W00t.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik vind jouw ook niet lief, maar je poesje wel.
Gewoon doodschieten.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:41 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja, maar dit huisje is van hout, dus dat is niet zo handig.
Ik weet nu ook niet wat ik moet doen, we hebben nog geen muizenkorrels en ik vind het ook zielig om ze te vermoorden...
Overigens wel bijzonder verstandig, vmbo'ers wijsmaken dat de markt zo vrij mogelijk moet zijn.quote:
Banken waren eerst privaat.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Niet lang daarna ontstond het begrip geld, wat nogal een ingreep van de overheid in de economie is...
Hahahahaha, dit is echt geweldig. Ik zag jouw reactie, wilde dat liedje opzoeken. Komt ie op de radio nu.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ik vind jouw ook niet lief, maar je poesje wel.
Voor je opa of andere oude heer vast.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:41 schreef betyar het volgende:
Rutger een held? Dan is mijn oma neukbaar.
Vergeet vol niet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:42 schreef De_Nuance het volgende:
Dit land is het zat, wat een holle kreet.
Net als "Het moet eerlijker!"quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:42 schreef De_Nuance het volgende:
Dit land is het zat, wat een holle kreet.
Ik heb geen pistool/geweer hier, niet eens een bb gun.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gewoon doodschieten.
IDF seal of guarantee.
Toch niet echt hoor, het waren koninkrijken die daarmee begonnen. je moet namelijk ook af kunnen dwingen dat het geld een bepaalde waarde heeft (in gewicht zilver of goud) en valsemunters aan kunnen pakken.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:41 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwoah, gouden plaatjes waren niet echt een initiatief van de overheid, het bankwezen is een private uitvinding.
Dit huis ook.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:41 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ja, maar dit huisje is van hout, dus dat is niet zo handig.
Ik weet nu ook niet wat ik moet doen, we hebben nog geen muizenkorrels en ik vind het ook zielig om ze te vermoorden...
Er was geld voor er banken warenquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:42 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Banken waren eerst privaat.
Een leuk weetje: de Amerikaanse overheid heeft zelfs enkele jaren geld gedrukt met stempels van private bedrijven, omdat mensen die toen meer vertrouwde.
Och, ik heb meer politieke literatuur gelezen dan menig VWO'er.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens wel bijzonder verstandig, vmbo'ers wijsmaken dat de markt zo vrij mogelijk moet zijn.
quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:43 schreef Tamashii het volgende:
[..]
Ik heb geen pistool/geweer hier, niet eens een bb gun.
Ach, anders drijven ze toch maar af naar SP of PVV.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:42 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Overigens wel bijzonder verstandig, vmbo'ers wijsmaken dat de markt zo vrij mogelijk moet zijn.
Tuurlijk, Robin.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Och, ik heb meer politieke literatuur gelezen dan menig VWO'er.
De neanderthalers waren niet geciviliseerd genoeg om zelf munten te drukken, dat snap je ook wel. Geld is niet ontstaan door de overheid. Het kapitalistische systeem is natuurlijk wel opgelegd, maar dat was voordat de overheid zelf geld begon te maken.quote:
Ach wat lectuur uit je eigen straatje, erg boeiend is dat ook nietquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Valsmunters aanpakken gaat nogal lastig met goud en zilver, het is goud of het is het niet.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:43 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch niet echt hoor, het waren koninkrijken die daarmee begonnen. je moet namelijk ook af kunnen dwingen dat het geld een bepaalde waarde heeft (in gewicht zilver of goud) en valsemunters aan kunnen pakken.
Heel naar maar zonder min of meer centrale overheid en afspraken geen geld.
Je doet er anders weinig mee.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Hoe is geld dan ontstaan?quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
De neanderthalers waren niet geciviliseerd genoeg om zelf munten te drukken, dat snap je ook wel. Geld is niet ontstaan door de overheid. Het kapitalistische systeem is natuurlijk wel opgelegd, maar dat was voordat de overheid zelf geld begon te maken.
Geen muizenvallen!quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:43 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dit huis ook.Gewoon muizenvallen zetten als je ze zat bent.
Op welk vlak?quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:40 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Vertel mij waarom de markt schuldig is.
Zoals?quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:44 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Ik stuurde een telegram naar de oudheid met het puike idee.quote:
quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Extra stevige zodat ze onthoofd worden.
Haha, Marokkaanse man met humor.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:45 schreef De_Nuance het volgende:
Vol is vol,helaas zijn er mensen die dat zinnetje steeds moeten recyclen onder het mom van humor.
Laatst in het ziekenhuis in de lift weer, door een Marokkaanse man notabene, met een glimach
Elk muntje opsnijden en smelten om te controleren of het echt is is niet zo praktischquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Valsmunters aanpakken gaat nogal lastig met goud en zilver, het is goud of het is het niet.
Ik vind de SC een beetje vol Nuance.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:45 schreef De_Nuance het volgende:
Vol is vol,helaas zijn er mensen die dat zinnetje steeds moeten recyclen onder het mom van humor.
Laatst in het ziekenhuis in de lift weer, door een Marokkaanse man notabene, met een glimach
Ze wisten wel hoe ze moesten wegen toen hoor.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Elk muntje opsnijden en smelten om te controleren of het echt is is niet zo praktisch. En wegen was toen ook niet zo makkelijk.
En een koning pikte dat op en bracht het in praktijk?quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik stuurde een telegram naar de oudheid met het puike idee.
Liever gif, zodat de baby'tjes door moeder zelf worden vergiftigd.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Extra stevige zodat ze onthoofd worden.
Economy in One Lesson, Economic Depressions and their Causes, Wat heeft de overheid met ons geld gedaan?, The Road to Serfdom en ik ben nu bezig in de intellectuele verleiding van Bolkesteinquote:
Geen idee, je verward me denk ik met Robin.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
En een koning pikte dat op en bracht het in praktijk?
Geld is een ruilmiddel. Voordat er geld was ruilde men appels tegen peren, toen bedacht de samenleving dat het verstandiger was om een specifiek product met een bepaalde waarde te nemen, waarbij de appels werden uitgedrukt in die waarde en peren evenzo. Dit specifieke product moest wel schaars zijn. Wanneer geld precies ontstaan is, weet ik niet, maar geld is ontstaan op het moment dat men overging van directe ruil naar indirecte ruil.quote:
Die ninja-edit!quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen idee, je verward me denk ik met Robin.
Ik denk dat menig VWO'er wel over de 4 boeken heen komt.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:48 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Economy in One Lesson, Economic Depressions and their Causes, Wat heeft de overheid met ons geld gedaan?, The Road to Serfdom en ik ben nu bezig in de intellectuele verleiding van Bolkestein
quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Geen idee, je verward me denk ik met Robin.
Sorry, ik moest aan php denken bij jullie discussie met elkaar.quote:
Ik heb zat vrienden op het VWO zitten. Geen van allen heeft ooit een politiek boek gelezenquote:Op donderdag 1 maart 2012 18:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik denk dat menig VWO'er wel over de 4 boeken heen komt.
Cool.quote:Op donderdag 1 maart 2012 18:49 schreef De_Nuance het volgende:
Ratten/muizengif is wel klote.
Dan bloeden ze langzaam dood van binnen.
Maar moet wel want als ze zien dat andere muizen direct aan iets doodgaan eten ze het niet meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |