abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 21 april 2013 @ 10:08:48 #102
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_125551931
ik ga op zoek naar een staalborstelkop, thx! :)
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_125555999
En ik heb gelijk maar het traphek in de lak gezet. *O*
pi_125686755
Het was een actiedagje vandaag! *O*
Dakdoorvoer is geregeld, gat-in-dak is dicht, traphek staat op z'n plek, muurtje onder raam is dichtgemaakt, muurtje behangen. Ik heb mij bezig gehouden in de tuin :+ en een stukje van de benedentrap met zo'n staalborstelding bewerkt. Dat viel nog flink tegen, 't is ook nog echt laaaaannnggg niet klaar.
Daarna kon ik even niks, dus toen begon ik maar weer eens met een nieuw project :') Heb de (m.i. mislukte) muurschildering van oudste dochter weggewit en de potloodtekening voor een lang geplande nieuwe muurschildering erop gezet :)
pi_125710903
éénpersoonstopic :+

Zo ziet een traphek van bezemstelen eruit :P
pi_125710975
Wat een briljant idee :D
pi_125711565
Keurig traphekje geworden. Bravo! :)
  Milf donderdag 25 april 2013 @ 12:18:20 #109
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_125713811
Te gek! :D
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_125713892
Leuk traphekje *O*
pi_125714245
Geen idee of je er nog iets aan hebt, maar wij hebben onze trap lijmvrij gekregen met deze dingen ^O^

Even goed natmaken met een sopje van afwasmiddel (kijk uit, want het druipt door de treden zodat nu ons kelderplafond prachtige bruine vochtplekken heeft) en dan het krabbertje goed plat houden zodat je idd niet het hout in gaat en dan gewoon genadeloos hard duwen :)
pi_125719340
Traphekje ziet er knap uit!
pi_125720101
thx mensen, al gaan de complimenten voor het traphekje naar m'n schoonpa, die heeft 'm in elkaar gezet. :)

Dot, dank voor de tip. Ik zal er eens wat afwasmiddel overheen gooien :)
pi_125729835
Ik heb vanmiddag de laatste delen van de zoldertrap geverfd.

-O-

pi_125730245
Staat er wel een bordje bij?

pi_125730451
Ik had nog zó gezegd, de even treden overslaan, op de oneven kun je lopen. Helaas. ;(
pi_125782561
noh je kat!! :o :X

maar je hekje is mooi geworden zeg! ben benieuwd naar je muurschildering :)
:)
pi_125791033
Het zijn wel hele lieve afdrukjes. O+
Heb je het er nog een beetje af kunnen krijgen? (van zowel kat als vloer)
pi_125793384
De kat maakt zichzelf maar schoon :7 En het ging er wel redelijk af hoor, met water, zeep en heel hard boenen.

Muurschildering is nog laaaangggg niet klaar, d'r zit net twee uur werk in, is nog niet toonbaar ;) Ik kan ook maar af en toe een uurtje werken, want het schiet niet op om met een kind (of 2) om je heen te schilderen, maar als ze in bed liggen kan ik er natuurlijk ook niet bij :+
pi_125796159
Work in progress.... :)

zaterdag 27 april 2013 @ 15:43:58 #121
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_125796651
Mooi trap hek geworden! Jammer van de kat z'n actie. Jullie schieten mooi op!
pi_125804499
Opschieten is relatief hè, we begonnen in 2010 :')
pi_125804551
Wauw innepin wat kun jij toch mooie muurschilderingen maken.
pi_125804633
D'r staat nog bijna niks op joh :D Heb vanmiddag het roze gedaan (ten tijde van de post ervoor was het echt alleen maar de huidskleur), maar het zal nog wel een paar weken duren voor ik er genoeg tijd in heb kunnen stoppen om 't af te maken.

Toch bedankt ;) Ik ben in te huren ;)
pi_125804717
Ik zie wel de opzet. Ik kan zoiets alleen met een beamer.
Ik weet dat je in de huren bent maar ik vrees boven budget en we wonen niet bij elkaar in de buurt.
pi_125804929
Dit is ook met een beamer gedaan hoor. Deels, dan. De ruimte is klein dus ik kon de beamer niet ver weg zetten, dus niet het hele plaatje projecteren (x3, 't zijn drie losse plaatjes). Dus deel met een beamer en de rest zelf erbij geïmproviseerd. Maar bij deze schildering is het wel echt zo dat de potloodlijnen niet het moeilijkste deel zijn. Schaduwen, highlights, kleurtinten, 't is echt (ook voor mij) best pittig. Maar wel tof <3

En wb duur, mja ik weet jouw budget niet, ik vraag zo'n 250 euro per dag*, in principe ex reiskosten (Ehv toch? Dat zou iets van 22 euro reiskosten zijn totaal). Ik begrijp van andere muurschilders dat ze vaak tot 45 euro per uur vragen (=360 euro per dag) dus dan denk ik dat ik best cheap ben :)

* = aan de prijs valt nog te sleutelen
pi_125805033
quote:
17s.gif Op zaterdag 27 april 2013 20:13 schreef innepin het volgende:
Dit is ook met een beamer gedaan hoor. Deels, dan. De ruimte is klein dus ik kon de beamer niet ver weg zetten, dus niet het hele plaatje projecteren (x3, 't zijn drie losse plaatjes). Dus deel met een beamer en de rest zelf erbij geïmproviseerd. Maar bij deze schildering is het wel echt zo dat de potloodlijnen niet het moeilijkste deel zijn. Schaduwen, highlights, kleurtinten, 't is echt (ook voor mij) best pittig. Maar wel tof <3

En wb duur, mja ik weet jouw budget niet, ik vraag zo'n 250 euro per dag*, in principe ex reiskosten (Ehv toch? Dat zou iets van 22 euro reiskosten zijn totaal). Ik begrijp van andere muurschilders dat ze vaak tot 45 euro per uur vragen (=360 euro per dag) dus dan denk ik dat ik best cheap ben :)

* = aan de prijs valt nog te sleutelen
Ehv idd maar de babykamer is echt mini en volgens mij blijft er na een kast amper muur over. En over een paar jaar gaan ze beide naar zolder en dan vind ik het duur voor die paar jaar.
pi_125805093
Ja je móet ook niet hoor ;) Ik probeer slechts subtiel (kuch) reclame voor mezelf te maken, haha.
pi_125805124
Groot gelijk en wellicht kom ik ooit bij je terug.
pi_126038117
Nou, de staalborstelkop werkte niet echt geweldig.
Beitelen ook niet, maar het blijkt dat het wel handig is als de beitel niet enorm bot is :Y)
Scherpe beitels geregeld en dat scheelde al een hoop. Meneer heeft trap nog een keer onder handen genomen met scherpe beitels, ik ook af en toe, en we hebben er weer tot 2x toe alabastine stinkspul op gedaan. Maarrrr, met resultaat, want er zit nu vrijwel nergens meer lijm *O*

Er zitten wel flinke butsen en gaten enzo in :+ Maar dat lossen we wel weer op.

Daarnaast had ik het geniale idee om de stootborden maar gewoon te bedekken met een heel dun laagje geverfd triplex. Scheelt een hoop gebeitel en gekras en gaten in je handen omdat je niet kunt mikken met zo'n beitel :Y)

Dus, foto van bovenaf (want foto van onderaan de trap laat vooral de niet-schoongemaakte stootborden zien)

Wat je vooral ziet aan onregelmatigheden, behalve de onverklaarbare bordeauxrode randen, zijn de plekken waar we te enthousiast geweest zijn en waar de onderste laag witte verf er ook af is. In 't echt valt 't dus mee.

En de kindjes zijn uit logeren dus ik heb weer eventjes geschilderd in de peuterkamer :)

In progress... gaat nog wel even duren.... :)
pi_126050792
Wauw wat wordt het mooi allemaal! Hard werk, maar het wordt duidelijk beloond!
een heel lief, braaf, aardig, keurig, net en onschuldig meisje...
pi_126050844
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:31 schreef innepin het volgende:
En de kindjes zijn uit logeren dus ik heb weer eventjes geschilderd in de peuterkamer :)

20130503_210648.jpg
Cool dat je dat zo kan!
pi_126051051
flowerfairies <3 <3 leuk joh!
pi_126053792
Ja flower fairies <3 Thx nog voor de inspiratie ;)

Het begint me enigszins te irriteren dat we nog niet op zolder slapen, maar ach. De zolder is in elk geval wél af. EINDELIJK.

En ik vind het heerlijk om af en toe tussendoor een uurtje elfjes te schilderen :) Vanmorgen weer een uurtje gedaan, het begint ergens op te lijken:

Hoewel het zeker nog wel 2 uur werk zal kosten voordat deze af is, en dat is er dan nog maar één van de drie :') (deze moet nog lucht, wat planten en bladeren, de vleugeltjes, afwerking, en dan 2e laag op de plekken waar t wat grof geschilderd is om meer detail aan te brengen).
pi_126054421
Kanónne Innepin, had ik (klein)kinderen gehad dan had ik je terstond ingehuurd :Y In één woord: schítterénd O+
(en denk niet dat de hond het waardeert en daarnaast heeft die ook geen eigen kamertje ;) )
Waar het stinkt is het warm.
pi_126057601
Dankjewel knoblauch :)
Ik doe niet alleen maar kinderkamers hoor ;)
pi_126084233
Je hebt talent! Moet je iets mee gaan doen.
  Moderator zondag 5 mei 2013 @ 11:25:08 #138
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_126084632
quote:
17s.gif Op vrijdag 3 mei 2013 21:31 schreef innepin het volgende:
Nou, de staalborstelkop werkte niet echt geweldig.
Beitelen ook niet, maar het blijkt dat het wel handig is als de beitel niet enorm bot is :Y)
Scherpe beitels geregeld en dat scheelde al een hoop. Meneer heeft trap nog een keer onder handen genomen met scherpe beitels, ik ook af en toe, en we hebben er weer tot 2x toe alabastine stinkspul op gedaan. Maarrrr, met resultaat, want er zit nu vrijwel nergens meer lijm *O*

Er zitten wel flinke butsen en gaten enzo in :+ Maar dat lossen we wel weer op.

Daarnaast had ik het geniale idee om de stootborden maar gewoon te bedekken met een heel dun laagje geverfd triplex. Scheelt een hoop gebeitel en gekras en gaten in je handen omdat je niet kunt mikken met zo'n beitel :Y)

Dus, foto van bovenaf (want foto van onderaan de trap laat vooral de niet-schoongemaakte stootborden zien)

[ afbeelding ]
Wat je vooral ziet aan onregelmatigheden, behalve de onverklaarbare bordeauxrode randen, zijn de plekken waar we te enthousiast geweest zijn en waar de onderste laag witte verf er ook af is. In 't echt valt 't dus mee.

[ afbeelding ]
In progress... gaat nog wel even duren.... :)
Heeft er vroeger op de trap niet gewoon een traploper gezeten ? En zijn toen de zijkanten rood opgeschilderd ? :?

Dat zou die randen i.i.g. verklaren...
pi_126094724
Ja, zoiets zal 't geweest zijn inderdaad. Of rood verven om de illusie van een chic traploperding te hebben ofzo :+
pi_126257748
We hebben vannacht voor 't eerst op zolder geslapen, jeuj *O*

Ik vind het bed al vanaf dag 1 godsgruwelijk lelijk, maar ja, het werkt, dus geen prioriteit om te vervangen, dus 't mot maar even zo.

lastiger is wel dat onze kledingkast niet op zolder past :') dus nou moeten we iets bedenken met op maat maken enzo.
pi_126259525
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 12:55 schreef innepin het volgende:
Ik vind het bed al vanaf dag 1 godsgruwelijk lelijk
Agreed! _O- :o
Ik vind je flowerfairies echt prachtig. O+
pi_126259632
Driehoekje afzagen en een afwerkbandje erop strijken.
pi_126259719
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Mja, nogmaals, 't is gewoon geen prioriteit. Er zijn andere dingen om eerst af te maken in huis. :)
pi_126259743
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:35 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

Agreed! _O- :o
Ik vind je flowerfairies echt prachtig. O+
Sssshhh, m'n schoonvader heeft het ooit gemaakt :+ (wayyy before my time)

En thx <3
pi_126259792
Kan hij niet een nieuwe maken?!!
Van bezemstelen van de action ofzo ;)
pi_126260073
quote:
2s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:40 schreef Pvoesss het volgende:
Kan hij niet een nieuwe maken?!!
Van bezemstelen van de action ofzo ;)
Haha ja vast wel hoor. Maar ik wil graag dat ie eerst een kledingkast op maat maakt :Y) Hij heeft het er maar druk mee.
pi_126260101
Wel fijn een schoonvader die zo veel kan (en ook doet ) :Y
pi_126260565
Ja!
pi_126261343
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:38 schreef innepin het volgende:

[..]

Mja, nogmaals, 't is gewoon geen prioriteit. Er zijn andere dingen om eerst af te maken in huis. :)
Je moet het natuurlijk wel subtiel inkleden bij de maker.
pi_126261676
quote:
0s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Je kan je wel lekker met je voeten tegen die rand afzetten.
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_126340634
Nice!
Je bed :D nouja goed, het kan vast erger.
Handig die nisjes zo naast je bed zeg :Y en een custom kledingkast wordt vast mooi daar.
pi_126348319
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 11:32 schreef mignonne het volgende:
Nice!
Je bed :D nouja goed, het kan vast erger.
Handig die nisjes zo naast je bed zeg :Y en een custom kledingkast wordt vast mooi daar.
Ach ja, het is stevig genoeg om er niet doorheen te zakken. B-) :6
pi_126348365
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:06 schreef innepin het volgende:

[..]

Ach ja, het is stevig genoeg om er niet doorheen te zakken. B-) :6
:D

ik heb inmiddels een boxspring aangeschaft :Y)
pi_126349285
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:07 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D

ik heb inmiddels een boxspring aangeschaft :Y)
Lijkt me zalig. Misschien moet ik maar gewoon even een doorzakmomentje forceren :Y)
pi_126350606
quote:
17s.gif Op donderdag 9 mei 2013 13:38 schreef innepin het volgende:

[..]

Dat wel natuurlijk maar als dat bed je dwars zit (wat ik snap :+ ) die punt eraf zagen, netjes bijwerken en een mooie sprei kopen die aan weerszijden over het bed valt en klaar is Innepin :P
(ik heb nog wel een sprei voor je, een off-white, die is groot zat, stuur ik je zó voor noppes op incl. twee grote kussenhoezen, van Ikea, 2 dagen gebruikt want onze bedombouw kwam veul dan verwacht dus... heb je dat vast even gehad ;)
Maar zere neus, die mag je zó hebben (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10162643/)

[ Bericht 10% gewijzigd door knoblaucha6 op 11-05-2013 16:11:18 ]
pi_126350633
quote:
17s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 15:31 schreef innepin het volgende:

[..]

Lijkt me zalig. Misschien moet ik maar gewoon even een doorzakmomentje forceren :Y)
_O-
pi_126361667
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 mei 2013 16:05 schreef knoblaucha6 het volgende:

[..]

Dat wel natuurlijk maar als dat bed je dwars zit (wat ik snap :+ ) die punt eraf zagen, netjes bijwerken en een mooie sprei kopen die aan weerszijden over het bed valt en klaar is Innepin :P
(ik heb nog wel een sprei voor je, een off-white, die is groot zat, stuur ik je zó voor noppes op incl. twee grote kussenhoezen, van Ikea, 2 dagen gebruikt want onze bedombouw kwam veul dan verwacht dus... heb je dat vast even gehad ;)
Maar zere neus, die mag je zó hebben (http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10162643/)
Wat lief, knoflookje. :)
Ik moet alleen eerlijkheidshalve bekennen dat ik niet het type ben dat bedden opmaakt. Ik heb dan ook een @*&#)hekel aan spreien, want ik heb nooit kunnen begrijpen waar ze voor dienen, behalve om het bed mooi te houden op een moment dat er toch niemand is. :+ :@

En echt, ik vind het fijn dat onze slaapkamer steeds mooier wordt, enzo, maar het bed kan me echt niet zo heel veel schelen op dit moment. Het slaapt prima :Y)
pi_126676097

Deze schiet al een heel eind op...

en ook met haar buurvrouw een beginnetje gemaakt.

Zo ziet de trap er nu uit :o O+ Nog niet klaar (natuurlijk...), maar het líjkt ergens op. Nu is het een kwestie van de treden schuren, evt opvullen waar nodig, grondverf, afkitten, lakken.
  zaterdag 18 mei 2013 @ 15:09:14 #159
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_126676271
Leuk die inbouwkastjes naast jullie bed.
En mooie tekeningen op je peuter's kamer.
pi_126678887
Die inbouwkastjes heb ik voor gevochten :+ Mijn man en schoonvader hadden bedacht dat 't veel makkelijker is om 't gewoon dicht te plempen met gipsplaten, klaar. Maar ik. Wil. Opslagruimte. Dammit. Dus heb ik geëist ( :@ ) dat ze 't weer weghaalden (want het plan was er al om 't zo te doen, en ze hadden zonder overleg ineens wat anders gedaan, zonder mn kastjes dus) en aanpasten :Y)

Het linkerkastje kan eruit gehaald worden zodat je bij de afzuiginstallatiedingesbuis kunt komen mocht het nodig zijn. Ook handig :)
pi_127161175
Werk in uitvoering :+

Vooral deze is nog niet af :+

Geheel.
pi_127161200
Oh. Da's wel een heel wazige foto.

Andere kant dan maar.
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:24:29 #163
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_127161343
Doe je ook Star Wars figuren? :7.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_127161417
Wooowwww In, wat zijn ze moooooi
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_127161626
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:24 schreef HeatWave het volgende:
Doe je ook Star Wars figuren? :7.
Natuurlijk!
  woensdag 29 mei 2013 @ 17:30:26 #166
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_127161637
quote:
17s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:30 schreef innepin het volgende:

[..]

Natuurlijk!
Cool O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_127161653
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2013 17:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Cool O+.
Wat kan ik voor je doen, schat?
  Moderator woensdag 29 mei 2013 @ 17:31:07 #168
5428 crew  miss_sly
pi_127161659
Wow In, wat zijn ze mooi <3
En ik vind de slaapkamer met die nisjes ook erg geslaagd <3

Ik hou van spreien en een opgemaakt bed, en ik ik vind dat het een stuk minder niet-fraai oogt als er iets op ligt dat het wat afdekt :Y Daarom dek ik tegenwoordig iedere ochtend het bed op, tijd of geen tijd :@ |D
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_127164479
Ja, maar je bent langer bezig met het opmaken van een bed dan dat je er (wakker) naar kijkt, want je komt in principe in de slaapkamer om te slapen, en dan moet die sprei er weer af :+ ik zie 't nut niet :P
pi_127167397
Ik mag wel in mijn eigen topic spammen he? Dus ff close up. Want ik ben blij met hoe de 2 geworden zijn die nu af zijn!

The Sweet Pea Fairies.

"Willow Herb Fairy". Die moest natuurlijk :+ Dat spreekt voor zich.

De 3e die nog niet af is, is een CandyTuft Fairy. Er bestaat ook een echte Willow Fairy, maar die is vooral heel groen en heeft geen bloemetjes (wat op zich natuurlijk heel logisch is, want wilgen hebben ook weinig bloemigs :') ) en die paste er daarom minder leuk tussen.
pi_133645404
Even een schopje ivm klusnood ;)
Ik wil ook een traphek maken en weiger om daar een paar honderd euro aan te spenderen. Maar ik weer niet zo goed hoe te beginnen. Jouw project (dat van je schoonpa) is precies wat ik zoek, maar dan met een hoek er in. Maar ik vraag me af hoe je zoiets nou echt stevig krijgt. Als je bij het naar beneden gaan je hand bovenop de ballustrade legt, zwiept dat rek dan niet heen en weer? Hoe zit het vast op de vloer en aan de muur?
Spoilers!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')