abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123531704
't wordt onze slaapkamer, is het idee.
De kamer waar we nu in slapen is nog half babykamer, half onafgewerkte muren. :')
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_123532030
Vandaag de gordijnen opgehaald, ben benieuwd hoe dat gaat staan.
En dan alleen nog op zoek naar een hek voor naast het trapgat. Traphekjes genoeg maar dat zijn van die kinderbeveiligingen, terwijl toch elk trapgat gewoon een balustrade ernaast heeft, toch? Maar waar vind je dat? :') Het makkelijkst is om zelf wat in elkaar te zetten van een paar planken en spijlen, maar dat blijkt ook nog niet eens zo makkelijk te vinden. De enige bouwmarkt in dit durp heeft in elk geval geen (mooie) spijlen.
Dus, da's het laatste zolderprojectje.
pi_123534518
Ja jij bedoelt dit:
http://www.houtentrappen.com/hekwerken.htm

Zal wel kneiterduur zijn, maar ik heb eigenlijk geen idee of je dat "kant en klaar" kan kopen.
pi_123534824
Klussen deel 1 en 2
pi_123536308
Alle@*Y#)$^! wat een geld zeg. Dan ga ik toch echt liever voor zelf maken...
pi_123537185
Je maakt aan vier balkjes een halfhouts keepverbinding. In de boven- en onderbalk boor je op gelijke afstand gaten (speedboor). Daar plaats je bezemstelen (action) in en lijm (action) en schroef (action) je de zaak vast. Beetje schuren, plamuren, gronden, aflakken. Klaar is innepin.
pi_123537497
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 15:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je maakt aan vier balkjes een halfhouts keepverbinding. In de boven- en onderbalk boor je op gelijke afstand gaten (speedboor). Daar plaats je bezemstelen (action) in en lijm (action) en schroef (action) je de zaak vast. Beetje schuren, plamuren, gronden, aflakken. Klaar is innepin D.
Fixed :P

;)

idd een berg geld, je zou denken dat je dat makkelijk zelf kunt.
:)
pi_123543199
Dude! Bezemstelen! Wat een geniaal idee :D

Subtiele fix, Mignonne B-)
pi_123669060
Goed nieuws! De gordijnen zijn eindelijk binnen.

Slecht nieuws! Ze zijn te kort. Anderhalve centimeter korter dan besteld en zo slecht afgewerkt dat het, als ze hangen, lijkt alsof ze zo'n 2,5cm te kort zijn.
Dus nu zijn ze weer terug naar de winkel. Ze lossen het maar op. Tsssk.

(laat het wel genoteerd zijn dat ik geheel zelfstandig de gordijnen en de gordijnrail had opgehangen, een grote klusoverwinning :P )
pi_123669926
Jammer zeg van je gordijnen! Hopelijk moet je er niet al te lang op wachten. Verder ziet het er al heel mooi uit!
  dinsdag 5 maart 2013 @ 19:13:48 #86
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_123670725
Check even goed dw veilige afstand voor die spijlen, weet je zeker dat er geen kinderkoppies tussen passen. ;)
pi_123692665
Ha BE, heb je zin om de ruimte tussen jouw trapgatspijlen op te meten voor me? B-)
(dat was inderdaad het plan, om ergens een standaardmaat op te meten).

het bezemsteelplan was dermate geniaal dat we dat gewoon gaan doen. Stelen zijn wat dikker dan standaard spijlen, maar niet storend. Denk ik. En tachtig cent bij de action. :P
pi_124596846
en en en? zitten de bezemstelen er al in?
  donderdag 28 maart 2013 @ 09:41:01 #89
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_124598068
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 08:57 schreef innepin het volgende:
Ha BE, heb je zin om de ruimte tussen jouw trapgatspijlen op te meten voor me? B-)
(dat was inderdaad het plan, om ergens een standaardmaat op te meten).

het bezemsteelplan was dermate geniaal dat we dat gewoon gaan doen. Stelen zijn wat dikker dan standaard spijlen, maar niet storend. Denk ik. En tachtig cent bij de action. :P
:o Ik zie het nu pas. Ik heb geen spijlen bij mijn trapgat, dus ik kan je niet helpen. ;)
pi_124617493
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 08:36 schreef mignonne het volgende:
en en en? zitten de bezemstelen er al in?
Ja! :D

Schoonpa heeft met een paar balken (iets te dik imho, maar ik mag niet klagen :P ) en een zooi Actionbezemstelen een traphek gemaakt.
Ik heb m gister een keer in de verf gezet, maar hij moet nog wel een keertje voordat ie toonbaar is.

Ik heb overigens ook gister meteen de zoldertrap voor de helft in de verf gezet. En bedacht mij pas, o domheid, op het eind daarvan dat ik dat natuurlijk niet met witte verf had moeten doen, maar met grondverf. DUH. Dus al dat werk voor niks want al die verf is allang al opgezogen door 't hout :') Muhh.

BE, was toch te laat geweest hoor ;)
pi_125537077
Nog weinig te melden qua vooruitgang. Drukdrukdruk blablabla. Ik heb het traphek (2x :( ) in de grondverf gezet, de zoldertrap in de grondverf en nu vandaag de helft ervan gelakt. Verder nog niks.

Ondertussen heb ik (uit frustratie? O-) ) de trap van de begane grond naar boven aangepakt. Daar zat dertig/veertig jaar oud sisal op (dit ranzige kattenkrabpaalspul) dat er op drie plekken ook al van af aan het vallen was. Dus werd het tijd om het dan maar helemaal eraf te trekken. Maar ja, de lijm zit er ook al veertig jaar op. En die wil er niet af.
Ik heb het allemaal een keer bewerkt met Alabastine vloerlijmverwijderaar (ongelooflijk ranzig spul :r hele huis stonk, ondanks ramen en deuren open en afzuigers aan enzo) en dat heeft wel een beetje geholpen maar nog lang niet genoeg. We zijn nu begonnen met het letterlijk afbikken van de lijmresten, met een beitel (!!!) maar dat werkt natuurlijk ook voor geen meter. Ten eerste omdat je tien minuten per vierkante centimeter bezig bent, en ten tweede omdat je een nogal pokdalig geheel eraan overhoudt, want je krijgt natuurlijk op sommige plekken ook wat hout mee, en da's ook niet de bedoeling.

Wie heeft de gouden tip? Ik zit met een lelijke kale trap met heel veel lijmresten :'(
pi_125537249
Gewoon goede afbijt nemen, lekker laten trekken en dan afkrabben met een verfkrabber (zo'n driehoek). Dan komt 't wel goed.
Laat die handjes wapperen!
pi_125537494
Cola
pi_125546849
We hadden het ook bij onze trap... Mijn vader had uiteindelijk een soort borstelkop gekocht voor op de boormachine en daarmee alles "afgepoetst". Maar het is niet echt heel goed voor het hout, heb veel moeten plamuren
Klussen deel 1 en 2
pi_125546873
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 22:15 schreef Gieliovd het volgende:
Gewoon goede afbijt nemen, lekker laten trekken en dan afkrabben met een verfkrabber (zo'n driehoek). Dan komt 't wel goed.
Uh, nee, zoals er al staat, dat heb ik dus al gedaan. En dat werkte nauwelijks.
pi_125546883
quote:
0s.gif Op zondag 21 april 2013 08:08 schreef sheonlydreams86 het volgende:
We hadden het ook bij onze trap... Mijn vader had uiteindelijk een soort borstelkop gekocht voor op de boormachine en daarmee alles "afgepoetst". Maar het is niet echt heel goed voor het hout, heb veel moeten plamuren
Thx voor de tip. Met een beitel bewerken is ook niet echt goed voor het hout ;-) dus dat maakt niet uit. Als het maar sneller gaat dan de huidige oplossing....
  zondag 21 april 2013 @ 08:20:54 #97
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_125546899
Dat is idd wel een optie. Is een staalborstelkop oid. :Y
Moet je wel veel herstellen, maar het gaat wel sneller dan met een beitel oid. :Y
  zondag 21 april 2013 @ 08:27:42 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_125546940
Oh, dat is wel een goede tip, zoonlief heeft ook een huisje met plaktrap gekregen...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_125547016
En met een verfbrander dan?
pi_125547087
heel heet water geprobeerd?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_125547682
quote:
1s.gif Op zondag 21 april 2013 08:20 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd wel een optie. Is een staalborstelkop oid. :Y
Moet je wel veel herstellen, maar het gaat wel sneller dan met een beitel oid. :Y
Klopt :) Maar we hebben daarna trapmatten genomen (van Micostep, tapijt vind ik lelijk) dus het valt sowieso niet zo heel erg op.

(Van de verfbrander werd de lijm alleen maar kleverig, dus de verfkrabber zat binnen no time vol met lijm. Alabastine ook geprobeerd, geen succes.)
Klussen deel 1 en 2
  Moderator zondag 21 april 2013 @ 10:08:48 #102
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_125551931
ik ga op zoek naar een staalborstelkop, thx! :)
pi_125555999
En ik heb gelijk maar het traphek in de lak gezet. *O*
pi_125686755
Het was een actiedagje vandaag! *O*
Dakdoorvoer is geregeld, gat-in-dak is dicht, traphek staat op z'n plek, muurtje onder raam is dichtgemaakt, muurtje behangen. Ik heb mij bezig gehouden in de tuin :+ en een stukje van de benedentrap met zo'n staalborstelding bewerkt. Dat viel nog flink tegen, 't is ook nog echt laaaaannnggg niet klaar.
Daarna kon ik even niks, dus toen begon ik maar weer eens met een nieuw project :') Heb de (m.i. mislukte) muurschildering van oudste dochter weggewit en de potloodtekening voor een lang geplande nieuwe muurschildering erop gezet :)
pi_125710903
éénpersoonstopic :+

Zo ziet een traphek van bezemstelen eruit :P
pi_125710975
Wat een briljant idee :D
pi_125711565
Keurig traphekje geworden. Bravo! :)
  Milf donderdag 25 april 2013 @ 12:18:20 #109
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_125713811
Te gek! :D
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_125713892
Leuk traphekje *O*
pi_125714245
Geen idee of je er nog iets aan hebt, maar wij hebben onze trap lijmvrij gekregen met deze dingen ^O^

Even goed natmaken met een sopje van afwasmiddel (kijk uit, want het druipt door de treden zodat nu ons kelderplafond prachtige bruine vochtplekken heeft) en dan het krabbertje goed plat houden zodat je idd niet het hout in gaat en dan gewoon genadeloos hard duwen :)
pi_125719340
Traphekje ziet er knap uit!
pi_125720101
thx mensen, al gaan de complimenten voor het traphekje naar m'n schoonpa, die heeft 'm in elkaar gezet. :)

Dot, dank voor de tip. Ik zal er eens wat afwasmiddel overheen gooien :)
pi_125729835
Ik heb vanmiddag de laatste delen van de zoldertrap geverfd.

-O-

pi_125730245
Staat er wel een bordje bij?

pi_125730451
Ik had nog zó gezegd, de even treden overslaan, op de oneven kun je lopen. Helaas. ;(
pi_125782561
noh je kat!! :o :X

maar je hekje is mooi geworden zeg! ben benieuwd naar je muurschildering :)
pi_125791033
Het zijn wel hele lieve afdrukjes. O+
Heb je het er nog een beetje af kunnen krijgen? (van zowel kat als vloer)
pi_125793384
De kat maakt zichzelf maar schoon :7 En het ging er wel redelijk af hoor, met water, zeep en heel hard boenen.

Muurschildering is nog laaaangggg niet klaar, d'r zit net twee uur werk in, is nog niet toonbaar ;) Ik kan ook maar af en toe een uurtje werken, want het schiet niet op om met een kind (of 2) om je heen te schilderen, maar als ze in bed liggen kan ik er natuurlijk ook niet bij :+
pi_125796159
Work in progress.... :)

zaterdag 27 april 2013 @ 15:43:58 #121
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125796651
Mooi trap hek geworden! Jammer van de kat z'n actie. Jullie schieten mooi op!
pi_125804499
Opschieten is relatief hè, we begonnen in 2010 :')
pi_125804551
Wauw innepin wat kun jij toch mooie muurschilderingen maken.
pi_125804633
D'r staat nog bijna niks op joh :D Heb vanmiddag het roze gedaan (ten tijde van de post ervoor was het echt alleen maar de huidskleur), maar het zal nog wel een paar weken duren voor ik er genoeg tijd in heb kunnen stoppen om 't af te maken.

Toch bedankt ;) Ik ben in te huren ;)
pi_125804717
Ik zie wel de opzet. Ik kan zoiets alleen met een beamer.
Ik weet dat je in de huren bent maar ik vrees boven budget en we wonen niet bij elkaar in de buurt.
pi_125804929
Dit is ook met een beamer gedaan hoor. Deels, dan. De ruimte is klein dus ik kon de beamer niet ver weg zetten, dus niet het hele plaatje projecteren (x3, 't zijn drie losse plaatjes). Dus deel met een beamer en de rest zelf erbij geïmproviseerd. Maar bij deze schildering is het wel echt zo dat de potloodlijnen niet het moeilijkste deel zijn. Schaduwen, highlights, kleurtinten, 't is echt (ook voor mij) best pittig. Maar wel tof <3

En wb duur, mja ik weet jouw budget niet, ik vraag zo'n 250 euro per dag*, in principe ex reiskosten (Ehv toch? Dat zou iets van 22 euro reiskosten zijn totaal). Ik begrijp van andere muurschilders dat ze vaak tot 45 euro per uur vragen (=360 euro per dag) dus dan denk ik dat ik best cheap ben :)

* = aan de prijs valt nog te sleutelen
pi_125805033
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:13 schreef innepin het volgende:
Dit is ook met een beamer gedaan hoor. Deels, dan. De ruimte is klein dus ik kon de beamer niet ver weg zetten, dus niet het hele plaatje projecteren (x3, 't zijn drie losse plaatjes). Dus deel met een beamer en de rest zelf erbij geïmproviseerd. Maar bij deze schildering is het wel echt zo dat de potloodlijnen niet het moeilijkste deel zijn. Schaduwen, highlights, kleurtinten, 't is echt (ook voor mij) best pittig. Maar wel tof <3

En wb duur, mja ik weet jouw budget niet, ik vraag zo'n 250 euro per dag*, in principe ex reiskosten (Ehv toch? Dat zou iets van 22 euro reiskosten zijn totaal). Ik begrijp van andere muurschilders dat ze vaak tot 45 euro per uur vragen (=360 euro per dag) dus dan denk ik dat ik best cheap ben :)

* = aan de prijs valt nog te sleutelen
Ehv idd maar de babykamer is echt mini en volgens mij blijft er na een kast amper muur over. En over een paar jaar gaan ze beide naar zolder en dan vind ik het duur voor die paar jaar.
pi_125805093
Ja je móet ook niet hoor ;) Ik probeer slechts subtiel (kuch) reclame voor mezelf te maken, haha.
pi_125805124
Groot gelijk en wellicht kom ik ooit bij je terug.
pi_126038117
Nou, de staalborstelkop werkte niet echt geweldig.
Beitelen ook niet, maar het blijkt dat het wel handig is als de beitel niet enorm bot is :Y)
Scherpe beitels geregeld en dat scheelde al een hoop. Meneer heeft trap nog een keer onder handen genomen met scherpe beitels, ik ook af en toe, en we hebben er weer tot 2x toe alabastine stinkspul op gedaan. Maarrrr, met resultaat, want er zit nu vrijwel nergens meer lijm *O*

Er zitten wel flinke butsen en gaten enzo in :+ Maar dat lossen we wel weer op.

Daarnaast had ik het geniale idee om de stootborden maar gewoon te bedekken met een heel dun laagje geverfd triplex. Scheelt een hoop gebeitel en gekras en gaten in je handen omdat je niet kunt mikken met zo'n beitel :Y)

Dus, foto van bovenaf (want foto van onderaan de trap laat vooral de niet-schoongemaakte stootborden zien)

Wat je vooral ziet aan onregelmatigheden, behalve de onverklaarbare bordeauxrode randen, zijn de plekken waar we te enthousiast geweest zijn en waar de onderste laag witte verf er ook af is. In 't echt valt 't dus mee.

En de kindjes zijn uit logeren dus ik heb weer eventjes geschilderd in de peuterkamer :)

In progress... gaat nog wel even duren.... :)
pi_126050792
Wauw wat wordt het mooi allemaal! Hard werk, maar het wordt duidelijk beloond!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_126050844
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:31 schreef innepin het volgende:
En de kindjes zijn uit logeren dus ik heb weer eventjes geschilderd in de peuterkamer :)

20130503_210648.jpg
Cool dat je dat zo kan!
pi_126051051
flowerfairies <3 <3 leuk joh!
pi_126053792
Ja flower fairies <3 Thx nog voor de inspiratie ;)

Het begint me enigszins te irriteren dat we nog niet op zolder slapen, maar ach. De zolder is in elk geval wél af. EINDELIJK.

En ik vind het heerlijk om af en toe tussendoor een uurtje elfjes te schilderen :) Vanmorgen weer een uurtje gedaan, het begint ergens op te lijken:

Hoewel het zeker nog wel 2 uur werk zal kosten voordat deze af is, en dat is er dan nog maar één van de drie :') (deze moet nog lucht, wat planten en bladeren, de vleugeltjes, afwerking, en dan 2e laag op de plekken waar t wat grof geschilderd is om meer detail aan te brengen).
pi_126054421
Kanónne Innepin, had ik (klein)kinderen gehad dan had ik je terstond ingehuurd :Y In één woord: schítterénd O+
(en denk niet dat de hond het waardeert en daarnaast heeft die ook geen eigen kamertje ;) )
Waar het stinkt is het warm.
pi_126057601
Dankjewel knoblauch :)
Ik doe niet alleen maar kinderkamers hoor ;)
pi_126084233
Je hebt talent! Moet je iets mee gaan doen.
  Moderator zondag 5 mei 2013 @ 11:25:08 #138
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_126084632
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:31 schreef innepin het volgende:
Nou, de staalborstelkop werkte niet echt geweldig.
Beitelen ook niet, maar het blijkt dat het wel handig is als de beitel niet enorm bot is :Y)
Scherpe beitels geregeld en dat scheelde al een hoop. Meneer heeft trap nog een keer onder handen genomen met scherpe beitels, ik ook af en toe, en we hebben er weer tot 2x toe alabastine stinkspul op gedaan. Maarrrr, met resultaat, want er zit nu vrijwel nergens meer lijm *O*

Er zitten wel flinke butsen en gaten enzo in :+ Maar dat lossen we wel weer op.

Daarnaast had ik het geniale idee om de stootborden maar gewoon te bedekken met een heel dun laagje geverfd triplex. Scheelt een hoop gebeitel en gekras en gaten in je handen omdat je niet kunt mikken met zo'n beitel :Y)

Dus, foto van bovenaf (want foto van onderaan de trap laat vooral de niet-schoongemaakte stootborden zien)

[ afbeelding ]
Wat je vooral ziet aan onregelmatigheden, behalve de onverklaarbare bordeauxrode randen, zijn de plekken waar we te enthousiast geweest zijn en waar de onderste laag witte verf er ook af is. In 't echt valt 't dus mee.

[ afbeelding ]
In progress... gaat nog wel even duren.... :)
Heeft er vroeger op de trap niet gewoon een traploper gezeten ? En zijn toen de zijkanten rood opgeschilderd ? :?

Dat zou die randen i.i.g. verklaren...
pi_126094724
Ja, zoiets zal 't geweest zijn inderdaad. Of rood verven om de illusie van een chic traploperding te hebben ofzo :+
pi_126257748
We hebben vannacht voor 't eerst op zolder geslapen, jeuj *O*

Ik vind het bed al vanaf dag 1 godsgruwelijk lelijk, maar ja, het werkt, dus geen prioriteit om te vervangen, dus 't mot maar even zo.

lastiger is wel dat onze kledingkast niet op zolder past :') dus nou moeten we iets bedenken met op maat maken enzo.
pi_126259525
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:55 schreef innepin het volgende:
Ik vind het bed al vanaf dag 1 godsgruwelijk lelijk
Agreed! _O- :o
Ik vind je flowerfairies echt prachtig. O+
pi_126259632
Driehoekje afzagen en een afwerkbandje erop strijken.
pi_126259719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Mja, nogmaals, 't is gewoon geen prioriteit. Er zijn andere dingen om eerst af te maken in huis. :)
pi_126259743
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:35 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Agreed! _O- :o
Ik vind je flowerfairies echt prachtig. O+
Sssshhh, m'n schoonvader heeft het ooit gemaakt :+ (wayyy before my time)

En thx <3
pi_126259792
Kan hij niet een nieuwe maken?!!
Van bezemstelen van de action ofzo ;)
pi_126260073
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:40 schreef Pvoesss het volgende:
Kan hij niet een nieuwe maken?!!
Van bezemstelen van de action ofzo ;)
Haha ja vast wel hoor. Maar ik wil graag dat ie eerst een kledingkast op maat maakt :Y) Hij heeft het er maar druk mee.
pi_126260101
Wel fijn een schoonvader die zo veel kan (en ook doet ) :Y
pi_126260565
Ja!
pi_126261343
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:38 schreef innepin het volgende:

[..]

Mja, nogmaals, 't is gewoon geen prioriteit. Er zijn andere dingen om eerst af te maken in huis. :)
Je moet het natuurlijk wel subtiel inkleden bij de maker.
pi_126261676
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je kan je wel lekker met je voeten tegen die rand afzetten.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')