polo heeft een ander blok.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:31 schreef drdoofenshmirtz het volgende:
Een 1.6D inbouwen zal makkelijker zijn maar mijn god die zijn traag, oke het gaat wel maar liever wat meer vermogen.
Een 1.9D is best betrouwbaar, volgens mij zitten die ook in de Polo SDI enzo. Genoeg van te krijgen. Ik zou persoonlijk een blok zoeken wat je in een (sloop)auto kunt horen lopen of waar je garantie op krijgt. Wel kans dat er in de aandrijving, motorophanging en uitlaatsysteem wat moet worden gefoefeld.
alleen de motor.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:26 schreef Palomar het volgende:
Moet je dan niet veel meer ombouwen dan alleen de motor? Bijv. versnellingsbak? Koppeling? Brandstofsysteem? En kleine dingetjes zoals toerenteller, voorgloeilampje?
versnellings bak blijft zitten.quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:44 schreef Buikboor het volgende:
Mwah, onmogelijk is het niet, maar wat een pleur werk haal je je op de hals. Ik denk aan uitlaat, wisselbak met eventueel steekassen en voorassen, deel van de kabelboom, brandstofpomp + filters voor diesel, koeler, klokkenspel in dashboard, relaiskast, en misschien nog wat dingen die ik ff niet zo snel kan bedenken.
Maar het is te doen als je een donor er kompleet naast kan zetten. Owjah........daarna komt er nog een typekeuring omdat de brandstof veranderd is.
blok is op en die te koop staan hebben al meer km er op staan dan de mijne..quote:Op donderdag 8 maart 2012 18:58 schreef Captain_Ghost het volgende:
Je moet wel langs RDW keuringstation als ik het goed heb.
Maar waarom is LPG geen optie?
dat is goedkoper dan diesel. hoewel dat wel meer verbruikt dan diesel.
je kunt op bestaande motorblok laten aanpassen.
En of een andere blok met lpg installatie samen inlepelen.
word gedaan ik zelf heb geen sleutel ruimtequote:Op donderdag 8 maart 2012 19:57 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
TS vergeet je niet dat er bij een ombouw meer komt kijken dan blokkie er uit en een andere er weer in ?
passat brandstof systeem is zelfde voor benzine en diesel.quote:Op donderdag 8 maart 2012 20:06 schreef Sounddragon het volgende:
Brandstofleidingen, tank, filter, pomp, kabelboom, computers, versnellingsbak + assen en naven, waarschijnlijk zo goed als álles onder de kap, en als toetje mag je hem bij de RDW aanbieden ter keuring omdat je van brandstof, en dus belastingtarief verandert.
Bezint eer ge begint.
neej sound moet even de klepel zoekkenquote:Op donderdag 8 maart 2012 20:28 schreef Buikboor het volgende:
"82 met computers? Dacht niet dat die wagens al computers hadden hoor.
ombouw zou een dagje of 3 durenquote:Op donderdag 8 maart 2012 21:20 schreef Mercer het volgende:
Ik had altijd gedacht, hup ander blok en klaar. Helaas dus niet zo makkelijk.
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:05 schreef T42 het volgende:
passat brandstof systeem is zelfde voor benzine en diesel.
computer? wasda?
gearbox blijft dus assen enzo ook.
belasting? 1982!!!
Een dieselmotor zal een hogedruk/plunjerpomp op de motor hebben zitten voor de distributie naar de cilinders. De opvoerpomp vanaf de tank naar de motor blijft gelijk aan de benzineversie. Aangezien de hogedrukpomp bij de motor hoort net als een carburateur voor de benzine zit die bij de blokwissel inbegrepen.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912
Het ding is wegenbelastingvrij dus de belastingdienst geeft er geen zak om welke brandstof je er in pleurt. De RDW vindt het waarschijnlijk minder leuk inderdaad maar praktijk wijst uit dat de pakkans nihil is. Omkeuren is echter een formaliteit en dus zeer aan te raden.quote:Op donderdag 8 maart 2012 21:31 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Eh, een diesel heeft een andere brandstofpomp neem ik aan? of vergis ik me nou in prehistorische dieseltechniek?
Computer zal idd ontbreken, want ik had idd geen rekening gehouden met het antieke karakter van het voertuig
En de bak hetzelfde? maakten de diesels toen hetzelfde aantal toeren aan de krukas als een benzinemotor,? of neem je voortaan met een topsnelheid van een km of 80 genoegen?
Ik geloof er geen kont van dat je zomaar op diesel mag gaan rijden terwijl er benzine op je kenteken staat, ook al is hij uit 1912
Omdat dan nog steeds de koppakking kapot is met alle mogelijke gevolgen van dien.quote:
je kookt toch ook niet op diesel ?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |