Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)ers-file-sneeuw.htmlquote:UTRECHT - Het winterweer zorgt voor flinke overlast op de weg en op het spoor. De NS heeft de dienstregeling aangepast en rond 13.45 uur stond er al 500 kilometer file.
Vooral rond Amsterdam en Utrecht is het aan het begin van de middag al enorm druk. De ringweg Amsterdam staat vrijwel helemaal vol. Op de A10 staat beide kanten op 30 kilometer file.
''We krijgen verschillende meldingen binnen dat er flink wat sneeuw is gevallen'', aldus een ANWB-woordvoerder. Rond 13.45 stond al zo'n 500 kilometer file.
Op de A6 richting Lelystad knalden vijftien auto's op elkaar door de gladheid. Er vielen geen gewonden. Automobilisten wordt op het hart gedrukt vooral hun licht aan te doen. "Je bent erg slecht zichtbaar zo in de sneeuwbuien. Pas ook je snelheid aan en reken op langer remweg", waarschuwt de politie.
De verwachting voor de avondspits is onzeker omdat het dan wellicht al opgehouden is met sneeuwen en de overlast dus mee zal vallen.
Dienstregeling NS
De NS maakte bekend dat de aangepaste dienstregeling de hele dag geldt. Hierdoor rijden op de meeste trajecten in de Randstad minder Sprinters per uur. De Intercity's rijden bijna overal zoals gebruikelijk.
''Door aanpassingen in de dienstregeling te doen, willen wij bereiken dat er minder filevorming op het spoor ontstaat, en de kans verkleinen dat het treinverkeer vastloopt'', aldus de NS.
De NS adviseert voor een zo actueel mogelijk reisadvies de treinreis kort voor vertrek te plannen. Reizigers kunnen voor dit reisadvies de Reisplanner op ns.nl, mobiel.ns.nl en de Reisplanner Xtra raadplegen.
Vliegverkeer
Ook het vliegverkeer ondervindt vrijdag hinder van de sneeuwval. Op Schiphol zijn tientallen aankomende en vertrekkende vluchten vertraagd. Een aantal vluchten is geannuleerd. De luchthaven raadt in dergelijke omstandigheden passagiers aan om de sites van de luchtvaartmaatschapijen en de luchthaven zelf in de gaten te houden voor actuele informatie.
Op Rotterdam The Hague Airport lijkt de overlast vooralsnog mee te vallen en is slecht sprake van een vertraagde vlucht.
Das een oud bericht over de langste avondspits, eind 2010 stond er in een avondspits 870 kmquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:00 schreef lipjes het volgende:
Op maandag 8 februari 1999, even na negen uur 's ochtends, stonden er in Nederland meer dan 60 files met een totale lengte van 975 km. Dat was en is een absoluut record. De drukste avondspits ooit dateert van vrijdag 25 november 2005. Op die dag stonden er als gevolg van hevige sneeuwval rond 18.00 uur door het hele land files met een totale lengte van 818 kilometer.
http://www.cijfers.net/file.html
Is goed, ga jij lekker rustig met je iets minder dan 2 seconden afstand 120 rijden.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:10 schreef mstx het volgende:
Nou nou, wat een falers toch weer. Je faalt echt hard als je wat voorzichter (= zachter, meer afstand) rijdt met deze gladheid.
Als ik zo op de filekaart kijk staat er op de meeste plekken een file van <5 min en <5km. Als je dat op 100 plekken in Nederland hebt kom je al gauw op "honderden!!!!11!" kilometers file.
Waarom zou ik dat doen?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Is goed, ga jij lekker rustig met je iets minder dan 2 seconden afstand 120 rijden.
Kijken of je dan nog zo piept als de auto die je naderd ineens remt en jij van 120 terug moet naar de 60-70.
Volgens mij mis je een stuk sarcasmequote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:13 schreef lipjes het volgende:
[..]
Is goed, ga jij lekker rustig met je iets minder dan 2 seconden afstand 120 rijden.
Kijken of je dan nog zo piept als de auto die je naderd ineens remt en jij van 120 terug moet naar de 60-70.
Als de A2 en de A50 zometeen nog even dichtslibben dan moet dat wel lukken idd..quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef YoshiBignose het volgende:
Dit kan best eens een recordje gaan worden. Nu al 772km volgens de VID
Ook echt alleen in Nederlandquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Het probleem met files is dat ze er ALTIJD staan. En als er onder normale omstandigheden al file staat, hoeft er maar iets te gebeuren en het loopt compleet uit de hand...
Maar wat wil je, na decennialang niet investeren in wegen? Waarom kon er 30 jaar geleden wel veel meer asfalt per auto worden aangelegd dan nu?
Oke oke.. vooruit.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:29 schreef CasB het volgende:
[..]
Ja, want in de rest van de landen sneeuwt het niet...
Omdat het aantal auto's veel sneller is gestegen. Er zijn nu meer dan drie miljoen auto's meer dan in 1990. 30 jaar geleden waren er veel minder tweeverdieners die allemaal hun eigen auto's nodig hebben om bij het werk te komen.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Maar wat wil je, na decennialang niet investeren in wegen? Waarom kon er 30 jaar geleden wel veel meer asfalt per auto worden aangelegd dan nu?
Niet helemaal waar... wel bijnaquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:51 schreef Silenus het volgende:
828 km, nu al de op twee na ergste files ooit in Nederland.
Veel minder auto's op de wegen?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:16 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom kon er 30 jaar geleden wel veel meer asfalt per auto worden aangelegd dan nu?
Ik zie die eerste plek ook nog wel in zicht komenquote:Op vrijdag 3 februari 2012 14:54 schreef Silenus het volgende:
Ohja. Nouja 840 nu, die 3e plek gaan we pakken jongens!
Ik ook wel, de spits is nog niet eens op gang.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik zie die eerste plek ook nog wel in zicht komen.
Weet 't niet hoor. In Noord-Holland, Flevoland lossen de files nu wel wat op omdat het daar droog is... Zelfs de A10 lijkt weer wat berijdbaar te worden. De file lengte schommelt nu steeds rond die 800.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik zie die eerste plek ook nog wel in zicht komen.
ANWBquote:Verkeerssituatie 03-02-2012 15:08
Meldingen: 0
Totale lengte: 0 km
Waarschuwingen
Geen meldingen
Aha! The silver lining...quote:
Vooral niet met de trein reizen, hoor ik net op de radio.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Beter NS.nl dan de NS zelf. Al zal dat ook zo wel komen.
...of met de autoquote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Vooral niet met de trein reizen, hoor ik net op de radio.
Precies. Gewoon het hele weekend doorwerken op kantoor.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:36 schreef J0kkebr0k het volgende:
Vooral niet met de trein reizen, hoor ik net op de radio.
Heel goed!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
Dat wordt weekendjewerk.nl ipv weekendjeweg.nl
Heb jij de middag vrijgenomen ofzo?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:42 schreef Catbert het volgende:
738 op dit moment, neemt al af. Wel retelang over gedaan om thuis te komen in ieder geval. Mensen rijden gewoon echt enorm slecht.
Ik ben blij dat ik slechts 12 km van mijn werk woon. Kan makkelijk binnendoor met de auto, dus ik verwacht niet al te veel gezeik.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 15:41 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe dan?![]()
Dat wordt weekendjewerk.nl ipv weekendjeweg.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |