Gebruik een caloriechecker zoals die van het voedingscentrum, dan zie je zelf of je te weinig eet.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:06 schreef Lonaa het volgende:
Ik wil niet bewust te weinig eten. Ik wil bewust gezond en genoeg eten.
Mijn relatie met eten is fucked up. Altijd geweest. Er is maar 1 manier die ik ken, om af te vallen, dat is niks meer eten. En dat is niet gezond.
Maar wat is dan genoeg, en wat is teveel?
nee hoor, daar doe ik niet meer aanquote:
Bolognaise op het vuurquote:
Gedaan met wat ik al gegeten heb, en wat ik nog wil eten/drinkenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:06 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gebruik een caloriechecker zoals die van het voedingscentrum, dan zie je zelf of je te weinig eet.
Wow zit in die smoothy niet té veel fruit?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:21 schreef summer2bird het volgende:
Hmpf..
Ik heb ineens enorm trek in pringles
Maar mijn mams is al varkensfricandeau aan het bereiden.
Vandaag niet gesport, ja uurtje gewandeld maar dat mag geen naam hebben.
O: een snede bruin brood met muisjes, een bruin crossiantje
M: worstenbroodje (mams had die meegenomen)
T: zelfgemaakte smoothy met 1 banaan, 12 aardbeien, 1 sinasappel, druiven, bosbessen, 3 peren en melk.
A: varkensfricandeau met groente.
Kan dat?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:25 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Wow zit in die smoothy niet té veel fruit?
Je zal straks in ieder geval goed schijtenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Kan dat?
Dat je daar ziek van wordt ofzo?
Het fruit moest op, dat zat op het randje van overrijp.
Ja, tegen mij is altijd verteld: MAX 2 stuks per dag of 1 banaan. Er zitten veel fruitsuikers is. Je wordt er niet ziek van maar het tikt wel aan wbt koolhydraten.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:26 schreef summer2bird het volgende:
[..]
Kan dat?
Dat je daar ziek van wordt ofzo?
Het fruit moest op, dat zat op het randje van overrijp.
Joepiequote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je zal straks in ieder geval goed schijten![]()
Oh dan.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja, tegen mij is altijd verteld: MAX 2 stuks per dag of 1 banaan. Er zitten veel fruitsuikers is. Je wordt er niet ziek van maar het tikt wel aan wbt koolhydraten.
poepenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je zal straks in ieder geval goed schijten![]()
Uh... tegen mij is altijd gezegd dat ik onbeperkt fruit mag eten (dan kom ik toch hooguit op drie stuks uit, maar toch), want je dat toch vrij snel zat bent en het moeilijk is om teveel suikers via fruit binnen te krijgenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:27 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Ja, tegen mij is altijd verteld: MAX 2 stuks per dag of 1 banaan. Er zitten veel fruitsuikers is. Je wordt er niet ziek van maar het tikt wel aan wbt koolhydraten.
Ligt eraan welk fruit, een kiwi of een appel doet natuurlijk minder dan een banaan/sinaasappel of druiven. Maar onbeperkt; nee zeker niet. Ze zitten voor met koolhydraten en geven je slechts snelle energie en het vult ook niet echt.quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Uh... tegen mij is altijd gezegd dat ik onbeperkt fruit mag eten (dan kom ik toch hooguit op drie stuks uit, maar toch), want je dat toch vrij snel zat bent en het moeilijk is om teveel suikers via fruit binnen te krijgen
Nee goed, maar jij eet ook niet veel andersquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Moach... als ik een keer drie appels op een dag eet kan ik me er echt niet druk om maken
Aan kiwi's en ananas begin ik niet, maar daar ben ik gewoon heel erg allergisch voor
Auw, steek onderwaterquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:33 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nee goed, maar jij eet ook niet veel anders
Hoeft ook niet persé, uiteindelijk moet je alleen verantwoording aan jezelf afleggenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:35 schreef Stormqueen het volgende:
Kijk, daarom post ik dus nauwelijks lijstjes
quote:Hoogleraar Voedingsleer aan de VU in Amsterdam Martijn Katan besteedt in zijn boek ‘Wat is gezond’ ook aandacht aan fruit. Hij heeft een verrassende visie op fruit. Volgens hem is fruit namelijk vooral goed om wat er níet inzit.
Met andere woorden: fruit is een heel goed tussendoortje, maar vooral als je het in de plaats neemt van koek, snoep of een andere (calorierijke) snack.
Maar ook Katan wijst erop dat fruit boordevol (fruit)suiker, fructose genaamd, zit en dat sommige fruitsoorten helemaal niet zoveel andere nuttige voedingstoffen bevatten. Neem bijvoorbeeld druiven en appels. Die bevatten heel weinig vitamines en zijn vooral rijk aan suiker.
Dr. Carel Le Roux van het Imperial College London adviseert mensen met overgewicht om hun fruitporties beperken tot één maal per dag en de andere portie te vervangen door groente.
Nee zo bedoel ik het niet, maar jij eet gewoon erg weinig dus dan zal een appel min of meer ook niet uitmakenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:36 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Auw, steek onderwater
Vanavond eet ik heel dapper bij vrienden en ik weet niet wat ze gaan maken![]()
Vandaag een beetje een frustratieslot op mijn maag (alhoewel, er ligt een zak pinda's in de kast waar ik wel ernstig zin in heb en die ik compleet negeer).
Deze week ging best oké
is ook zo, plus dat ik afval en ik weet wat ik eet en als ik zwaarder ben weet ik 99 van de 100 keer wel waar het aan ligtquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:36 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hoeft ook niet persé, uiteindelijk moet je alleen verantwoording aan jezelf afleggen
quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:37 schreef Audreyoot het volgende:
[..]
Nee zo bedoel ik het niet, maar jij eet gewoon erg weinig dus dan zal een appel min of meer ook niet uitmaken
quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:38 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
is ook zo, plus dat ik afval en ik weet wat ik eet en als ik zwaarder ben weet ik 99 van de 100 keer wel waar het aan ligt![]()
Meestal heet het "bier"
quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]+1
Is ook gewoon iets wat ik niet op wil geven, eigenlijk, want ik vind 't te lekker. Ga 't wel terugbrengen naar alleen weekenden en eventueel als we op vakantie zijn na een flinke hike of motortocht. Maar lekkere biertjes, omnomnomnomdat laat ik écht niet compleet weg
Ik dans niet, ik hang in het rookhok met mijn bierquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:41 schreef Audreyoot het volgende:
Ja maar als je heel hard danst bij het uitgaan compenseert dat de biertjes weer, dat is mijn theorie
Hmmm... is wel nodig... ik kon al twee nachten achter elkaar niet warm worden in bed (lees drie dekbedden) dus vandaag heb ik mijn best gedaan en morgen ga ik er helemaal bewust op lettenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:37 schreef DancingPhoebe het volgende:
Dat is geen steek onder water. Jij edt gewoon vaak te weinig. En als wij dat heel vaak zeggen ga je het misschien niet alleen beseffen maar er ook naar handelen
en het nadeel van alcohol is ook nog dat je er onwijs van gaat vretenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ik dans niet, ik hang in het rookhok met mijn bier
Ik drink dus gewoon maar niet meer zo veel/vaak bier
quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]hoewel jullie me qua alcoholmisbruik wel een beetje teleur hebben gesteld destijds
![]()
![]()
Mag ik vragen hoe je lijstje eruit zag waardoor je zo aangekomen bent?quote:Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Hmmm... is wel nodig... ik kon al twee nachten achter elkaar niet warm worden in bed (lees drie dekbedden) dus vandaag heb ik mijn best gedaan en morgen ga ik er helemaal bewust op letten
ja daarom, het is een som der delen. En de volgende dag ben je te lam om te bewegenquote:Op woensdag 14 maart 2012 17:43 schreef Mirjam het volgende:
[..]
en het nadeel van alcohol is ook nog dat je er onwijs van gaat vreten
ik wel althans
Misschien moesten jullie nog rijdenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |