vooral zijn tuin!quote:
Die man hoeft toch niet in de zon te zittenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:32 schreef Bluezz het volgende:
In augustus / september mag je niet meer in de tuin zitten
kan doler paardenlullen plaatsen!quote:
Precies...zo'n boom is helemaal niet geschikt voor zo'n kleine tuin. Het is nogal asociaal je buren met zo'n kloteboom op te schepen...quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:32 schreef donald_dick het volgende:
Ze hebben dus gewoon last van hun boom
Wat?quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:33 schreef donald_dick het volgende:
[..]
kan doler paardenlullen plaatsen!
Echt precies zoals voorspeld ook met meetlintjequote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:34 schreef Karina het volgende:
De meeste mensen denken er niet aan dat een leuk klein boompje gaat groeien tot een grote dikke boom.
zomers pak hequote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:34 schreef von_Preussen het volgende:
De hoed van mr. Visser past qua kleur niet echt bij z'n pak.
Wel een baas, met een dergelijk beige pak.
jupquote:
notenboomkwekert!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:36 schreef StephanL het volgende:
[..]
Zal wel een kweker zijn van dat soort bomen
gaan we volgenquote:
zijn twitter-fotoquote:
echte henk en ingrids!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:37 schreef KwadeAfdronk het volgende:
hoezo tokkies omdat ze misschien niet zo slim zijn
Het zijn gewoon best nette mensen van wat ik nu zie iig
omdat het een kleurling is meteen tokkies roepen, racisten!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:37 schreef KwadeAfdronk het volgende:
Inderdaad, de mensen hebben gewoon een terechte klacht. Die boom is gewoon te fors voor een dergelijke rijtjeswoningwijk.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:37 schreef KwadeAfdronk het volgende:
quote:Een notenboom kan makkelijk 15 meter hoog worden, het kan daardoor voorkomen dat de boom te groot worden voor de ruimte waar hij groeit. Als dit gebeurt moet u de notenboom snoeien. U moet de notenboom eigenlijk al snoeien voordat de boom te groot word, want hoe groter de takken zijn die u snoeit, hoe groter de wond word van de notenboom. Je moet dus al voordat de boom groot is kijken welke takken in latere stadia in de weg kunnen komen te zitten.
Als u de notenboom snoeit, moet u wel uitkijken dat u de takken niet te dicht bij de stam snoeit. Waar de tak aan de stam vast zit, bevinden zich belangrijke beschermende boom lagen. Als u de tak te dicht bij de stam snoeit, kunnen de boom lagen worden aangetast en dit kan ziektes bij de boom veroorzaken. Het is daarom raadzaam om niet te dicht bij de stam te zagen, maar in plaats daarvan ongeveer 10 centimeter vanaf de stam te snoeien. Als u dikke takken wilt wegzagen kan het gebeuren dat de tak, een stuk van de stam meetrekt, waardoor de notenboom ook sneller ziektes kan oplopen. Om dit te voorkomen moet een eerst een zaagsnede maken bij het begin van de tak, ongeveer 10 centimeter van de stam verwijderd. Daarna moet u de tak verderop afzagen. Als u dit heeft gedaan, kunt u de resterende stomp afzagen. Als u uw notenboom snoeit, zorg er dan voor dat u nooit meer dan 20% van alle takken wegsnoeit, want hoe meer takken u weg gaat snoeien, hoe meer bladeren er weggaan. En bladeren zijn nodig voor het voedsel van de notenboom. En als de notenboom te weinig voedsel binnenkrijgt, maakt de notenboom uit zichzelf nieuwe takken aan, waardoor de boom alleen nog maar groter word. Hierdoor heeft snoeien van de notenboom dus geen enkele zin.
als ik in mijn binnentuin kijk zie ik grotere bomenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:38 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad, de mensen hebben gewoon een terechte klacht. Die boom is gewoon te fors voor een dergelijke rijtjeswoningwijk.
Ik ook, tot ver boven het dak uit en de huizen hier zijn twee hoog plus zolder.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:39 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als ik in mijn binnentuin kijk zie ik grotere bomen
dan ben je nog geen tokkie als je aangeeft er last van te hebbenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:39 schreef donald_dick het volgende:
[..]
als ik in mijn binnentuin kijk zie ik grotere bomen
hier 3 hoog plus zolderverdieping en 1 boom groeit zowat op een balkon van 3 hoog, die heeft dus nooit zonquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ook, tot ver boven het dak uit en de huizen hier zijn twee hoog plus zolder.
Onze schaduwregering.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:41 schreef OProg het volgende:
De serieuze problemen van het land kan je aan deze mensen overlaten.
Die hebben in no time die 10 miljard bij elkaar geschraapt.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:41 schreef OProg het volgende:
De serieuze problemen van het land kan je aan deze mensen overlaten.
Nederlandse helden zijn het!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die hebben in no time die 10 miljard bij elkaar geschraapt.
Klopt. Laat ze het Catshuis maar in.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:41 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die hebben in no time die 10 miljard bij elkaar geschraapt.
De boomquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:42 schreef Maanvis het volgende:
Ze zitten in Restaurant 't Haasje. Ben benieuwd.. wie het haasje wordt!
nee nee, we gaan niet wilders in het voordeel zettenquote:
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:43 schreef missU het volgende:
Het is allemaal de schuld van de tuinarchitect!
We zullen zien!quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:46 schreef matthijst het volgende:
Maar ja, het leven is een teef en jij hebt pech; de boom moet weg.
Prinses Margriet is effe met andere dingen bezig gok ik.quote:
Irenequote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Prinses Margriet is effe met andere dingen bezig gok ik.
samesamequote:
pizza doet geen bomenquote:
ik moest lachenquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:47 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Prinses Margriet is effe met andere dingen bezig gok ik.
of juryquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:49 schreef donald_dick het volgende:
nee recht in eigen hand nemen doen we niet in nederland, behalve als je de overheid bent
Ik moest lachen.quote:
kunnen ze niet meer schuilen onder de notenboomquote:
Nee, net te vroeg voor die vrouw met die boom. Raar dat dat zo werkt.quote:
zal wel een crematie worden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:54 schreef matthijst het volgende:
Godverdomme, volgende week een officiele uitvaart voor die boom of wat?
Met zo'n vrouw????quote:
Of dat, het ligt er maar aan, aan welke kant je staat.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Nee, net te vroeg voor die vrouw met die boom. Raar dat dat zo werkt.
Groot kampvuurquote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:54 schreef matthijst het volgende:
Godverdomme, volgende week een officiele uitvaart voor die boom of wat?
quote:Dinsdag in De Rijdende Rechter
De steeg naast het huis van de familie Konings geeft al jaren gedoe. Dronken plassende mensen, fietsers die niet af stappen en senioren die met hun scootmobiel vastzitten in een hek. Nu denkt de Gemeente Weert de ideale oplossing te hebben gevonden: ze hebben een nieuw hek in de steeg geplaatst. Iedereen blij, denkt de gemeente, maar nee… de familie Konings is woedend. Het hek moet daar weg. Het is hun steeg!
Dinsdag 13 maart vanaf 22.20 uur op Nederland 1.
Klinkt wel interessant! Even afwachten wat voor hek het is om te bepalen of ik het een goed idee van de gemeente vind. Als het dezelfde soort hekken zijn als in eindhoven dan ben ik het er wel mee eens.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 11:24 schreef mime_negert het volgende:
Heb nog geen voorstukjes gezien, maar dit kan een hele mooie aflevering worden!
Wat voor hekken hebben ze daar dan?quote:Op dinsdag 13 maart 2012 13:57 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Klinkt wel interessant! Even afwachten wat voor hek het is om te bepalen of ik het een goed idee van de gemeente vind. Als het dezelfde soort hekken zijn als in eindhoven dan ben ik het er wel mee eens.
hekken met een slot zodat je de brandgangetjes en steegjes niet in kunt als je er niets te zoeken hebt.quote:
Als ze dat hebben gedaan, heeft de familie inderdaad geen recht tot klagenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:32 schreef Maanvis het volgende:
[..]
hekken met een slot zodat je de brandgangetjes en steegjes niet in kunt als je er niets te zoeken hebt.
Dat klinkt goedquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:22 schreef alors het volgende:
Ik zag dat voorstukje en het leek erop dat de hele buurt zich ermee ging bemoeien
... tenzij er een of ander recht van overpad is waarbij is vastgelegd dat het pad niet gehinderd mag worden door dergelijke hekken. Anders is 't wel een hele simpele zaak.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 18:53 schreef Operc het volgende:
[..]
Als ze dat hebben gedaan, heeft de familie inderdaad geen recht tot klagen
Als ze er echt niet meer in kunnen (of uit) dan wordt het interessanter.
Verjaring komt vast ook wel weer om de hoek kijkenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:34 schreef Sirolf het volgende:
[..]
... tenzij er een of ander recht van overpad is waarbij is vastgelegd dat het pad niet gehinderd mag worden door dergelijke hekken. Anders is 't wel een hele simpele zaak.
Leuk, vechtenquote:Op dinsdag 13 maart 2012 17:22 schreef alors het volgende:
Ik zag dat voorstukje en het leek erop dat de hele buurt zich ermee ging bemoeien
Over het algemeen staat de Rijdende rechter niet perse voor hyper intelligente zaken, maar vermakelijk is het altijd wel.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:34 schreef Sirolf het volgende:
[..]
... tenzij er een of ander recht van overpad is waarbij is vastgelegd dat het pad niet gehinderd mag worden door dergelijke hekken. Anders is 't wel een hele simpele zaak.
Klopt, maar over het algemeen zijn er vaak nog wel meerdere oplossingen mogelijk. Anders wordt de uitzending wel héél kort.quote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:57 schreef Operc het volgende:
[..]
Over het algemeen staat de Rijdende rechter niet perse voor hyper intelligente zaken, maar vermakelijk is het altijd wel.
Komt vooral nog wel eens voor dat ze de verkeerde hebben aangeklaagd (zoals aan het begin van dit seizoen met dat vakantiehuisje)
Zo heerlijk al die SBS6 plaatjes.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 22:58 schreef Zipportal het volgende:
Die boom moet weg maar.....
[ afbeelding ]
Das waar. Ook tof dat Visser vaak een plottwist in zijn uitspraak heeftquote:Op dinsdag 13 maart 2012 21:58 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Klopt, maar over het algemeen zijn er vaak nog wel meerdere oplossingen mogelijk. Anders wordt de uitzending wel héél kort.
Komt visser weer met z'n meetlatjequote:
Kunnen de eisers niet een paint ter verduidelijking plaatsen!?quote:
Eerst stond er een hek half op de stoep. Dit vond de buurman niet leuk-> burenstemming-> hek wordt verder in de steeg geplaatst. Eiser boos.quote:
Een typische Nederlandse trekje he!quote:Op dinsdag 13 maart 2012 22:29 schreef Karina het volgende:
Ah nu komt de aap uit de mouw: als hij verkoopt is het minder waard denkt hij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |