Gebruik een caloriechecker zoals die van het voedingscentrum, dan zie je zelf of je te weinig eet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:06 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil niet bewust te weinig eten. Ik wil bewust gezond en genoeg eten.
Mijn relatie met eten is fucked up. Altijd geweest. Er is maar 1 manier die ik ken, om af te vallen, dat is niks meer eten. En dat is niet gezond.
Maar wat is dan genoeg, en wat is teveel?
nee hoor, daar doe ik niet meer aanquote:
Bolognaise op het vuurquote:
Gedaan met wat ik al gegeten heb, en wat ik nog wil eten/drinkenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:06 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gebruik een caloriechecker zoals die van het voedingscentrum, dan zie je zelf of je te weinig eet.
Wow zit in die smoothy niet té veel fruit?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:21 schreef summer2bird het volgende:
Hmpf..
Ik heb ineens enorm trek in pringles
Maar mijn mams is al varkensfricandeau aan het bereiden.
Vandaag niet gesport, ja uurtje gewandeld maar dat mag geen naam hebben.
O: een snede bruin brood met muisjes, een bruin crossiantje
M: worstenbroodje (mams had die meegenomen)
T: zelfgemaakte smoothy met 1 banaan, 12 aardbeien, 1 sinasappel, druiven, bosbessen, 3 peren en melk.
A: varkensfricandeau met groente.
Kan dat?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:25 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Wow zit in die smoothy niet té veel fruit?
Je zal straks in ieder geval goed schijtenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Kan dat?
Dat je daar ziek van wordt ofzo?
Het fruit moest op, dat zat op het randje van overrijp.
Ja, tegen mij is altijd verteld: MAX 2 stuks per dag of 1 banaan. Er zitten veel fruitsuikers is. Je wordt er niet ziek van maar het tikt wel aan wbt koolhydraten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Kan dat?
Dat je daar ziek van wordt ofzo?
Het fruit moest op, dat zat op het randje van overrijp.
Joepiequote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je zal straks in ieder geval goed schijten![]()
Oh dan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja, tegen mij is altijd verteld: MAX 2 stuks per dag of 1 banaan. Er zitten veel fruitsuikers is. Je wordt er niet ziek van maar het tikt wel aan wbt koolhydraten.
poepenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je zal straks in ieder geval goed schijten![]()
Uh... tegen mij is altijd gezegd dat ik onbeperkt fruit mag eten (dan kom ik toch hooguit op drie stuks uit, maar toch), want je dat toch vrij snel zat bent en het moeilijk is om teveel suikers via fruit binnen te krijgenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja, tegen mij is altijd verteld: MAX 2 stuks per dag of 1 banaan. Er zitten veel fruitsuikers is. Je wordt er niet ziek van maar het tikt wel aan wbt koolhydraten.
Ligt eraan welk fruit, een kiwi of een appel doet natuurlijk minder dan een banaan/sinaasappel of druiven. Maar onbeperkt; nee zeker niet. Ze zitten voor met koolhydraten en geven je slechts snelle energie en het vult ook niet echt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uh... tegen mij is altijd gezegd dat ik onbeperkt fruit mag eten (dan kom ik toch hooguit op drie stuks uit, maar toch), want je dat toch vrij snel zat bent en het moeilijk is om teveel suikers via fruit binnen te krijgen
Nee goed, maar jij eet ook niet veel andersquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moach... als ik een keer drie appels op een dag eet kan ik me er echt niet druk om maken
Aan kiwi's en ananas begin ik niet, maar daar ben ik gewoon heel erg allergisch voor
Auw, steek onderwaterquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nee goed, maar jij eet ook niet veel anders
Hoeft ook niet persé, uiteindelijk moet je alleen verantwoording aan jezelf afleggenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:35 schreef Stormqueen het volgende:
Kijk, daarom post ik dus nauwelijks lijstjes
quote:Hoogleraar Voedingsleer aan de VU in Amsterdam Martijn Katan besteedt in zijn boek ‘Wat is gezond’ ook aandacht aan fruit. Hij heeft een verrassende visie op fruit. Volgens hem is fruit namelijk vooral goed om wat er níet inzit.
Met andere woorden: fruit is een heel goed tussendoortje, maar vooral als je het in de plaats neemt van koek, snoep of een andere (calorierijke) snack.
Maar ook Katan wijst erop dat fruit boordevol (fruit)suiker, fructose genaamd, zit en dat sommige fruitsoorten helemaal niet zoveel andere nuttige voedingstoffen bevatten. Neem bijvoorbeeld druiven en appels. Die bevatten heel weinig vitamines en zijn vooral rijk aan suiker.
Dr. Carel Le Roux van het Imperial College London adviseert mensen met overgewicht om hun fruitporties beperken tot één maal per dag en de andere portie te vervangen door groente.
Nee zo bedoel ik het niet, maar jij eet gewoon erg weinig dus dan zal een appel min of meer ook niet uitmakenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Auw, steek onderwater
Vanavond eet ik heel dapper bij vrienden en ik weet niet wat ze gaan maken![]()
Vandaag een beetje een frustratieslot op mijn maag (alhoewel, er ligt een zak pinda's in de kast waar ik wel ernstig zin in heb en die ik compleet negeer).
Deze week ging best oké
is ook zo, plus dat ik afval en ik weet wat ik eet en als ik zwaarder ben weet ik 99 van de 100 keer wel waar het aan ligtquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hoeft ook niet persé, uiteindelijk moet je alleen verantwoording aan jezelf afleggen
quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:37 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nee zo bedoel ik het niet, maar jij eet gewoon erg weinig dus dan zal een appel min of meer ook niet uitmaken
quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
is ook zo, plus dat ik afval en ik weet wat ik eet en als ik zwaarder ben weet ik 99 van de 100 keer wel waar het aan ligt![]()
Meestal heet het "bier"
quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]+1
Is ook gewoon iets wat ik niet op wil geven, eigenlijk, want ik vind 't te lekker. Ga 't wel terugbrengen naar alleen weekenden en eventueel als we op vakantie zijn na een flinke hike of motortocht. Maar lekkere biertjes, omnomnomnomdat laat ik écht niet compleet weg
Ik dans niet, ik hang in het rookhok met mijn bierquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:41 schreef Audreyoot het volgende:
Ja maar als je heel hard danst bij het uitgaan compenseert dat de biertjes weer, dat is mijn theorie
Hmmm... is wel nodig... ik kon al twee nachten achter elkaar niet warm worden in bed (lees drie dekbedden) dus vandaag heb ik mijn best gedaan en morgen ga ik er helemaal bewust op lettenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat is geen steek onder water. Jij edt gewoon vaak te weinig. En als wij dat heel vaak zeggen ga je het misschien niet alleen beseffen maar er ook naar handelen
en het nadeel van alcohol is ook nog dat je er onwijs van gaat vretenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik dans niet, ik hang in het rookhok met mijn bier
Ik drink dus gewoon maar niet meer zo veel/vaak bier
quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]hoewel jullie me qua alcoholmisbruik wel een beetje teleur hebben gesteld destijds
![]()
![]()
Mag ik vragen hoe je lijstje eruit zag waardoor je zo aangekomen bent?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hmmm... is wel nodig... ik kon al twee nachten achter elkaar niet warm worden in bed (lees drie dekbedden) dus vandaag heb ik mijn best gedaan en morgen ga ik er helemaal bewust op letten
ja daarom, het is een som der delen. En de volgende dag ben je te lam om te bewegenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en het nadeel van alcohol is ook nog dat je er onwijs van gaat vreten
ik wel althans
Misschien moesten jullie nog rijdenquote:
Hmmm.... liter fles La Chouffe in de koelkast staan. Zo eens in het half jaar kan ik wel van een biertje genietenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik dans niet, ik hang in het rookhok met mijn bier
Ik drink dus gewoon maar niet meer zo veel/vaak bier
Ohja.....ik ga altijd uit in duitsland en daar hebben ze in de clubs gewoon worstenkramenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en het nadeel van alcohol is ook nog dat je er onwijs van gaat vreten
ik wel althans
Neen, we sliepen toen in 't appartement van bleiblei! Heb wel nog heerlijk kunnen schijten de ochtend erna. Prima pleetje!quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:44 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja daarom, het is een som der delen. En de volgende dag ben je te lam om te bewegen
[..]
Misschien moesten jullie nog rijden
och ja, verrekquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:46 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Neen, we sliepen toen in 't appartement van bleiblei! Heb wel nog heerlijk kunnen schijten de ochtend erna. Prima pleetje!
op het moment zelf is het een goddelijke delicatessequote:Op woensdag 14 maart 2012 17:45 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ohja.....ik ga altijd uit in duitsland en daar hebben ze in de clubs gewoon worstenkramenDus richting de ochtend gaat er zo'n vadsig broodje worst in
Bah wat klinkt dat vies.
Dat is waar, op het moment dat ik de nodige biertjes gehad heb is het als kaviaarquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:48 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
op het moment zelf is het een goddelijke delicatessezelfs al kwamen ze van CMOT Dibbler
O. -quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:44 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe je lijstje eruit zag waardoor je zo aangekomen bent?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook, echt zelden. Is wel goed voor de lijnquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:46 schreef summer2bird het volgende:
Ik drink nooit bier of wijn oid.
Ik vind alcohol echt niet te drinken
True, maar wel een handige meningquote:
quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
O. -
L. -
D. pizza/patat/zak chips o.i.d
T. lees bovenstaandeAh ja, dat tikt aan idd. Maar toen at je dus ook niet zo gek veel maar voornamelijk heel slecht?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gek hoe dat per lijf kan verschillen. Ik heb ook een tijd zo gegeten (en toen rookte ik) maar ik viel er juist 30 kg door af.quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:04 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ah ja, dat tikt aan idd. Maar toen at je dus ook niet zo gek veel maar voornamelijk heel slecht?
water, en momenteel spa roodquote:
Af en toe moet dat kunnen toch? Of voel je je nu echt gelijk helemaal schuldig?quote:Op woensdag 14 maart 2012 18:54 schreef Mirjam het volgende:
[..]
water, en momenteel spa rood
ik heb vandaag heel ongezond shoarma gegeten![]()
maar ik had er zo'n zin in
nee, voel me niet schuldigquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:14 schreef Angelic_Rose het volgende:
[..]
Af en toe moet dat kunnen toch? Of voel je je nu echt gelijk helemaal schuldig?
Hier gaat het prima, heb alleen soms wat moeite met mijn eetpatroon en dan bedoel ik niet qua snoepen, maar ik vind het nog lastig om meerdere kleine maaltijden op een dag te eten.
Maar dat zal een kwestie zijn van aanleren en eraan wennen.
Gisteren nog een flink stuk gelopen/hardgelopen. En ik geloofde mijn ogen niet (mijn vriend trouwens ook niet haha) maar ik hield het al een stuk langer vol.
Ik merk ook gewoon dat ik er veel meer zin in krijg en het is een goede stimulans om door te zetten.
Daar kan ik me niets bij voorstellen (net zoals geen alcohol lekker vinden), ik kan niet zonder vleesquote:Op woensdag 14 maart 2012 18:50 schreef PdeHoog het volgende:
En weer een dag zonder snoepenVanavond aardappeltjes uit de oven met doperwtjes. Ik stond voor het vleesschap bij de Appie en kon serieus niks vinden waar ik trek in had
of zin had om te maken
Niks mis mee hoorquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daar kan ik me niets bij voorstellen (net zoals geen alcohol lekker vinden), ik kan niet zonder vlees
Je weet waarvoor je het doetquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niks mis mee hoorNu zit ik vol
Ik ben alleen bang dat ik zometeen zelfgebakken cake moet gaan afslaan bij de VvE-bestuursvergadering
quote:Op woensdag 14 maart 2012 19:35 schreef Bluezz het volgende:
Niet over nadenken Pee.
Ik sla gewoon zonder nadenken standaard alles op het werk wat me voorgehouden wordt af.
Niet eens moeilijkAlleen als je gaat twijfelen wordt het lastig
+1quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:41 schreef Audreyoot het volgende:
Ja maar als je heel hard danst bij het uitgaan compenseert dat de biertjes weer, dat is mijn theorie
Zo had ik gisteren bestuursvergadering waar wafels, chocolade paaseitjes voor bij de koffie en daarna borrelnootjes, kaasstengels en Japanse mix op tafel stond. Ik heb het bij koffie gehouden, want allemaal mwoah... Vervolgens nog door de McDrive gegaan en met slechts een chickenwrap voor vriend thuisgekomen. En thuis met volle teugen genoten van mijn glaasje portquote:Op woensdag 14 maart 2012 19:33 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Niks mis mee hoorNu zit ik vol
Ik ben alleen bang dat ik zometeen zelfgebakken cake moet gaan afslaan bij de VvE-bestuursvergadering
quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:54 schreef Sjeen het volgende:
Zo had ik gisteren bestuursvergadering waar wafels, chocolade paaseitjes voor bij de koffie en daarna borrelnootjes, kaasstengels en Japanse mix op tafel stond. Ik heb het bij koffie gehouden, want allemaal mwoah... Vervolgens nog door de McDrive gegaan en met slechts een chickenwrap voor vriend thuisgekomen. En thuis met volle teugen genoten van mijn glaasje port
Nu aan de rode wijn, ik heb volgens het Trimbos Instituut een risicovol gedrag mbt alcohol
Dat heb je al als je als vrouw twee dagen in de week twee glazen drinkt
Geldt dat ook voor bier?quote:Op woensdag 14 maart 2012 20:54 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Zo had ik gisteren bestuursvergadering waar wafels, chocolade paaseitjes voor bij de koffie en daarna borrelnootjes, kaasstengels en Japanse mix op tafel stond. Ik heb het bij koffie gehouden, want allemaal mwoah... Vervolgens nog door de McDrive gegaan en met slechts een chickenwrap voor vriend thuisgekomen. En thuis met volle teugen genoten van mijn glaasje port
Nu aan de rode wijn, ik heb volgens het Trimbos Instituut een risicovol gedrag mbt alcohol
Dat heb je al als je als vrouw twee dagen in de week twee glazen drinkt
Spank ze!quote:Op woensdag 14 maart 2012 21:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn hersens denken dat k heus echt verschrikkelijk nodig chips moet eten
Yup. En ik heb net ook niks zelfgebakkens genomenquote:Op woensdag 14 maart 2012 20:01 schreef Isabeau het volgende:
P, mijn stelregel is dat als het zelfgebakken is ik wel een klein stukje neem en anders gewoon echt niet. Maar een dag zonder snoep is goed
relatief zout denk ik. maar mijn dietiste deed niet moeilijk, liever zilveruitjes dan chips.quote:Op woensdag 14 maart 2012 23:31 schreef PdeHoog het volgende:
Kan iemand mij uitleggen waarom olijven, augurken en zoetzure zilveruitjes op de uitzonderingenlijst van groentes staan bij het Voedingscentrum
http://www.voedingscentru(...)/eet-gevarieerd.aspx
Belangrijker: heb je er een beetje van genoten?quote:Op donderdag 15 maart 2012 00:22 schreef Brighteyes het volgende:
Maar weegschaal-technisch vrees ik het ergste.![]()
Hmmmmm. Ik zal het eens voorleggen aan die van mijquote:Op donderdag 15 maart 2012 00:37 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
relatief zout denk ik. maar mijn dietiste deed niet moeilijk, liever zilveruitjes dan chips.
Ik snap er niks van maar feli met die 22kgquote:Op donderdag 15 maart 2012 06:58 schreef Selestha het volgende:
Goede morgen allen
Vandaag afgerond 98 kilo op de weegschaal![]()
Een vriend van me zei trouwens dat mijn analoge weegschaal misschien wel fout afgesteld staat omdat hij -92 kilo aangeeft en de digitale 98, maar dat betekent dan ook dat ik geen 112 kilo gewogen heb maar 120 kilo aangezien ik me altijd op de analoge weegschaal woog voor ik deze 2 weken terug kreeg.
Dat betekent dus wel, dat ik al 22 kilo kwijt ben!
Nou even simpel gezegd, mijn weegschaal die ik eerst had geeft een verschil van 6 kilo met die die ik nu sinds twee weken heb. Maar aangezien ik me altijd woog op de weegschaal die 6 kilo minder aangeeft dan mijn nieuwe, betekent het ook dat mijn begingewicht 6 kilo hoger was dan ik dachtquote:Op donderdag 15 maart 2012 07:05 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik snap er niks van maar feli met die 22kg
Omdat ik niet kan rekenen en net wakker ben, schatquote:Op donderdag 15 maart 2012 07:14 schreef Isabeau het volgende:
Als er 6 kilo verschil tussen weegschalen zit, waarom was je dan plots 8 kilo zwaarder?
Een kledingmaat schijnt ongeveer 7 kilo te zijn. Maar dat verschilt weer of je al heel licht (scheelt het minder) of enorm zwaar was (is het wat meer).
Correctie: 20 dus. Maar genoeg reden om blij te zijnquote:Op donderdag 15 maart 2012 07:21 schreef DancingPhoebe het volgende:
22
![]()
![]()
Topic gaat echt veeeeeeeeeul te snel om iedereens vooruitgang te overzien, maar zo ver ik het met scannen meekrijg de afgelopen weken doen we het best heel aardig toch?
Vandaag weer een dag niet snoepen op het programma
Ik snap zin 1 en 3 nietquote:Op donderdag 15 maart 2012 07:43 schreef Stormqueen het volgende:
panic: I solemnly swear I won't do it again!
En selestha is supergoei bezig!
Straks maar eens gaatjes bij laten prikken
Dat eerste idd maar niet meer doen: Grote gewichtsschommeling? Altijd vocht. Of veel poep in je darm.quote:Op donderdag 15 maart 2012 07:46 schreef Stormqueen het volgende:
dat ik paniekte vanwege die vochtkilo's.
En dat m'n riem te weinig gatjes heeft.
Hebben we hier een poepfetisj of zoquote:Op donderdag 15 maart 2012 07:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat eerste idd maar niet meer doen: Grote gewichtsschommeling? Altijd vocht. Of veel poep in je darm.
Onthouden
Ben jij bang voor poep?quote:Op donderdag 15 maart 2012 07:51 schreef PdeHoog het volgende:
Hebben we hier een poepfetisj of zoDa's de zoveelste keer dat ik iemand zie posten daarover
Neuhquote:
Ok, ok. Verkeerde woordquote:Op donderdag 15 maart 2012 07:54 schreef Isabeau het volgende:
En een fetisj is iets waar je seksueel van opgewonden raakt. Ik vind dat een vreemde associatie
Hoe kom je daar zo bij?
Ik noemde ook het woord 'vocht'. Waarom heb ik dan geen vochtfixatie?quote:Op donderdag 15 maart 2012 07:55 schreef PdeHoog het volgende:
Ok, ok. Verkeerde woordFixatie lijkt me beter op zijn plaats
Bijdehandjes bevatten ook kcals he. Niet teveel van etenquote:Op donderdag 15 maart 2012 07:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik noemde ook het woord 'vocht'. Waarom heb ik dan geen vochtfixatie?
Euh...het viel me gewoon op hequote:Op donderdag 15 maart 2012 07:56 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het zo kleuterschoolachtig om daar iets 'geks' in te zien
I stand corrected!quote:Op donderdag 15 maart 2012 07:59 schreef Stormqueen het volgende:
nee, jeroen is van poep aan je schoen Isa.
Poep in je hoofd waren de raggende mannen.
Nee ik heb vakantie deze week, Dinsdag weerquote:Op donderdag 15 maart 2012 07:39 schreef Isabeau het volgende:
Maakt allemaal niet uit hoeveel het was, je bent al heel veel afgevallen![]()
En ziet er vast nu nòg mooier uit!
Moet je werken?
Dat wel natuurlijk, alleen: paniek! Zaterdag gaan we wokken met de familie. Even los van wat je van wokken als fenomeen vind, voornamelijk is het gewoon veel voor weinig... Echt hele slechte situaties voor mij lijntechnisch gesproken.quote:
Discipline in bewegen en eten doet veel merk ik. En ook niet te weinig eten dus. Hou m'n kcal's bij op de iPhone, en je moet ook eerlijk zijn naar jezelf toe. En blijven.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:18 schreef Isabeau het volgende:
Wat heeft iedereen plots vriendelijke weegschalen thuis.
Oh dat is geweldig!quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:23 schreef Stormqueen het volgende:
net even berekend dat ik over 4 kilo obesitasvrij ben jeuhj!
quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:35 schreef Jarno het volgende:
En ik weet niet of ik het wel mag zeggen hier maar ik ben zo trots dat ik het toch doe...vrouwlief heeft besloten ook over al d'r principes heen te stappen en ook naar de sportschool te gaan. Zo'n grote stap voor d'r, ik weet hoe moeilijk ze het vind maar ben er zo blij om! Bij 'ons' is er nu een speciale actie, 5 weken incl. begeleiding voor een paar tientjes en dat gaat ze doen...
![]()
Ja, wow!quote:
Naja het is gewoon even een domper..quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:34 schreef Isabeau het volgende:
Je raakt je motivatie toch niet kwijt na 1,5 week stilstaan?Daar krijg je nog echt véél meer weken van hoor! Als je weet dat je goed bezig bent dan gewoon daarmee doorgaan, want het gaat heus weer verder naar beneden.
Mijn volgende 'doel' is nog minder dan 2,5 kg naar beneden
In mijn ervaring moet je er voor zorgen dat je er wel van geniet op dit soort momenten. Met veel wilskracht zoveel mogelijk lekkere/ongezonde dingen ontwijken lukt wel, maar zorgt er - bij mij! - voor dat ik kort daarna alsnog mezelf te buiten ga.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:24 schreef Jarno het volgende:
Gevoelstechnisch is het ook nog iets te vroeg voor dit soort vreetfestijnen en ik wil echt die -4,5 halen maandag dus ik zal me gewoon in moeten houden... pfffffft.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:35 schreef Jarno het volgende:
En ik weet niet of ik het wel mag zeggen hier maar ik ben zo trots dat ik het toch doe...vrouwlief heeft besloten ook over al d'r principes heen te stappen en ook naar de sportschool te gaan. Zo'n grote stap voor d'r, ik weet hoe moeilijk ze het vind maar ben er zo blij om! Bij 'ons' is er nu een speciale actie, 5 weken incl. begeleiding voor een paar tientjes en dat gaat ze doen...
![]()
Het is ook niet goed voor de afvalflow.. Maar ben een lekker weekendje weg geweest met mijn vriend en daar heb ik gewoon niet streng gedaan.. Nu moet ik het gewoon weer oppakken.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:32 schreef Stormqueen het volgende:
joycie, gewoon de teugels even aantrekken! De eerste weken moet je ijs en snoep en uit eten gewoon zoveel mogelijk mijden, dan kom je vanzelf in de afvalflow.
Beweeg je genoeg?
Ze ziet het zelf ook nog niet zo maar a la. Komt vast goed.quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:39 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, wow!(al zie ik yppy nog helemaal niet in een sportschool trainen, maar samen met Jarno is het vast wel leuk!)
Als ik naar buiten kijk word ik ook vrolijk! Alleen jammer dat het gisteren niet zo lekker was. We wilde eigenlijk naar het strand maar daar was het geen weer voor gisteren, nu wel!quote:Op donderdag 15 maart 2012 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Over de OP btw: Hoezo met tegenzin? Ik heb vandaag voor het eerst dit jaar een tshirtje aan en word er helemaal blij van
gewoon snel dit topic volposten dan kunnen we een nieuwe TT bedenkenquote:Op donderdag 15 maart 2012 08:56 schreef Tink89 het volgende:
Over de OP btw: Hoezo met tegenzin? Ik heb vandaag voor het eerst dit jaar een tshirtje aan en word er helemaal blij van
ik moet eens leuke rokjes gaan kopenquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:11 schreef Stormqueen het volgende:
heb getwijfeld over rokje, maar mijn enkel deed moeilijk, dus toch maar niet gedaan
Ik woon ongeveer 5 kilometer van mijn werk af. Makkelijk te fietsen dus! Alleen het is zo makkelijk om de auto te pakkenquote:
quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:16 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik woon ongeveer 5 kilometer van mijn werk af. Makkelijk te fietsen dus! Alleen het is zo makkelijk om de auto te pakken
Haha dat is bij mij niet het geval dus daardoor is het te makkelijk.. Ik rij buiten de spitstijden met de auto ben ik er binnen 5 minuten en fietsen duurt toch wel 20 min.. (En eer dat ik mijn fiets hier uit de berging heb ben ik ook weer 10 minuten verderquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik pak nooit de auto voor stukken korter dan 10 km... Ben het niet gewend en het duurt bijna altijd langer dan fietsen
Nadat ik me vanmorgen een beetje ongemotiveerd voelde heb ik alles ook even op een rij gezet.. En ik drink ook gewoon te weinig. En dat is volgens mij ook niet goed.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:22 schreef Stormqueen het volgende:
dan ga je zeker snel verschil merkenBeweging scheelt zo veel!
Ik ga morgen lopend naar m'n werk denk ik
ja, die van mij vindt ineens dat ik 82,8 weeg vandaag... da'squote:Op donderdag 15 maart 2012 08:18 schreef Isabeau het volgende:
Wat heeft iedereen plots vriendelijke weegschalen thuis.
Dat is op zich wel herkenbaar! Dan ben je blij met al die discipline en iedereen doet trots en dan ben je thuis en gaat er een zak chips openquote:Op donderdag 15 maart 2012 08:44 schreef Sometimes het volgende:
In mijn ervaring moet je er voor zorgen dat je er wel van geniet op dit soort momenten. Met veel wilskracht zoveel mogelijk lekkere/ongezonde dingen ontwijken lukt wel, maar zorgt er - bij mij! - voor dat ik kort daarna alsnog mezelf te buiten ga.
Dan liever een keer genieten. Wel beetje verstand gebruiken natuurlijk, helemaal los gaan is ook weer overdreven
Ik kom net van buiten en het is nu al zalig in het zonnetjequote:Op donderdag 15 maart 2012 09:16 schreef deerntie het volgende:
Ik vindt het anders nog best koud voor rokjes weerHet was vanochtend 5 graden ofzo
Mijn moeder kwam helaas in een rolstoel terecht en is binnen 2 jaar van zo'n 60 kilo naar ergens rond de 90-100 kilo gegaan. Ze at nog hetzelfde als daarvoor, maar bewoog dus totaal niet meer. Stilzitten is echt funest.quote:Op donderdag 15 maart 2012 09:22 schreef Stormqueen het volgende:
dan ga je zeker snel verschil merkenBeweging scheelt zo veel!
Ik ga morgen lopend naar m'n werk denk ik
Ben benieuwd, ben rond half 3 klaar met werken, dan ga ik lekker een stuk fietsenquote:Op donderdag 15 maart 2012 09:28 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kom net van buiten en het is nu al zalig in het zonnetje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:09 schreef Purdey het volgende:
Even snel meegelezen, fijn dat het goed gaat met iedereen! Afvallen lijkt met dit weer zó gemakkelijkIk heb energie voor 10, en wandel en fiets me helemaal suf. Qua eten ben ik overgegaan op veel fruit, en salades.. Wég met alle zware winterkost. Resultaat:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.! Goed bezig
als je onder de 80 zit hoef je geen 25 kilo meer af te vallenquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:12 schreef ChildoftheStars het volgende:
De weegschaal was vanochtend echt heel erg lief. Nog maar een heel klein stukje en ik zit onder die verschrikkelijke 80kg (oké... ik moet dan nog een kilo of 20-25 afvallen, maar dat detail vergeet ik even op deze stralende dunne dag)
![]()
Het plan voor de dag:
O. 2 bolletjes (ze zijn bijna op)
T. een appel
L. 2 bolletjes of twee boterhammen (in het laatste geval heb ik zin in kaas)
T. een appel
D. Iets lichts en luchtigs. Heb wel zin in iets met aardappeltjes, maar het kan altijd wat anders worden
T. Appel
Vergeet niet dat ik erg klein ben. Mijn max doel is toch echt 60kg, het liefste eronder.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
als je onder de 80 zit hoef je geen 25 kilo meer af te vallen![]()
Wel fijn dat de weegschaal vandaag zo lief is voor iedereen! Zou het toch de lente zijn?
Hoe klein ben je dan? 1.60?quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:24 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vergeet niet dat ik erg klein ben. Mijn max doel is toch echt 60kg, het liefste eronder.Dan wil ik niet weten wat mijn weegschaal doet met een winterdepressie
1.58 zelfsquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe klein ben je dan? 1.60?
Weegschalen krijgen geen winterdepressieToch?
Dan is 60 kg niet een heel gek getal nee.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
1.58 zelfs
Nou... ik heb het idee dat de mijne er een had rond kerst en oud en nieuw, toen ik begon
quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
Tja... ik was/ben gewoon een heel dik klein dwergje
ze doen wel gekkere dingenquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe klein ben je dan? 1.60?
Weegschalen krijgen geen winterdepressieToch?
En even voor de duidelijkheid, iets wat mensen nogal vergeten: ik ben niet schattig, niet kwetsbaar en als ik vraag of iemand iets wil pakken betekend dat niet dat ik bekogeld wil worden (vooral dat laatste moet ik mijn huisgenoten nog wijsmaken)quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:33 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ze doen wel gekkere dingen
1.58 is idd wel ieniemini
David en Lisaquote:
Schuren wel, maar er zijn ook echt wel leuke wokrestaurants hoor. Alhoewel ik geen idee heb hoe degene is waar we nu heen gaan... Ik verwacht er maar niet teveel vanquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:40 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb ook echt zo'n onmeunige grafhekel aan die wokschuren
Inderdaad... bij ons is er een die pokke duur is, maar ook echt goed voedsel heeft. Daar komen geen geen uitgehongerde paardenquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Schuren wel, maar er zijn ook echt wel leuke wokrestaurants hoor. Alhoewel ik geen idee heb hoe degene is waar we nu heen gaan... Ik verwacht er maar niet teveel van.
ohja, kids. Dan ben je idd beperkter qua keuzequote:Op donderdag 15 maart 2012 10:44 schreef Jarno het volgende:
Nou ik ben al blij dat we een keer niet in een pannekoeken () restaurant terecht komen (want 3 kinderen erbij).
Klopt helemaal. Waar wij naartoe gaan is op zich best een goede. Maar het feit dat ik er naartoe moet met zijn familie zorgt er gewoon voor dat ik er echt weken tegenop zie. En me weken daarna nog pissig maak over de dingen die zijn voorgevallen. Dat is niet gezond, I knowquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:41 schreef Jarno het volgende:
[..]
Schuren wel, maar er zijn ook echt wel leuke wokrestaurants hoor. Alhoewel ik geen idee heb hoe degene is waar we nu heen gaan... Ik verwacht er maar niet teveel van.
Ik heb voor het eerst kikkerbilletjes in een wokrestaurant gehadquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Inderdaad... bij ons is er een die pokke duur is, maar ook echt goed voedsel heeft. Daar komen geen geen uitgehongerde paarden
Maar je kiest toch zelf allemaal verse groente ed die je laat wokken?quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
Klopt helemaal. Waar wij naartoe gaan is op zich best een goede. Maar het feit dat ik er naartoe moet met zijn familie zorgt er gewoon voor dat ik er echt weken tegenop zie. En me weken daarna nog pissig maak over de dingen die zijn voorgevallen. Dat is niet gezond, I know.
Ben ook eens bij zo'n schuur geweest, never, never again!
Maar ik vind het eten daar ook gewoon niet lekker. Ben er groot voorstander van om bij de Chinees a la carte te bestellen maar die Nederlandse meuk die ze in een wokrestaurant Chinees noemen, no thanks.
Klopt maar ik heb gewoon geen zin om in de rij te gaan staan bij zijn familie. Aan tafel kan ik nog kiezen waar ik ga zitten zodat ik zo min mogelijk met dat uitschot hoef te pratenquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar je kiest toch zelf allemaal verse groente ed die je laat wokken?
Je moet ook niet van het buffet met babi pangang en foe yong hai gaan eten
Ik heb trouwens gewoon wél een leuke familie, dat scheelt wellicht.quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Klopt maar ik heb gewoon geen zin om in de rij te gaan staan bij zijn familie. Aan tafel kan ik nog kiezen waar ik ga zitten zodat ik zo min mogelijk met dat uitschot hoef te praten. En als ze dan in de rij met me gaan praten, zien de andere mensen in het restaurant dat ik dus bij hen hoor
.
Ik weet niet wat het is, die lui ontnemen me ook gewoon de eetlust. Denk dat dat ook een hoop scheelt. Het is ook allemaal zo verdomde druk dat ik gewoon niet goed van mijn eten kan genieten. En als ik er niet van geniet, ga ik me ook niet vol zitten proppen.
En ik heb een keer wormen gekregen van de wok dus sindsdien ga ik eigenlijk alleen voor de tepanyaki.
Wel goed voor de lijn? Denk ik?quote:
Voor iemand die af wil vallen zie ik hier alleen maar voordelen...?quote:Op donderdag 15 maart 2012 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het is ook allemaal zo verdomde druk dat ik gewoon niet goed van mijn eten kan genieten. En als ik er niet van geniet, ga ik me ook niet vol zitten proppen.
Nou geen slingerschijt of kotsen....quote:
Allemachtig zeg. Waarom ga je überhaupt mee? Als het nu nog je eigen familie was, maar ik zie absoluut niet waarom je mee zou moeten gaan als je er zo'n verschrikkelijk nare ervaring mee hebt en nu al weet hoe afschuwelijk het gaat worden. Ik zou niet mee gaanquote:Op donderdag 15 maart 2012 10:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
Klopt maar ik heb gewoon geen zin om in de rij te gaan staan bij zijn familie. Aan tafel kan ik nog kiezen waar ik ga zitten zodat ik zo min mogelijk met dat uitschot hoef te praten. En als ze dan in de rij met me gaan praten, zien de andere mensen in het restaurant dat ik dus bij hen hoor
.
Ik weet niet wat het is, die lui ontnemen me ook gewoon de eetlust. Denk dat dat ook een hoop scheelt. Het is ook allemaal zo verdomde druk dat ik gewoon niet goed van mijn eten kan genieten. En als ik er niet van geniet, ga ik me ook niet vol zitten proppen.
En ik heb een keer wormen gekregen van de wok dus sindsdien ga ik eigenlijk alleen voor de tepanyaki.
Dat! Zowel 'eigen' als 'schoonfamilie', al is het gewoon eigenlijk allebei net zoveel familie voor mijquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:01 schreef Jarno het volgende:
[..]
Ik heb trouwens gewoon wél een leuke familie, dat scheelt wellicht..
Pech zeg!quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:03 schreef Joene het volgende:
[..]
Nou geen slingerschijt of kotsen....
Ja!quote:
Hier nog eentje, zeker in combinatie met teppanyakiquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:01 schreef Barreltje het volgende:
* Barreltje houd wel van all-you-can-eat sushi
Ik zie mijn schoonfamilie nooit, maar dat is allesbehalve uitschotquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:04 schreef motorbloempje het volgende:
Dat! Zowel 'eigen' als 'schoonfamilie', al is het gewoon eigenlijk allebei net zoveel familie voor mij
quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:01 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Voor iemand die af wil vallen zie ik hier alleen maar voordelen...?
Mijn neefjes besloten na de Chinese tomatensoep dat het tijd was voor het ijsbuffetquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:05 schreef Jarno het volgende:
Ja, voordat we hier allemaal heel elitair gaan zitten doen over wokken, ik heb er gewoon écht heel veel zin in om met de hele club, incl. kleintjes, lekker wat te eten. Gezellig kletsen, de ukkies die stuk gaan op de kroepoek, de drukte, is gewoon leuk.
quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:05 schreef Jarno het volgende:
Ja, voordat we hier allemaal heel elitair gaan zitten doen over wokken, ik heb er gewoon écht heel veel zin in om met de hele club, incl. kleintjes, lekker wat te eten. Gezellig kletsen, de ukkies die stuk gaan op de kroepoek, de drukte, is gewoon leuk.
Wij hebben ook al een keer gewoktquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:07 schreef motorbloempje het volgende:
Oh, en ik vind wokken (het eten an sich) ook best wel ok, en in Nijmegen en in Den Haag, bij mijn ouders, zitten wel een goede/fijne met op z'n minst veel vers vlees maar vooral ook echt een GROTE variatie aan groenten, paddestoelen, etc. En dan kun je zelf echt héérlijk combineren![]()
Berg groente + vlees en een beetje witte rijst![]()
Zijn directe familie is wel ok, die hebben ook geen contact met de tokkie-kant. We gaan 1 x per jaar met zijn allen uit eten ter ere van oma's verjaardag. Die vindt het zo fijn dat we dan met zijn allen bij elkaar zijn en ze is lief dus vooruit. En mijn vriend weet dat ik er een hekel aan heb, dat heeft hij namelijk ook. Hij doet het voor oma en ik uit solidariteit.quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Allemachtig zeg. Waarom ga je überhaupt mee? Als het nu nog je eigen familie was, maar ik zie absoluut niet waarom je mee zou moeten gaan als je er zo'n verschrikkelijk nare ervaring mee hebt en nu al weet hoe afschuwelijk het gaat worden. Ik zou niet mee gaanDus of je bent eerlijk naar je vriend en zegt dat je echt niet mee wilt, of je wordt pardoes ziek op de middag voor het etentje.
Merci!quote:
Waar kan je die bezichtigen?quote:Op donderdag 15 maart 2012 11:18 schreef fruitshake_1901 het volgende:
[..]
Merci!
Wat heb jij trouwens een awesome nagellak verzameling
Signaturequote:
Ja dank jequote:Op donderdag 15 maart 2012 11:18 schreef fruitshake_1901 het volgende:
[..]
Merci!
Wat heb jij trouwens een awesome nagellak verzameling
Haha tof, dat heb ik zelf met horloges en zonnebrillenquote:Op donderdag 15 maart 2012 11:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja dank je
Een van mijn uit de hand gelopen hobbies
quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:16 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hahahahahahaa, dan voelt het nog goed ook
Omg... ik ben een kostuum aan het maken voor iemand van 2.05m. Dus ik loop rond te kruipen als een gekAltijd leuk kleding maken dat groter is dan jezelf bent
ik ookquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Althans, dat vertel ik mezelf continue onder het huishouden.
*kijkt om zich heen*quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:34 schreef Isabeau het volgende:
[..]elke vorm van beweging is goed
Althans, dat vertel ik mezelf continue onder het huishouden.
ik heb je spullers binnen, en we zijn gedrieën heeeeeeeeeeeeeeeeel happyquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
*kijkt om zich heen*
misschien moet ik dat ook gaan doen
Ik ben net een half uur in de zon gaan wandelen en dat was toch echt leuker dan hier schoonmaken oidquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
*kijkt om zich heen*
misschien moet ik dat ook gaan doen
Puik! Graag gedaan hoor!quote:Op donderdag 15 maart 2012 12:50 schreef Mirjam het volgende:
[..]
ik heb je spullers binnen, en we zijn gedrieën heeeeeeeeeeeeeeeeel happy
nogmaals bedankt
Zon! *jaloers* hier voorspelden ze wo, do en vr heerlijk weer, met 17 graden en zon. Ik heb het sinds ik hier woon nog nooit zo lang zo grijs gezienquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben net een half uur in de zon gaan wandelen en dat was toch echt leuker dan hier schoonmaken oid
Er is weer zon... mijn kamer komt niet onder de 25gradenquote:Op donderdag 15 maart 2012 12:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben net een half uur in de zon gaan wandelen en dat was toch echt leuker dan hier schoonmaken oid
Die van mij gaat nog steeds niet meequote:Op donderdag 15 maart 2012 13:30 schreef Stormqueen het volgende:
net ook even heerlijk aan de wandel geweest en gezweet
Vanavond een lange ronde hoop ik
Ik zou ook best thuis willen werken met de laptop in het zonnetje.quote:Op donderdag 15 maart 2012 13:38 schreef Sarabi het volgende:
Wat een heerlijk weerjammer dat ik moet werken
Maar heb nog wel geluk dat ik werk heb waarbij je de hele tijd buiten kan zitten
groente? fruit?quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:00 schreef summer2bird het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: een snee brood met muisjes
M: 2 bruine broodjes met een gekookt ei
T: perenkwark
A: patat![]()
Sport was 1,5 uur fietsen, 0,5 uur wandelen.
waarom niet?quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:03 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Fruit, restjes smoothy van gisteren.
Groente, vandaag niet
quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:22 schreef Selestha het volgende:
Het zijn patates fritesEinde discussie
quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:23 schreef Isabeau het volgende:
[ afbeelding ]
note: geen gefrituurde aardappelstaafjes in Brussel
Hier tomatenpaprikasoep, salade van haricot verts, doperwten en peultjes met vers knapperig brood en wat boterquote:Op donderdag 15 maart 2012 13:11 schreef Isabeau het volgende:
Lunch op een vrije dag: zelf een warm prutje maken
Nomnomnom
Waarom eet je zoveel brood? Doe je lichamelijk zwaar werk?quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:48 schreef locutus51 het volgende:
Ook maar eens mijn lijstje van gisteren hier zetten, ben benieuwd wat de reacties zijn...
6:30 boterham met leverkaas en glas melk
8:45 boterham met rookvlees
10:45 boterham met rookvlees
11:15 appel
12:15 2 boterhammen met rookvlees en glas melk
15:00 boterham met rookvlees
15:30 appel
18:00 Nasi met gebakken ei
21:00 yochurt
22:00 glas sap
Daarnaast 2 liter water en paar koppen koffie en thee.
Ik doe geen zwaar lichamelijk werk, maar de motor moet wel blijven draaien natuurlijk. De melk bij brood is voor het beter opnemen van de voedingsstoffen. Variatie broodbeleg is normaal wel anders.. kwam toevallig zo uit..quote:Op donderdag 15 maart 2012 15:53 schreef Selestha het volgende:
[..]
Waarom eet je zoveel brood? Doe je lichamelijk zwaar werk?
En een glaasje zuivel minder per dag lijkt me wel goed, als je s'avonds ook nog yoghurt neemt. En variatie in broodbeleg is ook goed
Ha, een tweede topicpostbodequote:Op donderdag 15 maart 2012 16:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh hai, nieuw hier.
Toch maar eens besloten dat er wat af moet, 102kg bij 1.75ish is veel te veel. Doel ligt ergens rond de 75kg, dus ruim 25kg te gaan.![]()
M'n zwakke punt is rotzooi vreten rond m'n maaltijden, dus eerst daar maar eens mee kappen. Ook voorheen veel achtereen zitten, maar met een bijbaantje als postbode is dat al een stap in de goede richting. Hopelijk helpt dit topic een beetje als een stok achter de deur om de rotzooi te omzeilen.
Hoi welkomquote:Op donderdag 15 maart 2012 16:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh hai, nieuw hier.
Toch maar eens besloten dat er wat af moet, 102kg bij 1.75ish is veel te veel. Doel ligt ergens rond de 75kg, dus ruim 25kg te gaan.![]()
M'n zwakke punt is rotzooi vreten rond m'n maaltijden, dus eerst daar maar eens mee kappen. Ook voorheen veel achtereen zitten, maar met een bijbaantje als postbode is dat al een stap in de goede richting. Hopelijk helpt dit topic een beetje als een stok achter de deur om de rotzooi te omzeilen.
Er is hoop.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:05 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hoi welkom
Ik ben ook postbode (5 dagen per week, dus geen bijbaan) en ik woog 118 bij 1.72, inmiddels sinds ik dit werk doe is dat al verminderd naar 98 kiloDus dit werk doen werkt zeker wel!
Als je daarbij natuurlijk op je eten let en niet als een bouwvakker gaat slempen
Welkom en succues!quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:00 schreef IJsdraakje het volgende:
Oh hai, nieuw hier.
Dit. Hongerrrrrrrr. Ondanks de boterham appelstroop en appel die ik net op heb.quote:
Misschien de volgende keer iets hartigs pakken? Mij helpt iets zoets (ook al is het brood met zoet beleg) nooit als ik een hongerklop heb.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit. Hongerrrrrrrr. Ondanks de boterham appelstroop en appel die ik net op heb..
Net nog ff een kiwi naar binnen gestampt , maar kijk uit naar mn avondeten.quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:12 schreef Jarno het volgende:
[..]
Dit. Hongerrrrrrrr. Ondanks de boterham appelstroop en appel die ik net op heb..
Kan je mijns inziens beter even een banaan en glas melk of als je iets met eiwitten hebt dat ofzo nemen...quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:19 schreef laiveneertiekje het volgende:
En ik was vanmorgen zo dom om in de haast/stress geen brood te smeren/mee te nemen voor de lunch. Had net genoeg geld bij mij voor een wit bolletje met kaas... Dus net thuis, en nog maar een boterham gegeten. Denk dat ik er zo nog maar eentje pak, ik heb mijn energie wel nodig voor het sporten vanavond..
Tekort.quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens het voedingscentrum heb ik aan het einde van de dag 1200 kcals binnen. Moet ik vanavond kijken of meer kan eten of is dit oke?
Wat mist er volgens jou nog dan aan variatie? Ik krijg namelijk precies het aantal Kcal, eiwit, vet en koolhydraten binnen wat ik nodig zou moeten zijn. (misschien niet precies elke dag, maar zit wel redelijk in de buurt elke dag)quote:Op donderdag 15 maart 2012 16:03 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ha, een tweede topicpostbode
Locutus, het klinkt mij als een niet zo gevarieerd dieet (niet dat dat per definitie slecht hoeft te zijn)
Glas sap voor het slapengaan gewoon niet doen, water nemen
Geen zin moet je negerenquote:Op donderdag 15 maart 2012 17:37 schreef Lonaa het volgende:
Zo. Beweging voor vandaag wel weer gehad. 2 en half uur met de hond in het bos, door de stad gelopen met hond, nog meer door de stad gelopen, door het park gelopen. Ben alleen maar aan het lopen geweest en net thuis.
En nu even bedenken wat ik ga eten. Wel kritiek punt. Heb GEEN zin om wat dan ook te maken. Dit zijn de moment dat ik eten laat komen.
Het is vrij veel vlees naar mijn gevoel.quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:41 schreef locutus51 het volgende:
[..]
Wat mist er volgens jou nog dan aan variatie? Ik krijg namelijk precies het aantal Kcal, eiwit, vet en koolhydraten binnen wat ik nodig zou moeten zijn. (misschien niet precies elke dag, maar zit wel redelijk in de buurt elke dag)
Was ook mijn bedoeling.quote:
Klopt, met name voor de eiwitten. Ander broodbeleg is zoet of te vet, en 20+ kaas krijg ik er echt niet door...quote:Op donderdag 15 maart 2012 17:50 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
[..]
Het is vrij veel vlees naar mijn gevoel.
Een van de redenen dat ik het niet doequote:Op donderdag 15 maart 2012 18:23 schreef DancingPhoebe het volgende:
Hardlopende vrouwen zien er echt keioncharmant uit
Ze zijn echter wel allemaal dunner dan ik
weet je dit ondertussen echt zelf nietquote:Op donderdag 15 maart 2012 17:05 schreef ChildoftheStars het volgende:
Volgens het voedingscentrum heb ik aan het einde van de dag 1200 kcals binnen. Moet ik vanavond kijken of meer kan eten of is dit oke?
Ja, stel je voor dat je zelf ook fit wilt worden? Wat een kulexcuus zegquote:Op donderdag 15 maart 2012 18:34 schreef fruitshake_1901 het volgende:
[..]
Een van de redenen dat ik het niet doe
Zie mijzelf al lopen tussen die fitte meisjes____
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |