haha, jij bent geen modje meerquote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:42 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Anders zou het ook geen terechte klacht zijn he.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:42 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Anders zou het ook geen terechte klacht zijn he.
maar wel van kattenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:44 schreef Frank_Drebin het volgende:
Mensen zijn bang voor spinnen omdat je ze vaak op een onverwacht moment tegenkomt. Daarbij zijn ze harig en hebben ze veel poten wat het dramatisch effect versterkt.
Overigens zijn het nuttige beestjes en die hoor je te respecteren. Als je trouwens een paar katten neem heb je geen last meer van spinnen.
Ik ben aan het eten jaquote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:45 schreef RedFever007 het volgende:
[ afbeelding ]
Deze dingen, die zijn pas ranzig![]()
![]()
In totaal zijn het er natuurlijk iets meer dan tientallen. Een gemiddeld huis heeft er zo'n 1500.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:42 schreef wise het volgende:
das gewoon een huisspin. Die zijn meestal met tientallen aanwezig rond en in huizen. Dus je zult er wel meer tegenkomen
Gister was het wel warmquote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:52 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Vind het weer vrij troosteloos![]()
Geen zon te bekennen
Nee, maar wel door de zon gefietstquote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:55 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Heb je lekker in de zon gelegen?
Wat je maar gewoon noemt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:42 schreef wise het volgende:
das gewoon een huisspin. Die zijn meestal met tientallen aanwezig rond en in huizen. Dus je zult er wel meer tegenkomen
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:43 schreef Paxcon het volgende:
Ik werd een keer wakker en toen zat er zo'n beest naast me op de muur, waar m'n bed tegenaan staat. Ik ben me toen helemaal kapot geschrokken
Op zich een hele prestatie dat je nog gewoon kan FOK!ken na zo'n avontuur.quote:
japan?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:05 schreef BlueMage het volgende:
Zo'n vliegend hert geval in Frankrijk landde op 'n folder die ik aan 't lezen was, toen schrok ik wel even.Achteraf had ik 'm misschien moeten vangen en verkopen aan Japan, maar ja.
Spinnen zijn absoluut niet vies maar bijzonder schoon. Tevens zijn het bijzonder nuttige en verbazingwekkend innovatieve diertjes die gerespecteerd horen te worden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:01 schreef ploegende_boer het volgende:
Terechte klacht, ik werd afgelopen zomer midden in de nacht wakker, kroop er zo'n vies kutbeest over m'n bed.![]()
![]()
Ik kan me uit 'n ander topic herinneren dat Japanners veel geld betalen voor de grote exemplaren van die insecten. Vraag me niet wat ze er mee gaan doen.quote:
Daar denk ik ook echt aan als spiderman me ontwaakt midden in de nacht.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:07 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Spinnen zijn absoluut niet vies maar bijzonder schoon. Tevens zijn het bijzonder nuttige en verbazingwekkend innovatieve diertjes die gerespecteerd horen te worden.
Same herequote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:21 schreef White_Flower het volgende:
In paniek mep ik ze gelijk kapot tegen de muur, maar dan blijft er wel een zwarte plek over helaas.
Netjes om een compleet hulpeloos en onschuldig wezen dat niemand kwaad doet direct kapot te slaan.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:21 schreef White_Flower het volgende:
In paniek mep ik ze gelijk kapot tegen de muur, maar dan blijft er wel een zwarte plek over helaas.
Macht is een mooi dingquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:25 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Netjes om een compleet hulpeloos en onschuldig wezen dat niemand kwaad doet direct kapot te slaan.
Sorry, maar ze zijn gewoon eng.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:25 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Netjes om een compleet hulpeloos en onschuldig wezen dat niemand kwaad doet direct kapot te slaan.
Inderdaad, wie speelde er vroeger niet voor godheid in het bijzijn van een mierenkolonie.quote:
Ik vind doorgaans een hoop mensen veel enger dan spinnen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:28 schreef White_Flower het volgende:
[..]
Sorry, maar ze zijn gewoon eng.
Ja, dat is ook wel weer zo.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:30 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik vind doorgaans een hoop mensen veel enger dan spinnen.
Ze kruipen weer uit de stofzuigerquote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:29 schreef Quisho het volgende:
Ja spinnen zijn ook eng.
Ik weiger om te gaan slapen als ik weet dat er nog een spin in mijn kamer rondloopt. Daarom probeer ik eerst die op te stofzuigen.
Daarom zet ik de stofzuiger daarna altijd beneden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:36 schreef White_Flower het volgende:
[..]
Ze kruipen weer uit de stofzuiger
Of een propje erin, dan kunnen ze er niet meer uit.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:37 schreef Quisho het volgende:
[..]
Daarom zet ik de stofzuiger daarna altijd beneden.
Stofzuiger is gewoon de dood voor een spin. Wat denk je dat er gebeurd als je met een relatief enorme snelheid in een gigantisch apperaat gezogen wordten daarbinnen is er een storm op orkaankracht maar in plaats van regen met stof en harde deeltjes?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:36 schreef White_Flower het volgende:
[..]
Ze kruipen weer uit de stofzuiger
Spin = geen insectquote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:01 schreef haan33 het volgende:
Insectenmogen gelijk een nekschot krijgen!
duuh, iedereen weet dat het een vis isquote:
De ballen. Moeten ze maar niet mijn huis in komen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:02 schreef Dven het volgende:
[..]
Stofzuiger is gewoon de dood voor een spin. Wat denk je dat er gebeurd als je met een relatief enorme snelheid in een gigantisch apperaat gezogen wordten daarbinnen is er een storm op orkaankracht maar in plaats van regen met stof en harde deeltjes?
Sowieso belachelijk dat je dat een beest waar je geen last van hebt aandoet, laat staan als het nog een nuttig dier is ook
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:08 schreef Jabberwocky het volgende:
Alles met meer dan vier pootjes dat mijn huis betreedt, moet dood. Nuttig of niet.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:08 schreef Jabberwocky het volgende:
Alles met meer dan vier pootjes dat mijn huis betreedt, moet dood. Nuttig of niet.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:11 schreef vraagjesman123 het volgende:
ts heeft wel gelijk rot beesten.
dat je in huis bent is al erg genoeg ga dan ook niet rondlopen![]()
dat maakt het erger.
ben niet bang voor spinnen ofzo maar ga gewoon ff ergens anders spinachtig lopen doen.
Dan stap je er vannacht met je dronken harses zelf in :pquote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:12 schreef Jellereppe het volgende:
Bij mij loopt er ook een muis rond in mijn kamer. Vanavond even twee muizenvallen zetten.
Ik ben niet bang voor spinnen maar toen er een keer een spin over mijn gezicht liep raakte ik wel in paniek en sloeg ik hem eraf.Achteraf wel spijt van want ik had zijn pootje gebroken.Toen heb ik hem wel buiten gezet.Zilvervisjes en kakkerlakken en muggen zijn smerig,spinnen niet.Hier in Nederland heb je sowieso weinig gevaarlijke spinnen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:43 schreef Paxcon het volgende:
Ik werd een keer wakker en toen zat er zo'n beest naast me op de muur, waar m'n bed tegenaan staat. Ik ben me toen helemaal kapot geschrokken
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:24 schreef AliceWonder het volgende:
[..]
Hier in Nederland heb je sowieso weinig giftige spinnen.
Ik ben eens gebeten door een waterspin en dat was toch echt geen pretje.quote:
Ik doelde erop dat in wezen iedere spin giftig is, ook in Nederland. Ze zijn alleen niet gevaarlijk voor ons. En waterspinnen kunnen inderdaad gemeen bijten.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:30 schreef Dven het volgende:
[..]
Ik ben eens gebeten door een waterspin en dat was toch echt geen pretje.
Met weinig giftige spinnen bedoel ik dat ze niet zodaning giftig zijn dat een beet gevaarlijk is voor de mensen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:34 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik doelde erop dat in wezen iedere spin giftig is, ook in Nederland. Ze zijn alleen niet gevaarlijk voor ons. En waterspinnen kunnen inderdaad gemeen bijten.
Ah zo. Zijn trouwens leuk om in een aquarium te houden. Alleen lastig te vangen. Is ook hoe ik gebeten werd dusquote:Op zaterdag 3 maart 2012 13:34 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Ik doelde erop dat in wezen iedere spin giftig is, ook in Nederland. Ze zijn alleen niet gevaarlijk voor ons. En waterspinnen kunnen inderdaad gemeen bijten.
Ieuw, zo een zat gisteravond hier in de keukenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:38 schreef HiddenResponse het volgende:
Een foto van gisteravond om te laten zien om welke spinnen het gaat:
( kwaliteit is slecht door de zoom )
quote:
Dit was ook in de keuken. Ik heb de spin trouwens laten zitten en ben snel gaan slapen. Vanochtend zat de spin er niet meer, dus hij loopt nog steeds ergens rondquote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:40 schreef classpc het volgende:
[..]
Ieuw, zo een zat gisteravond hier in de keuken.
Bij ons in de keuken zit er ook één, elke ochtend rond een uur of vijf a zes zit hij op de wand. Een half uurtje, daarna is hij weer weg. Gewoontedieren schijnbaarquote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:53 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
[..]
Dit was ook in de keuken. Ik heb de spin trouwens laten zitten en ben snel gaan slapen. Vanochtend zat de spin er niet meer, dus hij loopt nog steeds ergens rond![]()
Goed dat je het er even bijzet, anders ging ik gekke dingen denkenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:07 schreef Cher- het volgende:
Die beesten zijn zo ontzettend smerig. Ik zuig ze altijd op met de stofzuiger![]()
![]()
![]()
Liever in de keuken, dan op mijn slaapkamer.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:57 schreef Dven het volgende:
[..]
Bij ons in de keuken zit er ook één, elke ochtend rond een uur of vijf a zes zit hij op de wand. Een half uurtje, daarna is hij weer weg. Gewoontedieren schijnbaar
Van een spinnenweb in mijn gezicht word ik serieus hysterisch. Misschien is het wel dat we opgroeien met angst voor spinnen: omdat ze bijten en giftig zijn.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:17 schreef koekjestrommel1 het volgende:
En al helemaal in Nederlands... Daar zijn geen zwaar giftige spinnen dus big deal, vind alleen spinnenwebben irritant als je erin loopt..
Niet mee eens.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:16 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Liever geen muggen dan geen spinnen. Zit al maanden in een land waar zat dodelijke spinnen/slangen zijn, maar nog steeds niet bang voor ze. Als ze je bijten dan merk je het wel en dan ga je naar het ziekenhuis ofzo.
Je bent bang voor spinnen omdat ze snel zijn en vaak op onverwachte momenten te voorschijn komen. Daarbij hebben ze lange poten en zijn ze vaak harig wat het dramatische effect versterkt. Maar in weze zijn spinnen de meest onbegrepen diertjes die er zijn en beseffen mensen vaak niet dat het hele nuttige volstrekt onschuldige beestjes zijn die wat respect en waardigheid verdienen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:59 schreef HiddenResponse het volgende:
Van een spinnenweb in mijn gezicht word ik serieus hysterisch. Misschien is het wel dat we opgroeien met angst voor spinnen: omdat ze bijten en giftig zijn.
Alsof die grote beesten gaan bijten (die van op jouw foto). Met wat joh? Kan me niet voorstellen. Hebben spinnen tanden?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 15:59 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Liever in de keuken, dan op mijn slaapkamer.
[..]
Van een spinnenweb in mijn gezicht word ik serieus hysterisch. Misschien is het wel dat we opgroeien met angst voor spinnen: omdat ze bijten en giftig zijn.
Misschien waren ze vroeger wel veel groter, of omdat de spinnen in Africa groter en giftiger zijn ofzo.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:04 schreef Cher- het volgende:
[..]
Alsof die grote beesten gaan bijten (die van op jouw foto). Met wat joh? Kan me niet voorstellen. Hebben spinnen tanden?
Ze krijgen mijn respect en waardigheid als ze niet te voorschijn komen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:04 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Je bent bang voor spinnen omdat ze snel zijn en vaak op onverwachte momenten te voorschijn komen. Daarbij hebben ze lange poten en zijn ze vaak harig wat het dramatische effect versterkt. Maar in weze zijn spinnen de meest onbegrepen diertjes die er zijn en beseffen mensen vaak niet dat het hele nuttige volstrekt onschuldige beestjes zijn die wat respect en waardigheid verdienen.
Ja ik zal je eens wat vertellenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:35 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Misschien waren ze vroeger wel veel groter, of omdat de spinnen in Africa groter en giftiger zijn ofzo.
Ben er nooit geweest, dus zou eht niet weten.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:40 schreef Cher- het volgende:
[..]
Ja ik zal je eens wat vertellen
was deze vakantie aan het reizen in Afrika en heb geen enkele spin gezien(alleen veel van die vieze hagedissen maar die doen al helemaal niks)hier zijn er meer volgens mij
Ze kunnen ook in je oor kruipen.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 16:35 schreef sinepedraap het volgende:
Je eet een paar spinnen per jaar in je slaap.
gr gr
huh ,wat, rond deze tijd?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:40 schreef classpc het volgende:
[..]
Ieuw, zo een zat gisteravond hier in de keuken.
ja naja ik heb daar geen enkele spin gezien in ieder gevalquote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:13 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Ben er nooit geweest, dus zou eht niet weten.
Ik heb gisteren heel heldhaftig gedaan, ik heb hem platgedrukt met het eerste wat voor handen lag, een flesquote:Op zaterdag 3 maart 2012 14:53 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
[..]
Dit was ook in de keuken. Ik heb de spin trouwens laten zitten en ben snel gaan slapen. Vanochtend zat de spin er niet meer, dus hij loopt nog steeds ergens rond![]()
Gisteravond schat, dus niet rond deze tijd. Het is nu middagquote:
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:35 schreef classpc het volgende:
[..]
Ik heb gisteren heel heldhaftig gedaan, ik heb hem platgedrukt met het eerste wat voor handen lag, een fles.
[..]
Gisteravond schat, dus niet rond deze tijd. Het is nu middag.
Ohquote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:36 schreef Anno2012 het volgende:
[..]![]()
Ik bedoel jaargetijden. Normaal pas einde zomer als het koud begint te worden.
Ben keertje gebeten door spin, geen goede ervaring mee. Dus oppakken doe ik niet (meer).quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:42 schreef 2NutZ het volgende:
Ik pak ze gewoon en gooi ze naar buiten. Mietjes
Gewoon stofzuiger.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:37 schreef sinepedraap het volgende:
Als spinnen zich makkelijk lieten vangen zou ik ze wel buiten laten. Maar die beesten worden net balletjes en kruipen tussen die kleverige draden dus meestal gaat gewoon de elektrische vliegenmepper erop en dan uit het raam of in de prullenbak tikken.
Wel heldhaftig als je dat met je blote handen durft.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 17:42 schreef 2NutZ het volgende:
Ik pak ze gewoon en gooi ze naar buiten. Mietjes
Ik ook. Kruisspin. Beest bleef hangen aan mn duim als een mallequote:Op zaterdag 3 maart 2012 18:30 schreef Arcadia het volgende:
[..]
Ben keertje gebeten door spin, geen goede ervaring mee. Dus oppakken doe ik niet (meer).
Dan gaan ze samen gillen en rennen voor de stofzuigerquote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:47 schreef Sweetheart1988 het volgende:
En wat als zij ook bang is voor spinnen?
Grootste fabel.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:43 schreef Crimyclown het volgende:
Wist je dat ze 's nachts in je mond kruipen en dat je ze soms doorslikt? Trusten alvast.
En dan vergeet je altijd het fuckin' papiertje en moet je weer op zoek naar iets wat stevig genoeg is zodat 'ie niet kan ontsnappen om vervolgens je mouw in te kruipen. Spinnenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:50 schreef mazaru het volgende:
Oh ja, die lopen hier ook regelmatig rond. Ik vang ze en zet ze buiten.
[ afbeelding ]
Btw....als je ze opstofzuigt..gaan ze dan echt dood en hoelang duurt dat?quote:
Neen deze hebben speciale anti-stofzuigerkapjes en weerhaakjes aan hun poten hangen. Speciaal om niet opgezogen te worden.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:55 schreef Sweetheart1988 het volgende:
[..]
Btw....als je ze opstofzuigt..gaan ze dan echt dood en hoelang duurt dat?
Trouwens ik vraag me af of je die van hierboven wel op kan zuigen...zo grooooot en smerig
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:57 schreef twi het volgende:
[..]
Neen deze hebben speciale anti-stofzuigerkapjes en weerhaakjes aan hun poten hangen. Speciaal om niet opgezogen te worden.
Klopt, vandaar de weerhaakjes, Dan houdtie zich stevig aan het randje vast.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:04 schreef Sweetheart1988 het volgende:
[..]Ik bedoelde dat als die spin zo groot is...en dat zuiggat zo klein en die poten zo lang dat die misschien helemaal niet naar binnen gezogen kan worden
Mij staat het huilen ook nader dan het lachen hoor. Maar doodmaken krijg ik niet over mijn hart, dus ik moet wel.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:01 schreef HiddenResponse het volgende:
Ik mag hopen dat de slang ze dood tijdens het zuigen of anders stikken ze wel denk ik. Ik zuig altijd nog ff de kamer ofzo zodat ik het zeker weet.
Owjah en als die zo groot is van mazaru dan ga ik het echt niet zelf doen![]()
Ik heb het ook ooit geprobeerd met haarlak ze te doden, maar dan beginnen ze keihard te rennen.
Ben je nou serieus of hoe zit hetquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:05 schreef twi het volgende:
[..]
Klopt, vandaar de weerhaakjes, Dan houdtie zich stevig aan het randje vast.
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:06 schreef mazaru het volgende:
[..]
Mij staat het huilen ook nader dan het lachen hoor. Maar doodmaken krijg ik niet over mijn hart, dus ik moet wel.
Meestal zet ik er eerst een glas overheen, dan loop ik een paar rondjes door de kamer terwijl ik twijfel of ik een potje ga huilen en dan gooi ik een deur open en ga ik heel voorzichtig een papiertje ertussen schuiven.
God zij dank is er nog nooit 1 in mijn mouw gekropen, ik geloof dat ik dan het loodje zou leggen!
Jouw broerquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:22 schreef Sweetheart1988 het volgende:
Toen ik een jaar of 6 was spaarde ik van die KinderSuprise figuurtjes, mijn broers ook, er was 1 figuurtje dat ik heel graag wou hebben en laat mijn broer die nou net in zijn eieren vinden.Goed ik was een beetje aan het zeuren die middag dat ik die graag wou hebben.
S'avonds lag ik in bed gooit mijn broer zo'n geel ei naar binnen op men bed, hier hou maar, dus ik maak dat ei open zit er een super grote kruisspin in...ik weet niet hoe hard ik gegild heb maar pa en ma lief stonden direct aan mijn deur, ik was helemaal overstuur en had het bolletje van me afgegooid(los dus) en de spin was verdwenen. Mijn broer moest voor ''straf'' op mijn kamer slapen en ik op die van hem...S'ochtends zeiden mijn ouders dat ze spin gevangen hadden en dat ik weer gerust op mijn kamer kon slapen....Anyway kutstreek en vergeef ik hem nooit en zal ook wel hebben bijgedragen aan mijn hekel voor spinnen
Als ik het van andere mensen hoor of lees, vind ik het wel grappig.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:22 schreef Sweetheart1988 het volgende:
Toen ik een jaar of 6 was spaarde ik van die KinderSuprise figuurtjes, mijn broers ook, er was 1 figuurtje dat ik heel graag wou hebben en laat mijn broer die nou net in zijn eieren vinden.Goed ik was een beetje aan het zeuren die middag dat ik die graag wou hebben.
S'avonds lag ik in bed gooit mijn broer zo'n geel ei naar binnen op men bed, hier hou maar, dus ik maak dat ei open zit er een super grote kruisspin in...ik weet niet hoe hard ik gegild heb maar pa en ma lief stonden direct aan mijn deur, ik was helemaal overstuur en had het bolletje van me afgegooid(los dus) en de spin was verdwenen. Mijn broer moest voor ''straf'' op mijn kamer slapen en ik op die van hem...S'ochtends zeiden mijn ouders dat ze spin gevangen hadden en dat ik weer gerust op mijn kamer kon slapen....Anyway kutstreek en vergeef ik hem nooit en zal ook wel hebben bijgedragen aan mijn hekel voor spinnen
Pics?quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:35 schreef Anno2012 het volgende:
Nou, toen ik gelegerd was op hamburger hill kwamen we ook spinnen tegen, en niet die spinnetjes van hier. Terwijl de vietcong ons onder vuur nam liepen de spinnen over ons heen. Maarja, het was óf de spinnen die over je heen liepen óf je zou geraakt worden door een kogel van de vietcong.
Zo ben ik uiteindelijk wel van mijn spinnenfobie af gekomen. Maar het was echt een hel toendertijd
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:22 schreef Sweetheart1988 het volgende:
Neen, ik was niet serieus, de stofzuiger is tot op heden nog niet van belang geweest in de evolutie van de spin. Misschien hebben ze deze evolutie wel stop kunnen zetten, die slimme beestjes.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:10 schreef Sweetheart1988 het volgende:
[..]
Ben je nou serieus of hoe zit het
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:53 schreef twi het volgende:
[..]
Neen, ik was niet serieus, de stofzuiger is tot op heden nog niet van belang geweest in de evolutie van de spin. Misschien hebben ze deze evolutie wel stop kunnen zetten, die slimme beestjes.
Vaak genoeg m'n zusje in de zeik gezet met spinnen, ondanks dat ik net zo goed als haar zeven kleuren in m'n broek schijt van die beesten. Afgelopen zomer in Burgers Zoo nog: letterlijk met onze neuzen gedrukt op het glas een spin bekijken, toen ik ineens hard begon te gillen. Mike Powell was er niets bij
Grapjes met spinnen bij vrouwenquote:Op zaterdag 3 maart 2012 21:22 schreef Sweetheart1988 het volgende:
rode mieren smaken naar citroenquote:Op zondag 4 maart 2012 10:34 schreef koekjestrommel1 het volgende:
vanmiddag wel gebeten door een gigantische rode mier, 2x op dezelfde plek. Abnormaal pijnlijk voor een plekje dat je nauwelijks ziet. Dus vanaf nu ben ik banger voor rode mieren dan voor spinnen.
Ik vang zelf de muggen in huis welquote:Op zondag 4 maart 2012 11:13 schreef Heremeteit het volgende:
Spinnen zijn nuttig en vangen insecten waar je wél last van hebtGewoon met rust laten dus, tenzij je in Australië woont.
Wat dus de plek is waar ik dus woonquote:Op zondag 4 maart 2012 11:13 schreef Heremeteit het volgende:
Spinnen zijn nuttig en vangen insecten waar je wél last van hebtGewoon met rust laten dus, tenzij je in Australië woont.
quote:Op zondag 4 maart 2012 11:39 schreef missU het volgende:
Ik ben niet bang voor spinnen, maar heb een hekel aan de webben die ze overal in huis achterlatenDus die zet ik gewoon buiten.
Hooiwagens en andere insecten met vleugels daarentegen....![]()
Die moeten zo snel mogelijk dood
Volgens mij moet je wat vaker schoonmaken.quote:Op zondag 4 maart 2012 11:39 schreef missU het volgende:
Ik ben niet bang voor spinnen, maar heb een hekel aan de webben die ze overal in huis achterlatenDus die zet ik gewoon buiten.
Hooiwagens en andere insecten met vleugels daarentegen....![]()
Die moeten zo snel mogelijk dood
Ohw dat gebeurt minimaal 2x per week. Vind het alleen zo'n naaistreek als je net alles hebt schoongemaakt, er de volgende dag er alweer een nieuw web hangt...quote:Op zondag 4 maart 2012 11:48 schreef kedge het volgende:
[..]
Volgens mij moet je wat vaker schoonmaken.
Daar heb ik geen last van gelukkig. Ze zitten hier in het plafond en kruipen uit kieren ofzo.quote:Op zondag 4 maart 2012 12:07 schreef missU het volgende:
[..]
Ohw dat gebeurt minimaal 2x per week. Vind het alleen zo'n naaistreek als je net alles hebt schoongemaakt, er de volgende dag er alweer een nieuw web hangt...
Geruststellende gedachte.quote:Op zondag 4 maart 2012 13:08 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Daar heb ik geen last van gelukkig. Ze zitten hier in het plafond en kruipen uit kieren ofzo.
Hardnekkige spinnen heb je dan.quote:Op zondag 4 maart 2012 12:07 schreef missU het volgende:
[..]
Ohw dat gebeurt minimaal 2x per week. Vind het alleen zo'n naaistreek als je net alles hebt schoongemaakt, er de volgende dag er alweer een nieuw web hangt...
Volgens mij moet je een nieuwe brug gaan zoekenquote:Op zondag 4 maart 2012 12:07 schreef missU het volgende:
[..]
En toen?quote:Ondanks dat ik mezelf er nog wel voor aan had gezien om rijdend uit de auto te springen is het me nog gelukt om de auto heel rustig terug op z'n plek te zetten :-)
Hoe komen ze in je auto danquote:Op maandag 23 april 2012 14:31 schreef stephano_mc het volgende:
Ik heb nog wel een leuke voor je spinnen angst,
Toen het de een paar weken geleden zo koud was zijn de spinnen in mijn tuin een nieuwe verstop plek gaan zoeken. En mijn auto was kennelijk de meest logische plek
Dus ik wil maandag wegrijden en doe m'n kofferbak open, zie ik ineens zeker 4 flinke spinnen wegkruipen.
Nouja, ik had iets van, ze zitten in de kofferbak, geen groot probleem, dus ik ben gewoon weg gereden.
Ik was nog niet eens de straat uit of er kwamen ineens uit alle hoeken en gaten spinnen gekropen!
Onder de zonneklep vandaan, op het dashboard en vooral veel uit de luchtroosters.
Dus ik denk: heel rustig omkeren en m'n auto parkeren, wil ik links uit m'n raam kijken, zit er ook nog een hele dikke spin op m'n ruit precies op ooghoogte!
Ondanks dat ik mezelf er nog wel voor aan had gezien om rijdend uit de auto te springen is het me nog gelukt om de auto heel rustig terug op z'n plek te zetten :-)
quote:Op maandag 23 april 2012 14:31 schreef stephano_mc het volgende:
Toen het de een paar weken geleden zo koud was zijn de spinnen in mijn tuin een nieuwe verstop plek gaan zoeken. En mijn auto was kennelijk de meest logische plek
Dus ik wil maandag wegrijden en doe m'n kofferbak open, zie ik ineens zeker 4 flinke spinnen wegkruipen.
Nouja, ik had iets van, ze zitten in de kofferbak, geen groot probleem, dus ik ben gewoon weg gereden.
Ik was nog niet eens de straat uit of er kwamen ineens uit alle hoeken en gaten spinnen gekropen!
Onder de zonneklep vandaan, op het dashboard en vooral veel uit de luchtroosters.
Dus ik denk: heel rustig omkeren en m'n auto parkeren, wil ik links uit m'n raam kijken, zit er ook nog een hele dikke spin op m'n ruit precies op ooghoogte!
Ondanks dat ik mezelf er nog wel voor aan had gezien om rijdend uit de auto te springen is het me nog gelukt om de auto heel rustig terug op z'n plek te zetten :-)
quote:Op maandag 23 april 2012 15:59 schreef epicbeardman het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
nacht
[ afbeelding ]
merrie
quote:
Ik heb vorig jaar nog zo een grote spin dood geklopt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 12:07 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Spinnen zijn absoluut niet vies maar bijzonder schoon. Tevens zijn het bijzonder nuttige en verbazingwekkend innovatieve diertjes die gerespecteerd horen te worden.
Met een vrouw in de auto had je een sirene gehadquote:Op maandag 23 april 2012 14:31 schreef stephano_mc het volgende:
Een spin is geen insect. Vanwege z'n 8 poten. Ik deel de angst voor spinnen wel. Ik zuig me altijd de typhus in huis en als ik een spin opzuig, laat ik eerst de stofzuiger een uur extra op vol vermogen draaien. Daarna zet ik de steel van de stofzuiger één nacht in de WC-pot onder water (motor uit). Komt ie zeker niet meer terug via de slang.quote:
quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:43 schreef Paxcon het volgende:
Hier in m'n appartement heb ik ze niet. Of in ieder geval nog nooit gezien. En ik vind het wel primaquote:Op woensdag 25 april 2012 20:57 schreef De_Dakgoot het volgende:
Hoe komen jullie aan die super groote spinnen ?
hier heb je alleen van die dingen die je met je duim kan pletten.
Ik ben ook zo'n watje, die aan de andere kant van de kamer staat terwijl m'n vriendin 'm vangt.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 20:34 schreef MAHL het volgende:
Voor mij is het nog erger, als man zijndeDan zal ik later aan mijn vrouw moeten vragen of ze die spin buiten wil doen
Zo'n grote ga ik echt niet doodmeppen, desnoods gooi ik een magazine ofzo, maar dan heb je de kans dat je mist en die gaat rennenquote:Op woensdag 25 april 2012 21:44 schreef Jabberwocky het volgende:
[..]
Ik ben ook zo'n watje, die aan de andere kant van de kamer staat terwijl m'n vriendin 'm vangt.
Ik zou 'm nog wel dood willen meppen maar dat vindt ze dan weer niet goed, nou, dan doet ze het zelf maar.
Een spin doodmaken doe ik nu ook niet graag, maar vooral omdat het beestje in kwestie toch niks verkeerd doet. Zagen ze er maar niet zo eng uit! Lijfje smaller, pootjes korter en het was misschien opgelost. Helaas...quote:Op woensdag 25 april 2012 21:50 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zo'n grote ga ik echt niet doodmeppen, desnoods gooi ik een magazine ofzo, maar dan heb je de kans dat je mist en die gaat rennenMaar gelukkig heb ik altijd de stofzuiger
![]()
Ik heb gewoon een naar gevoel in m'n haar van het denken en typen over spinnen
quote:Op donderdag 26 april 2012 01:55 schreef Rusty_Nail_ het volgende:
1 tip: Kijk altijd onder je wc bril
quote:Op donderdag 26 april 2012 01:55 schreef Rusty_Nail_ het volgende:
raar, in de tumpneel zie je die spin 20x zo groot. En ik betwijfel of die grote onder de bril niet feek is.quote:Op donderdag 26 april 2012 01:55 schreef Rusty_Nail_ het volgende:
Dat is geen spin en die foto is nep.quote:Op woensdag 25 april 2012 21:18 schreef roosjeroosje1988 het volgende:
Deze is best groot:
[ afbeelding ]
Camel spiderquote:Op donderdag 26 april 2012 21:26 schreef dustbrain het volgende:
[..]
Dat is geen spin en die foto is nep.
Meppe met een slipper en of schoen hamer .. Ik ben er geen fan van... Maar ben er niet bang voor vind het vies.quote:Op zaterdag 3 maart 2012 11:38 schreef HiddenResponse het volgende:
Nu dat het weer wat warmer is, zijn er ook weer spinnen. Wat het is met spinnen weet ik niet, maar ik ben bang voor een insect dat 1000 keer zo klein als ik zelf ben.
Als ik een spin zie dan krijg ik meteen rillingen en zegt mijn instinct: Ren zo hard mogelijk weg. Ik probeer altijd rustig te blijven en niet in paniek te raken, alleen is dat makkelijker gezegd, dan gedaan.
Omdat wij ook nog eens achteraf wonen, hebben wij hier van die vieze dikke zwarte spinnen. Ik krijg al rillingen als ik aan die vieze zwarte beesten denk. Nu zijn ze er dus weer en in de zomer gaat dit alleen maar erger worden. Vorig jaar gingen er minstens 3 van die vieze zwarte beesten door de stofzuiger per week! En dan maar even doorzuigen omdat de spin misschien nog leeft![]()
Een foto van gisteravond om te laten zien om welke spinnen het gaat:
( kwaliteit is slecht door de zoom )
[ afbeelding ]
Ja dit helpt wel met onze medefokkers die bang zijn voor spinnen:)quote:Op donderdag 26 april 2012 22:34 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Spinnen zijn keivet, maar deze facka's wil ik niet tegenkomen.
[ afbeelding ]
Giftigste spin ter wereld, geeft je urenlang een pijnlijke boner voor je sterft.
Zolang ze niet in Brazilië wonen zijn ze veilig.quote:Op donderdag 26 april 2012 22:35 schreef AndreaW het volgende:
[..]
Ja dit helpt wel met onze medefokkers die bang zijn voor spinnen:)
quote:Op donderdag 26 april 2012 21:29 schreef Anno2012 het volgende:
[..]
Camel spider
'' They may grow to a length of 300 mm (12 in) including legs, ''
quote:Solifugae are an order of animals belonging to Arachnida, known as camel spiders, wind scorpions and sun spiders or solifuges, comprising more than 1,000 described species in about 153 genera. Solifugae are not true spiders (which are from a different order, Araneae). Like scorpions and harvestmen, they belong to a distinct arachnid order.
http://en.wikipedia.org/wiki/Solifugaequote:Solifugae are moderately small to large arachnids (a few mm to several cm in body length), with the larger species reaching 15 cm (6 in) in head-and-body length.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nadat ik een halve meter de lucht in sprong en alles bij elkaar gilde.![]()
quote:Op donderdag 26 april 2012 22:42 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Also, clock spider.[ afbeelding ]
Ik heb wat over deze spin opgezocht en ik zou het wat serieuzer nemen als ik jou was!!quote:Op donderdag 26 april 2012 22:42 schreef Hammer-of-Thor het volgende:
Also, clock spider.[ afbeelding ]
quote:Clock spider is behind you. The appropriate reaction upon the discovery of clock spider is to crap or wet your pants and yell Argh! CLOCK-SPIDER!. Such a reaction is completely rational and encouraged.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |