Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)ers-file-sneeuw.htmlquote:UTRECHT - Het winterweer zorgt voor flinke overlast op de weg en op het spoor. De NS heeft de dienstregeling aangepast en rond 13.45 uur stond er al 500 kilometer file.
Vooral rond Amsterdam en Utrecht is het aan het begin van de middag al enorm druk. De ringweg Amsterdam staat vrijwel helemaal vol. Op de A10 staat beide kanten op 30 kilometer file.
''We krijgen verschillende meldingen binnen dat er flink wat sneeuw is gevallen'', aldus een ANWB-woordvoerder. Rond 13.45 stond al zo'n 500 kilometer file.
Op de A6 richting Lelystad knalden vijftien auto's op elkaar door de gladheid. Er vielen geen gewonden. Automobilisten wordt op het hart gedrukt vooral hun licht aan te doen. "Je bent erg slecht zichtbaar zo in de sneeuwbuien. Pas ook je snelheid aan en reken op langer remweg", waarschuwt de politie.
De verwachting voor de avondspits is onzeker omdat het dan wellicht al opgehouden is met sneeuwen en de overlast dus mee zal vallen.
Dienstregeling NS
De NS maakte bekend dat de aangepaste dienstregeling de hele dag geldt. Hierdoor rijden op de meeste trajecten in de Randstad minder Sprinters per uur. De Intercity's rijden bijna overal zoals gebruikelijk.
''Door aanpassingen in de dienstregeling te doen, willen wij bereiken dat er minder filevorming op het spoor ontstaat, en de kans verkleinen dat het treinverkeer vastloopt'', aldus de NS.
De NS adviseert voor een zo actueel mogelijk reisadvies de treinreis kort voor vertrek te plannen. Reizigers kunnen voor dit reisadvies de Reisplanner op ns.nl, mobiel.ns.nl en de Reisplanner Xtra raadplegen.
Vliegverkeer
Ook het vliegverkeer ondervindt vrijdag hinder van de sneeuwval. Op Schiphol zijn tientallen aankomende en vertrekkende vluchten vertraagd. Een aantal vluchten is geannuleerd. De luchthaven raadt in dergelijke omstandigheden passagiers aan om de sites van de luchtvaartmaatschapijen en de luchthaven zelf in de gaten te houden voor actuele informatie.
Op Rotterdam The Hague Airport lijkt de overlast vooralsnog mee te vallen en is slecht sprake van een vertraagde vlucht.
Das een oud bericht over de langste avondspits, eind 2010 stond er in een avondspits 870 kmquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:00 schreef lipjes het volgende:
Op maandag 8 februari 1999, even na negen uur 's ochtends, stonden er in Nederland meer dan 60 files met een totale lengte van 975 km. Dat was en is een absoluut record. De drukste avondspits ooit dateert van vrijdag 25 november 2005. Op die dag stonden er als gevolg van hevige sneeuwval rond 18.00 uur door het hele land files met een totale lengte van 818 kilometer.
http://www.cijfers.net/file.html
Is goed, ga jij lekker rustig met je iets minder dan 2 seconden afstand 120 rijden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:10 schreef mstx het volgende:
Nou nou, wat een falers toch weer. Je faalt echt hard als je wat voorzichter (= zachter, meer afstand) rijdt met deze gladheid.
Als ik zo op de filekaart kijk staat er op de meeste plekken een file van <5 min en <5km. Als je dat op 100 plekken in Nederland hebt kom je al gauw op "honderden!!!!11!" kilometers file.
Waarom zou ik dat doen?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Is goed, ga jij lekker rustig met je iets minder dan 2 seconden afstand 120 rijden.
Kijken of je dan nog zo piept als de auto die je naderd ineens remt en jij van 120 terug moet naar de 60-70.
Volgens mij mis je een stuk sarcasmequote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Is goed, ga jij lekker rustig met je iets minder dan 2 seconden afstand 120 rijden.
Kijken of je dan nog zo piept als de auto die je naderd ineens remt en jij van 120 terug moet naar de 60-70.
Als de A2 en de A50 zometeen nog even dichtslibben dan moet dat wel lukken idd..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit kan best eens een recordje gaan worden. Nu al 772km volgens de VID
Ook echt alleen in Nederlandquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Het probleem met files is dat ze er ALTIJD staan. En als er onder normale omstandigheden al file staat, hoeft er maar iets te gebeuren en het loopt compleet uit de hand...
Maar wat wil je, na decennialang niet investeren in wegen? Waarom kon er 30 jaar geleden wel veel meer asfalt per auto worden aangelegd dan nu?
Oke oke.. vooruit.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:29 schreef CasB het volgende:
[..]
Ja, want in de rest van de landen sneeuwt het niet...
Omdat het aantal auto's veel sneller is gestegen. Er zijn nu meer dan drie miljoen auto's meer dan in 1990. 30 jaar geleden waren er veel minder tweeverdieners die allemaal hun eigen auto's nodig hebben om bij het werk te komen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Maar wat wil je, na decennialang niet investeren in wegen? Waarom kon er 30 jaar geleden wel veel meer asfalt per auto worden aangelegd dan nu?
Niet helemaal waar... wel bijnaquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:51 schreef Silenus het volgende:
828 km, nu al de op twee na ergste files ooit in Nederland.
Veel minder auto's op de wegen?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom kon er 30 jaar geleden wel veel meer asfalt per auto worden aangelegd dan nu?
Ik zie die eerste plek ook nog wel in zicht komenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:54 schreef Silenus het volgende:
Ohja. Nouja 840 nu, die 3e plek gaan we pakken jongens!
Ik ook wel, de spits is nog niet eens op gang.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik zie die eerste plek ook nog wel in zicht komen.
Weet 't niet hoor. In Noord-Holland, Flevoland lossen de files nu wel wat op omdat het daar droog is... Zelfs de A10 lijkt weer wat berijdbaar te worden. De file lengte schommelt nu steeds rond die 800.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik zie die eerste plek ook nog wel in zicht komen.
ANWBquote:Verkeerssituatie 03-02-2012 15:08
Meldingen: 0
Totale lengte: 0 km
Waarschuwingen
Geen meldingen
Aha! The silver lining...quote:
Vooral niet met de trein reizen, hoor ik net op de radio.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Beter NS.nl dan de NS zelf. Al zal dat ook zo wel komen.
...of met de autoquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vooral niet met de trein reizen, hoor ik net op de radio.
Precies. Gewoon het hele weekend doorwerken op kantoor.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vooral niet met de trein reizen, hoor ik net op de radio.
Heel goed!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
Dat wordt weekendjewerk.nl ipv weekendjeweg.nl
Heb jij de middag vrijgenomen ofzo?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:42 schreef Catbert het volgende:
738 op dit moment, neemt al af. Wel retelang over gedaan om thuis te komen in ieder geval. Mensen rijden gewoon echt enorm slecht.
Ik ben blij dat ik slechts 12 km van mijn werk woon. Kan makkelijk binnendoor met de auto, dus ik verwacht niet al te veel gezeik.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe dan?![]()
Dat wordt weekendjewerk.nl ipv weekendjeweg.nl
rijden vanavond geen treinen van en naar utrechtCSquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Beter NS.nl dan de NS zelf. Al zal dat ook zo wel komen.
Heb je dekens en eten bij je?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:45 schreef kikoooooo het volgende:
Wat een bende. Al uren in de auto. Leve iPad 3G
Wat?!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:44 schreef Silenus het volgende:
Tot en met de avondspits geen treinen van en naar Utrecht. Dat wordt lekker gezellig op het station.
Dat is mooi. Ik woon ook vlakbij gelukkig. Heb echt te doen met al die mensen die nu en straks in de file staan. Dat kan nog wat worden als het eens een week of langer dit weer isquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Ik ben blij dat ik slechts 12 km van mijn werk woon. Kan makkelijk binnendoor met de auto, dus ik verwacht niet al te veel gezeik.
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:46 schreef lipjes het volgende:
[..]
rijden vanavond geen treinen van en naar utrechtCS
Probeer dit nog te bevestigen btw
Dan ga ik lekker thuiswerkenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is mooi. Ik woon ook vlakbij gelukkig. Heb echt te doen met al die mensen die nu en straks in de file staan. Dat kan nog wat worden als het eens een week of langer dit weer is
De afgelopen 30 jaar heeft CDA 22 jaar geregeerd en VVD 24 jaar. Maar daar zal het natuurlijk niet aan liggenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Het probleem met files is dat ze er ALTIJD staan. En als er onder normale omstandigheden al file staat, hoeft er maar iets te gebeuren en het loopt compleet uit de hand...
ns.nlquote:Rond Utrecht weinig treinen, rond A'dam, R'dam, Den Haag en Amersfoort minder treinen door weersomstandigheden. Check info ter plaatse. 14 minuten geleden
Kettingbotsing met 14 auto's las ik net dus dat kan zomaar waar zijn van die 50kmquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:00 schreef gebrokenglas het volgende:
Op de A28 staat totaal 50km file, schijnt.
Meen je niet! 5cm sneeuw, what the fuck?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:44 schreef Silenus het volgende:
Tot en met de avondspits geen treinen van en naar Utrecht. Dat wordt lekker gezellig op het station.
Veel mensen zijn veel eerder naar huis gegaan. Zit ook thuis te werken.quote:
Het is toch ook treurig gesteld ook hoor .. staan meteen vast, winterbanden of niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:03 schreef Catbert het volgende:
[..]
Meen je niet! 5cm sneeuw, what the fuck?
In de stad werd ik toch echt opgehouden door mensen met zomerbanden hoor. Het is vooral veiliger voor jezelf, minder file heb je niet als er nog steeds in dit soort omstandigheden mensen rijden met gewone zomerbanden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:04 schreef Bastard het volgende:
Het is toch ook treurig gesteld ook hoor .. staan meteen vast, winterbanden of niet.
Wat zachterquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:10 schreef mstx het volgende:
Nou nou, wat een falers toch weer. Je faalt echt hard als je wat voorzichter (= zachter, meer afstand) rijdt met deze gladheid.
Als ik zo op de filekaart kijk staat er op de meeste plekken een file van <5 min en <5km. Als je dat op 100 plekken in Nederland hebt kom je al gauw op "honderden!!!!11!" kilometers file.
Zomerbanden?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:06 schreef Catbert het volgende:
[..]
In de stad werd ik toch echt opgehouden door mensen met zomerbanden hoor. Het is vooral veiliger voor jezelf, minder file heb je niet als er nog steeds in dit soort omstandigheden mensen rijden met gewone zomerbanden.
Ik ben de de hele week niet thuis. In t weekend wil ik graag naar huis. 3 uur eerder vertrokken van mijn werk. Daarom ga ik in d file staan.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:48 schreef YoshiBignose het volgende:
Snap echt niet dat je nu in de auto stapt dan. Ga ff winkelen of een hotelletje ofzo, lijkt wel of sommige mensen het niet eens erg vinden om in de file te staan...
Lekker fappen in de file man.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:08 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Nee, wel fok. En 5 liter ruitenwisservloeistof. Dat kan ik altijd nog drinken
Op een gegeven moment is de ruimte op misschien?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Dat zeg ik.. of je winterbanden hebt of niet, je kan niet harder omdat de rest toch ook stilstaatquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:06 schreef Catbert het volgende:
[..]
In de stad werd ik toch echt opgehouden door mensen met zomerbanden hoor. Het is vooral veiliger voor jezelf, minder file heb je niet als er nog steeds in dit soort omstandigheden mensen rijden met gewone zomerbanden.
Nee, met de trein gaat het nu wel lekker wilde je zeggen?quote:
Ja, die paar idioten die dat doen zij niet goed snik. Ik heb er alleen geen gezien. Gaat ook niet lukken met al dat verkeer dat 50 rijdt.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:08 schreef joers1 het volgende:
Weet je wat falers zijn?? Mensen die denken dat je met winterbanden gewoon met 140 kunt doorrijden!!
Je punt?quote:
Ik kom wel een stuk sneller van m'n plek bij een stoplicht op een hellinkje, dat was echt drama in Utrecht net. Wat mij betreft komt er een wet dat je zonder winterbanden met sneeuw niet de weg op mag.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:14 schreef Bastard het volgende:
Dat zeg ik.. of je winterbanden hebt of niet, je kan niet harder omdat de rest toch ook stilstaat
Door het hele land staan vrijdagmiddag bijzonder lange files, bovendien rijden er bijna geen treinen van en naar Utrecht Centraal.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:55 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]ik hoop dat dit een grap is... er ligt hier amper sneeuw en ik moet nog naar zwolle vanavond...
Ik moet morgen naar rotterdam, school.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:20 schreef penny-wise het volgende:
Ben allang thuis, hier in Limburg ligt niet veel.
Morgen wel naar Den Haag, cabrio halen. Hoop dat de sneeuw dan wel weg is op de weg.
Serieus?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:21 schreef tralalala het volgende:
Extra journaal...doe even normaal aub.
Mijn sporttraining voor vanavond is ook gecanceld vanwege het weer.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:21 schreef tralalala het volgende:
Extra journaal...doe even normaal aub.
Haha gebrokenglas doet aan korfbalquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:23 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Mijn sporttraining voor vanavond is ook gecanceld vanwege het weer.
Je kunt er de klok op gelijk zetten he?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:19 schreef RemcoDelft het volgende:
Zo typisch voor NS, zodra het sneeuwt doet de website het niet meer...
gemengd douchen...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:25 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Haha gebrokenglas doet aan korfbal
Ik ken nog zat mensen die zeggen dat het geldklopperij isquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:15 schreef Catbert het volgende:
Ik kom wel een stuk sneller van m'n plek bij een stoplicht op een hellinkje, dat was echt drama in Utrecht net. Wat mij betreft komt er een wet dat je zonder winterbanden met sneeuw niet de weg op mag.
No shit sherlock. Het maakt gewoon een duidelijk onderscheid. Noem je het regulars, prima.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:25 schreef J0kkebr0k het volgende:
Die bestaan feitelijk niet. Dat zijn gewoon regulars die jij bedoelt.
Fabeltje helaas. Jammer jonge.quote:
Ja, want het is ook HEEL duur natuurlijk. Mensen die het verschil niet ervaren hebben moeten gewoon hun mond houden over winterbanden. Dat gezeik op de wegen vandaag maakt het wel weer duidelijk dat je met niet-winterbanden (zo goed?) gewoon thuis moet blijven.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:27 schreef Bastard het volgende:
Ik ken nog zat mensen die zeggen dat het geldklopperij is
We hebben het over Nederland.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:29 schreef Lippentoine het volgende:
Het is eindelijk ook in Maastricht begonnen met sneeuwen. Liet lang op zich wachten
Maastricht heeft één plek waar ik eeuwig dankbaar ben en die voor mij een speciale en diepe betekenis heeft: het AZM. daar dank ik mn leven aan.quote:
flinke lap gas, handrem aantrekken, en zwieren en tollen maar.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:33 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Net weer lekker geglibbert, heerlijk
Iets in die trant jaquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
flinke lap gas, handrem aantrekken, en zwieren en tollen maar.
...dat doen toch alleen van die Golf-rijdende Johnnie's ?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:34 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
flinke lap gas, handrem aantrekken, en zwieren en tollen maar.
Belgie mag van mij best bij Nederland gaan horen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:33 schreef joers1 het volgende:
[..]
Maastricht heeft één plek waar ik eeuwig dankbaar ben en die voor mij een speciale en diepe betekenis heeft: het AZM. daar dank ik mn leven aan.
Voor de rest? Belgie is toch een apart land?
Het verschil is inderdaad aanwezig, zeker bij sneeuw maar dat maakt het niet minder duurquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:28 schreef Catbert het volgende:
[..]
No shit sherlock. Het maakt gewoon een duidelijk onderscheid. Noem je het regulars, prima.
[..]
Fabeltje helaas. Jammer jonge.
[..]
Ja, want het is ook HEEL duur natuurlijk. Mensen die het verschil niet ervaren hebben moeten gewoon hun mond houden over winterbanden. Dat gezeik op de wegen vandaag maakt het wel weer duidelijk dat je met niet-winterbanden (zo goed?) gewoon thuis moet blijven.
Mijn auto heeft achterwielaandrijving, en da's helemaal oppassen met dit weer. In no-time sta je dwars op de weg. En zit ook sneller vast, want de achterwielen hebben - door het mindere gewicht erboven - snel minder grip.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:35 schreef joers1 het volgende:
[..]
...dat doen toch alleen van die Golf-rijdende Johnnie's ?
Je doet ook dubbel zo lang met je banden als je dubbel zoveel banden hebt he, dus netto kost het je alleen de velgen en eventueel de opslag. En die velgen kun je gewoon meeverkopen met je auto.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:35 schreef Metro2005 het volgende:
Het verschil is inderdaad aanwezig, zeker bij sneeuw maar dat maakt het niet minder duur
Voor veel taxi's is dit weer ook compleet ruk.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:36 schreef gebrokenglas het volgende:
Mijn auto heeft achterwielaandrijving, en da's helemaal oppassen met dit weer. In no-time sta je dwars op de weg. En zit ook sneller vast, want de achterwielen hebben - door het mindere gewicht erboven - snel minder grip.
Gruwelijk. Vandaag nog niet weggeweest, maar als het kan ga ik morgen op een stil plekje toch even voorzichtig slippen...quote:
Tja ligt er ook aan hoe lang je met auto's doet (2e hands auto die je om het jaar weer doorverkoopt bv) en hoeveel km's per jaar je maakt (ik denk dat mijn banden eerder door de leeftijd dan door profielslijtage vervangen moeten worden) en of je uberhaupt rijdt als het sneeuwt. Ik ga geen winterbanden kopen, opslag betalen etc voor 1 of 2 dagen per jaar dat ik toevallig eens met sneeuw op pad moet met de auto. (wat overigens PRIMA gaat op zomerbanden maar domweg wat beter op winterbanden)quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:37 schreef Catbert het volgende:
[..]
Je doet ook dubbel zo lang met je banden als je dubbel zoveel banden hebt he, dus netto kost het je alleen de velgen en eventueel de opslag. En die velgen kun je gewoon meeverkopen met je auto.
Ik snap het volkomen, ik had vroeger ook een bmw. Ik ken het gevoel dus.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:40 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Gruwelijk. Vandaag nog niet weggeweest, maar als het kan ga ik morgen op een stil plekje toch even voorzichtig slippen...
[fok reactie]quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan zometeen naar huis rijden
Normaal doe ik er 5 minuten over, nu zal het zeker 10 (!!!!) MINUTEN DUREN WAT IS DIT. WAAROM DOET DE OVERHEID HIER NIETS TEGEN.
MIJN STEM IS VOOR GERT WILDERS. DE PVV GAAT ALLES OPLOSSENquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:42 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
[fok reactie]
Andere partij stemmen
[/fok reactie]
Ja, morgen ga ik fietsenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:43 schreef gebrokenglas het volgende:
Als het maar 5 minuten is, kun je ook op fiets naar en van je werk
Tja, ik deed er in plaats van 10 minuten toch echt 45 minuten over, en da's wel zonde van je tijdquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:41 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kan zometeen naar huis rijden
Normaal doe ik er 5 minuten over, nu zal het zeker 10 (!!!!) MINUTEN DUREN WAT IS DIT. WAAROM DOET DE OVERHEID HIER NIETS TEGEN.
Ik doe het ook elk jaar, maar bij mij heeft het een andere reden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:35 schreef joers1 het volgende:
[..]
...dat doen toch alleen van die Golf-rijdende Johnnie's ?
(herkenbaar aan hardcore-stickers op achterruit en witte, smerige petjes op hun hoofdje, bontkraagje en Nickelson-jack)
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 03-02-2012 om 17:03:03Treinverkeer in de Randstad ontregeld. Geen treinen rond Utrecht en Amsterdam, minder treinen rond Alkmaar,Amersfoort,Rotterdam,Den Haag reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:07 schreef DaMart het volgende:
Na Utrecht, ligt nu ook het treinverkeer rond Amsterdam helemaal plat.
twitter:NS_online twitterde op vrijdag 03-02-2012 om 17:03:03Treinverkeer in de Randstad ontregeld. Geen treinen rond Utrecht en Amsterdam, minder treinen rond Alkmaar,Amersfoort,Rotterdam,Den Haag reageer retweet
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:42 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
MIJN STEM IS VOOR GERT WILDERS. DE PVV GAAT ALLES OPLOSSEN
hoe zo hebben ze bij jullie donker sneeuw danquote:
hahahaha,quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:35 schreef banaantjeEE het volgende:
Hier in Belgie 1200 km file. Nieuw record. Gelukkig had ik een dag vrijaf
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:47 schreef mstx het volgende:
Net lekker in een half uur naar huis gereden (met de auto), even snel als normaal.
Soms loont dat idd, als niet teveel mensen dit gaan doen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Heb de snelweg vermeden. Was in een half uurtje thuis... Iets trager dan normaal, maar prima te doen.
Mijn advies: allemaal de weg op!
Niet iedereen heeft winterbanden? Dan is het toch normaal dat je wat voorzichtig doet?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:47 schreef mstx het volgende:
Net lekker in een half uur naar huis gereden (met de auto), even snel als normaal.
Wel jammer van die leipo's in de stad die op een normale weg 15km/h gaan rijden.![]()
Zelfs met zomerbanden kun je wel wat sneller dan 15km/h op een weg waar gewoon gestrooid is, anders kun je beter gaan lopen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:52 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft winterbanden? Dan is het toch normaal dat je wat voorzichtig doet?
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:56 schreef opgebaarde het volgende:
ik heb ook zo langzaam mogelijk gereden, gewoon omdat het kan en het leuk is. Alsof ik bumperklevers ooit nog tegenkom
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:56 schreef opgebaarde het volgende:
ik heb ook zo langzaam mogelijk gereden, gewoon omdat het kan en het leuk is. Alsof ik bumperklevers ooit nog tegenkom
Mensen zonder winterbanden moet je castrerenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:52 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft winterbanden? Dan is het toch normaal dat je wat voorzichtig doet?
Dan ben je nog wel ff bezigquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mensen zonder winterbanden moet je castreren
Geen probleem hier. Lekker zitten en slapen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:15 schreef Miss-MacPhisto het volgende:
[..]
Nee, met de trein gaat het nu wel lekker wilde je zeggen?Geloof me, dat werkt nu ook niet (kom er net uit, uit de trein dus).
Nouja zeg, niet dat ik nog perse kindertjes wil maken maar als je mafketels zoals mij wilt castreren, wat doe je dan met dat vrouwelijke volk?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oja en waarom dan?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
je kan ze toch elk jaar gebruiken ?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:17 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Oja en waarom dan?
Je kan het die mensen toch moeilijk kwalijk nemen dat ze geen winterbanden aanschaffen voor 1 week sneeuw... In Oostenrijk, Zwitserland enz... ok
Winterbanden zijn niet alleen voor sneeuw.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:17 schreef banaantjeEE het volgende:
Je kan het die mensen toch moeilijk kwalijk nemen dat ze geen winterbanden aanschaffen voor 1 week sneeuw... In Oostenrijk, Zwitserland enz... ok
Och we hebben hier ook heel wat winters gehad zonder ook maar 1 vlok sneeuw, maar het gaat helemaal niet om de banden die eronder liggen, het gaat om dat figuur dat achter het stuur zit. De meesten kunnen nu eenmaal niet rijden en met dit weer wordt dat altijd maar weer pijnlijk duidelijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:20 schreef macca728 het volgende:
[..]
je kan ze toch elk jaar gebruiken ?
Je kan het ze wel verbieden de weg op te gaan.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:17 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Oja en waarom dan?
Nee.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:36 schreef banaantjeEE het volgende:
Wordt er morgen nog sneeuw verwacht?
Ik ken de vele janktopics: "Maar ik heb winterbanden", nadat mensen in een sloot zijn gereden...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:28 schreef Catbert het volgende:
Ja, want het is ook HEEL duur natuurlijk. Mensen die het verschil niet ervaren hebben moeten gewoon hun mond houden over winterbanden. Dat gezeik op de wegen vandaag maakt het wel weer duidelijk dat je met niet-winterbanden (zo goed?) gewoon thuis moet blijven.
Jij gaat om 3 uur vannacht naar huis?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:31 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Het domme schapenvolk gaat weer massaal in de file staan want we moeten natuurlijk wel stipt om 5 uur naar huisIk was vanmorgen extra laat begonnen en als ik straks naar huis ga is het tenminste lekker rustig op de weg.
Met winterbanden moet je natuurlijk ook nog nadenken maar dat is sowieso inherent aan autorijden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ken de vele janktopics: "Maar ik heb winterbanden", nadat mensen in een sloot zijn gereden...
Helaas doet de gemiddelde automobilist dat niet.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:51 schreef Bayswater het volgende:
[..]
Met winterbanden moet je natuurlijk ook nog nadenken maar dat is sowieso inherent aan autorijden.
Neehoor ben net thuis. Vanaf regio Rotterdam naar Utrecht gereden en geen files. Wel wat rustiger aan rijden door de gladheid natuurlijk.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:45 schreef DaMart het volgende:
[..]
Jij gaat om 3 uur vannacht naar huis?.
hier in Rotterdam niet zoveel hoor, paar cm. A16 kart gewoon redelijk door.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel sneeuw ligt er in het westen?
Nou in Finland was het vandaag ook een enorme chaos door een kleine hoeveelheid sneeuw.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 20:39 schreef Spanky78 het volgende:
Want het maakt enorm veel uit om met winterbanden op een gestrooide en schoongeschoven snelweg te rijden... not. Ik heb wel winterbanden, maar zoveel maakt het nu ook weer niet uit. De meeste mensen zouden veel meer winnen door een beetje afstand te houden en gewoon rustig door te rijden ipv dat zenuwachtige gedoe met remmen, optrekken, baan wisselen, weer remmen, opttrekken, etc.
Al dat gepaniek zodra er een paar vlokken sneeuw vallen. Ik heb bij dit vooruitzicht maar een halve dag thuis gewerkt. Nederland, kneuzenland. Alsof in Zweden het hele leven nu stil ligt...
Daar zat ik 5,5 uur in de file over na te denken...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:06 schreef kawotski het volgende:
Wat deden al die faalhazen weer op de weg vandaag. Als je niet kan rijden met sneeuw blijf dan thuis.
Living on the edge!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:54 schreef Metro2005 het volgende:
Vandaag even iemand wezen wegbrengen naar het metrostation en dat ging prima op zomerbandjes.
vind ik allemaal best, zolang je maar niet loopt te toeteren en te seinen als ik je inhaal.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:54 schreef Metro2005 het volgende:
Vandaag even iemand wezen wegbrengen naar het metrostation en dat ging prima op zomerbandjes.
Je bedoelt scandinaviërs? Toch lukt het hen daar redelijk om fatsoenlijk de gang erin te houden zonder brokken...quote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:08 schreef joers1 het volgende:
Weet je wat falers zijn?? Mensen die denken dat je met winterbanden gewoon met 140 kunt doorrijden!!
.. met spijkerbanden. Daarnaast snap ik het afgeven op de nederlandse rijstijl niet zo. Ok, er zijn misschien landen waar men wat netter rijdt, maar als je dat afzet tegen wat onze zuiderburen presteren is het hier best aardig in orde.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je bedoelt scandinaviërs? Toch lukt het hen daar redelijk om fatsoenlijk de gang erin te houden zonder brokken...
Hollanders kunnen gewoon niet rijden, klaar. En ja... dat helpen winterbanden ook maar beperkt.
Belgen zijn een ramp in het verkeer. Maar dat is zoiets als zeggen dat de McDonalds heel gevarieerd eten biedt in vergelijk met de vietnamese loempiaverkoper...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:52 schreef CafeRoker het volgende:
.. met spijkerbanden. Daarnaast snap ik het afgeven op de nederlandse rijstijl niet zo. Ok, er zijn misschien landen waar men wat netter rijdt, maar als je dat afzet tegen wat onze zuiderburen presteren is het hier best aardig in orde.
Zo denk ik er ook over.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 11:57 schreef DrMabuse het volgende:
Is dit wat nieuws?
Was er vroeger geen sneeuw?
Kwestie van aanpassen en bij neerleggen dat niet altijd alles maar kan (blijven door-) gaan zoals de mens het wel.
Hoop niet dat we weer het zelfde debiele gezeik krijgen over het weer op de journaals en in de media.
Het is winter en daar hoort sneeuw bij.
En inschikken.
Dat dan wel weer, al is dat meer een kenmerk van onze samenleving. Alles is geregeld en voor alles is er al voor je gedacht. Zelf nadenken hoeft niet meer en zolang je de regeltjes volgt gaat het prima. Totdat je in een situatie komt waarin dat regeltje niet zo goed uitpakt of er niet blijkt te zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 12:59 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nederlanders hebben gewoon niet meer geleerd om echt te rijden. Alles draait om langzaam rijden. Als de snelheid maar laag is dan ben je een goede chauffeur... Nou... nee.
Inderdaad...stoer hoor.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 10:54 schreef Metro2005 het volgende:
Idd. Het verbaast mij altijd hoe vaak ik wordt ingehaald in de mist. Terwijl ik echt geen slome donder ben in het verkeer...quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:20 schreef CafeRoker het volgende:
'fuck de mist, ik mag hier 120 dus ik rij hier 120'
Denken dat het aan de wegen ligtquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
170 op de A3, niks mis mee.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:28 schreef CasB het volgende:
Ik reed vandaag ook gewoon 140 op de A4, was goed te doen.
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:25 schreef merry77 het volgende:
vandaag ook weer zo'n gast die ik graag tegen de vangrail zie gaan plakken.
Rijd meer dan 120 op de snelweg op de A22 en dat om 19:00 uur terwijl het dus al weer flink vriest.
"Ik heb winterbanden dus ik kan gewoon doorscheuren."
Ik hoop echt dat dat soort idioten een keer een ongeluk krijgen, daarbij niemand anders dan zichzelf verwonden. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Back at ya.. Van die figuren die 50 rijden op een perfect droge snelweg..quote:Op zaterdag 4 februari 2012 22:25 schreef merry77 het volgende:
vandaag ook weer zo'n gast die ik graag tegen de vangrail zie gaan plakken.
Rijd meer dan 120 op de snelweg op de A22 en dat om 19:00 uur terwijl het dus al weer flink vriest.
"Ik heb winterbanden dus ik kan gewoon doorscheuren."
Ik hoop echt dat dat soort idioten een keer een ongeluk krijgen, daarbij niemand anders dan zichzelf verwonden. Wie niet luisteren wil moet maar voelen.
Wel in duitslandquote:
quote:Op zondag 5 februari 2012 09:00 schreef kawotski het volgende:
[..]
Back at ya.. Van die figuren die 50 rijden op een perfect droge snelweg..
Plus als je zonodig op zomerbanden wil rijden, blijf dan thuis of pas je aan aan de rest van het verkeer
Sommige mensen kunnen wél autorijden.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:28 schreef joers1 het volgende:
[..]
Inderdaad...stoer hoor.
Nogmaals...winterbanden vormen (ook al denken sommige bestuurders daar anders over) ook geen garantie dat het allemaal probleemloos kan. Met winterbanden gewoon 120 gaan knallen, is ook ongelooflijk dom. Het maakt (veel) verschil, maar het blijft, ook met winterbanden, gewoon uitkijken en aanpassen.
En dat fabeltje dat je met winterbanden alles en iedereen kan inhalen, omdat je "oh-zo-veel" grip hebt is zwaar overdreven... En ja, ik heb winterbanden. Maar dan nog rijd ik behoedzaam en denk nergens dat ik wel even door kan gassen.
Jij kan duidelijk dus niet rijden want hoe denk je een noodstop te kunnen maken met 80 in de sneeuwquote:Op zondag 5 februari 2012 15:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen wél autorijden.
Tijdens de hevige sneeuwval reed ik gewoon met 80 over de A5 bij schiphol. Terwijl de sukkels op de rechterbaan niet harder dan 30 durfde
En hey, ik post hier ook toch nog? Als je weet wat je doet, kan je best doorjakkeren door de sneeuw. Helaas durft 80% het niet, en veroorzaken files.
Niet. Maar dat heet vooruit kijken.quote:Op zondag 5 februari 2012 16:45 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Jij kan duidelijk dus niet rijden want hoe denk je een noodstop te kunnen maken met 80 in de sneeuw
Je weet dat de remweg in dit soort weer tot 4x langer is?quote:Op zondag 5 februari 2012 17:06 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet. Maar dat heet vooruit kijken.
Zolang je niet hoeft te remmen boeit dat niet. Probleem is alleen dat je dat niet altijd zelf in de hand hebt... Op een vrijwel lege driebaanssnelweg reed ik vrijdagavond ook +-100 door de rotzooi, maar zodra er verkeer in de buurt kwam was ik wel zo verstandig om m'n snelheid te laten zakken tot hooguit een paar kmh verschil. Je hebt altijd idioten die niet goed spiegelen en 'm gewoon voor je neus zetten, en dan ben je gewoon aan de beurt als je dan pas begint met snelheid minderen.quote:Op zondag 5 februari 2012 17:15 schreef Aether het volgende:
[..]
Je weet dat de remweg in dit soort weer tot 4x langer is?
ditquote:Op zondag 5 februari 2012 15:54 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Sommige mensen kunnen wél autorijden.
Tijdens de hevige sneeuwval reed ik gewoon met 80 over de A5 bij schiphol. Terwijl de sukkels op de rechterbaan niet harder dan 30 durfde
En hey, ik post hier ook toch nog? Als je weet wat je doet, kan je best doorjakkeren door de sneeuw. Helaas durft 80% het niet, en veroorzaken files.
Ik maak me geen zorgen om de lul die voor mij rijdt, ik kan harder remmen, ik maak mij zorgen om die lul die achter mij rijdt en niet op zit te letten!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Wacht maar tot je een keertje een rijtje auto's inhaalt en er daar ineens eentje uitkomt en met flink lagere snelheid voor je neus opduikt...Kun je nog zo hard remmen, maar dat ga je ook met je winterbanden niet halen.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:00 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Ik maak me geen zorgen om de lul die voor mij rijdt, ik kan harder remmen, ik maak mij zorgen om die lul die achter mij rijdt en niet op zit te letten!
quote:Op zondag 5 februari 2012 17:06 schreef FireFox1 het volgende:
[..]
Niet. Maar dat heet vooruit kijken.
Tja. Dat kan net zo goed op een 2-baans snelweg gebeuren als het niet glad is. Als ik 80 rij heb ik genoeg tijd om te anticiperen. Vorig jaar ben ik ook op die manier naar Den Haag gereden vanuit Utrecht. De linkerbaan was gewoon wit, vrijwel iedereen reed 30-50 op de rechterbaan, ik gewoon 80 op de linker. Suffe was dat de rechterbaan ijziger was dan de linkerbaan. Je hebt in sneeuw een stuk meer grip dan op ijs.quote:Op zondag 5 februari 2012 21:12 schreef JF_ het volgende:
Wacht maar tot je een keertje een rijtje auto's inhaalt en er daar ineens eentje uitkomt en met flink lagere snelheid voor je neus opduikt...Kun je nog zo hard remmen, maar dat ga je ook met je winterbanden niet halen.
Maar je hebt wel een beetje gelijk - afstand achter je is met dit weer minstens zo belangrijk als afstand voor je.
Voor dit weer heb je echt geen 'mad driving skills' ofzo nodig hoor, in Oostenrijk e.d. kan ook iedereen het. Het is gewoon een combinatie van slecht materieel en angstig rijden. Ik heb hier in NL liever geen mensen achter me zitten met sneeuw want ze snappen niet dat je op die harde bandjes van ze een remweg hebben die dubbel zo lang is als die van mij.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:35 schreef Tem het volgende:
Ik kan het best rijden van iedereen! Ik ben de bestrijder.
Je gaat echter voorbij aan de kans dat het wel een probleem is! En in dat geval heb je gewoon direct schade, net als vele duizenden andere mensen die dachten dat het geen enkel probleem zou zijn.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:42 schreef Catbert het volgende:
Vanochtend in m'n woonwijk (aangereden sneeuw, niet gestrooid) gewoon met 30 haaks door een bocht heen, geen enkel probleem.
Nee, het was een testje op een plek waar het kon. Als ik weggegleden was had ik dwars op een parkeerplaats gestaan waar geen auto's staan. Da's m'n 'handrembochtje'quote:Op maandag 6 februari 2012 10:45 schreef RemcoDelft het volgende:
Je gaat echter voorbij aan de kans dat het wel een probleem is! En in dat geval heb je gewoon direct schade, net als vele duizenden andere mensen die dachten dat het geen enkel probleem zou zijn.
Maar ook een "testje" heeft geen zin, want het geeft geen enkele garantie dat het elders ook kan. Gewoon spelen dus, ga dan een sneeuwpop maken i.p.v. in een auto rijden.quote:Op maandag 6 februari 2012 10:50 schreef Catbert het volgende:
[..]
Nee, het was een testje op een plek waar het kon. Als ik weggegleden was had ik dwars op een parkeerplaats gestaan waar geen auto's staan. Da's m'n 'handrembochtje'
Ik bepaal lekker zelf hoe en waar ik speel. Wees gerust hoor, ik veeg geen spelende kinderen van de weg met m'n 1100kg metaal.quote:Op maandag 6 februari 2012 11:00 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar ook een "testje" heeft geen zin, want het geeft geen enkele garantie dat het elders ook kan. Gewoon spelen dus, ga dan een sneeuwpop maken i.p.v. in een auto rijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 6 februari 2012 13:38 schreef Drassss het volgende:
Naar mijn weten is dit een zomerband.LOLSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
nee puppie, dan moet je eens beter om je heen kijken voordat je maar wat zegt.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]nou wijsneus leer het mij dan even aub. Wat is een zomerband?
Ik heb nu Continental Sportcontact 3 onder m'n auto, wou je zeggen dat dat all weather banden zijn?
Dit dus. Ik heb ooit mijn eerste meters op winterbanden gemaakt in Zweden, op ~1 meter sneeuw, met een oudere Zweedse man naast me. Die liet me zoals ik normaal reed in NL, en wat ik verwachtte ook te kunnen op die sneeuw dankzij die winterbanden, even een stukje rijden op een parkeerplaats.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:28 schreef joers1 het volgende:
[..]
Inderdaad...stoer hoor.
Nogmaals...winterbanden vormen (ook al denken sommige bestuurders daar anders over) ook geen garantie dat het allemaal probleemloos kan. Met winterbanden gewoon 120 gaan knallen, is ook ongelooflijk dom. Het maakt (veel) verschil, maar het blijft, ook met winterbanden, gewoon uitkijken en aanpassen.
En dat fabeltje dat je met winterbanden alles en iedereen kan inhalen, omdat je "oh-zo-veel" grip hebt is zwaar overdreven... En ja, ik heb winterbanden. Maar dan nog rijd ik behoedzaam en denk nergens dat ik wel even door kan gassen.
het hebben van winterbanden staat niet gelijk aan een slipcursus nee....quote:Op maandag 6 februari 2012 13:54 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Dit dus. Ik heb ooit mijn eerste meters op winterbanden gemaakt in Zweden, op ~1 meter sneeuw, met een oudere Zweedse man naast me. Die liet me zoals ik normaal reed in NL, en wat ik verwachtte ook te kunnen op die sneeuw dankzij die winterbanden, even een stukje rijden op een parkeerplaats.
Na een paar flinke schuivers viel het kwartje.Winterbanden bevatten geen magisch rubber oid.
Meter sneeuw? Niet overdrijven. Als de sneeuw zo diep is dat je er in wegzakt kom je met winterbanden ook nergens meer.quote:Op maandag 6 februari 2012 13:54 schreef fruityloop het volgende:
Dit dus. Ik heb ooit mijn eerste meters op winterbanden gemaakt in Zweden, op ~1 meter sneeuw, met een oudere Zweedse man naast me. Die liet me zoals ik normaal reed in NL, en wat ik verwachtte ook te kunnen op die sneeuw dankzij die winterbanden, even een stukje rijden op een parkeerplaats.
Na een paar flinke schuivers viel het kwartje.Winterbanden bevatten geen magisch rubber oid.
quote:Op maandag 6 februari 2012 13:44 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
...
Ik heb nu Continental Sportcontact 3 onder m'n auto, wou je zeggen dat dat all weather banden zijn?
een e46... 318 ... poeh poeh....quote:Op maandag 6 februari 2012 13:47 schreef woid het volgende:
[..]
...
ennuh... conti SC3's... ik hoop dat je een afgetrapte golf 3 hebt, anders is die band geen flikker waard.
Het was een volle meter sneeuw, waar tijdens mijn verblijf nog ~30cm bovenop viel. Op de weg was het uiteraard aangereden, en dus compact geworden, maar daar rijden ze dus fluitend overheen. Ik reed idd niet met een personenauto + sneeuwbanden door een meter losse sneeuw..quote:Op maandag 6 februari 2012 14:10 schreef Catbert het volgende:
[..]
Meter sneeuw? Niet overdrijven. Als de sneeuw zo diep is dat je er in wegzakt kom je met winterbanden ook nergens meer.
Oh, aangedrukt. Ja, dat maakt niet uit. Daarop heb je inderdaad prima grip.quote:Op maandag 6 februari 2012 15:39 schreef fruityloop het volgende:
Het was een volle meter sneeuw, waar tijdens mijn verblijf nog ~30cm bovenop viel. Op de weg was het uiteraard aangereden, en dus compact geworden, maar daar rijden ze dus fluitend overheen. Ik reed idd niet met een personenauto + sneeuwbanden door een meter losse sneeuw..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |