nou turq, nu nog de kleurtjes en hij is compleetquote:Op zondag 2 september 2012 13:19 schreef Turquaz52 het volgende:
Dafuq..? Die blokken krijg je aan met 3 kabels vriend, waar hedde gij het over..
1 naar de stopklep op de pomp,
1 gloeispiralen
1 startmotor en klaar..
Meer heb je niet nodig, jou kennende vind je toerenteller te veel luxe.. dus die kan je vergeten.
Startonderbreker heb je niks aan, je hebt een D dus geen ECU.
Sensoren etc schijt aan hebben, of 1 kabeltje aansluiten en dat is op de kop, de kvs sensor. 1 sensor op de olie filterhuis is de oliedruk sensor.
xTurq.
geen idee. zal het eens doorgevenquote:
okquote:Op maandag 3 september 2012 10:03 schreef T42 het volgende:
[..]
ja doet hij, ofja hij laat dan wat leven zien
dat is toch gewoon 12v? diesel loopt niet rond zonder spanning en met spanning wel (terug de retour in)quote:Op maandag 3 september 2012 18:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
ok
stopklep wel correct aangesloten? systeem GOED ontlucht?
heb je een motor code ?quote:Op maandag 3 september 2012 18:23 schreef T42 het volgende:
[..]
dat is toch gewoon 12v? diesel loopt niet rond zonder spanning en met spanning wel (terug de retour in)
tis dus die anti wegrijd geval? maar hoe sluit je die aan?
ploft dan paarkeer onder het startenquote:Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
nooit geweten, werkt dat ook met diesels?
Ja zeker.quote:Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
nooit geweten, werkt dat ook met diesels?
unimogs hadden vroeger zelfs een speciaal tankje voor starthulpquote:Op maandag 3 september 2012 19:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
nooit geweten, werkt dat ook met diesels?
retour naar de tank.quote:Op maandag 3 september 2012 20:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Via retour weer terug..? Dafuq? Via welk retour? Van de verstuivers of v.d. pomp?
Ik zou eens goed op startpilot laten lopen, of op remreiniger een seconde of 20 zou zeker wel voldoende moeten zijn om alle lucht uit het systeem te halen.
Ik kan me geen ander 'beveiliging' bedenken die op de 1Y blok zit.. Stopklep activeren met 12V en hij MOET aanspringen.. Zelfs een TDI krijg je zo aan. (wel met het risico dat hij door de toeren heen gaat klimmen)
stopklep is aangesloten rest nu niksquote:Op maandag 3 september 2012 21:24 schreef CafeRoker het volgende:
Wat komt er nu precies uit je pomp (kleurtjes!) en wat heb je nu al aangesloten?
En staat er iets van een merk/type op?
mha zo lang moet je hem echt niet op startpilot laten lopenquote:Op maandag 3 september 2012 20:58 schreef Turquaz52 het volgende:
Via retour weer terug..? Dafuq? Via welk retour? Van de verstuivers of v.d. pomp?
Ik zou eens goed op startpilot laten lopen, of op remreiniger een seconde of 20 zou zeker wel voldoende moeten zijn om alle lucht uit het systeem te halen.
Ik kan me geen ander 'beveiliging' bedenken die op de 1Y blok zit.. Stopklep activeren met 12V en hij MOET aanspringen.. Zelfs een TDI krijg je zo aan. (wel met het risico dat hij door de toeren heen gaat klimmen)
kun je het schema hier ff dumpen ?quote:Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef T42 het volgende:
[..]
stopklep is aangesloten rest nu niks
kleuren laat ik nog weten even foto van maken
kom via een schema bij een sensor uit voor de snelheid in de versnellings bak?
Wat kan er mis gaan? Of hij nou loopt op diesel of op startpilot/remreiniger.. Het is en blijft een brandstof waar de blok op draait.quote:Op maandag 3 september 2012 21:31 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
mha zo lang moet je hem echt niet op startpilot laten lopen
het is een middel dat vroeger werdt gebruikt om een koude start makelijker te maken. bij de WW gebruiken wij het om te kijken als bv een bezine motor wel een vonk heeft. heeft die een vonk, dan heb je een toerental singaal, werkend motormanagment en geen startblokkerings problemen. in de meeste gevallen
quote:The wiring diagram shows the
Yellow wire = FULL THROTTLE LIMIT VALVE N198 (what's this for)
Black/Yellow wire = IDLE SPEED BOOST ACTUATOR N123 (this is for cold start and connects to the AC when at idle)
Black = COMMENCEMENT OF INJECTION VALLVE N108 (what's this for)
Yellow/white and yellow/green = INJECTION PERIOD SENDER (seems to be a sensor of some kind, but what's it for?)
As I've said above know how to make it run but I'm interested to know what all the wires a actually for.
Wire wiring diagram also shows
Black/yellow = FUEL SHUT OFF VALVE
Yellow/white = FUEL SHUT OFF VALVE CONTROL UNIT (this comes from the immobilizer unit)
Both these wires connect into the black box that everyone says to remove.
Just interested to hear if anyone has wired this with out removing it.
vrij simpel als er lucht in de diesel toevoer zit, draait de pomp zonder diesel. en deze zal dus vrij vlot kapot draaien, door gebrek aan smeringquote:Op maandag 3 september 2012 21:40 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Wat kan er mis gaan? Of hij nou loopt op diesel of op startpilot/remreiniger.. Het is en blijft een brandstof waar de blok op draait.
Ik heb wel eens een keer een Opel Vectra op LPG 1:30 tot 2 minuuten op remreiniger laten lopen omdat de brandstofpomp kapot was en de motor een beetje op tempratuur moest zijn om te switchen naar LPG..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |