Och Bar toch, het is wel zwaar. Ik duim mee dat Roy straks naar het dagcentrum kan.

Over PSZ/KDV, ik ben het wel eens met Poppejans en Mignonne dat blij ben dat ik de keus niet heb hoeven maken om Ko al voor zijn anderhalf jaar naar het KDV te brengen.
Ko ging ook niet naar een oma ofzo, we verdeelden de zorg echt samen. Dus soms was ik tijden achtereen een thuis als P veel werk had en dan draaide het weer om.
Ik vond het ook echt heel moeilijk om op het kdv te zien hoe die muppies van 3 maanden daar lagen, hoe lief en betrokken de leidsters ook waren.
En toen we naar de PSZ gingen waar Ko nu zit, was ik ook heel blij dat hij zijn slaapje gewoon weer thuis deed en niet op een andere plek.
Maar goed, het is allemaal zo persoonlijk. En ieders moet de keus maken die bij hen past.
Wij hebben de keus gemaakt om de eerste jaren financieel een stapje achteruit te doen om zo zoveel mogelijk energie in ons kind te stoppen.
Straks als ze naar school gaan zal dat veranderen.
Alhoewel ik nu Ko ook nog niet inschrijf voor BSO, laat hem de eerste tijd nog maar lekker thuis uitrusten of bij vriendjes spelen. En al snel genoeg zal hij op een clubje gaan of wat ook, wat aansluit bij zijn interesse.
Wat dat betreft ben ik extra blij met ons PSZ omdat ik daar nu mensen ken die op dezelfde manier met hun kinderen om gaan als wij en ook oudere kinderen hebben zodat je daar weer van kan leren.
Dat vond ik trouwens ook een groot gemis van het KDV, dat ik geen contact kreeg met de ouders en dat de kindjes zo wisselden. In die 4 maanden dat we er gezeten hebben heb ik geen enkel leuk gesprek met een andere ouder gehad. Iedereen had altijd haast.

En op ons PSZ draaien de vaders ook mee, dat vind ik extra leuk voor de kindjes, dat ze niet alleen maar verzorgd worden door vrouwen maar ook door mannen. Die kunnen heel goed spannende monsterspelen doen in de tuin.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir