Ik moet ook eens beginnen met tellen.. (en beter eten)quote:Op maandag 5 maart 2012 21:52 schreef Snakey het volgende:
Mmm, ik ben ook maar eens calorieen enzo gaan tellen. Ik kom vandaag, wat wel voor een goed gemiddeld staat, op net iets meer dan 2000Kcal. Terwijl mijn onderhoud zo rond de 3000 zou moeten liggen.
Dat wordt een hoop meer eten dan ik tot nu doe deed. Als m´n berekeningen kloppen, maar erg ver kan ik er niet naast zitten.
Ben wel een beetje in shock eigenlijk.
Edit, m'n onderhoud zonder workout zou zo rond de 2500 moeten liggen, trouwens.
ik denk dat je teveel bezig bent met theorie etc.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef Panzermaus het volgende:
15 februari bankte ik met gemak (en na warmups tot 70 kg) 3x5x74 kg en daarna als afmaker nog een set met 76 kg, kon tot 4 reps komen.
Heeft een hoop sloppy gedoe tussen gezeten + een week rust. Opnieuw 74 kg haalde ik laatst al niet, 72 ook niet ,en vandaag had ik moeite met 3x5x70 kg? Genoeg gegeten, genoeg uitgerust. Mijn ego, de frustratie.
Ik denk dat het mijn vorm en gripbreedte is, ik voel gewoon mijn pecs niet meer werken. Ben helemaal geobsedeerd nu door die magische 45 graden hoek en geforceerd mijn schouders naar achteren houden, en daardoor is het alleen maar slechter gegaan. Ook vandaag voelde het meer aan als een triceps/schouder oefening. Feelsbadman, eerder deed ik gewoon wat goed voelde en dan rug goed houden. Nu dus gewoon verkloot. If it ain't broke, don't fix it zullen we maar zeggen.
http://www.bodyrecomposit(...)g-with-the-pecs.html
Maar even kijken.
Any tips? Ik heb een Rippetoe nodig.
effe afwisselen. Pak ze flat los. Dan incline bar en loss. Dan decline. (2 van deze oefeningen in een workout). Dan weer terug naar gewone bp en je zult zien dat je weer topt.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef Panzermaus het volgende:
15 februari bankte ik met gemak (en na warmups tot 70 kg) 3x5x74 kg en daarna als afmaker nog een set met 76 kg, kon tot 4 reps komen.
Heeft een hoop sloppy gedoe tussen gezeten + een week rust. Opnieuw 74 kg haalde ik laatst al niet, 72 ook niet ,en vandaag had ik moeite met 3x5x70 kg? Genoeg gegeten, genoeg uitgerust. Mijn ego, de frustratie.
Ik denk dat het mijn vorm en gripbreedte is, ik voel gewoon mijn pecs niet meer werken. Sinds ik helemaal geobsedeerd ben door die magische 45 graden hoek en geforceerd mijn schouders naar achteren houden, is het alleen maar slechter gegaan. Ook vandaag voelde het meer aan als een triceps/schouder oefening. Feelsbadman, eerder deed ik gewoon wat goed voelde en dan rug goed houden. Nu dus gewoon verkloot, en 'doen wat goed voelt' voelt niet meer natuurlijk aan. If it ain't broke, don't fix it zullen we maar zeggen.
Maar even kijken.
Ga naar Rip zn forum, naar de Rippetoe Q&A subforum, post je videos en wacht tot ripster je begint uit te schelden.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef Panzermaus het volgende:
Ik denk dat het mijn vorm en gripbreedte is, ik voel gewoon mijn pecs niet meer werken. Sinds ik helemaal geobsedeerd ben door die magische 45 graden hoek en geforceerd mijn schouders naar achteren houden, is het alleen maar slechter gegaan. Ook vandaag voelde het meer aan als een triceps/schouder oefening. Feelsbadman, eerder deed ik gewoon wat goed voelde en dan rug goed houden. Nu dus gewoon verkloot, en 'doen wat goed voelt' voelt niet meer natuurlijk aan. If it ain't broke, don't fix it zullen we maar zeggen.
Maar even kijken.
quote:Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef Panzermaus het volgende:
Maar even kijken.
Altijd shockerend, mensen die na een tijd ff de moeite nemen om calorieën te tellen.quote:Op maandag 5 maart 2012 21:52 schreef Snakey het volgende:
Mmm, ik ben ook maar eens calorieen enzo gaan tellen. Ik kom vandaag, wat wel voor een goed gemiddeld staat, op net iets meer dan 2000Kcal. Terwijl mijn onderhoud zo rond de 3000 zou moeten liggen.
Dat wordt een hoop meer eten dan ik tot nu doe deed. Als m´n berekeningen kloppen, maar erg ver kan ik er niet naast zitten.
Ben wel een beetje in shock eigenlijk.
Edit, m'n onderhoud zonder workout zou zo rond de 2500 moeten liggen, trouwens.
't is met bankdrukken niet zomaar dat je de stijgende lijn in gewicht aan houd die je misschien bij andere oefeningen ziet.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef Panzermaus het volgende:
Maar even kijken.
Probeer eens dips waar je voorover buigt en ga diep door naar beneden. Gegarandeerd spierpijn in je borst de dag erna als je dips nog nooit gedaan hebt.quote:Op maandag 5 maart 2012 22:34 schreef Panzermaus het volgende:
Maar even kijken.
Niet shrugs bij shoulder press/rows dag? Shoulder press, correct uitgevoert, heeft al een zware shrug erin zitten (al vergeet bijna iedereen die ik ken hem te doen)... en bij de row gebruik je je middle en lower traps toch al.. Lijkt me dat die dag het beste de 'traps to failure'-dag kan zijnquote:Op dinsdag 6 maart 2012 01:51 schreef star_gazer het volgende:
Vraagje! Ik heb omdat mijn armen en traps gigantisch achterlopen nu dus shrugs en curls toegevoegd aan mijn Rippetoe schema. Dit heb ik gedaan op de volgende manier:
Workout A
Squat
Deadlift
Bench
Shrugs
Chins
Planks
Workout B
Squat
Rows
Shoulder press
Curls
Planks
Wat ik me nu dus afvraag, is hoeveel sets en reps ik voor die curls / shrugs moet doen? Gewoon 2x5 warmup en 3x5 working set net als de rest? Of is het beter om een 'ouderwetse' 3x8 te doen? Met 5 reps train je zover ik weet op kracht, maar het probleem zit hem bij mij vooral in de omvang.
Ja klopt eigenlijk ook wel.. Ook bij de bench (op powerlift manier) begin ik mn middle traps al te voelen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 09:07 schreef seto het volgende:
VInd die shrug wel meevallen bij press, en ja ik doe hem correct. Bij deadlift gebruik je je traps meer denk ik, ik doe ze ook op die dag.
Ik heb het even vlug gegoogled en kom op de body&fit webshop uit. De taal die ze daar uitkramen krijg ik spontaan jeuk aan m'n linker teelbal.quote:
Moet jij weten anderen vinden dat het wel waard.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:05 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Ik heb het even vlug gegoogled en kom op de body&fit webshop uit. De taal die ze daar uitkramen krijg ik spontaan jeuk aan m'n linker teelbal.
En Duur die zooi, jemig, sorry maar ik ben totaal niet van de supplementen.
Rust, Eten, Trainen. Die laatste 2% groei zijn al die extra kosten toch niet waard man.
Die beschrijvingen lees ik niet eens meerquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:05 schreef CorwinofAmber het volgende:
[..]
Ik heb het even vlug gegoogled en kom op de body&fit webshop uit. De taal die ze daar uitkramen krijg ik spontaan jeuk aan m'n linker teelbal.
En Duur die zooi, jemig, sorry maar ik ben totaal niet van de supplementen.
Rust, Eten, Trainen. Die laatste 2% groei zijn al die extra kosten toch niet waard man.
Jah, we denken altijd dat we het bij benadering wel goed doen, tot je echt gaat tellen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 01:06 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Altijd shockerend, mensen die na een tijd ff de moeite nemen om calorieën te tellen.
Nouja, je bent wel mooi 'leaned out' nu
Ik doe nu zelf op workout + recovery day +10% Op rustdagen doe ik -0 tot -20% kcal. Afgelopen maand is mijn gewicht met 0.15 kg per week toegenomen, het tempo wat ik me voor ogen had.
Gewoon een pak Chocomelk na de training, bam. klaarquote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:31 schreef Snakey het volgende:
[..]
Jah, we denken altijd dat we het bij benadering wel goed doen, tot je echt gaat tellen.Ik had de groenten die ik dagelijks eet overschat. En ik moet mezelf echt gaan dwingen wat te ontbijten, dat maakt het grootste verschil. Plus wat extra brood bijvoorbeeld, dan kom ik goed uit.
Gisteren was voor een workout dag te laag, dus dat moet ik opschroeven. Ik wil ook op workout dagen zo'n +10% hebben.
1,55 ofzo per pak.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:56 schreef Zith het volgende:
Hoeveel kost een pak chocomelk? Denk dat mijn eiwitten uit whey goedkoper zijn per portie dan een pak chocomelk. Naast dat ik liever niet al die suikers/cals erbij wil.
Vooral die suikers zit ik niet op te wachten.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 10:56 schreef Zith het volgende:
Hoeveel kost een pak chocomelk? Denk dat mijn eiwitten uit whey goedkoper zijn per portie dan een pak chocomelk. Naast dat ik liever niet al die suikers/cals erbij wil.
quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:04 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Ik eet op trainingsdagen en de dag erna 2 eieren per dag maar dat is ook niet ideaal qua cholesterol.
Wat? Feedback is altijd welkom. Zo lang ben ik nog niet bezig.quote:
Suikers hebben een behoorlijke impact op m'n pens. Daar ik die net zo goed als kwijt ben wil ik dat graag zo houden.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:18 schreef CorwinofAmber het volgende:
Suikerfoben.. Waar mengen jullie je whey in dan? water/halfvolle melk/volle melk?
Daar zitten toch ook net zo goed weer koolhydraten en vetten in?
Eieren zijn volledig gezond. De jaren 90' cholesterol-eieren-hype was redelijk onzinquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:06 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
[..]
Wat? Feedback is altijd welkom. Zo lang ben ik nog niet bezig.
Water. En als ik melk zou gebruiken zou ik ong. 40gr eiwitten en 10gr koolhydraten hebben ipv 130 gr koolhydraten en 32gr eiwitten.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:18 schreef CorwinofAmber het volgende:
Suikerfoben.. Waar mengen jullie je whey in dan? water/halfvolle melk/volle melk?
Daar zitten toch ook net zo goed weer koolhydraten en vetten in?
Hahaha ok dan is het goedquote:Op dinsdag 6 maart 2012 11:19 schreef Snakey het volgende:
Als je geen last hebt van een te hoog cholesterol dan kun je behoorlijk wat eieren eten voor het invloed heeft. Als dat cholesterol gedoe over eieren is niet waar.
benefit shop was de goedkoopste zo ver ik weetquote:Op dinsdag 6 maart 2012 12:42 schreef mister_popcorn het volgende:
iemand een goed(koop) adres voor kettlebells?
http://www.fitness-seller.nl/product_info.php?products_id=297quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:16 schreef Kroc het volgende:
[..]
benefit shop was de goedkoopste zo ver ik weet
Deed ik ook altijd, maar gisteren triceps en buik gedaan...maar borst en biceps kan ook wel samen lijkt me. Gewoon lekkah breezah.quote:
duhhhhh en absquote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:36 schreef ZuidGrens het volgende:
Vandaag chest-day!![]()
Welke spiergroepen trainen jullie altijd op dezelfde dag als borst? Biceps?
Triceps. Zo weer ff borst en triceps doen.quote:Op dinsdag 6 maart 2012 13:36 schreef ZuidGrens het volgende:
Vandaag chest-day!![]()
Welke spiergroepen trainen jullie altijd op dezelfde dag als borst? Biceps?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |