Hier al meerdere keren. Denk dat hij in zijn neus heeft zitten pulken.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sneu voor Seb! Hier nog nooit een bloedneus meegemaakt.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kan je ooglid daar ook van opzwellen? Heb ik ineens. Nies ook veel, of juist enorm verstopte neus.
Tyler niest en hoest ineens heel veel, dat had Simmu wel gemerkt.
dat ja! precies zo!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:30 schreef Twinkly het volgende:
Simmu, dat heeft Niels ook gedaan een tijdje terug. Hij doet het nu nog af en toe een beetje als hij net uit bed komt en nog duf is.
Ik vind het ook gek van de psz-leidsters Freecell, ze zouden toch moeten weten dat peuters de eerste tijd moeten wennen en dat ze in deze fase echt nog niet braaf op een stoeltje blijven zitten.
He, dat is wat Tyler een tijd terug telkens deed, maar zonder neusje zo te bewegen en met harder knipperen. Dus stijf dicht knijpen zeg maar. Hier werd er gezegd dat het een tik was.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:30 schreef Twinkly het volgende:
Simmu, dat heeft Niels ook gedaan een tijdje terug. Hij doet het nu nog af en toe een beetje als hij net uit bed komt en nog duf is.
Ik vind het ook gek van de psz-leidsters Freecell, ze zouden toch moeten weten dat peuters de eerste tijd moeten wennen en dat ze in deze fase echt nog niet braaf op een stoeltje blijven zitten.
Hij heeft het al regelmatig gehad. De eerste keer was hij helemaal overstuur. Nu heeft hij het denk ik zelf ook niet gezien in het donker.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:23 schreef simmu het volgende:
[..]![]()
ik ga maar weer net als vorig jaar een familieafspraak maken bij de huisarts voor antihooikoortsspulselene lijkt er nu geen last van te hebben, maar vorig jaar begon die een weekje na mij.
wat sneu estrys, wel fijn dat hij er niet echt van schrok! heeft hij het al eens eerder gehad?
Precies, het is doodnormaal gedrag wat ze zeker al vaker tegen zijn gekomen!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:35 schreef simmu het volgende:
tis toch zeker hun werk! tuurlijk horen ze dat te snappen
tuurlijk blijven die dan ook niet aan tafel zitten, well duh! dat is namelijk helemaal niet standaard voor die kleintjesquote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:38 schreef freecell het volgende:
'jamaar er zijn meer kleintjes en die blijven dan ook niet aan tafel zitten'
Ik baalde er ook best wel van, want ik weet ook wel dat dat soort dingen lastig zijn bij hem, maar als ze er de EERSTE keer al over bellen..
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 12:32 schreef simmu het volgende:
ik zal maar even niks zeggen over dat bekertje met vers geplukte krokusjes wat ik zonet spotte op de tafel![]()
eens kijken of het beter gaat nu ik dat weggemikt heb
http://www.rijksoverheid.(...)de-basisschool-werktquote:Leerplicht
De meeste kinderen in Nederland gaan naar de basisschool als ze 4 jaar zijn. De Leerplichtwet schrijft voor dat kinderen vanaf 5 jaar naar school moeten. Een kind is dan leerplichtig en moet vanaf de eerste schooldag in de maand na de verjaardag op de basisschool meedoen. Sommige gemeenten sturen de ouders een brief als een kind 3 jaar wordt. In die brief staat wanneer ouders hun kind moeten inschrijven bij een school in de gemeente. Het is belangrijk om dit op tijd te doen, omdat sommige scholen een wachtlijst hebben.
Als een kind 3 jaar en 10 maanden oud is, mag het alvast een aantal dagen (of halve dagen) naar school om te wennen. Deze kennismakingsperiode duurt maximaal 5 dagen. Omdat dit niet verplicht is, hebben niet alle scholen zo’n kennismakingsperiode.
Dat is helemaal makkelijk, gewoon bij het begin van schooljaar starten! Andere nieuwe kindjes hier op school hadden dan meestal voor de zomervakantie een paar wendagen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:00 schreef mignonne het volgende:
Duidelijk Meimel, in dat geval voor ons dus volgend jaar
omdat ze op 25 augustus zit dan zit ze waarschijnlijk net precies aan het begin van het volledige schooljaar![]()
DJMO ik heb begrepen dat ze vanaf 4 naar school mogen en vanaf 5 naar school móeten. Mn tante had de (imho irritante) gewoonte om haar kinders naar haar eigen blieven thuis te houden toen ze nog 4 waren. Niet uit overtuiging verder ofzo maar gewoon omdat het handiger was met boodschappen doen of weet ik veel wat voor non-redenen
ja ik vind het bizar dat er verwacht wordt dat je je leven al in zo'n mate vastgelegd en vooruitgepland hebtquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik het vervelende vind van Ivan nu al inschrijven op een buitenschoolse opvang is dat we nu ookal moeten beslissen hoeveel en welke dagen we af gaan nemen. En ik heb geen flauw idee. Weet ik veel wat voor werk ik dan doe en wat voor afspraken we willen en kunnen maken.
Die grens (vroeger oktober en nu januari) geldt voor de overgang naar een andere groep.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik dacht trouwens dat het vroeger ging met een grens die op 1 oktober lag? ik was namelijk een 'vroege'leerling i.v.m. verjaardag op 23 september. mijn buurmeisje was van 9 oktober en ging dus pas het jaar daarop naar school.
Nou ja, door die wachtlijsten word je dus wel gedwongen om al zover vooruit te denken. Ik vind het lastig, want het naar school gaan is een volstrekt abstract gebeuren voor me. Welke dagen zijn handig om af te nemen? Ik weet ook niet in hoeverre mijn schoonouders dan nog bij kunnen springen (hoe zal het met hun gezondheid gaan?), hoeveel mijn lief werkt, wat voor werk ik heb, in hoeverre ik minder dan fulltime kan werken. En dan zijn er nog allerlei (mogelijke) veranderingen die losstaan van onze persoonlijk situaties. Zo gaan binnenkort de schooltijden in heel Amsterdam veranderen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, dat verwachten ze natuurlijk eigenlijk niet, dat heeft met die lange wachtlijsten te maken. Ik heb gewoon ingeschreven voor wat ik maximaal nodig dacht te hebben (je kunt ook gewoon vijf dagen aanvragen) en dan mag je hier tot twee maanden van te voren nog opzeggen. Ik heb dus pas kort geleden doorgegeven wat ik definitief nodig heb aan bso voor S.
Nee natuurlijk verwachten ze het niet zo zwart/wit, maar het is wel de insteek geworden. Niet per se door de schuld van iemand direct. Voor een kdv/bso is het anders ook niet meer te doen om iets in te plannen, maar als je dus inderdaad tussentijds verhuisd dan kun je achteraan sluiten op een ellenlange wachtlijst.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, dat verwachten ze natuurlijk eigenlijk niet, dat heeft met die lange wachtlijsten te maken. Ik heb gewoon ingeschreven voor wat ik maximaal nodig dacht te hebben (je kunt ook gewoon vijf dagen aanvragen) en dan mag je hier tot twee maanden van te voren nog opzeggen. Ik heb dus pas kort geleden doorgegeven wat ik definitief nodig heb aan bso voor S.
Wachtlijstvervuiling valt wel mee, als je alsnog afzegt schuift dat allemaal wel lekker door, toch?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:12 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou ja, door die wachtlijsten word je dus wel gedwongen om al zover vooruit te denken. Ik vind het lastig, want het naar school gaan is een volstrekt abstract gebeuren voor me. Welke dagen zijn handig om af te nemen? Ik weet ook niet in hoeverre mijn schoonouders dan nog bij kunnen springen (hoe zal het met hun gezondheid gaan?), hoeveel mijn lief werkt, wat voor werk ik heb, in hoeverre ik minder dan fulltime kan werken. En dan zijn er nog allerlei (mogelijke) veranderingen die losstaan van onze persoonlijk situaties. Zo gaan binnenkort de schooltijden in heel Amsterdam veranderen.
Als ik Ivan nu voor het maximaal aantal dagen in zou willen schrijven zouden dat 5 dagen worden. Maar ik wil hem niet om het zekere voor het onzekere te nemen voor zoveel dagen inschrijven, want daardoor treedt er wachtlijstvervuiling op. Ik werk daar liever niet aan mee. (Maarja, dat doe ik toch ook weer wel, want we schrijven hem op 2 plekken in.)
Maar daardoor weet je altijd pas op het laatste moment of je wel of geen plek hebt, en dat is precies de onzekerheid die ertoe leidt dat ouders hun kind op meerdere plekken inschrijven.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:15 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Wachtlijstvervuiling valt wel mee, als je alsnog afzegt schuift dat allemaal wel lekker door, toch?
Daarom woon ik ook in een godvergeten gat, ik kan overal gelijk terechtquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:16 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar daardoor weet je altijd pas op het laatste moment of je wel of geen plek hebt, en dat is precies de onzekerheid die ertoe leidt dat ouders hun kind op meerdere plekken inschrijven.
Ik zou graag de knoop voor een basisschool definitief door willen hakken, maar op één school worden geen rondleidingen gegeven tot het kind bijna 4 jaar is. Hoe word je in hemelsnaam geacht de beslissing dan te nemen?
Ja, 't scheelt al dat we naar een slechte buurt zijn verhuisd.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:18 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Daarom woon ik ook in een godvergeten gat, ik kan overal gelijk terecht
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ja, 't scheelt al dat we naar een slechte buurt zijn verhuisd.
Het is een heel geliefde school. En misschien wat elitair. Ik ben ook geneigd af te knappen, maar aan de andere kant hoor ik van andere ouders dat het een héél fijne school is, een liefdevolle omgeving.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zou dan al niet meer voor die school kiezen Claudia, als ze op dat vlak blijkbaar zo weinig realistisch zijn :-p.
andere kant van t land? als in: hier in de buurt?????quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:20 schreef mignonne het volgende:
[..]_!
Als wij ooit verhuizen zal dat wel zijn als allebei de meisjes al op school zitten, jongste net wel of nog net niet. Ik hoop maar dat we dan ergens een beetje behoorlijk in kunnen stroment is in elk geval wel het plan om dan naar de andere kant van t land te verhuizen of iets in die richting.
Is je er niet zo in verdiepen dan een optie?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Pfff, ik ben blij dat ik zo snel gelukkig was met een school. Het lijkt me een hele lastige keuze, als je je er zo in verdiept.
don't push itquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:
[..]
andere kant van t land? als in: hier in de buurt?????
Maar om er een gevoel bij te krijgen moet je je er toch ook in verdiepen? Het is niet alsof je dacht: "Hey, de naam van de school staat me aan. Daar gaan ze naartoe!"quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Voor jou niet waarschijnlijk. Voor mij was het puur een gevoelskwestie. De twee scholen hier voelden niet goed, en de school in de wijk hiernaast wel. Ik heb me niet in lesmethoden of eindresultaten verdiept of niks, nee. Shame on me! Maar zo zit ik in elkaar, ik maak altijd zo mijn beslissingen.
In dat geval weet ik nog wel een degelijke basisschool op de Veluwe.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:27 schreef mignonne het volgende:
ergens tussen utrecht en arnhem zien we wel zitten. Ik persoonlijk zie het hoge noorden maar vooral het diepe zuiden wel heel erg zitten, maar dat ziet B. niet zo zitten. en ik ben ook nog steeds te porren voor Taiwan of Japan, maar dat wil mijn hij niet![]()
Mijn dochter gaat uiteindelijk welgeteld 3 uur naar de bso en blijft op drie dagen over. Dat is relatief gezien echt niet zoveel tijd. Dat ze daarheen gaat met de kindjes die ze al kent van het kdv en van school straks en de leidsters die ze kent, voelt goed.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Maar om er een gevoel bij te krijgen moet je je er toch ook in verdiepen? Het is niet alsof je dacht: "Hey, de naam van de school staat me aan. Daar gaan ze naartoe!"
Ze komen wel op hun plek hoor. Wij hebben in mijn jeugd op Aruba gewoond, kregen les in beroerd Nederlands en het niveau was niet te vergelijken met het niveau van de meeste scholen hier. Ik kreeg gymnasiumadvies en heb zonder problemen de overstap naar de middelbare school hier kunnen maken. Het komt allemaal zo nauw niet. dat denk ik echt.Mijn ouders hebben daar op durven vertrouwen en ik denk dat dat terecht was.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, wat een geklaag van me.Zo erg is het natuurlijk allemaal niet, maar het is gewoon gedoe. En het voelt soms allemaal nogal overweldigend omdat het over De Toekomst van de kinderen gaat.
Het verschilt per stadsdeel. Zelfs het aannamebeleid varieert. Ik kan dus over andere stadsdelen niet zoveel zeggen. Ik weet wel dat er veel geloot wordt en je dan volstrekt onzeker bent over de school waarop je kind belandt. Maar dat systeem gaat heel binnenkort veranderen. Dan komt er een centraal systeem waarbij je je 1e, 2e en 3e keuze aan kunt geven. Je hebt dan een heel grote kans dat je kind op je 1e dan wel 2e keuze terecht komt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Meimeltje het volgende:
Zijn er in Amsterdam lange wachtlijsten voor scholen Claudia? In Utrecht heb je gewoon niet altijd je 1e keus voor een school. De wachtlijsten zijn zo enorm groot.
Daar staat tegenover dat er ook kinderen zijn die zich niet op hun plek voelen. Ik heb er in de basis ook wel vertrouwen in, hoor, maar ik ben er niet van overtuigd dat het iets vanzelfsprekends is. Bovendien denk ik dat de basisschoolkeuze er wel enige invloed op kan hebben.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Ze komen wel op hun plek hoor. Wij hebben in mijn jeugd op Aruba gewoond, kregen les in beroerd Nederlands en het niveau was niet te vergelijken met het niveau van de meeste scholen hier. Ik kreeg gymnasiumadvies en heb zonder problemen de overstap naar de middelbare school hier kunnen maken. Het komt allemaal zo nauw niet. dat denk ik echt.Mijn ouders hebben daar op durven vertrouwen en ik denk dat dat terecht was.
Waarop heb je dat laatste dan gebaseerd?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Bijna wel. Zoals ik al zei, ik heb me nergens in verdiept, echt niet.Ik ben op gesprek geweest op de school waar ze naartoe gaan (maar dat gevoel had ik daarvoor al) en de andere twee scholen voelden al niet goed zonder dat ik er uberhaupt geweest was.
zolang mijn kinderen niet hetzelfde doen op school als wat ik deed vind ik het goedquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, ja die projectie herken ik ook. Ik zie nu al voor me op welke middelbare school mijn kinderen hier straks zullen zitten. Die school lijkt verdacht veel op mijn oude middelbare school.
In zekere mate wel, lijkt me. Ik zou bijvoorbeeld niet gauw kiezen voor een school waarop geen buurtkindjes zitten.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik denk dat er overal kinderen zijn die zich niet op hun plek voelen en ik vraag me af of je dat van te voren kunt voorzien.
Daarom dus, woonplaats maakt hierin gewoon heel veel verschil.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ook wel een rol zal spelen is dat wij keuze hebben uit 28 (!) scholen.
allemaal in jullie postcodegebied?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ook wel een rol zal spelen is dat wij keuze hebben uit 28 (!) scholen.
*fixed* alstuquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En inderdaad dat de schoolkindjes net iets verder weg wonen.
Maar hey, over vijf jaar verhuis ik naar die wijk en is dat probleem ook weer uit de wereld. ben je getrouwd met een ontzettend knappe man, haske zwangert en ga je verhuizen naar die wijk.
Dat zegt op zich ook weer niet heel veel, hoor.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:48 schreef Meimeltje het volgende:
Altijd fijn om te lezen
Obs De Globetrotter heeft het vertrouwen van de Inspectie van het Onderwijs. Er vindt in principe voor de periode van één jaar geen verder toezicht plaats. De inspectie heeft geen aanwijzingen dat er belangrijke tekortkomingen zijn in de kwaliteit van het onderwijs.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Schoolpleinpapa's, here I come!
Hihi, ja ik ken het 'gedoe'. Als we op mn werk inspectie krijgen ben ik altijd heel druk met dossiers in orde makenquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:50 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat zegt op zich ook weer niet heel veel, hoor.De meeste scholen krijgen het vertrouwen. En als er geen vertrouwen in bestaat dan is dat ook niet noodzakelijkerwijs slecht. Er zit hier in de buurt bijvoorbeeld een nieuwe school waarop bepaalde dingen nog niet helemaal goed gedocumenteerd worden naar de smaak van de inspectie. En dat is allemaal geneuzel. De ouders die hun kinderen er naartoe brengen zijn ontzettend tevreden!
Ik heb op een school gewerkt die onder streng toezicht stond en die 1,5 jaar na mijn vertrek is opgeheven. Daarbij was het slechte rapport wel veelzeggend.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:53 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Hihi, ja ik ken het 'gedoe'. Als we op mn werk inspectie krijgen ben ik altijd heel druk met dossiers in orde maken![]()
In dec is de inspectie op school geweest en het rapport stond ook op hun site.
dat gevoel heb ik dus ookquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:53 schreef Jore het volgende:
Ik krijg er een knoop van in mijn maag, dat mijn kind naar school moet. En dat terwijl ik het zelf altijd ontzettend leuk vond om naar school te gaan. Binnenkort moet ik mijn kop maar eens uit het zand trekken en echt rond gaan kijken.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn ouders hebben mij triouwens na de eerste klas naar een andere school gedaan omdat ze het gevoel hadden dat ik niet op mijn plek zat. Herinner ik me nu ineens.
Geen spat veranderdquote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk er juist erg naar uit.
Als kind keek ik er trouwens zo naar uit dat ik de eerste schooldag in tranen thuiskwam omdat ik niks geleerd had.
Hier precies hetzelfde! Als ik die klassenfoto van die eerste school zag was ik ook wel echt een ukkie vergeleken met de rest. Kan me voorstellen dat ik me ook enorm klein voelde, letterlijk en figuurlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:59 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Mijn ouders hebben mij triouwens na de eerste klas naar een andere school gedaan omdat ze het gevoel hadden dat ik niet op mijn plek zat. Herinner ik me nu ineens.
Gaat hij nu naar een opvang of zo?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:58 schreef Jore het volgende:
Ik denk dat het ook komt omdat mijn zoon niet zo'n grote held is. Hij speelt graag alleen, is zachtaardig, gevoelig, fantasievol, heeft humor, maar is nog niet (zo) weerbaar. Ik hoop zo dat hij dat zachte mag/kan/zal houden, dat hij overeind blijft tussen rouwdouwers en pestkoppen.
Nou ja, ik had daar niet echt last van hoor. Maar ze merkten aan mij (en ik was nogal sociaal wenselijk in mijn gedrag) dat de regels toch wel erg streng waren. Dus kozen ze na een jaar toch voor een vrijere school, de openbare school van de wijk.quote:
Ik ben een geboren nerd/streber inderdaad.quote:
Ik vind het gewoon zo frappant dat je je dat ineens herinnert. Ik kan het me van je ouders heel goed voorstellen. Fijn dat ze zo voortvarend hebben gehandeld!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:02 schreef groofskendezoveelste het volgende:
[..]
Nou ja, ik had daar niet echt last van hoor. Maar ze merkten aan mij (en ik was nogal sociaal wenselijk in mijn gedrag) dat de regels toch wel erg streng waren. Dus kozen ze na een jaar toch voor een vrijere school, de openbare school van de wijk.
3 man..haske groot man!quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:56 schreef mignonne het volgende:
[..]
dat gevoel heb ik dus ook
en het duurt nog anderhalf jaar voor ons! das nog haske lang! maar als ik me nu realiseer dat ze dit jaar al 3 wordt, DRIE!dan word ik weer even met beide benen op aarde gezet. T gaat zo snel...
Peuterspeelzaal.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gaat hij nu naar een opvang of zo?
Ivan vind ik wat dat betreft ook niet een 'held', maar het verbaast me juist hoe hij zijn eigen gang gaat op het kinderdagverblijf. Hij heeft iets heel sterks en onverstoorbaars, is niet gericht op het spel van de andere kinderen maar doet wat hij leuk vindt (en wordt daarin vaak gevolgd door andere kinderen). Dat geeft me een heel fijn gevoel, een gevoel dat hij zich wel redt.
Dat klinkt als een uitstekende basis.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef Jore het volgende:
[..]
Peuterspeelzaal.
Hij gaat ook heel erg zijn eigen gang, loopt te zingen en te doen en heeft het naar zijn zin, maar ik denk dat hij het grootste deel van de tijd bezig is met observeren. Kijken naar wat andere kinderen doen, hoe ze dat doen, waarom ze dat doen. Hij is geboren uit een einzelgänger en een dromer dus dat is niet verwonderlijk, ik hoop alleen dat er plek is voor het type kind dat hij is in een klas of in een groep.
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:07 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oeh, TF, de jounes nog sneller dan de mijne. Spannend man.
ssst! voor nu is ze nog even lekker 2,5. Hoewel ze elke dag vraagt of ze jarig isquote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:05 schreef De_Taartjesfee het volgende:
[..]
3 man..haske groot man!
Oh bij jou in de buurt is er trouwens in februari een kijk- en inschrijfdag. Die van dit jaar redt je misschien niet meer, maar die van volgend jaar is vroeg genoeg. Een wachtlijst is er zo goed als niet (zover ik daar nu inzage in heb)
Mijn Bepje gaat over 2 weekjes ook naar school. Ik heb er slapeloze nachten van
Lege nest syndroom..I has it
quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:12 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Ik denk dat ze er eerst helemaal op haar plek zit, en dan na een maandje ofzo ineens doorheeft dat ze echt elke dag moeten de boel op stelten gaat zetten
Doet ze namelijk altijd
We gaan het zien
Ik weet er niks van. Mijn lief had het erover dat iemand van de buitenschoolse opvang had gezegd dat de schooltijden in Amsterdam veranderen. Hij herinnerde zich alleen "tot 2 uur". Misschien gaat het om een invoering van 5 gelijke dagen? Ik heb er online in ieder geval nog niks over kunnen vinden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 23:44 schreef miss_sly het volgende:
Claudia, wat gaat r veranderen aan de schooltijden in heel Amsterdam en wanneer gebeurt dat?
Dan zou ik het persoonlijk júist doen! Anders verzuipt hij straks op de basisschool.. is de overgang zo enormquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:24 schreef DJMO het volgende:
Van Geert weet ik nog niet of ik hem naar de psz doe, hij is zo'n heel ander kind, veel rustiger, veel meer op zichzelf, en ook zo veel aanhankelijker; dat ik betwijfel of dr drukte van een psz hem wel goed zou doen.
Och, dat halve jaartje zal het hem echt niet doen denk ik, maar het is voor veel kinderen ook gewoon heel leukquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:29 schreef kitty_hello het volgende:
Maar als we haar dus met 2,5 jaar brengen, zal dat verschil er dan ook (al) zijn? Of kan dat dan best?
we hebben nog ruim een jaar om dat te beslissenquote:Op woensdag 22 februari 2012 08:34 schreef Sorbootje het volgende:
[..]
Dan zou ik het persoonlijk júist doen! Anders verzuipt hij straks op de basisschool.. is de overgang zo enorm
selene hebben we met 2 direct gedaan omdat ze zo graag met andere kindjes speelt en ravi hebben we nu zo vroeg gedaan omdat hij zich selene's aandacht wel heel lekker aan laat leunenquote:Op woensdag 22 februari 2012 07:54 schreef kitty_hello het volgende:
Mama's van kindjes die naar een PSZ gaan, waarom heb je gekozen om het vanaf 2 jaar te doen en niet bv een half jaartje te wachten? *Benieuwd is
In 2013 begint zijn wij vroeg qua zomervakantie (6 juli) en laat ik Thijs niet wennen voor de zomervakantie. Het lijkt me inderdaad zo gek om hem te laten wennen, en dan weer 6 weken thuis te houden.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:01 schreef mignonne het volgende:
ah okay, thanks.
nouja dat 3 jaar en 10 maanden valt precies voor de zomervakantie, kunnen we wel doen natuurlijk, maar het is maar de vraag hoeveel zin het heeft als er dan gelijk zomervakantie op volgt.
Nou, dan gaan Ivan en Thijs allebei naar een elitaire school. Ik ben vóór.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:20 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is een heel geliefde school. En misschien wat elitair. Ik ben ook geneigd af te knappen, maar aan de andere kant hoor ik van andere ouders dat het een héél fijne school is, een liefdevolle omgeving.
Gaat Lieuwe oook naar de Nschool?quote:Op dinsdag 21 februari 2012 22:53 schreef Jore het volgende:
Ik krijg er een knoop van in mijn maag, dat mijn kind naar school moet. En dat terwijl ik het zelf altijd ontzettend leuk vond om naar school te gaan. Binnenkort moet ik mijn kop maar eens uit het zand trekken en echt rond gaan kijken.
Leuk, zitten er nog meesters en juffen uit jouw tijd?quote:
Dat weet ik niet want ik zat zelf op de griffemeerde schoolquote:Op woensdag 22 februari 2012 09:33 schreef McLaura het volgende:
[..]
Leuk, zitten er nog meesters en juffen uit jouw tijd?
Dit. Alleen Isabeau invullen waar Seb staat. En zij waar hij staat.quote:Op woensdag 22 februari 2012 09:37 schreef Estrys het volgende:
Seb gaat niet naar de peuterspeelzaal. Hij ging vanaf dat hij 3 maanden was drie hele dagen naar het kdv. Ik vond het wat veel voor het manneke. Drie dagen opvang plus een halve dag psz. Daarbij de peuterspeelzaal zit letterlijk een lokaal verder in hetzelfde gebouw, met veelal dezelfde kindjes en op hetzelfde speelplein.
Nou, inderdaad! Waarom zou je het niet gewoon proberen? De kans is groot dat je nieuwe kanten van je kind leert kennen en dat je ziet dat hij/zij zich zonder jou goed kan vermaken..quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:38 schreef freecell het volgende:
En dan is de vraag: waarom zou je het niet doen? Voor jezelf of voor haar?
quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nou, inderdaad! Waarom zou je het niet gewoon proberen? De kans is groot dat je nieuwe kanten van je kind leert kennen en dat je ziet dat hij/zij zich zonder jou goed kan vermaken..
quote:Op woensdag 22 februari 2012 08:51 schreef kitty_hello het volgende:
Ze gaat er wel heen, maar voor mijn gevoel vind ik het met 2,5 (iets) fijner dan nu (al).
quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:44 schreef simmu het volgende:
nog even eenvoorvalletje delen over mijn grote jongen: met zijn verjaardagsfeestje zomaar opeens toen hij met oma aan het babbelen was wees hij naar kiro's plekje in de kast en zei "kiko!"
selene is er nu en dan wel erg mee bezig (op een gemoedelijke manier), van ravi stond ik echt even flabbergasted
dat dus maar Seb invullen waar Isabeau staat en hij waar zij staatquote:Op woensdag 22 februari 2012 10:46 schreef Sorbootje het volgende:
Ik vind het geweldig om te zien hoe het KDV het leven van Isabeau verrijkt. Toen ik er gisteren kwam was ze met een meisje van ruim 3 aan het spelen. Ze waren samen aan het "koken". Vanmorgen beet ze flink van zich af toen een wat ouder jongentje haar puzzel wilde pakken. Ik vind dat soort dingen mooi om te zien. Thuis leert ze dat niet, daar heeft en krijgt ze geen broertje of zusje van ongeveer dezelfde leeftijd. Natuurlijk leert ze ook wel wat van haar grote broer en zussen, maar da's toch echt wel een heel groot leeftijdsverschil.
Wat ontroerend.quote:Op woensdag 22 februari 2012 10:44 schreef simmu het volgende:
nog even eenvoorvalletje delen over mijn grote jongen: met zijn verjaardagsfeestje zomaar opeens toen hij met oma aan het babbelen was wees hij naar kiro's plekje in de kast en zei "kiko!"
selene is er nu en dan wel erg mee bezig (op een gemoedelijke manier), van ravi stond ik echt even flabbergasted
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Florian klom met slaapzak en al zijn ledikant uit, ik moest welquote:Op woensdag 22 februari 2012 12:44 schreef simmu het volgende:
ik durf een peuterbed nog echt niet aan![]()
ze zetten nu al elke avond ff de boel op stelten! selene klimt geregeld bij ravi in bed
Ja mooi is dat he. M. heeft dat bij mijn broertje. Hij weet dat Serge niet meer leeft, maar heeft het regelmatig over hem. Dat hij met Serge's auto's gaat spelen, of met zijn trein. Dat hij mamma's broer is en dat hij overleden is. Zo houden we hem toch een beetje levend.quote:Op woensdag 22 februari 2012 11:23 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wat ontroerend.Zoiets voel ik ook als Ivan het over mijn vader heeft. Als je er op een of andere manier mee bezig bent dan pikken ze dat op.
Toch is het wel mijn ervaring. Ik keek er erg tegenop om Ivan naar het kinderdagverblijf te brengen indertijd, maar ik moet bekennen dat het in een bepaalde behoefte bleek te voorzien. Opa en oma vindt hij ook te gek, maar dat is gewoon weer iets anders. Dat zijn geen kinderen van zijn eigen leeftijd waar hij met of naast speelt. Natuurlijk wordt er nog niet veel écht met elkaar gespeeld. Maar vergis je niet, ze zijn erg op elkaar gericht en nemen veel van elkaar over! Tegenwoordig proberen mijn schoonouders zelfs zo vaak mogelijk om hun andere kleinkind tegelijkertijd bij hen te hebben als Ivan komt, want dat vinden beide kinderen geweldig.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef Poppejans het volgende:
Ik geloof niet zo dat een kind dat jonger is dan 2 jaar, een KDV zo veel goed doet en een verrijking is Ook niet dat het slecht is hoor! Maar ik heb mn kind het liefst bij mij of bij opa/oma als wij werken.
Dat vind ik ook heel belangrijk, dat levend houden. Mijn moeder heeft een andere vriend en ik weet dat dat in Ivans ogen gewoon zijn opa gaat worden. Maar ik hoop toch dat het iets wordt waar ik later met Ivan over kan praten, mijn vader. En dat het hem dan ook écht iets zegt of in ieder geval aan zijn verbeelding appelleert.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:37 schreef bodpa09 het volgende:
[..]
Ja mooi is dat he. M. heeft dat bij mijn broertje. Hij weet dat Serge niet meer leeft, maar heeft het regelmatig over hem. Dat hij met Serge's auto's gaat spelen, of met zijn trein. Dat hij mamma's broer is en dat hij overleden is. Zo houden we hem toch een beetje levend.
quote:Ik vind het ook erg ontroerend hoe zeer M. hetzelfde lijf heeft als mijn broer, ze voelen echt hetzelfde aan.
Het hangt ook een beetje van de opa en oma af. Mijn schoonvader werkt nog, daar kan Seb dus niet terecht. Mijn schoonmoeder gaat absoluut niet op Seb passen. No way.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:25 schreef Poppejans het volgende:
Ik geloof niet zo dat een kind dat jonger is dan 2 jaar, een KDV zo veel goed doet en een verrijking is Ook niet dat het slecht is hoor! Maar ik heb mn kind het liefst bij mij of bij opa/oma als wij werken.
Rond de 2 jaar zullen veel kindjes het leuk gaan vinden om met andere kindjes te spelen e.d, al is het dan nog vaak ''naast elkaar'' spelen ipv echt samen spelen.
Die massa productie op een KDV spreekt mij echt niet aan bij jonge kinderen.
Dat is juist wat ik dan weer niet zo goed voor me kan zienquote:Op woensdag 22 februari 2012 16:36 schreef Beessie-Jen het volgende:
Ik ben wel heel blij dat Evie naar de opvang gaat; ik merk echt dat ze er veel leert, ze vermaakt zich er goed, en ook hier merk ik wel dat er best veel aandacht per individu is...![]()
(en wij hebben helaas ook niet de optie om ouders/schoonouders te laten oppassen... ivm belastbaarheid en afstand....).
Wat zie je niet voor je? Dat ze er veel kunnen leren? Hoezo niet dan?quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:33 schreef Poppejans het volgende:
[..]
Dat is juist wat ik dan weer niet zo goed voor me kan zien![]()
En ik weet dat wat ik persoonlijk roep over opa's en oma's, dat maar net moet kunnen en dat ze maar net moeten willen hoor.Ik bedoelde dat niet rot, ben gewoon zelf heel blij als ik zie hoe leuk dat samen gaat.
Wat zouden ze er meer kunnen leren dan als opa/oma oppassen, op deze leeftijd bedoel ik dan?quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:38 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zie je niet voor je? Dat ze er veel kunnen leren? Hoezo niet dan?
Ja?!quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:47 schreef Meimeltje het volgende:
Ik vind dus ook dat ze er veel leren! Ik zie hier echt verschil tussen de oudste die vanaf 1,5 jaar maar 1 dag naar kdv ging en de jongste die 3 dagen gewend is (vanaf volgende week 2 dagen). Het is niet alleen het samen spelen, maar ook leren rekening houden met anderen, delen en ze leren veel van de thema's die ze hebben. Verder natuurlijk de praktische dingen zoals aankleden enzo. Op school merk je ook echt wie er op kdv hebben gezeten en die structuur al gewend zijn.
Jij bent thuisblijf mama, toch? Dan juist zou ik persoonlijk het heel goed vinden dat ze wel naar een speelzaal gaat. Geen idee of dat nou uitmaakt bij 2 of 2,5 jaar, maar wel dat ze leert omgaan met andere kindjes,stilzitten in de kring maar bovenal het contact met andere mensen waar jij dan niet bij bent.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:50 schreef kitty_hello het volgende:
Maar thuis kunnen ze ook die dingen leren...spelen/lezen/liedjes zingen/kindjes meeten ed. Ik zou het bv nooit kunnen om mijn 3 maanden oud kind naar een KDV te brengen, dat is persoonlijk, weet ik ook wel.
Hetzelfde voor de PSZ, ik ben nu de volledige 2 jaar aan haar zijde geweest en dan is het voor zowel haar als mij een grote stap op naar de PSZ te gaan dus dan heb ik liever met 2,5 zodat het een beetje uitgelegd kan worden en ze er waarschijnlijk wat meer klaar voor zal zijn.
Dat kan, maar het kan ook zomaar zo zijn dat je gevoel omslaat als je meemaakt dat alles prima gaat.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:20 schreef kitty_hello het volgende:
Ik denk toch dat dat erg persoonlijk is, als ik zou weten dat ik mn 3 maanden oude baby in goede handen achterlaat bij de leidsters nooit een goed gevoel hebben dat ik mijn 3 maanden oude baby zonder mama achterlaat
Ach nee, hè.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:22 schreef _Bar_ het volgende:
Thx Claudia![]()
Roy heeft hier weer eens koorts
Dat gevoel zou ik ook gehad hebben op het kdv waar Kyllian van 1,5 - 3 jaar gezeten heeft. Mede daarom ook naar een ander kdv gezocht en daar kon ik echt vol vertrouwen Dyon als baby naartoe brengen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:20 schreef kitty_hello het volgende:
Ik denk toch dat dat erg persoonlijk is, als ik zou weten dat ik mn 3 maanden oude baby in goede handen achterlaat bij de leidsters nooit een goed gevoel hebben dat ik mijn 3 maanden oude baby zonder mama achterlaat
beterschapquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:22 schreef _Bar_ het volgende:
Thx Claudia![]()
Roy heeft hier weer eens koorts
Ik krijg bij jou het gevoel dat je jezelf een slechte moeder vindt als je niet 24 uur per dag dienstbaar bent aan je kind. En dat ben je dan niet. Sterker nog, je zult je meisje ooit los moeten laten in de wereld en daarbij begeleiden. Maar het is natuurlijk helemaal aan jou welk moment je ervoor kiest. Doe wat goed voelt en als je je gevoelens niet helemaal vertrouwt - misschien zal het wel nooit goed voelen - durf dan ook om het gewoon te proberen. Je kunt haar altijd weer van de peuterspeelzaal halen. Het is juist zo fijn dat je bijvoorbeeld geen druk vanuit een baan hebt!quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:24 schreef kitty_hello het volgende:
Wat ik bedoelde te zeggen was dat ik mn 3 maanden oude baby niet naar een KDV zou kunnen en willen brengen
Van dat laatste weet ik niets. Wat voor soort zorg willen jullie voor hem?quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:25 schreef _Bar_ het volgende:
Dus nu dit maar eens proberen.
@ Claudia we zitten hier met Roy op het moment in een cirkeltje qua ziek zijn, hij knapt op, en word daarna terug ziek, afgelopen zondag nog stopte hij ook nog even met ademhalen.... toen was het "feest"compleet, en dat omdat hij zijn zin niet kreeg![]()
De aanvraag voor indicatie is overgens de deur/mail uit, en nu is het afwachten tot we bericht krijgen hoeveel uur zorg Roy kijgt en hij dus naar het dagcentrum mag.
Amenquote:Op woensdag 22 februari 2012 20:42 schreef mignonne het volgende:
Nouja ik weet niet hoor, maar ik voel me geen slechte moeder als ik niet 24 uur dienstbaar ben, maar toch heb ik een bijzonder slecht gevoel bij mijn kleine baby wegbrengen. Ik denk toch echt dat dat persoonlijk is, óók als je weet dat je kind in goeie kundige en lieve handen is kun je er toch moeite mee hebben.
Dat zei ik toch ook, dat het kan, maar dat het ook zomaar mee kan vallen. Maar dat is een situatie die nu helemaal niet aan de orde is voor kitty_hello. Moraal van mijn verhaal was: je kunt het altijd gewoon proberen, de peuterspeelzaal. Ook dat kan zomaar meevallen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:42 schreef mignonne het volgende:
Nouja ik weet niet hoor, maar ik voel me geen slechte moeder als ik niet 24 uur dienstbaar ben, maar toch heb ik een bijzonder slecht gevoel bij mijn kleine baby wegbrengen. Ik denk toch echt dat dat persoonlijk is, óók als je weet dat je kind in goeie kundige en lieve handen is kun je er toch moeite mee hebben.
Ik heb er behoorlijk moeite mee gehad om mn kleine bij de gastouder te brengen, en ze was toen al 9 maanden! Ik ben helemaal fan van onze gastouder, ik had me écht geen betere gastouder kunnen wensen, maar toch.
Dat ligt aan de indicatie die Roy krijgt. Daar kunnen we nu niks over zeggen.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:38 schreef Claudia_x het volgende:
Hoe vaak zou hij daar naartoe gaan, Bar?
Ik duim dat hij er snel terecht kan! Het is geen overbodige luxe maar eerder bittere noodzaak, lijkt me.quote:Op woensdag 22 februari 2012 20:59 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Dat ligt aan de indicatie die Roy krijgt. Daar kunnen we nu niks over zeggen.
Het duurt tussen de 3 en 6 weken en dan weten we hoeveel dagdelen Roy daar naar toe mag, en dan is het nog maar de vraag hoe snel Roy daar terecht kan ivm kleine groepen (max 8 kinderen)
Het kan of voor de zomer nog rond zijn, of pas na de zomer.
Het is een dorp verder km of 7 gok ik dus valt meequote:Op woensdag 22 februari 2012 21:04 schreef Troel het volgende:
Ik hoop dat je snel een indicatie en een plek hebt Bar(Is de opvang een beetje in de buurt of moet Roy dan heel ver met een busje?)
Ik vind dit een heel mooi initiatief, maar ik ben er ook wat huiverig voor. Ik zou de bewuste ouders echt wel heel goed moeten kennen om dat te doen, denk ik.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:02 schreef wickie het volgende:
BSO, de bovenburen hebben het anders opgelost. Met een groepje ouders draaien ze diensten, dus ieder heeft een opvangmiddag. Vond ik ook een goede. Het is maar een klein groepje omdat 1 ouder 2 dagen doet. Dan heb je toch dat huiselijke thuiskomen, rust en de schooldag doornemen.
Nee hoorquote:Op woensdag 22 februari 2012 23:18 schreef Lijnloos het volgende:
Ben ik eigenlijk het enige "monster" dat haar kind zonder blikken of blozen met 10 weken wegbracht naar het kdv? Ik had en heb er nog steeds geen moeite mee eerlijk gezegd, en ik heb het idee dat Minke het geweldig vindt en daar ook heelveel geleerd heeft. Ik zou dat dus echr niet kunnen om thuisblijfmoeder te zijn, daar wordt niemand vrolijker van ben ik bang. Bovendien heb ik ook de leidsters van de vorige locaties best goed leren kennen, ben bij 1 thuis geweest op ziekenbezoek, 2 anderen al eens bij ons en nog steeds leuk contact, ondanks dat het niet meer Minkes juffen zijn.
Nope...ik had er ook totaal geen moeite mee toen ik haar met vier maanden wegbracht (quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:18 schreef Lijnloos het volgende:
Ben ik eigenlijk het enige "monster" dat haar kind zonder blikken of blozen met 10 weken wegbracht naar het kdv? Ik had en heb er nog steeds geen moeite mee eerlijk gezegd, en ik heb het idee dat Minke het geweldig vindt en daar ook heelveel geleerd heeft. Ik zou dat dus echr niet kunnen om thuisblijfmoeder te zijn, daar wordt niemand vrolijker van ben ik bang. Bovendien heb ik ook de leidsters van de vorige locaties best goed leren kennen, ben bij 1 thuis geweest op ziekenbezoek, 2 anderen al eens bij ons en nog steeds leuk contact, ondanks dat het niet meer Minkes juffen zijn.
Ik persoonlijk zou me meer zorgen maken over de stap naar een middelbare school en/of daarna de maatschappij in.quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Over sociale contacten: die heb je natuurlijk niet alleen op school, maar ook op (sport)clubs. Hier gaan we wekelijks naar een stuk of vijf verschillende activiteiten, contacten genoeg.
moet je wel in die positie zitten dat je dat financieel kan opbrengen....quote:Op woensdag 22 februari 2012 22:59 schreef oeke het volgende:
Wat Keshet zegt is ook wat ik heb begrepen van GWS.
Voor mij is niet tot 4 jaar thuisblijven de issue, en dat lees ik hier eigenlijk in geen enkele post terug.
Maar tot 2 jaar oid. En puur vanwege die eerste paar jaar en de hechtingsfase.
quote:Op donderdag 23 februari 2012 07:20 schreef Ssserpente het volgende:
"Papa is een homo!"
Ik moet echt wat beter op mn woorden gaan letten.
kunnen jullie van alleen B.'s salaris echt helemaal niet rondkomen? Dus geen geld meer voor boodschappen ofzo?quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:01 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat het voor Senna ook heel gezond is om eens onder mijn radar vandaan te zijn
Kitty_hello, het is vaak niet de luxe waarvoor mensen blijven werken, maar noodzaak. Wij zouden het op alleen B.s salaris niet redden. Waarschijnlijk zouden we met een dag werk van mij het hoogst noodzakelijke binnen halen, maar een dag werken is geen optie, en dus kunnen we omdat ik ook werk ook nog leuke dingen doen, zoals op vakantie gaan
Ik heb een man die er alleen maar over praat, dat schiet ook niet op. Canada is ook mijn droom!quote:Op woensdag 22 februari 2012 23:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik wilde dat mijn man wat avontuurlijker was, dan emigreerden we gewoon naar België, Groot Brittannië, de VS (kan je trouwens asiel aanvragen wegens vervolging van je geloof, heeft een Duits gezin gedaan) of Canada. Canada heeft nog steeds mijn voorkeur, al sinds voordat ik tiener-af was... Maar ja, ik heb gekozen voor een niet-avontuurlijke man... *zucht*
Het voelde voor mij als 'Ok, ik ben dus al vanaf het begin de mist in gegaan. *knoop in maag*quote:Op donderdag 23 februari 2012 08:43 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou ja, ik vind sowieso dat onderwijs seculier zou moeten zijn. Omdat ik geloof een privézaak vind. Maar als ik zie hoe ik zelf de afgelopen tien jaar (ten positieve) ben veranderd ben ik blij dat ik mijn kinderen naar school heb gedaan.
Wel ben ik heel blij dat ik ze tot een jaar of drie voornamelijk zelf heb verzorgd en bijna alle slaapjes thuis of in mijn buurt zijn geweest. Het voelt als een warme veilige basis waar ik ze makkelijk vanuit kan loslaten. Wellicht dat ik dit bij dochters anders had ervaren. Het verraste mij te lezen in dat jongens hoe voed je ze op boek dat jongens tot een jaar of drie veel bij hun moeder zouden moeten zijn. Vanwege allerhande logische redenen.
Dat voelde als een bevestiging van een buikgevoel dat ik had.
Maar dit terzijde.
Alhoewel school absoluut een voor verbetering vatbaar concept is en mijn kinderen duidelijk 'anders' zijn wel blij dat ze daar naar toe gaan. Op het plein spelen, de wereld verkennen zonder de haviksogen van je moeder.... Heel gezond
Nou ja dat dus, ik kan het effe niet beter verwoorden.quote:Op donderdag 23 februari 2012 09:48 schreef Estrys het volgende:
Natuurlijk is het een keuze. Wij zouden best rond kunnen komen van 1 salaris. Maar dan moeten we goedkoper gaan wonen, geen vakantie, een auto minder. Dat kan. Maar ik kies voor te werken 1. Omdat ik voor die luxe van twee inkomens kies 2. Omdat ik denk dat ik heel ongelukkig zal worden
als thuisblijfmoeder.
Maar daar betaal je als gezin een prijs voor dat klopt. Mijn kind moet dan naar de opvang. En sommige ouders vinden
dat bezwaarlijk, andere minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |