abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 februari 2012 @ 12:06:04 #1
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108220424
De peuters:

***30 januari 2008: Noah Arthur Dent, zoon van Mirage en Oversight***
09 februari 2008: Colin, zoon van Icicle
09 februari 2008: Jennifer Esmee, dochter van Ticootje
25 februari 2008: 'Saartje', dochter van Maneki.Neko
5 maart 2008: Mika, zoon van vrouwtje-theelepel
20 maart 2008: Lilah Marie, dochter van k_i_m
*** 26 maart 2008: Nienke Maria Simone, dochter van ET en Swets ***
27 maart 2008: Maja, dochter van Macka66
30 maart 2008: Annika, dochter van Popples en Prowl
***16 april 2008: Piet Stijn, zoon van Sjak en Schanulleke***
03 mei 2008: Rebecca, dochter van flowerbox
14 mei 2008: Bink, zoon van Mammietje
*** 18 mei 2008: Yade April, dochter van Silmarwen en Knut***
27 mei 2008: Marlien, dochter van Grijs
29 mei 2008: X (kitten), dochter van Pvoesss
24 juni 2008: Dana Jamie, dochter van Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Nika, dochter van KD-fotografie
28 juni 2008: Lotte, dochter van Mrien
*** 01 juli 2008: Koen, zoon van LovelyLady en Cryothic ***
14 juli 2008: Jade, dochter van Luxaja
06 augustus 2008: Selene, dochter van simmu en sangdrax
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van marie79
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van _Ingrid_ en djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
28 december 2008: Jan, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin, dochter van Kleurdoos
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
31 maart 2009: Bram Teunis George, zoon van Sugarsnap
12 mei 2009: Tessel Eloïse, dochter van Noli.
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Ko, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: "tweeling", zonen van mikoxx
14 juni 2009: Deniz Arda, zoon van JaleesaJoia
27 juni 2009: Jorja, dochter van Jeetjejom
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
17 juli 2009: Jaël, dochter van MamaPurk
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
08 augustus 2009: Willow, dochter van innepin
23 augustus 2009: Thomas, zoon van Ca.ra
*** 23 augustus 2009: Evi Mare, dochter van DuchessX en Juup©***
*** 24 augustus 2009: Oscar Morrison, zoon van Brighteyes en Stinkie ***
27 augustus 2009: Toby Benjamin, zoon van Kersjes
31 augustus 2009: Lena, dochter van Poppedein
11 september 2009: Lars, zoon van XXXKarinXXX
17 september 2009: Esmee, dochter van Stiemie
23 september 2009: Lente, dochter van Ssserpente
27 september 2009: 'Flip', zoon van RockabeIIa
28 september 2009: 'Driekus', zoon van mefke79
29 september 2009: 'Xeentje', dochter van Xenia
02 oktober 2009: Alexa, dochter van Takkembah
02 oktober 2009: Sem Yesse, zoon van Rekkie
12 oktober 2009: Isabeau, dochter van sorbootje
16 oktober 2009: Jamie, zoon van martine1984
19 oktober 2009: Jochem, zoon van Troel
22 oktober 2009: Niels, zoon van Twinkly
27 oktober 2009: Mette, dochter van Wickie
13 november 2009: Ivan, zoon van Claudia_x
18 november 2009: Thyn, zoon van DutchieBre
23 november 2009: Emma, dochter van WupWup
24 november 2009: Stef, zoon van Incantrix
27 november 2009: Ties, zoon van ziggyziggyziggy
05 december 2009: Evie Elleke, dochter van Beessie-Jen
10 december 2009: Wolf, zoon van Poppejans
15 december 2009: Elyas Yaël, zoon van Tan
17 december 2009: Rienk, zoon van Vlindur
18 december 2009: Dyon, zoon van Meimeltje
23 december 2009: Minke, dochter van lijnloos
30 december 2009: Isa dochter van NieuweUser
07 januari 2010, Aviva, dochter van DaviniaHR
15 januari 2010: Dijon Trevor, zoon van faja-lobi

Graag de lijstjes NIET zelf aanpassen, er verdwijnen nog wel eens kindjes van lijsten op die manier. De modjes lopen de lijstjes af en toe na.
pi_108220547
komt goed asy :*
zei de dame die als ravi gaat van de stress (samen met selene) in de gordijnen hangt :')

ff vraagje voor de medehooikoortsklantjes: zou het kunnen dat we er nu al last van hebben :? ravi heeft opeens een knippertic met zn ogen, ik zei nog tegen mijn moeder "misschien ziet hij slecht". maar nee. ik heb het nu zelf ook en tis typisch hooikoortsellende (alsof je contactlenzen in hebt waar steeds iets onder zit)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † dinsdag 21 februari 2012 @ 12:14:54 #3
240917 Mula
pi_108220702
Simmu, ik heb al jaren hooikoorts(ene jaar wel meer dan andere jaar) en heb inderdaad ook jaren dat het in februari al begint. Kan dus best. :Y De jaren dat het in februari al begint, zijn trouwens meestal ook de jaren die erg heftig zijn en die heel lang duren.
pi_108220755
Over een jaartje gaat dat toch wel beter. Raar hoor Free, dat je hem daarom op moet halen. Je zou denken dat het toch hun vak is om daarmee om te gaan.

Seb riep mij vannacht: mama snotje! mamaaaaaaaaaa snotjeeeeee. Dus ik erheen, kijk mama snotje en meneer hield zijn vingertje in de lucht. Dus ik (in het donker) een zakdoekje gepakt, zijn neus afgepoetst en gezegd dat hij maar weer moest gaan slapen. Dat deed hij ook. Komt hij vanmorgen uit bed, 'kijk mama mijn vriendje (zijn knuffel) is vies'. Zat hij helemaal onder het bloed :{ Maar ik had vannacht mijn bril niet op dus heb ik helemaal niet gezien dat hij een bloedneus had.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_108220783
Kan je ooglid daar ook van opzwellen? Heb ik ineens. Nies ook veel, of juist enorm verstopte neus.
Tyler niest en hoest ineens heel veel, dat had Simmu wel gemerkt. ;)
pi_108220818
Sneu voor Seb! Hier nog nooit een bloedneus meegemaakt.
pi_108220862
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:18 schreef _Ingrid_ het volgende:
Sneu voor Seb! Hier nog nooit een bloedneus meegemaakt.
Hier al meerdere keren. Denk dat hij in zijn neus heeft zitten pulken.
pi_108220976
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:17 schreef _Ingrid_ het volgende:
Kan je ooglid daar ook van opzwellen? Heb ik ineens. Nies ook veel, of juist enorm verstopte neus.
Tyler niest en hoest ineens heel veel, dat had Simmu wel gemerkt. ;)
:Y

ik ga maar weer net als vorig jaar een familieafspraak maken bij de huisarts voor antihooikoortsspul :P selene lijkt er nu geen last van te hebben, maar vorig jaar begon die een weekje na mij.

wat sneu estrys, wel fijn dat hij er niet echt van schrok! heeft hij het al eens eerder gehad?
pi_108221178
Simmu, dat heeft Niels ook gedaan een tijdje terug. Hij doet het nu nog af en toe een beetje als hij net uit bed komt en nog duf is.

Ik vind het ook gek van de psz-leidsters Freecell, ze zouden toch moeten weten dat peuters de eerste tijd moeten wennen en dat ze in deze fase echt nog niet braaf op een stoeltje blijven zitten.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_108221241
ik zal maar even niks zeggen over dat bekertje met vers geplukte krokusjes wat ik zonet spotte op de tafel :X
eens kijken of het beter gaat nu ik dat weggemikt heb :P
pi_108221306
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:30 schreef Twinkly het volgende:
Simmu, dat heeft Niels ook gedaan een tijdje terug. Hij doet het nu nog af en toe een beetje als hij net uit bed komt en nog duf is.

Ik vind het ook gek van de psz-leidsters Freecell, ze zouden toch moeten weten dat peuters de eerste tijd moeten wennen en dat ze in deze fase echt nog niet braaf op een stoeltje blijven zitten.
dat ja! precies zo!
pi_108221390
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:30 schreef Twinkly het volgende:

He, dat is wat Tyler een tijd terug telkens deed, maar zonder neusje zo te bewegen en met harder knipperen. Dus stijf dicht knijpen zeg maar. Hier werd er gezegd dat het een tik was.
pi_108222007
Wat is Niels een schatje zeg, met mooi haar!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_108222086
Free, ik heb je een dm gestuurd, maar eigenlijk kan het net zo goed hier.

De dingen die de leidster over F zegt zijn hetzelfde als die de juf hier over Thijs zei. Niet willen zitten, NIET opgetild/aangehaald willen worden, niet meedoen, geen contact maken.

Ik ben ervoor naar CBplus geweest, waar ze zich eigenlijk een stuk minder zorgen maakte. Hij is naar de logopediste geweest om de kijken of er iets schortte aan zijn taalbegrip, dat kan veel onmacht veroorzaken en dus dwars gedrag. Dit was allemaal prima.
De 'follow-up' wordt binnenkort afgesloten met een observatie op de psz door een pedagoge.

Eventueel komt daar nog iets achter weg, maar dat verwacht ik eigenlijk niet.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_108222183
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:23 schreef simmu het volgende:

[..]

:Y

ik ga maar weer net als vorig jaar een familieafspraak maken bij de huisarts voor antihooikoortsspul :P selene lijkt er nu geen last van te hebben, maar vorig jaar begon die een weekje na mij.

wat sneu estrys, wel fijn dat hij er niet echt van schrok! heeft hij het al eens eerder gehad?
Hij heeft het al regelmatig gehad. De eerste keer was hij helemaal overstuur. Nu heeft hij het denk ik zelf ook niet gezien in het donker.
pi_108222364
toch sneu estys :*

bij onze psz is het om te beginnen niet standaard om de kindjes op te pakken. dat doen ze alleen als de kindjes met de handjes omhoog bij klaar staan en dus zelf aangeven. ze hebben zelfs een hele gave commode met trappetje om er zelluf op te klimmen :Y

ben erg tevreden over onze, daar hebben we gewoon erg geluk mee gehad denk ik als ik het zo allemaal eens hoor
pi_108222439
Mja, hier wilden ze F-je aan tafel zetten. Dat hoef ik thuis niet eens te proberen _O-
Als ik zeg dat we aan tafel gaan om iets te eten zit hij er snel genoeg meestal :+ En anders moetikeven zorgen dat ik zijn aandachtsboog voor iets anders even doorbreek.
Maar dat moeten zij toch ook snappen?
pi_108223003
tis toch zeker hun werk! tuurlijk horen ze dat te snappen
pi_108223023
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:35 schreef simmu het volgende:
tis toch zeker hun werk! tuurlijk horen ze dat te snappen
Precies, het is doodnormaal gedrag wat ze zeker al vaker tegen zijn gekomen!
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_108223092
'jamaar er zijn meer kleintjes en die blijven dan ook niet aan tafel zitten'

Ik baalde er ook best wel van, want ik weet ook wel dat dat soort dingen lastig zijn bij hem, maar als ze er de EERSTE keer al over bellen..
pi_108223380
quote:
13s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 13:38 schreef freecell het volgende:
'jamaar er zijn meer kleintjes en die blijven dan ook niet aan tafel zitten'

Ik baalde er ook best wel van, want ik weet ook wel dat dat soort dingen lastig zijn bij hem, maar als ze er de EERSTE keer al over bellen..
tuurlijk blijven die dan ook niet aan tafel zitten, well duh! dat is namelijk helemaal niet standaard voor die kleintjes :P da's geen argument :N

maar het levert wel een rotsituatie op nu :{ want jij moet het maar oplossen
  dinsdag 21 februari 2012 @ 14:55:25 #22
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_108225403
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 12:32 schreef simmu het volgende:
ik zal maar even niks zeggen over dat bekertje met vers geplukte krokusjes wat ik zonet spotte op de tafel :X
eens kijken of het beter gaat nu ik dat weggemikt heb :P
_O-
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_108228253
:o
En dan soms ineens he?

Ik zong mee met de muziek,F-je speelt met de trein, rest van de familie even niet thuis,heerlijk rustig.
F-je ineens uit het niets: magnie!
Ik: huh? Wat? :o
Hij: Magnie!
Ik: Mag niet? Wat mag niet? Je mag daar wel mee spelen hoor!
Hij: Magnie!
Ik: :? Wat mag dan niet?
En hij maakt even perfect het gebaar voor zingen en schudt nee met zijn hoofd.

Ik mocht niet meezingen.
En nu zegt en gebaart hij wrs weer 3 weken geen woord :')
pi_108228687
Dat ze er over gebeld hebben, freecell! :o Jemig. Ik heb dit op het kinderdagverblijf nog nooit meegemaakt. Als ze zoiets al een issue vinden dan praten we er aan het einde van de dag even over en proberen we samen een plan van aanpak te bedenken. Dan vragen ze bijvoorbeeld hoe wij ermee omgaan, of wij vragen hen om tips.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_108228721
Beetje vreemde situatie Freecell. Zo leert een kind er uberhaubt ook niet van.

Ik wil Rienk ook zo graag naar een PSZ O+
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
  dinsdag 21 februari 2012 @ 16:43:41 #26
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_108229286
Ow dat knipperen maar ook dat stijf dichthouden van de ogen heeft Harry ook een tijdje gedaan. Is allebei vanzelf weer weggetrokken. Om dat nou meteen een tic te noemen :?
Kleine kinderen ontdekken gewoon opeens dat ze controle hebben over bepaalde zaken en dan is het grappig om dat te herhalen x1000. En het ene kind houdt dat nou eenmaal langer vol dan het andere (e.e.a. is ook afhankelijk hoeveel aandacht de omgeving eraan besteed).

freecell, toen ik ging kijken bij de psz bleven ook sommige kleintjes niet zitten in de kring, omdat ik er was met Harry en Harry mocht wel gewoon rondlopen van de juf. Het enige wat de juf steeds weer probeerde, is dat aandacht van de kleintjes erbij te krijgen. Ze hoefden niet per se te zitten.
Het hoort toch allemaal bij het leerproces? Zowel bij dat van F als dat van die andere kindjes.
Om nou meteen de eerste keer te bellen dat een hummelte van 2 niet op zijn stoeltje blijft zitten :?
Ik denk dat ik het tuigje maar in Harry's rugzak stop. Dan heeft de juf iets om hem vast te zetten ;)

simmu, ik ga denk ik ook de gordijnen in hoor! Ik hoop zo dat hij niet gaat huilen, want ik vraag me af of ik hem dan kan achterlaten (ook al weet ik met mijn verstand dat het waarschijnlijk binnen enkele minuten over is). Op dit moment ben ik zo'n springvat van hormonen. Ik wil hem liefst de hele dag bij me in de buurt hebben en omgekeerd geldt momenteel hetzelfde. De hele dag is het 'mama?' en mama krijgt alle kusjes...

Oi bah Estrys, naar dat je er dan 's morgens zo achter komt.
  dinsdag 21 februari 2012 @ 18:52:28 #27
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_108233461
Ik vind het toch zo vreemd he Free..
Hij is er voor de eerste keer, dan is alles toch veel interessanter dan allemaal STIL te zitten in een kringetje? Da's toch raar, ergens gaan zitten, stil moeten zijn :? als er van alles is om te zien en te doen?
*O*

Ik vind het echt vreemd dat de juf het zo makkelijk euh.. "opgeeft". ;)
Hier hebben ze af en toe ook wel eentje die eerst niet in de kring wil. Nou best, laat maar ff, hij/zij is voor het eerst. Hoe kun je van iemand verwachten dat hij mee gaat in rituelen en ritme als hij die nog helemaal niet kent? Als ze wat vaker komen dan raken ze er aan gewend dat iedereen in de kring gaat en mééstal gaan ze er dan vanzelf wel in mee.
Oké, mocht het na een tijdje nog niks zijn dan kun je altijd nog met ouders overleggen wat te doen toch? :P
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_108233485
Naaah Freecell mn mond valt hier echt van open!
Ga je een eerstvolgende keer er nog op in bij 1 van de juffen of ga je hem voorlopig niet meer brengen?
Echt hoor, Wolf zou ik er dan al helemaal niet heen kunnen brengen, die zit niet stil en was net zoals F. wat jij beschreef, helemaal overdonderd en blij door/met al het nieuwe speelgoed wat hij daar zag toen ik met hem ging kijken op de psz.
Daar was het zo dat we binnenkwamen toen de kindjes net klaar waren aan de tafel, en dat ze in een kringetje nog een welkomsliedje zongen, ik wou Wolf erbij pakken maar het was juist de juf die zei dat ik hem lekker moest laten spelen en dat hij absoluut niet mee in het kringetje hoefde te staan.
Tijdens die ochtend zei zij ook nog dat dat voor alle nieuwe jonge kindjes het aller moeilijkst is; stilzitten/kring e.d, maar dat ze zoiets vrijwel allemaal heel snel oppikken als ze het zien van de grotere kindjes!

En geen contact maken :') ja duh, hij kent die mensen helemaal niet! Ik zou eerder raar staan te kijken als hij alles zou toelaten en bij ze in de armen zou vliegen.
Kat uit de boom kijken, en daarna een vertrouwensband opbouwen lijkt me niet verkeerd
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_108239846
Ik zou wel graag willen weten wat ze verder voor verwachtingen hebben.
Kyllian heeft ook op de psz gezeten, maar nog nooit zoiets meegemaakt. Om de zoveel weken was ik ook hulpmoeder en dan waren er altijd wel een paar kindjes die wat meer moeite hadden met in de kring zitten. Die werden dan gestimuleert om er toch weer even bij te komen.

Dyon zit nog steeds onder de waterpokken, nog wat meer dan de foto's die ik had gepost zondag. Hij heeft er overdag niet zoveel last van maar slaapt er wel slecht door, heeft de afgelopen nachten bij ons geslapen omdat hij steeds zn bed weer uit kwam. Net kwam hij ook weer de trap afgelopen. Ligt nu op de bank te slapen, dus we doen zo maar weer een poging om hm op bed te leggen.

Vandaag wel naar Thomas de Trein geweest, hij vond het erg leuk! Je hoorde veel kindjes praten, jengelen e.d., maar Dyon zat gewoon vol aandacht te kijken :)
pi_108242577
Sorry ik wals even overal doorheen :@

hoe zit dat nou met scholen en dergelijke? Vanaf 5 jaar zijn ze leerplichtig toch? en in de regel gaan ze vanaf 4 jaar. Maar wat is nou de peildatum voor '4 jaar'? Vroeger was dat geloof ik het begin van het schooljaar, in dat geval zou onze grote over anderhalf jaar naar school gaan, maar ik las laatst half iets over 1 januari ofzo? Hoe zit dat? Gaat het er dan om of het kind op 1 januari 4 is? Want dan gaat ze pas over 2,5 jaar.

We moeten ons maar eens gaan verdiepen :') ik zal het cb er eens mee lastig vallen, die weten vast wel een en ander te vertellen... de zoon van onze gastouder gaat naar de montessorischool hier, daar gaat niet per se mijn voorkeur naar uit (om diverse redenen, die los staan van de onderwijsvorm verder), maar ik ben wel benieuwd hoe zij het hele gebeuren ervaren. Buurjongen gaat ook binnenkort, ik geloof naar een openbare school in de buurt.
:)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 21 februari 2012 @ 21:57:41 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108242670
in principe mogen / moeten ze vanaf de dag dat ze vier zijn naar de basisschool uit m'n hoofd mig. dr loopt ook ergens een topic mbt (keuze van) basisscholen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_108242671
Ik zou het ook graag willen weten, mignonne. Ik heb er gister nog informatie over opgezocht en ik kwam niet veel verder dan 'vanaf hun vierde verjaardag mogen ze naar school'. Op sommige scholen mogen kindjes vanaf 3 jaar en 10 maanden komen wennen.
pi_108242672
Mignonne, ze gaan naar school als ze 4 zijn geworden :) Gewoon de dag erna dus ;)

Edit: in overleg is natuurlijk veel mogelijk. Dyon is bijv. van 18 dec, dus zou kunnen dan hij dan pas na de kerstvakantie gaat.
Ze krijgen hier wendagen vlak voordat ze 4 jaar worden.

Er wordt verder gewoon gekeken naar het kind. Tussen 4 en 5 jaar hoeven ze dus nog niet verplicht alle dagen naar school. Er is hier bijv ook een kindje die de vrijdag nog niet gaat.

[ Bericht 14% gewijzigd door Meimeltje op 21-02-2012 22:02:58 ]
pi_108242766
Wij hebben voor Ivan al een basisschool uitgezocht, maar we moeten nog een buitenschoolse opvang uitzoeken. Best lastig, want de opvang die het dichtst bij de school ligt houdt indirect verband met de Amsterdamse zedenzaak. :{

Ik heb er nu twee op het oog en wil er zaterdag bij een gaan kijken.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 21 februari 2012 @ 21:59:46 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_108242776
quote:
Leerplicht

De meeste kinderen in Nederland gaan naar de basisschool als ze 4 jaar zijn. De Leerplichtwet schrijft voor dat kinderen vanaf 5 jaar naar school moeten. Een kind is dan leerplichtig en moet vanaf de eerste schooldag in de maand na de verjaardag op de basisschool meedoen. Sommige gemeenten sturen de ouders een brief als een kind 3 jaar wordt. In die brief staat wanneer ouders hun kind moeten inschrijven bij een school in de gemeente. Het is belangrijk om dit op tijd te doen, omdat sommige scholen een wachtlijst hebben.

Als een kind 3 jaar en 10 maanden oud is, mag het alvast een aantal dagen (of halve dagen) naar school om te wennen. Deze kennismakingsperiode duurt maximaal 5 dagen. Omdat dit niet verplicht is, hebben niet alle scholen zo’n kennismakingsperiode.
http://www.rijksoverheid.(...)de-basisschool-werkt
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_108242819
Duidelijk Meimel, in dat geval voor ons dus volgend jaar :)
omdat ze op 25 augustus zit dan zit ze waarschijnlijk net precies aan het begin van het volledige schooljaar :D

DJMO ik heb begrepen dat ze vanaf 4 naar school mogen en vanaf 5 naar school móeten. Mn tante had de (imho irritante) gewoonte om haar kinders naar haar eigen blieven thuis te houden toen ze nog 4 waren. Niet uit overtuiging verder ofzo maar gewoon omdat het handiger was met boodschappen doen of weet ik veel wat voor non-redenen :')
pi_108242862
ah okay, thanks.
nouja dat 3 jaar en 10 maanden valt precies voor de zomervakantie, kunnen we wel doen natuurlijk, maar het is maar de vraag hoeveel zin het heeft als er dan gelijk zomervakantie op volgt.
pi_108242918
wij gaan de aankomende 2 maanden de basisscholen af O+ Ze wordt zo groot
pi_108242954
Wat ik het vervelende vind van Ivan nu al inschrijven op een buitenschoolse opvang is dat we nu ookal moeten beslissen hoeveel en welke dagen we af gaan nemen. En ik heb geen flauw idee. Weet ik veel wat voor werk ik dan doe en wat voor afspraken we willen en kunnen maken.
pi_108243093
Ik dacht trouwens dat het vroeger ging met een grens die op 1 oktober lag? ik was namelijk een 'vroege'leerling i.v.m. verjaardag op 23 september. mijn buurmeisje was van 9 oktober en ging dus pas het jaar daarop naar school.
pi_108243140
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:00 schreef mignonne het volgende:
Duidelijk Meimel, in dat geval voor ons dus volgend jaar :)
omdat ze op 25 augustus zit dan zit ze waarschijnlijk net precies aan het begin van het volledige schooljaar :D

DJMO ik heb begrepen dat ze vanaf 4 naar school mogen en vanaf 5 naar school móeten. Mn tante had de (imho irritante) gewoonte om haar kinders naar haar eigen blieven thuis te houden toen ze nog 4 waren. Niet uit overtuiging verder ofzo maar gewoon omdat het handiger was met boodschappen doen of weet ik veel wat voor non-redenen :')
Dat is helemaal makkelijk, gewoon bij het begin van schooljaar starten! Andere nieuwe kindjes hier op school hadden dan meestal voor de zomervakantie een paar wendagen.

Ik denk dat als kinderen pas vanaf 5 jaar naar school gaan ze wel een achterstandje hebben (in het begin). Ze leren toch echt wel veel op school en ik denk dat je dan een uitzondering zal zijn als je pas bij 5 jaar naar school gaat. Ben je dus altijd een jaar ouder dan je groepsgenootjes.
pi_108243222
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:02 schreef Claudia_x het volgende:
Wat ik het vervelende vind van Ivan nu al inschrijven op een buitenschoolse opvang is dat we nu ookal moeten beslissen hoeveel en welke dagen we af gaan nemen. En ik heb geen flauw idee. Weet ik veel wat voor werk ik dan doe en wat voor afspraken we willen en kunnen maken.
ja ik vind het bizar dat er verwacht wordt dat je je leven al in zo'n mate vastgelegd en vooruitgepland hebt :? voor sommige mensen zal dat vast zo zijn, maar voor heel veel mensen kan er in een jaar of 2 heel erg veel veranderen.

@meimel oh wat mij betreft gaat ze gewoon met 4 naar school hoor! Ik vroeg het me dus idd af want ik zou het vervelend vinden als ze dan 5 is als ze kan starten.
pi_108243273
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:05 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik dacht trouwens dat het vroeger ging met een grens die op 1 oktober lag? ik was namelijk een 'vroege'leerling i.v.m. verjaardag op 23 september. mijn buurmeisje was van 9 oktober en ging dus pas het jaar daarop naar school.
Die grens (vroeger oktober en nu januari) geldt voor de overgang naar een andere groep.

Kyllian is van 1 nov, op zijn school kijken ze bij de kinderen (groep 1) van oktober t/m januari of ze toe zijn aan een groep hoger of nog een jaartje dezelfde groep doen.
pi_108243350
Nou ja, dat verwachten ze natuurlijk eigenlijk niet, dat heeft met die lange wachtlijsten te maken. Ik heb gewoon ingeschreven voor wat ik maximaal nodig dacht te hebben (je kunt ook gewoon vijf dagen aanvragen) en dan mag je hier tot twee maanden van te voren nog opzeggen. Ik heb dus pas kort geleden doorgegeven wat ik definitief nodig heb aan bso voor S.
pi_108243453
Vind ik ook lastig Claudia, wij willen namelijk ook van het zomer verhuizen en we weten nog niet waar naartoe'. Verder winnen wij veel informatie in om ons heen, dat is wel het fijne aan ons lerarenkenniskringetje (en vriendliefleraar uiteraard), je weet precies van welke basisscholen de goede leerlingen komen en van welke de leerlingen met een achterstand :)
pi_108243487
Ik zou dan idd ook gewoon het maximaal aantal dagen opgeven! Afzeggen kan altijd nog, dag extra wordt soms lastiger.
Hier gelukkig geen problemen mee aangezien het een brede school is en bso dus in hetzelfde gebouw.
pi_108243507
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou ja, dat verwachten ze natuurlijk eigenlijk niet, dat heeft met die lange wachtlijsten te maken. Ik heb gewoon ingeschreven voor wat ik maximaal nodig dacht te hebben (je kunt ook gewoon vijf dagen aanvragen) en dan mag je hier tot twee maanden van te voren nog opzeggen. Ik heb dus pas kort geleden doorgegeven wat ik definitief nodig heb aan bso voor S.
Nou ja, door die wachtlijsten word je dus wel gedwongen om al zover vooruit te denken. Ik vind het lastig, want het naar school gaan is een volstrekt abstract gebeuren voor me. Welke dagen zijn handig om af te nemen? Ik weet ook niet in hoeverre mijn schoonouders dan nog bij kunnen springen (hoe zal het met hun gezondheid gaan?), hoeveel mijn lief werkt, wat voor werk ik heb, in hoeverre ik minder dan fulltime kan werken. En dan zijn er nog allerlei (mogelijke) veranderingen die losstaan van onze persoonlijk situaties. Zo gaan binnenkort de schooltijden in heel Amsterdam veranderen.

Als ik Ivan nu voor het maximaal aantal dagen in zou willen schrijven zouden dat 5 dagen worden. Maar ik wil hem niet om het zekere voor het onzekere te nemen voor zoveel dagen inschrijven, want daardoor treedt er wachtlijstvervuiling op. Ik werk daar liever niet aan mee. (Maarja, dat doe ik toch ook weer wel, want we schrijven hem op 2 plekken in.)
pi_108243544
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:10 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nee natuurlijk verwachten ze het niet zo zwart/wit, maar het is wel de insteek geworden. Niet per se door de schuld van iemand direct. Voor een kdv/bso is het anders ook niet meer te doen om iets in te plannen, maar als je dus inderdaad tussentijds verhuisd dan kun je achteraan sluiten op een ellenlange wachtlijst.
pi_108243611
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:12 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, door die wachtlijsten word je dus wel gedwongen om al zover vooruit te denken. Ik vind het lastig, want het naar school gaan is een volstrekt abstract gebeuren voor me. Welke dagen zijn handig om af te nemen? Ik weet ook niet in hoeverre mijn schoonouders dan nog bij kunnen springen (hoe zal het met hun gezondheid gaan?), hoeveel mijn lief werkt, wat voor werk ik heb, in hoeverre ik minder dan fulltime kan werken. En dan zijn er nog allerlei (mogelijke) veranderingen die losstaan van onze persoonlijk situaties. Zo gaan binnenkort de schooltijden in heel Amsterdam veranderen.

Als ik Ivan nu voor het maximaal aantal dagen in zou willen schrijven zouden dat 5 dagen worden. Maar ik wil hem niet om het zekere voor het onzekere te nemen voor zoveel dagen inschrijven, want daardoor treedt er wachtlijstvervuiling op. Ik werk daar liever niet aan mee. (Maarja, dat doe ik toch ook weer wel, want we schrijven hem op 2 plekken in.)
Wachtlijstvervuiling valt wel mee, als je alsnog afzegt schuift dat allemaal wel lekker door, toch? :+
pi_108243695
Nou ja, ik had ook geen vijf dagen hoor. Maar wel zowel voorschoolse opvang als naschoolse opvang voor op mijn werkdagen. Nu blijkt mijn werk zo geweldig mee te denken dat ik de eerste uren vrij krijg, waardoor voorschoolse opvang niet nodig is. Dat heb ik dus afgezegd.

Het is in mijn geval ook erg lastig dat ik vervolgens van 15 tot 19 betaal, terwijl ik haar om 16uur ophaal. Maar ja, zo is het nou eenmaal.
pi_108243696
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:15 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Wachtlijstvervuiling valt wel mee, als je alsnog afzegt schuift dat allemaal wel lekker door, toch? :+
Maar daardoor weet je altijd pas op het laatste moment of je wel of geen plek hebt, en dat is precies de onzekerheid die ertoe leidt dat ouders hun kind op meerdere plekken inschrijven.

Ik zou graag de knoop voor een basisschool definitief door willen hakken, maar op één school worden geen rondleidingen gegeven tot het kind bijna 4 jaar is. Hoe word je in hemelsnaam geacht de beslissing dan te nemen?
pi_108243786
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:16 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar daardoor weet je altijd pas op het laatste moment of je wel of geen plek hebt, en dat is precies de onzekerheid die ertoe leidt dat ouders hun kind op meerdere plekken inschrijven.

Ik zou graag de knoop voor een basisschool definitief door willen hakken, maar op één school worden geen rondleidingen gegeven tot het kind bijna 4 jaar is. Hoe word je in hemelsnaam geacht de beslissing dan te nemen?
Daarom woon ik ook in een godvergeten gat, ik kan overal gelijk terecht :+
pi_108243807
Poeh, ja verhuizen lijkt me ook een gedoe inderdaad. Veel lastiger nog.
pi_108243814
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:18 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Daarom woon ik ook in een godvergeten gat, ik kan overal gelijk terecht :+
Ja, 't scheelt al dat we naar een slechte buurt zijn verhuisd.
pi_108243831
Ik zou dan al niet meer voor die school kiezen Claudia, als ze op dat vlak blijkbaar zo weinig realistisch zijn :-p.
pi_108243905
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, 't scheelt al dat we naar een slechte buurt zijn verhuisd.
:D_!

Als wij ooit verhuizen zal dat wel zijn als allebei de meisjes al op school zitten, jongste net wel of nog net niet. Ik hoop maar dat we dan ergens een beetje behoorlijk in kunnen stromen :') t is in elk geval wel het plan om dan naar de andere kant van t land te verhuizen of iets in die richting.
pi_108243913
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:19 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zou dan al niet meer voor die school kiezen Claudia, als ze op dat vlak blijkbaar zo weinig realistisch zijn :-p.
Het is een heel geliefde school. En misschien wat elitair. Ik ben ook geneigd af te knappen, maar aan de andere kant hoor ik van andere ouders dat het een héél fijne school is, een liefdevolle omgeving.

We hebben in principe voor een andere school gekozen die ik geweldig vind en waar we een fantastische rondleiding hebben gehad van een bevlogen directrice. Maar ik laat de aanmelding op die elitaire school toch nog maar even staan. Ik vind het alleen irritant dat het dus een nog niet definitief genomen beslissing blijft, en de onzekerheid ervan hangt ook samen met onzekerheid over de buitenschoolse opvang.
pi_108244012
Pfff, ik ben blij dat ik zo snel gelukkig was met een school. Het lijkt me een hele lastige keuze, als je je er zo in verdiept.
pi_108244025
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:20 schreef mignonne het volgende:

[..]

:D_!

Als wij ooit verhuizen zal dat wel zijn als allebei de meisjes al op school zitten, jongste net wel of nog net niet. Ik hoop maar dat we dan ergens een beetje behoorlijk in kunnen stromen :') t is in elk geval wel het plan om dan naar de andere kant van t land te verhuizen of iets in die richting.
andere kant van t land? als in: hier in de buurt?????
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_108244050
Hier is de bso gekoppeld aan het dagverblijf waar de kinderen nu op zitten en ook aan de basiisschool waar ze naartoe gaan, dus het stroomt dan allemaal lekker door zo.
pi_108244097
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:22 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Pfff, ik ben blij dat ik zo snel gelukkig was met een school. Het lijkt me een hele lastige keuze, als je je er zo in verdiept.
Is je er niet zo in verdiepen dan een optie?

Ik dacht aanvankelijk bijvoorbeeld nogal laconiek over de buitenschoolse opvang. Tot ik besefte hoeveel tijd ze er door zouden brengen. En tot mijn lief vertelde over die indirecte verbanden met de Amsterdamse zedenzaak. Blegh.
pi_108244249
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:23 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

andere kant van t land? als in: hier in de buurt?????
don't push it :P

ergens tussen utrecht en arnhem zien we wel zitten. Ik persoonlijk zie het hoge noorden maar vooral het diepe zuiden wel heel erg zitten, maar dat ziet B. niet zo zitten. en ik ben ook nog steeds te porren voor Taiwan of Japan, maar dat wil mijn hij niet :P

Ik heb al wel een rondje websites gedaan van de scholen hier in de buurt, en ik heb wel een voorkeursschool, gebaseerd op verschillende dingen zoals afstand en onderwijsvorm, visie enz enz. Maar ik heb er geen complete studie van gemaakt, deels ook omdat het cb zei dat we ons echt nog niet hoefden te verdiepen en aan te melden dat het met de wachtlijsten voor scholen wel meevalt hier.

En bso speelt niet zo omdat ik hoop dat de meisjes dan nog naar onze geweldige awesome lieve gastouder kunnen O+ voor haar zou het wel heel fijn zijn als ze naar dezelfde school als haar zoon gaan bedenk ik me nu :+
pi_108244253
Voor jou niet waarschijnlijk. Voor mij was het puur een gevoelskwestie. De twee scholen hier voelden niet goed, en de school in de wijk hiernaast wel. Ik heb me niet in lesmethoden of eindresultaten verdiept of niks, nee. Shame on me! Maar zo zit ik in elkaar, ik maak altijd zo mijn beslissingen.
pi_108244268
Nou ja, wat een geklaag van me. :Y) Zo erg is het natuurlijk allemaal niet, maar het is gewoon gedoe. En het voelt soms allemaal nogal overweldigend omdat het over De Toekomst van de kinderen gaat.
pi_108244296
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Voor jou niet waarschijnlijk. Voor mij was het puur een gevoelskwestie. De twee scholen hier voelden niet goed, en de school in de wijk hiernaast wel. Ik heb me niet in lesmethoden of eindresultaten verdiept of niks, nee. Shame on me! Maar zo zit ik in elkaar, ik maak altijd zo mijn beslissingen.
Maar om er een gevoel bij te krijgen moet je je er toch ook in verdiepen? Het is niet alsof je dacht: "Hey, de naam van de school staat me aan. Daar gaan ze naartoe!"
pi_108244330
Zijn er in Amsterdam lange wachtlijsten voor scholen Claudia? In Utrecht heb je gewoon niet altijd je 1e keus voor een school. De wachtlijsten zijn zo enorm groot.
pi_108244391
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:27 schreef mignonne het volgende:

ergens tussen utrecht en arnhem zien we wel zitten. Ik persoonlijk zie het hoge noorden maar vooral het diepe zuiden wel heel erg zitten, maar dat ziet B. niet zo zitten. en ik ben ook nog steeds te porren voor Taiwan of Japan, maar dat wil mijn hij niet :P
In dat geval weet ik nog wel een degelijke basisschool op de Veluwe. :+
pi_108244427
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Maar om er een gevoel bij te krijgen moet je je er toch ook in verdiepen? Het is niet alsof je dacht: "Hey, de naam van de school staat me aan. Daar gaan ze naartoe!"
Mijn dochter gaat uiteindelijk welgeteld 3 uur naar de bso en blijft op drie dagen over. Dat is relatief gezien echt niet zoveel tijd. Dat ze daarheen gaat met de kindjes die ze al kent van het kdv en van school straks en de leidsters die ze kent, voelt goed.

Bijna wel. Zoals ik al zei, ik heb me nergens in verdiept, echt niet. :D Ik ben op gesprek geweest op de school waar ze naartoe gaan (maar dat gevoel had ik daarvoor al) en de andere twee scholen voelden al niet goed zonder dat ik er uberhaupt geweest was. :P
pi_108244591
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:27 schreef Claudia_x het volgende:
Nou ja, wat een geklaag van me. :Y) Zo erg is het natuurlijk allemaal niet, maar het is gewoon gedoe. En het voelt soms allemaal nogal overweldigend omdat het over De Toekomst van de kinderen gaat.
Ze komen wel op hun plek hoor. Wij hebben in mijn jeugd op Aruba gewoond, kregen les in beroerd Nederlands en het niveau was niet te vergelijken met het niveau van de meeste scholen hier. Ik kreeg gymnasiumadvies en heb zonder problemen de overstap naar de middelbare school hier kunnen maken. Het komt allemaal zo nauw niet. dat denk ik echt.Mijn ouders hebben daar op durven vertrouwen en ik denk dat dat terecht was.
pi_108244629
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:28 schreef Meimeltje het volgende:
Zijn er in Amsterdam lange wachtlijsten voor scholen Claudia? In Utrecht heb je gewoon niet altijd je 1e keus voor een school. De wachtlijsten zijn zo enorm groot.
Het verschilt per stadsdeel. Zelfs het aannamebeleid varieert. Ik kan dus over andere stadsdelen niet zoveel zeggen. Ik weet wel dat er veel geloot wordt en je dan volstrekt onzeker bent over de school waarop je kind belandt. Maar dat systeem gaat heel binnenkort veranderen. Dan komt er een centraal systeem waarbij je je 1e, 2e en 3e keuze aan kunt geven. Je hebt dan een heel grote kans dat je kind op je 1e dan wel 2e keuze terecht komt.

Wat dit stadsdeel betreft: het is verloederd gedeelte van Amsterdam met een paar mooie (lees: dure) delen en er wordt veel opgeknapt. De populatiesamenstelling verandert dus rap. Er zijn een paar scholen waar zo'n beetje alle blanke, hoogopgeleide ouders hun kind naartoe willen brengen. Op die scholen zijn er dus lange wachtlijsten. Wel is het zo dat je in ons stadsdeel je kind pas vanaf 2 jaar in kunt schrijven. In andere stadsdelen moet je er vroeger bij zijn (en zelfs dan ben je niet zeker van een plek). In sommige schoolgidsen heb ik bovendien gelezen over een gesprek met de ouders om bijvoorbeeld hun motivatie te bevragen, maar ik weet niet in hoeverre een basisschool dat als selectiecriterium mag gebruiken.
pi_108244680
nouja zo is mijn voorkeur idd ook meer op een gevoel berust dan op een dieptestudie ja groofs :Y
Ik heb twee scholen hier in de buurt die voelden niet goed, en de andere school hier voelde wel goed. Ik heb wel de websites nog nagekeken hoe het zat allemaal en dat bevestigde mijn gevoel alleen maar. Het zijn maar kleine dingen die het hem doen overigens hoor, maar toch groot genoeg om te denken meh... En het zijn ook maar kleine dingen die me dan weer wel een goed gevoel geven over die andere school.
Het is vooral de hoge kneuterigheidsfactor die het hem doet :Y) gecombineerd met de afstandsfactor en het feit dat ik zelf op een soortgelijke school heb gezeten (omg projectie! :P)

ik heb me verder niet verdiept in onderwijstypen en dat soort dingen omdat ik me van al die dingen, als ik ze zo oppervlakkig lees, afvraag of ze wel bij ons passen. Ik ga het op het cb wel eens navragen of zij iets hebben wat ze me nou echt aan zou kunnen bevelen, wat zij bij mijn kind vinden passen, en dan kijk ik wel of ik daar wat mee doe :D
pi_108244733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ze komen wel op hun plek hoor. Wij hebben in mijn jeugd op Aruba gewoond, kregen les in beroerd Nederlands en het niveau was niet te vergelijken met het niveau van de meeste scholen hier. Ik kreeg gymnasiumadvies en heb zonder problemen de overstap naar de middelbare school hier kunnen maken. Het komt allemaal zo nauw niet. dat denk ik echt.Mijn ouders hebben daar op durven vertrouwen en ik denk dat dat terecht was.
Daar staat tegenover dat er ook kinderen zijn die zich niet op hun plek voelen. Ik heb er in de basis ook wel vertrouwen in, hoor, maar ik ben er niet van overtuigd dat het iets vanzelfsprekends is. Bovendien denk ik dat de basisschoolkeuze er wel enige invloed op kan hebben.
pi_108244738
Haha, ja die projectie herken ik ook. Ik zie nu al voor me op welke middelbare school mijn kinderen hier straks zullen zitten. Die school lijkt verdacht veel op mijn oude middelbare school. :7
pi_108244796
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:

Bijna wel. Zoals ik al zei, ik heb me nergens in verdiept, echt niet. :D Ik ben op gesprek geweest op de school waar ze naartoe gaan (maar dat gevoel had ik daarvoor al) en de andere twee scholen voelden al niet goed zonder dat ik er uberhaupt geweest was. :P
Waarop heb je dat laatste dan gebaseerd?
pi_108244838
Dan is het ook echt nodig om je in de scholen te verdiepen he Claudia!
Hier mag je ook pas na 2 jaar inschrijven volgens mij.

Wij hebben het net als Groof niet zo erg gedaan. We zijn bij een school geweest en hadden Kyllian daar ingeschreven. Poosje later hoorden we dat er een nieuwe school zou komen vlakbij waar ons nieuwe huis kwam te staan. Daar hebben we een gesprek gehad (op een andere lokatie), de manier van lesgeven sprak ons aan en we hadden er een beter gevoel bij dan die hele grote school waar hij ingeschreven stond. Toen dus daar ingeschreven.

Dyon zal gewoon naar dezelfde school een bso gaan.
pi_108244848
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:37 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Haha, ja die projectie herken ik ook. Ik zie nu al voor me op welke middelbare school mijn kinderen hier straks zullen zitten. Die school lijkt verdacht veel op mijn oude middelbare school. :7
zolang mijn kinderen niet hetzelfde doen op school als wat ik deed vind ik het goed :') :X
pi_108244854
Ik denk dat er overal kinderen zijn die zich niet op hun plek voelen en ik vraag me af of je dat van te voren kunt voorzien.
pi_108244882
Wat ook wel een rol zal spelen is dat wij keuze hebben uit 28 (!) scholen.
pi_108244947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik denk dat er overal kinderen zijn die zich niet op hun plek voelen en ik vraag me af of je dat van te voren kunt voorzien.
In zekere mate wel, lijkt me. Ik zou bijvoorbeeld niet gauw kiezen voor een school waarop geen buurtkindjes zitten.
pi_108244957
Wij hadden 2 scholen op het oog, bij beiden een gesprek gehad, en ons gevoel ging naar 1 school uit, plus er waren positieve geluiden over uit de omgeving, dus daarvoor gekozen.
Lars is ook ingeschreven op die school.
pi_108244997
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
Daarom dus, woonplaats maakt hierin gewoon heel veel verschil.
Hier heb je bijv ook geen blanken of gekleurde scholen (of hoe die ook heten ;)).
pi_108245022
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:39 schreef Claudia_x het volgende:
allemaal in jullie postcodegebied? :o

ik weet niet hoeveel scholen ik de keus uit heb, stuk of 10 denk ik.
pi_108245126
Één van de twee is een 'zwarte school'. Ondanks dat ik zelf als enige blanke nooit problemen heb gehad in een klas en mijn kinderen ook al prima overweg kunnen met andere nationaliteiten, voelt dat toch niet helemaal goed. gewoon een gevoel.

De andere school is van oorsprong een rijkeluisschool en hoewel daar nu ook kinderen uit lagere sociale klassen zitten, voelt dat ook niet goed.

In de wijk hiernaast zitten vlak bij elkaar twee scholen. Één zit aan een grote weg en ziet er van buiten meer uit als een middelbare school. De ander zit meer in de wijk en is op het oog (niet kwa aantal leerlingen denk ik) kleiner en lieflijker.

En meer kan ik er niet over zeggen. Ik heb dus maar één rondleiding gehad en weet van alle vier de scholen niet wat de onderwijsmethoden zijn of wat dan ook. We zien het wel.

En als blijkt dat ik ernaast zat met mijn gevoel en mijn dochter of zoon daar niet kan aarden (wat ik niet verwacht, want dat is gewoon niet waar ik vanuit ga in beginsel), dan gaan we dat oplossen op het moment dat zich dat probleem voordoet.

het enige nadeel is dat we dus eigenlijk in de wijk ernaast wonen en dat het echt wel een flinke tijd gaat duren totdat mijn dochter zelfsrtandig naar school zou kunnen en mogen.
pi_108245143
Je kunt ook even kijken op http://www.onderwijsinspectie.nl/
daar kun je ook rapporten inzien.
pi_108245222
En inderdaad dat de schoolkindjes net iets verder weg wonen.

Maar hey, over vijf jaar verhuis ik naar die wijk en is dat probleem ook weer uit de wereld.

Ik dacht trouwens dat ik dast heel belangrijk zou vinden, dat dat mijn meest belangrijke eis zou zijn, maar toch won mijn gevoel (dat dus al nauwelijks ergens op gebaseerd was) het van die eis.
pi_108245263
Altijd fijn om te lezen :P

........................ heeft het vertrouwen van de Inspectie van het Onderwijs. Er vindt in principe voor de periode van één jaar geen verder toezicht plaats. De inspectie heeft geen aanwijzingen dat er belangrijke tekortkomingen zijn in de kwaliteit van het onderwijs.
pi_108245309
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:47 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En inderdaad dat de schoolkindjes net iets verder weg wonen.

Maar hey, over vijf jaar verhuis ik naar die wijk en is dat probleem ook weer uit de wereld. ben je getrouwd met een ontzettend knappe man, haske zwangert en ga je verhuizen naar die wijk.

*fixed* alstu c_/
pi_108245313
Ah, de school waar S en R straks naartoe gaan heeft ook het vertrouwen van de inspectie. :o
pi_108245345
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

*fixed* alstu c_/
Wouldn't that be lovely! ^)
pi_108245356
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:48 schreef Meimeltje het volgende:
Altijd fijn om te lezen :P

Obs De Globetrotter heeft het vertrouwen van de Inspectie van het Onderwijs. Er vindt in principe voor de periode van één jaar geen verder toezicht plaats. De inspectie heeft geen aanwijzingen dat er belangrijke tekortkomingen zijn in de kwaliteit van het onderwijs.
Dat zegt op zich ook weer niet heel veel, hoor. :+ De meeste scholen krijgen het vertrouwen. En als er geen vertrouwen in bestaat dan is dat ook niet noodzakelijkerwijs slecht. Er zit hier in de buurt bijvoorbeeld een nieuwe school waarop bepaalde dingen nog niet helemaal goed gedocumenteerd worden naar de smaak van de inspectie. En dat is allemaal geneuzel. De ouders die hun kinderen er naartoe brengen zijn ontzettend tevreden!
pi_108245376
Schoolpleinpapa's, here I come! ~O>
pi_108245407
Claudia, het moet me van het hart. Jij denkt te veel na. :+

Ik alweer helemaal voor niks blij dat de school naast een goed gevoel ook goed onderwijs biedt -O- .
pi_108245411
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:51 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Schoolpleinpapa's, here I come! ~O>
:D
pi_108245477
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:50 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Dat zegt op zich ook weer niet heel veel, hoor. :+ De meeste scholen krijgen het vertrouwen. En als er geen vertrouwen in bestaat dan is dat ook niet noodzakelijkerwijs slecht. Er zit hier in de buurt bijvoorbeeld een nieuwe school waarop bepaalde dingen nog niet helemaal goed gedocumenteerd worden naar de smaak van de inspectie. En dat is allemaal geneuzel. De ouders die hun kinderen er naartoe brengen zijn ontzettend tevreden!
Hihi, ja ik ken het 'gedoe'. Als we op mn werk inspectie krijgen ben ik altijd heel druk met dossiers in orde maken :P
In dec is de inspectie op school geweest en het rapport stond ook op hun site.
pi_108245497
Groof :D

Ik vind het moeilijk nu al met basisscholen bezig te moeten zijn. De kans is groot dat wij hier niet eens meer wonen als Mette naar school gaat.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_108245505
Ik krijg er een knoop van in mijn maag, dat mijn kind naar school moet. En dat terwijl ik het zelf altijd ontzettend leuk vond om naar school te gaan. Binnenkort moet ik mijn kop maar eens uit het zand trekken en echt rond gaan kijken.
pi_108245595
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:53 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hihi, ja ik ken het 'gedoe'. Als we op mn werk inspectie krijgen ben ik altijd heel druk met dossiers in orde maken :P
In dec is de inspectie op school geweest en het rapport stond ook op hun site.
Ik heb op een school gewerkt die onder streng toezicht stond en die 1,5 jaar na mijn vertrek is opgeheven. Daarbij was het slechte rapport wel veelzeggend. :+

Ik vind het ook altijd zo leuk om die rapporten te lezen. Als je ze goed doorneemt krijg je best een levendig beeld van de school.
pi_108245619
Jore, ik vind het ook heel spannend hoor.

Mijn dochter, die al zo groot is en zoveel kan en er ook echt aan toe lijkt te zijn, maar die ook nog heel erg aan mij hangt en vaak troost en veiligheid zoekt bij haar knuffel O+ of in mijn vest :D... Ik hoop zo dat ze zich staande houdt. :Y

Nog anderhalve maand.
pi_108245665
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 februari 2012 22:53 schreef Jore het volgende:
Ik krijg er een knoop van in mijn maag, dat mijn kind naar school moet. En dat terwijl ik het zelf altijd ontzettend leuk vond om naar school te gaan. Binnenkort moet ik mijn kop maar eens uit het zand trekken en echt rond gaan kijken.
dat gevoel heb ik dus ook :')
en het duurt nog anderhalf jaar voor ons! das nog haske lang! maar als ik me nu realiseer dat ze dit jaar al 3 wordt, DRIE! :o dan word ik weer even met beide benen op aarde gezet. T gaat zo snel...
pi_108245707
Ik kijk er juist erg naar uit. O+

Als kind keek ik er trouwens zo naar uit dat ik de eerste schooldag in tranen thuiskwam omdat ik niks geleerd had. :+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')