Nog weinig te melden qua vooruitgang. Drukdrukdruk blablabla. Ik heb het traphek (2x

) in de grondverf gezet, de zoldertrap in de grondverf en nu vandaag de helft ervan gelakt. Verder nog niks.
Ondertussen heb ik (uit frustratie?

) de trap van de begane grond naar boven aangepakt. Daar zat dertig/veertig jaar oud sisal op (
dit ranzige kattenkrabpaalspul) dat er op drie plekken ook al van af aan het vallen was. Dus werd het tijd om het dan maar helemaal eraf te trekken. Maar ja, de lijm zit er ook al veertig jaar op. En die wil er niet af.
Ik heb het allemaal een keer bewerkt met Alabastine vloerlijmverwijderaar (ongelooflijk ranzig spul

hele huis stonk, ondanks ramen en deuren open en afzuigers aan enzo) en dat heeft wel een beetje geholpen maar nog lang niet genoeg. We zijn nu begonnen met het letterlijk afbikken van de lijmresten, met een beitel (!!!) maar dat werkt natuurlijk ook voor geen meter. Ten eerste omdat je tien minuten per vierkante centimeter bezig bent, en ten tweede omdat je een nogal pokdalig geheel eraan overhoudt, want je krijgt natuurlijk op sommige plekken ook wat hout mee, en da's ook niet de bedoeling.
Wie heeft de gouden tip? Ik zit met een lelijke kale trap met heel veel lijmresten
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN!
Facebook en
website