abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:46:29 #102
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107733705
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:44 schreef Dven het volgende:

[..]

Als het de hele nacht ruim onder de -10 is moet dat met goede omstandigheden best mogelijk zijn toch?
Ik heb al een hoop ijs gezien, maar in 1 nacht 6cm ijs erbij heb ik nog niet meegemaakt.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:48:07 #103
3185 Adelante
To let it go now
pi_107733791
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik heb al een hoop ijs gezien, maar in 1 nacht 6cm ijs erbij heb ik nog niet meegemaakt.
Ik zeg 'the day after tomorrow' :P
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  † In Memoriam † dinsdag 7 februari 2012 @ 22:49:24 #104
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107733855
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:29 schreef Dven het volgende:

[..]

Een klein aantal? Al in de jaren '40 reden er duizenden mensen mee, en vanaf '63 al tienduizend mensen. De laatste drie edities waren er bijna 17.000 deelnemers.
Maar de eisen, met korte ei, zullen toch steeds strenger zijn geworden? In 1909 zullen ze voor die 48 man geen 15 centimeter ijs nodig hebben gehad.

Publiek zal idd ook wel een rol spelen.
pi_107733909
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Maar de eisen, met korte ei, zullen toch steeds strenger zijn geworden? In 1908 zullen ze voor die 48 man geen 15 centimeter ijs nodig hebben gehad.

Maar de eis voor het ijs zal sinds 1997 niet veel zijn veranderd. De kwaliteit van het ijs speelt volgens mij ook mee, liever 12 cm goed ijs dan 18 cm slecht ijs.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:51:00 #106
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107733932
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

IJsvorming gaat relatief traag tot -5 graden, wanneer de temperatuur daar ver onder daalt neemt het snel toe, tot bijna een centimeter per graad. Natuurlijk, hoe dikker de ijslaag hoe minder het tempo zal zijn maar al met al moet er ook dan nog wel redelijk wat groei mogelijk zijn.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:53:24 #107
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107734057
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:49 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Maar de eisen, met korte ei, zullen toch steeds strenger zijn geworden? In 1909 zullen ze voor die 48 man geen 15 centimeter ijs nodig hebben gehad.

Het is vooral het publiek dat een rol speelt. De schaatsers gaan in groepjes van duizend van start en zullen al snel kleinere groepjes vormen. Ze gaan ook nog eens met een dermate hoge snelheid over het ijs dat de 15 centimeter bij lange na niet noodzakelijk is. Maar inderdaad, die tienduizenden die met zijn allen op het ijs staan, bij elkaar en warmte genererend zullen dat dus wel nodig hebben.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_107734082
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:40 schreef SpeedyGJ het volgende:

[..]

Ja dat vond ik ook al een beetje vreemd, daar klopt iets niet, 6cm in 1 nacht?? :{
Dus dat is gewoon bullshit?

Even volgen om wedtechnische redenen.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 22:55:50 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107734195
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:51 schreef Dven het volgende:

[..]

IJsvorming gaat relatief traag tot -5 graden, wanneer de temperatuur daar ver onder daalt neemt het snel toe, tot bijna een centimeter per graad. Natuurlijk, hoe dikker de ijslaag hoe minder het tempo zal zijn maar al met al moet er ook dan nog wel redelijk wat groei mogelijk zijn.
Maar geen 6 centimeter in een nacht tijd. 3, hooguit.
pi_107734422
Het gaat wel om 24 uur denk ik. Ik neem aan dat hij niet om 23.00 uur en vervolgens om 9.00 uur heeft gemeten.
pi_107734629
quote:
7s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 22:53 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Dus dat is gewoon bullshit?

Even volgen om wedtechnische redenen.
Ik schat de kans op een Elfstedentocht voor dit weekend zelf ongeveer in op 30-40% max. ofzo, zeker nu het er toch op lijkt dat het niet meer zo hard gaat vriezen. Sterker nog, dreigt donderdag naar 0 te gaan terwijl ze lijkt me nog wel 1 of 2 strenge nachtjes nodig hebben. Weet de noteringen op dit moment niet uit mijn hoofd. Gisteren stond ie op 2.00 dus toen heb ik er 5/10 op gegooid want ik vond dat iets te hoog :D.

De weddenschap loopt echter wel tot april, dus mocht het zondag niet zijn, heb je altijd nog kans dat er in maart gekke dingen gebeuren :P.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_107734706
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:05 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Ik schat de kans op een Elfstedentocht voor dit weekend zelf ongeveer in op 30-40% max. ofzo, zeker nu het er toch op lijkt dat het niet meer zo hard gaat vriezen. Sterker nog, dreigt donderdag naar 0 te gaan terwijl ze lijkt me nog wel 1 of 2 strenge nachtjes nodig hebben. Weet de noteringen op dit moment niet uit mijn hoofd. Gisteren stond ie op 2.00 dus toen heb ik er 5/10 op gegooid want ik vond dat iets te hoog :D.

De weddenschap loopt echter wel tot april, dus mocht het zondag niet zijn, heb je altijd nog kans dat er in maart gekke dingen gebeuren :P.
Ik zie het meer als 50/50 eigenlijk. Een rayonhoofd bij Nieuwsuur wilde al nadenken over een alternatieve Elfstedentocht. En als er daadwerkelijk 6 cm bijkwam in 24 uur, zie ik het wel zitten.

Donderdag blijft het gewoon vriezen, maandag zet de dooi pas in. Zondag is de dag. ^O^
pi_107734926
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:07 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Ik zie het meer als 50/50 eigenlijk. Een rayonhoofd bij Nieuwsuur wilde al nadenken over een alternatieve Elfstedentocht. En als er daadwerkelijk 6 cm bijkwam in 24 uur, zie ik het wel zitten.

Donderdag blijft het gewoon vriezen, maandag zet de dooi pas in. Zondag is de dag. ^O^
Of zaterdag! :)

Lijkt me leuk om die tocht echt eens mee te maken! :)
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:11:01 #114
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_107734931
quote:

[..]

Ze verwachten zondag 4 graden dooi...dan kun je geen 16000 man over het ijs sturen.
pi_107734946
quote:

[..]

Ja als ze de boel om gaan leggen om de zwakke plekken eruit te houden is het inderdaad een coinflipje. De plaatsen waar het nu slechts 8cm is zullen de 15 sowieso niet meer gaan halen.

De meesten zitten echter al op de 11 - 13cm zoals ik het net in dat ELF-topic zag. Erg close, het blijft ook wel vriezen maar ik weet niet of lichte tot matige vorst genoeg is om de boel naar 15cm te krijgen. Daarbij was het ook van ik weet niet hoeveel factoren afhankelijk of er wat bij komt. Wind etc.

Ik houd het hier ook in de gaten, best spannend zo :D.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_107734982
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:11 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Ze verwachten zondag 4 graden dooi...dan kun je geen 16000 man over het ijs sturen.
Pas na middernacht toch? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Zaterdag dan maar, moet ook wel lukken. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:11 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Ja als ze de boel om gaan leggen om de zwakke plekken eruit te houden is het inderdaad een coinflipje. De plaatsen waar het nu slechts 8cm is zullen de 15 sowieso niet meer gaan halen.

De meesten zitten echter al op de 11 - 13cm zoals ik het net in dat ELF-topic zag. Erg close, het blijft ook wel vriezen maar ik weet niet of lichte tot matige vorst genoeg is om de boel naar 15cm te krijgen. Daarbij was het ook van ik weet niet hoeveel factoren afhankelijk of er wat bij komt. Wind etc.

Ik houd het hier ook in de gaten, best spannend zo :D.
Vet man, research doen om de value eruit te pikken. Heb je toch wel een beetje wedverslaving voor nodig. :@

Kom je nog eens buurten in WOS, of ben je verkast?
pi_107735001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:11 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Hoeveelheid dooi en wanneer precies is nog erg onzeker, veranderd per run en is ook afhankelijk van weermodel.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_107735149
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:12 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Pas na middernacht toch? Of heb ik iets over het hoofd gezien?

Zaterdag dan maar, moet ook wel lukken. :)

[..]

Vet man, research doen om de value eruit te pikken. Heb je toch wel een beetje wedverslaving voor nodig. :@

Kom je nog eens buurten in WOS, of ben je verkast?
Ik zit op het moment even nergens meer ivm drukte. En ik moet zeggen, het is best lekker om even een tijdje niets te doen :). Tenminste zonder hartslag van 140 naar een wedstrijd kijken, haha. Ik zat sowieso in een downswing, dus wilde toch al even rust.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_107735291
Sowieso is die hele 15cm volgens mij gewoon bullshit. Met 12cm kan je ook prima rijden. Neem gewoon voorzorgsmaatregelen dat mensen niet het ijs op kunnen bij de zwakkere plekken.

En trouwens, waar het nu slechts 8cm is, waarom zou dat niet kunnen verdubbelen? Er komt toch nog wel redelijk strenge vorst aan, en als dat bericht in Nieuwsuur klopt over 6cm per 24 uur...
pi_107735358
Er laatste elfstedentocht ooit (qua dag in het jaar) is trouwens 27 februari, dus er is nog van alles mogelijk, en er is ooit een elfstedentocht gereden met 3.8 graden boven nul :Y

En als de tocht doorgaat mag ik vrijdag richting Friesland om kabels te trekken (ik werk bij de tv :P).
pi_107735432
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:18 schreef TeringHenkie het volgende:
Er laatste elfstedentocht ooit (qua dag in het jaar) is trouwens 27 februari, dus er is nog van alles mogelijk, en er is ooit een elfstedentocht gereden met 3.8 graden boven nul :Y

En als de tocht doorgaat mag ik vrijdag richting Friesland om kabels te trekken (ik werk bij de tv :P).
Een insider. Perfect. Deel je even je het actuele nieuws van je bazen? De TV zal wel als een van de eerste op de hoogte worden gesteld. Dan kan ik gratis geld ophalen bij de bookies. :9
pi_107735504
Morgen persconferentie toch? Ik denk niet dat ze een Embargo-bericht sturen naar lokale/regionale media in dit soort gevallen. Lekt veel te snel.

Uiteraard is dit slechts een gedachte, verder weet ik er ook niet veel van :D.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_107735730
Ach, stel je hoort morgen dat het door gaat :') is het een en al gekte in het land en de Friezen moeten zich voorbereiden op al die zooi uit 't de overige provincies :')
pi_107735821
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:26 schreef Studiotje het volgende:
Ach, stel je hoort morgen dat het door gaat :') is het een en al gekte in het land en de Friezen moeten zich voorbereiden op al die zooi uit 't de overige provincies :')
Dus? Is toch mooi man, één groot volksfeest. Ik reis misschien ook wel af richting Leeuwarden. Mensen met ervaringen? Ik hoorde dat het een dag van tevoren ook wel een groot feest moet zijn? En welke steden/dorpen met bijbehorende kroegen zijn aan te raden?

Hoewel dit natuurlijk meer voor het ELF subforum is, maar boeiend.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:21 schreef RemcoW23 het volgende:
Morgen persconferentie toch? Ik denk niet dat ze een Embargo-bericht sturen naar lokale/regionale media in dit soort gevallen. Lekt veel te snel.

Uiteraard is dit slechts een gedachte, verder weet ik er ook niet veel van :D.
Verwacht zelf dat de regionale media toch wel als één van de eersten wordt ingeschakeld hoor. Maar ik gis ook maar natuurlijk. ;)
pi_107735897
Het wachten is op mensen die vannacht op eigen houtje de dikte van het ijs gaan meten. Bootleg ijsdiktes krijg je dan ):O
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 februari 2012 @ 23:31:20 #126
862 Arcee
Look closer
pi_107735910
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:05 schreef RemcoW23 het volgende:
Tot en met Koninginnedag zelfs nog. :P
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_107735983
GFS-run van 18Z voor zondag is trouwens (voor Friesland) weer iets gunstiger. Het lijkt me nog geen uitgemaakte zaak dat het zondag zwaar dooit, zeker 's ochtends wanneer de wedstrijdrijders schaatsen nog niet. Het gaat er echt om spannen.

07:00

10:00

13:00
pi_107736053
zou echt lache zijn als ze dalijk ons allemaal in het ooitje hebben genomen met al die diktes, zijn ze allang goed enzo , haha. zal wel niet maar toch,
pi_107736107
Oow spannend dit! Heb maandag vrij genomen, maar dat lijkt iig overbodig te zijn geweest..
pi_107736274
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:35 schreef Maver24 het volgende:
zou echt lache zijn als ze dalijk ons allemaal in het ooitje hebben genomen met al die diktes, zijn ze allang goed enzo , haha. zal wel niet maar toch,
Het lijkt mij dat dat tè snel uit zou lekken.
pi_107736606
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:36 schreef Honeymooner het volgende:
Oow spannend dit! Heb maandag vrij genomen, maar dat lijkt iig overbodig te zijn geweest..
Mocht de Tocht er komen, kun je wel dagje extra nagenieten natuurlijk _O-
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:50:12 #132
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_107736629
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:19 schreef De_kromme het volgende:

[..]

Een insider. Perfect. Deel je even je het actuele nieuws van je bazen? De TV zal wel als een van de eerste op de hoogte worden gesteld. Dan kan ik gratis geld ophalen bij de bookies. :9
grote kans dat die kabels ook gelegd worden als het toch niet door kan gaan.
Ik neem aan dat er een hele hoop kabels gelegd moeten worden en dat doe je niet in een half dagje op zo'n groot traject.

En over daarheen gaan, grote kans dat het een chaos wordt, NS die het niet aan kan, wegens die dichtslibben omdat toch niemand meer op de NS vertrouwd, teveel mensen daar waardoor je amper iets kan zien en de hele dag in de kou staan.
Op TV kan je het beter volgen, zit je warm en maak je weliswaar minder van de gezelligheid mee maar je maakt wel meer van de elfstedentocht mee. (daar zijn is meer eenstadstaanplaats in de kou)
pi_107736646
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:49 schreef RemcoW23 het volgende:

[..]

Mocht de Tocht er komen, kun je wel dagje extra nagenieten natuurlijk _O-
Nagenieten? Bijkomen van je ongelofelijke kater, wat dacht je daarvan. ;)

Mooie beelden bij P&W trouwens voor de liefhebbers.

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:50 schreef SiGNe het volgende:

[..]

grote kans dat die kabels ook gelegd worden als het toch niet door kan gaan.
Ik neem aan dat er een hele hoop kabels gelegd moeten worden en dat doe je niet in een half dagje op zo'n groot traject.

En over daarheen gaan, grote kans dat het een chaos wordt, NS die het niet aan kan, wegens die dichtslibben omdat toch niemand meer op de NS vertrouwd, teveel mensen daar waardoor je amper iets kan zien en de hele dag in de kou staan.
Op TV kan je het beter volgen, zit je warm en maak je weliswaar minder van de gezelligheid mee maar je maakt wel meer van de elfstedentocht mee. (daar zijn is meer eenstadstaanplaats in de kou)
Ben ook al door meerdere mensen gewaarschuwd dat het waarschijnlijk een grote chaos is. Cafés stampvol, buiten kou kleumen en inderdaad niet terugkomen via weg/spoor. Wellicht is een (groot) dorp nog de beste optie dan? Een stad als Leeuwarden zal wel een grote chaos worden.
  dinsdag 7 februari 2012 @ 23:54:15 #134
6941 APK
Factual, I think.
pi_107736788
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:50 schreef SiGNe het volgende:

Kijken in een cafe in Leeuwarden na de elfstedennacht?

Unibet acht de kans nu weer groter dat het niet doorgaat:

Nee: 1.65
Ja: 2.10
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_107737047
Piet zegt op omrop Fryslan dat het zondag overdag nog licht vriest dus in het kader van het optimisme ga ik dat maar geloven :)
pi_107738099
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:54 schreef APK het volgende:

[..]

Kijken in een cafe in Leeuwarden na de elfstedennacht?

Unibet acht de kans nu weer groter dat het niet doorgaat:

Nee: 1.65
Ja: 2.10
Nice, ik had m op 2.00 (Nee) _O_ Maja, die noteringen veranderen net zo hard als de weersvoorspelling uiteraard :D. Die zien die pluimpjes ook wel bij Unibet.
Movistar oh Movistar!
Team Movistar Topic
pi_107739293
Ach, morgen ist een mooi dagje voor toerschaatsers die aan andere toertochten meedoen.
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
  woensdag 8 februari 2012 @ 01:42:48 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107739381
Het warmt wel op, bijna richting 0.
  woensdag 8 februari 2012 @ 01:57:52 #139
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107739506
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 01:42 schreef Lemans24 het volgende:
Het warmt wel op, bijna richting 0.
Nergens in het land kouder dan -2. We moeten niet in een dooiwaan gaan leven omdat het de hele week zo absurd hard gevroren heeft! :D
  woensdag 8 februari 2012 @ 02:06:15 #140
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_107739570
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 01:57 schreef Dven het volgende:

[..]

Nergens in het land kouder dan -2. We moeten niet in een dooiwaan gaan leven omdat het de hele week zo absurd hard gevroren heeft! :D
Nergens warmer dan -2 ;)

Maar nu al -1,7 trouwens in Lauwersoog. Het is idd geen dooi, maar wel 'warm' vergeleken met de afgelopen 9 dagen.
  woensdag 8 februari 2012 @ 02:22:40 #141
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_107739697
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 02:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nergens warmer dan -2 ;)

Maar nu al -1,7 trouwens in Lauwersoog. Het is idd geen dooi, maar wel 'warm' vergeleken met de afgelopen 9 dagen.
Ik zie de temperatuur ineens omslaan op de knmi site, en in Alphen gaat ie ook weer iets zakken :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 8 februari 2012 @ 02:52:16 #142
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107739787
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 02:06 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Nergens warmer dan -2 ;)

-1.8. We zakken weer! :D
  woensdag 8 februari 2012 @ 03:07:43 #143
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_107739817
Als ze nou die elftstedentocht verplaatsen naar Limburg kunnen we hem veel vaker rijden.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 8 februari 2012 @ 03:12:44 #144
45 SiGNe
pi_107739825
Ik zou 'm eerder naar overijssel verplaatsen, daar worden ook meestal de eerste ritten op natuurijs gereden.

Of met de temperaturen van deze winter naar Flevoland, komt je alleen een stuk of 9 steden tekort en voor ze Almere uit zijn is het alweer licht.
(M'n ouders wonen in Lelystad en dat stuk in de trein als je Almere binnenkomt.. er komt geen einde aan! vooral irritant als je in een sprinter zit want die stopt echt overal :'()
  woensdag 8 februari 2012 @ 03:14:04 #145
56749 BlaZ
pi_107739828
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 03:12 schreef SiGNe het volgende:
Ik zou 'm eerder naar overijssel verplaatsen, daar worden ook meestal de eerste ritten op natuurijs gereden.

Of met de temperaturen van deze winter naar Flevoland, komt je alleen een stuk of 9 steden tekort en voor ze Almere uit zijn is het alweer licht.
Kan ook,
in 2009,2010 had hij ook wel verreden kunnen worden in Z-O Brabant, Limburg in ieder geval.
  † In Memoriam † woensdag 8 februari 2012 @ 03:31:46 #146
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_107739845
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 03:07 schreef BlaZ het volgende:
Als ze nou die elftstedentocht verplaatsen naar Limburg kunnen we hem veel vaker rijden.
Verplaats hem dan gelijk naar Oostenrijk, kun je elk jaar. O wacht...

Zijn de 14 steden van Limburg onderling wel via grachten of stroompjes verbonden trouwens? Of wordt het voornamelijk klunen? :+
  woensdag 8 februari 2012 @ 03:34:36 #147
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_107739846
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 03:12 schreef SiGNe het volgende:

(M'n ouders wonen in Lelystad en dat stuk in de trein als je Almere binnenkomt.. er komt geen einde aan! vooral irritant als je in een sprinter zit want die stopt echt overal :'()
Overijssel omdat zij een baantje volspuiten met een laagje water. Dat mag geen tocht heten ;)
  woensdag 8 februari 2012 @ 04:23:53 #148
56749 BlaZ
pi_107739918
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 03:31 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Verplaats hem dan gelijk naar Oostenrijk, kun je elk jaar. O wacht...

Zijn de 14 steden van Limburg onderling wel via grachten of stroompjes verbonden trouwens? Of wordt het voornamelijk klunen? :+
Veertienstedenkluun :D
  woensdag 8 februari 2012 @ 08:39:09 #149
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_107740843
quote:
14s.gif Op dinsdag 7 februari 2012 23:17 schreef De_kromme het volgende:
Sowieso is die hele 15cm volgens mij gewoon bullshit. Met 12cm kan je ook prima rijden. Neem gewoon voorzorgsmaatregelen dat mensen niet het ijs op kunnen bij de zwakkere plekken.
Het is opzich ook best vreemd, want sneeuwijs is veel minder sterk dan het ijs wat we nu hebben. En volgens mij hanteren ze dan ook de 15 cm.

quote:
En trouwens, waar het nu slechts 8cm is, waarom zou dat niet kunnen verdubbelen? Er komt toch nog wel redelijk strenge vorst aan, en als dat bericht in Nieuwsuur klopt over 6cm per 24 uur...
Ik neem die 6 cm (ook al is dat per 24 uur) met een korreltje zout.
  FOK!fotograaf woensdag 8 februari 2012 @ 08:48:34 #150
842 Zorro
Z
pi_107740989
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:39 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ik neem die 6 cm (ook al is dat per 24 uur) met een korreltje zout.
Ja, als je zout op het ijs gaat gooien wordt het natuurlijk nooit wat he!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  woensdag 8 februari 2012 @ 08:53:59 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
  FOK!fotograaf woensdag 8 februari 2012 @ 08:58:28 #152
842 Zorro
Z
pi_107741123
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:53 schreef AchJa het volgende:

[..]

Je gaat toch niet op alle slakken zout strooien?
Da's flauw :(

Oh wacht, daar weet ik wat op :) ! Zout!
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_107741340
Unibet geeft nu 2.1x de inzet op een 'ja'

Snel nog effe 10 euro ingezet, hopende op goed nieuws :)
pi_107741389
Achjaaa over 30 minuten het NK marathon. Kunnen we daar alvast van genieten :)
  woensdag 8 februari 2012 @ 09:17:04 #155
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_107741452
Ik word echt nerveus van dit weer, zal het wel of zal het niet :') . Ik heb dan liever een duidelijke dikke ja of een dikke nee dat laatste natuurlijk eigenlijk liever niet :P .
Hopelijk horen we vanavond meer!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  woensdag 8 februari 2012 @ 09:43:05 #156
45 SiGNe
pi_107741951
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 08:48 schreef Zorro het volgende:

[..]

Ja, als je zout op het ijs gaat gooien wordt het natuurlijk nooit wat he!
ligt eraan hoe je het doet, zet een zak zout met sneeuw op het ijs en de temperatuur van het ijs daalt, de smeltende sneeuw trekt de warmte weg.
pi_107742101
Hoe laat komt die 15-daagse 'tussen pluim' uit?
pi_107742254

Het moet of zaterdag of zondag gebeuren.
Album top 100 2024
  Admin woensdag 8 februari 2012 @ 09:58:20 #159
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_107742328
Ik vind dit écht het meest onbegrijpelijke topic op FOK! Maar mên wat is deze reeks toch tof ^O^
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_107742350
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:55 schreef Felagund het volgende:
[ afbeelding ]

Het moet of zaterdag of zondag gebeuren.
Duidelijk, zaterdag of zondag en anders wachten tot 2025.
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:05:19 #161
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_107742517
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 09:58 schreef yvonne het volgende:
Ik vind dit écht het meest onbegrijpelijke topic op FOK! Maar mên wat is deze reeks toch tof ^O^
Nou het eiland kon er anders ook wat van... maar dat was vroeger ;)
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
pi_107742742
;(
  Admin woensdag 8 februari 2012 @ 10:14:14 #163
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_107742783
Kwamen de rayonhoofden vandaag bijeen?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:14:21 #164
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107742788
Zie ik dat nou goed gaat het vanaf volgende week regenen -O-
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:14:35 #165
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107742797
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:14 schreef yvonne het volgende:
Kwamen de rayonhoofden vandaag bijeen?
Yup om 19:00h
pi_107742864
quote:
In een keer door naar de lente zou ideaal zijn.
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:18:32 #167
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107742920
quote:
6s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:16 schreef TvhN het volgende:

[..]

In een keer door naar de lente zou ideaal zijn.
hé we wonen wel in nederland hè! Nog minstens een maand vernikkellen met regen en 3°C
pi_107742983
quote:
In de loop van zondag valt de dooi dus in. In het noorden misschien nog iets eerder vanwege de NW wind. :(
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:21:42 #169
306043 tomaat52
Hallo Boppers!
pi_107743013
quote:
Daar heb je helemaal gelijk in. :D
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '@_
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:25:24 #170
8781 crew  Frutsel
pi_107743134
quote:
O+
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:28:04 #171
8781 crew  Frutsel
pi_107743231
Vrijdag op zaterdag nog -10 tot -14 voor regio Noordoost aldus de pluimverwachting.
Van zaterdag op zondag nog -5 tot -8

Het moet gewoon lukken... ze laten toch niet voor niets al die houten bushokjes, stemhokjes, in elkaar zetten? :P
pi_107743295
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:28 schreef Frutsel het volgende:
Vrijdag op zaterdag nog -10 tot -14 voor regio Noordoost aldus de pluimverwachting.

Het moet gewoon lukken... ze laten toch niet voor niets al die houten bushokjes, stemhokjes, in elkaar zetten? :P
Of stempelhokje ;)
pi_107743313
Ik denk dat de nacht van vrijdag op zaterdag de doorslaggevende factor gaat zijn. Van zaterdag op zondag zal voor de ijsgroei weinig spannends opleveren.
Ik zet in op zaterdag.
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:32:34 #174
8781 crew  Frutsel
pi_107743359
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:30 schreef Sebas1986 het volgende:

[..]

Of stempelhokje ;)
Behalve als je bijv Piet Kleine heet :P

Niet teveel in hokjes denken hoor O-)
pi_107743362
Voordeel van deze hele soap is trouwens wel dat je nooit meer iemand "de pluim" hoeft uit te leggen!
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:33:21 #176
8781 crew  Frutsel
pi_107743376
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:30 schreef Luck het volgende:
Ik denk dat de nacht van vrijdag op zaterdag de doorslaggevende factor gaat zijn. Van zaterdag op zondag zal voor de ijsgroei weinig spannends opleveren.
Ik zet in op zaterdag.
Lijkt me dat je dat echter niet op één dag kunt beslissen. Ze moeten vanavond, uiterlijk morgen, de datum op zaterdag of zondag zetten.
Het moet gewoon!
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:33:49 #177
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107743387
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:28 schreef Frutsel het volgende:

dat is om schaatsende fokkers doorheen te tiefen toch :D
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:34:11 #178
8781 crew  Frutsel
pi_107743402
quote:
12s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:32 schreef Luck het volgende:
Voordeel van deze hele soap is trouwens wel dat je nooit meer iemand "de pluim" hoeft uit te leggen!
Vervolgens komt je baas binnen en zegt:"Mag ik je een pluim geven voor je inzet en werk van de afgelopen tijd?"

Zeg jij: FLIKKER OP MET JE WEERSGRAFIEKEN!
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:34:38 #179
8781 crew  Frutsel
pi_107743412
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:33 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

dat is om schaatsende fokkers doorheen te tiefen toch :D
Tiefhokjes O+
pi_107743448
quote:
6s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:33 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Lijkt me dat je dat echter niet op één dag kunt beslissen. Ze moeten vanavond, uiterlijk morgen, de datum op zaterdag of zondag zetten.
Het moet gewoon!
Dat bedoel ik ook. Dat ze op basis van de verwachting strenge vorst vrij-za de keuze voor zaterdag maken. Zondag gaat te weinig doen voor het ijs en bovendien kans op dooi.
Wel vrij bijzonder denk ik wanneer de tocht op basis van voorspellingen wordt georganiseerd..
pi_107743484
quote:
12s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:32 schreef Luck het volgende:
Over 3 maanden moeten we iedereen weer estofex uitleggen ;(
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:38:45 #182
8781 crew  Frutsel
pi_107743526
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:35 schreef Luck het volgende:

[..]

Dat bedoel ik ook. Dat ze op basis van de verwachting strenge vorst vrij-za de keuze voor zaterdag maken. Zondag gaat te weinig doen voor het ijs en bovendien kans op dooi.
Wel vrij bijzonder denk ik wanneer de tocht op basis van voorspellingen wordt georganiseerd..
Maar dooi op de dag van de rit moet kunnen... als het geringe dooi is...
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:39:00 #183
8781 crew  Frutsel
pi_107743532
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:37 schreef Drassss het volgende:

[..]

En 2 maanden daarna Cape :P
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:39:27 #184
8781 crew  Frutsel
pi_107743544
quote:
Goed nieuws van het rayonhoofd in Balk, tot nu toe een van de knelpunten in de Elfstedenroute: de ijsdikte is daar nu 10 centimeter. Andere tussenstanden: ook rond Leeuwarden is het ijs nu 10 centimeter dik, op de Fluessen ligt 11 centimeter. Het Hegemeer wordt sneeuwvrij gemaakt.

En omdat het zondag al zo'n 6 graden boven nul is, en de dooi dus hard in zal zetten, lijkt de enige dag dat de tocht door zou kunnen gaan, aanstaande zaterdag te zijn. Dat denkt ook RTL-meteorologe Helga van Leur: "Zaterdag een tocht of geen tocht."
pi_107743570
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:39 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En 2 maanden daarna Cape :P
Oh fok ja.. de cape :P
pi_107743577
Mag ik stage lopen bij Helga? Twee zielen, een gedachte. O+
pi_107743671
quote:

[..]

Estofex, wat is dat? :P
pi_107743724
quote:

[..]

Als dit klopt geeft het wel aan dat zeker niet alleen een lage temperatuur leidt tot ijsvorming, misschien door de wind ofzo dat het ijs toch nog wat aangegroeid is? Het was maar iets van -3 vannacht...
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:46:38 #189
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_107743742
quote:

[..]

Waarom is dat goed nieuws als het 15cm moet zijn?
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_107743754
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:46 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Waarom is dat goed nieuws als het 15cm moet zijn?
Omdat we nog drie dagen vorst hebben?
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  woensdag 8 februari 2012 @ 10:51:01 #191
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_107743855
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:47 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Omdat we nog drie dagen vorst hebben?
Ah ja, dat is waar. Duimen dat er nog 5cm bij komt dan.
pi_107743969
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:51 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Ah ja, dat is waar. Duimen dat er nog 5cm bij komt dan.
In '97 lag er ook echt niet overal precies 15cm. Ik ga ervan uit dat ze ook rijden als er op een paar plekken een aantal centimeters minder ligt :)
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 10:59:35 #193
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_107744095
Dat hele ijsdikte meten is ook geen exacte wetenschap, ik denk dat er gemiddeld iig 15 cm moet liggen op de grootste stukken.
pi_107744211
quote:

[..]

:D
pi_107744360
quote:

[..]

:D ! Bron? Een paar uur terug zei het rayonhoofd nog dat het ijs minimaal gegroeid was en een centimeter of 8 was.
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:10:22 #196
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_107744398
quote:
Tussenstand Harlingen: ijsdikte 8 tot 10 centimeter.
pi_107744490
http://www.nu.nl/binnenla(...)ht-in-friesland.html
Inclusief kaartje met hoe dik het ijs overal is
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 8 februari 2012 @ 11:19:25 #198
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_107744640
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:13 schreef Crazy-M het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ht-in-friesland.html
Inclusief kaartje met hoe dik het ijs overal is
Hm, laatst was er een kaartje met een aantal plekken die al zeker 15 centimeter waren.
pi_107744663
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:19 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Hm, laatst was er een kaartje met een aantal plekken die al zeker 15 centimeter waren.
Dit zijn de minimale waardes.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_107744685
quote:
2s.gif Op woensdag 8 februari 2012 10:14 schreef Bosbeetle het volgende:
Zie ik dat nou goed gaat het vanaf volgende week regenen -O-
Of sneeuwen. ;)
Album top 100 2024
pi_107744747
Harry Otten op twitter

quote:
Sterkere wind helpt bij ijsgroei. Ik verwacht dat ijs in Friesland zaterdagmorgen 4-5 cm dikker is dan nu. Vanaf zondagmiddag einde vorst. --
  Moderator woensdag 8 februari 2012 @ 11:24:12 #202
8781 crew  Frutsel
pi_107744761
quote:
0s.gif Op woensdag 8 februari 2012 11:09 schreef Mestras het volgende:

[..]

:D ! Bron? Een paar uur terug zei het rayonhoofd nog dat het ijs minimaal gegroeid was en een centimeter of 8 was.
RTL Live Blog
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')