daarom heb ik donderdag de vriezer ontdooidquote:Op zaterdag 4 februari 2012 08:37 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja je kunt je koelkast uitgooien en je eterij buiten bewaren.
Redelijk goed gegokt, -15.2 gehaald.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:09 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zit nu op -12.1, de temp zakt gestaag, ik gok erop dat ik hier de -15 ga aantikken ergens morgenochtend vroeg.
Ik ging net op m'n smoel, was ook een leuk effect.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 08:42 schreef appelsientje het volgende:
Leuk, ik gooide net kokend water in de lucht, geeft toch een leuk effect
van beiden een filmpje aub?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 08:48 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ik ging net op m'n smoel, was ook een leuk effect.
Waar?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:03 schreef Ambrosius het volgende:
Het wordt weer kouder lijkt het, van -19 naar -15,6 naar weer bijna -18 in anderhalf uur.
leg uit...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:13 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
Mooi hoor, alle bomen en planten hebben een bontkraagje.
Ik houd mijn portomonnee in de gaten.
[ afbeelding ]
Hier zou het een graad of -19 zijn momenteel, maar toen ik net de hond even liet plassen op het veldje voelde het idd een stuk warmer/minder koud aan. Scheelt natuurlijk dat de zon lekker schijnt.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:30 schreef Knowledge_seeker het volgende:
Ik liep net even naar buiten, maar ik kan mij niet voorstellen dat het echt -17 was. Het voelde aan alsof het -3 was.
O Qwea dat sucks!! Daar helpen dat de beste handschoenen bijna niet tegen...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:39 schreef Qwea het volgende:
-11.9°C hier in Sneek.
Fucking hell, mijn klauwen vroren afEn ik kon ze niet in mijn zak steken want krukken
twitter:helgavanleur twitterde op zaterdag 04-02-2012 om 09:42:45Potjandosie, ik vond het al zo koud bij 't raam, maar we leven echt in een #diepvries! BRR! Waar is m'n thermokleding?! http://t.co/w3JxS7WD reageer retweet
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:13 schreef Bunta-Fujiwara het volgende:
Mooi hoor, alle bomen en planten hebben een bontkraagje.
Ik houd mijn portomonnee in de gaten.
[ afbeelding ]
Niet echt handigquote:Op zaterdag 4 februari 2012 09:59 schreef Co_OL het volgende:
Vanmorgen tussen Slootdorp en Wieringerwaard
[ afbeelding ]
42 graden verschil tussen binnen en buiten
Het zal nooit 21 graden worden binnen, of je moet naar Spanje rijden ofzo.quote:
http://nos.nl/artikel/337214-229-graden-vorst-in-lelystad.htmlquote:22,9 graden vorst in Lelystad
Toegevoegd: zaterdag 4 feb 2012, 09:19
Update: zaterdag 4 feb 2012, 09:53
In Nederland is vannacht de laagste temperatuur in 27 jaar gemeten. In Lelystad was het om 08.27 uur -22,9 graden. Dat meldt het KNMI. Het was sinds 1956 niet meer zo koud in februari. In Marknesse was het even -22,8 graden.
Volgens het KNMI was het vanochtend ook extreem koud in delen van Gelderland en de kop van Noord-Holland (-21,6). In het Waddengebied en in Zeeland werden de hoogste temperaturen gemeten. Daar werd het zo'n -10 graden.
Het Nederlandse kouderecord stamt uit 1942. Toen werd er op 27 januari in Winterswijk een temperatuur gemeten van -27,4 graden.
Tis hier 22 gradenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het zal nooit 21 graden worden binnen, of je moet naar Spanje rijden ofzo.
Waarom niet? Zonnetje op de wagen, verwarming vol aan, je komt dan redelijk in de buurt toch?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:03 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het zal nooit 21 graden worden binnen, of je moet naar Spanje rijden ofzo.
Nou op de snelweg begon toch de beslagen achter ramen te bevriezen van binnenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:13 schreef Cootz het volgende:
[..]
Waarom niet? Zonnetje op de wagen, verwarming vol aan, je komt dan redelijk in de buurt toch?
Ik ben er heel slecht in, maar vanaf dinsdag dooi dus?quote:
Dinsdag over een weekquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik ben er heel slecht in, maar vanaf dinsdag dooi dus?
Niet aanstaande dinsdagquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
dinsdag 14/2 jaquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:23 schreef Qwea het volgende:
[..]
-22.9quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:05 schreef Xebber het volgende:
http://nos.nl/artikel/337214-229-graden-vorst-in-lelystad.html
Ik ook. Thermoshirt, coltrui, wollen trui en winterjas. Wel kut dat het profiel op m'n mountainbikebanden weg is...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:25 schreef Klonk het volgende:
Zo, ingepakt als een michelinmannetje, ik ga lekker fietsen
nietquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:27 schreef Barbaaf het volgende:
Maar hoe goed kan je het weer over 10 dagen voorspellenEr zit ook een run tussen die voor do. 16 dik onder de -15 duikt trouwens.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:25 schreef Klonk het volgende:
Zo, ingepakt als een michelinmannetje, ik ga lekker fietsen
gewoon de bandenspanning verlagen, werkt wonderenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:28 schreef Moffol het volgende:
[..]
Ik ook. Thermoshirt, coltrui, wollen trui en winterjas. Wel kut dat het profiel op m'n mountainbikebanden weg is...
O ja, goede! Dank je.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:34 schreef Klonk het volgende:
[..]
gewoon de bandenspanning verlagen, werkt wonderen
Nee doe dan maar de 13de want dan heb ik vakantiequote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:34 schreef byah het volgende:
volgende week zaterdag gaat ie komen, ik voel het aan mn water ijs
Komt omdat het binnen warm is...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:45 schreef mazaru het volgende:
Ik zie de druppels langs mijn raam vallen, ik woon in Vlaardingen.
Maar Meteoconsult geeft als actuele temperatuur -12 aan.
Dan druppelt het niet!
Ik hoop dat het binnen bij jou niet vriestquote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:45 schreef mazaru het volgende:
Dan druppelt het niet!
Vrij logisch hequote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:45 schreef mazaru het volgende:
Dan druppelt het niet!
Die foto ziet er wel bizar uit zeg.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:00 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]
De waal is warmer dan buiten! Wat een stoom komt er van af zeg
Hoe koud moet het daar ongeveer voor zijn ?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 08:42 schreef appelsientje het volgende:
Leuk, ik gooide net kokend water in de lucht, geeft toch een leuk effect
zo ook es doen met -11 hierquote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:04 schreef Swomp het volgende:
[..]
Hoe koud moet het daar ongeveer voor zijn ?
Lijkt me ook eens leuk om te doen.
Gisteravond met -11 gedaan, lukte aardig.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:04 schreef Swomp het volgende:
[..]
Hoe koud moet het daar ongeveer voor zijn ?
Lijkt me ook eens leuk om te doen.
Morgen ook kans op lichte sneeuw in het westen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:15 schreef INViCTuS het volgende:
Maandag overigens weer kans op sneeuw...
Dan valt er een blok ijs op je hoofd en ben je dood.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:23 schreef Daywalk3r het volgende:
Wat gebeurt er als je water in de lucht gooit dan?
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:23 schreef Daywalk3r het volgende:
(Heet) water verdampt als een dolle en verandert in een wolkje mistige sneeuw [/ooggetuige *) ]quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:23 schreef Daywalk3r het volgende:
Is dat ijs dan van het water wat je in de lucht gooit of een ander blok ijs?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:24 schreef YazooW het volgende:
[..]
Dan valt er een blok ijs op je hoofd en ben je dood.
quote:
Tof!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:26 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
(Heet) water verdampt als een dolle en verandert in een wolkje mistige sneeuw [/ooggetuige *) ]
Licht eraan of het een giftige tuinslang is of niet.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:31 schreef YazooW het volgende:
Als ik nou de tuinslang open zet en naar boven richt, gaat het dan sneeuwen?
Als je er goed heet water uit pompt zal dat wel een tijdje leuke effecten opleveren.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:31 schreef YazooW het volgende:
Als ik nou de tuinslang open zet en naar boven richt, gaat het dan sneeuwen?
Misschien een goeie om straks m'n buurman mee te vervelenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:32 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als je er goed heet water uit pompt zal dat wel een tijdje leuke effecten opleveren.
Doe je goed, had je alcohol op?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:34 schreef ZaZoe het volgende:
Liep vannacht om half drie een paar kilometer naar huis toe, was zeer goed te doen zonder die snijdende wind met -19 Wel een koude neus
Als iemand hier in staat is om kokend water uit een fontein (of tuinsproeier) te laten spuiten kan ik maar één ding zeggen: Filmen!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:34 schreef YazooW het volgende:
[..]
Misschien een goeie om straks m'n buurman mee te vervelen
Maar moet het perse kokend water zijn?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:37 schreef Barbaaf het volgende:
[..]
Als iemand hier in staat is om kokend water uit een fontein (of tuinsproeier) te laten spuiten kan ik maar één ding zeggen: Filmen!
Flink heet is wel een vereiste, ik denk dat 1 van de factoren de energie is die het water af wil staan. Hoe groter het temperatuursverschil, hoe meer er kan verdampen. De lage luchtvochtigheid werkt volgens mij ook mee.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:38 schreef YazooW het volgende:
[..]
Maar moet het perse kokend water zijn?
Die Belgen hebben zeker wél warm waterquote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:59 schreef horned_reaper het volgende:
Het IJsselmeer is al goed dichtgevroren![]()
En de scheldes die blazen flink stoom af! Erg mooi om te zien![]()
[ afbeelding ]
Ziet er inderdaad erg koel uit, die wolkjes uit Zeelandquote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:59 schreef horned_reaper het volgende:
Het IJsselmeer is al goed dichtgevroren![]()
En de scheldes die blazen flink stoom af! Erg mooi om te zien![]()
[ afbeelding ]
Hier viel net ook wat, geen idee wat het was.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:46 schreef Honeymooner het volgende:
Groningen ook weer lichte sneeuw nu!
Hier wel een blauwe lucht, dus het zou maar zo kunnen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:11 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Hier viel net ook wat, geen idee wat het was.
Het glinsterde behoorlijk. Poolsneeuw?
Warm rivierwater.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:18 schreef marcel-o het volgende:
wat is die stoom dan?
die straaltjes uit zeeland links?
Geen toeval dat het daar relatief "warm" is.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:27 schreef Toto69 het volgende:
Hier ligt ongeveer niks aan sneeuw. (Twente
dat begreep ik wel maar w3aar op t kaartje kon je dat zien?quote:
En daaropvolgend mogen we best een nóg koudere aankomende nacht verwachten!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:30 schreef Van_Poppel het volgende:
In Lelystad gaan ze vandaag niet boven de -10 komen
Heb je die ook in een groter formaat?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:00 schreef Mattt het volgende:
[ afbeelding ]
De waal is warmer dan buiten! Wat een stoom komt er van af zeg
Die straaltjes uit Zeeland iddquote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:30 schreef marcel-o het volgende:
nogsteeds -11 trouwes hier
wel lekker die zon en windstil
[..]
dat begreep ik wel maar w3aar op t kaartje kon je dat zien?
hell yeahquote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:44 schreef misterkripple het volgende:
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
Ze zijn al druk aan het vegen
Nice. Eindelijk wordt er initiatief genomen.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:44 schreef misterkripple het volgende:
http://www.omropfryslan.nl/alvestedentochtwebcam
Ze zijn al druk aan het vegen
Psiesquote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:52 schreef Infection het volgende:
[..]
Nice. Eindelijk wordt er initiatief genomen.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:57 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Psies
Ejindejlijk wjørdt ejr ijnijtijatijef gjenømen
Je Zweeds is erg goed :pquote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:57 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Psies
Ejindejlijk wjørdt ejr ijnijtijatijef gjenømen
Ja, voor zover ik weet ligt de complete route dicht.quote:
Het gaat om de windwakken die nu bedekt zijn door een laag sneeuw.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:58 schreef Infection het volgende:
Ik vraag me af... hoe dik moet het ijs precies zijn om een elfstedentocht te kunnen houden? Want het ijs kraakt op het moment al niet eens meer zo hard is het... is het dan niet alleen nog een kwestie van het ijs schoonvegen en beginnen maar?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |