Het is belachelijk, een vriend van mij is f16 monteur bijna 27 en heeft te horen gekregen dat zijn contract volgend jaar niet verlengd wordt.quote:Op woensdag 21 maart 2012 19:34 schreef Cobra4 het volgende:
Via Marktplaats op zoek naar techneut
21 maart 2012, 12.20 uur
Defensie is deze week gestart met een nieuwe wervingsactie voor technisch personeel. Als onderdeel van de campagne ‘Je moet het maar kunnen’ verschijnen advertenties op Marktplaats die de aandacht van de doelgroep moet trekken.
Wie nu op Marktplaats zoekt in een technisch gerelateerde categorie, kan plotseling een aanbieding voorgeschoteld krijgen voor een CV90-motorblok, een voorwiel van een vliegtuig of een radar. Bij aanklikken verschijnt dan een filmpje met de vraag of er interesse bestaat voor een baan bij Defensie. Dat gebeurt via de pagina’s:
http://kopen-marktplaats.(...)otorblok-550-pk.html, http://kopen-marktplaats.(...)lusief-voorband.html en http://kopen-marktplaats.(...)eldopbouw-radar.html
Solliciteren heeft zin
Ook al kampt Defensie met bezuinigingen en moet de organisatie krimpen, er blijft nog steeds behoefte aan nieuw personeel. De instroom van goede, jonge vakmensen moet de leeftijdsopbouw van de nieuwe, compactere Defensieorganisatie op peil houden. Met nog altijd 50.000 militairen blijft Defensie zo een werkgever waar mensen onder bijzondere omstandigheden hun werk doen.
Bron: http://www.defensie.nl/ac(...)p_zoek_naar_techneut
Correct. Te belachelijk voor woorden. Nieuwe gasten zijn schijbaar goedkoper voor hetzelfde werk.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het is belachelijk, een vriend van mij is f16 monteur bijna 27 en heeft te horen gekregen dat zijn contract volgend jaar niet verlengd wordt.
Daar moeten weer verse onervaren 18 jarigen voor in de plaats komen.
Wat uiteindelijk weer duurder is.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:23 schreef hoogvlieger het volgende:
[..]
Correct. Te belachelijk voor woorden. Nieuwe gasten zijn schijbaar goedkoper voor hetzelfde werk.
Laat ik het zo zeggen, iemand van 27 jaar werkt ws 9 jaar bij DEF. 9 loonschalen * +- 100 eur = 900 euro / maand bruto. Een werkgever moet aan verschillende instanties dat bedrag ook nog eens afdragen. 1800 euro.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 11:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Wat uiteindelijk weer duurder is.
Want er gaat nogal wat opleiding inzitten die defensie dus weer weggooit.
En het is trouwens niet dat hij zoveel verdiend, ik vond het zelfs karig als ik eerlijk ben.
Het goedkoper zit niet alleen in geld natuurlijk.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:40 schreef Esses het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, iemand van 27 jaar werkt ws 9 jaar bij DEF. 9 loonschalen * +- 100 eur = 900 euro / maand bruto. Een werkgever moet aan verschillende instanties dat bedrag ook nog eens afdragen. 1800 euro.
De opleiding is tegen minimaal tarief, vervolgens kan iemand 9 jaar werken. Dit zal efficient per maand dus 1800 euro (minimaal!) goedkoper zijn dan de kosten die aan de vorige werknemer vast zaten. Een oudere werknemer gaat over het algemeen ook meer gebruik maken van zorg etc. welke door Defensie betaald worden, zijn flexibeler (geen gezin, kinderen), wonen vaak nog thuis...
Heel veel goedkoper zijn ze dus zeker.
Oh? Volgens mij heb ik vrij veel punten aangehaald.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 18:56 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Het goedkoper zit niet alleen in geld natuurlijk.
Ik heb het over besparingen. Dat zijn netto loon hoger ligt dan zijn bruto loon is een prachtig verhaal maar dat is geen loon. Dat zijn toeslagen door uitzendingen en oefeningen. Iets waar je nooit een hypotheek op af gesloten krijgt (en het ook niet moet willen)quote:En hij houdt wel meer over netto (ik dacht het dubbele).
Ja?quote:Hij gaat nu voor de 3de keer naar afghanistan.
Had hij een BBT contract? Haddie hem moeten omzetten. Niet netjes, maar door de bonden ruimschoots verkondigd.quote:Ik zou er voor gepast hebben ze zoeken het maar uit en ik ga de ziektewet in of zo.
Dat is toch geen manier om met je personeel om te gaan.
Als hij nog BBT had, waarom heeft hij niet vroeg FPS aangevraagd. Als hij dat al gedaan had, waarom is het afgewezen?quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:21 schreef Sloggi het volgende:
Het blijft jammer dat ervaren mensen eruit worden getrapt.
nee zonder uitzendingen heeft hij netto meer dan ¤900.quote:Op vrijdag 23 maart 2012 19:11 schreef Esses het volgende:
[..]
Oh? Volgens mij heb ik vrij veel punten aangehaald.
[..]
Ik heb het over besparingen. Dat zijn netto loon hoger ligt dan zijn bruto loon is een prachtig verhaal maar dat is geen loon. Dat zijn toeslagen door uitzendingen en oefeningen. Iets waar je nooit een hypotheek op af gesloten krijgt (en het ook niet moet willen)
[..]
Ja?
[..]
Had hij een BBT contract? Haddie hem moeten omzetten. Niet netjes, maar door de bonden ruimschoots verkondigd.
Jij snapt hemquote:Op zaterdag 24 maart 2012 12:48 schreef Schild het volgende:
Die 900 euro die aangehaald word, is alleen het extra loon vanwege de dienstjaren, dus die 900 euro komt nog bovenop je 'basissalaris'.
Also, dan snap ik hem.quote:
En ik heb het nog niet gehad over het verloop in rangenquote:
Gewoon de uitvalbasis platbrandenquote:Op donderdag 22 maart 2012 21:47 schreef Esses het volgende:
[..]
Munitiedepot bombarderen? Boel colateral damage. Immers de RPG onder het bed is nogal lastig te precisie bomben.
Boehoehoe wat errug!quote:Een 22-jarige korporaal uit Helden heeft een voorwaardelijke werkstraf van veertig uur gekregen vanwege aanranding van collega's. Zijn medeverdachten ontvingen dezelfde straf. De officier van justitie had werkstraffen geëist.
De korporaal heeft twee keer deelgenomen aan een zogenoemd drie-man-tillenincident. Hierbij moet een militair met twee anderen op de grond gaan liggen, waarbij hem wordt verteld dat ze worden opgetild. Het slachtoffer wordt echter ingeklemd, waarna een vierde militair met ontbloot onderlichaam op zijn gezicht gaat zitten. Dit 'geintje' werd herhaald bij een andere militair.
Volgens de militaire kamer van de rechtbank in Arnhem was geen sprake van een grap, maar is inbreuk gemaakt op de lichamelijke integriteit van de slachtoffers. Het gedrag van de militairen is een professionele organisatie als de landmacht onwaardig, oordeelden de rechters.
De Limburgse korporaal werd vrijgesproken van het toestaan van aanranding, mishandeling en vrijheidsberoving. Deze misdrijven zouden gepleegd zijn door zijn ondergeschikten.
Bron: Novum
Bachelorniveauquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:42 schreef Sloggi het volgende:
Ik zou wel eens zo'n scriptie willen lezen. Kijken wat het niveau is.
De opleiding is geaccrediteerd door de NVAO, dus zal het nu wel op goed niveau zitten.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:03 schreef Sloggi het volgende:
Je hebt bachelorniveau en je hebt bachelorniveau.
Vertrouwen is goed, controle is beter.quote:Op dinsdag 27 maart 2012 12:24 schreef Amootje het volgende:
Maarrr beetje vertrouwen in de organisatie en we hebben niets te vrezen
Die van mij wat iig keigoedquote:Op dinsdag 27 maart 2012 10:42 schreef Sloggi het volgende:
Ik zou wel eens zo'n scriptie willen lezen. Kijken wat het niveau is.
Tegen de tijd dat dat erdoor is ben je met FLO...quote:Op dinsdag 27 maart 2012 20:59 schreef paintmeester het volgende:
Opleidingen zijn niet verschillend. Het grootste deel van de lui die vanochtend het diploma hebben gekregen zijn jaargenoten van mij.
Ze zijn nu "bezig" om te regelen dat het "misschien" met terugwerkende kracht wordt.
Volgens teletekst (ik kan het bericht zo snel niet terugvinden) is na onderzoek gebleken dat het hier niet om een massagraf gaat.quote:Op woensdag 21 maart 2012 17:47 schreef Sloggi het volgende:
Dit al gepost?
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)lijk-massagraf.dhtml
http://www.telegraaf.nl/b(...)sagraf_Drunen__.htmlquote:Op donderdag 29 maart 2012 10:37 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Volgens teletekst (ik kan het bericht zo snel niet terugvinden) is na onderzoek gebleken dat het hier niet om een massagraf gaat.
Bron: telegraaf.quote:'Opgepakte marinier reed dronken en onveilig'
ARUBA - De marinier die is opgepakt op Aruba omdat hij de auto bestuurde tijdens een dodelijk ongeluk op 9 maart, wordt ervan verdacht „uiterst onveilig en onder invloed van alcohol” te hebben gereden. Dat heeft het Openbaar Ministerie (OM) op Aruba vrijdag laten weten. Het Openbaar Ministerie ging nog niet eerder in op de zaak. Bij het ongeval verongelukten twee van zijn collega's (19 en 24).
Volgens het OM haalde hij vermoedelijk in waar dat verboden is, met mogelijk te hoge snelheid. Bovendien reed hij zonder verzekering en met onjuiste kentekenplaten, aldus het OM.
Woensdag werd duidelijk dat het voorarrest van de Nederlander (23) met 90 dagen is verlengd.
De Nederlandse advocaat van zijn familie, Michael Ruperti, deed toen zijn beklag tegen het ANP over de omstandigheden waaronder zijn cliënt wordt vastgehouden. Volgens Ruperti wordt de marinier te hard aangepakt en zit hij onder erbarmelijke omstandigheden vast. ,,Met vier man op één cel tussen drugscriminelen en moordenaars. Hij krijgt slecht te eten en is flink afgevallen’’, zo zei hij.
Het OM zei vrijdag dat de man een cel deelt met twee andere gedetineerden en dat hij ,,adequate verzorging wat betreft maaltijden, medische verzorging en geestelijke bijstand’’ krijgt.
Was haast momentjequote:Op vrijdag 30 maart 2012 21:06 schreef AchJa het volgende:
Nou nog een beetje meer aandacht aan je copy/paste skills...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |