een reep Yakult??quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:51 schreef YebCar het volgende:
net een magnetron maaltijd op bestaande uit: gehaktbal met jus, bloemkool met roomsaus en gekookte aardappels.
zometeen: een magnetron hotdogs x 2 ,
en vanavond laat: 3 geparneerde snitzels met gemengde salade en een pot hak doperten/worteltjes
oja en een reep yakult vandaag
Nou heb ik ook trek in winterse stamp.quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:23 schreef Loodje het volgende:
Ja vanavond echte winterse stamp:) Boerenkool met worst of met speklapjes, nog even over nadenken maar wel zin in![]()
ja...die koop je toch per reep ?quote:Op donderdag 2 februari 2012 17:05 schreef Patapon het volgende:
[..]
een reep Yakult??
(wat een lekkere UI heb jij )
Waar laat je het.quote:Op donderdag 2 februari 2012 16:51 schreef YebCar het volgende:
net een magnetron maaltijd op bestaande uit: gehaktbal met jus, bloemkool met roomsaus en gekookte aardappels.
zometeen: een magnetron hotdogs x 2 ,
en vanavond laat: 3 geparneerde snitzels met gemengde salade en een pot hak doperten/worteltjes
oja en een reep yakult vandaag
Mijn 2 favo pizza smakenquote:Op donderdag 2 februari 2012 18:10 schreef Bienelientjee het volgende:
Halve 4 cheese pizza, halve 4 peperoni pizza....Als dat een beetje gezakt is, neem ik nog een bakje yoghurt met cruesli.
Tnx Lotquote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:09 schreef minilot het volgende:
Beterschap, MK!![]()
Vandaag ga ik voor het eerst iets koken naar aanleiding van 24Kitchen. Ik dacht gisterenavond - half snurkend op de bank- "OEH!" tijdens een aflevering van Avec Eric dus we eten later vandaag 'Cod Basquaise', ofwel; kabeljauw in een saus van ui, paprika, tomaten, knoflook, tijm en rode wijn. Bonkig bruin brood erbij.
Hoort dat niet met bacalao?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 09:51 schreef Pietverdriet het volgende:
Kabeljauw op zijn Baskisch, zou dat eigenlijk niet met stokvis horen?
thanksquote:Currykip met groente
Ingrediënten
200 gram sperziebonen
Stuk bloemkool
2 tomaten
1 ui
200 gram kipfilet
1 eetlepel olie
1 teentje knoflook
1-2 eetlepels currypasta (pot)
1½ dl (kippen)bouillon
100 gram champignons
Bereiding
Maak de groente schoon.
Breek de sperziebonen in stukken, verdeel de bloemkool in roosjes, snijd de tomaten in parten en de ui in snippers.
Snijd de kipfilet in blokjes.
Verwarm de olie in een braadpan en bak hierin de kip en de ui bruin.
Pers het teentje knoflook er boven uit.
Voeg de currypasta toe met de bouillon, de sperziebonen en de tomaten. Stoof het gerecht enkele minuten.
Maak de champignons schoon en halveer ze.
Voeg de roosjes bloemkool aan de kip toe met de champignons en stoof het gerecht verder gaar.
Mag altijd maar magnetron-macaroni is zoo smerigquote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:32 schreef El_Liberaliste het volgende:
Macaroni uit de magnetron
Soms mag 't.
Ja, dat eimengsel komt nog wel eens omhoog.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 17:57 schreef Bienelientjee het volgende:
Hoort een quiche aan de bovenkant zo op te zwellen?(of, wat ik mij nu besef en ergens gelezen had, had ik gaatjes moeten prikken in het deeg?)
Hij gaat dan toch niet exploderen hoop ik.....
![]()
Wat iets tijdelijks bij de Aldi. (Het is altijd tijdelijk spul daar als het lekker/goed/mooi spul is bij de Aldiquote:Op vrijdag 3 februari 2012 16:57 schreef Mikkie het volgende:
Wat voor blikje is dat dan, waar haal je het? Is die shizzle niet zo vet als je 'm tegenwoordig bij veel Chinezen krijgt?
lekker happie hoor. Dat zompige komt door het water uit de groenten. Zelf deeg maken is lekker en dan heb je geen last van een zompige bodem, mits je em gaar bakt natuurlijkquote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:44 schreef Bienelientjee het volgende:
Bladerdeeg voor hartige taart.
Had een mooie foto gemaakt van de quiche in zijn geheel, hij was mooi goud/bruin. Heeft mijn telefoon die blijkbaar niet opgeslagen....Alleen deze ietwat donkere:
[ afbeelding ]
Was toch wel te doen vond ik, als allereerste quiche creatie!
(Buitenste rand van het deeg was alleen net iets te hard, onderste volgens mij iets te zacht. Misschien beetje te zompig.... Volgende keer een andere versie uitproberen.)
Ok, nou ben blij dat jij t wel lekker vindquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:12 schreef El_Liberaliste het volgende:
@FutureFairytale, ik moet je tips nog steeds ter harte nemen.. Maar deze was goed te eten
quote:Op vrijdag 3 februari 2012 12:51 schreef FutureFairytale het volgende:
Beterschap MK en Bienelientjee. We zijn ook niet gemaakt voor dit koude weer he..
Dat is stokvis, of is dat labberdaan?quote:Op vrijdag 3 februari 2012 10:14 schreef FigureBirdStars het volgende:
[..]
Hoort dat niet met bacalao?
Tip.. Als je het quichedeeg van tevoren blind bakt (ik neem tenminste aan dat je dat gedaan hebt, anders wordt het met een dusdanig vochtige vulling een enorme kliederboel), doe dan wat aluminiumfolie om de bovenste rand heen en bak op die manier vooral de bodem zelf en de onderste helft van de opstaande rand. Als je dan daarna je quiche gevuld en wel weer terugschuift in de oven heeft de bovenste rand van de korst nog voldoende tijd om te kleuren.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:44 schreef Bienelientjee het volgende:
Had een mooie foto gemaakt van de quiche in zijn geheel, hij was mooi goud/bruin. Heeft mijn telefoon die blijkbaar niet opgeslagen....Alleen deze ietwat donkere:
[ afbeelding ]
(Buitenste rand van het deeg was alleen net iets te hard, onderste volgens mij iets te zacht. Misschien beetje te zompig.... Volgende keer een andere versie uitproberen.)
Sowieso zelf maken ja! Die rubberen hartige taart-deegflapjes uit de koelkast smaken nergens naar en de structuur is raar. Een simpele pâte brisée fine heb je in een oogwenk in elkaar gezet en je quiche smaakt en voelt dan honderd keer beter!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:27 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Zelf deeg maken is lekker en dan heb je geen last van een zompige bodem, mits je em gaar bakt natuurlijk
Brownie was met 2 bolletjes vanilleijsquote:Op vrijdag 3 februari 2012 21:22 schreef FutureFairytale het volgende:
2 babybanaantjes en 3 mandarijnen als toetje.
Straks een kop thee en een stukje brownie.
Ik had de roomboter-parmezaanse kaasdeeg gemaakt van Bluezz en die was best machtig maar erg lekker!quote:Op vrijdag 3 februari 2012 23:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Sowieso zelf maken ja! Die rubberen hartige taart-deegflapjes uit de koelkast smaken nergens naar en de structuur is raar. Een simpele pâte brisée fine heb je in een oogwenk in elkaar gezet en je quiche smaakt en voelt dan honderd keer beter!
Beetje bloem of paneermeel op de bodem strooien voor je er de vulling in doet wil ook wel wat helpen. En bij groenten met veel vocht (zoals spinazie) wok ik de groente nog wel eens kort, zodat een deel van het vocht al weg is.quote:Op vrijdag 3 februari 2012 18:44 schreef Bienelientjee het volgende:
[ afbeelding ]
Ik krijg honger van jou postquote:Op zaterdag 4 februari 2012 00:40 schreef cinnamon_M het volgende:
Ik had overigens medjoul dadels met spek, albigondas in tomatensaus, knoflookchampignons en wat toastjes en kaasjes.
Ik heb het even opgezocht en het is volgens mij idd labberdaan, trouwens nog nooit eerder gehoord dat woordquote:Op vrijdag 3 februari 2012 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is stokvis, of is dat labberdaan?
Wat voor?quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:21 schreef The_Hives het volgende:
nu 2 tosti's geitenkaas, en vanmiddag 2 soorten brownies maken
1 schaal standaard met bovenop een 'glazuur' van slagroom en pure choco http://www.misslipgloss.nl/brownies-recept/quote:Op zaterdag 4 februari 2012 13:35 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Wat voor?
Ik heb net gesmuld van een portie tandoori noodlesNu nog een banaantje en een beker yoki.
typisch goois dinerquote:
Ja die cheesecake brownies ben ik zo benieuwd naar! Moet nu eerst nog mn gewone opeten maar cheesecake brownies lijken me goddelijk!quote:Op zaterdag 4 februari 2012 14:05 schreef The_Hives het volgende:
[..]
1 schaal standaard met bovenop een 'glazuur' van slagroom en pure choco http://www.misslipgloss.nl/brownies-recept/
1 schaal cheesecake brownie http://www.davidlebovitz.com/2008/10/cheesecake-brownies/
quote:
vooral die cheesecake brownies zien er goddelijk uitquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:01 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Ja die cheesecake brownies ben ik zo benieuwd naar! Moet nu eerst nog mn gewone opeten maar cheesecake brownies lijken me goddelijk!
als jij een site weet waar ik het simpel kan uploadenquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:06 schreef FutureFairytale het volgende:
Wil je een foto maken please? Dan kan ik kwijlen
zoveel maar weet de namen niet uit mn hoofdquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:08 schreef The_Hives het volgende:
[..]
als jij een site weet waar ik het simpel kan uploaden
beetje brakke telefoonfoto's dus misschien vind je het er zo niet zo smakelijk uit zienquote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:11 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
zoveel maar weet de namen niet uit mn hoofd
quote:Op zaterdag 4 februari 2012 15:19 schreef The_Hives het volgende:
[..]
beetje brakke telefoonfoto's dus misschien vind je het er zo niet zo smakelijk uit zien
Voor het mengen
[ afbeelding ]
Na het mengen
[ afbeelding ]
Na het bakken
[ afbeelding ]
hopelijk doet dit album het op Fok
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |