polo heeft een ander blok.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:31 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Een 1.6D inbouwen zal makkelijker zijn maar mijn god die zijn traag, oke het gaat wel maar liever wat meer vermogen.
Een 1.9D is best betrouwbaar, volgens mij zitten die ook in de Polo SDI enzo. Genoeg van te krijgen. Ik zou persoonlijk een blok zoeken wat je in een (sloop)auto kunt horen lopen of waar je garantie op krijgt. Wel kans dat er in de aandrijving, motorophanging en uitlaatsysteem wat moet worden gefoefeld.
alleen de motor.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:26 schreef Palomar het volgende:
Moet je dan niet veel meer ombouwen dan alleen de motor? Bijv. versnellingsbak? Koppeling? Brandstofsysteem? En kleine dingetjes zoals toerenteller, voorgloeilampje?
versnellings bak blijft zitten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:44 schreef Buikboor het volgende:
Mwah, onmogelijk is het niet, maar wat een pleur werk haal je je op de hals. Ik denk aan uitlaat, wisselbak met eventueel steekassen en voorassen, deel van de kabelboom, brandstofpomp + filters voor diesel, koeler, klokkenspel in dashboard, relaiskast, en misschien nog wat dingen die ik ff niet zo snel kan bedenken.
Maar het is te doen als je een donor er kompleet naast kan zetten. Owjah........daarna komt er nog een typekeuring omdat de brandstof veranderd is.
blok is op en die te koop staan hebben al meer km er op staan dan de mijne..quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je moet wel langs RDW keuringstation als ik het goed heb.
Maar waarom is LPG geen optie?
dat is goedkoper dan diesel. hoewel dat wel meer verbruikt dan diesel.
je kunt op bestaande motorblok laten aanpassen.
En of een andere blok met lpg installatie samen inlepelen.
word gedaan ik zelf heb geen sleutel ruimtequote:Op donderdag 8 maart 2012 19:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
TS vergeet je niet dat er bij een ombouw meer komt kijken dan blokkie er uit en een andere er weer in ?
passat brandstof systeem is zelfde voor benzine en diesel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:06 schreef Sounddragon het volgende:
Brandstofleidingen, tank, filter, pomp, kabelboom, computers, versnellingsbak + assen en naven, waarschijnlijk zo goed als įlles onder de kap, en als toetje mag je hem bij de RDW aanbieden ter keuring omdat je van brandstof, en dus belastingtarief verandert.
Bezint eer ge begint.
neej sound moet even de klepel zoekkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:28 schreef Buikboor het volgende:
"82 met computers? Dacht niet dat die wagens al computers hadden hoor.
ombouw zou een dagje of 3 durenquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:20 schreef Mercer het volgende:
Ik had altijd gedacht, hup ander blok en klaar. Helaas dus niet zo makkelijk.
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:05 schreef T42 het volgende:
passat brandstof systeem is zelfde voor benzine en diesel.
computer? wasda?
gearbox blijft dus assen enzo ook.
belasting? 1982!!!
Een dieselmotor zal een hogedruk/plunjerpomp op de motor hebben zitten voor de distributie naar de cilinders. De opvoerpomp vanaf de tank naar de motor blijft gelijk aan de benzineversie. Aangezien de hogedrukpomp bij de motor hoort net als een carburateur voor de benzine zit die bij de blokwissel inbegrepen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912
Het ding is wegenbelastingvrij dus de belastingdienst geeft er geen zak om welke brandstof je er in pleurt. De RDW vindt het waarschijnlijk minder leuk inderdaad maar praktijk wijst uit dat de pakkans nihil is. Omkeuren is echter een formaliteit en dus zeer aan te raden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912
Omdat dan nog steeds de koppakking kapot is met alle mogelijke gevolgen van dien.quote:
je kookt toch ook niet op diesel ?quote:
Dat is volgens mij in al die landen zo waar ze geen oppermachtige Shell maffia hebben en dus gewoon voordelig diesel kunnen rijden. Frankrijk, Portugal, Spanje. En hier zou het precies hetzelfde zijn, maar hé dan komen de mensen minder vaak bij de pomp en dat kan natuurlijk niet in Nederland.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:09 schreef sijs het volgende:
ik heb in 1980 een tijdje in zuid-portugal gewoond en me toen verbaasd dat bijna alle autos daar toen dieselmotoren hadden, ook merken waar de fabriek zelf ze er nooit in had gezet...opel ascona, kadettjes, fordjes escort en taunus, veel engelse autos, maar ook rustig alfatjes en bmw 2-serie en wat dies meer zij...benzine was daar schreeuwend duur toen en overal haalde ze er de benzineblokken uit en knalden er een perkins dieseltje in... heel bizar
hij deed nu 160 dus als hij 120 doet meer den genoeg. 90 ook al want als ik over de snelweg rij hangt er een boot aan.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912
Goed argument.quote:
dan moet ik een andere motor (250 euro en dan heb ik dikke kans op slechte koppaking is kwaaltje)quote:
het is geen scheurbak maar vervoers-bak hij moet flipperkasten vervoeren en mijn boot of kever trekkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:59 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ja tuurlijk blok moet je vervangen maar dan gooi je er wat groters in. Dan is het een kwestie van een tank en pomp enzo kopen (kan 2e hands) en dan naar het RDW.
Dan koop je een groter en moderner blok Dan kan mooi in zo'n lichte auto. Daarbij, qua kosten maakt het verbruik niet uit, plus dat oude diesels niet echt snel zijn. Qua reikwijdte zit je wss wel beter.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:20 schreef T42 het volgende:
[..]
dan moet ik een andere motor (250 euro en dan heb ik dikke kans op slechte koppaking is kwaaltje)
250 voor inbouwen
LPG instalatie (900 tot 1250,- ongeveer)
keuren (50.)
diesel 250 voor blok
400 voor inbouw
max kosten keuren 80
dus en op lpg loopt een passat met aanhanger 1:7 en met diesel nog altijd 1:18
it is meer de regering die je geen voordeeltje gunt...kijk maar naar dat grijs-kentekengedoe, en de klopjacht op rode diesel en zo..om over lpg, een mileuvriendelijk afvalproduct uit de raffinaderijen nog maar hiet te sprekenquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:13 schreef Mercer het volgende:
[..]
Dat is volgens mij in al die landen zo waar ze geen oppermachtige Shell maffia hebben en dus gewoon voordelig diesel kunnen rijden. Frankrijk, Portugal, Spanje. En hier zou het precies hetzelfde zijn, maar hé dan komen de mensen minder vaak bij de pomp en dat kan natuurlijk niet in Nederland.
daarom wil ik hem niet kwijt voor veel mensen is het een roestbak maar ik hou van hem heb zo ook nog een kever staan zonder motor. (die ik nooit kwijt wil)quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:22 schreef Palomar het volgende:
Wel een bazenauto met dat hoefijzer op de grill
moet simpel blijven en onderhoud vriendelijk en een 1.6 diesel heb ik al eens gehad met 5 ton er op.quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:23 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Dan koop je een groter en moderner blok Dan kan mooi in zo'n lichte auto. Daarbij, qua kosten maakt het verbruik niet uit, plus dat oude diesels niet echt snel zijn. Qua reikwijdte zit je wss wel beter.
volgens mij heb ik deze auto eens bij wegmisbruikers gezien. want een hoefijzer op een vw is zeldzaamquote:Op donderdag 8 maart 2012 22:21 schreef T42 het volgende:
[..]
het is geen scheurbak maar vervoers-bak hij moet flipperkasten vervoeren en mijn boot of kever trekken
werd in 2009 veel aangehouden door kenteken die te nieuw zou zijn voor deze audi (dat zeiden ze dan)quote:Op donderdag 8 maart 2012 22:29 schreef hardcore-gabber het volgende:
[..]
volgens mij heb ik deze auto eens bij wegmisbruikers gezien. want een hoefijzer op een vw is zeldzaam
klopt want bij div mensen kan ik blok gewoon los lopend zien.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:42 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een dieselmotor zal een hogedruk/plunjerpomp op de motor hebben zitten voor de distributie naar de cilinders. De opvoerpomp vanaf de tank naar de motor blijft gelijk aan de benzineversie. Aangezien de hogedrukpomp bij de motor hoort net als een carburateur voor de benzine zit die bij de blokwissel inbegrepen.
Vaak omvatten ombouwen als deze nooit zoveel. Die ouwe beesjes hadden amper elektronica en kabelbomen zijn zo universeel als het maar kan bij die dingen. Zolang je genoeg koeling van je radiateur hebt en de spruitstukken sluiten aan op je luchtfilter/uitlaat en de versnellingsbak/cardanas combinatie past nog ben je een heel eind klaar. Zo'n ding loopt zelfs zonder kabelboom aan te sluiten dus alles wat toevallig direct werkt is mooi meegenomen.
als het tegen valt kan ik nog altijd een 5bak zoekkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:45 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Het ding is wegenbelastingvrij dus de belastingdienst geeft er geen zak om welke brandstof je er in pleurt. De RDW vindt het waarschijnlijk minder leuk inderdaad maar praktijk wijst uit dat de pakkans nihil is. Omkeuren is echter een formaliteit en dus zeer aan te raden.
Versnellingsbakken passen vaak gewoon bij die ouwe dingen. Hooguit je eindaandrijving is anders en die zou je weer uit een dieselvoertuig kunnen zoeken misschien. Tenzij je inderdaad met een andere topsnelheid genoegen neemt.
Bron. Even scrollen.quote:Er is maar een 1900 TD motor en dat is inderdaad de AAZ. Dit is tevens de laatste IDI diesel van het VAG concern.
Met aardig wat problemen. Voornaamste probleem is dat er een krukaspoelie bout opzit die losloopt/afknapt waardoor de motor helemaal kapot loopt en de krukas lagering schijnt bij de eerste ook niet supers te zijn.
maar ik wil geen TD blok maar kwaaltje is dus op te lossen met een boutje.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 10:59 schreef Pagan het volgende:
Even over het 1900 TD blok uit de Golf type 3, die dingen hebben nogal eens last van een kapotte krukaspoelie. Ik ben ervaringsdeskundige, bij 130km/h liep de motor in de soep, terminaal in de soep.
Volgens de wegenwacht was dit een klassiek probleem met dit blok.
Ik heb geen bal verstand van autotechniek, ik papegaai alleen maar de ANWB meneer na, maar een beetje googelen levert dit op.
[..]
Bron. Even scrollen.
passat is ook gelevert als station en diesel en die hebben allemaal zelfde veerpoten.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 14:39 schreef JerryLee het volgende:
[zeikmodes AAN]
Is een dieselblok niet veel zwaarder in gewicht ,en zal je je voorvering ook moeten verzwaren ?
[zeikmodes UIT ]
Maar nu weet je ook waarom.quote:Op vrijdag 9 maart 2012 12:00 schreef T42 het volgende:
[..]
maar ik wil geen TD blok maar kwaaltje is dus op te lossen met een boutje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
volgens kenteken is het een 1.9 met 47kwquote:Op vrijdag 9 maart 2012 15:07 schreef T42 het volgende:
[..]
passat is ook gelevert als station en diesel en die hebben allemaal zelfde veerpoten.
ga morgen naar een golf3 1.6D 55kw maar volgens wiki bestaat de golf 3 niet met 1.6? maar alleen met 1.9
dat is toch zuiniger dan benzinequote:Op vrijdag 9 maart 2012 21:49 schreef menmulder het volgende:
De 1.9D is niet echt heel zuinig. Ik had een 1.9TD in mijn golf 3 zitten en bij 110 haalde ik krap aan 1 op 17
ik zie dat alleen bij lease bakken...quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:09 schreef Fer het volgende:
Alleen de huidige generatie commonrail en de eerste TDI's zijn echt zuinig. De rest is rokende stinkende troep.
Dat is niet waar. Het verschil met een commonrail is dat je ook daadwerkelijk wat vermogen terugkrijgt. Die ouwe diesels zijn ook echt zuinig, alleen niet vooruit te schoppen (en inderdaad rokend en stinkend).quote:Op vrijdag 9 maart 2012 23:09 schreef Fer het volgende:
Alleen de huidige generatie commonrail en de eerste TDI's zijn echt zuinig. De rest is rokende stinkende troep.
dan veranderd er nu niks hij stinkt nu ook en niemand wil achter mij rijden.quote:Op zaterdag 10 maart 2012 00:08 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Het verschil met een commonrail is dat je ook daadwerkelijk wat vermogen terugkrijgt. Die ouwe diesels zijn ook echt zuinig, alleen niet vooruit te schoppen (en inderdaad rokend en stinkend).
die werken niet meer hij heeft de hele terug weg gedanst op de snelwegquote:Op zaterdag 10 maart 2012 19:58 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
afkeur op schokdempers? __________!
dan moet de olie er echt uitzeiken anders is het redelijk vlot goedkeur
uitlaat lassen voor 5 tienjes, en je hebt een prima auto
opties? stuurbekrachteging?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:15 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat zijn de opties? En wat wil je voor de dashboard hebben?
kwartslag draaienquote:Op zondag 11 maart 2012 18:51 schreef densmee het volgende:
Ik weet niet of ik het goed zie maar de passat ligt het blok inlijn en bij de golf dwars, gaat da passen?
dat is 12liter ruitensproeivloeistof (heb ook sproeiers op de koplampen)quote:Op zondag 11 maart 2012 18:51 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Jezus hoeveel liter kun je wel niet meenemen met die tank op het spatbord aan de bestuurderszijde?
Zijn dat die abcessen op je bumper?quote:
die bobbels er op jah.quote:Op zondag 11 maart 2012 19:26 schreef classpc het volgende:
[..]
Zijn dat die abcessen op je bumper?
Ik dacht trouwens dat je je bumper er niet meer op had zitten omdat je dat mooier vond?
Maar maakt dat met die voorbumper nog veel verschil dan wanneer je aangereden wordt?quote:Op zondag 11 maart 2012 19:28 schreef T42 het volgende:
[..]
die bobbels er op jah.
alles zit er weer op. alleen scheef.
achter omdat er een trekhaak op zit van een 32B na 85 (heeft andere bumpers)
en voor omdat hij eens is aangereden toen ik geparkeerd stond.
jup die kreukeld eerst inquote:Op zondag 11 maart 2012 19:30 schreef classpc het volgende:
[..]
Maar maakt dat met die voorbumper nog veel verschil dan wanneer je aangereden wordt?
[TK] Golf 3 onderdelenquote:Op zaterdag 10 maart 2012 20:15 schreef Turquaz52 het volgende:
Wat zijn de opties? En wat wil je voor de dashboard hebben?
Waar heb je zin in? TD verstuivers voor wat meer vermogen/roet?quote:Op zaterdag 10 maart 2012 23:00 schreef T42 het volgende:
[..]
opties? stuurbekrachteging?
pm me maar. heb je niks leuks te ruil?
zit er zegmaar in. maar vervang ze toch maar is ie strakt als nieuw kughquote:Op dinsdag 13 maart 2012 19:27 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Oke, al die punten zijn inderdaad een probleem voor de APK, maar afgekeurd op de gele stip/slijtageindicator van je ruitenwissers? Als ze heel erg strepen snap ik het. En des noods trek je dat stickertje er toch af.
cchiet niet echt op he?quote:
stond al weer even onder een boomquote:
uhm jij hebt jou golf zo gekocht gok ikquote:Op vrijdag 16 maart 2012 19:43 schreef Turquaz52 het volgende:
Hoe ga je het oplossen met de subframe en motorophanging?
over 4 weken nog een keer keuren dan.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 21:06 schreef T42 het volgende:
[..]
stond al weer even onder een boom
[..]
uhm jij hebt jou golf zo gekocht gok ik
want daar aan veranderd niks. beugels enzo komen gewoon van de oude motor en gaan op de nieuwe.
hij is vandaag goedgekeurd maar geen 2 jaar als ik hem 3 weken later had gebracht kreeg ik wel 2 jaar apk....
volgens mij kun je pas keuren 2 maanden voor de datum.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 22:30 schreef powerflux het volgende:
[..]
over 4 weken nog een keer keuren dan.
Dat is met behoud van de huidige datum + 1 ( of 2 ) jaar, in principe kun je je auto elke dag APK laten keuren.quote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:15 schreef T42 het volgende:
[..]
volgens mij kun je pas keuren 2 maanden voor de datum.
moet ik me deur niet weer slopen dan heb ik vast nergens last van volgend jaarquote:Op vrijdag 16 maart 2012 23:18 schreef RainofDeath het volgende:
[..]
Dat is met behoud van de huidige datum + 1 ( of 2 ) jaar, in principe kun je je auto elke dag APK laten keuren.
en doen ze de wissel nog steeds voor dat lage bedrag?quote:Op maandag 2 april 2012 23:28 schreef T42 het volgende:
donderdag of vrijdag gaat de golf naar de monteur om uitelkaar gehaald te worden.
ben vandaag er achter gekomen dat mijn passat zijn olie zelf op peil kan houden... met benzine...
daarmee ben ik vanplan die volgende week naar de monteur te brengen om de wissel te doen
waarom niet? waarom zou dat veranderd zijn in 2 weken tijd?quote:Op dinsdag 3 april 2012 09:26 schreef powerflux het volgende:
[..]
en doen ze de wissel nog steeds voor dat lage bedrag?
nouja, ik hoop natuurlijk ook van niet. en als alles in 1x past en ze rekenen een typisch garage-tarief, dan is de prijs ook echt goed te doen.quote:Op dinsdag 3 april 2012 20:17 schreef T42 het volgende:
[..]
waarom niet? waarom zou dat veranderd zijn in 2 weken tijd?
tis geen kwikfit of vw dealer héquote:Op woensdag 4 april 2012 17:41 schreef powerflux het volgende:
[..]
nouja, ik hoop natuurlijk ook van niet. en als alles in 1x past en ze rekenen een typisch garage-tarief, dan is de prijs ook echt goed te doen.
Maar, zodra er bouten vastzitten/afbreken en er werkt iets niet mee kunnen de uren behoorlijk gaan oplopen en zou ik het enorm goedkoop vinden.
ik hoop gewoon voor je dat er geen rekening achteraf komt
Dat idd; projecttopic van likmevaginaquote:
nou volgende redens:quote:Op vrijdag 20 april 2012 18:43 schreef 2cv het volgende:
Ik ben toch wat verbaasd dat je de motor niet zelf overschroeft
Goed punt.quote:Op vrijdag 20 april 2012 21:51 schreef T42 het volgende:
[..]
nou volgende redens:
1 heb geen garage of sleutel ruimte (ik sleutel op straat)
Je hebt een motorblok gebouwd of een motorfiets ? En wat ging er stuk ? Bj zelf bouwen is het toch een gedeelte trial and error.quote:2 ik heb ooit een motor gebouwd en die deed het nog geen jaar.. en ik wil wel wat langer rijden.
Er zijn alleen wat slangetjes en een radiator extra.quote:3 het is een waterkoker daar heb ik niet heel veel verstand van
Voor de RDW mag de motor er niet uit sodemieteren. Verder valt het wel redelijk mee geloof ik.quote:4 het moet goed gebeuren voor RDW
heb met mijn blok nu wel eens dat er slangen ontploffen.. gelukkig was de laaste keer 30 april 2011quote:Op vrijdag 20 april 2012 22:00 schreef 2cv het volgende:
[..]
Goed punt.
[..]
Je hebt een motorblok gebouwd of een motorfiets ? En wat ging er stuk ? Bj zelf bouwen is het toch een gedeelte trial and error.
[..]
Er zijn alleen wat slangetjes en een radiator extra.
[..]
Voor de RDW mag de motor er niet uit sodemieteren. Verder valt het wel redelijk mee geloof ik.
Maargoed, het is jouw project, niet het mijne
het is bij die garage nogal druk nu en mijn ding had niet zoveel haast. dus staat het even stilquote:
zo iets. passat rijd nog steeds op benzine. alleen de golf is gesloopt.quote:Op zaterdag 16 juni 2012 21:06 schreef gateway het volgende:
vandaar dat de ombouw maar 400 euro kost? ze doen er 6mnd over? En het lijkt een boerenschuur ipv een garage?
Welke 1.6TDI..?quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:24 schreef Djurres het volgende:
1.6D af te raden. Gods mooi verbruik, maar traag. Rijd ik zelf ook mee.
1.9 SDI gaat wel, dat rijd wel leuk. 1.6 TDI is helemaal top.
Verder, lepel je zo over, aanpaswerk valt wel mee. Bak past ook direct, als het goed is een 085 bak. Passat had een 085-4S bak en die wordt ook toegepast op de 1.6D van een Golf/polo/caddy1.
als goed is hij voor 20 juli klaarquote:
ik heb wel meer jaren projecten staan en heb al een andere auto voor dagelijks.quote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:37 schreef Turquaz52 het volgende:
Gozer breng die wrakken deze kant op en ik lepel het wel voor jou om, ff serieus man wat een jarenproject is dit zeg..
heb 1.6 T3 bus gehad (gekocht voor 75 euro) ging hard genoeg met 1:18quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:24 schreef Djurres het volgende:
1.6D af te raden. Gods mooi verbruik, maar traag. Rijd ik zelf ook mee.
1.9 SDI gaat wel, dat rijd wel leuk. 1.6 TDI is helemaal top.
Verder, lepel je zo over, aanpaswerk valt wel mee. Bak past ook direct, als het goed is een 085 bak. Passat had een 085-4S bak en die wordt ook toegepast op de 1.6D van een Golf/polo/caddy1.
55pk is de 1.6d en de 1.9d die ik heb is 64pk (benzine die er nu in lag was 70pk ooit)quote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:45 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Welke 1.6TDI..?
En 1.9SDI is brak, rij nog liever een 1.6TD van een golf 2..
De TS heeft een 1.9D gehaald. Een SDI met mechanische pomp en indirecte inspuiting, de geupdate versie van jou 1.6D
Welkequote:
de 1.6TDI is een Commenrail motor, ik denk niet dat TS die heeftquote:Op dinsdag 3 juli 2012 16:24 schreef Djurres het volgende:
1.6D af te raden. Gods mooi verbruik, maar traag. Rijd ik zelf ook mee.
1.9 SDI gaat wel, dat rijd wel leuk. 1.6 TDI is helemaal top.
Verder, lepel je zo over, aanpaswerk valt wel mee. Bak past ook direct, als het goed is een 085 bak. Passat had een 085-4S bak en die wordt ook toegepast op de 1.6D van een Golf/polo/caddy1.
auto? van topic?quote:
gewoon een 1,9D maar volgens mij is er geen 1.6TDi?quote:Op zaterdag 7 juli 2012 23:23 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
de 1.6TDI is een Commenrail motor, ik denk niet dat TS die heeft
Volgens mij wel :quote:Op zondag 8 juli 2012 19:02 schreef T42 het volgende:
[..]
[..]
gewoon een 1,9D maar volgens mij is er geen 1.6TDi?
aja maar dat zijn moderne motoren die gaan niet passen in een passat uit 1982quote:Op zondag 8 juli 2012 19:08 schreef JerryLee het volgende:
[..]
Volgens mij wel :
http://autoomagazine.wordpress.com/2011/05/03/vw-golf-cabriolet/
is geen automaat en was niet vanplan hem weg te doen dan had ik project niet gestart en hem zo verkocht.quote:Op zondag 8 juli 2012 22:36 schreef zl7z het volgende:
Mooi project en als het bij die 500 blijft nog goed betaalbaar ook!. Enige kans dat die VW automaat (inclusief andere motor) in de verkoop gaat?
nee, al die projecten van jou zijn in een maand klaarquote:Op dinsdag 3 juli 2012 14:37 schreef Turquaz52 het volgende:
Gozer breng die wrakken deze kant op en ik lepel het wel voor jou om, ff serieus man wat een jarenproject is dit zeg..
De BMW is een jarenproject, dat weet je.. Jouw multivla daarentegen heeft jaren stilgestaan en daarna na de sloop..quote:Op zondag 22 juli 2012 14:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
nee, al die projecten van jou zijn in een maand klaar
Ik zag hem laatst nog rijden, serieusquote:Op dinsdag 24 juli 2012 03:16 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
De BMW is een jarenproject, dat weet je.. Jouw multivla daarentegen heeft jaren stilgestaan en daarna na de sloop..
De Golf is veel vordering in geweest in de afgelopen tijd..
Wie is hem..? Jou Vla of mijn Wolf?quote:
Ondertussen heb ik mijn auto allang geschuurd, laten spuiten en gerestaureerd, blok laten opboren tunen en op nog eens een chip op maat helemaal af en ligt net alleen het blok in de auto v.d. TS..quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:53 schreef powerflux het volgende:
ik ben gewoon erg benieuwd of het echt zo makkelijk is als overschroeven.
ik rij nu in een gratis auto dus....quote:Op zaterdag 1 september 2012 11:21 schreef gateway het volgende:
[..]
"de garage had nog geen tijd en ik heb geen haast" ?
nope was het toch niet, afrader je kunt beter een golf ombouwen das makkelijker of meer geld hebben.quote:Op zaterdag 1 september 2012 15:53 schreef powerflux het volgende:
ik ben gewoon erg benieuwd of het echt zo makkelijk is als overschroeven.
laten doen dus. dan heb je meer poen dan mij was als low budget bedoeld. en ja duurt mij nu ook te lang dus afrader om het ook te doen. of je moet meer geld inleggen dan wat de auto waard is dan lukt het vast wel beterquote:Op zaterdag 1 september 2012 21:47 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Ondertussen heb ik mijn auto allang geschuurd, laten spuiten en gerestaureerd, blok laten opboren tunen en op nog eens een chip op maat helemaal af en ligt net alleen het blok in de auto v.d. TS..
jep. dat blok blijft echt niet stil liggen.quote:Op zondag 2 september 2012 09:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
1 keer starten en je fan is kapot.
je was toch juist een elektroman?quote:Op zondag 2 september 2012 00:52 schreef T42 het volgende:
[..]
nope was het toch niet, afrader je kunt beter een golf ombouwen das makkelijker of meer geld hebben.
carterpan, koppeling bediening en uitlaat waren een probleem
nu komen er 5 draden uit de dieselpomp 1 is de klep voor brandstof die werkt maar wat de andere 4 doen?? hij wil niet lopen.
raken elkaar nietquote:Op zondag 2 september 2012 09:58 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
1 keer starten en je fan is kapot.
koppeling past was de koppelings hendel waar de kabel op zit die kwam uit op de grote oliefilterquote:Op zondag 2 september 2012 10:13 schreef powerflux het volgende:
[..]
jep. dat blok blijft echt niet stil liggen.
erg jammer dat al mijn vermoedens klopten. koppeling, carter, uitlaat en misschien inlaat zijn echt altijd 'the usual suspects'. motorsteunen en pasvorm voor het bellhouse zijn vaak de minste.
beetje een prutsbedrijf met valse beloftes..
jup maar ik kan ook niet alles ik fiks normaal oude flipperkastenquote:Op zondag 2 september 2012 11:59 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
je was toch juist een elektroman?
Wat was eigenlijk het punt met de carterpan, en hoe is het opgelost?
dat is het nu de golf heeft GEEN computer pas paar maanden later kregen ze die volgens mij. dus misschien overgangs blok?quote:Op zondag 2 september 2012 12:05 schreef CafeRoker het volgende:
ik zie op problemcar dat van die vier resterende draden er een of twee van de wegrijblokkering zijn. Als dat los ligt zal hij inderdaad niet starten.
edit: en nog een draad om extra diesel in te spuiten bij een koude start, en nog iets van een positiesignaal. Kleuren weet ik niet, die schijnen per type pomp te verschillen. Maar ik snap het probleem trouwens niet echt, je had toch ook de computer uit die golf meegenomen?
nou turq, nu nog de kleurtjes en hij is compleetquote:Op zondag 2 september 2012 13:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Dafuq..? Die blokken krijg je aan met 3 kabels vriend, waar hedde gij het over..
1 naar de stopklep op de pomp,
1 gloeispiralen
1 startmotor en klaar..
Meer heb je niet nodig, jou kennende vind je toerenteller te veel luxe.. dus die kan je vergeten.
Startonderbreker heb je niks aan, je hebt een D dus geen ECU.
Sensoren etc schijt aan hebben, of 1 kabeltje aansluiten en dat is op de kop, de kvs sensor. 1 sensor op de olie filterhuis is de oliedruk sensor.
xTurq.
geen idee. zal het eens doorgevenquote:
ja doet hij, ofja hij laat dan wat leven zienquote:
okquote:Op maandag 3 september 2012 10:03 schreef T42 het volgende:
[..]
ja doet hij, ofja hij laat dan wat leven zien
dat is toch gewoon 12v? diesel loopt niet rond zonder spanning en met spanning wel (terug de retour in)quote:Op maandag 3 september 2012 18:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ok
stopklep wel correct aangesloten? systeem GOED ontlucht?
heb je een motor code ?quote:Op maandag 3 september 2012 18:23 schreef T42 het volgende:
[..]
dat is toch gewoon 12v? diesel loopt niet rond zonder spanning en met spanning wel (terug de retour in)
tis dus die anti wegrijd geval? maar hoe sluit je die aan?
ploft dan paarkeer onder het startenquote:Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
nooit geweten, werkt dat ook met diesels?
Ja zeker.quote:Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
nooit geweten, werkt dat ook met diesels?
unimogs hadden vroeger zelfs een speciaal tankje voor starthulpquote:Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
nooit geweten, werkt dat ook met diesels?
retour naar de tank.quote:Op maandag 3 september 2012 20:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Via retour weer terug..? Dafuq? Via welk retour? Van de verstuivers of v.d. pomp?
Ik zou eens goed op startpilot laten lopen, of op remreiniger een seconde of 20 zou zeker wel voldoende moeten zijn om alle lucht uit het systeem te halen.
Ik kan me geen ander 'beveiliging' bedenken die op de 1Y blok zit.. Stopklep activeren met 12V en hij MOET aanspringen.. Zelfs een TDI krijg je zo aan. (wel met het risico dat hij door de toeren heen gaat klimmen )
stopklep is aangesloten rest nu niksquote:Op maandag 3 september 2012 21:24 schreef CafeRoker het volgende:
Wat komt er nu precies uit je pomp (kleurtjes!) en wat heb je nu al aangesloten?
En staat er iets van een merk/type op?
mha zo lang moet je hem echt niet op startpilot laten lopenquote:Op maandag 3 september 2012 20:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Via retour weer terug..? Dafuq? Via welk retour? Van de verstuivers of v.d. pomp?
Ik zou eens goed op startpilot laten lopen, of op remreiniger een seconde of 20 zou zeker wel voldoende moeten zijn om alle lucht uit het systeem te halen.
Ik kan me geen ander 'beveiliging' bedenken die op de 1Y blok zit.. Stopklep activeren met 12V en hij MOET aanspringen.. Zelfs een TDI krijg je zo aan. (wel met het risico dat hij door de toeren heen gaat klimmen )
kun je het schema hier ff dumpen ?quote:Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef T42 het volgende:
[..]
stopklep is aangesloten rest nu niks
kleuren laat ik nog weten even foto van maken
kom via een schema bij een sensor uit voor de snelheid in de versnellings bak?
Wat kan er mis gaan? Of hij nou loopt op diesel of op startpilot/remreiniger.. Het is en blijft een brandstof waar de blok op draait.quote:Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
mha zo lang moet je hem echt niet op startpilot laten lopen
het is een middel dat vroeger werdt gebruikt om een koude start makelijker te maken. bij de WW gebruiken wij het om te kijken als bv een bezine motor wel een vonk heeft. heeft die een vonk, dan heb je een toerental singaal, werkend motormanagment en geen startblokkerings problemen. in de meeste gevallen
quote:The wiring diagram shows the
Yellow wire = FULL THROTTLE LIMIT VALVE N198 (what's this for)
Black/Yellow wire = IDLE SPEED BOOST ACTUATOR N123 (this is for cold start and connects to the AC when at idle)
Black = COMMENCEMENT OF INJECTION VALLVE N108 (what's this for)
Yellow/white and yellow/green = INJECTION PERIOD SENDER (seems to be a sensor of some kind, but what's it for?)
As I've said above know how to make it run but I'm interested to know what all the wires a actually for.
Wire wiring diagram also shows
Black/yellow = FUEL SHUT OFF VALVE
Yellow/white = FUEL SHUT OFF VALVE CONTROL UNIT (this comes from the immobilizer unit)
Both these wires connect into the black box that everyone says to remove.
Just interested to hear if anyone has wired this with out removing it.
vrij simpel als er lucht in de diesel toevoer zit, draait de pomp zonder diesel. en deze zal dus vrij vlot kapot draaien, door gebrek aan smeringquote:Op maandag 3 september 2012 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat kan er mis gaan? Of hij nou loopt op diesel of op startpilot/remreiniger.. Het is en blijft een brandstof waar de blok op draait.
Ik heb wel eens een keer een Opel Vectra op LPG 1:30 tot 2 minuuten op remreiniger laten lopen omdat de brandstofpomp kapot was en de motor een beetje op tempratuur moest zijn om te switchen naar LPG..
ether lost ook olie op, dus zuigerveren die beginnen met veel gebruik ook aan de cilinder wand te knagen.quote:Op maandag 3 september 2012 21:42 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
vrij simpel als er lucht in de diesel toevoer zit, draait de pomp zonder diesel. en deze zal dus vrij vlot kapot draaien, door gebrek aan smering
bedoel via een ander forum uitlegquote:Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
kun je het schema hier ff dumpen ?
was kennelijk niet nodig?quote:Op maandag 3 september 2012 21:43 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
oh trouwens, is de leesring en de sleutel ook overgezet incl module en contactslot?
die had ik ook gevonden lijkt er wel op.quote:Op maandag 3 september 2012 21:46 schreef Turquaz52 het volgende:
Bla bla bla, hoevaak is dat bij jullie of bij iemand anders overkomen?
Wondermiddel noem ik het, heb het altijd bij me voor het geval 'dat'.
[ afbeelding ]
de PATS (Passive Anti Theft System) Module geeft de stopklep vrijquote:Op maandag 3 september 2012 21:49 schreef T42 het volgende:
[..]
was kennelijk niet nodig?
waar zit de leesring?
die heeft iemand willen overnemen voor dat ik de auto ging slopen maar die zat er geen in zei die monteur die toen kwam kijken? (de pats)quote:Op maandag 3 september 2012 21:50 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
de PATS (Passive Anti Theft System) Module geeft de stopklep vrij
leesring zit om het contact slot
door de regel wordt hij daar door vrijgegeven. er zijn andere manieren, maar die post ik hier nietquote:Op maandag 3 september 2012 21:52 schreef T42 het volgende:
[..]
die heeft iemand willen overnemen voor dat ik de auto ging slopen maar die zat er geen in zei die monteur die toen kwam kijken? (de pats)
contakt slot zit nog in de golf was niet nodig volgens mijn monteur
pm me maar evenquote:Op maandag 3 september 2012 21:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
door de regel wordt hij daar door vrijgegeven. er zijn andere manieren, maar die post ik hier niet
zonder schema blijft het toch een beetje gokken
wat je niet poste zo is hij nu al aangesloten direct 12v op de stopklepquote:Op maandag 3 september 2012 21:54 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
door de regel wordt hij daar door vrijgegeven. er zijn andere manieren, maar die post ik hier niet
zonder schema blijft het toch een beetje gokken
tot na de stopklep in de pompquote:Op maandag 3 september 2012 22:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
tot waar komt je diesel?
tot stopklep?
tot wartels verstuiver?
retour gemeten?
ben met de auto er rijdend heen gegaan.quote:Op maandag 3 september 2012 22:36 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
dus niks uit de pomp?
ik weet niet exact welk type pomp je hebt. maar dan kan de pomp inwendig defect zijn
alles kan. toevallig droog gestart een paar keer? dan vreet een pomp zo kapotquote:Op maandag 3 september 2012 22:37 schreef T42 het volgende:
[..]
ben met de auto er rijdend heen gegaan.
is mijn probleem niet ik heb een prijs afgesprokenquote:Op dinsdag 4 september 2012 01:23 schreef Turquaz52 het volgende:
Vind het maar een heel raar verhaaltje hoor, het is alsof je een een lucifer, papier en zuurstof hebt maar het niet kan aansteken..
Hoe kun je zo'n oer-diesel niet starten..
Heb je niet per ongeluk de leidingen met elkaar verward? Toevoer>Retour?
Verkeerde 'stop klep' doorgeschakeld?
Immobilizer moet je niet echt als boosdoener zien, gewoon er af rukken dat ding..
Zo'n ouderwetse dieselpomp werkt heel simpel zonder electra, zolang de 12v stopklep maar wordt bekrachtigd hoort het te werken, ongeacht omstandigheden.
Er MOET brandstof naar de verstuivers gaan, de reden dat hij rechtstreeks terug naar de retour naar de tank vind ik eigenlijk ook wel raar want jij hoort geen lucht in het systeem te hebben vanaf pomp naar de verstuivers. :/ Of nou ja, ligt er aan als de retourleiding naar de pomp vanaf je verstuivers er uit gelegen hebben..
En toch vind ik het prutsmonteurs, de turk om de hoek had hem zo gestart.. Je had eens een Common Rail motor moeten in lepelen TS..
Je had gelijk een deadline kunnen bespreken..quote:Op dinsdag 4 september 2012 09:48 schreef T42 het volgende:
[..]
is mijn probleem niet ik heb een prijs afgesproken
die had ik 20 juliquote:Op dinsdag 4 september 2012 13:57 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Je had gelijk een deadline kunnen bespreken..
geen tijd om langs te gaan ben nu pas thuisquote:Op dinsdag 4 september 2012 18:52 schreef Turquaz52 het volgende:
Op z'n minst.. maargoed, nog een dag voorbij en nog niet gestart..?
heb em nog niet gezien pas morgen kan ik er heenquote:
kreeg van problemcar.nl dat er een start onderbreker in zat maar ze wouden niet vertellen hoe je die weg haaltquote:Op woensdag 5 september 2012 08:47 schreef powerflux het volgende:
Aha. Dan ben ik ook wel benieuwd welk draadje voor wat was. Documentatie is altijd goed
ik ben niet aant prutsen was aan het meedenkenquote:Op woensdag 5 september 2012 15:21 schreef CafeRoker het volgende:
Als het het probleem van de garage was, en de auto staat ook nog daar.. waarom ben jij dan met draadjes aan het prutsen?
uitlaat is ook een pijp van 15cm... dus herrie maakte hij alquote:Op donderdag 6 september 2012 23:45 schreef Turquaz52 het volgende:
Ik vind het nog steeds heel jammer dat je niet voor een 1.9TD bent gegaan.. Een golf 3 GTD had je zo voor een appeltje en ei kunnen kopen, en die turbo's die gaan een heel stuk langer mee dan je denkt..
En haal dat openluchtfilter er af, te veel kabaal en rotzooi om niks, de stock filter gewoon gebruiken..
topic niet gelezen? daar was de meeste commotie over dat een diesel blok niet op een benzine bak zou passen.quote:Op donderdag 13 september 2012 16:37 schreef Turquaz52 het volgende:
dafuq? 100? Heb je de benzine bak nog gehouden..?
lool, wat je nu kunt doen is heel simpel: oude bak de kap er af draaien (aan de buitenkantzijde), 5e versnl. tandwiel er af halen en in de passat zijn bak monteren.. gaat je max. 30min tot een uur van je tijd in beslag nemen, is je top snelheid weer 150 ofzo..
dus? ik heb geen race monster nodigquote:Op donderdag 13 september 2012 22:20 schreef Turquaz52 het volgende:
ik denk dat een suzuki alto nog sneller zal zijn, succes er mee..
Nee, maar snel genoeg is een verkeerd benaming dan..quote:
hij trekt pittig op en schakel pas bij de 80kmh naar zijn 4quote:Op vrijdag 14 september 2012 19:29 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Nee, maar snel genoeg is een verkeerd benaming dan..
Je kunt het beter beschrijven als: Ik haal het wel.. Ooit.
ik mis een gloeilampje? en waarom knippert het lampje van de temperatuur van je KVS?quote:Op maandag 17 september 2012 21:40 schreef T42 het volgende:
moet toch een andere start motor deze gaat enorm stinken
gloeilampje heb ik nog geen, gloei nog handmatig moet dat nog fiksen zoals ik het wil.quote:Op zondag 23 september 2012 11:35 schreef gateway het volgende:
[..]
ik mis een gloeilampje? en waarom knippert het lampje van de temperatuur van je KVS?
heb geen steek zekeringen. en daar past de relai niet. heb nog die ronde zekeringen zoals in mijn kever ook zit.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:06 schreef 32bTDI het volgende:
Niet klooien met draadjes! Gewoon een VW gloeirelais op positie 2 steken in je zekeringkast. Achterop kan je dan de voeding voor gloeiers aansluiten (positie 'N' volgens mij). Nog een draadje aan het relais solderen voor het gloeilampje en je bent klaar! (trouwens, als je de zekeringkast met steekzekeringen hebt...)
Leuk projectje verder, heb het zelf ook gedaan zo'n 1900D ingebouwd, en nu ligt er een TDI in!
Heeft de garage een prise-as-lager gemonteerd in de krukas? Dat is wel belangrijk, misschien eens navragen?
Je moet er trouwens geen golf/passat inlaat op zetten! De vorm van de inlaatpoorten is anders! dus je flow gaat raar lopen en wellicht heeft dit invloed op vermogen of verbruik.
Welke bak heb je nu? Een 5bak? Dat is dan een 3M. Die is op zich prima, de enige zwaardere bak die je erin kan steken is een 2N bak van een 1800 blok. Wil je nog zwaarder dan moet je bakken gaan ombouwen. Ik heb dit gedaan omdat ik een gechipte TDI in mijn 32b heb. Ik kan je eventueel de details geven, maar kan je beloven dat het een hoop zoekwerk is en best in de papieren gaat lopen!
Wel rijd je nu wat hoger in toeren dan het blok voor bedoeld is, door de lange slag haal je een hogere zuigersnelheid, een slijtage-indicatie, maar met 3250 toeren op de snelweg is het opzich prima. Voor de info, mijn TDI doet nu 2400 toeren op de snelweg.
Ik heb inmiddels veel dieseltjes ingebouwd in Passatjes, en rijd dus nu met TDI. Voel je vrij om een berichtje te sturen, help je graag op weg met 32btjes, ook als je onderdelen zoekt kan ik je vermoedelijk wel helpen!
Oh en een startmotor koop je nieuw op ebay.de. Prima spul, laatste die ik kocht was 56 euro ofzo, krijgt mn TDI goed op gang!
en F*ck het asje is langer dan bij de benzine uitvoering ff laten afslijpen.quote:Op dinsdag 23 april 2013 22:47 schreef T42 het volgende:
kleine update
[ afbeelding ]
diesel startmotor lag zo wat om de hoek bij iemand
ken je dat zelf niet ?quote:Op woensdag 24 april 2013 17:36 schreef T42 het volgende:
[..]
en F*ck het asje is langer dan bij de benzine uitvoering ff laten afslijpen.
Weer benzine inbouwen? Serieus?quote:Op donderdag 25 april 2013 15:07 schreef T42 het volgende:
en nu staat dit project STIL ga nu ff afwachten hoe of wat. want zoals het nu is kan ik beter weer een benzine blok zoeken en inbouwen...
heb in 2011 2500km gereden.
in 2012 maar 250km..
nu gok ik met diesel dat het alleen met mooi weer is naar meetings en de biesbosch maar dan is de belasting mij te duur.
PTA / Nieuwe oldtimer regeling #8
je hebt een arsenaal aan roest bakken en geen slijptol!quote:Op donderdag 25 april 2013 09:41 schreef T42 het volgende:
Nope heb geen slijptol. En het moet kaars recht.
kon deze diesel goedkoop kopen en wou van de onbetrouwbare benzine af zijn. (veel vocht problemen)quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:28 schreef marzman het volgende:
[..]
Weer benzine inbouwen? Serieus?
2500 km/ 250 km. Waarom heb je de moeite genomen een diesel in te bouwen met zulke afstanden? Ik heb 25000 gereden in 2013 in een benzine trouwens :p (gelukkig geen diesel genomen, want contract is vorige week niet verlengt en een zuinige benzinemotor vind ik dan toch wat flexibeler)
klopt als er gelast moet worden of dergelijke laat ik dat doen.quote:Op vrijdag 26 april 2013 12:00 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
je hebt een arsenaal aan roest bakken en geen slijptol!
45 km? om laten keuren?quote:Op maandag 9 juni 2014 15:16 schreef T42 het volgende:
zo lang verwachte update: heb ondertussen een slijptol van de action
en heb vandaag de passat maar weer eens wakker gemaakt na ruim een jaar in de stalling te hebben geslapen.
startmotor van een diesel past dus niet.. dus opzoek naar een dieselbak om met de benzinebak te wisselen zodat hij wel kan starten met de sleutel (ik duw hem nu 2 meter en hij loopt meteen)
en dan heb ik een 45km auto beter dan 8 jaar in de stalling laten rotten..
jahquote:
heb nog een project auto staan al sinds 2007... en nog veel meer projecten in andere gebieden.quote:
late we zeggen dat die bijna een appel en een ei was.quote:Op zaterdag 26 september 2015 11:25 schreef ThePartyPooper het volgende:
leuk project, maar waarom een 2.0 16v?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |