Ongelukken veroorzaken, das helemaal lekker.quote:Op zondag 18 maart 2012 17:07 schreef Markitos81 het volgende:
-... Deze mensen komen er bij mij niet tussen heb op deze wijze al een aanrijding gehad(buiten mijn schuld)
Goeden paint.quote:
quote:
Waarbij de dagelijkse praktijk helaas ook maar al te vaak is dat dat dringen al een paar honderd meter voor het daadwerkelijke ophouden van de rijstrook gebeurtquote:
Bestaat er dan ook goed afgestelde xenonverlichting? Ik vind het eigenlijk altijd hoofdpijnopwekkende koude verlichting. Van voren en van achter.quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
-bumperklevers
-agressieve bumperklevers (steeds terugvallen, opnieuw versnellen, rechts in gaan halen)
-linksklevers
-linksklevers met een snelheid die 30 km onder het maximum ligt
-idioten die lezen/computeren/sms-en onder het rijden
-mensen die geen richting aangeven
-mensen die beurtelings 90 en 130 rijden: 90 als je erachter zit en 130 als je besluit in te gaan halen
-agressieve kloteboeren die het raar vinden dat je het gas niet vol open trekt op van die binnenwegen "waar je best 100 kunt als je ze kent" en dus op 3 centimeter van je achterbumper gaan lopen middelvingeren en uit het raam schreeuwen; als ik dood onder een tractor in een greppel zou willen liggen hoorde ik op de PAAZ-afdeling en niet achter het stuur. En nee, ik reed keurig 60 waar het kon.
En één van de ergerlijkste:
-mensen met verkeerd afgestelde xenon-verlichting zodat het lijkt alsof de Heere Jezus je van achteren toelacht in je binnenspiegel
Ik ken dat type kruisingen en vaak sta ik er links, dit omdat er 2 banen zijn en een strook voor rechtsaf, waarbij de strook voor rechtsaf vaak te kort is (lees, rechtsafslaand verkeer staat ook voor het vak al rechts stil). Ook wel eens (heel soms!!! gelukkig) van die dichtdrukkers, vaak zodra je je knipper aan zet (dan blijkt men opeens nog gas te kunnen bijgeven). In mijn geval is de keuze vrij makkelijk, ik druk hem ertussen omdat ik anders op de andere rijbaan terecht kom. En laten we eerlijk zijn, als je de keuze krijgt tussen frontaal ergens opklappen of hem bij iemand in zijn deur/zijkant drukken die jou dichtdrukt met het risico dat je hem van de weg drukt, is denk ik voor de meesten wel een makkelijke keuze?quote:Op zondag 18 maart 2012 18:46 schreef Fer het volgende:
[..]
Ongelukken veroorzaken, das helemaal lekker.
Dan heeft die persoon het simpelweg niet begrepen. De bedoeling is om met dezelfde snelheid als het verkeer op de rijbaan ernaast door te rijden tot aan het laatste stuk voor het ritsen en vervolgens netjes achter de auto waar je naast gereden hebt in te voegen. Het is zo simpel, echter helaas heb je ook een aantal pannenkoeken die het niet snappen en anderen niet laten ritsen, waardoor je dus alsnog je plek moet afdwingen.quote:Op zondag 18 maart 2012 18:15 schreef D0808 het volgende:
[..]
Op zich prima wat mij betreft maar doe het dan wel overtuigend want er zijn hele kluiten van die eikels (meestal in grote leasebakken of bouwvakkerbusjes) die half naast je blijven hangen en hem op het laatste moment er voor duwen (dwingen/snijden). Hetgeen ertoe lijdt dat ik in m'n ankers moet en de rest achter me ook.
Ga Citroën rijden (een oude met veerbollen) en bijna de helft van je ergernissen op je lijst kan je doorstrepen.quote:Op zaterdag 17 maart 2012 11:09 schreef ForzaScuderiaFerrari het volgende:
Linksplakkers
Drempels
Geen richting aangeven op rotonde
Drempels
Langzaam invoegen
Drempels
Wannabe schumachers
Drempels
Fietsers die denken onkwetsbaar te zijn
Drempels
Idioten die door woonstraten met spelende kinderen scheuren (en dan zelf klagen dat er zo hard wordt gereden in de straat
quote:Op zondag 18 maart 2012 20:35 schreef Mwanatabu het volgende:
-bumperklevers
-agressieve bumperklevers (steeds terugvallen, opnieuw versnellen, rechts in gaan halen)
-linksklevers
-linksklevers met een snelheid die 30 km onder het maximum ligt
-idioten die lezen/computeren/sms-en onder het rijden
-mensen die geen richting aangeven
-mensen die beurtelings 90 en 130 rijden: 90 als je erachter zit en 130 als je besluit in te gaan halen
-agressieve kloteboeren die het raar vinden dat je het gas niet vol open trekt op van die binnenwegen "waar je best 100 kunt als je ze kent" en dus op 3 centimeter van je achterbumper gaan lopen middelvingeren en uit het raam schreeuwen; als ik dood onder een tractor in een greppel zou willen liggen hoorde ik op de PAAZ-afdeling en niet achter het stuur. En nee, ik reed keurig 60 waar het kon.
En één van de ergerlijkste:
-mensen met verkeerd afgestelde xenon-verlichting zodat het lijkt alsof de Heere Jezus je van achteren toelacht in je binnenspiegel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 11:19 schreef Lithia het volgende:
Mensen die niet kunnen ritsen en dan een plaatsje eisen op het laatste moment.
moet zeggen dat ik bij ritsen (in een file) het motto "zsm erin" hanteer.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.
Sterfquote:Op maandag 19 maart 2012 09:45 schreef MrKikker het volgende:
[..]
moet zeggen dat ik bij ritsen (in een file) het motto "zsm erin" hanteer.
om te voorkomen dat ik aan het einde wordt klemgereden door medeweggebruikers die mij "asociaal" vinden omdat ze denken dat ik de "file probeer te omzeilen door zo lang mogelijk op de invoegstrook te rijden".
en ja ik weet dat de invoegstrook uitrijden de doorstroom van het verkeer verbeterd.
Er is een verschil tussen doorrijden naar het einde en invoegen en doorrijden naar het einde, vol op de rem gaan en hopen dat iemand je er tussen laat. Vooral dat laatste zorgt voor onnodige files.quote:Op maandag 19 maart 2012 00:25 schreef PKRChamp het volgende:
[..]
Je moet ook doorrijden tot het einde. Ik heb er juist een hekel aan als ze mij expres er niet tussen willen laten.
Die chauffeur lijkt mij welquote:Op zondag 18 maart 2012 11:17 schreef kikoooooo het volgende:
Mensen die allergisch lijken te zijn voor de rechterbaanSterf langzaam en pijnlijk.
Ik snap ook echt niet dat er geen voorlichtingscampagne over de spitsstrook op tv komt. Dat is echt nodig in dit land.
quote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Deel 2 is overigens mooier:
0:36, check die linkerrijbanen
RVV artikel 11, lid 7: bestuurders mogen andere bestuurders die langzamer rijden dan de maximaal toegestane snelheid rechts inhalenquote:Op maandag 19 maart 2012 10:06 schreef MrKikker het volgende:
Als je je aan de maximum snelheid houdt en medeweggebruikers rechts inhaalt die ónder de maximumsnelheid rijden, geldt het niet als rechts inhalen.
Maar de linkerbaan zit toch links van de middenbaan? Hoe word je dan vastgezet?quote:Op maandag 19 maart 2012 10:00 schreef SilentChaos het volgende:
- Mensen die op de middenbaan blijven rijden omdat er 5km verderop een vrachtwagen rijdt en daardoor de hele linkerbaan vastzetten (omdat je rechts officieel niet mag inhalen)
Omdat iedereen naar links gaat om die persoon in te halen met als gevolg dat die hele linker baan vol zit en het vaak daar nog langzamer gaat rijden dan dat de persoon reed die in eerste instantie ingehaald moest worden...quote:Op maandag 19 maart 2012 11:24 schreef Kriegel het volgende:
[..]
Maar de linkerbaan zit toch links van de middenbaan? Hoe word je dan vastgezet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |