http://www.volkskrant.nl/(...)rmingswens-CDA.dhtmlquote:PVV-leider Geert Wilders is 'geïrriteerd' over uitspraken van CDA-ministers Maxime Verhagen en Jan Kees de Jager over de noodzaak om hervormingen door te voeren. Volgens Wilders moet er eerst bezuinigd worden op ontwikkelingshulp voordat hervormingen kunnen worden besproken.
'Ik begin me ook een beetje te irriteren aan het CDA', zei Wilders voor de camera van de NOS. Wilders reageerde op uitspraken van de CDA-ministers. Zo zei Verhagen eerder dat de economie moet worden gestimuleerd en hervormingen noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld bij de zorg en op de arbeids- en woningmarkt.
Wilders: 'Ze mogen het doen; handig is het niet.' De PVV-leider wil dat er eerst meer bezuinigd wordt, op ontwikkelingssamenwerking, voordat over hervormingen wordt gesproken.
'De tijd dat het CDA meer dan 50 zetels had is voorbij. Mijn antwoord aan het CDA is: u kunt al uw hervormingen op uw buik schrijven als we niet eerst fors gaan bezuinigingen op ontwikkelingshulp', aldus Wilders.
quote:PVV-leider Geert Wilders is 'geïrriteerd' over uitspraken van FOK!.nl-coryfee Lord_Vetinari over de noodzaak om hervormingen door te voeren. Volgens Wilders moet er eerst bezuinigd worden op ontwikkelingshulp voordat hervormingen kunnen worden besproken.
'Ik begin me ook een beetje te irriteren aan hem', zei Wilders voor de camera van de NOS. Wilders reageerde op uitspraken van dhr. Lord_Vetinari. Zo zei laatstgenoemde eerder dat de economie moet worden gestimuleerd en hervormingen noodzakelijk zijn, bijvoorbeeld bij de zorg en op de arbeids- en woningmarkt.
Wilders: 'Ze mogen het doen; handig is het niet.' De PVV-leider wil dat er eerst meer bezuinigd wordt, op ontwikkelingssamenwerking, voordat over hervormingen wordt gesproken.
'De tijd dat Lord_Vetinari's gedachtengoed meer dan 50 zetels had is voorbij. Mijn antwoord aan hem is: u kunt al uw hervormingen op uw buik schrijven als we niet eerst fors gaan bezuinigingen op ontwikkelingshulp', aldus Wilders.
quote:Op donderdag 16 februari 2012 13:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
SP heeft een soortgelijke site opgezet
Is het juist niet de bedoeling van bezuinigingen dat je het ene voor het grootste deel met rust kan laten omdat je op het andere bezuinigd? Als hij nou met een argument was gekomen waar deze bezuinigingen niet terecht zouden kunnen komen had ik hem mssn nog krediet kunnen geven.quote:Op donderdag 16 februari 2012 11:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En daar gaat de volgende toezegging / roeptoeterij van de PVV down the drain:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-breekpunt-PVV.dhtml
Stiekem is LV de archivaris van de PVVquote:Op donderdag 16 februari 2012 13:42 schreef Pietverdriet het volgende:
LV, wat ambieer je eigenlijk met dit topic? Een digitale knipselmap?
En dan?quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:03 schreef Pugg het volgende:
En zo komt bruin 1 aan zijn zalige einde, snel die stekker eruit.
Paars plus zit zo in elkaarquote:Op donderdag 16 februari 2012 14:17 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
En dan?
In deze tijden van crisis een kabinet onderuit laten gaan moet eigenlijk niemand willen.
Daarbij komt ook nog dat als er nieuwe verkiezingen komen dat het erg lang zal duren voor we weer een kabinet hebben, partijen verschillen teveel van elkaar wat betreft bepaalde punten zoals HRA, 65, immigratie.
Dat dit best een 2e belgie kan worden.
Volgens de laatste peilingen zou Paars plus 75 zetels hebben.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:20 schreef Pugg het volgende:
[..]
Paars plus zit zo in elkaar![]()
Verhagen gelukkig weg dus....laart maar komen.
Mensen die nu roepen om de val van het kabinet hebben het gewoon niet begrepen. Die gaan er gemakshalve vanuit dat wanneer er een nieuw kabinet komt, dit een 'links' kabinet zal zijn maar vergeet niet dat de PVV en VVD gewoon weer de grootste partijen zullen worden. De PvdA kan niet met D66 regeren en die zal derhalve weer in de oppositie komen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:17 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
En dan?
In deze tijden van crisis een kabinet onderuit laten gaan moet eigenlijk niemand willen.
Daarbij komt ook nog dat als er nieuwe verkiezingen komen dat het erg lang zal duren voor we weer een kabinet hebben, partijen verschillen teveel van elkaar wat betreft bepaalde punten zoals HRA, 65, immigratie.
Dat dit best een 2e belgie kan worden.
Lijkt me geen goeie tijd om eerst drie maanden te wachten op verkiezingen en dan een jaar lang moeizame formaties te hebben. Er moet geregeerd worden, iets wat onder Paars 2 en Balkenende niet gebeurde.quote:Op donderdag 16 februari 2012 14:03 schreef Pugg het volgende:
En zo komt bruin 1 aan zijn zalige einde, snel die stekker eruit.
Er word nu anders ook niet geregeerd, noem me afgezien van het boerka verbod en de animal cops nou eens zaken waar dit kabinet iets van een bot heeft kunnen breken?quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Lijkt me geen goeie tijd om eerst drie maanden te wachten op verkiezingen en dan een jaar lang moeizame formaties te hebben. Er moet geregeerd worden, iets wat onder Paars 2 en Balkenende niet gebeurde.
Men is zodanig aan het bezuinigen dat de uitgaves van de overheid teruglopen.quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Er word nu anders ook niet geregeerd, noem me afgezien van het boerka verbod en de animal cops nou eens zaken waar dit kabinet iets van een bot heeft kunnen breken?
Levert het ook iets op, afgezien van 'de goede leerling' te zijn?quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Men is zodanig aan het bezuinigen dat de uitgaves van de overheid teruglopen.
quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Levert het ook iets op, afgezien van 'de goede leerling' te zijn?
Heb jij liever een overheid die maar blijft groeien tov het BBP?quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Levert het ook iets op, afgezien van 'de goede leerling' te zijn?
Jij denkt ook dat een hond blij is omdat ie kwispelt?quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:32 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.vkbanen.nl/ban(...)erkloos/1091545.html
Nee, maar ik zou deze overheid dan ook niet gebruiken om tentendraagsters en eigenaars van zielige poesjes te bekeuren, zeker niet als dat betekent als ik daardoor met een aangifte van mishandeling genegeerd word.quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb jij liever een overheid die maar blijft groeien tov het BBP?
quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Nee, maar ik zou deze overheid dan ook niet gebruiken om tentendraagsters en eigenaars van zielige poesjes te bekeuren, zeker niet als dat betekent als ik daardoor met een aangifte van mishandeling genegeerd word.
Dat is een probleem van alle regeringen sind de jaren 70 volgens mij, de overheid kost steeds meer en doet steeds minder, men is vooral met zichzelf bezig.quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:47 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Nee, maar ik zou deze overheid dan ook niet gebruiken om tentendraagsters en eigenaars van zielige poesjes te bekeuren, zeker niet als dat betekent als ik daardoor met een aangifte van mishandeling genegeerd word.
Dat is nog afgezien van de vraag of je de overheid inperkt door kamervragen te stellen over ieder telegraafartikel op pagina 13 als dat je politiek gezien goed uitkomt.
True, maar je kunt dat probleem niet aanpakken als je hangt aan het BBP en door dat weg te bezuinigen op zaken als onderwijs, zorg en een verwaarloosbaar bedrag op OWZ.quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is een probleem van alle regeringen sind de jaren 70 volgens mij, de overheid kost steeds meer en doet steeds minder, men is vooral met zichzelf bezig.
Geweldig argument, en zo doordacht.quote:Op donderdag 16 februari 2012 16:25 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Er word nu anders ook niet geregeerd, noem me afgezien van het boerka verbod en de animal cops nou eens zaken waar dit kabinet iets van een bot heeft kunnen breken?
Die waren in de jaren 70 en 80 ook betaalbaar en destijds was de Roverheid kleiner Tov het bbp.quote:Op donderdag 16 februari 2012 17:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
True, maar je kunt dat probleem niet aanpakken als je hangt aan het BBP en door dat weg te bezuinigen op zaken als onderwijs, zorg en een verwaarloosbaar bedrag op OWZ.
Van de jaren 70 en 80 is er hooguit een kwart deeltijd geweest waarin links mocht spreken op politiek gebied.quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:09 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die waren in de jaren 70 en 80 ook betaalbaar en destijds was de Roverheid kleiner Tov het bbp.
Dat er vanuit de regering,afgezien van het BBP, geen goede argumenten komen om op x of y te bezuinigen en er vervolgens geen oplossingen voor verzonnen worden en men aan de ene kant zwicht voor senaatssteun van de SGP door economische standpunten als de zondagsopening opzij te leggen, terwijl men aan de andere kant voor zorgt dat het onbetaalbaar word om een kind met een beperking naar school te doen, danwel er van op aan te kunnen dat je vader of moeder een keer in de week gewassen word.quote:Op donderdag 16 februari 2012 20:05 schreef Truffelvarken het volgende:
[..]
Geweldig argument, en zo doordacht.
Er zijn 51.000 agenten en 500 van hen krijgen daarbovenop een extra opleiding inzake dierenleed.
Daar zeiken zeikers eindeloos over door. Die hebben ongetwijfeld diepe gedachten.
Zijn er ook echte argumenten uit uw hoek.
Zodat ze deze het land uit kunnen trappen zodra de sex niet meer bevalt.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:08 schreef MaJo het volgende:
Ik snap dat meldpunt voor Oost-Europeanen dus echt niet, Wilders is zelf met een Hongaarse getrouwd en ook Bosma heeft een Oost-Europese vrouw. Het is toch raar om dan zo'n meldpunt op te zetten
Vandaag zegt hij in een interview: alles is bespreekbaar. Als reactie daarop weer een tweet:twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 28-12-2011 om 12:52:02Denkt VVD/CDA toch aan versoberen hypotheekrenteaftrek/aflossingsvrije hypotheken? http://t.co/PbRaLf2O Onacceptabel dan maar verkiezingen! reageer retweet
Dus de hypotheekrenteaftrek is tegelijkertijd bespreekbaar en onbespreekbaar?twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 16-02-2012 om 11:35:51Rtl nieuws bericht klopt niets van. Alles mag ter tafel worden gebracht maar standpunt pvv hypotheekrenteaftrek is ongewijzigd: no way!! reageer retweet
Rutte: "Ik reageer niet op iedere Tweet."quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:48 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Ik heb Wilders nog zelden op consistentie kunnen betrappen. Alleen vandaag al. Het standpunt was: aanpak hypotheekrenteaftrek is onbespreekbaar!Vandaag zegt hij in een interview: alles is bespreekbaar. Als reactie daarop weer een tweet:twitter:geertwilderspvv twitterde op woensdag 28-12-2011 om 12:52:02Denkt VVD/CDA toch aan versoberen hypotheekrenteaftrek/aflossingsvrije hypotheken? http://t.co/PbRaLf2O Onacceptabel dan maar verkiezingen! reageer retweet
Dus de hypotheekrenteaftrek is tegelijkertijd bespreekbaar en onbespreekbaar?twitter:geertwilderspvv twitterde op donderdag 16-02-2012 om 11:35:51Rtl nieuws bericht klopt niets van. Alles mag ter tafel worden gebracht maar standpunt pvv hypotheekrenteaftrek is ongewijzigd: no way!! reageer retweet
.
'Je ken er nieet van op an' zei men vader net. En hij heeft gelijk.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rutte: "Ik reageer niet op iedere Tweet."
Dus Wilders wil onderhandelen over de HRA, en wat ie op Twitter zegt is niet eens 100 tekens waard.
Wat Wilders in Twitter berichten meld kun je in drieletter woorden samenvatten, de een begint met een k, de ander met een n.quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rutte: "Ik reageer niet op iedere Tweet."
Dus Wilders wil onderhandelen over de HRA, en wat ie op Twitter zegt is niet eens 100 tekens waard.
quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Wat Wilders in Twitter berichten meld kun je in drieletter woorden samenvatten, de een begint met een k, de ander met een n.
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)ken-om-Wilders.dhtmlquote:Uit protest tegen de omstreden website van de Partij van de Vrijheid van Geert Wilders hebben Oost-Europese Europarlementsleden opgeroepen tot een boycot van Nederlandse producten. 'Geen Heineken-bier meer voor mij', zo wordt een Pools Europarlementslid geciteerd in NRC Handelsblad.
In oostelijke lidstaten van de Europese Unie wordt misnoegd gereageerd op het online PVV-meldpunt voor overlast vanwege Centraal- en Oost-Europeanen. Uit protest hebben drie conservatieve Europarlementsleden opgeroepen tot een boycot. 'Het juiste antwoord op het extremisme dat de PVV uitdraagt', zo staat in de schriftelijke oproep.
De Pool Jacek Saryusz-Wolski, één van de initiatiefnemers, verklaarde aan de krant dat hij altijd tankte bij Shell, maar daar nu mee ophoudt. 'En geen Heineken-bier meer voor mij'. In de oproep worden ook merken als Dove en TomTom genoemd.
Met de boycot willen de Europarlementsleden ook een signaal uitsturen naar de Nederlandse regering dat ze 'geen tweederangsburgers' zijn. 'Als de Nederlanders ons niet willen, willen wij hun producten niet', klinkt het in de oproep.
Tuurlijk niet, Rutte doet niet aan politiek.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 19:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/55(...)ken-om-Wilders.dhtml
Maar dit is helemaal geen zaak voor de regering, hoor, meneer Rutte.
Niemand doet aan politiek in dit kabinet, hooguit de PVV omdat ze niet in het kabinet zitten en het kabinet op alle mogelijke manieren kan frustreren daardoor.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 20:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tuurlijk niet, Rutte doet niet aan politiek.
Ik weet echt serieus niet welke twee worden dit zijn...quote:Op donderdag 16 februari 2012 22:57 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Wat Wilders in Twitter berichten meld kun je in drieletter woorden samenvatten, de een begint met een k, de ander met een n.
Bijna goed, maar het moet zijn:quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:27 schreef Zith het volgende:
Heb ook geen idee![]()
Dacht eerst Kan Niet totdat ik erachter kwam dat Niet 4 letters heeft
twitter:A3nigmus twitterde op zaterdag 18-02-2012 om 23:40:35http://www.meldpuntoosteuropeanen.nl/ is TangoDown!!! #anonymous #pvv #wildershttp://t.co/Qjg8ecZ7 reageer retweet
Interessant, bedankt.quote:Op vrijdag 17 februari 2012 21:16 schreef michaelmoore het volgende:
http://video.engagetv.com/debalie-lb/play.php
En? Wat is de meerwaarde van je post?quote:Op maandag 20 februari 2012 02:00 schreef ZureMelk het volgende:
Peiling nachtmerrie voor Cohen: winst PVV, verlies PvdA
zondag 19 februari 2012 11:00
Het meldpunt voor klachten over Midden- en Oost-Europeanen heeft de PVV goed gedaan in de peiling van Maurice de Hond. De partij van Geert Wilders wint vier zetels ten opzichte van vorige week en komt uit op 24 zetels.
Het meldpunt van de PVV veroorzaakte veel ophef. Premier Mark Rutte (VVD) is uitgenodigd zich te verantwoorden in het Europees Parlement. De premier heeft tot nu toe geweigerd iets over het meldpunt te zeggen. Diverse andere politici leverden wel kritiek.
Intussen meldt de PVV dat al 46.000 klachten over Midden- of Oost-Europeanen zijn ingediend op de website. Uit eerder onderzoek van De Hond blijkt dat 55 procent van de Nederlanders negatief is over het meldpunt. Ongeveer een op de vier vindt het een goed initiatief.
Hier verder:
http://www.elsevier.nl/we(...)PVV-verlies-PvdA.htm
Vraag me af of de fokPVVers nu weer uit hun grotjes komen om de GBL weer te ondersteunen. Ze waren toch aardig afwezig de laatste paar maanden. Doet me denken aan Harry Potter.quote:Op maandag 20 februari 2012 02:00 schreef ZureMelk het volgende:
Peiling nachtmerrie voor Cohen: winst PVV, verlies PvdA
zondag 19 februari 2012 11:00
Het meldpunt voor klachten over Midden- en Oost-Europeanen heeft de PVV goed gedaan in de peiling van Maurice de Hond. De partij van Geert Wilders wint vier zetels ten opzichte van vorige week en komt uit op 24 zetels.
Het meldpunt van de PVV veroorzaakte veel ophef. Premier Mark Rutte (VVD) is uitgenodigd zich te verantwoorden in het Europees Parlement. De premier heeft tot nu toe geweigerd iets over het meldpunt te zeggen. Diverse andere politici leverden wel kritiek.
Intussen meldt de PVV dat al 46.000 klachten over Midden- of Oost-Europeanen zijn ingediend op de website. Uit eerder onderzoek van De Hond blijkt dat 55 procent van de Nederlanders negatief is over het meldpunt. Ongeveer een op de vier vindt het een goed initiatief.
Hier verder:
http://www.elsevier.nl/we(...)PVV-verlies-PvdA.htm
http://www.volkskrant.nl/(...)n-PVV-meldpunt.dhtmlquote:Iets meer dan 3000 mensen hebben een klacht ingediend over het zogenoemde Polenmeldpunt van de PVV van Geert Wilders. De melders vinden het meldpunt discriminerend. De meldingen kwamen binnen via de Poolse vakbond en via Anti Discriminatie Bureaus in Nederland, zo meldde een woordvoerster vandaag.
De teller stond dinsdag nog op ruim 2000 klachten. Volgens de organisatie is er waarschijnlijk geen sprake van een strafbare actie van Wilders. Daarom vond de landelijke brancheorganisatie van Anti Discriminatie Bureaus aangifte niet zinvol.
Niet alleen mensen uit Midden- en Oost-Europa deden hun beklag, ook autochtone mensen klaagden dat ze het meldpunt kwetsend vinden. Wilders zegt op zijn beurt dat het meldpunt een groot succes is en dat er al tienduizenden klachten binnen zijn.
Ambassadeurs
Ook buiten Nederland deed het meldpunt van de PVV stof opwaaien. Minister Uri Rosenthal (Buitenlandse Zaken, VVD) had vrijdag een gesprek met tien ambassadeurs uit Midden- en Oost-Europa. In een open brief hadden zij het meldpunt 'discriminatoir en denigrerend' genoemd. Rosenthal wees de ambassadeurs erop dat dat politieke partijen in Nederland, binnen de grenzen van de wet, vrij zijn dit soort initiatieven te nemen.
Premier Mark Rutte zei donderdag dat hij op 1 maart met voorzitter Martin Schulz van het Europees Parlement wil praten over de Europese kritiek op het Polenmeldpunt.
Dat is ook weinig, zeker nadat er zoveel ophef over is gemaakt in de pers.quote:Op maandag 20 februari 2012 16:46 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)n-PVV-meldpunt.dhtml
Wat is er frappant aan? Ze zien het liefst de PvdA op alle mogelijke manieren negatief in het nieuws komen en zijn voor acties (zoals gekozen lijsttrekker) die mogelijk nog meer schade kunnen doen. Uiterst consequent zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 13:35 schreef Elfletterig het volgende:
PVV-stemmers zijn en blijven een fascinerende bevolkingsgroep, blijkt uit het nieuwste onderzoek van Maurice de Hond. Die stelde vragen aan allerlei kiezers over het vertrek van Job Cohen. Een eerste, grappig feitje: op de vraag "Hebt u in de afgelopen 20 jaar wel eens PvdA gestemd?" antwoordt 4 procent: weet niet. Knap, niet eens weten op welke partijen je hebt gestemd.
Op de vraag "Had u liever gehad dat hij als fractievoorzitter was aangebleven" antwoordt slechts 15 procent van de PVV-stemmers ja. Bij alle andere partijen ligt die score hoger. Kortom: bij PVV-stemmers heerst volop tevredenheid over de keuze van Cohen om te vertrekken. Maar vergroot dat vertrek de kans dat u PvdA gaat stemmen? Ja zegt 2 procent van de PVV'ers. Het verkleint de kans, zegt 3 procent! Kortom: blij dat Cohen weggaat, maar de kans dat PVV'ers nu PvdA stemmen, is nog kleiner.
Helemaal prachtig is het antwoord van PVV'ers op een vraag over leiderschapskeuze. Moet de PvdA-fractie de leider kiezen, of moeten PvdA-leden dat doen? Liefst 69 procent van de PVV-kiezers wil die keuze bij de leden leggen; dat percentage is nog hoger dan wat PvdA-stemmers aangeven (58 procent).
Frappant: een partij waarvan niemand lid kan zijn, zonder enige interne partijdemocratie, waarvan kiezers massaal vinden dat de leden een nieuwe leider moeten kiezen!
Dat is wel een hele selectieve interpretatie ^_^quote:Op dinsdag 21 februari 2012 17:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wat is er frappant aan? Ze zien het liefst de PvdA op alle mogelijke manieren negatief in het nieuws komen en zijn voor acties (zoals gekozen lijsttrekker) die mogelijk nog meer schade kunnen doen. Uiterst consequent zou ik zeggen.
http://www.telegraaf.nl/b(...)t_raad_Almere__.htmlquote:Het Almeerse PVV-raadslid Marissa Visser is per direct uit haar fractie gestapt. Ze stelde de gemeenteraad en de overige PVV-leden dinsdag op de hoogte van haar besluit. Volgens fractiewoordvoerder Toon van Dijk is er sprake van een eenzijdige beslissing.
„Er was een verschil van mening over de invulling van het fractielidmaatschap”, aldus Van Dijk. Over de details van dat meningsverschil wilde hij niets kwijt. Visser behoudt haar zetel en gaat verder als eenmansfractie.
Visie
Visser heeft volgens de gemeente laten weten een andere visie te hebben over de manier waarop een raadslid een bijdrage hoort te leveren aan de ontwikkeling van de stad. Hierdoor was volgens het raadslid een goede samenwerking met de PVV-fractie niet meer mogelijk.
Van Dijk is verbolgen over de beslissing, omdat er juist een traject was gestart om de spanningen tussen Visser en de overige fractieleden weg te nemen. „We worden nu voor een voldongen feit gesteld.”
De PVV was met 9 zetels de grootste partij van Almere, maar telt door de afsplitsing evenveel zetels als de PvdA.
Geschokt
Fractievoorzitter Raymond de Roon heeft inmiddels gereageerd op het vertrek van Visser. Uit zijn woorden kan worden opgemaakt dat er eerder frictie was tussen Visser en de overige PVV'ers. "De PVV-fractieis geschokt door het feit dat mevrouw Visser, zonder overleg, eenzijdig heeft besloten om uit de fractie te stappen. Zij verwerpt daarmee alsnog de door haar aanvankelijk aanvaarde handreiking van de fractie om de verschillen te overbruggen", aldus De Roon.
Wilders regeert met ijzeren vuist. Dat is lastiger bij regionale fracties waar hij geen deel van uitmaakt.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 20:48 schreef Hexagon het volgende:
Jammer dat de 2e kamer fractie niet afbrokkelt
Dat maakt het nog intereressanter. Krijg je een gedoogeenmansfractie.
Mja opstappen is opstappen. Dan kan Wilders op zn kop staan. Een eenmansfractie ben je zo begonnen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:55 schreef Montov het volgende:
[..]
Wilders regeert met ijzeren vuist. Dat is lastiger bij regionale fracties waar hij geen deel van uitmaakt.
http://www.telegraaf.nl/b(...)m_in_Z-Afrika__.htmlquote:Het bezoek van het Nederlandse PVV-Kamerlid Bosma aan Zuid-Afrika stuit op verzet bij de Afrikaanssprekende gemeenschap. De fractiegenoot van PVV-leider Wilders wil het voor de aan het Nederlands verwante taal opnemen, maar niet iedereen zit op zijn hulp te wachten. De grootste Afrikaanstalige krant, Beeld, vreest dat Bosma’s bemoeienis het racistische imago van de taal opnieuw aanwakkert.
Jarenlang stond Afrikaans synoniem voor het racistische apartheidsbeleid van het blanke minderheidsregime dat tot 1994 de scepter zwaaide in Zuid-Afrika.
Volgens Beeld is er de afgelopen jaren hard gewerkt om dat imago af te schudden, miljoenen landgenoten van gemengde afkomst – kleurlingen – hebben Afrikaans immers ook als eerste taal. En dat de taal nu onder druk staat, ligt niet alleen aan regeringspartij ANC (zoals Bosma beweert) maar vooral aan „sy eie sprekers wat hom die rug toekeer”.
Bosma behoort tot een partij die haat predikt tegen moslims, vindt Beeld. Pleitbezorgers van het Afrikaans kunnen moeilijk respect van de (zwarte) meerderheid in Zuid-Afrika verwachten als ze zich inlaten met mensen die minderheden in hun eigen land haten, redeneert de krant.
Het was toch eigen volk eerst, geen buitenlandse bemoeienis, als je voor een land kiest, dan kies je ook echt voor dat land?quote:De fractiegenoot van PVV-leider Wilders wil het voor de aan het Nederlands verwante taal opnemen, maar niet iedereen zit op zijn hulp te wachten.
Bedankt voor het bijwerken van de administratie. Ik heb nog een paar namen toegevoegd die ik eerder over het hoofd had gezien: Jelle Hiemstra in Friesland en Klara Wolthof in Groningen.quote:Op dinsdag 21 februari 2012 21:14 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Opgestapte PVV'ers:
Tweede Kamer:
Juli 2009: Barry Madlener verlaat TK, gekozen in Europees Parlement
November 2010: James Sharpe stapt op na aantijgingen
Europees Parlement
Juni 2010: Louis Bontes verlaat EP, gekozen in Tweede Kamer
Augustus 2011: Daniël van der Stoep (opgestapt na veroorzaken ongeval met drank op; eist vervolgens in december 2011 de nieuwe, vijfde PVV-zetel op, wat leidt tot een splitsing tussen de PVV en hem)
Gemeenteraad Den Haag
Juni 2010: Willie Dille verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juni 2010: Karen Gerbrands verlaat raad (gekozen in Tweede Kamer)
Juli 2010: Geert Wilders verlaat raad (te druk met Tweede Kamer)
Januari 2011: Sietse Fritsma stopt (te druk met Tweede Kamer)
December 2011: Arnoud van Doorn splitst zich af, gaat door als eenmansfractie
December 2011: Marjolein van de Waal splitst zich af, kan zich niet vinden in werkwijze PVV
Gemeenteraad Almere
Februari 2012: Marissa Visser splitst zich af na 'eerdere conflicten'
Staten
Zuid-Holland:
Juli 2011: Harm Beertema verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Limburg:
Juli 2011: Roland van Vliet verlaat fractie (te druk met Tweede Kamer)
Juli 2011: Harm Uringa stapt uit de PVV, begint eenmansfractie
Januari 2012: Cor Bosman uit de fractie gezet na racistische uitspraak over PvdA'er
Groningen:
September 2011: Klara Wolthof verlaat PVV-fractie: kan statenwerk niet met privé combineren
Brabant:
Oktober 2011: Martijn Kap verlaat PVV-fractie, gaat alleen verder.
Friesland
Oktober 2011: Jelle Hiemstra verlaat PVV-fractie na onenigheid, gaat alleen verder
Gelderland:
November 2011: Olof Wullink verlaat PVV-fractie, gaat als onafhankelijk lid verder.
Ach de PVV moet niet zeuren, het enige wat het ANC in Zuid-Afrika doet is stad en provincienamen "de-Afrikaniseren". Op straat en in de zakenwereld kan je prima zelf bepalen welke taal je spreekt. Snap niet die focus op het buitenland zoals de VS, Israel en Zuid-Afrika nu terwijl we zelf genoeg problemen hebben in Nederland en Europa.quote:Op woensdag 22 februari 2012 07:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)m_in_Z-Afrika__.html
quote:Op woensdag 22 februari 2012 12:20 schreef Friek_ het volgende:
http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/nieuwsbericht?NewsID=88557
Heerlijk videootje over de opgestapte mevrouw in Almere.
http://www.volkskrant.nl/(...)-toon-in-debat.dhtmlquote:Het Almeerse raadslid Marissa Visser is uit de lokale PVV-fractie gestapt omdat ze zich onder meer stoorde aan de toon die werd aangeslagen in het politieke debat. 'Het is bekend dat de PVV een bepaalde bejegening hanteert. Ik wil zo niet met mensen omgaan', zei ze vandaag in een toelichting op haar vertrek.
De PVV-fractie in Almere ligt regelmatig in de clinch met de overige partijen in de gemeenteraad, omdat ze niet zelden de confrontatie zoekt met andere partijen. Vooral de PvdA moet het ontgelden, waardoor de verhoudingen tussen de twee fracties op scherp staan.
De wijze waarop de PVV haar standpunten verkondigt past volgens Visser niet bij de wijze waarop ze haar taak als raadslid wil vervullen. 'Die toon past niet bij mijn manier van werken. Ik heb hele lieve ouders en ben netjes opgevoed.'
Visser benadrukt dat haar vertrek geen makkelijke beslissing was. Ze gaat verder als eenmansfractie en wil bij de volgende verkiezingen meestrijden om meer zetels.
Je blijft desondanks hier welkom hoor.quote:Op zondag 19 februari 2012 22:36 schreef Mint_Clansell het volgende:
Vroeger werden debielen met racistische praatjes gewoon weggehoond. Waarom kan dit nu niet meer?
Lekker hé, die onderbuikgevoelens.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)-toon-in-debat.dhtml
Misschien moet je toch eens de definitie van onderbuikgevoelens opzoeken?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:08 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Lekker hé, die onderbuikgevoelens.
Onderbuikgevoelens?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:08 schreef rsfxrs020 het volgende:
[..]
Lekker hé, die onderbuikgevoelens.
http://www.volkskrant.nl/(...)Polen-meldpunt.dhtmlquote:Het kabinet moet zich publiekelijk distantiëren van het PVV-meldpunt voor overlastgevende Midden- en Oost-Europeanen. Dat eist secretaris-generaal van de Raad van Europa Thorbjørn Jagland in een brief aan minister van buitenlandse zaken Uri Rosenthal.
Jagland benadrukt het recht op de vrijheid van meningsuiting, maar hij zet tegelijkertijd vraagtekens bij de website. De Noor is 'bezorgd' omdat het meldpunt wordt beheerd door een 'politieke partij die wordt geassocieerd met de regeringscoalitie'. De secretaris-generaal wijst erop dat het meldpunt in brede zin wordt beschouwd als 'xenofoob'.
Het kabinet heeft tot nu toe altijd geweigerd afstand te nemen van het meldpunt. Vanuit de Tweede Kamer en ook uit Brussel klonk al forse kritiek op het initiatief van de PVV. Premier Mark Rutte en Rosenthal hebben tot nu toe gezegd dat het gaat om een website van de PVV en dat het geen regeringsaangelegenheid is.
Ben alvast benieuwd. Hero Brinkman zal wel glunderend van trots op de eerste rij zitten.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:38 schreef claus_johann het volgende:
Eerste jongerendag op 21 april.
Waar wordt lokale politiek dan met landelijke vergeleken? Bovendien heeft een groot deel van de vertegenmwoordigers van de PVV een dubbele pet op en is zowel lokaal als landelijk / Europees actief.quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Gaan we lokale politiek toch met de landelijke vergelijken? Immers de misstanden in Amsterdam met geld dat verdwijnt dat werd toegeschreven aan 'lokale politiek' en kon niet in het Pvda topic omdat dit niet in het topic zou passen gezien het lokale karakter.
Ik constateer weer meten met twee maten door links Nederland
Staat in dit topic geen dingen over lokale partijen?? Een vrouw stapt op in Almere? Raadsleden in Den Haag die aftreden etc?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Waar wordt lokale politiek dan met landelijke vergeleken? Bovendien heeft een groot deel van de vertegenmwoordigers van de PVV een dubbele pet op en is zowel lokaal als landelijk / Europees actief.
Pfff ... onnodige Godwin, wat een aanstellerij zeg. Het was helemaal niet bedoeld als Godwin.quote:Op woensdag 22 februari 2012 13:38 schreef claus_johann het volgende:
Eerste jongerendag op 21 april.
Ja, en, dus? De PVV heeft toch ook lokale afdelingen en vertegenwoordigers? Er wordt toch ook gepraat over lokale PvdA'ers, afgerukt op SP'ers die tegen de afdrachtregeling zijn en gesmuld van dronken CDA-wethouders?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Staat in dit topic geen dingen over lokale partijen?? Een vrouw stapt op in Almere? Raadsleden in Den Haag die aftreden etc?
Ik zie het nut van Hitler's verjaardag vermelden en koppelen aan PVV jongerendag niet.quote:Op woensdag 22 februari 2012 17:27 schreef claus_johann het volgende:
[..]
Pfff ... onnodige Godwin, wat een aanstellerij zeg. Het was helemaal niet bedoeld als Godwin.
In een centraal topic zijn uitstapjes naar de lokale politiek geen enkel probleem lijkt me. Het moet echter niet de overhand gaan krijgen maar dat snap je zelf ook wel, toch?quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:43 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Staat in dit topic geen dingen over lokale partijen?? Een vrouw stapt op in Almere? Raadsleden in Den Haag die aftreden etc?
Ik had niet verwacht dat men zou aangeven dat het idd niet zo mogenquote:Op woensdag 22 februari 2012 18:02 schreef du_ke het volgende:
[..]
In een centraal topic zijn uitstapjes naar de lokale politiek geen enkel probleem lijkt me. Het moet echter niet de overhand gaan krijgen maar dat snap je zelf ook wel, toch?
Zo sterk heb ik het in elk geval nooit gebracht en ik zou niet weten wie van de blauwen dan welquote:Op woensdag 22 februari 2012 18:37 schreef Ronnie_bravo het volgende:
[..]
Ik had niet verwacht dat men zou aangeven dat het idd niet zo mogenMaar toch heb ik regelmatig in het centrale PvdA topic een bericht gezien dat de lokale blunders niet besproken konden worden. Maakt mij verder niet uit maar wou het even aanstippen
ik constateer weer mateloosheid van jou..quote:Op woensdag 22 februari 2012 15:40 schreef Ronnie_bravo het volgende:
Ik constateer weer meten met twee maten door links Nederland
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)Oost-Europeaan.dhtmlquote:Emeritus hoogleraar Hans Renner van de Rijksuniversiteit Groningen (RUG) heeft zichzelf aangegeven bij het meldpunt van de PVV over overlast veroorzakende Oost-Europeanen.
'Dronkenschap, parkeeroverlast, verloedering. Ik heb het allemaal gedaan. En ik heb de baan van een Nederlander ingepikt', zei hij vandaag in de Universiteitskrant (UK) Groningen.
Renner is Tsjech van geboorte. Hij ontvluchtte zijn land in 1968 na de inval van Russische troepen die een einde maakten aan de Praagse Lente. Aan de RUG doceerde hij jarenlang Midden-Europese geschiedenis. Renner 'biecht' verder op dat hij in het toenmalige Tsjecho-Slowakije bij verstek is veroordeeld door een communistische rechtbank en dat hij indertijd verboden literatuur het land in heeft gesmokkeld.
Renner wil met zijn actie protesteren tegen het PVV-meldpunt. 'We spotten ermee, maar het voelt ook angstig.'
quote:Op donderdag 23 februari 2012 15:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)Oost-Europeaan.dhtml
hij ligt nog te pitten johhh.. en vooral dromen dat Wilders best wel lief is.quote:Op zondag 26 februari 2012 22:16 schreef Pietverdriet het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)er_PVV_is_dom__.html
Bleker wordt wakker
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 27-02-2012 om 09:30:08Bij deze stel ik me ook kandidaat als PvdA-frvz. Veel PvdA-kiezers zitten al bij de PVV. Dus restant kan er ook wel bij. #opheffen reageer retweet
quote:Op maandag 27 februari 2012 18:35 schreef Elfletterig het volgende:
De dorpsgek roert zich op Twitter:twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 27-02-2012 om 09:30:08Bij deze stel ik me ook kandidaat als PvdA-frvz. Veel PvdA-kiezers zitten al bij de PVV. Dus restant kan er ook wel bij. #opheffen reageer retweet
onbeschofte humorquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |