abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 22 februari 2012 @ 17:48:12 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108270209
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  woensdag 22 februari 2012 @ 17:49:12 #2
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108270246
We gaan gewoon vrolijk verder.

In het laatste nieuws was dat bij een onderzoek onder MBO'ers in Amsterdam forse schulden werden geconstateerd en het allerlaatste nieuws is dat de Nederlanders zich steeds dieper in de schulden steken door rood staan en creditcard betalingen.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
  woensdag 22 februari 2012 @ 17:51:11 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108270317
Er wordt dus makkelijk gewezen naar onverantwoord gedrag, maar ik wilde wel aantekenen dat mensen zich minder verzekeren omdat de premies steeds hoger worden. Als je dan geconfronteerd wordt met een dure rekening (wortelkanaalbehandeling, verstandskiezen, dat soort dingen) dan kan dat rustig natuurlijk je reserves uitputten.
  Miss 200.000.000! woensdag 22 februari 2012 @ 17:54:13 #4
367000 roos94
pi_108270417
iK HEB Gelukkig nog geen last van rekeningen xD
pi_108270579
Tja, iets niet verzekeren betekend risico lopen, zeker als je dat geld wat je niet uitgeeft aan die verzekering niet gaat sparen maar gaat uitgeven. Het is nou eenmaal zo dat, zeker als je ouder gaat worden(gezondheid), het verstandig is om je voor bepaalde dingen te verzekeren zeker als je het eigenlijk niet kan opbrengen als je het wel misgaat en je een rekening krijgt van hier tot Tokyo. Kans is uiteraard dat je het geld kwijt bent als het allemaal goed gaat maar als het wel misgaat zul je God op de blote knietjes danken dat je toch maar wel die verzekering hebt afgesloten. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_108270681
Lenen is dom, dus eigenlijk hebben veel mensen dit aan hun eigen domheid te danken.

Uitzonderingen (hypotheek, studie) daargelaten, maar vaak zijn dit slechts factoren in de optelsom van leningen.
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:01:49 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108270689
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 17:59 schreef trovey het volgende:
Tja, iets niet verzekeren betekend risico lopen, zeker als je dat geld wat je niet uitgeeft aan die verzekering niet gaat sparen maar gaat uitgeven.
Als ik wil dan kan ik mijn zorgverzekering met rustig met 50 euro omlaag brengen, en dan hou ik geld over, maar dat doe ik nu ook al. Maar iemand met een minder goed salaris heeft gewoon het geld er niet voor. Die kan dat geld dat hij niet aan de verzekering kan spenderen ook niet opzij leggen om te sparen.
pi_108270800
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:01 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Als ik wil dan kan ik mijn zorgverzekering met rustig met 50 euro omlaag brengen, en dan hou ik geld over, maar dat doe ik nu ook al. Maar iemand met een minder goed salaris heeft gewoon het geld er niet voor. Die kan dat geld dat hij niet aan de verzekering kan spenderen ook niet opzij leggen om te sparen.
Dat ligt er maar aan over welke groep we het hebben. Ik heb zelf ook geen hoog inkomen maar zorg er wel voor dat ik goed verzekerd ben juist omdat ik niet ineens hele grote bedragen kan ophoesten als het misgaat. Betekent dat er inderdaad na de vaste lasten niet veel meer overblijft maar ik slaap wel goed. Dus over wie hebben we het?
Optimist tot in de kist
pi_108270876
Sommige bedrijven zoals Wehkamp zijn groot geworden door zulke mensen. Eerst de lusten, maar de lasten worden voor het gemak vergeten.

Oh, Henk bestel jij die wasmachine even. Ja, schat ik ben al bezig. Terwijl het duurzame goed nog niet is afbetaald bestellen ze maar raak. Dan loopt het flink op. Ik ben van mening dat Wehkamp en andere bedrijven de mensen tegen hun koopgedrag moeten beschermen.

Maar het is zo makkelijk en verleidelijk. Een druk op de knop.
  woensdag 22 februari 2012 @ 18:10:20 #10
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_108270999
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:04 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat ligt er maar aan over welke groep we het hebben. Ik heb zelf ook geen hoog inkomen maar zorg er wel voor dat ik goed verzekerd ben juist omdat ik niet ineens hele grote bedragen kan ophoesten als het misgaat. Betekent dat er inderdaad na de vaste lasten niet veel meer overblijft maar ik slaap wel goed. Dus over wie hebben we het?
Over mensen die wellicht wel het risico willen lopen, want ze hebben de creditcard en betalen dan maar wat meer mocht het nodig zijn.
pi_108271109
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:06 schreef Jellereppe het volgende:
Sommige bedrijven zoals www.Wehkamp.nl zijn groot geworden door zulke mensen. Eerst de lusten, maar de lasten worden voor het gemak vergeten.

Oh, Henk bestel jij die wasmachine even. Ja, schat ik ben al bezig. Terwijl het duurzame goed nog niet is afbetaald bestellen ze maar raak. Dan loopt het flink op. Ik ben van mening dat www.Wehkamp.nl en andere bedrijven de mensen tegen hun koopgedrag moeten beschermen.

Maar het is zo makkelijk en verleidelijk. Een druk op de knop.
Ik zal niet zeggen dat het extreem ethisch is van Wehkamp etc, maar ik vind dat de verantwoordelijkheid nog altijd bij de koper ligt.

Als je iets niet kan betalen moet je het niet kopen en als je dat toch doet moet je de gevolgen van je eigen domheid ondervinden.

Ik snap trouwens niet waarom er links in je quote komen wanneer ik je quote :?
pi_108271245
quote:
14s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:10 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Over mensen die wellicht wel het risico willen lopen, want ze hebben de creditcard en betalen dan maar wat meer mocht het nodig zijn.
Dan is het gewoon hun eigen risico als het misgaat. Creditcard moet je alzo nooit nemen als je een laag inkomen hebt en een gat in je hand, dat is vragen om problemen. :')
Optimist tot in de kist
pi_108271358
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:13 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Ik zal niet zeggen dat het extreem ethisch is van www.Wehkamp.nl etc, maar ik vind dat de verantwoordelijkheid nog altijd bij de koper ligt.

Als je iets niet kan betalen moet je het niet kopen en als je dat toch doet moet je de gevolgen van je eigen domheid ondervinden.

Mee eens. Maar sommigen kunnen die verantwoordelijkheid niet aan. Daar wringt het hem. Wehkamp en de andere bedrijven waar je op rekening kunt bestellen kunnen op zijn minst hun verantwoordelijkheid nemen. Eerst kijken wat iemand aan schulden heeft uitstaan en daarna pas leveren of niet.
pi_108274555
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Mee eens. Maar sommigen kunnen die verantwoordelijkheid niet aan. Daar wringt het hem. www.Wehkamp.nl en de andere bedrijven waar je op rekening kunt bestellen kunnen op zijn minst hun verantwoordelijkheid nemen. Eerst kijken wat iemand aan schulden heeft uitstaan en daarna pas leveren of niet.

Dat is dan het enige goede aan Zalando :') Eerst betalen, dan pas leveren. Dus geen geld, geen nieuwe schoenen.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_108288603
quote:

[..]

Ik zal niet zeggen dat het extreem ethisch is van www.Wehkamp.nl etc, maar ik vind dat de verantwoordelijkheid nog altijd bij de koper ligt.

Ik heb even op de website gekeken, maar ik kan geen producten vinden waar je een lening voor nodig hebt. Wehkamp biedt die mogelijkheid alleen maar om er zelf beter en rijker te worden, omdat hierdoor mensen sneller producten kopen en rente moeten betalen.

quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 19:39 schreef seasushi het volgende:

[..]

Dat is dan het enige goede aan Zalando :') Eerst betalen, dan pas leveren. Dus geen geld, geen nieuwe schoenen.
Dat kan toch ook gewoon met acceptgiro.
signatuurloos
pi_108294940
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 00:31 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Ik heb even op de website gekeken, maar ik kan geen producten vinden waar je een lening voor nodig hebt. www.Wehkamp.nl biedt die mogelijkheid alleen maar om er zelf beter en rijker te worden, omdat hierdoor mensen sneller producten kopen en rente moeten betalen.

[..]

Dat kan toch ook gewoon met acceptgiro.
Geld moet eerst binnen zijn.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_108295013
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:01 schreef El_Liberaliste het volgende:
Lenen is dom, dus eigenlijk hebben veel mensen dit aan hun eigen domheid te danken.

De meeste mensen zijn gewoon dom, kuddedieren zijn het :|W

Iedereen 'doet het' dus het zal wel een goed idee zijn. De gemiddelde Nederlander is absoluut niet in staat om voor zichzelf te denken.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_108295145
quote:

De verantwoordelijkheid ligt bij de betrokken partijen.

Ik heb ooit eens wat bij Wehkamp besteld omdat het gewoon een hele goede aanbieding was, toen het op het betalen aankwam had ik twee opties, vooruit betalen of betalen op afbetaling.
Dat zijn toch echt wel twee uitersten, bij de eerste optie word je eigenlijk als kredietonwaardig beschouwd (en moet je dus eerst betalen voordat zij gaan leveren) en bij de tweede optie ben je dat daadwerkelijk maar krijgt je gewoon direct je spullen opgestuurd.... _O-
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_108295322
quote:
0s.gif Op woensdag 22 februari 2012 18:20 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Mee eens. Maar sommigen kunnen die verantwoordelijkheid niet aan. Daar wringt het hem. www.Wehkamp.nl en de andere bedrijven waar je op rekening kunt bestellen kunnen op zijn minst hun verantwoordelijkheid nemen. Eerst kijken wat iemand aan schulden heeft uitstaan en daarna pas leveren of niet.

Daar heeft www.Wehkamp.nl inmiddels aan gewerkt. Iedereen wordt vooraf gescreened en als je schulden hebt kun je niet meer op rekening kopen. Ook zitten ze nog met een aanzienlijke portefeuille met wanbetalers waar ze momenteel mee bezig zijn om te innen cq beslagen aan het voorbereiden zijn. Dus Fokkertjes met een achterstand, tot snel ;)
pi_108295482
quote:
99s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:23 schreef Ronnie_bravo het volgende:

Daar heeft Wehkamp inmiddels aan gewerkt. Iedereen wordt vooraf gescreened en als je schulden hebt kun je niet meer op rekening kopen. Ook zitten ze nog met een aanzienlijke portefeuille met wanbetalers waar ze momenteel mee bezig zijn om te innen cq beslagen aan het voorbereiden zijn. Dus Fokkertjes met een achterstand, tot snel ;)
Hoe checken ze dat dan? Via het BKR? Overigens ga ik niet weer kopen bij Wehkamp i.v.m. negatieve ervaringen uit het verleden. Heeft betrekking op het niet op voorraad hebben van goederen die al wel reeds betaald zijn, men weigerde namelijk voorraad te reserveren, men wacht eerst op de betaling. Toen bleek dat de voorraad na het binnenkomen van mijn betaling al reeds uitgeput was heb ik echt tijden op mijn geld moeten wachten.Wehkamp bedankt :')
pi_108295783
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 11:27 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Hoe checken ze dat dan? Via het BKR? Overigens ga ik niet weer kopen bij www.Wehkamp.nl i.v.m. negatieve ervaringen uit het verleden. Heeft betrekking op het niet op voorraad hebben van goederen die al wel reeds betaald zijn, men weigerde namelijk voorraad te reserveren, men wacht eerst op de betaling. Toen bleek dat de voorraad na het binnenkomen van mijn betaling al reeds uitgeput was heb ik echt tijden op mijn geld moeten wachten.Wehkamp bedankt :')
Nee dat doen ze bij andere ondernemingen. Al is de finance afdeling van www.Wehkamp.nl wel aangesloten als deelnemer van het BKR en kúnnen ze er wel controleren. Die controles die ze nu uitvoeren gaan allemaal automatisch, komt geen persoon bij kijken.
  donderdag 23 februari 2012 @ 15:53:55 #22
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_108305317
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_108305767
quote:
Goede zaak, dit betekent over enkele jaren geen NHG meer. Kan men weer gaan zeuren dat er geen huisjes gekocht kunnen worden en dat de overheid de schuldige is. Hihi.

Ook goed dat dit in de media komt, ik voel hier weer veel onderzoeken aankomen om na te gaan of iemand feitelijk is gescheiden of slechts op papier. Kunnen de mensen weer gaan klagen dat 'Nazi Nederland' weer bezig is.

Tip; deponeer je klachten bij dit soort oplichters.
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:07:31 #24
pi_108305889
quote:
99s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:04 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Goede zaak, dit betekent over enkele jaren geen NHG meer. Kan men weer gaan zeuren dat er geen huisjes gekocht kunnen worden en dat de overheid de schuldige is. Hihi.

Ook goed dat dit in de media komt, ik voel hier weer veel onderzoeken aankomen om na te gaan of iemand feitelijk is gescheiden of slechts op papier. Kunnen de mensen weer gaan klagen dat 'Nazi Nederland' weer bezig is.

Tip; deponeer je klachten bij dit soort oplichters.
De oplichters zijn de banken, het is alleen maar rechtvaardig dat ze terug gepakt worden.

quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Het is hetzelfde geluid als over Griekenland. Terwijl groot-industrielen en politici het land kapot maken en de winst op Zwitserse bankrekeningen zetten, word de bevolking uitgescholden en gedwongen de troep op te ruimen. En de grootste schreeuwer is Wilders, de man van het volk.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_108306117
De banksters mogen ze van mij tot op het bot toe uitkleden, veel van de huidige problematiek met betalingen zouden er niet geweest zijn als deze groep zich minder hebzuchtig zou hebben opgesteld.
Gegeven dat deze groep mensen niets zinvols bijdraagt aan de maatschappij kunnen we ze dus ook straffeloos afschrijven.... immers zitten daar geen consequenties aan vast. Het bouwen van nieuwe ivoren torens en het spelen van nieuwe piramidespelen zal snel weer door nieuwkomers worden opgepakt :Y
pi_108306216
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De oplichters zijn de banken, het is alleen maar rechtvaardig dat ze terug gepakt worden.

[..]

Mooie holle retoriek om te verbloemen dat je geen weerwoord hebt.
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:26:33 #27
pi_108306609
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mooie holle retoriek om te verbloemen dat je geen weerwoord hebt.
Helemaal geen holle retoriek.

quote:
Peter Mertens: In Griekenland botsen twee werelden met elkaar

Peter Mertens schetst in “Hoe durven ze” onder andere het onthutsende verhaal achter de Griekse crisis. Mertens en de uitgever (EPO) boden ons het volledige hoofdstuk over dat Griekse drama aan.
pi_108306698
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Helemaal geen holle retoriek.

[..]

Je lult maar wat over banken, de NHG en consumenten, zonder dat je de relatie tussen die drie belicht. Leuk dat je denkt dat banken criminelen zijn, maar de NHG wordt toch echt opgehoest door consumenten, niet door banken. Dus wat er precies rechtvaardig is aan het oplichten van een systeem dat door mede-huiseigenaren in stand wordt gehouden is mij nog steeds onduidelijk.
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:29:59 #29
pi_108306742
quote:
14s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je lult maar wat over banken, de NHG en consumenten, zonder dat je de relatie tussen die drie belicht. Leuk dat je denkt dat banken criminelen zijn, maar de NHG wordt toch echt opgehoest door consumenten, niet door banken. Dus wat er precies rechtvaardig is aan het oplichten van een systeem dat door mede-huiseigenaren in stand wordt gehouden is mij nog steeds onduidelijk.
Daar bewijs je alleen je domheid mee.
pi_108306756
quote:

[..]

Hij moet lachen dat mensen die het al moeilijk hebben straks voor de shit kunnen opdraaien... en dat de nieuwe lading mensen die NHG nodig hebben dit niet krijgen. hihi.
pi_108306886
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar bewijs je alleen je domheid mee.
Dat zeg ik; inhoudelijk ben je uitermate zwak, op discussie niveau sta je onderaan de ladder en op het gebied van sociale interactie een totale nobody.

Maar hey, dat is niks nieuws, doe je al een paar jaar. Komt door al die drugs die je tot je neemt :)
pi_108306906
quote:
99s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:30 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Hij moet lachen dat mensen die het al moeilijk hebben straks voor de shit kunnen opdraaien... en dat de nieuwe lading mensen die NHG nodig hebben dit niet krijgen. hihi.
Wij hadden vroeger op school een Downie, die moest ook altijd lachen om dingen die niemand anders snapte.
pi_108306987
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wij hadden vroeger op school een Downie, die moest ook altijd lachen om dingen die niemand anders snapte.
Die had in ieder geval nog een valide excuus ;)
pi_108307023
quote:
99s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:38 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

Die had in ieder geval nog een valide excuus ;)
Papier heeft ook een valide excuus hoor, zijn hoge mate van drugsgebruik in combinatie met een uitzichtloos bestaan. Heel valide dus :)
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:46:28 #35
pi_108307294
Ad Hominems zijn leuk *O*
pi_108307344
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ad Hominems zijn leuk *O*
Dat zeg ik, je scoort inhoudelijk 0, sociaal 0, discussieniveau 0.

Ik blijf net zo lang die plaat afspelen totdat je stopt met vervuilen Papier :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2012 16:47:50 ]
  donderdag 23 februari 2012 @ 16:49:30 #37
pi_108307416
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:47 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zeg ik, je scoort inhoudelijk 0, sociaal 0, discussieniveau 0.

Ik blijf net zo lang die plaat afspelen totdat je stopt met vervuilen Papier :)
Ik weet dat je geen argumenten hebt en dus gedwongen bent om tegenstanders uit te schakelen.
pi_108307457
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik weet dat je ik geen argumenten hebt en dus gedwongen bent om tegenstanders uit te schakelen.
Bijna goed, heb hem even verbeterd voor je. Overigens staat mijn argument nog steeds overeind, wil je even het causale verband leggen tussen NHG, Banksters, Griekenland en de huiseigenaar in Nederland zoals je zelf net claimde met de linkdump die je maakte?

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 23-02-2012 16:56:40 ]
pi_108307514
quote:

[..]

Opgehoest door de consument :')

Ja... met vers geleend geld dat nog vers van de pers afkomt :7

En daarnaast is de premie niet eens dekkend voor het verzekerde risico want de overheid moet daarnaast garant staan voor tekorten. M.a.w. de banken zijn verzekerd op kosten van de belastingbetaler o|O
pi_108307560
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:39 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Papier heeft ook een valide excuus hoor, zijn hoge mate van drugsgebruik in combinatie met een uitzichtloos bestaan. Heel valide dus :)
Wat is er mis met drugsgebruik om het uitzichtloze bestaan nog een beetje fleur te geven? Wie drinkt er af en toe niet een pint om even lekker te ontspannen?
pi_108307590
Zonder het NHG kan pauper Nederland geen huis kopen...... dus tja, zorg maar dat het NHG verdwijnt, ik kan nu de kritieken al verzinnen en inderdaad...ook dan zullen de banken weer de schuld krijgen. Mensen die het niet begrijpen geven de banken namelijk overal de schuld van. Straks gaat het regenen....ook de schuld van de banken denk ik _O-

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Wat is er mis met drugsgebruik om het uitzichtloze bestaan nog een beetje fleur te geven? Wie drinkt er af en toe niet een pint om even lekker te ontspannen?
Zorg dat je bestaan niet uitzichtloos is .... het is maar een idee hoor. Voor sommigen is het overigens al te laat is gebleken.
pi_108307620
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Opgehoest door de consument :')
Ja, 0.7% van het bedrag om precies te zijn Xenotje.

quote:
Ja... met vers geleend geld dat nog vers van de pers afkomt :7
Onjuist, het is 'virtueel' geld zelfs. Maar je zat er niet ver naast, dus kudo`s.

quote:
En daarnaast is de premie niet eens dekkend voor het verzekerde risico want de overheid moet daarnaast garant staan voor tekorten.
Weer fout. De premies zijn prima dekkend gezien de huidige dekkingsgraad, uitkeringspercentage en aanvragen. Maar weer kudo`s, je zat er niet heel erg ver naast.

quote:
M.a.w. de banken zijn verzekerd op kosten van de belastingbetaler o|O
Wederom onjuist, huiseigenaren zijn verzekerd, maar wederom kudo`s want je zat er niet ver naast.
pi_108307641
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Daarom heeft hij ook een excuus dat valide is, ook al tast het zijn vermogen om inhoudelijk te reageren aan.
pi_108307653
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:55 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja, 0.7% van het bedrag om precies te zijn Xenotje.

[..]

Onjuist, het is 'virtueel' geld zelfs. Maar je zat er niet ver naast, dus kudo`s.

[..]

Weer fout. De premies zijn prima dekkend gezien de huidige dekkingsgraad, uitkeringspercentage en aanvragen. Maar weer kudo`s, je zat er niet heel erg ver naast.

[..]

Wederom onjuist, huiseigenaren zijn verzekerd, maar wederom kudo`s want je zat er niet ver naast.
_O-

donderdag 23 februari 2012 @ 16:58:09 #45
pi_108307707
Mijn bestaan is niet uitzichtloos. Ik gebruik drugs (Fok!, sex, werk, auto rijden) omdat het leuk en lekker is.
pi_108307784
quote:
7s.gif Op donderdag 23 februari 2012 16:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mijn bestaan is niet uitzichtloos. Ik gebruik drugs (Fok!, sex, werk, auto rijden) omdat het leuk en lekker is.
"Wij van wc eend"
  donderdag 23 februari 2012 @ 17:01:50 #47
pi_108307824
quote:
99s.gif Op donderdag 23 februari 2012 17:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:

[..]

"Wij van wc eend"
Right back at ya!
pi_108311260
www.Wehkamp.nl, maar ook de Neckermann en zelfs een grote drogistrijketen geven gewoon leningen uit zonder dat er iets word aangekocht. Gewoon harde cash dus. Ze doen (of deden, regels zijn aangescherpt) dit ook bij mensen die gewoon de rekeningen ervan betaald hebben. Om maar niet in de problemen te komen.
Het zou de regering gesierd hebben wanneer ze ook meteen de woekerrente hadden aangepakt die deze bedrijven hanteren.
pi_108311302
Jezus je typt www.wehkamp.nl en er komt meteen een link naar hun site
pi_108311732
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:47 schreef JellieVrolijk het volgende:
Jezus je typt www.wehkamp.nl en er komt meteen een link naar hun site
Fok heeft de centen kennelijk hard nodig :')
pi_108311744
pi_108313348
Nu bij MAX een rapportage over ouderen die de rekeningen niet meer kunnen betalen, omdat ze alleen AOW hebben.

Zegt die vrouw: "Ik zou echt niet weten waarop ik zou moeten bezuinigen"

En kort daarna: "UPC ben ik per maand 70 - 80 euro aan kwijt... maar ik vind dat ik daar gewoon recht op heb, op al die tv-zenders..."

:') :') :')
pi_108313755
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:29 schreef Nielsch het volgende:
Nu bij MAX een rapportage over ouderen die de rekeningen niet meer kunnen betalen, omdat ze alleen AOW hebben.

En kort daarna: "UPC ben ik per maand 70 - 80 euro aan kwijt... maar ik vind dat ik daar gewoon recht op heb, op al die tv-zenders..."

:')
pi_108313866
GWL was ze trouwens 130 euro per maand aan kwijt. In haar eentje, in een klein appartementje. Wij zijn in een groot jaren '30 huis met z'n drieën hetzelfde kwijt. Bizar.
pi_108313982
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:37 schreef Nielsch het volgende:
GWL was ze trouwens 130 euro per maand aan kwijt. In haar eentje, in een klein appartementje. Wij zijn in een groot jaren '30 huis met z'n drieën hetzelfde kwijt. Bizar.
Ik zit alleen in een klein huisje en ben ook 'slechts' EUR 69 kwijt. De vrouw doet duidelijk iets fout ;)
pi_108314559
quote:
Die ouwetjes stoken het zo naar 25 graden in de winter hoor.
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2012 @ 19:47:27 #57
43556 miss_dynastie
pi_108314588
quote:
Da's ook zo'n 'recht', stammend uit de tijd dat je de energie cadeau kreeg bij een pakje boter :')
pi_108314709
Ouderen hebben het sneller koud dus ze zal inderdaad daarom veel meer kwijt zijn aan stookkosten maar dat van die tv is natuurlijk 8)7 .
Optimist tot in de kist
  † In Memoriam † donderdag 23 februari 2012 @ 19:53:42 #59
43556 miss_dynastie
pi_108314956
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:49 schreef trovey het volgende:
Ouderen hebben het sneller koud dus ze zal inderdaad daarom veel meer kwijt zijn aan stookkosten maar dat van die tv is natuurlijk 8)7 .
Maar dat ligt ook aan welke generatie ouderen. De opa van mister_d deed gewoon een dikke trui en een paar extra dikke sokken aan. Als je op bezoek kwam, deed 'ie de kachel gelukkig wat hoger _O-

En nee, het was geen arme man, maar hij vond het gewoon verspilling de verwarming hoog te zetten als je ook een trui aan kunt doen :)
  donderdag 23 februari 2012 @ 20:24:37 #60
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108317225
Totaal geen medelijden met dat mens. Die heeft de prioriteiten echt totaal verkeerd liggen.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:47 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Da's ook zo'n 'recht', stammend uit de tijd dat je de energie cadeau kreeg bij een pakje boter :')
Echt bizar hoeveel die verstoken. Buurman van in de tachtig moest dit jaar zo'n 1100 euro stookkosten bijbetalen, ik kreeg 150 euro terug....
pi_108317401
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:53 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar dat ligt ook aan welke generatie ouderen. De opa van mister_d deed gewoon een dikke trui en een paar extra dikke sokken aan. Als je op bezoek kwam, deed 'ie de kachel gelukkig wat hoger _O-

En nee, het was geen arme man, maar hij vond het gewoon verspilling de verwarming hoog te zetten als je ook een trui aan kunt doen :)
Soms is het ook niet op te lossen met kleding als je echt heel oud gaat worden. Ik heb een buurvrouw gehad die dik in de kleding zat maar waar je het idee had in een sauna te komen als je de woonkamer binnenstapte en nog had ze het frisjes. :')
Optimist tot in de kist
pi_108341635
quote:
Echt bizar hoeveel die verstoken. Buurman van in de tachtig moest dit jaar zo'n 1100 euro stookkosten bijbetalen, ik kreeg 150 euro terug....
Ben ik nu zo dom? Dit zegt toch helemaal niks? :X :') :')

Ik vind 1112 euro per jaar best nog wel meevallen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_108342415
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ben ik nu zo dom? Dit zegt toch helemaal niks? :X :') :')

Ik vind 1112 euro per jaar best nog wel meevallen.
Bijbetalen, dus dat komt nog bovenop het voorschot.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 13:06:05 #64
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_108342980
-Edit- Foutje...

[ Bericht 96% gewijzigd door GreatWhiteSilence op 25-02-2012 07:47:48 ]
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_108344113
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Totaal geen medelijden met dat mens. Die heeft de prioriteiten echt totaal verkeerd liggen.

[..]

Buurman is waarschijnlijk de hele dag thuis, jij ook?
Optimist tot in de kist
  vrijdag 24 februari 2012 @ 13:42:20 #66
365601 VVDer
Excuus=makkelijk
pi_108344359
Veel mensen leven boven hun stand en vinden het normaal om aankopen voor te laten schieten (door credietverstrekkers) terwijl ze de cash niet hebben.

Als je iets niet kan betalen zonder een buffer te hebben, dan moet je het ook niet kopen!
Verantwoordelijkheid is voor veel mensen onbekend.
pi_108344423
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 19:29 schreef Nielsch het volgende:

Ze formuleerde het ongelukkig, maar de strekking was anders. Ze bedoelde dat het een van de weinige pleziertjes was die ze nog had. Dat weet jij ook wel.
pi_108344463
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:24 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Je benoemd nu precies het probleem. Een ander interesseert je geen reet.
pi_108346343
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:44 schreef Big-Ern het volgende:

[..]

Ze formuleerde het ongelukkig, maar de strekking was anders. Ze bedoelde dat het een van de weinige pleziertjes was die ze nog had. Dat weet jij ook wel.
Snap ik, maar dat kan ook een stuk goedkoper. Ik betaal 40 euro per maand voor internet + bellen + tv...
  vrijdag 24 februari 2012 @ 14:52:40 #70
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108347102
In Nederland krijgen we, in navolging van de VS en de UK, een steeds grotere klasse van de 'working poor'. Dit zijn mensen die gewoon werken tegen een laag netto-salaris van 2000 euro, maar hiermee niet of nauwelijks rond kunnen komen.

Onze politici zijn helemaal Angosaksisch gericht. Duitsland heeft het eigenlijk al sinds mensenheugenis veel beter voor elkaar voor de eigen bevolking, maar het Anglo-saksische model moet zo nodig hier ingevoerd worden.
The End Times are wild
pi_108347276
Bij een laag nettosalaris denk ik eerder aan 1100 euro ofzo. Gemiddeld zitten mijn vrouw en ik op een netto gezinsinkomen van 4000 euro per maand (we werken beide 4 dagen per week) en zolang er met kind en na aftrek van leuke uitjes elke maand nog 700 euro overblijft om te sparen zou ik mezelf niet echt tot de working poor die niet rond komt kunnen rekenen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-02-2012 15:00:41 ]
pi_108347433
2000 euro netto is nu al laag?

Een ouderwetse 4.400 gulden per maand is laag?
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:00:49 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108347482
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:56 schreef Nielsch het volgende:
Bij een laag nettosalaris denk ik eerder aan 1100 euro ofzo. Gemiddeld zitten mijn vrouw en ik op een netto gezinsinkomen van 4000 euro per maand (we werken beide 4 dagen werken per week) en zolang er met kind en na aftrek van leuke uitjes elke maand nog 700 euro overblijft om te sparen zou ik mezelf niet echt tot de working poor die niet rond komt kunnen rekenen.
Ja, met netto 4000 euro per maand zit je natuurlijk ook prima. Ik heb het over 2000 euro netto. Dat is de helft. Dan blijft er echt weinig over hoor!
The End Times are wild
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:01:49 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108347518
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Ja, als je daar van rond moet komen. Alleen al de huur in veel steden, plus alle andere vaste lasten. Wat heb je dan nog vrij te besteden per maand? 400 euro? En daar moet je dan ook nog van eten. Dat is toch niks. Dat je ooit voor 4400 gulden per maand als een koning kon leven heeft daar niks mee te maken.
The End Times are wild
pi_108347646
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, met netto 4000 euro per maand zit je natuurlijk ook prima. Ik heb het over 2000 euro netto. Dat is de helft. Dan blijft er echt weinig over hoor!
Tsja, als alleenstaande heb je het natuurlijk wel wat moeilijker omdat je vaste lasten zoals huur / hypotheek niet kun delen.

Eens kijken:

2000 euro minus:

125 zorgverzekering
500 hypotheek (na aftrek HRA, uitgaande van een koopappartementje)
150 overige verzekeringen (glas, inboedel, levens etc...)
60 GWL
40 tv + Internet + bellen
25 mobiele telefoon
200 boodschappen

Blijft er nog 900 over voor overige zaken. Dat is toch nog wel te doen zou je zeggen, ervan uitgaande dat je geen auto hebt.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:05:31 #76
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_108347662
quote:
15s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

Dat is het probleem. Consumptie maatschappij die echt niet meer pas op de plaats kan maken. Wordt nog leuk als we dezelfde werkloosheid zouden krijgen als in Spanje bijv.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:07:45 #77
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_108347758
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:05 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Tsja, als alleenstaande heb je het natuurlijk wel wat moeilijker omdat je vaste lasten zoals huur / hypotheek niet kun delen.

Eens kijken:

2000 euro minus:

125 zorgverzekering
500 hypotheek (na aftrek HRA, uitgaande van een koopappartementje)
150 overige verzekeringen (glas, inboedel, levens etc...)
60 GWL
40 tv + Internet + bellen
25 mobiele telefoon
200 boodschappen

Blijft er nog 900 over voor overige zaken. Dat is toch nog wel te doen zou je zeggen, ervan uitgaande dat je geen auto hebt.
Ik ging in mijn voorbeeld uit van een gezin dat daarvan rond moest komen. En je vergeet in je berekening nog veel zaken als noodzakelijke vervangingen, onderhoud vna je huis, als je geen auto hebt dan toch kosten voor het OV, en gewoon de dingen die je nodig hebt. Met een egzin komt er nog veel meer aan kosten bij, denk aan kinderopvang (duur!), schoolkosten, extra kleding, en dan is 200 euro boodschappen ook geen vetpot.

Als alleenstaande 2000 euro netto kan wel natuurlijk.
The End Times are wild
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:12:21 #78
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_108347951
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ging in mijn voorbeeld uit van een gezin dat daarvan rond moest komen. En je vergeet in je berekening nog veel zaken als noodzakelijke vervangingen, onderhoud vna je huis, als je geen auto hebt dan toch kosten voor het OV, en gewoon de dingen die je nodig hebt. Met een egzin komt er nog veel meer aan kosten bij, denk aan kinderopvang (duur!), schoolkosten, extra kleding, en dan is 200 euro boodschappen ook geen vetpot.

Als egzin wordt je nog steeds aardig gecompenseerd voor opvang. Welke je nodig hebt met een dubbel inkomen, waardoor 2000 netto al gauw weer onrealistisch is. Een gezin met 1 kostwinnaar zou gewoon rond moeten komen van dit salaris. Zou ook vreemd zijn als dit niet het geval was, want het is bovenmodaal (iets)
pi_108347956
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Natuurlijk staat niet alles erin, ik ging dan ook uit van de basis. Als je als gezin een totaal inkomen hebt van 2000 euro dan zal een van de partners waarschijnlijk niet werken. Kinderopvang is dan niet nodig. Of je een auto of OV nodig hebt hangt maar af van waar je woont. Zelf woon ik in Utrecht en kom eigenlijk weinig buiten die stad, waarbinnen ik alles op de fiets doe. Af en toe met de trein naar Amsterdam om vrienden op te zoeken.
pi_108348638
Misschien de rekensom maken voor 'Jan Modaal'. Het gezin wat rond komt van 33.000 euro bruto.
Dat is 2500,- bruto per maand, dus zeg zo'n 1550,- netto.

Stel de twee kids zijn < 18 en men woont in een huurhuis van zo'n 700,- per maand:

- 700,- huur
- 230,- zorg
- 200,- gwl
- 350,- boodschappen
- 40,- triple play
- 50,- overige communicatie en abo's
- 150,- overige verzekeringen
--------
1720,-

+ 100,- kindgebonden budget (kan iets meer zijn)
+ 50,- zorgtoeslag (geen idee, is dat nog meer?)
--------
1570,-

Maak rekenfout met bruto bedrag - het is dus niet te doen, zeker niet als je mee neemt dat:
- er een kat is die gemiddeld 25,- per maand kost aan eten/onderhoud
- de kinderen beide op sport zitten a 40,- per maand = 80,- per maand
- de kinderen op school zitten en er een ouderbijdrage is gewenst van totaal 50,- per maand
- ik vergeet voor het gemak al die andere fijne belastingen, zoals gemeentelijke heffingen.
- ik vergeet de kosten van ziek zijn; tegenwoordig wordt natuurlijk veel niet meer vergoed en is er een eigen risico.

Dan blijft er in ene best weinig geld over en heeft het gemiddelde Jan Modaal gezin het in ene een stuk krapper. Dan dus goedkoper wonen en op van alles bezuinigen...
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:49:24 #81
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_108349583
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:27 schreef NiGeLaToR het volgende:
Misschien de rekensom maken voor 'Jan Modaal'. Het gezin wat rond komt van 33.000 euro bruto.

Stel de twee kids zijn < 18 en men woont in een huurhuis van zo'n 700,- per maand:

- 700,- huur
- 230,- zorg
- 200,- gwl
- 350,- boodschappen
- 40,- triple play
--------
1720,-

--------
1570,-

Maak rekenfout met bruto bedrag - het is dus niet te doen, zeker niet als je mee neemt dat:
- de kinderen op school zitten en er een ouderbijdrage is gewenst van totaal 50,- per maand
- ik vergeet voor het gemak al die andere fijne belastingen, zoals gemeentelijke heffingen.
- ik vergeet de kosten van ziek zijn; tegenwoordig wordt natuurlijk veel niet meer vergoed en is er een eigen risico.

Dan blijft er in ene best weinig geld over en heeft het gemiddelde Jan Modaal gezin het in ene een stuk krapper. Dan dus goedkoper wonen en op van alles bezuinigen...
Kinderbijslag en huursubsidie en je hebt al weer een ander plaatje. Daarnaast krijgt de niet werkende partner ook nog subsidie. Het is geen vetpot, maar het kan.
pi_108349880
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:49 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Kinderbijslag en huursubsidie en je hebt al weer een ander plaatje. Daarnaast krijgt de niet werkende partner ook nog subsidie. Het is geen vetpot, maar het kan.
En dan gaan mensen zeuren dat ik mijn hypotheekrente kan aftrekken :D Mijn hemel wat een boel subsidie-toeslagen zijn er zeg! In verhouding met het inkomen is dat echt een substantieel deel.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 15:58:00 #83
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_108349990
Huurtoeslag is toch voor huren onder de 660(nogwat)? Dus met 700 huur krijg je geen huurtoeslag. Zorgtoeslag is meer, denk ik.

Kinderbijslag is iets van 370 oid. Ligt eraan hoe oud de kinderen zijn.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_108350079
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 15:58 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Huurtoeslag is toch voor huren onder de 660(nogwat)? Dus met 700 huur krijg je geen huurtoeslag. Zorgtoeslag is meer, denk ik.

Kinderbijslag is iets van 370 oid. Ligt eraan hoe oud de kinderen zijn.
Ik denk dat Jan Modaal dus geen huis in die prijsklasse huurt bij nader inzien. Jan en zijn gezin moeten het hebben van de hele stapel subsidies als ik dat rekensommetje bekijk.
pi_108350419
quote:

- 700,- huur
- 230,- zorg
- 200,- gwl
- 350,- boodschappen
- 40,- triple play
--------
1720,-

--------
1570,-

Woont veel te duur, dat kan goedkoper. Verzekeringen is ook veel te veel. Netto inkomen komt eerder uit op ¤1700+, excl vakantiegeld en 13e maand.

Er komt nog bij (kinderen uit 1997 en 2003):
Kinderbijslag: ¤ 166
Kindgebonden budget: ¤ 116
Zorgtoeslag: ¤ 86
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_108354279
En nog wat algemene heffingskorting voor degene die niet werkt.

Gwl kan makkelijk omlaag naar 150-175.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 18:16:21 #87
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108354564
quote:

- 700,- huur
- 230,- zorg
- 200,- gwl
- 350,- boodschappen
- 40,- triple play
--------
1720,-

--------
1570,-

Wonen is wel hoog.
Maar neem de auto(verzekering, brandstof, belasting, afschrijving), afschrijving van de inboedel, feestjes.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 18:21:40 #88
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108354706
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 16:09 schreef Gebraden_Wombat het volgende:

[..]

Woont veel te duur, dat kan goedkoper. Verzekeringen is ook veel te veel. Netto inkomen komt eerder uit op ¤1700+, excl vakantiegeld en 13e maand.

Er komt nog bij (kinderen uit 1997 en 2003):
Kinderbijslag: ¤ 166
Kindgebonden budget: ¤ 116
Zorgtoeslag: ¤ 86
166 euro kinderbijslag?

Edit: ligt aan de leeftijd van de kids ja.
pi_108354808
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 18:21 schreef betyar het volgende:

[..]

166 euro kinderbijslag?
Ja. ¤ (269,39 + 228,98) / 3.
http://www.svb.nl/int/nl/(...)g_krijgt_u/index.jsp
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 18:25:14 #90
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108354834
quote:
Gezien.
pi_108356127
Bijna 300,- subsidie per maand :D _O-
Ik denk dat ik maar stop met m'n best doen.. waanzinnig zeg, wist ik helemaal niet. Had het net te doen met deze groep mensen in onze samenleving. Oke, nog steeds geen vetpot, maar tis zeker niet arm te noemen. Met dank aan de mensen die wel 52% belasting betalen dus ^O^
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:03:17 #92
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108356137
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 13:35 schreef trovey het volgende:

[..]

Buurman is waarschijnlijk de hele dag thuis, jij ook?
Alleen maandag overdag is er hier niemand thuis :) Het grote verschil zit 'm erin dat die buurman de enige nog is met enkelglas. Geloof me, bij zijn stookgedrag heeft hij die investering er bij leven nog uit :P
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:10:27 #93
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108356371
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:03 schreef NiGeLaToR het volgende:
Bijna 300,- subsidie per maand :D _O-
Ik denk dat ik maar stop met m'n best doen.. waanzinnig zeg, wist ik helemaal niet. Had het net te doen met deze groep mensen in onze samenleving. Oke, nog steeds geen vetpot, maar tis zeker niet arm te noemen. Met dank aan de mensen die wel 52% belasting betalen dus ^O^
:') :') 52% van hoeveel?
pi_108356540
quote:

[..]

2000 euro netto is bijna 1.5x modaal. Dit is gewoon een heel net salaris.Als je daar niet van kan rondkomen dan gaat er duidelijk iets fout in het uitgaven patroon.

Maar tja... mensen denken dat ze tegenwoordig recht hebben op een 3d tv, nieuwe auto, smartphone, tablet en alle andere gadgets die de buren ook hebben.

Dan vergeten we de vakanties nog.
Status meten we in deze zieke maatschappij aan de spulletjes die mensen hebben. Hoe we als mens in het leven staan zijn word steeds minder belangrijk gevonden.

De uitholling van onze samenleving, mensen die slaaf worden van zichzelf.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 19:19:15 #95
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108356699
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:14 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

2000 euro netto is bijna 1.5x modaal. Dit is gewoon een heel net salaris.Als je daar niet van kan rondkomen dan gaat er duidelijk iets fout in het uitgaven patroon.

Maar tja... mensen denken dat ze tegenwoordig recht hebben op een 3d tv, nieuwe auto, smartphone, tablet en alle andere gadgets die de buren ook hebben.

Status meten we in deze zieke maatschappij aan de spulletjes die mensen hebben. Hoe we als mens in het leven staan zijn word steeds minder belangrijk gevonden.

Ik ben het gewoon met je eens!
pi_108357594
quote:

Ik heb het over 2000 euro netto. Dat is de helft. Dan blijft er echt weinig over hoor!
Ik zal niet zeggen dat het een enorm bedrag is per maand, maar je valt dan ook echt niet onder de term "working poor".
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_108358221
quote:

[..]

Tis gewoon wel zo, heel ernstig. Vooral ook omdat veel mensen zich er niet eens bewust van zijn, we weten niet beter.
pi_108358499
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:56 schreef minimaal_kabaal het volgende:

Tis gewoon wel zo,
Het lijkt mij preceptie. Het overgrote deel van de mensen die ik ken is met hele andere dingen bezig dan opbieden op het gebied van materiële zaken...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_108358941
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 18:07 schreef poemojn het volgende:
En nog wat algemene heffingskorting voor degene die niet werkt.

Gwl kan makkelijk omlaag naar 150-175.
Gevonden: 1500 euro per jaar, dus 125 per maand aan algemene heffingskorting.

Ik kom aan inkomsten per maand op
Salaris/uitkering aanvrager 1750
Vakantiegeld aanvrager 125
Zorgtoeslag 116
Kindgebonden budget 86
Kinderbijslag 166
Belastingteruggaaf / heffingskortingen 125

totaal dus 2368 per maand (en zonder kinderbijslag?vakantiegeld op 2077)

Nibud sluitend budgetadvies geeft dan nog 130 tekort.

[ Bericht 25% gewijzigd door poemojn op 24-02-2012 20:15:32 ]
pi_108359047
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 19:03 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Alleen maandag overdag is er hier niemand thuis :) Het grote verschil zit 'm erin dat die buurman de enige nog is met enkelglas. Geloof me, bij zijn stookgedrag heeft hij die investering er bij leven nog uit :P
Je weet natuurlijk ook niet wat hij aan voorschot heeft per maand. ;) Dat enkelglas is inderdaad wel een goede investering. Bij familie is dat ook gedaan bij zijn huurhuis, ze konden kiezen maar er kwam wel wat een klein bedrag aan huur bij per maand per raam. Toch gedaan en nu veel meer comfort en lagere kosten. Eerst was de kamer niet warm te stoken en moesten er allerlei noodmaatregelen genomen worden, nu is dat voorbij dus hij betaalt graag voor dat extra comfort.
Optimist tot in de kist
  vrijdag 24 februari 2012 @ 21:25:02 #101
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108362839
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 20:11 schreef trovey het volgende:

[..]

Je weet natuurlijk ook niet wat hij aan voorschot heeft per maand. ;) Dat enkelglas is inderdaad wel een goede investering. Bij familie is dat ook gedaan bij zijn huurhuis, ze konden kiezen maar er kwam wel wat een klein bedrag aan huur bij per maand per raam. Toch gedaan en nu veel meer comfort en lagere kosten. Eerst was de kamer niet warm te stoken en moesten er allerlei noodmaatregelen genomen worden, nu is dat voorbij dus hij betaalt graag voor dat extra comfort.
Dat weet ik wel, tot op de cent nauwkeurig. Die is namelijk bij iedereen gelijk en aan het eind van het jaar wordt je verbruik bepaald en bijbetaling/terugbetaling vastgesteld. :)
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 22:04:29 #102
13368 NiGeLaToR
pi_108364899
quote:

[..]

Als je geboren bent voor 1975 heb je een punt, als je daarna geboren bent is de wereld wel erg duur voor je. Koophuizen zijn voor deze groep in ene 2x zo duur als een halve generatie daar voor bijvoorbeeld, maar ook vervoer, zorg en pensioenen zijn relatief erg duur geworden. De generatie ervoor had een lager salaris, maar ook minder kosten en heeft overwaarde kunnen opbouwen. De nieuwe generatie loopt het risico het halve leven te werken om de onderwaarde van hun bestaan (huis, pensioen, zorg) te compenseren. Iemand heeft te veel geld uitgegeven.

quote:
Hoe kom je hierbij? Omdat je zelf die druk voelt? Ik voel 'm niet hoor.

quote:

Noem het hoe je het noemen wilt - er is een ondergrens aan wat je nodig hebt om een gemiddeld leven te leven in Nederland. Dat gemiddelde loopt inmiddels uit de pas met wat men gemiddeld verdient. Dus als je een gemiddeld salaris hebt kun je geen gemiddeld leven meer leiden - dat is zo ongeveer het gevoel wat je erbij kunt hebben. Tuurlijk is met een miljard miljoen mensen pickniccen in het vondelpark of met een miljoenmiljard mensen dagje strand gratiz en superspeciaal (zo-van-ik-ben-geen-slaaf-van-mezelf-maar-heel-hip), maar dingen als GWL, zorgpremies, pensioen en verzekeringen zou je eigenlijk niet op moeten hoeven bezuinigen.

Nu hebben mijn vriendin en ik ons hele leven alles zelf betaald - vanaf dag 1 de studie (nog 9 jaar te gaan tot afbetaling!), tot ons prachtige huis (nog 29 jaar te gaan :') tot afbetaling) aan toe nu, we betalen beide 52% belasting (nog 40 jaar te gaan :P) en we werken er beide hard voor. Er is voor ons geen toeslag, geen subsidie en geen vangnet - wij zijn degene die het betalen voor onszelf en voor hen die het minder hebben - maar kom dan niet met zachtzielige verhalen over 'de brede schouders' die nog wel even harder geplukt kunnen worden. Je wilt niet weten hoe hard ik moet werken om die subsidies die ik net ontdek bij elkaar moet verdienen... hier wordt niet gegraaid ^O^
  vrijdag 24 februari 2012 @ 22:40:28 #103
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_108366724
+1
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:01:15 #104
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108367565
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 22:04 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Als je geboren bent voor 1975 heb je een punt, als je daarna geboren bent is de wereld wel erg duur voor je. Koophuizen zijn voor deze groep in ene 2x zo duur als een halve generatie daar voor bijvoorbeeld, maar ook vervoer, zorg en pensioenen zijn relatief erg duur geworden. De generatie ervoor had een lager salaris, maar ook minder kosten en heeft overwaarde kunnen opbouwen. De nieuwe generatie loopt het risico het halve leven te werken om de onderwaarde van hun bestaan (huis, pensioen, zorg) te compenseren. Iemand heeft te veel geld uitgegeven.

[..]

[..]

Noem het hoe je het noemen wilt - er is een ondergrens aan wat je nodig hebt om een gemiddeld leven te leven in Nederland. Dat gemiddelde loopt inmiddels uit de pas met wat men gemiddeld verdient. Dus als je een gemiddeld salaris hebt kun je geen gemiddeld leven meer leiden - dat is zo ongeveer het gevoel wat je erbij kunt hebben. Tuurlijk is met een miljard miljoen mensen pickniccen in het vondelpark of met een miljoenmiljard mensen dagje strand gratiz en superspeciaal (zo-van-ik-ben-geen-slaaf-van-mezelf-maar-heel-hip), maar dingen als GWL, zorgpremies, pensioen en verzekeringen zou je eigenlijk niet op moeten hoeven bezuinigen.

Nu hebben mijn vriendin en ik ons hele leven alles zelf betaald - vanaf dag 1 de studie (nog 9 jaar te gaan tot afbetaling!), tot ons prachtige huis (nog 29 jaar te gaan :') tot afbetaling) aan toe nu, we betalen beide 52% belasting (nog 40 jaar te gaan :P) en we werken er beide hard voor. Er is voor ons geen toeslag, geen subsidie en geen vangnet - wij zijn degene die het betalen voor onszelf en voor hen die het minder hebben - maar kom dan niet met zachtzielige verhalen over 'de brede schouders' die nog wel even harder geplukt kunnen worden. Je wilt niet weten hoe hard ik moet werken om die subsidies die ik net ontdek bij elkaar moet verdienen... hier wordt niet gegraaid ^O^
52% belasting over hoeveel euro'tjes?
pi_108368019
quote:

Er is voor ons geen toeslag, geen subsidie en geen vangnet - wij zijn degene die het betalen voor onszelf en voor hen die het minder hebben - maar kom dan niet met zachtzielige verhalen over 'de brede schouders' die nog wel even harder geplukt kunnen worden. Je wilt niet weten hoe hard ik moet werken om die subsidies die ik net ontdek bij elkaar moet verdienen... hier wordt niet gegraaid ^O^
Volgens mij ontvangen jullie koophuis subsidie dus je verhaal klopt niet.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:18:34 #106
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108368233
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:13 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Dat is uiteraard een "belastingkorting" om de torenhoge belastingdruk te verlichten. Geen subsidie.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 23:20:09 #107
13368 NiGeLaToR
pi_108368295
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:01 schreef betyar het volgende:

[..]

52% belasting over hoeveel euro'tjes?
Hoe boeiend is dat? Die schaal is laag - over 20 jaar betaalt Jan Modaal ook 52% belasting hoor. Vroeger was je minstens directeur om dat tarief te halen. Ik ben geen directeur :6

quote:

[..]

Koophuissubsidie ken ik niet. Ik kan wel een deel van het geld wat ik aan hypotheekrente betaal aftrekken van de belasting die ik al betaalde. Dus daarmee valt mijn belasting druk lager uit, maar dat is in ons geval pakweg 15% van de belasting die we betalen. Ik krijg geen geld wat ik uberhaupt niet betaalde als je dat bedoelt met subsidie. 0 euro subsidie dus. :7
pi_108368385
quote:

[..]

Achja, reken er maar op dat als je 52% betaalt, je flink wat bijdraagt aan de uitkeringen van een ander. Het blijft scheef dat rijke mensen meer hypotheek kunnen krijgen en daarom meer aftrek krijgen. maar verder geltdt dit nergens voor. Ook ik ben zo'n type dat zo ongeveer 80% van het inkomen kwijt is aanbelasting, accijns, belasting en nog meer accijns en btw. Het gaat erom wat je netto aan belastingen betaalt. Dat is dus alles wat je inlevert-alles wat je terugkrijgt.
Whatever...
pi_108368513
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:20 schreef NiGeLaToR het volgende:

Koophuissubsidie ken ik niet. Ik kan wel een deel van het geld wat ik aan hypotheekrente betaal aftrekken van de belasting die ik al betaalde. Dus daarmee valt mijn belasting druk lager uit, maar dat is in ons geval pakweg 15% van de belasting die we betalen. Ik krijg geen geld wat ik uberhaupt niet betaalde als je dat bedoelt met subsidie. 0 euro subsidie dus. :7
Als je zo praat dan kun je dat dus van elke subsidie wel zeggen dus je verhaal klopt nog steeds niet.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 23:27:01 #110
13368 NiGeLaToR
pi_108368577
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:25 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Als je zo praat dan kun je dat dus van elke subsidie wel zeggen dus je verhaal klopt nog steeds niet.
Whu? Dus mensen die 0 euro inkomens belasting betalen maar wel geld van de overheid krijgen (subsidie) is hetzelfde als mensen die inkomensbelasting betalen en hier een deel van niet hoeven te betalen omdat ze kosten maken? Ben ik nu zo slim, of jij zo dom? :?
pi_108368586
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:22 schreef Spanky78 het volgende:

Achja, reken er maar op dat als je 52% betaalt, je flink wat bijdraagt aan de uitkeringen van een ander. Het blijft scheef dat rijke mensen meer hypotheek kunnen krijgen en daarom meer aftrek krijgen. maar verder geltdt dit nergens voor. Ook ik ben zo'n type dat zo ongeveer 80% van het inkomen kwijt is aanbelasting, accijns, belasting en nog meer accijns en btw. Het gaat erom wat je netto aan belastingen betaalt. Dat is dus alles wat je inlevert-alles wat je terugkrijgt.
Je draagt dan inderdaad flink bij maar je moet niet miepen dat je niets krijgt als je 52% van je hypotheekrente terugkrijgt.
pi_108368652
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:27 schreef NiGeLaToR het volgende:

Whu? Dus mensen die 0 euro inkomens belasting betalen maar wel geld van de overheid krijgen (subsidie) is hetzelfde als mensen die inkomensbelasting betalen en hier een deel van niet hoeven te betalen omdat ze kosten maken? Ben ik nu zo slim, of jij zo dom? :?
Kennelijk ben je (erg) dom als je niet eens snapt wat subsidie is.
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 23:30:10 #113
13368 NiGeLaToR
pi_108368698
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:27 schreef klaaskippegaas het volgende:

[..]

Je draagt dan inderdaad flink bij maar je moet niet miepen dat je niets krijgt als je 52% van je hypotheekrente terugkrijgt.
52% belasting teruggaaf over hoeveel euro'tjes?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_108368902
quote:

[..]

[..]

[..]

Prachtig verhaal maar even snel roepen dat de mensen van voor 1975 veel minder kosten hebben/hadden is uit de lucht gegrepen. Pensioenpremie en zorgpremie zijn voor iedereen (nagenoeg) even duur, maakt niet uit of je van 1960 of 1980 bent. Voor de belasting idem, ik ben van ruim voor 1975 en heb ook het voorrecht dat ik over een aanzienlijk deel van mijn inkomen 52% mag afdragen.

Op het punt van de eigen woning heb je gelijk daar maakt het heel wat uit of je die in 1995 of 2005 hebt gekocht. (Overigens was een rentepercentage van 9% in begin jaren 90 nog heel normaal)

Aan de andere kant roepen we wel dat alles tegenwoordig zo duur is maar mijn ervaring is juist dat het levensonderhoud (boodschappen, kleding, apparatuur en meubels) tegenwoordig juist veel goedkoper is dan bijvoorbeeld 25 jaar geleden.

Belangrijk verschil is natuurlijk dat er nu veel meer dingen zijn om je geld aan uit te geven EN dat iedereen vindt dat hij/zij er per kerende post recht op heeft.
Stellen van nog geen 25 jaar, met 2 auto's, 3 vakanties per jaar en een eigen huis met allemaal nieuwe meubels om maar eens wat te noemen.
-
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 23:43:42 #115
13368 NiGeLaToR
pi_108369198
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:36 schreef quo_ het volgende:

[..]

Prachtig verhaal maar even snel roepen dat de mensen van voor 1975 veel minder kosten hebben/hadden is uit de lucht gegrepen. Pensioenpremie en zorgpremie zijn voor iedereen (nagenoeg) even duur, maakt niet uit of je van 1960 of 1980 bent. Voor de belasting idem, ik ben van ruim voor 1975 en heb ook het voorrecht dat ik over een aanzienlijk deel van mijn inkomen 52% mag afdragen.
Met dat verschil dat mensen van na 1975 wel pensioen betalen maar straks een lege pensioenpot overhouden. Hoe langer je van voor 1975 bent, hoe meer er nog in die pot zal zitten :) Premies zullen daardoor hooguit hoger worden en uiteindelijk zul je naarmate je later geboren bent dus meer premie betaald hebben. Veel meer. Net als zorg, belasting (lokaal, landelijk, btw, accijns, alles).

quote:
Op het punt van de eigen woning heb je gelijk daar maakt het heel wat uit of je die in 1995 of 2005 hebt gekocht. (Overigens was een rentepercentage van 9% in begin jaren 90 nog heel normaal)

Aan de andere kant roepen we wel dat alles tegenwoordig zo duur is maar mijn ervaring is juist dat het levensonderhoud (boodschappen, kleding, apparatuur en meubels) tegenwoordig juist veel goedkoper is dan bijvoorbeeld 25 jaar geleden.
Je hebt wel een punt dat door globalisering er veel meer goedkope dingen te koop zijn - naast de altijd duurdere merk artikelen. Je kunt voor een appel-en-een-ei de wereld aan rommeltjes uit China op je deurmat laten vallen. Brandstof of een eigen risico bij je ziektekosten verzekering alleen niet.

quote:
Belangrijk verschil is natuurlijk dat er nu veel meer dingen zijn om je geld aan uit te geven EN dat iedereen vindt dat hij/zij er per kerende post recht op heeft.
Stellen van nog geen 25 jaar, met 2 auto's, 3 vakanties per jaar en een eigen huis met allemaal nieuwe meubels om maar eens wat te noemen.
Jup, die zullen nog wel even zoet zijn alles terug te betalen.
Maar even voor de goede orde, wie heeft nu dat geld allemaal opgemaakt?

Ik bedoel, dat zijn niet de mensen die na 1975 geboren zijn die dit gedaan hebben toch? :+
Iemand moet bedacht hebben - och dat betalen ze later wel terug? :P
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:43:58 #116
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108369210
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:20 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Hoe boeiend is dat? Die schaal is laag - over 20 jaar betaalt Jan Modaal ook 52% belasting hoor. Vroeger was je minstens directeur om dat tarief te halen. Ik ben geen directeur :6

Als iemand meer dan ¤ 56.491 verdient, dus stel men verdient ¤ 57000 betaalt men over ¤ 509 52% dat is ¤ 264. Totaal aan belasting betaalt men ¤ 21970.
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:45:24 #117
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108369266
Maar stel iemand die meer dan 57000 euro verdient en huurt, die krijgt niks terug. Beetje kromme wereld nietwaar?
  FOK!fotograaf vrijdag 24 februari 2012 @ 23:47:05 #118
13368 NiGeLaToR
pi_108369320
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:45 schreef betyar het volgende:
Maar stel iemand die meer dan 57000 euro verdient en huurt, die krijgt niks terug. Beetje kromme wereld nietwaar?
Volgens het systeem moet die ook kopen ipv een huurhuis bezet te houden voor iemand met een lager inkomen. Dat was nou juist dat sociale gebeuren toch?
  vrijdag 24 februari 2012 @ 23:49:00 #119
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_108369406
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:47 schreef NiGeLaToR het volgende:

[..]

Volgens het systeem moet die ook kopen ipv een huurhuis bezet te houden voor iemand met een lager inkomen. Dat was nou juist dat sociale gebeuren toch?
Nee aan de HRA is niks sociaals aan, de overheid stimuleert hiermee mensen een grote lening af te sluiten.
pi_108369468
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 februari 2012 23:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
(Lang) niet alle huurwoningen zijn sociale woningbouw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')