In 2011 was de rentelast iig iets van 11,3 miljard.quote:Op donderdag 1 maart 2012 20:27 schreef quo_ het volgende:
[..]
Interesante beschouwing.
Heb je ook gegevens over hoe de rentelasten zich verhouden tot de rijksbegroting?
Want volgens mij is dat nog minstens zo relevant als het gaat om betaalbaarheid van de schuld.
Zo te zien zou je kunnen uitgaan van zo'n 4% van de totale uitgaven, gemiddeld.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:02 schreef quo_ het volgende:
Van de site van het cbs een grafiekje geplukt over de rentelast:
[ afbeelding ]
En de rentelast in de EU:
[ afbeelding ]
Met alle respect voor de kennis en kunde van Kees de Kort - ik ben blij dat hij het niet voor het zeggen heeft. Hoewel die vaak gelijk heeft of krijgt is hij ook gewoon een ouderwetse azijnpisser, pessimist en ook niet ongevoelig voor 'n stukje showbizzquote:Op donderdag 1 maart 2012 23:19 schreef minimaal_kabaal het volgende:
Zal vandaag al wel een x langsgekomen zijn maar ik post em gewoon nog een x:
Depressie in de maak?
Dat kan zomaar 6% worden als wij ook een afwaardering aan onze broek krijgen. En dan is je begrotingstekort dus ook 2% hoger.quote:Op donderdag 1 maart 2012 23:15 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Zo te zien zou je kunnen uitgaan van zo'n 4% van de totale uitgaven, gemiddeld.
Zo spannend is dat dus niet.
Nou, dan loopt de staatsschuld toch lekker op naar 80%? Dat is het in de ons omringende landen toch al minimaal. Belgie zit al decennia rond de100, geen haan die er naar kraait. Duitsland rond de 80, maar wij moeten koste wat het kost weer zsm naar de 40, ook al houdt dat in dat we veel langer in de shit zitten dan de ons omringende landen.quote:Op vrijdag 2 maart 2012 10:30 schreef Hi_flyer het volgende:
[..]
Dat kan zomaar 6% worden als wij ook een afwaardering aan onze broek krijgen. En dan is je begrotingstekort dus ook 2% hoger.
Dan gaat het hard hoor...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |