconden te vroeg!quote:Op zondag 1 april 2012 12:34:36 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik vroeg me af waarom die samenloop van omstandigheden nooit eerder heeft plaatsgevonden, mits het ontwikkelen van intelligentie een natuurlijk vervolg is op de ontwikkeling van lagere diersoorten naar hogere.
En waarom het nu wel gebeurd is, is zeker ook een legitieme vraag.
Dat de natuur geen tijdstabel heeft, is een onbevredigend antwoord voor mij. Hoe lang is er sprake van leven op deze planeet? Waarom nu ineens intelligent leven en al die honderden miljoenen jaren hiervoor niet?
Alleen kennissen uit de gordel van smaragd,quote:Op zondag 1 april 2012 13:09 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen Indisch eten.
Sommige Belanda's gaan ervan zweten.
[..]
Ai, 20 seconden te vroeg!
Kijk maar uit voor de nieuwetijdskinderen-knokploeg.
Is je derde oog niet in topconditie vandaag?
Dat is wat ik je vraag.
Niet te scheutig met de sambal wezenquote:Op zondag 1 april 2012 13:09 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Eigenlijk alleen Indisch eten.
Sommige Belanda's gaan ervan zweten.[/i]
[..]
[i]Ai, 20 seconden te vroeg!
Kijk maar uit voor de nieuwetijdskinderen-knokploeg.
Is je derde oog niet in topconditie vandaag?
Dat is wat ik je vraag.
Een gerecht is pas top,quote:Op zondag 1 april 2012 13:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Niet te scheutig met de sambal wezen
anders kun je voor overmatig zweten vrezen
Door het eten gebruik ik liever verse peper zoals lombok rawit, i.p.v. sambal,quote:Op zondag 1 april 2012 13:34 schreef Lavenderr het volgende:
Niet te scheutig met de sambal wezen
anders kun je voor overmatig zweten vrezen
een bitterbal zou me nu best smakenquote:Op zondag 1 april 2012 21:29 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Door het eten gebruik ik liever verse peper zoals lombok rawit, i.p.v. sambal,
Het liefst een twintigtal.
Maar nu heb ik trek in een bitterbal.
Ook ik had daar zin in en wou met een volle maag naar bed.quote:Op zondag 1 april 2012 22:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
een bitterbal zou me nu best smaken
alleen kan ik niet naar de snackbar geraken
One kroket a week,quote:Op maandag 2 april 2012 09:13 schreef allesbeterweter het volgende:
Een kroket is niet zo gezond, want dat maakt je buikje ROND.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |