abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 7 maart 2012 @ 08:52:36 #201
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108810291
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:27 schreef malleable het volgende:

[..]

Ach over een paar jaar komt er een televisie programma die het leuk vind om bij de kinderen van rutger aan te bellen en te vragen wat ze er van vinden dat hun papa een arrogante klootzak zonder fatsoen is. Kijken wat rutger daar van vindt, moet kunnen toch?
Waskracht van de VPRO heeft destijds (jaren '90) een keer het huis (met vrouw en kind) van Willibrord Frequin hinderlijk gevolgd. Dat escaleerde ook binnen de kortste keren. Lollige TV was dat.
Life is what you make it.
pi_108810297
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:49 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Vreemde reacties vind ik dit. Juist dit soort zaken biedt voer voor discussie, omdat er aan alle kanten van het spectrum voor- en tegenstanders zijn. Er zijn veel ernstiger zaken in NWS waar veel minder op gereageerd wordt, omdat iedereen het dan wel eens is.
Als er geen nieuwe argumenten of feiten op tafel komen is het een herhaling van zetten van voor en tegenstanders of een lullig feitje waarbij het door beide partijen uit verband wordt getrokken.

Als jij dat boeiend kan vinden be my guest. Maar feitelijk heeft het natuurlijk weinig inhoud. De discussie en de gebeurtenis.
  woensdag 7 maart 2012 @ 08:54:35 #203
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_108810313
quote:
2s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:52 schreef Schanulleke het volgende:

Waskracht van de VPRO heeft destijds (jaren '90) een keer het huis (met vrouw en kind) van Willibrord Frequin hinderlijk gevolgd.
Ze hadden een huis op wielen?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  woensdag 7 maart 2012 @ 08:58:07 #204
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108810365
quote:
11s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

Het huis bewoog mee met de draaiing van de aarde.
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 10:53:56 #205
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108813114
quote:
11s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:54 schreef Copycat het volgende:

[..]

zou het je verbazen bij Wilibrord?

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:47 schreef Godtje het volgende:
9 topics over eigenlijk..... niks. Een vervelend jongetje en een onvolwassen kerel.
Een nieuw FOK! hoogtepunt dieptepunt.
hoezo een dieptepunt?

fok! is een discussieforum en een discussie die 9 topics van 300 posts loopt is absoluut niets negatiefs in onze ogen, het onderwerp is bijzaak ... het is ook (nog lang) geen hoogtepunt trouwens *)

een dieptepunt zou zijn als iemand een topic opent waarna 'lul niet' de enige reactie is

[ Bericht 50% gewijzigd door sp3c op 07-03-2012 10:59:20 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 11:11:57 #206
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108813589
anyways, dit vind ik wel een mooie

de politie laat zien hoe het moet!

je hebt eerst het eerste item met agenten die onwijs knullig met Rutger en co. omgaan, de polite belt hem om daar nog is over te praten, Rutger denkt 'haha dat word lachen!' en gaat er met camera op af, de woordvoerder laat zich niet zo makkelijk pakken en geeft gewoon netjes antwoord op de dommige vragen waardoor een soort discussie ontstaat waarin hij Rutger onder de tafel lult _O_

dat moesten meer mensen doen en ik heb wel min of meer respect voor Powned dat ze dit ook gewoon hebben uitgezonden hebben :Y
jammer dat het ophoud voor ze met de staart tussen de benen afdruipen
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2012 @ 11:13:45 #207
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108813642
Ach lul niet!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 11:19:36 #208
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108813839
ik lul hele dagen vol ouwe!
  † In Memoriam † woensdag 7 maart 2012 @ 11:22:17 #209
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_108813920
Daar kreeg Rutger geen speld tussen. Zo kan het ook!
  Moderator woensdag 7 maart 2012 @ 11:25:44 #210
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_108814031
ik vind dat echt wel mooiere tv dan die van Kinnigingen met zijn plomp verhaal _O_
pi_108838333
ok 9 topics samenvattend:
Rutger is een lul, maar heeft geen ballen.
Kinneging heeft wel ballen en kennelijk ook een lul, want zijn vrouw is zwanger,
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 maart 2012 @ 21:00:10 #212
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_108838709
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 07:43 schreef DS4 het volgende:

Maar ik lees hierboven dat jij wat moeite hebt met situaties uit elkaar houden en verschillen herkennen, waardoor je ook denkt dat ik mijzelf tegen heb gesproken...
Je hebt jezelf dan namelijk ook tegengesproken zijn aangeziende twee vragen ook situatie-vrij zijn:

Wat doe jij met personen die zich hinderlijk voor je voordeur ophouden en na herhaaldelijk vragen niet wil vertrekken?

En als iemand zich hinderlijk voor je voordeur ophoudt en na herhaaldelijk vragen niet wil vertrekken: hoeveel agressie is dan veroorloofd?

Waar zit het verschil in situatie?
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 maart 2012 @ 21:03:28 #213
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_108838901
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 07:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ehhh, NEE!
Mevr. Tahir had dus geen aanmerkingen op het gedrag van dhr Castricum en hij stond niet de volgende dag onaangekondigd op de stoep? Goh, OK ...
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:06:41 #214
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_108839086
quote:
Heeft de Prugel Prof gevraagd of ze weg wilden gaan? Nee dus
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 maart 2012 @ 21:07:47 #215
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_108839154
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 08:44 schreef DS4 het volgende:

1) Net zo min als dat wat Rutger doet ook maar enigszins hetzelfde is als een groepje jongeren die doelbewust gaan klieren met het doel vervelend te zijn.

2) Alles wat Rutger doet wordt zo uit proportie getrokken dat als we hetzelfde doen met de acties van Kinneging dat we moeten afvragen of wat Rutger doet nu echt een reden is om beide knieschijven kapot te schieten...

3) Op dat niveau zijn we beland om het gedrag van die kale gek goed te praten. En dat allemaal omdat Rutger niet lief gevonden wordt...
1) Daar kunnen we van mening verschillen: je zou zelfs kunnen stellen dat wat Rutger doet minstens zo schadelijk is door met geknipte filmpjes mensen publiekelijk voor lul te zetten. Zeker als-ie onverwachts en ongevraagd bij je voor de deur staat. Als het in de publieke ruimte is en de persoon is in functie dan zal je me daar niet over horen: is het in de privesfeer vind ik het idd vergelijkbaar met doelbewust klieren.

2) Ik vind dat geen van beiden in de knieen geschoten dient te worden. Ik kan alleen begrip opbrengen voor de reactie van iemand die op een dergelijk wijze onverwacht en ongewenst in de privesfeer een camera voor de neus krijgt.

3) Je kan Kinneging een malloot vinden (ik vind ook van het merendeel van zijn ideeen vreemd), maar ik vind het toegepaste fysiek niet buitenproportioneel voor de situatie en verwacht ook dat geen enkele rechter dat zal vinden. Ik vind het niet handig en ik vind het niet chique en ik hoop het niet zelf zo te doen. Maar om te doen alsof hij volkomen doorgedraaid deed is ook overdreven.

Ik leg duidelijk uit waarom ik het gedrag enigszins begrijpelijk en niet buitenproportioneel vind. Dat heeft verder weinig te maken met de persoon Rutger Castricum. Die moet vooral blijven interviewen. Maar niet onverwacht bij iemand in de privesfeer met een camera op de stoep staan.

[ Bericht 6% gewijzigd door Doc op 07-03-2012 21:17:00 ]
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 maart 2012 @ 21:18:05 #216
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_108839793
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heeft de Prugel Prof gevraagd of ze weg wilden gaan? Nee dus
Heb ik het in die vragen specifiek over dhr Kinneging?

(daarnaast maakt hij dat wel kenbaar in die 5 minuten film ;))
pi_108839895
quote:
Ik heb gezegd dat als de deur dichtdoen het probleem oplost dat ik daar voor zou kiezen. Was dat te moeilijk voor je?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_108839977
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:03 schreef Doc het volgende:

Mevr. Tahir had dus geen aanmerkingen op het gedrag van dhr Castricum en hij stond niet de volgende dag onaangekondigd op de stoep? Goh, OK ...
Spreek jij geen Nederlands ofzo?
pi_108840559
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:07 schreef Doc het volgende:

1) Daar kunnen we van mening verschillen:
Dat blijkt.

quote:
2) Ik vind dat geen van beiden in de knieen geschoten dient te worden. Ik kan alleen begrip opbrengen voor de reactie van iemand die op een dergelijk wijze onverwacht en ongewenst in de privesfeer een camera voor de neus krijgt.
En ik niet. Om te beginnen had Kinneging als hij dan toch de deur niet dicht wilde doen eerst normaal moeten verzoeken of de heren wilden vertrekken. Daar begin je mee. Niet eerst handtastelijk worden en dan pas vragen.

quote:
3) Je kan Kinneging een malloot vinden (ik vind ook van het merendeel van zijn ideeen vreemd), maar ik vind het toegepaste fysiek niet buitenproportioneel voor de situatie en verwacht ook dat geen enkele rechter dat zal vinden.
Of het strafbaar is, is een tweede. Maar ik garandeer je dat de meeste rechters zijn reactie op zijn minst "niet fraai" zullen vinden.

quote:
Ik vind het niet handig en ik vind het niet chique en ik hoop het niet zelf zo te doen. Maar om te doen alsof hij volkomen doorgedraaid deed is ook overdreven.
Dat laatste heb je mij dan ook niet horen zeggen. Of zien schrijven...

quote:
Ik leg duidelijk uit waarom ik het gedrag enigszins begrijpelijk en niet buitenproportioneel vind. Dat heeft verder weinig te maken met de persoon Rutger Castricum. Die moet vooral blijven interviewen. Maar niet onverwacht bij iemand in de privesfeer met een camera op de stoep staan.
Journalistiek heeft de overval nut.

Ik zal je dat uitleggen. Meestal gebeurt de overval per telefoon. Journalist van de krant... Ik had (want inmiddels ben ik niet meer zo interessant voor de media, aangezien ik die functie niet meer bekleed) mijn secretaresse geïnstrueerd dat bij journalisten ik per definitie in bespreking was en het verzoek of men de vragen schriftelijk kon stellen, ik zou pas de volgende dag beschikbaar zijn, maar vragen zouden wel per email beantwoord worden. Omdat journalisten bij een krant de volgende dag hun stukkie willen (iha) deden de meesten daar aan mee.

Vervolgens gingen de vragen langs meerdere personen, waaronder de communicatieafdeling, zodat er een heerlijke brij van nutteloosheid over het antwoord lag.

Dus hoe lastig de confrontatie ook is (of kan uitpakken)... ik snap hem wel. Het nadeel van bovenstaande was wel dat er klootzakjes waren die mijn mobiele nummer gingen verklikken aan bepaalde journalisten. Nou, dat is leuk!

Nee dus, maar het is gewoon hun vak. En ik koos nu eenmaal voor een functie waarbij ik te maken kreeg met journalisten. Dan moet je niet zeuren. En dat geldt dus ook voor Kinneging en zijn vrouw. Die zoeken het gewoon op.
  woensdag 7 maart 2012 @ 21:47:48 #220
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108841590
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 11:11 schreef sp3c het volgende:
anyways, dit vind ik wel een mooie

de politie laat zien hoe het moet!

je hebt eerst het eerste item met agenten die onwijs knullig met Rutger en co. omgaan, de polite belt hem om daar nog is over te praten, Rutger denkt 'haha dat word lachen!' en gaat er met camera op af, de woordvoerder laat zich niet zo makkelijk pakken en geeft gewoon netjes antwoord op de dommige vragen waardoor een soort discussie ontstaat waarin hij Rutger onder de tafel lult _O_
Leuk filmpje. _O_
quote:
dat moesten meer mensen doen en ik heb wel min of meer respect voor Powned dat ze dit ook gewoon hebben uitgezonden hebben :Y
[...]
Ja, inderdaad. Net als het 'ruwe materiaal' met Kinneging. :s)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_108859840
Dat het "omgaan met Rutger" ook heel anders kan bewijst onderstaand filmpje.
Die Duitse ambassademedewerker die na 3 minuten in beeld komt kan zo spindokter worden voor
de Ella Vogelaars en al die andere zure Hollandse politici.
Wat een sympathieke man. Gewoon de poort dichthouden en even vriendelijk de boot afhouden.
Onder het mom van: Dit is mijn taak, dit is mijn beleid en dit is mijn verhaal.
En dat kan ik aan iedere journalist uitleggen. En daar investeer ik een aantal minuten in.
Op die manier kun je je karakter ook positief etaleren bij een confrontatie met Rutger.

Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_108861834
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 12:44 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Dat het "omgaan met Rutger" ook heel anders kan bewijst onderstaand filmpje.
Alles kan altijd anders. Gelukkig maar
Is het niet veel simpeler dat Rutger zich aanpast aan zijn potentiële duizenden slachtoffers, dan al die duizenden aan hem.
Die stalkerr is geen koningin ofzo..
pi_108862832
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 13:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Alles kan altijd anders. Gelukkig maar
Is het niet veel simpeler dat Rutger zich aanpast aan zijn potentiële duizenden slachtoffers, dan al die duizenden aan hem.
Die stalkerr is geen koningin ofzo..
politici worden gekozen door het volk. Het volk kijkt en leest media. Met name commerciele media hebben daarbij het meest recht van spreken omdat zij hun broek op kunnen houden dankzij het volk dat hen betaalt. Het volk krijgt de journalisten die ze wensen. Anders zouden ze die media niet betalen. Dus moeten de politici niet zeuren als ze moeten omgaan met journalisten. Dat is hun taak. Bij ieder beroep moet je leren omgaan met allerlei typen mensen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_108863947
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:18 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

politici worden gekozen door het volk. Het volk kijkt en leest media. Met name commerciele media hebben daarbij het meest recht van spreken omdat zij hun broek op kunnen houden dankzij het volk dat hen betaalt. Het volk krijgt de journalisten die ze wensen. Anders zouden ze die media niet betalen. Dus moeten de politici niet zeuren als ze moeten omgaan met journalisten. Dat is hun taak. Bij ieder beroep moet je leren omgaan met allerlei typen mensen.
Rutger is een stalker vermomd als journalist. Je redenering gaat niet op.
In deze Kinnegingzaak zijn prof Kinnegingen en vrouw geen politici.. Ook hier gaat je redenering niet op.
Bovendien is journalist zijn geen vrijbrief om mensen te stalken en af te zeiken.

Kap eens met die verering van dat huftertje . Niet zijn duizenden slachtoffers moeten maar meelachen met hem en net doen alsof het allemaal leuk is..... hij moet zich aanpassen en wat normaler met mensen omgaan.

Journalisten als vd Brink, Knevel, Pauw, Witteman kunnen scherpe vragen stellen en toch mensen in hun waarde laten. Zij zullen ook niet zo met draaiende camera mensen overvallen om ze voor paal te zetten. Zij vragen meestal of ze een interview kunnen doen en de camera staat uit.
  donderdag 8 maart 2012 @ 15:56:40 #225
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_108866038
Werkelijk... nog steeds?

_O-

V.
Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:23:16 #226
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_108869331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 14:55 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Journalisten als Witteman kunnen scherpe vragen stellen en toch mensen in hun waarde laten.
Ja, vraag maar aan Fransie Bauer en Frank Boeijend. Dat dedain waarmee die grachtengordellul op muzikanten uit 'het populaire genre' neerkijkt ......
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:25:02 #227
3647 B.R.Oekhoest
pi_108869400
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:23 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ja, vraag maar aan Fransie Bauer en Frank Boeijend. Dat dedain waarmee die grachtengordellul op muzikanten uit 'het populaire genre' neerkijkt ......
waarbij onze Nijmegenaar kwalitatief wel wat hoger staat dan Fransie natuurlijk
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
pi_108869672
quote:

Iedereen met een goed gehoor kijkt op dat genre neer...
pi_108869759
quote:

[..]

Sarcasme? :')
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:37:51 #230
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_108869802
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 15:56 schreef Verbal het volgende:
Werkelijk... nog steeds?

_O-

V.
Jazeker. Het komt net een beetje op gang. *)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_108869898
quote:

[..]

Bij Frans Bauer zou het terecht zijn als de journalist hem eens een flinke klap voor zijn kanis zou geven. De kansloze kamper.
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:45:16 #232
3647 B.R.Oekhoest
pi_108870049
quote:
10s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:33 schreef DS4 het volgende:

[..]

Iedereen met een goed gehoor kijkt op dat genre neer...
Dat mag, maar dan moet je ze niet uitnodigen als je ze toch niet serieus neemt
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:46:23 #233
3647 B.R.Oekhoest
pi_108870082
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

Bij Frans Bauer zou het terecht zijn als de journalist hem eens een flinke klap voor zijn kanis zou geven. De kansloze kamper.
MARIS!!! HIHIHIHI, ZE SLAAN ME!!!
  donderdag 8 maart 2012 @ 17:47:20 #234
3647 B.R.Oekhoest
pi_108870119
Maar goed, point made: ook gevestigde journalisten als Paultje W. zijn niet altijd even respectvol, net als Rukter.

Voor de volledigheid:

pi_108877596
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:47 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Maar goed, point made: ook gevestigde journalisten als Paultje W. zijn niet altijd even respectvol, net als Rukter.

Voor de volledigheid:

:D

Frans Bauer die even die zelfingenomen Jeroen Pauw op zijn plek zet _O_
  donderdag 8 maart 2012 @ 20:56:01 #236
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_108878453
We drijven een beetje af, of doen we nu maar gelijk alle "journalisten" in de ban?
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
pi_108878498
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 20:56 schreef sorcees het volgende:
We drijven een beetje af, of doen we nu maar gelijk alle "journalisten" in de ban?
Ach, waarom niet ? :')
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 maart 2012 @ 21:49:28 #238
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_108881869
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Spreek jij geen Nederlands ofzo?
Ik spreek beter Nederlands dan jij het blijkbaar kan lezen.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 maart 2012 @ 21:51:52 #239
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_108882022
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:19 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb gezegd dat als de deur dichtdoen het probleem oplost dat ik daar voor zou kiezen. Was dat te moeilijk voor je?
Dat was inderdaad een van de twee antwoorden. Wat jammer was dat je ook een tweede heel ander antwoord gaf.

Hoogleraar vliegt Rutger naar keel (9)

Kan je nog aangeven waarbij de vragen van situatie van elkaar verschilden. Dat was het enorme punt dat je gaf, maar ik heb nog steeds niet gehoord waar dat verschil nou in zat.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 8 maart 2012 @ 22:16:08 #240
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_108883485
quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat blijkt.

[..]

En ik niet. Om te beginnen had Kinneging als hij dan toch de deur niet dicht wilde doen eerst normaal moeten verzoeken of de heren wilden vertrekken. Daar begin je mee. Niet eerst handtastelijk worden en dan pas vragen.

[..]

Of het strafbaar is, is een tweede. Maar ik garandeer je dat de meeste rechters zijn reactie op zijn minst "niet fraai" zullen vinden.

[..]

Dat laatste heb je mij dan ook niet horen zeggen. Of zien schrijven...

Als ik dit zo nalees denk ik eigenlijk dat we het gewoon eens zijn: wat Kinniging deed was niet handig en niet chique (hetgeen ik ook al enkele malen meldde). Ik zou denk ikgeen termen als grafmongool en maloot gebruiken om hem te beschrijven zoals jij doet - althans niet daar waar het deze actie hier betreft. Ik denk dat ik deze gewoon wat milder ben in het begrijpen van mensen ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 7 maart 2012 21:30 schreef DS4 het volgende:

Journalistiek heeft de overval nut.

Ik zal je dat uitleggen. Meestal gebeurt de overval per telefoon. Journalist van de krant... Ik had (want inmiddels ben ik niet meer zo interessant voor de media, aangezien ik die functie niet meer bekleed) mijn secretaresse geïnstrueerd dat bij journalisten ik per definitie in bespreking was en het verzoek of men de vragen schriftelijk kon stellen, ik zou pas de volgende dag beschikbaar zijn, maar vragen zouden wel per email beantwoord worden. Omdat journalisten bij een krant de volgende dag hun stukkie willen (iha) deden de meesten daar aan mee.

Vervolgens gingen de vragen langs meerdere personen, waaronder de communicatieafdeling, zodat er een heerlijke brij van nutteloosheid over het antwoord lag.

Dus hoe lastig de confrontatie ook is (of kan uitpakken)... ik snap hem wel. Het nadeel van bovenstaande was wel dat er klootzakjes waren die mijn mobiele nummer gingen verklikken aan bepaalde journalisten. Nou, dat is leuk!

Nee dus, maar het is gewoon hun vak. En ik koos nu eenmaal voor een functie waarbij ik te maken kreeg met journalisten. Dan moet je niet zeuren. En dat geldt dus ook voor Kinneging en zijn vrouw. Die zoeken het gewoon op.
Een overval wil ik nog wel snappen, maar een in de privesfeer vind ik ongepast. Zoals jij het onprettig vond dat je mobiele nummer bekend was vond Kinneging het buitengewoon onprettig dat zijn voordeur zo duidelijk in beeld kwam. Hij was bereid te praten - maar niet in de privesfeer. Ik kan me zo voorstellen dat jij dat ook buitengewoon vervelend had gevonden zo bij je voordeur overvallen te worden.

Het gaat me hier dan ook om het principe - en zeker niet om Rutger Castricum - dat je mensen van wie je de mening opmerkelijk vind cq niet bevalt niet overvalt bij de voordeur in de privesfeer. En dan maakt het niet uit of iemand journalist is. Vooral met een camera direct aan de deur is het intimiderend/bedreigend. Het is ook niet goed voor de vrijheid van meningsuiting dat je op basis van je al dan niet domme mening in de privesfeer hiermee te maken kan krijgen. De volgende stap is dat de politie bij je voordeur langskomt als je kritiek hebt op de politie...

Dus de strategie van de "overval" wil ik best nog wel accepteren, maar dan wel in de publieke arena en niet bij je thuis.
pi_108887382
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 17:45 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

Dat mag, maar dan moet je ze niet uitnodigen als je ze toch niet serieus neemt
Ze zouden inderdaad nooit op de tv moeten verschijnen. En ook niet op de radio. Hell... ze zouden het huis niet meer uit moeten mogen.
pi_108887470
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:49 schreef Doc het volgende:

Ik spreek beter Nederlands dan jij het blijkbaar kan lezen.
Ik 'hoor' het je zeggen.
pi_108887605
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 21:51 schreef Doc het volgende:

Dat was inderdaad een van de twee antwoorden. Wat jammer was dat je ook een tweede heel ander antwoord gaf.

Hoogleraar vliegt Rutger naar keel (9)
Voor iemand die claimt Nederlands goed te beheersen valt op dat jij kennelijk totaal niet begrijpt dat daar een algemene opmerking staat.

quote:
Kan je nog aangeven waarbij de vragen van situatie van elkaar verschilden. Dat was het enorme punt dat je gaf, maar ik heb nog steeds niet gehoord waar dat verschil nou in zat.
Lees even terug, want dat heb ik al aangegeven. Je weet wel, zaken als "rutger kun je niet vergelijken met klierende jongeren".
pi_108887861
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 22:16 schreef Doc het volgende:

Ik denk dat ik deze gewoon wat milder
Die kans is aardig groot! ;)

quote:
Een overval wil ik nog wel snappen, maar een in de privesfeer vind ik ongepast. Zoals jij het onprettig vond dat je mobiele nummer bekend was vond Kinneging het buitengewoon onprettig dat zijn voordeur zo duidelijk in beeld kwam. Hij was bereid te praten - maar niet in de privesfeer. Ik kan me zo voorstellen dat jij dat ook buitengewoon vervelend had gevonden zo bij je voordeur overvallen te worden.

Het gaat me hier dan ook om het principe - en zeker niet om Rutger Castricum - dat je mensen van wie je de mening opmerkelijk vind cq niet bevalt niet overvalt bij de voordeur in de privesfeer. En dan maakt het niet uit of iemand journalist is. Vooral met een camera direct aan de deur is het intimiderend/bedreigend. Het is ook niet goed voor de vrijheid van meningsuiting dat je op basis van je al dan niet domme mening in de privesfeer hiermee te maken kan krijgen. De volgende stap is dat de politie bij je voordeur langskomt als je kritiek hebt op de politie...

Dus de strategie van de "overval" wil ik best nog wel accepteren, maar dan wel in de publieke arena en niet bij je thuis.
Ik snap dat het niet prettig is, maar ik heb rutger ook nooit willen verdedigen. Ik veroordeel gewoon de reactie.

Als een kind sneeuwballen tegen een auto aan gooit vind ik dat ook niet goed (iemand kan schrikken en daardoor van de weg raken), maar uitstappen en een kind een pak slaag geven is dan nog steeds niet goed.

Dat is het punt wat ik heb gemaakt: de reactie is niet goed.
pi_108889445
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:22 schreef DS4 het volgende:

[..]

Die kans is aardig groot! ;)

[..]

Ik snap dat het niet prettig is, maar ik heb rutger ook nooit willen verdedigen. Ik veroordeel gewoon de reactie.

Als een kind sneeuwballen tegen een auto aan gooit vind ik dat ook niet goed (iemand kan schrikken en daardoor van de weg raken), maar uitstappen en een kind een pak slaag geven is dan nog steeds niet goed.

Dat is het punt wat ik heb gemaakt: de reactie is niet goed.
Voor iemand die Rutger niet wilt verdedigen zit je erg veel tijd te besteden hem te verontschuldigen door te wijzen op de fouten van zijn slachtoffer.
Je verdedigt hem dus wel, door de "schuld" voortdurend bij de slachtoffers van Rutger te zetten.
Niet kies van je.
Je hebt wel gelijk in dit: Natuurlijk had de prof de deur gewoon moeten dichtgooien.
Klaar uit.
Dat zou ik gedaan hebben.
Dat deed hij niet... en het was onvermijdelijk dat Rutger na 8 of 9 jaar mensen virtueel , audio-visueel te bedreigen en af te zeiken ooit een agressieve reactie direct op het lijf krijgt. What goes around comes around.
Dat zit je voortdurend onder tafel te schuiven door de meeste schuld bij de prof te leggen.

Er is een analogie vaagjes met van Gogh.
Natuurlijk was zijn moordenaar hardstikke fout.
Maar zo onschuldig was van Gogh niet. Hij kreeg de agressie die hij uitlokte met zijn haatdragend gedrag naar mensen van een bepaald geloof of geloofsafkomst.
Heeft van Gogh mensen ooit lijfelijk bedreigd . Nee... en nee..
Maar wel werd hij bedreigend in de bestaanszekerheid van groepen mensen
De rust dat men in Nederland kan blijven en zich veilig kan voelen.
Een beetje zie je dat ook in deze afffaire . Rutger is een bedreiging voor mensen. Hij maakt ze publiekelijk af voor honderdduizenden mensen met zijn overvaltechnieken.
Hij weet zelfs het huisadres van de prof te achterhalen en gaat bedreigend doen bij zijn voordeur.
Goed.. de prof moet zijn handjes thuis houden.
Rutger ook.. Letterlijk zijn handjes met microfoon en camera niet bij andermans voordeur brengen en hen bedreigen met hen landelijk op tv voor schut te zetten.
Comes around, goes around.
pi_108891953
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 00:03 schreef Bluesdude het volgende:

(...)
Heel fris weer.
anonieme razernist
pi_108892465
quote:
14s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 01:51 schreef NoCigar het volgende:

[..]

Heel fris weer.
Het wordt warmer ... we zitten al in maart
  vrijdag 9 maart 2012 @ 09:31:46 #248
3647 B.R.Oekhoest
pi_108894615
quote:
0s.gif Op donderdag 8 maart 2012 23:13 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ze zouden inderdaad nooit op de tv moeten verschijnen. En ook niet op de radio. Hell... ze zouden het huis niet meer uit moeten mogen.
Net zoals mensen met een IQ onder de 90 niet op een vliegtuig zouden mogen stappen
pi_108895956
zijn er al vorderingen in de zaak
  vrijdag 9 maart 2012 @ 10:21:55 #250
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_108896319
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 maart 2012 00:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Voor iemand die Rutger niet wilt verdedigen zit je erg veel tijd te besteden hem te verontschuldigen door te wijzen op de fouten van zijn slachtoffer.
Je verdedigt hem dus wel, door de "schuld" voortdurend bij de slachtoffers van Rutger te zetten.
Niet kies van je.
Je hebt wel gelijk in dit: Natuurlijk had de prof de deur gewoon moeten dichtgooien.
Klaar uit.
Dat zou ik gedaan hebben.
Dat deed hij niet... en het was onvermijdelijk dat Rutger na 8 of 9 jaar mensen virtueel , audio-visueel te bedreigen en af te zeiken ooit een agressieve reactie direct op het lijf krijgt. What goes around comes around.
Dat zit je voortdurend onder tafel te schuiven door de meeste schuld bij de prof te leggen.

Natuurlijk was zijn moordenaar hardstikke fout.
Maar zo onschuldig was van Gogh niet. Hij kreeg de agressie die hij uitlokte met zijn haatdragend gedrag naar mensen van een bepaald geloof of geloofsafkomst.
Heeft van Gogh mensen ooit lijfelijk bedreigd . Nee... en nee..
Maar wel werd hij bedreigend in de bestaanszekerheid van groepen mensen
De rust dat men in Nederland kan blijven en zich veilig kan voelen.
Een beetje zie je dat ook in deze afffaire . Rutger is een bedreiging voor mensen. Hij maakt ze publiekelijk af voor honderdduizenden mensen met zijn overvaltechnieken.
Hij weet zelfs het huisadres van de prof te achterhalen en gaat bedreigend doen bij zijn voordeur.
Goed.. de prof moet zijn handjes thuis houden.
Rutger ook.. Letterlijk zijn handjes met microfoon en camera niet bij andermans voordeur brengen en hen bedreigen met hen landelijk op tv voor schut te zetten.
Uit je redenatie volgt dat je het ook wel zou begrijpen en vergoeilijken als jij fysiek zou worden belaagd vanwege deze weerzinwekkende post?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')