Trouw - Keurmerk voor echte auralezersquote:Op zaterdag 11 februari 2012 08:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik heb geen idee hoe je een betrouwbaar medium kunt vinden en hoe betrouwbaar resultaten verkregen via een medium kunnen zijn.
Ik begrijp ook niets van de keurmerk. Aan de hand waarvan zijn de eisen daarvoor vastgesteld en hoe kom je ervoor in aanmerking?
quote:Ons Keurmerk
27 januari 2011 door Rob Kemper ·
Helaas zijn er binnen de parabranche mensen werkzaam, die we met de beste bedoelingen niet “paranormaal begaafd” kunnen noemen. Legio verhalen over oplichters die aan andermans ellende veel geld verdienen. Veel parabeurzen lijken een kermisattractie geworden. Roddel en achterklap zijn in de parawereld eerder regel dan uitzondering. Stichting Enigma tracht het kaf van het koren te scheiden.
Doelstelling van onze Stichting is de consumenten een houvast te bieden in hun zoektocht naar een betrouwbare, paranormale hulpverlener. De bij Enigma aangesloten leden hebben allen een proef van vakbekwaamheid afgelegd en zijn dikwijls al vele jaren als professional werkzaam. Door onze strenge selectie hopen we de consument te beschermen voor teleurstellingen en geldklopperij.
Op dit moment zijn we actief in Nederland en België. Plannen om in de omliggende landen activiteiten te ontplooien zijn in de maak. Vooralsnog breidt ons ledenbestand in Nederland en België langzaam uit. Inmiddels zijn we in elke regio vertegenwoordigd. We hebben onze leden overzichtelijk ingedeeld per land en provincie, opdat u snel iemand bij u in de omgeving kunt vinden die voldoet aan de Enigma criteria.
Aangeslotenen bij Enigma vormen een hecht collectief, dat meer dan eens gezamenlijk tracht moordzaken en vermissingen op te lossen. We doen dat zoveel mogelijk buiten de publiciteit. Goede wijn behoeft geen krans want paranormaal is heel gewoon; de kwaliteit voor Enigma vanzelfsprekend.
Gewoon, je laat die meisje de toekomstje voorspellen via die glazen bolletje.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 08:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ik begrijp ook niets van de keurmerk.
Oh een zelfbenoemd clubje dus..quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:21 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Trouw - Keurmerk voor echte auralezers
Stichting Enigma
Je weet tog?quote:Gewoon, je laat die meisje de toekomstje voorspellen via die glazen bolletje.
Grappig, hoe zouden ze dat onderzoeken? Met serieus wetenschappelijk onderzoek?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 09:21 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Trouw - Keurmerk voor echte auralezers
Stichting Enigma
[..]
[..]
Nou, zo dus:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:17 schreef Pietverdriet het volgende:
Grappig, hoe zouden ze dat onderzoeken? Met serieus wetenschappelijk onderzoek?
Beetje vreemd trouwens dat ze om donaties vragen, want als ze die drie op de tien mensen naar James Randi sturen hebben ze zo een miljoen dollar.quote:De afgelopen vijf jaar screende Jacky van de Berkt samen met oprichtster Marisa Bottenheft en oud-ict'er en financiële man van de stichting Rob Kemper meer dan duizend mensen. "Gemiddeld kunnen wij drie op de tien mensen goedkeuren", zegt Bottenheft.
Tijdens een screening test het Enigmateam mensen die aanspraak maken op een zesde zintuig op hun vaardigheden. "We kijken of ze kunnen wat ze zeggen te kunnen", aldus Van de Berkt. Proefpersonen geven twee consulten aan twee klanten, terwijl iemand van Enigma meekijkt. "Niet iedere klap hoeft raak te zijn maar we nemen geen genoegen met vage verhalen die op iedereen van toepassing zouden kunnen zijn. Mocht iemand zijn dag niet hebben, dan is een tweede afspraak mogelijk. Daarna houdt het op."
In jouw ogen is dat een Godwin natuurlijk.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:41 schreef Bastard het volgende:
Ah pas bij post 207 komt "randi" kijken, we gaan vooruit!
Correct.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
In jouw ogen is dat een Godwin natuurlijk.
Want naar objectieve kennis streven is fout natuurlijk.quote:
Wat een conclusie is dat nou weerquote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Want naar objectieve kennis streven is fout natuurlijk.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 19:04 schreef Bastard het volgende:
[..]
Toegegeven, bij deze mensen heb ik ook een hoog jeuk gehalte.
.
Afgaan op wat je gevoel je ingeeft. Dat vind ik persoonlijk wel belangrijk. Net als je bij het leren kennen van nieuwe mensen een bepaald gevoel, een bepaald idee krijgt, of een level van vertrouwen aanvoelt, zo beoordeel je ook van te voren of iemand correct is en je niet bewust voorliegt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch zou ik willen weten, basterd, jij gaf eerder aan de media op deze site niet te vinden deugen, wat vind jij dan wel een goede methode ze te checken, als het betrouwbaar keurmerk niet deugd volgens jou?
Mijn gevoel geeft me in dat het pendelgezwendel is die teert op de ellende van mensenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:57 schreef Bastard het volgende:
[..]
Afgaan op wat je gevoel je ingeeft. Dat vind ik persoonlijk wel belangrijk. Net als je bij het leren kennen van nieuwe mensen een bepaald gevoel, een bepaald idee krijgt, of een level van vertrouwen aanvoelt, zo beoordeel je ook van te voren of iemand correct is en je niet bewust voorliegt.
Ik ken ook mensen die medium zijn en gratis consulten of inzichten geven, het hoeft niet altijd een praktijk te wezen.
Maar iedereen krijgt toch een ander gevoel bij bepaalde mensen? Mensen bij wie ik een 'quote:Op zaterdag 11 februari 2012 10:57 schreef Bastard het volgende:
Afgaan op wat je gevoel je ingeeft. Dat vind ik persoonlijk wel belangrijk. Net als je bij het leren kennen van nieuwe mensen een bepaald gevoel, een bepaald idee krijgt, of een level van vertrouwen aanvoelt, zo beoordeel je ook van te voren of iemand correct is en je niet bewust voorliegt.
Ik ken ook mensen die medium zijn en gratis consulten of inzichten geven, het hoeft niet altijd een praktijk te wezen.
Maar de ene persoon kan toch ook ander gedrag ten toon spreiden tov een ander persoon?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:02 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar iedereen krijgt toch een ander gevoel bij bepaalde mensen? Mensen bij wie ik een '![]()
![]()
'-gevoel krijg, krijg jij waarschijnlijk 100% zeker een '
![]()
'-gevoel.
Dus wie bepaalt dan wiens en welk gevoel het juiste gevoel is om te beoordelen of iemand 'correct' is?
Ja, mee eens, maar in deze context ging het erom of een paranormaal medium wel of niet 'correct' is.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Maar de ene persoon kan toch ook ander gedrag ten toon spreiden tov een ander persoon?
Het schijnt dat ons onderbewustzijn toch wel een flink aantal dingen voor ons bepaalt, die we eerder geleerd hebben. In die zin hoeft gevoel geen slechte leidraad te zijn.
helemaal mee eens!!!!quote:SadeJoella (327)
Als je altijd het bewijs uit feiten moet halen en niet gelooft dat er meer is dan de wetenschap, ben je minder ruimdenkend dat de mensen die verder kunnen, willen of durven te denken dat dat..
Correct..Als een medium niet de boel bewust aan het tillen is, zou je hem/haar correct kunnen noemen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:22 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, mee eens, maar in deze context ging het erom of een paranormaal medium wel of niet 'correct' is.
Nou, dat niet alleen. Het zou ook nog wel prettig zijn als het medium het bij het juiste eind heeft, want dat is zijn/haar vak en wat hij/zij pretendeert te kunnen. 'Het bij het juiste eind hebben' staat los van het gevoel wat Bastard, jij en/of ik bij het desbetreffende medium hebben.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Correct..Als een medium niet de boel bewust aan het tillen is, zou je hem/haar correct kunnen noemen.
Omdat we niet alle redenen voor een keuze bewust kunnen benoemen, kan je gevoel ook hierbij helpen, of juist misbruikt worden..
Dat heb ik bewust niet genoemd omdat het bestaan van helderziendheid moeilijk is aan te tonen. Als je iemand treft die gelooft in wat hij doet en die niet alleen op je geld uit is, mag je denk ik al in je handjes wrijven..quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:46 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nou, dat niet alleen. Het zou ook nog wel prettig zijn als het medium het bij het juiste eind heeft, want dat is zijn/haar vak en wat hij/zij pretendeert te kunnen. 'Het bij het juiste eind hebben' staat los van het gevoel wat Bastard, jij en/of ik bij het desbetreffende medium hebben.
O, wat leuk. Daar kan ik wel iets over zeggen over zo'n complete boekhouding.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:53 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat heb ik bewust niet genoemd omdat het bestaan van helderziendheid moeilijk is aan te tonen. Als je iemand treft die gelooft in wat hij doet en die niet alleen op je geld uit is, mag je denk ik al in je handjes wrijven..
Als je op die manier de vaardigheid van een medium wil onderzoeken, dan zou je een complete boekhouding moeten hebben van alle zaken die hij/zij ooit heeft aangenomen met alle resultaten en daarbij zou je dan ook nog zaken moeten uitsluiten als cold reading ed. En dan is er ook nog eens verschil tussen objectief resultaat en hoe de klant het eea. ervaart.
Lijkt me niet te doen.
Als je alles maar gelooft en voor zoete koek slikt ben je niet ruimdenkend, maar gewoon erg dom en naief.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 12:24 schreef SoraAoi het volgende:
ik vondt dit op de internet:
[..]
helemaal mee eens!!!!
Daar krijg je nooit een goed antwoord op, want het kent geen streven naar objectiviteit.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:16 schreef Michielos het volgende:
Vast niet maar dit is het probleem.
Waarom is dat niet geloofwaardig aldus een gelovige? En andere zaken dan wel?
Dat soort mensen vinden boeken lezen maar saai. Ze weten niks van de wetenschap en dan wordt het leven ook saai. Dus gaan ze in paranormale dingen geloven. Veel minder belastend voor de hersentjes. En wetenschappers zien ze als kortzichtige mensen die helemaal niks weten van het leven, omdat ze alleen maar saaie boeken lezen.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je alles maar gelooft en voor zoete koek slikt ben je niet ruimdenkend, maar gewoon erg dom en naief.
tja, en dat is dus moeilijk te meten...quote:Op zaterdag 11 februari 2012 13:15 schreef Daniel1976 het volgende:
[..]
't is een kwestie van geloof en placebo werking.
Waarom is dat moeilijk te meten?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
tja, en dat is dus moeilijk te meten...
Maarre... een carriere als magnetiseur.. Hmm.. Daar zit wel brood in.
En ik vraag me nog steeds af wat vogeltjesdans hiermee bedoelt:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet vraagt zich af of basterd nog een betrouwbaar medium heeft gevonden.
quote:Op vrijdag 10 februari 2012 13:54 schreef vogeltjesdans het volgende:
Niet dat het voor jou nog nodig is om een kloon aan te maken nu trouwens.
Niet op die sitequote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:15 schreef Pietverdriet het volgende:
* Pietverdriet vraagt zich af of basterd nog een betrouwbaar medium heeft gevonden.
Dat is denk ik persoonlijk, maar ik zou er niet voor kiezen om naar zo iemand te bellen met je vragen. Persoonlijk contact is denk ik wenselijker, jij niet?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:03 schreef Michielos het volgende:
betere vraag: Waarom niet op die site?
Maar jij werkt toch met je tarotleggingen ook via een site en dat mensen daarvoor moeten betalen? Gaat dat telefonisch, schriftelijk of kom je persoonlijk bij de mensen langs (of dat die mensen bij jou langskomen)?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:58 schreef Bastard het volgende:
Dat is denk ik persoonlijk, maar ik zou er niet voor kiezen om naar zo iemand te bellen met je vragen. Persoonlijk contact is denk ik wenselijker, jij niet?
Beetje als telefoonsex eigenlijk, terwijl je ook naar de hoeren kan gaan.. het is het net niet.
Is dat zo? Op welke manier is dat dan te rechtvaardigen als er geen geloof is in mediumistieke readings via afstand? Dat is dan nogal een contradictie , lijkt mij danquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Maar jij werkt toch met je tarotleggingen ook via een site en dat mensen daarvoor moeten betalen? Gaat dat telefonisch, schriftelijk of kom je persoonlijk bij de mensen langs (of dat die mensen bij jou langskomen)?
Als dat is wat jij er van wilt oppikken vind ik dat prima, ieder zijn mening.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, ik vind dat het allemaal pendelgezwendel is, basterd vind dus dat de meeste dat zijn, wie er volgens hem overblijven doet ie vaag en ontwijkend over.
Kortom basterd, je doet alles behalve helemaal toegeven dat het onzin met een verlengsnoer is. In je hart weet je dat wel, maar je wil je gezicht niet verliezen.
Er is wel geloof in mediumistieke reading op afstand hoor, het zou zelfs een beetje een contradictie wezen als dat niet zou kunnenquote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:49 schreef Michielos het volgende:
[..]
Is dat zo? Op welke manier is dat dan te rechtvaardigen als er geen geloof is in mediumistieke readings via afstand? Dat is dan nogal een contradictie , lijkt mij dan
Je blijft je verstoppen achter vaagheden, en gooit hier nog een beschuldiging bij dat ik dit anders behandelen wel zou doen. Ik noem boerenbedrog gewoon bij de naam, dat is wat anders dan dat jij er van maakt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:18 schreef Bastard het volgende:
[..]
Als dat is wat jij er van wilt oppikken vind ik dat prima, ieder zijn mening.
Ik heb andere ervaringen dan jou, ik heb er een andere mening door kunnen krijgen.
Het verschil is, ik dwing je niet mijn visie op, noch zal ik je op basis van visie of geloof anders behandelen.
duidelijk, tnx!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er is wel geloof in mediumistieke reading op afstand hoor, het zou zelfs een beetje een contradictie wezen als dat niet zou kunnen
Ik heb het gewoon zelf niet op die telefoonmediums, kijk ik liever iemand aan als ze wat over mij willen vertellen.
Tarotlezingen vind ik anders, maar sommige mensen zullen ook dat graag persoonlijk willen houden.
Dat klinkt zo ongeveer van, "Als een ander het doet geloof ik er niets van maar zelf kan ik het wel zo doen en dan is het wel geloofwaardig"quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:23 schreef Bastard het volgende:
[..]
Er is wel geloof in mediumistieke reading op afstand hoor, het zou zelfs een beetje een contradictie wezen als dat niet zou kunnen
Ik heb het gewoon zelf niet op die telefoonmediums, kijk ik liever iemand aan als ze wat over mij willen vertellen.
Tarotlezingen vind ik anders, maar sommige mensen zullen ook dat graag persoonlijk willen houden.
Onterechte onterechte klacht, jij komt uit limburg, en dat is veel erger!quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:05 schreef Seam het volgende:
Onterechte klacht, TS heeft een my little pony UI
Jep want daar kun je veel aan doen inderdaadquote:Op zondag 12 februari 2012 01:57 schreef RTB het volgende:
[..]
Onterechte onterechte klacht, jij komt uit limburg, en dat is veel erger!
Jij moet uitkijkenquote:Op zondag 12 februari 2012 01:57 schreef RTB het volgende:
[..]
Onterechte onterechte klacht, jij komt uit limburg, en dat is veel erger!
Hij heeft er gewoon andere ervaringen mee en kijkt er dus anders tegenaan. Dat is toch niet zo vreemd?quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:30 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je blijft je verstoppen achter vaagheden, en gooit hier nog een beschuldiging bij dat ik dit anders behandelen wel zou doen. Ik noem boerenbedrog gewoon bij de naam, dat is wat anders dan dat jij er van maakt.
Dat is geen reden om vaag te doen, toch? Een andere mening hebben mag, er anders tegenaan kijken ook, maar waarom dan vaag doen?quote:Op zondag 12 februari 2012 10:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hij heeft er gewoon andere ervaringen mee en kijkt er dus anders tegenaan. Dat is toch niet zo vreemd?
Ik doe niet vaag maar verwacht ook niet een ommekeer van inzicht teweeg te kunnen brengen.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:54 schreef Michielos het volgende:
[..]
Dat is geen reden om vaag te doen, toch? Een andere mening hebben mag, er anders tegenaan kijken ook, maar waarom dan vaag doen?
De fout is al dat je geloof hecht aan een persoonlijke ervaring.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:53 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hij heeft er gewoon andere ervaringen mee en kijkt er dus anders tegenaan. Dat is toch niet zo vreemd?
Ik snap wat je bedoelt, maar er zit wel iets meer achter dan dat. Je kunt leren door observatie (boeken) of door ervaring (zelf meemaken wat er bedoeld wordt). De wetenschapper leert zijn vak met name door boeken, de paranormale mensen veel meer door ervaring. Dat wil nog niet zeggen dat het een beter is dan het ander, wel dat het leerproces met deze verschillende domeinen gewoon anders werkt.quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:22 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
Dat soort mensen vinden boeken lezen maar saai. Ze weten niks van de wetenschap en dan wordt het leven ook saai. Dus gaan ze in paranormale dingen geloven. Veel minder belastend voor de hersentjes. En wetenschappers zien ze als kortzichtige mensen die helemaal niks weten van het leven, omdat ze alleen maar saaie boeken lezen.
Hoe kunnen we anders leren dan? Hoe leren we anders dan door persoonlijke ervaring? Kijk, jij kunt blijkbaar goed koken. Je kunt me vertellen hoe ik een recept moet maken en hoe dat dan gaat smaken. Maar daar leer ik niet half zo veel van als wanneer ik het zelf probeer te maken en het zelf proef. Dat is ervaringsleren.quote:Op zondag 12 februari 2012 10:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De fout is al dat je geloof hecht aan een persoonlijke ervaring.
verhuizenquote:Op zondag 12 februari 2012 10:50 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Jep want daar kun je veel aan doen inderdaad
GHAHAHHAAH dat is een goeiequote:Op zondag 12 februari 2012 11:49 schreef jabida het volgende:
je moet naar een reading gaan van een waarzegsters medium.
dat wijf 6 uur lanng aan het lullen laten en als ze dan zegt zo dat is dan "450" euro.
dan weg lopen en zeggen als je een echt medium was had je dit wel zien aankomen!
Mijn ervaring leert dat ik vooralsnog een betrouwbaar medium moet leren kennen.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoe kunnen we anders leren dan? Hoe leren we anders dan door persoonlijke ervaring? Kijk, jij kunt blijkbaar goed koken. Je kunt me vertellen hoe ik een recept moet maken en hoe dat dan gaat smaken. Maar daar leer ik niet half zo veel van als wanneer ik het zelf probeer te maken en het zelf proef. Dat is ervaringsleren.
Daarbij zal je niet alleen alle kennis, wetenschappelijk of door ervaring opgedaan, maar ook al je waarnemingen, altijd aan je eigen rugzak toetsen. En je rugzak is je persoonlijke ervaring.
Deze discussie hebben we al gehad in het homeopatie topic, lees dat maar terug, dan kan je ook zien dat je daar al niet in staat was serieus te blijven.quote:Op zondag 12 februari 2012 11:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Hoe kunnen we anders leren dan? Hoe leren we anders dan door persoonlijke ervaring? Kijk, jij kunt blijkbaar goed koken. Je kunt me vertellen hoe ik een recept moet maken en hoe dat dan gaat smaken. Maar daar leer ik niet half zo veel van als wanneer ik het zelf probeer te maken en het zelf proef. Dat is ervaringsleren.
Daarbij zal je niet alleen alle kennis, wetenschappelijk of door ervaring opgedaan, maar ook al je waarnemingen, altijd aan je eigen rugzak toetsen. En je rugzak is je persoonlijke ervaring.
Sure.quote:Op zondag 12 februari 2012 12:09 schreef Jahr00n het volgende:
Jullie kunnen moeilijk doen maar mediums zijn gewoon goede mensen.
Ja inderdaad. Eerst dit zeggen:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 22:46 schreef Daniel1976 het volgende:
Dat klinkt zo ongeveer van, "Als een ander het doet geloof ik er niets van maar zelf kan ik het wel zo doen en dan is het wel geloofwaardig"
En als het over hemzelf en zijn eigen tarotleggingen gaat:quote:Op zaterdag 11 februari 2012 16:58 schreef Bastard het volgende:
Dat is denk ik persoonlijk, maar ik zou er niet voor kiezen om naar zo iemand te bellen met je vragen. Persoonlijk contact is denk ik wenselijker, jij niet?
Beetje als telefoonsex eigenlijk, terwijl je ook naar de hoeren kan gaan.. het is het net niet.
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 17:41 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
Maar jij werkt toch met je tarotleggingen ook via een site en dat mensen daarvoor moeten betalen? Gaat dat telefonisch, schriftelijk of kom je persoonlijk bij de mensen langs (of dat die mensen bij jou langskomen)?
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 18:23 schreef Bastard het volgende:
Koken vergelijken met paranormale onzin...quote:Op zondag 12 februari 2012 11:08 schreef vogeltjesdans het volgende:
quote:Op zaterdag 11 februari 2012 14:51 schreef Michielos het volgende:
[..]
Waarom is dat moeilijk te meten?
Een placebowerking is gewoon meetbaar hoor
Jij nieuwetijdskind!quote:
LOLquote:Op zondag 12 februari 2012 12:47 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Jij nieuwetijdskind!
Gewoon om12.34 uur
posten
Inderdaad.. ik heb ze hun gave nog nie zien gebruike voor slegte doeleinde ofsow... laat iedereen tog in hun waardequote:Op zondag 12 februari 2012 12:09 schreef Jahr00n het volgende:
Jullie kunnen moeilijk doen maar mediums zijn gewoon goede mensen.
Ja, dat zie je toch:quote:Op zondag 12 februari 2012 14:02 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Zijn er sowieso mensen hier die nog de kant van het 'paranormale' verdedigen?
Post eens wat meer in KLB jij, ik dacht dat je weer vertrokken wasquote:Op zondag 12 februari 2012 16:47 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, dat zie je toch:
Reikimaster/tarotist Bastard en Reikimaster/reconnecter vogeltjesdans.
Ah, dat maakt het wat interessanterquote:Op zondag 12 februari 2012 16:47 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Ja, dat zie je toch:
Reikimaster/tarotist Bastard en Reikimaster/reconnecter vogeltjesdans.
Bel een betrouwbaar medium om je te helpen er mee om te gaanquote:Op zondag 12 februari 2012 18:22 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wauw, zelden zoveel negativiteit in een topic gezien
Ik zie ze als oplichters omdat ze onzin verkopen, als ze echt iets substantieels konden en daar geld voor vroegen zou het me niet boeien.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat ik dan wel vaak denk, als mensen een 'spirituele' boodschap hebben en daarmee geld verdienen worden ze automatisch als geldwolven/oplichters gezien door veel mensen. Als je dan 'verlicht' bent moet je ook maar leven zonder geld in een grot ofzo
Nee hoor. Ze kunnen ook naar James Randi (ja Bastard, daar ís ie weerquote:Op zondag 12 februari 2012 18:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Wat ik dan wel vaak denk, als mensen een 'spirituele' boodschap hebben en daarmee geld verdienen worden ze automatisch als geldwolven/oplichters gezien door veel mensen. Als je dan 'verlicht' bent moet je ook maar leven zonder geld in een grot ofzo
Als ik in de toekomst kon kijken zou ik er geen telefoonlijn voor oprichten maar iets anders, bijvoorbeeld wereldvrede of hongersnood bevechten, of president van de aarde worden ofzoquote:Op zondag 12 februari 2012 18:52 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ja dat betekend dat ze die specifieke test niet doorstaan, is dat ultiem bewijs dat alle paragnosten bewust oplichten..quote:Op zondag 12 februari 2012 18:58 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Nee hoor. Ze kunnen ook naar James Randi (ja Bastard, daar ís ie weer) gaan en daar een miljoen dollar ophalen als blijkt dat ze daadwerkelijke paranormale gaven hebben.
pcies... maar ja leg da maar is uit aan die korzigtigequote:Op zondag 12 februari 2012 18:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja dat betekend dat ze die specifieke test niet doorstaan, is dat ultiem bewijs dat alle paragnosten bewust oplichten..
Volgens mij moeten mensen die claimen dat ze paranormaal begaafd zijn het hard maken, helaas voor jou is daar nog nooit iemand in geslaagd.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja dat betekend dat ze die specifieke test niet doorstaan, is dat ultiem bewijs dat alle paragnosten bewust oplichten..
quote:
quote:Op zondag 12 februari 2012 19:01 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
pcies... maar ja leg da maar is uit aan die korzigtige
waarom is dat helaas voor mij?quote:Op zondag 12 februari 2012 19:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij moeten mensen die claimen dat ze paranormaal begaafd zijn het hard maken, helaas voor jou is daar nog nooit iemand in geslaagd.
Het is helaas voor iedereenquote:Op zondag 12 februari 2012 19:04 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
waarom is dat helaas voor mij?
De test wordt ontworpen door het Randi-team en de doorgedraaide gek paranormaal begaafde samen.quote:Op zondag 12 februari 2012 18:59 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Hier zijn er een heleboel bij elkaar:quote:Op zondag 12 februari 2012 19:07 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Weet iemand nog een goede wichelroedeloper? De onderstromen in dit topic zijn zo onderhand interessanter dan het onderwerp.
Wel eentje met Enigma keurmerk, natuurlijk.
Precies , waarom wel voor 10tje een lezing geven voor geld, maar niet even een miljoen ophalen. Waarom niet iets doen met je vermeende supekrrachten wat ECHT nuttig is?quote:Op zondag 12 februari 2012 18:58 schreef Nikmans het volgende:
[..]
Als ik in de toekomst kon kijken zou ik er geen telefoonlijn voor oprichten maar iets anders, bijvoorbeeld wereldvrede of hongersnood bevechten, of president van de aarde worden ofzo
En om te beginnen inderdaad eens dat miljoentje ophalen, als je je gave dan toch in geld wil omzetten waarom niet meteen op die manier?
Tja, zo helder zien ze dus niet.quote:Op zondag 12 februari 2012 20:07 schreef Michielos het volgende:
[..]
Precies , waarom wel voor 10tje een lezing geven voor geld, maar niet even een miljoen ophalen. Waarom niet iets doen met je vermeende supekrrachten wat ECHT nuttig is?
Ja, best vermakelijkquote:Op donderdag 9 februari 2012 01:38 schreef boekenplank het volgende:
@ MREn denk je nu echt dat iemand die lap tekst gaat lezen?
Ja, het is een leuk en vermakelijk stukjequote:Op donderdag 9 februari 2012 01:38 schreef boekenplank het volgende:
@ MREn denk je nu echt dat iemand die lap tekst gaat lezen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |