Ik begon in het verleden al mijn workouts met dips als warm up. Geen idee waarom maar whatever. In het begin kon ik mezelf net 3 keer omhoog krijgen, na een maand of drie werd het echt m'n warm up omdat ze zo makkelijk werden.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:27 schreef Asgard het volgende:
[..]
Ik heb het ook echt HEEL lang niet gedaan.
Jaar geleden begonnen, na een maand proberen kon ik er 2 (wide grip pull up) met goede vorm (was toen ook een stuk dikker) en toen had ik er geen zin meer in. Voornamelijk omdat ik toen nog een 3 day splitschema had, en na 3x aan een stang hangen ik me maar 2x omhoog kon trekken was ik ook al helemaal verrot. Dan bleef er vrij weinig over van mn training. Gelukkig weet ik nu wel beter.
Toevallig vorige week vrijdag weer geprobeerd en ik kon er weer drie. Gister kon ik er 5 (wtf).
Zelfde met dips. Een jaar geleden kon ik er 1.
Vorige week ineens eerste setje 6x, tweede 5x, derde 3x.
Ik kan trouwens pas sinds vanavond mijn handen/armen weer fatsoenlijk gebruiken.![]()
![]()
ik was wel blij met die veiligheidsdingen in de smith. Gister calf raises met 125 kg, maar haakte de bar niet goed terugquote:Op donderdag 15 maart 2012 19:29 schreef Panzermaus het volgende:
[ afbeelding ]
Zo, die ook alvast gepost. Ik ga even dem calves hitten. Hoe dedicated is deze boy. Peace.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:58 schreef fathank het volgende:
[..]
ik was wel blij met die veiligheidsdingen in de smith. Gister calf raises met 125 kg, maar haakte de bar niet goed terug
Ik zou ff lekker de tijd nemen om de OP te lezen om vervolgens nog eens te kijken naar je schema en of dit echt bij je past. - .. wij weten namelijk niet wat je stats zijn qua gewicht / leeftijd / lengte en wat voor oefeningen je precies doet.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:03 schreef k1234e12345 het volgende:
[..]
Ongeveer 30 minuten ben ik totaal in 1 dag aan het trainen en ik train vooral biceps. Dit is dan een schema van mijn training en eten:
Trainingschema:
-jwtz-
Ik train met 6 kilo per arm (12 kilo totaal dus) en af en toe doe ik 9 kilo per arm, en voor de sit ups houd ik een 4 kilo gewicht in mijn handen dus voor sommige oefeningen gebruik ik 4 kilo per arm als extra.
Nee doe die veiligheidsdingen altijd zo hoog mogelijk, anders had ik dit denk ik vanuit het ziekenhuis kunnen postenquote:Op donderdag 15 maart 2012 21:05 schreef Snakey het volgende:
[..]![]()
Ik neem aan dat je niet geraakt bent.
Oja en ik zie uit die post van Drumstick dat je 14 bent. Ik zou dan aanraden om geen gewicht boven je hoofd te tillen. Alles wat je boven je hoofd tilt kan de groei 'stoppen'.quote:Op donderdag 15 maart 2012 19:49 schreef k1234e12345 het volgende:
Weet een van jullie wat je tegen rugklachten kan doen na het gewichtheffen? Ik Heb pijn aan de spier die naast mijn ruggengraat loopt, op de helft van mijn rug heb ik rugklachten na 1 dagje hard/gemiddeld trainen, best irritant!
Goedzo, keep it up. Minder roken = meer chinups. Ik rook niet en bang er zo 15 uit. Zo zie je maar weer.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:51 schreef Snakey het volgende:
Ik ben officieel een niet roker sinds deze week trouwens.
Lucky, wij hebben die niet, je moet hem zelf terughaken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:58 schreef fathank het volgende:
[..]
ik was wel blij met die veiligheidsdingen in de smith. Gister calf raises met 125 kg, maar haakte de bar niet goed terug
Whatabout Arnold? Zijn dit soort dingen ooit echt bewezen? Las juist dat die discs 's nachts gewoon weer teruggaan namelijk.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Oja en ik zie uit die post van Drumstick dat je 14 bent. Ik zou dan aanraden om geen gewicht boven je hoofd te tillen. Alles wat je boven je hoofd tilt kan de groei 'stoppen'.
evt. gewoon lat pullies met bw -20 kg. Om te beginnen. Dan richting bw gaan. Dan wide grips.quote:Op donderdag 15 maart 2012 20:48 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik begon in het verleden al mijn workouts met dips als warm up. Geen idee waarom maar whatever. In het begin kon ik mezelf net 3 keer omhoog krijgen, na een maand of drie werd het echt m'n warm up omdat ze zo makkelijk werden.
Zo ben ik ook begonnen. Doe ze nu 12/10/8/failure
Denk dat het hetzelfde met pull ups is, gewoon blijven doen, je wordt vanzelf sterker.
Ik weeg 95, ik krijg net 65 kilo 8x omhoog op de lat pullies.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:30 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
evt. gewoon lat pullies met bw -20 kg. Om te beginnen. Dan richting bw gaan. Dan wide grips.
Mooi spul inderdaad, calves zijn goed te doen. Ik ben er alleen een beetje huiverig om helemaal tot het gaatje te gaan met calf raises. Niet voor de burn of bang om te vallen, maar ongeveer twee dagen later bij het wakkerworden kan ik dan amper tot niet meer op mijn platte voet staan.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:32 schreef fathank het volgende:
Bij ons moet je hem ook zelf terug hangen maar kun je van die stoppers op de gewenste hoogte instellen zodat je je nek niet breekt .
Ik doe ze trouwens op een verhoging , 4 sets van 8a 10, gewoon tenen recht vooruit. Dat is meer dan genoeg om terug naar de auto te moeten strompelen :p
Ik laat de lat pull down links liggen en ga het gewoon doen. Er is bij ons een machine waar je dips op kan doen, daarmee kom ik ook niet boven 80 kilo, terwijl ik als ik tot fail ga op bw mezelf zo'n 15 ~ 20 keer op kan drukken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 21:51 schreef Stereotomy het volgende:
Gewoon mee beginnen snakey, zo ben ik ook begonnen.Mij lukt nu 8x4x65 kg op de lat pulldown, mijn bodyweight. Chinups is max 8 reps, maar dan kan ik daarna niet nog drie setjes van 8 doen. Maar ik ben idd op de lat pulldown begonnen.
En dit is ook gelijk mijn hele biceps workout... die curls komen er ooit nog wel bij in, maar nu nog niet nodig.
rest van je leven zou je bedoelenquote:Op donderdag 15 maart 2012 20:51 schreef Snakey het volgende:
Ik ben officieel een niet roker sinds deze week trouwens.
Waar woon je?quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:27 schreef Dimens het volgende:
Een sportschool kunnen vinden waarvan ik wel denk dat het een goede is. Heeft zo'n squat rack met verschillende gewichten (wel een die vast zit aan een rail, lijkt mij wel handig) en er liepen een aantal sportieve mannen rond.
Kan ookquote:Op donderdag 15 maart 2012 22:01 schreef Snakey het volgende:
[..]
Ik laat de lat pull down links liggen en ga het gewoon doen. Er is bij ons een machine waar je dips op kan doen, daarmee kom ik ook niet boven 80 kilo, terwijl ik als ik tot fail ga op bw mezelf zo'n 15 ~ 20 keer op kan drukken.
Alle apparaten zijn gewoon kut denk ik. Gewoon bw, barbell of dumbbells. Verder niks aanraken.
Herkenbaar ja. Je komt er achter hoe zeer je geconditioneerd bent, wat vreselijk is. Ik ben nooit dik of te dun geweest, maar ook dan is er altijd wel iets wat blijft hangen over jezelf wat negatief is, of wat je zelf in je hoofd negatief gemaakt hebt.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:00 schreef Stereotomy het volgende:
Over chinups gesproken, herkennen jullie het volgende:
Voor alle oefeningen heb ik een 'YEAH laat maar komen die nieuwe PR' mentaliteit. Behalve voor de chinup. Elke keer als ik aan een serie begin, denk ik in m'n achterhoofd: 'Ik kan het niet. Ik ben te zwaar, ben te dik, ben te slap, etc. etc.' en moet ik me ontzettend oppeppen en concentreren om toch goed de oefening te doen.
Nu heb ik waarschijnlijk (net als velen hier) nog wat issues van hoe mijn lichaam er vroeger uit zag, bv met gymles kon ik er geeneens 1 rep eruit persen op de middelbare school, maar 't is frappant dat dat zo doordreunt naar het nu.
Vanaf nu voor de rest van mijn leven inderdaad.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:02 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
rest van je leven zou je bedoelen
Goed bezig
Zelfs ik geloof er in, dus dan komt het goed.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
Vanaf nu voor de rest van mijn leven inderdaad.![]()
Ik zei het vorige week tegen m'n vrouw dat ik zou stoppen. Ze keek me met wat ongeloof aan, maar deze week zei ze dat ze zeker wist dat ik het deze keer zou doen. Ik zei namelijk niet dat ik ging proberen te stoppen, ik zei dat ik ging stoppen. Subtiel, maar enorm verschil.
hoezo wil je alleen maar thuis borst trainen?quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:45 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo,
Ik heb thuis geen halterbankje maar wil naast m'n opdrukken toch graag wat aan m'n borst doen. Zodoende kwam ik op de dumbell floor press.
Nou lees ik op internet dat deze meer op de triceps gericht is dan de bench press. Hoe kan dit? Lijkt me toch ongeveer dezelfde oefening, alleen de range of motion is beperkter.
Wat weten jullie er verder van ? is dit een goede oefening voor je borst? En welk deel dan vooral?
Grt Nick
Misverstandje:P Ik train alles al. Heb in principe een redelijk leuk schema, maar m'n borst blijft wat achter, daar wil ik een extra oefening voor doen. Vandaar mijn vraagquote:Op donderdag 15 maart 2012 22:48 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
hoezo wil je alleen maar thuis borst trainen?
Kan je je train- en eetschema posten?quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:50 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Misverstandje:P Ik train alles al. Heb in principe een redelijk leuk schema, maar m'n borst blijft wat achter, daar wil ik een extra oefening voor doen. Vandaar mijn vraag
Floor press beperkt de ROM (range of movement) erg sterk omdat je armen niet verder kunnen zakken dan de grond toelaat. Je laat het werk dus vooral over aan je triceps (die het belangrijkst zijn in het bovenste gedeelte van een bench press), en wordt daarom veel gebruikt als oefening om de triceps meer te targetten. Als oefening voor je borstspieren is hij dus niet echt geschikt. Doe je al dips?quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:45 schreef nickhguitar het volgende:
Hallo,
Ik heb thuis geen halterbankje maar wil naast m'n opdrukken toch graag wat aan m'n borst doen. Zodoende kwam ik op de dumbell floor press.
Nou lees ik op internet dat deze meer op de triceps gericht is dan de bench press. Hoe kan dit? Lijkt me toch ongeveer dezelfde oefening, alleen de range of motion is beperkter.
Wat weten jullie er verder van ? is dit een goede oefening voor je borst? En welk deel dan vooral?
Grt Nick
ik zou niks thuis doen en gewoon de gym in gaan... zoals je alle andere spiergroepen ook traint.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:50 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Misverstandje:P Ik train alles al. Heb in principe een redelijk leuk schema, maar m'n borst blijft wat achter, daar wil ik een extra oefening voor doen. Vandaar mijn vraag
Over 2 weken ga je je beseffen hoe makkelijk het is om te stoppen met roken en ga je dneken 'dus kan best wel eventjes nog een sigarretje, stoppen is makkelijk, eentje is niet erg', en dan zit je er weer aan.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:38 schreef Snakey het volgende:
Ik heb er, buiten dat de nicotine verslaving voelbaar is, zo goed als geen moeite mee eigenlijk. Na 33 jaar heb je zoveel redenen opgebouwd om te roken dat zelfs in de auto stappen zonder peuk raar voelt. Koffie zonder peuk, opstaan zonder peuk, enz. Allemaal momenten dat je er aan denkt.
Maar zodra je weet dat het allemaal onzin is, je eigenlijk alleen maar een verslaving aan het voeden bent ipv dat je er echt van geniet laat je het makkelijk los blijkbaar.
Nee eigenlijk nog niet, Zijn die ook echt goed voor de pecs dan? Dacht dat dat vooral triceps is?quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:51 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Floor press beperkt de ROM (range of movement) erg sterk omdat je armen niet verder kunnen zakken dan de grond toelaat. Je laat het werk dus vooral over aan je triceps (die het belangrijkst zijn in het bovenste gedeelte van een bench press), en wordt daarom veel gebruikt als oefening om de triceps meer te targetten. Als oefening voor je borstspieren is hij dus niet echt geschikt. Doe je al dips?
No pain no gain.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zelfs ik geloof er in, dus dan komt het goed.![]()
Je verslaving is denk ik nu wel uitgewerkt... nu is het puur doorzettingsvermogen tonen... maar dat moet geen moeite kosten wanneer je deze sport doet.
Dips pakken ook je borst.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:52 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nee eigenlijk nog niet, Zijn die ook echt goed voor de pecs dan? Dacht dat dat vooral triceps is?
Te laatquote:Op donderdag 15 maart 2012 22:43 schreef ZetaOS het volgende:
[..]
Graag deze onzin niet meer posten...mensen geloven die shit.
Meer naar voren leunen = meer werk voor pecs. Rechter op blijven = meer werk voor tri's.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:52 schreef nickhguitar het volgende:
[..]
Nee eigenlijk nog niet, Zijn die ook echt goed voor de pecs dan? Dacht dat dat vooral triceps is?
Oké ik heb kort gezegd de volgende mogelijkheden voor de borst:quote:
ach als je 10 mensen naast elkaar laat staan met dezelfde stats zullen ze er allemaal anders uit zien...quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:58 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Meer naar voren leunen = meer werk voor pecs. Rechter op blijven = meer werk voor tri's.
Over triceps gesproken, ik ben daar zelf het minst tevreden over, ik mis echt die dikte in achterkant bovenarmen die ik bij veel mensen met vergelijkbare bodystats wel zie. Biceps zijn dan weer wel dik in orde.Kan ook genetisch zijn, maar goed. Bench en overhead press gingen uitzonderlijk goed deze week, hopen dat ik die lineaire progressie weer eens kan volhouden nu. Beetje andere techniek doet ook wonderen, ook mentaal voor je.
Zou goed voor ze zijn, triceps is eigenlijk de enige spier waar ik nooit sore in ben. Nu weet ik ook wel dat ik dat altijd wat zegt, maar 1+1=2 voor mijn gevoel. Doe al dips, overhead press en bench. Is het zinvol om een isolatieoefening voor triceps toe te voegen aan niet-bench-dag? En zo ja, als je er eentje zou mogen kiezen, welke zou dat zijn?
Scumbag verslaving, indeed. Maar nee, ik ken nu het domino effect van roken. Het blijft er nooit bij 1. Gekker nog, zo begon het 33 jaar geleden, ajoh, 1 sigaret kan geen kwaad. Die ene duurde 33 jaar, verdomd lange sigaret.quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:51 schreef Zith het volgende:
[..]
Over 2 weken ga je je beseffen hoe makkelijk het is om te stoppen met roken en ga je dneken 'dus kan best wel eventjes nog een sigarretje, stoppen is makkelijk, eentje is niet erg', en dan zit je er weer aan.
scumbag brains.
Skullchrushers op benchdag?quote:Op donderdag 15 maart 2012 22:58 schreef Panzermaus het volgende:
En zo ja, als je er eentje zou mogen kiezen, welke zou dat zijn?
helemaal als je in de gym verhalen hoort van mensen die roken en veel minder gainen ofzelfs massa verliezen...quote:Op donderdag 15 maart 2012 23:00 schreef Snakey het volgende:
[..]
Scumbag verslaving, indeed. Maar nee, ik ken nu het domino effect van roken. Het blijft er nooit bij 1. Gekker nog, zo begon het 33 jaar geleden, ajoh, 1 sigaret kan geen kwaad. Die ene duurde 33 jaar, verdomd lange sigaret.![]()
En het is gewoon stom, dat geef je zolang je rookt niet toe, maar mijn vader stierf op zijn 43 aan een hartaanval die direct te wijten was aan zijn 50 sigaretten per dag. En nog leerde ik er niet van. Ik rookte niet veel minder dan hem. Hoe blind maakt roken vraag je je dan af.
Jah, ik moet nu wel binnen een week gains zien anders begin ik gewoon weer.quote:Op donderdag 15 maart 2012 23:01 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
helemaal als je in de gym verhalen hoort van mensen die roken en veel minder gainen ofzelfs massa verliezen...
hahaquote:Op donderdag 15 maart 2012 23:07 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jah, ik moet nu wel binnen een week gains zien anders begin ik gewoon weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |