daarom heb ik donderdag de vriezer ontdooidquote:Op zaterdag 4 februari 2012 08:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja je kunt je koelkast uitgooien en je eterij buiten bewaren.
Redelijk goed gegokt, -15.2 gehaald.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zit nu op -12.1, de temp zakt gestaag, ik gok erop dat ik hier de -15 ga aantikken ergens morgenochtend vroeg.
Ik ging net op m'n smoel, was ook een leuk effect.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 08:42 schreef appelsientje het volgende:
Leuk, ik gooide net kokend water in de lucht, geeft toch een leuk effect
van beiden een filmpje aub?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 08:48 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik ging net op m'n smoel, was ook een leuk effect.
Waar?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:03 schreef Ambrosius het volgende:
Het wordt weer kouder lijkt het, van -19 naar -15,6 naar weer bijna -18 in anderhalf uur.
leg uit...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:13 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
Mooi hoor, alle bomen en planten hebben een bontkraagje.
Ik houd mijn portomonnee in de gaten.
[ afbeelding ]
Hier zou het een graad of -19 zijn momenteel, maar toen ik net de hond even liet plassen op het veldje voelde het idd een stuk warmer/minder koud aan. Scheelt natuurlijk dat de zon lekker schijnt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:30 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Ik liep net even naar buiten, maar ik kan mij niet voorstellen dat het echt -17 was. Het voelde aan alsof het -3 was.
O Qwea dat sucks!! Daar helpen dat de beste handschoenen bijna niet tegen...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:39 schreef Qwea het volgende:
-11.9°C hier in Sneek.
Fucking hell, mijn klauwen vroren afEn ik kon ze niet in mijn zak steken want krukken
twitter:helgavanleur twitterde op zaterdag 04-02-2012 om 09:42:45Potjandosie, ik vond het al zo koud bij 't raam, maar we leven echt in een #diepvries! BRR! Waar is m'n thermokleding?! http://t.co/w3JxS7WD reageer retweet
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:13 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
Mooi hoor, alle bomen en planten hebben een bontkraagje.
Ik houd mijn portomonnee in de gaten.
[ afbeelding ]
Niet echt handigquote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:59 schreef Co_OL het volgende:
Vanmorgen tussen Slootdorp en Wieringerwaard
[ afbeelding ]
42 graden verschil tussen binnen en buiten
Het zal nooit 21 graden worden binnen, of je moet naar Spanje rijden ofzo.quote:
http://nos.nl/artikel/337214-229-graden-vorst-in-lelystad.htmlquote:22,9 graden vorst in Lelystad
Toegevoegd: zaterdag 4 feb 2012, 09:19
Update: zaterdag 4 feb 2012, 09:53
In Nederland is vannacht de laagste temperatuur in 27 jaar gemeten. In Lelystad was het om 08.27 uur -22,9 graden. Dat meldt het KNMI. Het was sinds 1956 niet meer zo koud in februari. In Marknesse was het even -22,8 graden.
Volgens het KNMI was het vanochtend ook extreem koud in delen van Gelderland en de kop van Noord-Holland (-21,6). In het Waddengebied en in Zeeland werden de hoogste temperaturen gemeten. Daar werd het zo'n -10 graden.
Het Nederlandse kouderecord stamt uit 1942. Toen werd er op 27 januari in Winterswijk een temperatuur gemeten van -27,4 graden.
Tis hier 22 gradenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het zal nooit 21 graden worden binnen, of je moet naar Spanje rijden ofzo.
Waarom niet? Zonnetje op de wagen, verwarming vol aan, je komt dan redelijk in de buurt toch?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het zal nooit 21 graden worden binnen, of je moet naar Spanje rijden ofzo.
Nou op de snelweg begon toch de beslagen achter ramen te bevriezen van binnenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:13 schreef Cootz het volgende:
[..]
Waarom niet? Zonnetje op de wagen, verwarming vol aan, je komt dan redelijk in de buurt toch?
Ik ben er heel slecht in, maar vanaf dinsdag dooi dus?quote:
Dinsdag over een weekquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben er heel slecht in, maar vanaf dinsdag dooi dus?
Niet aanstaande dinsdagquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
dinsdag 14/2 jaquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
-22.9quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:05 schreef Xebber het volgende:
http://nos.nl/artikel/337214-229-graden-vorst-in-lelystad.html
Ik ook. Thermoshirt, coltrui, wollen trui en winterjas. Wel kut dat het profiel op m'n mountainbikebanden weg is...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:25 schreef Klonk het volgende:
Zo, ingepakt als een michelinmannetje, ik ga lekker fietsen
nietquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:27 schreef Barbaaf het volgende:
Maar hoe goed kan je het weer over 10 dagen voorspellenEr zit ook een run tussen die voor do. 16 dik onder de -15 duikt trouwens.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:25 schreef Klonk het volgende:
Zo, ingepakt als een michelinmannetje, ik ga lekker fietsen
gewoon de bandenspanning verlagen, werkt wonderenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:28 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ik ook. Thermoshirt, coltrui, wollen trui en winterjas. Wel kut dat het profiel op m'n mountainbikebanden weg is...
O ja, goede! Dank je.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
gewoon de bandenspanning verlagen, werkt wonderen
Nee doe dan maar de 13de want dan heb ik vakantiequote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:34 schreef byah het volgende:
volgende week zaterdag gaat ie komen, ik voel het aan mn water ijs
Komt omdat het binnen warm is...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:45 schreef mazaru het volgende:
Ik zie de druppels langs mijn raam vallen, ik woon in Vlaardingen.
Maar Meteoconsult geeft als actuele temperatuur -12 aan.
Dan druppelt het niet!
Ik hoop dat het binnen bij jou niet vriestquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:45 schreef mazaru het volgende:
Dan druppelt het niet!
Vrij logisch hequote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:45 schreef mazaru het volgende:
Dan druppelt het niet!
Die foto ziet er wel bizar uit zeg.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:00 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]
De waal is warmer dan buiten! Wat een stoom komt er van af zeg
Hoe koud moet het daar ongeveer voor zijn ?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 08:42 schreef appelsientje het volgende:
Leuk, ik gooide net kokend water in de lucht, geeft toch een leuk effect
zo ook es doen met -11 hierquote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:04 schreef Swomp het volgende:
[..]
Hoe koud moet het daar ongeveer voor zijn ?
Lijkt me ook eens leuk om te doen.
Gisteravond met -11 gedaan, lukte aardig.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:04 schreef Swomp het volgende:
[..]
Hoe koud moet het daar ongeveer voor zijn ?
Lijkt me ook eens leuk om te doen.
Morgen ook kans op lichte sneeuw in het westen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:15 schreef INViCTuS het volgende:
Maandag overigens weer kans op sneeuw...
Dan valt er een blok ijs op je hoofd en ben je dood.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:23 schreef Daywalk3r het volgende:
Wat gebeurt er als je water in de lucht gooit dan?
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:23 schreef Daywalk3r het volgende:
(Heet) water verdampt als een dolle en verandert in een wolkje mistige sneeuw [/ooggetuige *) ]quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:23 schreef Daywalk3r het volgende:
Is dat ijs dan van het water wat je in de lucht gooit of een ander blok ijs?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:24 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dan valt er een blok ijs op je hoofd en ben je dood.
quote:
Tof!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:26 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
(Heet) water verdampt als een dolle en verandert in een wolkje mistige sneeuw [/ooggetuige *) ]
Licht eraan of het een giftige tuinslang is of niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:31 schreef YazooW het volgende:
Als ik nou de tuinslang open zet en naar boven richt, gaat het dan sneeuwen?
Als je er goed heet water uit pompt zal dat wel een tijdje leuke effecten opleveren.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:31 schreef YazooW het volgende:
Als ik nou de tuinslang open zet en naar boven richt, gaat het dan sneeuwen?
Misschien een goeie om straks m'n buurman mee te vervelenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:32 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als je er goed heet water uit pompt zal dat wel een tijdje leuke effecten opleveren.
Doe je goed, had je alcohol op?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:34 schreef ZaZoe het volgende:
Liep vannacht om half drie een paar kilometer naar huis toe, was zeer goed te doen zonder die snijdende wind met -19 Wel een koude neus
Als iemand hier in staat is om kokend water uit een fontein (of tuinsproeier) te laten spuiten kan ik maar één ding zeggen: Filmen!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Misschien een goeie om straks m'n buurman mee te vervelen
Maar moet het perse kokend water zijn?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:37 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als iemand hier in staat is om kokend water uit een fontein (of tuinsproeier) te laten spuiten kan ik maar één ding zeggen: Filmen!
Flink heet is wel een vereiste, ik denk dat 1 van de factoren de energie is die het water af wil staan. Hoe groter het temperatuursverschil, hoe meer er kan verdampen. De lage luchtvochtigheid werkt volgens mij ook mee.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:38 schreef YazooW het volgende:
[..]
Maar moet het perse kokend water zijn?
Die Belgen hebben zeker wél warm waterquote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:59 schreef horned_reaper het volgende:
Het IJsselmeer is al goed dichtgevroren![]()
En de scheldes die blazen flink stoom af! Erg mooi om te zien![]()
[ afbeelding ]
Ziet er inderdaad erg koel uit, die wolkjes uit Zeelandquote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:59 schreef horned_reaper het volgende:
Het IJsselmeer is al goed dichtgevroren![]()
En de scheldes die blazen flink stoom af! Erg mooi om te zien![]()
[ afbeelding ]
Hier viel net ook wat, geen idee wat het was.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:46 schreef Honeymooner het volgende:
Groningen ook weer lichte sneeuw nu!
Hier wel een blauwe lucht, dus het zou maar zo kunnen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:11 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier viel net ook wat, geen idee wat het was.
Het glinsterde behoorlijk. Poolsneeuw?
Warm rivierwater.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:18 schreef marcel-o het volgende:
wat is die stoom dan?
die straaltjes uit zeeland links?
Geen toeval dat het daar relatief "warm" is.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:27 schreef Toto69 het volgende:
Hier ligt ongeveer niks aan sneeuw. (Twente
dat begreep ik wel maar w3aar op t kaartje kon je dat zien?quote:
En daaropvolgend mogen we best een nóg koudere aankomende nacht verwachten!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:30 schreef Van_Poppel het volgende:
In Lelystad gaan ze vandaag niet boven de -10 komen
Heb je die ook in een groter formaat?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:00 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]
De waal is warmer dan buiten! Wat een stoom komt er van af zeg
Die straaltjes uit Zeeland iddquote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:30 schreef marcel-o het volgende:
nogsteeds -11 trouwes hier
wel lekker die zon en windstil
[..]
dat begreep ik wel maar w3aar op t kaartje kon je dat zien?
hell yeahquote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:44 schreef misterkripple het volgende:
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
Ze zijn al druk aan het vegen
Nice. Eindelijk wordt er initiatief genomen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:44 schreef misterkripple het volgende:
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
Ze zijn al druk aan het vegen
Psiesquote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Nice. Eindelijk wordt er initiatief genomen.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:57 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Psies
Ejindejlijk wjørdt ejr ijnijtijatijef gjenømen
Je Zweeds is erg goed :pquote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:57 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Psies
Ejindejlijk wjørdt ejr ijnijtijatijef gjenømen
Ja, voor zover ik weet ligt de complete route dicht.quote:
Het gaat om de windwakken die nu bedekt zijn door een laag sneeuw.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:58 schreef Infection het volgende:
Ik vraag me af... hoe dik moet het ijs precies zijn om een elfstedentocht te kunnen houden? Want het ijs kraakt op het moment al niet eens meer zo hard is het... is het dan niet alleen nog een kwestie van het ijs schoonvegen en beginnen maar?
Ik geloof dat overal minimaal 15 cm moet liggen...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:58 schreef Infection het volgende:
Ik vraag me af... hoe dik moet het ijs precies zijn om een elfstedentocht te kunnen houden? Want het ijs kraakt op het moment al niet eens meer zo hard is het... is het dan niet alleen nog een kwestie van het ijs schoonvegen en beginnen maar?
Maar met de temperaturen die we afgelopen nacht hebben gehad is het ijs wel een stuk dikker geworden lijkt mij? Zelfs op de plekken waar sneeuw overheen lag. Deze temperaturen kunnen naar mijn inzien niet tegengehouden worden door een beetje sneeuw?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:59 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Het gaat om de windwakken die nu bedekt zijn door een laag sneeuw.
Als die sneeuw er niet was geweest, maakte het alles een stuk makkelijk. Er zijn nu nog veel stukken die 2 dagen geleden nog open lagen en nadat er 1 of 2cm ijs op lag is er sneeuw bovenop gevallen. Die zwakke plekken zijn nu niet meer goed te zien en levensgevaarlijk.
Daar hebben Friezen al eeuwen hun eigen oplossing voorquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
valt me eigenlijk nog tegen dat er niet ergens via twitter of facebook een massale oproep is gedaan richting friezen om de router waar mogelijk sneeuwvrij te maken
Waarom gaan de Hollanders niet naar Friesland om lekker te vegen?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:02 schreef Spockjuh_ het volgende:
valt me eigenlijk nog tegen dat er niet ergens via twitter of facebook een massale oproep is gedaan richting friezen om de router waar mogelijk sneeuwvrij te maken
Ook Gelderlanders zijn hier van harte welkom.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:07 schreef Spockjuh_ het volgende:
Ben een Gelderlander dus voel me niet aangesproken...
Of een Zamboniquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:09 schreef Infection het volgende:
Waarom rijden ze niet gewoon een veegwagen het ijs op.
Ik zeg, het is tijd voor lichtgewicht, radiografisch bestuurde Zamboni's. Wie wil een paar ton investeren om dat van de grond te krijgen?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Waarom gaan de Hollanders niet naar Friesland om lekker te vegen?
Heb me stuk gelachen om zijn verhaal over die helicopterquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:12 schreef Dutchguy het volgende:
Bij Pauw en Witteman was een voorzitter van een ijsvereniging uit het midden des lands die met hoovercrafts zijn schaatsgebied sneeuwvrij wilden blazen. Ook een idee.
De Friezen zijn er zo ontzettend goed inquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:06 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Waarom gaan de Hollanders niet naar Friesland om lekker te vegen?
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:14 schreef YazooW het volgende:
[ afbeelding ]
Maandag sneeuw? TT704 zet neerslagkans nu ook op 60%
Ja inderdaad, wel een creatieve geest hehe.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:13 schreef YazooW het volgende:
[..]
Heb me stuk gelachen om zijn verhaal over die helicopter
Bedenk wel dat het maar 200km isquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:16 schreef mazaru het volgende:
Die Friezen die kunnen er wat van!
[ afbeelding ]
Gewoon een paar dikke Friezen voorop!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Bedenk wel dat het maar 200km isze moeten die dunne stukken zien te vinden met infrarood ofzo
Het ijs bij de wal wordt op deze manier nooit sterk.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:16 schreef mazaru het volgende:
Die Friezen die kunnen er wat van!
[ afbeelding ]
Drijven al die Friezen straks langzaam af naar Noorwegenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:23 schreef Infection het volgende:
Gaat het ijs aan de zijkant niet dooien dan na tijdje? Ze vegen nu al het sneeuw naar de zijkanten... als dat dooit gaat het middelste ijs ook loszitten lijkt mij?
Dat is natuurlijk onzin. Het ijs op de kanker is al enorm dik en er moet wel een ENORME dooiperiode komen voordat die zijkanten losraken.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:23 schreef Infection het volgende:
Gaat het ijs aan de zijkant niet dooien dan na tijdje? Ze vegen nu al het sneeuw naar de zijkanten... als dat dooit gaat het middelste ijs ook loszitten lijkt mij?
Typo is zo gemaakt, maar wil je je eerste zin ff aanpassen?quote:
Damn autocorrectquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:25 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk onzin. Het ijs op de kanker is al enorm dik en er moet wel een ENORME dooiperiode komen voordat die zijkanten losraken.
Daar komt bij dat sneeuw misschien de ijsaangroei remt maar ook de dooi remt. Dus de dikte zoals op dit moment het geval is aan de zijkanten is prima en kan best zo blijven.
Laten ze dat dan ook doén ipv het alleen maar zeggen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:12 schreef Dutchguy het volgende:
Bij Pauw en Witteman was een voorzitter van een ijsvereniging uit het midden des lands die met hoovercrafts zijn schaatsgebied sneeuwvrij wilden blazen. Ook een idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar is intussen gedaald naarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
Dat gevoel heb ik bij de Elfstedentocht. Hebben we dat ook weer gehad en kunnen we verder...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Laten ze dat dan ook doén ipv het alleen maar zeggen.
quote:
ijsvereniging is afhankelijk van een andere partij die de hoovercraft moet leverenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:28 schreef Arcee het volgende:
[..]
Laten ze dat dan ook doén ipv het alleen maar zeggen.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:31 schreef -CRASH- het volgende:
Winter?!?!
2hoog... digitale buitentemperatuursensor in de zon...
meet (terwijl ik dit schreef) een temperatuur vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar is intussen gedaald naarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Heb je nog garantie?
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:34 schreef INViCTuS het volgende:
Wie heeft die friese taal eigenlijk verzonnen? wat een knake taal
De belgen?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:34 schreef INViCTuS het volgende:
Wie heeft die friese taal eigenlijk verzonnen? wat een knake taal
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:31 schreef -CRASH- het volgende:
Winter?!?!
2hoog... digitale buitentemperatuursensor in de zon...
meet (terwijl ik dit schreef) een temperatuur vanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maar is intussen gedaald naarWaarom heb je die prul daar uberhaupt hangen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Het zegt duidelijk totaal niets over de werkelijke temperatur.... dit is netzoiets als mijn buiten thermometer in de koelkast hangen.![]()
Werkt goed die meter... dus terugbrengen is niet nodig.quote:
Hop. Als background op de phone. Mag vast wel toch?quote:
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:40 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Je kunt ook naar buiten kijken
De woonwijken in Almere vind ik niet zo spectaculair....quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:40 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Je kunt ook naar buiten kijken
Ik heb em daar gewoon ff neergehangen, omdat ik gewoon ff wilde wetenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:36 schreef horned_reaper het volgende:
[..]
Waarom heb je die prul daar uberhaupt hangen?![]()
Het zegt duidelijk totaal niets over de werkelijke temperatur.... dit is netzoiets als mijn buiten thermometer in de koelkast hangen.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:40 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Je kunt ook naar buiten kijken GAAN
Dit is bij mij op het balkon.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Werkt goed die meter... dus terugbrengen is niet nodig.
Ik denk dat het komt omdat het tipje op een wind beschutte plek hangt.
Ik zal het eens in de wind hangen.
Net als in de zomer, wordt ook in de winter de temperatuur uit de zon gemeten.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:48 schreef mazaru het volgende:
[..]
Dit is bij mij op het balkon.
[ afbeelding ]
Ja, het is zonnetje is best wel warm. Maar het is toch een raar gezicht om smeltend ijs te zien terwijl het -6 op de straat isquote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:50 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Net als in de zomer, wordt ook in de winter de temperatuur uit de zon gemeten.
Goh dat is nieuws zeg....quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:50 schreef nodisch18 het volgende:
[..]
Net als in de zomer, wordt ook in de winter de temperatuur uit de zon gemeten.
http://nos.nl/video/33717(...)en-op-het-spoor.htmlquote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
http://www.ns.nl/wat een trieste organisatie is het toch zeg, ongelooflijk!
En die houden het water nog lekker in beweging en enigzins warm... dus dat zal vast niet snel dichtvriezen... of je moet ze er even de hele middag en avond uit jagenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:04 schreef Tourniquet het volgende:
Hier voor op de sloot is trouwens nog een behoorlijk wak, met een stuk of 30 eenden erin.
Sacha de Boerquote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:07 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
http://nos.nl/video/33717(...)en-op-het-spoor.html
Inderdaad zeg, heerlijk kritisch en strengquote:
Vooral dat laatste zinnetje van haar, prachtig cynisch!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, heerlijk kritisch en streng
Ja, want de rest van het verkeer in Nederland heeft geen last van het weer natuurlijk.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:04 schreef Jor_Dii het volgende:
http://www.ns.nl/wat een trieste organisatie is het toch zeg, ongelooflijk!
Arriva rijdt normaal in het noorden. De bussen van Qbuzz rijden zover ik weet ook normaal.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Ja, want de rest van het verkeer in Nederland heeft geen last van het weer natuurlijk.
-4 als bijna dooi omschrijven vind ik redelijk overdrevenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:11 schreef Cootz het volgende:
[ afbeelding ]
Flinke verschillen trouwens. Bijna dooi bij Schiphol, en nog -11 in Lelystad
bril nodig much?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:23 schreef Dven het volgende:
[..]
-4 als bijna dooi omschrijven vind ik redelijk overdreven
Was net even -0,8 maar hij heeft geen screenshot gemaakt dus wordt de kaart elke 10 minuten geactualiseerd. Was waarschijnlijk een warmtebel ofzo, want nu weer -5,1quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:23 schreef Dven het volgende:
[..]
-4 als bijna dooi omschrijven vind ik redelijk overdreven
Jij wellicht? Alweer gedaald naar -5,2quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:27 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
bril nodig much?
Schiphol zit op -0,8
Ik keek dan net nog naar een ouder plaatjequote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:28 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Jij wellicht? Alweer gedaald naar -5,2
Ja, ik vond het juist niet kunnen. Zo kraak je die man niet af, zeker niet voor een 'neutrale' nieuwsvoorziening. Vond het niet correct van Sacha, ook niet dat in de rede vallen steeds.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:08 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Inderdaad zeg, heerlijk kritisch en streng
Deze manquote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:30 schreef thesiren.nl het volgende:
Ik heb hem even opgezocht dit is de beste wakvinder van Nederland. WAKVINDER #1
Iedereen schaatst zonder problemen maar deze pannekoek zakt 30x door het ijsquote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:30 schreef thesiren.nl het volgende:
Hij is gewoon te dikquote:
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:30 schreef thesiren.nl het volgende:
Gaat het ook helemaal worden. Met beschermers het ijs op en zonder die dingen het droge op...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:30 schreef thesiren.nl het volgende:
Op een gegeven moment hoor je een kind zeggen "ga maar niet te dicht bij die man"quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Iedereen schaatst zonder problemen maar deze pannekoek zakt 30x door het ijs![]()
Die andere volwassenen lijken ook wat meer ervaring/verstand te hebben. Die komen allemaal wijdbeens aanglijden zodat ze de druk beter verdelen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Iedereen schaatst zonder problemen maar deze pannekoek zakt 30x door het ijs![]()
klimaat ≠ weerquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
wat een verschil met nu!
Hoezo het klimaat warmt opwe knallen de ene records naar de anderen
Dit soort reacties word ik zo verdrietig vanquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
wat een verschil met nu!
Richard De Mos zit ook op Fok!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:04 schreef SpeedyGJ het volgende:
wat een verschil met nu!
Daar rijden wel iets minder treinen dan in de Randstad.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:19 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Arriva rijdt normaal in het noorden. De bussen van Qbuzz rijden zover ik weet ook normaal.
Waarom ziet duitsland er zo raar en onscherp uit?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:14 schreef YazooW het volgende:
Hoge resolutie @ http://lance-modis.eosdis(...)s.2012035.terra.250m
Kan je mooi het ijs op het IJsselmeer zien.
Denk dat die picca is gefocust op Brussel.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:18 schreef Mercer het volgende:
[..]
Waarom ziet duitsland er zo raar en onscherp uit?
En je kan precies de veluwe en utrechtse heuvelrug zien liggen
Veel plaatselijke warmte-koude verschillen waardoor er per regio een apart luchtstroom aanwezig is, vermoed ikquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:25 schreef Asgard het volgende:
Kan iemand uitleggen waarom de wind zo gek doet?
Dat was gister ook al zo.
[ afbeelding ]
Die stoptrein rijdt ook niet meer. Je moet via Amsterdam als je van Woerden naar Leiden wil iig. Moest al een afspraak cancelen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Moet je dit gekut nou toch weer lezen:
De intercitytreinen van en naar Utrecht rijden de hele dag niet meer. Er zal wel twee keer per uur een stoptrein rijden van en naar Utrecht toe, zogenoemde 'pendeldiensten'. Treinen die niet rechtstreeks op Utrecht rijden, blijven wel gewoon volgens de normale dienstregeling rijden.
Het treinverkeer kampt zaterdag met flinke problemen als gevolg van ijsklompen in de wissels, bevroren elektronica en treinen die als gevolg van die storingen strandden tussen twee stations. Als gevolg hiervan strandden zaterdag aan het begin van de middag meer dan duizend wanhopige reizigers op Utrecht CS.
Tsja, maar in het westen rijdt bijna nietsquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Daar rijden wel iets minder treinen dan in de Randstad.
Ik vind dat een gevalletje natuur zijn gang laten gaan. Die vogel was gewoon te dom.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:36 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Toet toet, 3 brandweerwagens voor een meerkoet!
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Hebben ze daar nou echt zoveel materiaal voor nodig?
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:35 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Drie brandweerwagens én een reddingsboot?![]()
Ja eh... goede voorbereiding is het halve werkquote:
Inderdaad. Hoe gingen dit soort dingen vroeger toen er nog geen brandweer was?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik vind dat een gevalletje natuur zijn gang laten gaan. Die vogel was gewoon te dom.
Als jij door het ijs zakt laten we de natuur ook zijn gang gaan.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:38 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik vind dat een gevalletje natuur zijn gang laten gaan. Die vogel was gewoon te dom.
Geniaalquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Spreuk van de dag:
Valt er in Nederland één vlokje sneeuw, dan duurt reizen bij de NS een eeuw.
Dit ziet er anders uit.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:50 schreef DonGorgon het volgende:
-3,5 in Almere, -12,2 in Lelystad
Er zit maar 18km tussen de 2 steden.. !?
Mag ik rond 18u - 10 aub? En rond 21u -14? En rond een uur of 23 is -19 prima.quote:-5.9°C is de buitentemperatuur nu in Sneek.
Hierbij is het windstil.
Het vaantje is stil komen te staan op richting OZO.
Vast weer volgens de kwikbarometer welke op 1037.9hPa staat.
Het verloop over de afgelopen 3 uur is langzaam dalend.
De luchtvochtigheid is hoog met 83%.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 16:13 schreef ryan_atwood het volgende:
Volgens weerplaza zal het niet meer zo koud als afgelopen nacht worden
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Extreem+koude+nacht/995
Ik kies er dan ook voor om niet op onbetrouwbaar ijs te staan.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:41 schreef bbfakir het volgende:
[..]
Als jij door het ijs zakt laten we de natuur ook zijn gang gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |