Fixedquote:Op zaterdag 2 maart 2013 15:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je maakt aan vier balkjes een halfhouts keepverbinding. In de boven- en onderbalk boor je op gelijke afstand gaten (speedboor). Daar plaats je bezemstelen (action) in en lijm (action) en schroef (action) je de zaak vast. Beetje schuren, plamuren, gronden, aflakken. Klaar is innepin D.
quote:Op woensdag 6 maart 2013 08:57 schreef innepin het volgende:
Ha BE, heb je zin om de ruimte tussen jouw trapgatspijlen op te meten voor me?![]()
(dat was inderdaad het plan, om ergens een standaardmaat op te meten).
het bezemsteelplan was dermate geniaal dat we dat gewoon gaan doen. Stelen zijn wat dikker dan standaard spijlen, maar niet storend. Denk ik. En tachtig cent bij de action.
Ja!quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:36 schreef mignonne het volgende:
en en en? zitten de bezemstelen er al in?
Uh, nee, zoals er al staat, dat heb ik dus al gedaan. En dat werkte nauwelijks.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:15 schreef Gieliovd het volgende:
Gewoon goede afbijt nemen, lekker laten trekken en dan afkrabben met een verfkrabber (zo'n driehoek). Dan komt 't wel goed.
Thx voor de tip. Met een beitel bewerken is ook niet echt goed voor het hout ;-) dus dat maakt niet uit. Als het maar sneller gaat dan de huidige oplossing....quote:Op zondag 21 april 2013 08:08 schreef sheonlydreams86 het volgende:
We hadden het ook bij onze trap... Mijn vader had uiteindelijk een soort borstelkop gekocht voor op de boormachine en daarmee alles "afgepoetst". Maar het is niet echt heel goed voor het hout, heb veel moeten plamuren
Kloptquote:Op zondag 21 april 2013 08:20 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd wel een optie. Is een staalborstelkop oid.
Moet je wel veel herstellen, maar het gaat wel sneller dan met een beitel oid.
Ehv idd maar de babykamer is echt mini en volgens mij blijft er na een kast amper muur over. En over een paar jaar gaan ze beide naar zolder en dan vind ik het duur voor die paar jaar.quote:Op zaterdag 27 april 2013 20:13 schreef innepin het volgende:
Dit is ook met een beamer gedaan hoor. Deels, dan. De ruimte is klein dus ik kon de beamer niet ver weg zetten, dus niet het hele plaatje projecteren (x3, 't zijn drie losse plaatjes). Dus deel met een beamer en de rest zelf erbij geïmproviseerd. Maar bij deze schildering is het wel echt zo dat de potloodlijnen niet het moeilijkste deel zijn. Schaduwen, highlights, kleurtinten, 't is echt (ook voor mij) best pittig. Maar wel tof <3
En wb duur, mja ik weet jouw budget niet, ik vraag zo'n 250 euro per dag*, in principe ex reiskosten (Ehv toch? Dat zou iets van 22 euro reiskosten zijn totaal). Ik begrijp van andere muurschilders dat ze vaak tot 45 euro per uur vragen (=360 euro per dag) dus dan denk ik dat ik best cheap ben
* = aan de prijs valt nog te sleutelen
Cool dat je dat zo kan!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:31 schreef innepin het volgende:
En de kindjes zijn uit logeren dus ik heb weer eventjes geschilderd in de peuterkamer
20130503_210648.jpg
Heeft er vroeger op de trap niet gewoon een traploper gezeten ? En zijn toen de zijkanten rood opgeschilderd ?quote:Op vrijdag 3 mei 2013 21:31 schreef innepin het volgende:
Nou, de staalborstelkop werkte niet echt geweldig.
Beitelen ook niet, maar het blijkt dat het wel handig is als de beitel niet enorm bot is
Scherpe beitels geregeld en dat scheelde al een hoop. Meneer heeft trap nog een keer onder handen genomen met scherpe beitels, ik ook af en toe, en we hebben er weer tot 2x toe alabastine stinkspul op gedaan. Maarrrr, met resultaat, want er zit nu vrijwel nergens meer lijm
Er zitten wel flinke butsen en gaten enzo inMaar dat lossen we wel weer op.
Daarnaast had ik het geniale idee om de stootborden maar gewoon te bedekken met een heel dun laagje geverfd triplex. Scheelt een hoop gebeitel en gekras en gaten in je handen omdat je niet kunt mikken met zo'n beitel
Dus, foto van bovenaf (want foto van onderaan de trap laat vooral de niet-schoongemaakte stootborden zien)
[ afbeelding ]
Wat je vooral ziet aan onregelmatigheden, behalve de onverklaarbare bordeauxrode randen, zijn de plekken waar we te enthousiast geweest zijn en waar de onderste laag witte verf er ook af is. In 't echt valt 't dus mee.
En de kindjes zijn uit logeren dus ik heb weer eventjes geschilderd in de peuterkamer
[ afbeelding ]
In progress... gaat nog wel even duren....
Agreed!quote:Op donderdag 9 mei 2013 12:55 schreef innepin het volgende:
Ik vind het bed al vanaf dag 1 godsgruwelijk lelijk
Mja, nogmaals, 't is gewoon geen prioriteit. Er zijn andere dingen om eerst af te maken in huis.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Driehoekje afzagen en een afwerkbandje erop strijken.
Sssshhh, m'n schoonvader heeft het ooit gemaaktquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:35 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Agreed!![]()
![]()
Ik vind je flowerfairies echt prachtig.
Haha ja vast wel hoor. Maar ik wil graag dat ie eerst een kledingkast op maat maaktquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:40 schreef Pvoesss het volgende:
Kan hij niet een nieuwe maken?!!
Van bezemstelen van de action ofzo
Je moet het natuurlijk wel subtiel inkleden bij de maker.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:38 schreef innepin het volgende:
[..]
Mja, nogmaals, 't is gewoon geen prioriteit. Er zijn andere dingen om eerst af te maken in huis.
Je kan je wel lekker met je voeten tegen die rand afzetten.quote:Op donderdag 9 mei 2013 13:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Driehoekje afzagen en een afwerkbandje erop strijken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |