een reep Yakult??quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:51 schreef YebCar het volgende:
net een magnetron maaltijd op bestaande uit: gehaktbal met jus, bloemkool met roomsaus en gekookte aardappels.
zometeen: een magnetron hotdogs x 2 ,
en vanavond laat: 3 geparneerde snitzels met gemengde salade en een pot hak doperten/worteltjes
oja en een reep yakult vandaag
Nou heb ik ook trek in winterse stamp.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:23 schreef Loodje het volgende:
Ja vanavond echte winterse stamp:) Boerenkool met worst of met speklapjes, nog even over nadenken maar wel zin in![]()
ja...die koop je toch per reep ?quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:05 schreef Patapon het volgende:
[..]
een reep Yakult??
(wat een lekkere UI heb jij )
Waar laat je het.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:51 schreef YebCar het volgende:
net een magnetron maaltijd op bestaande uit: gehaktbal met jus, bloemkool met roomsaus en gekookte aardappels.
zometeen: een magnetron hotdogs x 2 ,
en vanavond laat: 3 geparneerde snitzels met gemengde salade en een pot hak doperten/worteltjes
oja en een reep yakult vandaag
Mijn 2 favo pizza smakenquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Halve 4 cheese pizza, halve 4 peperoni pizza....Als dat een beetje gezakt is, neem ik nog een bakje yoghurt met cruesli.
Tnx Lotquote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:09 schreef minilot het volgende:
Beterschap, MK!![]()
Vandaag ga ik voor het eerst iets koken naar aanleiding van 24Kitchen. Ik dacht gisterenavond - half snurkend op de bank- "OEH!" tijdens een aflevering van Avec Eric dus we eten later vandaag 'Cod Basquaise', ofwel; kabeljauw in een saus van ui, paprika, tomaten, knoflook, tijm en rode wijn. Bonkig bruin brood erbij.
Hoort dat niet met bacalao?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Kabeljauw op zijn Baskisch, zou dat eigenlijk niet met stokvis horen?
thanksquote:Currykip met groente
Ingrediënten
200 gram sperziebonen
Stuk bloemkool
2 tomaten
1 ui
200 gram kipfilet
1 eetlepel olie
1 teentje knoflook
1-2 eetlepels currypasta (pot)
1½ dl (kippen)bouillon
100 gram champignons
Bereiding
Maak de groente schoon.
Breek de sperziebonen in stukken, verdeel de bloemkool in roosjes, snijd de tomaten in parten en de ui in snippers.
Snijd de kipfilet in blokjes.
Verwarm de olie in een braadpan en bak hierin de kip en de ui bruin.
Pers het teentje knoflook er boven uit.
Voeg de currypasta toe met de bouillon, de sperziebonen en de tomaten. Stoof het gerecht enkele minuten.
Maak de champignons schoon en halveer ze.
Voeg de roosjes bloemkool aan de kip toe met de champignons en stoof het gerecht verder gaar.
Mag altijd maar magnetron-macaroni is zoo smerigquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:32 schreef El_Liberaliste het volgende:
Macaroni uit de magnetron
Soms mag 't.
Ja, dat eimengsel komt nog wel eens omhoog.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:57 schreef Bienelientjee het volgende:
Hoort een quiche aan de bovenkant zo op te zwellen?(of, wat ik mij nu besef en ergens gelezen had, had ik gaatjes moeten prikken in het deeg?)
Hij gaat dan toch niet exploderen hoop ik.....
![]()
Wat iets tijdelijks bij de Aldi. (Het is altijd tijdelijk spul daar als het lekker/goed/mooi spul is bij de Aldiquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:57 schreef Mikkie het volgende:
Wat voor blikje is dat dan, waar haal je het? Is die shizzle niet zo vet als je 'm tegenwoordig bij veel Chinezen krijgt?
lekker happie hoor. Dat zompige komt door het water uit de groenten. Zelf deeg maken is lekker en dan heb je geen last van een zompige bodem, mits je em gaar bakt natuurlijkquote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:44 schreef Bienelientjee het volgende:
Bladerdeeg voor hartige taart.
Had een mooie foto gemaakt van de quiche in zijn geheel, hij was mooi goud/bruin. Heeft mijn telefoon die blijkbaar niet opgeslagen....Alleen deze ietwat donkere:
[ afbeelding ]
Was toch wel te doen vond ik, als allereerste quiche creatie!
(Buitenste rand van het deeg was alleen net iets te hard, onderste volgens mij iets te zacht. Misschien beetje te zompig.... Volgende keer een andere versie uitproberen.)
Ok, nou ben blij dat jij t wel lekker vindquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:12 schreef El_Liberaliste het volgende:
@FutureFairytale, ik moet je tips nog steeds ter harte nemen.. Maar deze was goed te eten
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Beterschap MK en Bienelientjee. We zijn ook niet gemaakt voor dit koude weer he..
Dat is stokvis, of is dat labberdaan?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:14 schreef FigureBirdStars het volgende:
[..]
Hoort dat niet met bacalao?
Tip.. Als je het quichedeeg van tevoren blind bakt (ik neem tenminste aan dat je dat gedaan hebt, anders wordt het met een dusdanig vochtige vulling een enorme kliederboel), doe dan wat aluminiumfolie om de bovenste rand heen en bak op die manier vooral de bodem zelf en de onderste helft van de opstaande rand. Als je dan daarna je quiche gevuld en wel weer terugschuift in de oven heeft de bovenste rand van de korst nog voldoende tijd om te kleuren.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:44 schreef Bienelientjee het volgende:
Had een mooie foto gemaakt van de quiche in zijn geheel, hij was mooi goud/bruin. Heeft mijn telefoon die blijkbaar niet opgeslagen....Alleen deze ietwat donkere:
[ afbeelding ]
(Buitenste rand van het deeg was alleen net iets te hard, onderste volgens mij iets te zacht. Misschien beetje te zompig.... Volgende keer een andere versie uitproberen.)
Sowieso zelf maken ja! Die rubberen hartige taart-deegflapjes uit de koelkast smaken nergens naar en de structuur is raar. Een simpele pâte brisée fine heb je in een oogwenk in elkaar gezet en je quiche smaakt en voelt dan honderd keer beter!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zelf deeg maken is lekker en dan heb je geen last van een zompige bodem, mits je em gaar bakt natuurlijk
Brownie was met 2 bolletjes vanilleijsquote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:22 schreef FutureFairytale het volgende:
2 babybanaantjes en 3 mandarijnen als toetje.
Straks een kop thee en een stukje brownie.
Ik had de roomboter-parmezaanse kaasdeeg gemaakt van Bluezz en die was best machtig maar erg lekker!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Sowieso zelf maken ja! Die rubberen hartige taart-deegflapjes uit de koelkast smaken nergens naar en de structuur is raar. Een simpele pâte brisée fine heb je in een oogwenk in elkaar gezet en je quiche smaakt en voelt dan honderd keer beter!
Beetje bloem of paneermeel op de bodem strooien voor je er de vulling in doet wil ook wel wat helpen. En bij groenten met veel vocht (zoals spinazie) wok ik de groente nog wel eens kort, zodat een deel van het vocht al weg is.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:44 schreef Bienelientjee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg honger van jou postquote:Op zaterdag 4 februari 2012 00:40 schreef cinnamon_M het volgende:
Ik had overigens medjoul dadels met spek, albigondas in tomatensaus, knoflookchampignons en wat toastjes en kaasjes.
Ik heb het even opgezocht en het is volgens mij idd labberdaan, trouwens nog nooit eerder gehoord dat woordquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is stokvis, of is dat labberdaan?
Wat voor?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:21 schreef The_Hives het volgende:
nu 2 tosti's geitenkaas, en vanmiddag 2 soorten brownies maken
1 schaal standaard met bovenop een 'glazuur' van slagroom en pure choco http://www.misslipgloss.nl/brownies-recept/quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat voor?
Ik heb net gesmuld van een portie tandoori noodlesNu nog een banaantje en een beker yoki.
typisch goois dinerquote:
Ja die cheesecake brownies ben ik zo benieuwd naar! Moet nu eerst nog mn gewone opeten maar cheesecake brownies lijken me goddelijk!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:05 schreef The_Hives het volgende:
[..]
1 schaal standaard met bovenop een 'glazuur' van slagroom en pure choco http://www.misslipgloss.nl/brownies-recept/
1 schaal cheesecake brownie http://www.davidlebovitz.com/2008/10/cheesecake-brownies/
quote:
vooral die cheesecake brownies zien er goddelijk uitquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja die cheesecake brownies ben ik zo benieuwd naar! Moet nu eerst nog mn gewone opeten maar cheesecake brownies lijken me goddelijk!
als jij een site weet waar ik het simpel kan uploadenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Wil je een foto maken please? Dan kan ik kwijlen
zoveel maar weet de namen niet uit mn hoofdquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:08 schreef The_Hives het volgende:
[..]
als jij een site weet waar ik het simpel kan uploaden
beetje brakke telefoonfoto's dus misschien vind je het er zo niet zo smakelijk uit zienquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zoveel maar weet de namen niet uit mn hoofd
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:19 schreef The_Hives het volgende:
[..]
beetje brakke telefoonfoto's dus misschien vind je het er zo niet zo smakelijk uit zien
Voor het mengen
[ afbeelding ]
Na het mengen
[ afbeelding ]
Na het bakken
[ afbeelding ]
hopelijk doet dit album het op Fok
Of je bent juist druk met vanalles en wil dan snel klaar zijnquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom eten eigenlijk veel mensen in het weekend simpel, heb je toch eindelijk eens tijd ervoor?
Omdat ik vandaag een ontspannen dag heb, vanavond nog weg ga, en geen zin heb om dan moeite te doen? Heerlijk, zo'n niks-dag. Beetje boodschappen doen en verder relaxen. Met een goed boek in de luie stoel!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Waarom eten eigenlijk veel mensen in het weekend simpel, heb je toch eindelijk eens tijd ervoor?
Je hebt gelijk! Ik kook normaal ook uitbereid in het weekend, maar helaas, heb een keelontsteking te pakken dus mijn gezin moest het met broodjes doen. Maar... wel met vers beleg en met liefde gemaakt!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Geldt natuurlijk alleen voor de werkende mensch die niet in het weekend werktquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Pasta met tomatensaus met chilipeper en kaas: hier ook eenvoudquote:Op zaterdag 4 februari 2012 20:16 schreef Madame_Paon het volgende:
Aardappelschijfjes, wortelen en een vegetarische groenteschijf.
Eenvoud ftw.
Anyhow, bij de reerug hadden we een cassissaus, smullenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Reerug met aardappelpuree en spruiten.
Omdat veel mensen in het weekend een kater hebben en daardoor geen zin om te koken.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Misschien omdat mensen moe zijn.quote:Op zaterdag 4 februari 2012 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Doe ik vaak, is wel lekker hoorquote:Op zondag 5 februari 2012 01:40 schreef FutureFairytale het volgende:
Gebakken rijst met sojasaus en sesamolie is jum maar pasta
Waarom niet?quote:Op zondag 5 februari 2012 11:55 schreef Tezz het volgende:
Zojuist verlaat ontbijt: Danerole-croissantjes. Een paar met kaas en een paar met chocolade.
Vanavond uit eten: hier. Een etentje met het bestuur van mijn vorige werkgever. Zal niet zo gezellig worden denk ik. Hopelijk is het eten lekker....
Bleh en dan op zondagquote:Op zondag 5 februari 2012 11:55 schreef Tezz het volgende:
Zojuist verlaat ontbijt: Danerole-croissantjes. Een paar met kaas en een paar met chocolade.
Vanavond uit eten: hier. Een etentje met het bestuur van mijn vorige werkgever. Zal niet zo gezellig worden denk ik. Hopelijk is het eten lekker....
quote:
Getver, thee met smaakjesquote:Op zondag 5 februari 2012 14:37 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]![]()
Hier ook! Groente thee met grapefruit. Erg lekker.
Hier ook, dikke friet, met salade en gebraden varkensvleesquote:
Lekker!quote:Op zondag 5 februari 2012 15:42 schreef Bienelientjee het volgende:
Zalm, met zout/peterselie, ingewinkeld in parmaham en in aluminium folie. Met aardappelkroketjes en brocoli!
Oh wat tof!!! Ik hoop echt dat het er dit jaar weer van gaat komenquote:Op zondag 5 februari 2012 16:02 schreef uniekhoorn het volgende:
Net een beschuit met kaas, heerlijke sappige sinaasappel, paar druifjes en wat verse ananas.
Straks hutspot, alles staat al klaar, uien al gebakken, wortels geraspt, knoflook gefruit enz.
Rest van de week veel pasta want mijn aanstaande gaat de elfstedentocht rijden (voor de 3e keer)
Why?quote:Op zondag 5 februari 2012 15:04 schreef Riann het volgende:
een minikroketje of een minikipkorn erbij ik kan maar heel weinig eten.
Hoe waren je cheesecakebrownies?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:37 schreef The_Hives het volgende:
net terug van werk, dus een simpel soepje aan het maken
Hoe waren ze? Merk je verschil?quote:Op zondag 5 februari 2012 19:39 schreef MaximusTG het volgende:
Wij hadden weer eens () pizza. En nu choco mousse toe!
goddelijk, al zeg ik het zelfquote:Op zondag 5 februari 2012 19:39 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Hoe waren je cheesecakebrownies?
Ik had een 1-persoons Hertogijs toetje
Ja, dat blijft lastig. Ik laat hem tussen het bakken door openstaan tot het lampje weer gaat branden (bij de ferrari dan), zodat het element bovenin ook weer aanslaat.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:44 schreef MaximusTG het volgende:
Lekker. Merk inderdaad wel verschil, de onderkant krijgt een veel mooiere bruining. Maar de bovenkant duurt dan wel weer langer voordat die bruin wordt. Heeft toch ook met die stoom te maken die zoveel ontwikkelt tijdens het bakken. Maar ik heb al onderdelen besteld, dus ik ga kijken hoe ie het doet na het tunen.
Wat ik nou had gedaan is op hoogste stand voorverwarmen, onder en bovenhitte. Dan als de pizza erop gaat zet ik em op alleen bovenhitte.
Ja, dat is waarschijnlijk waarom het bruinen niet zo snel gaat, omdat ie wel heel heet wordt, maar als het element uit is, dan zakt de temperatuur weer in lijkt me. Denk dat het tunen ook wel gaat helpen.quote:Op zondag 5 februari 2012 19:48 schreef LieLie het volgende:
[..]
Ja, dat blijft lastig. Ik laat hem tussen het bakken door openstaan tot het lampje weer gaat branden (bij de ferrari dan), zodat het element bovenin ook weer aanslaat.
Ja!!quote:Op zondag 5 februari 2012 19:44 schreef The_Hives het volgende:
[..]
goddelijk, al zeg ik het zelf![]()
bedenkt net dat ik nog een foto zou maken![]()
Klinkt goe-hoed!quote:Op zondag 5 februari 2012 19:49 schreef Zo-is-dat het volgende:
Een broodje garnalen burger met véél dille en rode peper, aioli, komkommer en sla
heb ik al gezegd dat ze heel smakelijk warenquote:
quote:Op zondag 5 februari 2012 20:41 schreef The_Hives het volgende:
[..]
heb ik al gezegd dat ze heel smakelijk waren
tsssk ik wilde net aanbieden het een keer voor je te makenquote:Op zondag 5 februari 2012 20:47 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ik vind je niet aardig meer
Burpsquote:Op zondag 5 februari 2012 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Wij hebben een gegrilld stuk varkensnek van een biologisch limburgs varkentje, daarbij frietje, rode bieten salade, een mango salade, kwamkwammersloeg, tsaziki, tomatensalade met basilicum en schapenfeta, en wat augurkjes en olijfjes.
Idem. En daarom eet ik het liefst zo smakelijk mogelijk.quote:Op zondag 5 februari 2012 15:04 schreef Riann het volgende:
[..]
een minikroketje of een minikipkorn erbij ik kan maar heel weinig eten.
Jajaquote:Op zondag 5 februari 2012 20:48 schreef The_Hives het volgende:
[..]
tsssk ik wilde net aanbieden het een keer voor je te maken
Hmm, klinkt ook heerlijkquote:
Cinnamonquote:
Ik heb een gastric bypass gehad. Af en toe is het wel lastig ik hou er dus ook niet zo van om te gaan uit eten want het is best vervelend om een bord terug tegeven wat nog helemaal vol ligt. Dan kijken ze je ook heel raar aan. Maar het is allemaal voor een goed doel ik ben nu ruim 50 kilo kwijt en wil er nog ongeveer 15 tot 20 kilo gaat langzaam maar goed het gewicht gaat naar beneden.quote:
Moet je zoveel afvallen voor de operatie?quote:Op zondag 5 februari 2012 21:49 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik heb een gastric bypass gehad. Af en toe is het wel lastig ik hou er dus ook niet zo van om te gaan uit eten want het is best vervelend om een bord terug tegeven wat nog helemaal vol ligt. Dan kijken ze je ook heel raar aan. Maar het is allemaal voor een goed doel ik ben nu ruim 50 kilo kwijt en wil er nog ongeveer 15 tot 20 kilo gaat langzaam maar goed het gewicht gaat naar beneden.
door die operatie ben ik al zoveel afgevallenquote:Op zondag 5 februari 2012 21:55 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Moet je zoveel afvallen voor de operatie?
Ah.. dat is wel héél veel, als ik zoveel afval ben ik gewoon ''weg''quote:Op zondag 5 februari 2012 21:56 schreef Riann het volgende:
[..]
door die operatie ben ik al zoveel afgevallen
ik had morbide obesitas was 145 kiloquote:Op zondag 5 februari 2012 21:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ah.. dat is wel héél veel, als ik zoveel afval ben ik gewoon ''weg''
ah... en dat was ook de reden van je problemen dan of niet ?quote:
Dan heeft het bij jou niet veel kunnen eten een compleet andere oorzaak dan bij mij. (Weinig eten, een jeugd die er op gebrand was dat je moest presteren door slank en mooi te zijn. Maar ik hou wel van lekker eten kan alleen nooit veel eten. Na al die jaren nog steeds niet. )quote:
Bietjes, citroensapquote:Op zondag 5 februari 2012 21:17 schreef cinnamon_M het volgende:
[..]
Hmm, klinkt ook heerlijk![]()
Wat zat er allemaal in je bietjessalade?
Nooit vergeten, altijd gegetenquote:Op zondag 5 februari 2012 22:23 schreef Staal het volgende:
Zijn bietjes ineens weer het nieuwe pastinaak? Zgn. vergeten maar intussen eet iedereen het weer of verwerkt het in hun maaltijd.
Bij mij ligt het dik worden niet echt aan het eten. Ik ben altijd wel stevig geweest maar als je 60 kilo in een jaar aankomt en niet op een normale manier kunt afvallen is dat dat niet van veel eten. Ik heb een spierziekte Myotone Dystrofie. Daardoor werkt mijn schildklier niet goed en is moeilijk op peil te houden. Daarbij kan ik niet bewegen zoals andere mensen. Daarbij kan ik ook geen spiermassa opbouwen ik sport om te behouden wat ik heb. Ze zijn nu ook bezig met een onderzoek obesitas en myotone dystrofie er schijnt een verband te zijn tussen beide. Mensen met myotone dystrofie zijn heel dun of zijn dik. Ik ben ook de eerste geweest met deze spierziekte met deze operatie. Er waren zoveel meer net als mij het probleem niet kunnen afvallen. Na mij zijn er dus ook meer gevolgd met deze spierziekte die deze operatie gekregen hebben. Omdat dit eindelijk de manier is om wel af te vallen. Al gaat het bij mij extreem langzaam ten opzichte van andere gezonde mensen. Maar dat ligt dus aan mijn spierziekte. Maar mijn leven is nu weer mooi. Anders was ik er niet meer geweest.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:20 schreef Staal het volgende:
[..]
Dan heeft het bij jou niet veel kunnen eten een compleet andere oorzaak dan bij mij. (Weinig eten, een jeugd die er op gebrand was dat je moest presteren door slank en mooi te zijn. Maar ik hou wel van lekker eten kan alleen nooit veel eten. Na al die jaren nog steeds niet. )
Wrs. stel ik een heel domme vraag maar ik ben nu eenmaal niet zo dat ik direct iemands postgeschiedenis ga napluizen maar ik hoop oprecht dat je weet te genieten van een andere manier van eten. Genieten van andere dingen. Lukt je dat? Want zoveel afvallen is wel echt het roer om.
Bij grote lijners gaat vaak het plezier van eten af. Dat vind ik zo jammer. Het is echt niet zo dat je dan alleen maar op sla mag kauwen al denkt je omgeving al heel rap van wel.
Maar dik worden is zo makkelijk. Neem iedere dag een hand chips die je niet verbrandt en langzaam word je dikker. Er is niet zo veel voor nodig.
Ik eet vaak bietjes, lekker, krootjesquote:Op zondag 5 februari 2012 22:23 schreef Staal het volgende:
Zijn bietjes ineens weer het nieuwe pastinaak? Zgn. vergeten maar intussen eet iedereen het weer of verwerkt het in hun maaltijd.
Kroten zijn ook helemaal niet vergeten, wordt in elke (buurt)super nog verkocht. Wat je verder opnoemt zie je wel een stuk minderquote:Op zondag 5 februari 2012 22:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik eet vaak bietjes, lekker, krootjes
Net als meiraapjes, koolrabi, rettich, postelein, raapstelen.
Maar wist niet dat bietjes vergeten waren, ze verkopen het nota bene zelfs bij de Aldi.
Wat is Bietenchips?quote:Op zondag 5 februari 2012 23:15 schreef Bluezz het volgende:
BietenchipsMet paling, mierikswortel en tuinkers!
Je vind heel gemakkelijk een pakje met meestal 4 geschilde en voorgekookte hele bieten. Hoef je alleen nog maar te snijden en te koken, met veel gebakken uienquote:Op zondag 5 februari 2012 23:13 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
ik heb gisteren bietjes gegeten, gewoon uit een potje van Hak![]()
Ik heb nog nooit zelf bietjes schoongemaakt of gemaakt, eigenlijk, gewoon
gekookte aardappeltjes, bietjes en een groentekroket van Dobbe![]()
was lekker
Door mij iig niet vergeten, het was een van mijn favoriete groentenquote:Op zondag 5 februari 2012 22:23 schreef Staal het volgende:
Nouhou, ik had gehoopt op een spannender receptquote:
Nah... ik kook vaak genoeg uitgebreid en die potjes Bietjes van Hak vind ik echt lekker dusquote:Op zondag 5 februari 2012 23:19 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Je vind heel gemakkelijk een pakje met meestal 4 geschilde en voorgekookte hele bieten. Hoef je alleen nog maar te snijden en te koken, met veel gebakken uien
Kijk je kunt er allemaal smoesjes aan gaan hangen. Het is heel simpel hoor. Als je niet dik wilt worden moet je gewoon niet meer onder je neus stoppen dan je op een dag kunt verbranden. Als je 60 kilo in een jaar aankomt dan heb je meer gegeten dan je lichaam aankon. En dan hark je wrs. in het verkeerde voedselgebied.quote:Op zondag 5 februari 2012 22:34 schreef Riann het volgende:
[..]
Bij mij ligt het dik worden niet echt aan het eten. Ik ben altijd wel stevig geweest maar als je 60 kilo in een jaar aankomt en niet op een normale manier kunt afvallen is dat dat niet van veel eten. Ik heb een spierziekte Myotone Dystrofie. Daardoor werkt mijn schildklier niet goed en is moeilijk op peil te houden. Daarbij kan ik niet bewegen zoals andere mensen. Daarbij kan ik ook geen spiermassa opbouwen ik sport om te behouden wat ik heb.
Ik denk dat je een verkeerd voedingspatroon hebt.quote:Ze zijn nu ook bezig met een onderzoek obesitas en myotone dystrofie er schijnt een verband te zijn tussen beide. Mensen met myotone dystrofie zijn heel dun of zijn dik. Ik ben ook de eerste geweest met deze spierziekte met deze operatie. Er waren zoveel meer net als mij het probleem niet kunnen afvallen. Na mij zijn er dus ook meer gevolgd met deze spierziekte die deze operatie gekregen hebben. Omdat dit eindelijk de manier is om wel af te vallen. Al gaat het bij mij extreem langzaam ten opzichte van andere gezonde mensen. Maar dat ligt dus aan mijn spierziekte. Maar mijn leven is nu weer mooi. Anders was ik er niet meer geweest.
En ik geniet nog steeds wel van mijn eten.
nah... ik sla overquote:Op zondag 5 februari 2012 23:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Was mijn signature-dish:
Wat is jouw signature dish?
Je weet niet wat je mist aan lekkere smaakjes.quote:
Oh ja, die heb ik eerder gezien. Sieht gut aus, ga ik ook ns maken. Miss met een andere gerookte vis dan paling.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Was mijn signature-dish:
Wat is jouw signature dish?
Ik ben best wel een zeikerd met eten dat geef ik toe, als iets me tegenstaat dan hoef ik nietquote:Op zondag 5 februari 2012 23:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Je weet niet wat je mist aan lekkere smaakjes.
Ah, vandaar. Ik zou me er ècht niet druk om maken wat mensen denken als je een bijna vol bord laat staan als je uit eten bent, hoeveel jij eet daar hebben ze niks mee te maken. Als ik gewoon simpel bij de italiaan eet oid zit ik ook halverwege al vol. Je kunt evt. nog zeggen 'het was heerlijk, maar ik zit vol', mocht je willen voorkomen dat ze vragen of er iets mis was met het eten. Maar verder niks van aantrekken, wat je in je lijf stopt is jouw zaak!quote:Op zondag 5 februari 2012 21:49 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik heb een gastric bypass gehad. Af en toe is het wel lastig ik hou er dus ook niet zo van om te gaan uit eten want het is best vervelend om een bord terug tegeven wat nog helemaal vol ligt. Dan kijken ze je ook heel raar aan. Maar het is allemaal voor een goed doel ik ben nu ruim 50 kilo kwijt en wil er nog ongeveer 15 tot 20 kilo gaat langzaam maar goed het gewicht gaat naar beneden.
Ja hallo, hij moest 4 salades én tzatziki maken hequote:Op zondag 5 februari 2012 23:23 schreef cinnamon_M het volgende:
Nouhou, ik had gehoopt op een spannender recept![]()
Zeg dat even tegen half NL.... trouwens is 60 kg in een jaar aankomen echt niet normaal en geloof nooit dat dat alleen door verkeerd eten kan komen.quote:Op zondag 5 februari 2012 23:24 schreef Staal het volgende:
[..]
Kijk je kunt er allemaal smoesjes aan gaan hangen. Het is heel simpel hoor. Als je niet dik wilt worden moet je gewoon niet meer onder je neus stoppen dan je op een dag kunt verbranden. Als je 60 kilo in een jaar aankomt dan heb je meer gegeten dan je lichaam aankon. En dan hark je wrs. in het verkeerde voedselgebied.
Niet?quote:[..]
Ik denk dat je een verkeerd voedingspatroon hebt.
Ik oordeel er niet over
Ja, ga lekker selectief quoten. Dat doen wel meer mensen om hun eigen smoesjes te rechtvaardigen.quote:Op maandag 6 februari 2012 00:16 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zeg dat even tegen half NL.... trouwens is 60 kg in een jaar aankomen echt niet normaal en geloof nooit dat dat alleen door verkeerd eten kan komen.
[..]
Niet?
Jazeker heb ik dat gelezen.quote:Op maandag 6 februari 2012 00:44 schreef Bluezz het volgende:
Spierziekte cq stofwisseling cq schildklier toelichting niet gelezen of zo?
Ook begrepen?quote:
Ja ook.quote:
Ik quote wat me het meest was opgevallen uit die tekst. En 60 kg; dan is er toch echt wel iets (goed) mis in je lichaam.quote:Op maandag 6 februari 2012 00:32 schreef Staal het volgende:
[..]
Ja, ga lekker selectief quoten. Dat doen wel meer mensen om hun eigen smoesjes te rechtvaardigen.
Een slanke mens heeft het maar makkelijk, daar moet je verder niet over lullen natuurlijk.
Dan begrijp je dus ook vast wel dat dat heeft meegeholpen in het aankomen.quote:
ONZ is een paar deuren verderop.quote:Op maandag 6 februari 2012 00:49 schreef Staal het volgende:
En de smoesjes tussen de regels over spiermassa en zielig doen ook.
Voor jouw info is een Gastric Bypass (klinkt onwijs interessant) gewoon een maagverkleining. Een maagverkleining is gewoon dat er minder eten in kan. Met andere woorden betekent het dat er gewoon wat minder eten onder die dop geschoven kan worden.quote:Op maandag 6 februari 2012 00:55 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Dan begrijp je dus ook vast wel dat dat heeft meegeholpen in het aankomen.
Pas je tussen die deuren?quote:Op maandag 6 februari 2012 01:00 schreef SuperrrTuxxx het volgende:
[..]
ONZ is een paar deuren verderop.
Laten we het daar maar op houden, meneer Golfer.quote:Op maandag 6 februari 2012 01:11 schreef golfer het volgende:
Dit is het 'Wat eten en drinken we vandaag-topic' en niet een dieet of medisch topic. Daarvoor moet je ook een paar deuren verderop zijn.
Enne Staal.....je medische kennis schiet wat tekort.
Goed zo en wel lekker blijven eten, hè?quote:Op maandag 6 februari 2012 01:13 schreef Staal het volgende:
Laten we het daar maar op houden, meneer Golfer.
Etenquote:Op maandag 6 februari 2012 01:23 schreef golfer het volgende:
[..]
Goed zo en wel lekker blijven eten, hè?
Lijkt mij helemaal niks. IJs wil ik graag zoet houden.quote:Op maandag 6 februari 2012 01:33 schreef Staal het volgende:
Ik heb van de week citroengrasijs meegenomen.
Dat ijs was niet veel maar het idee vind ik wel heel tof.
Kent iemand dit? Ik zie ijs met spaanse pepers ook wel zitten.
Natuurlijk.quote:Op maandag 6 februari 2012 01:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Lijkt mij helemaal niks. IJs wil ik graag zoet houden.
Chocola met peper lijkt mij dan wel weer wat jaquote:Op maandag 6 februari 2012 01:36 schreef golfer het volgende:
IJs en chocolade met iets pittigs als chilipeper of cayennepeper is heerlijk.
Haringijs heb ik ook wel eens geproefdquote:Op maandag 6 februari 2012 01:33 schreef Staal het volgende:
Ik heb van de week citroengrasijs meegenomen.
Dat ijs was niet veel maar het idee vind ik wel heel tof.
Kent iemand dit? Ik zie ijs met spaanse pepers ook wel zitten.
Die heb ik ook voor me staanquote:
Je moet maar denken wat je wilt denken. Ik denk dat mijn uitleg voldoende is geweest. En voor jou info is een gastric bypass een maagverkleining met een darmomleiding. En voor mij is die darmomleiding het belangrijkste. Dat blijkt ook wel als ik in maart al 2 jaar bezig ben en nog niet de kilo's kwijt ben die ik wil en dat andere dat binnen het jaar wel kwijt zijn met een gastric bypass en dat is het laatste wat ik erover zeg in dit topicquote:Op maandag 6 februari 2012 01:05 schreef Staal het volgende:
[..]
Voor jouw info is een Gastric Bypass (klinkt onwijs interessant) gewoon een maagverkleining. Een maagverkleining is gewoon dat er minder eten in kan. Met andere woorden betekent het dat er gewoon wat minder eten onder die dop geschoven kan worden.
Ik was heel aardig maar ik heb bar weinig geduld voor mensen die zeggen dik te worden van water.
Het gaat allemaal onder je neus naar binnen. En als je lichaam gebreken gaat vertonen zul je je daarop aan moeten passen.
En sommige mensen zijn slank en hebben ook mankementen maar passen hun levenomstandigheden daarop aan. Dat maakt ze niet een beter mens maar dat maakt het niet automatisch makkelijker. Onder het mom van jij moet niet zeiken.
Ik heb gewoon moeite met smoesjes.
Was wel lekker!quote:Op maandag 6 februari 2012 16:36 schreef Iemand91 het volgende:
Een of andere recept wat een mix is van chorizo, ui, pasta, parmezaan (i.v.m. gebrek aan Pecorino Romano) en boerenkool er door.
Ja, ik heb ook geen idee hoe dat gaat worden![]()
Daar heb ik eigenlijk ongelofelijk veel trek inquote:Op maandag 6 februari 2012 19:10 schreef Ziekebaard het volgende:
Heerlijke boerenkool op. Kan ik echt van genieten
Je hoeft je ook voor niemand hier te verantwoorden toch?quote:Op maandag 6 februari 2012 16:42 schreef Riann het volgende:
[..]
Je moet maar denken wat je wilt denken. Ik denk dat mijn uitleg voldoende is geweest. En voor jou info is een gastric bypass een maagverkleining met een darmomleiding. En voor mij is die darmomleiding het belangrijkste. Dat blijkt ook wel als ik in maart al 2 jaar bezig ben en nog niet de kilo's kwijt ben die ik wil en dat andere dat binnen het jaar wel kwijt zijn met een gastric bypass en dat is het laatste wat ik erover zeg in dit topic
ontopic: Vanavond maakt mijn broer Risotto klaar
Helemaal niet veel, voor een man zelfs wat weinigquote:Op dinsdag 7 februari 2012 11:32 schreef MaximusTG het volgende:
Nu twee boerenpuntjes met pitjes met pindakaas met nootjes, wat witte druiven en muesli met yoghurt.
Misschien een beetje veel, maar zal vanavond wel snel iets kleins worden. Want ik ga met de trein van Enschede naar Etten-Leur (jaja, ik durf) ben benieuwd..
Ah daar is Plenty weer, of niet? Als dat het recept is welke ik denk dat het is:quote:Op dinsdag 7 februari 2012 09:23 schreef minilot het volgende:
Vanavond frittata met geroosterde bloemkoolroosjes en gerookte (!) mozzarella.
Erbij salade van rucola, peer en peper-citroendressing.
quote:Op dinsdag 7 februari 2012 17:26 schreef minilot het volgende:
Jaaaaa.
Plenty
![]()
Ik had de gerookte mozzarella al een tijdje geleden voor mijn verjaardag gekregen en ik dacht: komt, ik zoek er eens 'n recept bij. Bleek er eentje in Plenty te staan!
Hoe lang is 'een tijd'? En heb je het destijds direct in de vriezer gezet (na afkoelen) en vanaf gisteravond in de koelkast laten ontdooien?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:23 schreef FutureFairytale het volgende:
Vanavond bami met babi pangang uit de vriezer die er al wel een tijd instaat.... ik hoop dat het nog te eten is...
Want iets anders dan pizza en bami bestaat niet?quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:28 schreef Under_Score het volgende:
bakje bami gehaald. geen zin in alweer pizza.
Na afkoelen in de vriezer gezet en pas begin van de middag laten ontdooien maar mijn vriezer staat dus niet zo hard dus ontdooit het sneller. Het feit dat hij niet zo hard staat vind ik dus een beetje eng dat het eigenlijk niet meer te eten is.quote:Op dinsdag 7 februari 2012 18:31 schreef Joipoidoipoipoi het volgende:
[..]
Hoe lang is 'een tijd'? En heb je het destijds direct in de vriezer gezet (na afkoelen) en vanaf gisteravond in de koelkast laten ontdooien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |