quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:29 schreef Nielsch het volgende:
Nu bij MAX een rapportage over ouderen die de rekeningen niet meer kunnen betalen, omdat ze alleen AOW hebben.
Zegt die vrouw: "Ik zou echt niet weten waarop ik zou moeten bezuinigen"
En kort daarna: "UPC ben ik per maand 70 - 80 euro aan kwijt... maar ik vind dat ik daar gewoon recht op heb, op al die tv-zenders..."
![]()
![]()
Ik zit alleen in een klein huisje en ben ook 'slechts' EUR 69 kwijt. De vrouw doet duidelijk iets foutquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:37 schreef Nielsch het volgende:
GWL was ze trouwens 130 euro per maand aan kwijt. In haar eentje, in een klein appartementje. Wij zijn in een groot jaren '30 huis met z'n drieën hetzelfde kwijt. Bizar.
Die ouwetjes stoken het zo naar 25 graden in de winter hoor.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:37 schreef Nielsch het volgende:
GWL was ze trouwens 130 euro per maand aan kwijt. In haar eentje, in een klein appartementje. Wij zijn in een groot jaren '30 huis met z'n drieën hetzelfde kwijt. Bizar.
Da's ook zo'n 'recht', stammend uit de tijd dat je de energie cadeau kreeg bij een pakje boterquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:37 schreef Nielsch het volgende:
Maar dat ligt ook aan welke generatie ouderen. De opa van mister_d deed gewoon een dikke trui en een paar extra dikke sokken aan. Als je op bezoek kwam, deed 'ie de kachel gelukkig wat hogerquote:Op donderdag 23 februari 2012 19:49 schreef trovey het volgende:
Ouderen hebben het sneller koud dus ze zal inderdaad daarom veel meer kwijt zijn aan stookkosten maar dat van die tv is natuurlijk.
Echt bizar hoeveel die verstoken. Buurman van in de tachtig moest dit jaar zo'n 1100 euro stookkosten bijbetalen, ik kreeg 150 euro terug....quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Da's ook zo'n 'recht', stammend uit de tijd dat je de energie cadeau kreeg bij een pakje boter
Soms is het ook niet op te lossen met kleding als je echt heel oud gaat worden. Ik heb een buurvrouw gehad die dik in de kleding zat maar waar je het idee had in een sauna te komen als je de woonkamer binnenstapte en nog had ze het frisjes.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:53 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Maar dat ligt ook aan welke generatie ouderen. De opa van mister_d deed gewoon een dikke trui en een paar extra dikke sokken aan. Als je op bezoek kwam, deed 'ie de kachel gelukkig wat hoger
En nee, het was geen arme man, maar hij vond het gewoon verspilling de verwarming hoog te zetten als je ook een trui aan kunt doen
Ben ik nu zo dom? Dit zegt toch helemaal niks?quote:Echt bizar hoeveel die verstoken. Buurman van in de tachtig moest dit jaar zo'n 1100 euro stookkosten bijbetalen, ik kreeg 150 euro terug....
Bijbetalen, dus dat komt nog bovenop het voorschot.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 12:29 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ben ik nu zo dom? Dit zegt toch helemaal niks?![]()
![]()
Ik vind 1112 euro per jaar best nog wel meevallen.
Buurman is waarschijnlijk de hele dag thuis, jij ook?quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Totaal geen medelijden met dat mens. Die heeft de prioriteiten echt totaal verkeerd liggen.
[..]
Echt bizar hoeveel die verstoken. Buurman van in de tachtig moest dit jaar zo'n 1100 euro stookkosten bijbetalen, ik kreeg 150 euro terug....
Ze formuleerde het ongelukkig, maar de strekking was anders. Ze bedoelde dat het een van de weinige pleziertjes was die ze nog had. Dat weet jij ook wel.quote:Op donderdag 23 februari 2012 19:29 schreef Nielsch het volgende:
Nu bij MAX een rapportage over ouderen die de rekeningen niet meer kunnen betalen, omdat ze alleen AOW hebben.
Zegt die vrouw: "Ik zou echt niet weten waarop ik zou moeten bezuinigen"
En kort daarna: "UPC ben ik per maand 70 - 80 euro aan kwijt... maar ik vind dat ik daar gewoon recht op heb, op al die tv-zenders..."
![]()
![]()
Je benoemd nu precies het probleem. Een ander interesseert je geen reet.quote:Op donderdag 23 februari 2012 20:24 schreef Hi_flyer het volgende:
Totaal geen medelijden met dat mens. Die heeft de prioriteiten echt totaal verkeerd liggen.
[..]
Echt bizar hoeveel die verstoken. Buurman van in de tachtig moest dit jaar zo'n 1100 euro stookkosten bijbetalen, ik kreeg 150 euro terug....
Snap ik, maar dat kan ook een stuk goedkoper. Ik betaal 40 euro per maand voor internet + bellen + tv...quote:Op vrijdag 24 februari 2012 13:44 schreef Big-Ern het volgende:
[..]
Ze formuleerde het ongelukkig, maar de strekking was anders. Ze bedoelde dat het een van de weinige pleziertjes was die ze nog had. Dat weet jij ook wel.
Ja, met netto 4000 euro per maand zit je natuurlijk ook prima. Ik heb het over 2000 euro netto. Dat is de helft. Dan blijft er echt weinig over hoor!quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:56 schreef Nielsch het volgende:
Bij een laag nettosalaris denk ik eerder aan 1100 euro ofzo. Gemiddeld zitten mijn vrouw en ik op een netto gezinsinkomen van 4000 euro per maand (we werken beide 4 dagen werken per week) en zolang er met kind en na aftrek van leuke uitjes elke maand nog 700 euro overblijft om te sparen zou ik mezelf niet echt tot de working poor die niet rond komt kunnen rekenen.
Ja, als je daar van rond moet komen. Alleen al de huur in veel steden, plus alle andere vaste lasten. Wat heb je dan nog vrij te besteden per maand? 400 euro? En daar moet je dan ook nog van eten. Dat is toch niks. Dat je ooit voor 4400 gulden per maand als een koning kon leven heeft daar niks mee te maken.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 14:59 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
2000 euro netto is nu al laag?
Een ouderwetse 4.400 gulden per maand is laag?
Tsja, als alleenstaande heb je het natuurlijk wel wat moeilijker omdat je vaste lasten zoals huur / hypotheek niet kun delen.quote:Op vrijdag 24 februari 2012 15:00 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, met netto 4000 euro per maand zit je natuurlijk ook prima. Ik heb het over 2000 euro netto. Dat is de helft. Dan blijft er echt weinig over hoor!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |